abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197303138
WASHINGTON - Twitter heeft het account van de Amerikaanse president Donald Trump voor de tweede keer binnen enkele dagen geblokkeerd. Dit keer gaat het om een permanente ban.

„Na bestudering van de tweets van @realDonaldTrump en de context ervan hebben we het account permanent geblokkeerd vanwege het risico op het aanzetten tot geweld”, schrijft het bedrijf in een korte verklaring op het besluit.

Donderdag zette Twitter het privé-account van Trump, dat 88 miljoen volgers heeft, al een half etmaal op zwart. Het bedrijf wilde dat de president drie tweets van woensdag zou verwijderen. Na verwijdering mocht hij voor straf 12 uur lang niets tweeten.

Twitter waarschuwde al dat als Trump door zou gaan met zulke tweets, hij permanent geblokkeerd zou worden. Ook Facebook en Instagram hebben de accounts van Trump in elk geval tot na de inauguratie van Joe Biden op zwart gezet.

Twitter plaatste sinds de verkiezingen in november waarschuwingen bij berichten van de president waarin hij onjuistheden, zoals over de uitslag van de verkiezingen verspreidde. De berichtensite waarschuwde dat informatie in die tweets „mogelijk misleidend” of „in twijfel getrokken” is.

Trump claimde totdat zijn account geblokkeerd werd nog steeds dat hij de winnaar van de verkiezingen is. Die bewering is onjuist. Het kiescollege heeft Joe Biden tot definitieve winnaar van de verkiezingen uitgeroepen en beide kamers van het Congres hebben die uitslag formeel erkend.

"Dit is absolute waanzin"
De zoon van Trump, Donald Trump Jr. reageerde op Twitter boos op de blokkade van zijn vader: „We leven in het 1984 van George Orwell. Vrije meningsuiting bestaat niet langer in Amerika, die is vermoord door big-tech. Wat er nog van over is, is slechts voor een paar uitverkorenen. Dit is absolute waanzin!”

https://www.telegraaf.nl/(...)aanzetten-van-geweld

_O- :W

:P

Edit Montagui: dit is deel 2 - we zijn nog niet uitgepraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 09-01-2021 11:14:09 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197303143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is de mening van twitter. En die mening is beschermd door.... doe eens een gok! :D
We draaien in cirkeltjes.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:57:53 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:53 schreef Bensel het volgende:

[..]

het werd standaard zo'n beetje onder al zijn tweets gezet. Denk je dat twitter kan bepalen wat de waarheid is?
In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197303154
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:53 schreef Bensel het volgende:

[..]

het werd standaard zo'n beetje onder al zijn tweets gezet. Denk je dat twitter bepalen wat de waarheid is?
Godskolere wat een gezwets. Twitter is een privaat bedrijf dat in z'n gebruikersvoorwaarden zet dat ongeverifieerde informatie over massale verkiezingsfraude niet is toegestaan. En ja, Twitter is dan prima in staat om te bepalen of die informatie ongeverifieerd is. Als ik bij de volgende verkiezing roep dat er in Limburg 100.000 nepstemmen op Wilders uitgebracht zijn zonder gedegen bron, dan is dat gewoon ongeverifieerde informatie. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197303180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
Maar liegen is niet tegen de ToS. En bovendien was het geen liegen, want hij ging uit van de getuigenissen van een hoop avadivits, die claimden verkiezingsfraude gezien te hebben. En daarnaast kwam twitter al met deze meldingen voordat er überhaupt rechtszaken geweest waren of voordat überhaupt de election commissie een oordeel geveld hadden. Twitter was dus zelf de zaken aan het beinvloeden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_197303213
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Godskolere wat een gezwets. Twitter is een privaat bedrijf dat in z'n gebruikersvoorwaarden zet dat ongeverifieerde informatie over massale verkiezingsfraude niet is toegestaan. En ja, Twitter is dan prima in staat om te bepalen of die informatie ongeverifieerd is. Als ik bij de volgende verkiezing roep dat er in Limburg 100.000 nepstemmen op Wilders uitgebracht zijn zonder gedegen bron, dan is dat gewoon ongeverifieerde informatie. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar je wordt niet van Twitter, FB en Insta geflikkerd.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:07:06 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303276
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Bensel het volgende:

[..]

Maar liegen is niet tegen de ToS. En bovendien was het geen liegen, want hij ging uit van de getuigenissen van een hoop avadivits, die claimden verkiezingsfraude gezien te hebben. En daarnaast kwam twitter al met deze meldingen voordat er überhaupt rechtszaken geweest waren of voordat überhaupt de election commissie een oordeel geveld hadden. Twitter was dus zelf de zaken aan het beinvloeden
Het blijft gewoon het verspreiden van onjuiste informatie van Trump voor zijn eigen belangen wat een schending is van zijn eed als president.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197303277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Bensel het volgende:

[..]

Trump is zeker niet de enige die dat beweerde, maar is uiteraard wel een HEUL invloedrijke twitteraar. En dan mag daar best eens extra kritisch naar gekeken worden door het bedrijf. Zelf vind ik dan een disclaimer (zoals ze de afgelopen tijd gebruikten) eigenlijk meer dan voldoende.
pi_197303279
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is gewoon een voorzorgsmaatregel, ze zijn bang dat hij er nog een aantal opruiende tweets uitgooit waarop weer rellen zullen volgen, dat is hem nu afgepakt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197303284
quote:

[..]

Jawel.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:08:15 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303296
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:07 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon een voorzorgsmaatregel, ze zijn bang dat hij er nog een aantal opruiende tweets uitgooit waarop weer rellen zullen volgen, dat is hem nu afgepakt.
Gewoon angst dus?
pi_197303321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon angst dus?
Zo zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:16:29 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303419
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:10 schreef Hathor het volgende:

Zou zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
Ik ben er ook niet rouwig om, verre van dat. Alleen heeft in mijn wereld iedereen het recht (binnen de grenzen van de wet) om zijn mening te verkondigen, hoe idioot die in mijn ogen ook is. En iemand bannen om zijn/haar mening is voor mij echt een brug te ver.
pi_197303439
quote:

[..]

Zo zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn aanhangers op deze ban?
Want monddood maken wil niet zeggen dat zijn aanhangers ineens niet meer actief zijn lijkt mij.
  Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 11:22:43 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197303500
Trump is een megalomane gek, maar dit is wel een gevaarlijk precedent. Tijdens Arabische lente was deze beperking er niet zo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197303505
Trump is na de verkiezingen als iemand die in een vol theater meerdere malen schreeuwt: "Is er BRAND?". Dan worden er mensen vertrapt.

Voor zo iemand is een landelijk totaal theaterverbod wel een goed idee. Maar verder zou zo iemand natuurlijk ook strafrechtelijk vervolgd moeten worden.

In het geval van Trump zou wmb de politiek zo snel mogelijk moeten doorpakken, via óf de 25th of impeachment.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_197303522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:17 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn aanhangers op deze ban?
Want monddood maken wil niet zeggen dat zijn aanhangers ineens niet meer actief zijn lijkt mij.
Geen idee wat de reacties van zijn volgers zijn, op facebook gaan nog wel steeds de gebruikelijke complottheorien rond, maar dat is daar dagelijkse kost, gewoon leuk leesvoer als je even wil lachen.
pi_197303538
quote:

[..]

Oh wel degelijk hoor. Ik heb een oud-collega op Facebook die regelmatig weer geband wordt omdat ie nogal rabiaat mensen uitmaakt voor fascisten en dergelijke. Als jij je structureel misdraagt, dan gaat je account gewoon van die platformen af. Sterker nog, zoals ik al eerder aangaf, krijgt iemand als Trump veel meer speelruimte dan jij of ik. Het verschil is hooguit dat wat jij of ik zou roepen op Twitter (al heb ik er geen account) minder zou opvallen en dus ook minder snel gerapporteerd wordt. Ik geloof dat het MoreDakka was die in het vorige topic nog een screenshot postte van iemand die hij geband had gekregen na het rapporteren van een uitspraak.
pi_197303569
@Megumi quote: In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.

Ik zei het in de vorige thread al, wanneer een moordenaar geen bewijs achterlaat heeft de moord volgens velen hier nooit plaats gevonden.

En wat is er tegenwoordig mis met iets roepen, uiteindelijk bepaalt de rechter het en Trump legt zich daar bij neer. Net als de democraten die 4 jaar lang met hun Rusland zaak bezig waren om Trump af te zetten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197303585
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon angst dus?
Democratie is dan ook niets voor bange mensen.
pi_197303619

Aldus Donald.
pi_197303645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:31 schreef Montagui het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus Donald.
Nu alweer weg?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:51 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:28 schreef kawotski het volgende:
@:megumi quote: In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
En wat is er tegenwoordig mis met iets roepen, uiteindelijk bepaalt de rechter het en Trump legt zich daar bij neer. Net als de democraten die 4 jaar lang met hun Rusland zaak bezig waren om Trump af te zetten.
Op zich blijkt dat iets roepen helaas wel degelijk een probleem is ook buiten de VS.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:41:53 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:

Oh wel degelijk hoor. Ik heb een oud-collega op Facebook die regelmatig weer geband wordt omdat ie nogal rabiaat mensen uitmaakt voor fascisten en dergelijke. Als jij je structureel misdraagt, dan gaat je account gewoon van die platformen af. Sterker nog, zoals ik al eerder aangaf, krijgt iemand als Trump veel meer speelruimte dan jij of ik. Het verschil is hooguit dat wat jij of ik zou roepen op Twitter (al heb ik er geen account) minder zou opvallen en dus ook minder snel gerapporteerd wordt. Ik geloof dat het MoreDakka was die in het vorige topic nog een screenshot postte van iemand die hij geband had gekregen na het rapporteren van een uitspraak.
Tussen daadwerkelijk schelden plus mensen uitmaken voor van alles en nog wat en een wappie mening verkondigen zit nogal wat ruimte.

En ja, ik heb die screenshot gezien maar die is niet gebanned hoor. Na zoveel keer rapporteren gaat Twitter ff kijken wat er aan de hand is en wordt de post al dan niet verwijderd. Verder gebeurt er niet zoveel. Het is echt niet dat @MoreDakka voor een ban gezorgd heeft.
pi_197303798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu alweer weg?
Lijkt me wel logisch, gezien zijn ban.

twitter

twitter

Kan dus niet 'bewijzen' dat het the real Donald was. Zal ik het maar deleten?
pi_197303900
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet rouwig om, verre van dat. Alleen heeft in mijn wereld iedereen het recht (binnen de grenzen van de wet) om zijn mening te verkondigen, hoe idioot die in mijn ogen ook is. En iemand bannen om zijn/haar mening is voor mij echt een brug te ver.
Behalve leugens de wereld insturen heeft ook ook gewoon aangezet tot geweld. Dat is nog iets meer dan alleen een mening.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_197303943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef JustinK het volgende:

[..]

Behalve leugens de wereld insturen heeft ook ook gewoon aangezet tot geweld. Dat is nog iets meer dan alleen een mening.
Aanzetten tot geweld (zoals de oproep van bv Akwasi op 1 juni 2020) is m.i. strafbaar. Riep Trump op tot geweld dan? Dat heb ik denk ik gemist. Maar vertel?
pi_197303947
quote:

[..]

in welke tweet? Of geloof je in de leugens van de media?
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:08:42 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304142
quote:

Ik ben en was geen fanatiek Trump volger maar aanzetten tot geweld? Wat voor uitspraken heeft hij gedaan dan?
pi_197304157
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ja, ik heb die screenshot gezien maar die is niet gebanned hoor. Na zoveel keer rapporteren gaat Twitter ff kijken wat er aan de hand is en wordt de post al dan niet verwijderd. Verder gebeurt er niet zoveel. Het is echt niet dat @:MoreDakka voor een ban gezorgd heeft.
Een tijdelijke ban. Twitter bant niet iemand meteen volledig voor maar één transgressie.

Overigens:

Dit account is nu wel geband. En zo kan ik nog wel een hoop voorbeelden geven.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:10:33 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197304167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Bensel het volgende:

[..]

in welke tweet? Of geloof je in de leugens van de media?
Je niet ingelezen hebben en bij voorbaat elke bron verwerpen. Ja, zo kan ik ook "discussieren".
pi_197304215
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je niet ingelezen hebben en bij voorbaat elke bron verwerpen. Ja, zo kan ik ook "discussieren".
Ik heb itt tot jou de tweets wel gelezen van trump. dus, wie is er niet ingelezen? kom nou gewoon eens met die tweet . Zolang je dat niet doet ben je aan het liegen.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:15:04 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197304236
Meanwhile.
twitter
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:15:07 #34
38114 beantherio
pi_197304239
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:13 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik heb itt tot jou de tweets wel gelezen van trump. dus, wie is er niet ingelezen? kom nou gewoon eens met die tweet . Zolang je dat niet doet ben je aan het liegen.
Ik doe niet eens mee aan de discussie in dit topic kerel. Net zo min als jij trouwens.
pi_197304275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik doe niet eens mee aan de discussie in dit topic kerel. Net zo min als jij trouwens.
En toch ben je hier..
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:20:54 #36
38114 beantherio
pi_197304324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:17 schreef hyviiee het volgende:

[..]

En toch ben je hier..
Ramptoerisme :P
pi_197304344
quote:

[..]

Niet mee eens. Op Fok word je toch ook geband als je je niet aan hun gedragsregels houdt? En als je het daar niet mee eens bent dan moet je misschien een podium zoeken waar die mening wel wordt getolereerd.
pi_197304358
En nu biedt Google play geen Parler meer aan ivm zogenaamde haat en IPhone volgt, maar dit is wel een enorme zorgwekkende ontwikkeling. Ze benadelen concurrenten enorm en naar mijn mening is dit valse concurrentie om de concurrentie buiten spel te zetten.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:22:41 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een tijdelijke ban. Twitter bant niet iemand meteen volledig voor maar één transgressie.

Overigens:
[ afbeelding ]

Dit account is nu wel geband. En zo kan ik nog wel een hoop voorbeelden geven.
Ik kan ook zat voorbeelden geven maar ik zie nog geen bans voor nepnieuws/ bepaalde mening oid voorbijkomen. Hier gaat het weer om "kill all men"... En dat zal wel niet het enige akkefietje geweest zijn.
pi_197304400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

okee, je kunt je bewering dus niet hard maken. Duidelijk. Aan ieder ander in dit topic die beweert dat Trump heeft aangezet tot geweld, graag de inhoud van de tweet vermelden. Zolang dat niet gebeurt, ben je zelf nepnieuws aan het verspreiden.
Twitch.tv/bensel15
pi_197304449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:15 schreef Mani89 het volgende:
Meanwhile.
[ twitter ]
Dat ook, en zo zijn er nog veel meer:

twitter

Maar goed, Twitter is een privaat bedrijf en ze bepalen zelf hun beleid, maar het is zo natuurlijk totale willekeur.
pi_197304490
Gelukkig hebben we dit nog:
https://www.thetrumparchive.com/
pi_197304502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:25 schreef Bensel het volgende:

[..]

okee, je kunt je bewering dus niet hard maken. Duidelijk. Aan ieder ander in dit topic die beweert dat Trump heeft aangezet tot geweld, graag de inhoud van de tweet vermelden. Zolang dat niet gebeurt, ben je zelf nepnieuws aan het verspreiden.
Je kan er oeverloos over discussiëren en als je aan de kant van Trump staat dan zal je zeggen: hij heeft niet expliciet opgeroepen tot geweld. Maar de inhoud van zijn toespraak tijdens die rally en zijn eerste reacties op Twitter zijn niet voor niets aanleiding voor impeachment. Zijn advocaten en medestanders zullen zich in allerlei bochten wringen om het gedrag van Trump te downplayen, gaat alleen niet lukken denk ik. De invasie van het Capitool is een direct gevolg van zijn retoriek.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:32:13 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Niet mee eens. Op Fok word je toch ook geband als je je niet aan hun gedragsregels houdt? En als je het daar niet mee eens bent dan moet je misschien een podium zoeken waar die mening wel wordt getolereerd.
Om meningen? Nou, dat gebeurt hier niet heel snel, althans dat is niet mijn ervaring. Alhoewel sommigen dat graag anders zouden zien.

Maar goed, in deze reeks zie ik ook opmerkingen van sommigen voorbij komen wat wel en niet zou moeten kunnen en mogen en als we die regelgeving loslaten in bv. BNW hier kan dat subforum wel sluiten...
pi_197304557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om meningen? Nou, dat gebeurt hier niet heel snel, althans dat is niet mijn ervaring. Alhoewel sommigen dat graag anders zouden zien.

Jawel, mijn ervaring is dat je hier vanwege de meest belachelijke redenen een ban of een note kan krijgen
pi_197304587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed, in deze reeks zie ik ook opmerkingen van sommigen voorbij komen wat wel en niet zou moeten kunnen en mogen en als we die regelgeving loslaten in bv. BNW hier kan dat subforum wel sluiten...
Ik zie BNW als een soort disclaimer. Pas op, dit is voor wappies. Prima toch.
pi_197304637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je kan er oeverloos over discussiëren en als je aan de kant van Trump staat dan zal je zeggen: hij heeft niet expliciet opgeroepen tot geweld. Maar de inhoud van zijn toespraak tijdens die rally en zijn eerste reacties op Twitter zijn niet voor niets aanleiding voor impeachment. Zijn advocaten en medestanders zullen zich in allerlei bochten wringen om het gedrag van Trump te downplayen, gaat alleen niet lukken denk ik. De invasie van het Capitool is een direct gevolg van zijn retoriek.
De andere kant is uiteraard dat twitter, democraten etc het allemaal met fake news (zoals dat trump ertoe opgeroepen zou hebben) de boel ook op scherp gezet hebben. Feitelijk zijn zij ook verantwoordelijk voor de gang van zaken. En nog steeds geen tweets die de bewering dat trump hiertoe opgeroepen heeft ondersteund
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:40:18 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304642
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Jawel, mijn ervaring is dat je hier vanwege de meest belachelijke redenen een ban of een note kan krijgen
Oh, nou ik heb in mijn bijna 20 jaar Fok! 1 keer een ban van een paar dagen gehad volgens mij, ik kan me niet meer bans herinneren iig ( @sp3c ?). En ik heb nu 66 notes (ongeveer 3 per jaar) zie ik... En volgens mij ben ik iemand die zijn mening niet onder stoelen of banken steekt.
pi_197304663
quote:

[..]

Ik vraag me af waar de rellen rondom/in het hoofdkantoor en doodsbedreigingen aan het adres van Twitter blijven.

Verders;
twitter
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:29 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
  roze zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:49 #51
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197304667
Lekker voor hem, hadden ze eerder moeten doen.
Your beauty never ever scared me.
pi_197304673
quote:

[..]

Ban om belachelijke reden; mwa.

Note om belachelijke reden; jazeker
pi_197304674
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef Amarantha het volgende:
Lekker voor hem, hadden ze eerder moeten doen.
is oproepen tot een ban geen reden voor een ban hier?
Twitch.tv/bensel15
  roze zaterdag 9 januari 2021 @ 12:42:44 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197304681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Bensel het volgende:

[..]

:')
Your beauty never ever scared me.
pi_197304707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? Ze worden niet van Fok! gegooid toch?
Ik kom er nooit maar waarschijnlijk houden ze zich aan de regels van Fok. Dat heeft Trump kennelijk niet gedaan mbt de regels van Twitter, dus kliko.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:45:09 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik kom er nooit maar waarschijnlijk houden ze zich aan de regels van Fok. Dat heeft Trump kennelijk niet gedaan mbt de regels van Twitter, dus kliko.
Twitter doet gewoon een animal farmpje, niks meer niks minder.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:46:43 #57
104963 ETA
European Travel Author
pi_197304751
quote:

[..]

Mag ik jouw telefoon even? Dan bel ik mijn familie in Brazilië om tegen hun te zeggen dat onze Trump waarschijnlijk criminelen dingen heeft gedaan.

Oh wacht, ik mag niet jouw telefoon gebruiken??!!! Verban jij mij van jouw telefoon?! Ben jij tegen mijn vrijheid van meningsuiting?!!!

Trump heeft dus gewoon normale mogelijkheden om het volk toe te spreken, Twitter is niet verplicht daar aan mee te werken met hun private systemen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:48:32 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:46 schreef ETA het volgende:

[..]

Mag ik jouw telefoon even? Dan bel ik mijn familie in Brazilië om tegen hun te zeggen dat onze Trump waarschijnlijk criminelen dingen heeft gedaan.

Oh wacht, ik mag niet jouw telefoon gebruiken??!!! Verban jij mij van jouw telefoon?! Ben jij tegen mijn vrijheid van meningsuiting?!!!

Trump heeft dus gewoon normale mogelijkheden om het volk toe te spreken, Twitter is niet verplicht daar aan mee te werken met hun private systemen.
Ik ben er niet echt van maar hier past echt alleen deze maar: :') _!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:51:23 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197304819
De persoon trump heeft als president extreemrechtse elementen gefaciliteerd bij het organiseren van een poging tot een gewelddadige staatsgreep in zijn belang. Daarbij heeft hij het bedrijf Twitter gebruikt als communicatiemiddel.

Volkomen logisch dat een bedrijf als Twitter daar niet mee aan mee wenst te werken.

De persoon trump staat het verder vrij om via welk medium dan ook wat hem wenst te faciliteren zijn mening te uiten. De persoon trump is niet vervolgd voor het organiseren van de poging of zijn communicatie

Kortom, geen censuur geen gebrek aan vrijheid van meningsuiting. Geen links complot. Gewoon een intelligent besluit van een commercieel bedrijf.
pi_197304842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:51 schreef mcmlxiv het volgende:
De persoon trump heeft als president extreemrechtse elementen gefaciliteerd bij het organiseren van een poging tot een gewelddadige staatsgreep in zijn belang. Daarbij heeft hij het bedrijf Twitter gebruikt als communicatiemiddel.

Volkomen logisch dat een bedrijf als Twitter daar niet mee aan mee wenst te werken.

De persoon trump staat het verder vrij om via welk medium dan ook wat hem wenst te faciliteren zijn mening te uiten. De persoon trump is niet vervolgd voor het organiseren van de poging of zijn communicatie

Kortom, geen censuur geen gebrek aan vrijheid van meningsuiting. Geen links complot. Gewoon een intelligent besluit van een commercieel bedrijf.
kom eens met die tweets?
Twitch.tv/bensel15
pi_197304853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Twitter doet gewoon een animal farmpje, niks meer niks minder.
Neuh, een animal farmpje was eerder dat ze zijn account zo lang in de lucht hebben gehouden omdat hij de president was. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald maar het is prima dat hij nu geen desinformatie en opruiiende retoriek kan verspreiden via big tech.
pi_197304865
D66 vindt het uiteraard geweldig.

twitter
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:54:24 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Gefaciliteerd? Trump regelde de catering en het vervoer ofzo?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:54:58 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Neuh, een animal farmpje was eerder dat ze zijn account zo lang in de lucht hebben gehouden omdat hij de president was. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald maar het is prima dat hij nu geen desinformatie en opruiiende retoriek kan verspreiden via big tech.
Daarin verschillen we dan van mening.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:55:10 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197304894
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, nou ik heb in mijn bijna 20 jaar Fok! 1 keer een ban van een paar dagen gehad volgens mij, ik kan me niet meer bans herinneren iig ( @:sp3c ?). En ik heb nu 66 notes (ongeveer 3 per jaar) zie ik... En volgens mij ben ik iemand die zijn mening niet onder stoelen of banken steekt.
2 bans volgens mij

Denk dat he hier best veel mag iddeen mits je beetje in staat bent aanwijzingen op te volgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:56:03 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:53 schreef L_auteur het volgende:
D66 vindt het uiteraard geweldig.

[ twitter ]
Ben het voor 1x eens met D'66.
pi_197304935
Wat democratisch zeg. De media die ons voor gaat schrijven wat we mogen zeggen. :') Het einde is zoek.
Journalisten en mediabedrijven gaan de wereld regeren. Eigenlijk doen ze het al. Met flink wat leugens kan je overal ter wereld legaal een oorlog starten, voorbeeld: Irak.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:59:05 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197304958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Bensel het volgende:

[..]

Notes betekenen ook niet heel veel meer dan 'let op' aan de rest van de crew

Niet dat je er bij 10 ofzo standaard afvliegt oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:59:44 #70
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197304970
Eindelijk durft Twitter het aan om die gevaarlijke gek te blokkeren. Hadden ze jaren eerder moeten doen :)
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:01:57 #71
403588 mcmlxiv
pi_197305005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gefaciliteerd? Trump regelde de catering en het vervoer ofzo?
Jazeker, hij heeft de leiding van de krijgsmacht ondermijnt. Zoals westerse inlichtingendiensten al hebben aangetoond is het geen toeval dat de capitoolpolitie nauwelijks ingreep en dat de nationale garde erg laat kwam opdagen. Dat was onderdeel van het plan.

De ondermijning van politie en krijgsmacht door extreemrechts is sowieso 1 van de grootste zorgen van inlichtingendiensten. Ook hier geldt dat zeker niet elke militair een extreemrechtse fundamentalist is, maar het probleem ontkennen is zo langzamerhand ridicuul of zelfs verdacht
pi_197305017
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ben het voor 1x eens met D'66.
Waarom heeft D66 dan geen probleem met het feit dat zo'n iemand als Erdogan ook mag twitteren? Immers, Erdogan is ook een machthebber die voortdurend liegt, polariseert, haatzaait en aanzet tot geweld.
pi_197305027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:59 schreef Celestien het volgende:
Eindelijk durft Twitter het aan om die gevaarlijke gek te blokkeren. Hadden ze jaren eerder moeten doen :)
Enge opvatting dit.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:05:58 #74
403588 mcmlxiv
pi_197305081
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waarom heeft D66 dan geen probleem met het feit dat zo'n iemand als Erdogan ook mag twitteren? Immers, Erdogan is ook een machthebber die voortdurend liegt, polariseert, haatzaait en aanzet tot geweld.
Zullen we aan D66 vragen het spreadsheet met wel en niet problematische twitteraars te publiceren? Gewoon om zeker te zijn dat we niemand missen?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:07:04 #75
104963 ETA
European Travel Author
pi_197305100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben er niet echt van maar hier past echt alleen deze maar: :') _!
top argument ^O^
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197305102
Trump zal dit jaar nog in de gevangenis belanden. Hij zal over een paar maanden nooit meer gaan golfen. Heerlijk man!

https://pyxis.nymag.com/v(...)t.rvertical.w570.jpg
pi_197305139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:58 schreef Gruj0 het volgende:
Wat democratisch zeg. De media die ons voor gaat schrijven wat we mogen zeggen. :') Het einde is zoek.
Journalisten en mediabedrijven gaan de wereld regeren. Eigenlijk doen ze het al. Met flink wat leugens kan je overal ter wereld legaal een oorlog starten, voorbeeld: Irak.
Het had woensdag veel erger kunnen aflopen. Een Trumpaanhanger is gearresteerd die het plan had om Pelosi dood te schieten. Dit soort gekken worden gevoed door haatzaaien op social media. Het is dan vrij normaal als social media wat meer grenzen gaan stellen, iets dat ze veel eerder hadden moeten doen. De wereld is geen sprookje waarin iedereen zijn of haar mening mag uiten en er vervolgens in vrede en geluk wordt samengeleefd.
pi_197305166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan ook zat voorbeelden geven maar ik zie nog geen bans voor nepnieuws/ bepaalde mening oid voorbijkomen. Hier gaat het weer om "kill all men"... En dat zal wel niet het enige akkefietje geweest zijn.
Dat komt omdat mensen niet geband worden voor gewoon een mening.
pi_197305168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

het probleem is alleen hoe ga je dat tegen. het is hetzelfde als iemand die zegt dat hij iemand wilt neerschieten dat mag best zolang het maar niet strafbaar is wat je doet.

waar veel mensen denk ik bang voor zijn is in een land dat wordt verscheurd door corruptie is dat de media voor hun gaat bepalen wat goed voor ze is en wat waar is. door het internet zijn we nou eenmaal snel woke nu omdat we een twitterbericht binnen een seconde na aankomst kunnen lezen
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:11:46 #80
104963 ETA
European Travel Author
pi_197305195
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:58 schreef Gruj0 het volgende:
Je kan nog altijd je eigen social media platform oprichten of gewoon met flyers de straat op. Je recht op vrijheid van meningsuiting is niet aangetast.

Verder: Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van expressie is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat.
Mijn reisfotos!
pi_197305204
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze daar geen probleem mee hebben? Turkije is een shithole en voor de meeste mensen niet zo interessant, dat zal het verschil wel zijn. Bovendien is Amerika de grootste democratie ter wereld, logisch dat daar de aandacht naar gaat.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:25:39 #82
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197305416
_O- Prachtig. Ik had verwacht dat dit na 20 januari pas zou gebeuren. De bestorming van het Capitool zal wel de directe aanleiding zijn geweest dan. Hoewel hij daar geen vreemdere dingen over zei dan wat hij eerder al riep.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197305492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:15 schreef Mani89 het volgende:
Meanwhile.
[ twitter ]
2,5 jaar geleden is niet meanwhile dumbass
pi_197305540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:11 schreef ETA het volgende:

[..]

Je kan nog altijd je eigen social media platform oprichten of gewoon met flyers de straat op. Je recht op vrijheid van meningsuiting is niet aangetast.

Verder: Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van expressie is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat.
Idd je kan net zo goed een supermarktje beginnen in een land waar op elke hoek een Albert Heijn of Jumbo staat en 99,99% daar zijn boodschappen doet.
pi_197305575
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
_O- Prachtig. Ik had verwacht dat dit na 20 januari pas zou gebeuren. De bestorming van het Capitool zal wel de directe aanleiding zijn geweest dan. Hoewel hij daar geen vreemdere dingen over zei dan wat hij eerder al riep.
Dit was al een tijdje bekend dat het zou gebeuren. Op FB waren ze gewoon openlijk aan het praten over het gebruiken van geweld in groepen. Ik denk dat vroeg of laat als er onderzoek is gedaan dat Zuckerberg nu toch gaat hangen na 2016.

Vergeet niet dat FB hardhandig werd gebruikt bij de opstand in Egypte in 201, dat er veel kritiek is dmv The Social Dilemma waarin door ex FB medewerkers werd verteld dat de top de feed/het algoritme kon manipuleren en dat de VS/EU bezig zijn met wetsvoorstellen om FB/social media te controleren.
pi_197305608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh. Dan maakt het niet uit.
pi_197305673
quote:

[..]

Maar het mag blijkbaar wel ongestoord blijven staan. Op zulk soort uitspraken zou enige moderatie toch wel van toepassing moeten zijn.
pi_197305781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:10 schreef DannyGhoossens het volgende:

[..]

het probleem is alleen hoe ga je dat tegen. het is hetzelfde als iemand die zegt dat hij iemand wilt neerschieten dat mag best zolang het maar niet strafbaar is wat je doet.
Zeggen dat je iemand wil neerschieten (aangenomen dat het jegens een specifieke persoon is gericht) is gewoon strafbaar hoor, dat noemen we bedreiging. Maar strafbaar of niet strafbaar is niet zo'n relevant criterium op de vraag of iets binnen de richtlijnen van een platform valt middels de gebruikersvoorwaarden en policy.

quote:
waar veel mensen denk ik bang voor zijn is in een land dat wordt verscheurd door corruptie is dat de media voor hun gaat bepalen wat goed voor ze is en wat waar is. door het internet zijn we nou eenmaal snel woke nu omdat we een twitterbericht binnen een seconde na aankomst kunnen lezen
Ik weet niet welk land wordt 'verscheurd door corruptie'.
pi_197305797
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar het mag blijkbaar wel ongestoord blijven staan. Op zulk soort uitspraken zou enige moderatie toch wel van toepassing moeten zijn.
Dat is wel raar ja. Dat dit mag blijven staan is idioot.
pi_197305864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Monolith het volgende:

Ik weet niet welk land wordt 'verscheurd door corruptie'.
Moet je de zwarten in Amerika eens horen over de hoe corrupt de politie daar zou zijn. En laat dat nou nét de aanleiding zijn van die terroristische groepering die maandenlang de straten onveilig konden maken.
pi_197306057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Moet je de zwarten in Amerika eens horen over de hoe corrupt de politie daar zou zijn. En laat dat nou nét de aanleiding zijn van die terroristische groepering die maandenlang de straten onveilig konden maken.
Moet je de blanken eens horen over hoe stom negers zijn.
Conscience do cost.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:12:49 #92
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197306104
quote:

[..]

Meanwhile staat deze tweet er in 2021 nog steeds lieverd, wel even nadenken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_197306376
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar de rellen rondom/in het hoofdkantoor en doodsbedreigingen aan het adres van Twitter blijven.

Verders;
[ twitter ]
Wierd is een rare maar hij heeft een punt.
pi_197306435
Het is vrij simpel; zolang menselijke moderatie een rol speelt kan elke beslissing als arbitrair opgevat worden.
pi_197306651
Volgens mij vindt Twitter het ook niet zo'n probleem als je een "afwijkende" mening hebt, meer als je deze mening als absolute waarheid verkoopt aan miljoenen beïnvloedbare volgers met alle gevolgen vandien. Gewoon een IMO'tje erachter en er is niks aan de hand :7
pi_197306763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:11 schreef ETA het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien Parler nu aangevallen wordt (terwijl er gewoon gemodereerd wordt op excessen. Enkel niet op de 'verkeerde' mening van mensen die daar nu naar vertrekken. Zowel apple, google als amazon trekken ineens ten strijde tegen deze app, die al jaren actief is.
Twitch.tv/bensel15
pi_197306768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het had woensdag veel erger kunnen aflopen. Een Trumpaanhanger is gearresteerd die het plan had om Pelosi dood te schieten. Dit soort gekken worden gevoed door haatzaaien op social media. Het is dan vrij normaal als social media wat meer grenzen gaan stellen, iets dat ze veel eerder hadden moeten doen. De wereld is geen sprookje waarin iedereen zijn of haar mening mag uiten en er vervolgens in vrede en geluk wordt samengeleefd.
Ligt dat dan aan het haatzaaien vanuit de rechtse kant, of het haatzaaien vanuit de linkse kant?
pi_197307128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ligt dat dan aan het haatzaaien vanuit de rechtse kant, of het haatzaaien vanuit de linkse kant?
Denk niet dat veel linkse mensen Pelosi dood willen hebben. Maar als je het hebt over pure kwaadaardigheid dan is die objectief gezien toch vaker in de rechtse kant van het spectrum te vinden, afgezien dan van moslimgekkies.
pi_197307331
quote:

[..]

Maar een fok is niet van een orde als Facebook of Twitter. Voor fok zijn er alternatieven. Voor FB en TWT niet. Als die er al zijn worden die of opgekocht of niet toegestaan op de play apps, zie ook Parler nu. Ze zijn een serieuze bedreiging voor Twitter en nu wordt Parler gebanned..
  zaterdag 9 januari 2021 @ 15:39:15 #100
104963 ETA
European Travel Author
pi_197307404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:59 schreef Bensel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien Parler nu aangevallen wordt (terwijl er gewoon gemodereerd wordt op excessen. Enkel niet op de 'verkeerde' mening van mensen die daar nu naar vertrekken. Zowel apple, google als amazon trekken ineens ten strijde tegen deze app, die al jaren actief is.
Je moet alleen geen platform gebruiken van een private partij.... geen gek idee toch?
Mijn reisfotos!
pi_197307492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:39 schreef ETA het volgende:

[..]

Je moet alleen geen platform gebruiken van een private partij.... geen gek idee toch?
Tijd voor een blockchain variant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')