abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197303138
WASHINGTON - Twitter heeft het account van de Amerikaanse president Donald Trump voor de tweede keer binnen enkele dagen geblokkeerd. Dit keer gaat het om een permanente ban.

„Na bestudering van de tweets van @realDonaldTrump en de context ervan hebben we het account permanent geblokkeerd vanwege het risico op het aanzetten tot geweld”, schrijft het bedrijf in een korte verklaring op het besluit.

Donderdag zette Twitter het privé-account van Trump, dat 88 miljoen volgers heeft, al een half etmaal op zwart. Het bedrijf wilde dat de president drie tweets van woensdag zou verwijderen. Na verwijdering mocht hij voor straf 12 uur lang niets tweeten.

Twitter waarschuwde al dat als Trump door zou gaan met zulke tweets, hij permanent geblokkeerd zou worden. Ook Facebook en Instagram hebben de accounts van Trump in elk geval tot na de inauguratie van Joe Biden op zwart gezet.

Twitter plaatste sinds de verkiezingen in november waarschuwingen bij berichten van de president waarin hij onjuistheden, zoals over de uitslag van de verkiezingen verspreidde. De berichtensite waarschuwde dat informatie in die tweets „mogelijk misleidend” of „in twijfel getrokken” is.

Trump claimde totdat zijn account geblokkeerd werd nog steeds dat hij de winnaar van de verkiezingen is. Die bewering is onjuist. Het kiescollege heeft Joe Biden tot definitieve winnaar van de verkiezingen uitgeroepen en beide kamers van het Congres hebben die uitslag formeel erkend.

"Dit is absolute waanzin"
De zoon van Trump, Donald Trump Jr. reageerde op Twitter boos op de blokkade van zijn vader: „We leven in het 1984 van George Orwell. Vrije meningsuiting bestaat niet langer in Amerika, die is vermoord door big-tech. Wat er nog van over is, is slechts voor een paar uitverkorenen. Dit is absolute waanzin!”

https://www.telegraaf.nl/(...)aanzetten-van-geweld

_O- :W

:P

Edit Montagui: dit is deel 2 - we zijn nog niet uitgepraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 09-01-2021 11:14:09 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197303143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is de mening van twitter. En die mening is beschermd door.... doe eens een gok! :D
We draaien in cirkeltjes.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:57:53 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:53 schreef Bensel het volgende:

[..]

het werd standaard zo'n beetje onder al zijn tweets gezet. Denk je dat twitter kan bepalen wat de waarheid is?
In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197303154
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:53 schreef Bensel het volgende:

[..]

het werd standaard zo'n beetje onder al zijn tweets gezet. Denk je dat twitter bepalen wat de waarheid is?
Godskolere wat een gezwets. Twitter is een privaat bedrijf dat in z'n gebruikersvoorwaarden zet dat ongeverifieerde informatie over massale verkiezingsfraude niet is toegestaan. En ja, Twitter is dan prima in staat om te bepalen of die informatie ongeverifieerd is. Als ik bij de volgende verkiezing roep dat er in Limburg 100.000 nepstemmen op Wilders uitgebracht zijn zonder gedegen bron, dan is dat gewoon ongeverifieerde informatie. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197303180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
Maar liegen is niet tegen de ToS. En bovendien was het geen liegen, want hij ging uit van de getuigenissen van een hoop avadivits, die claimden verkiezingsfraude gezien te hebben. En daarnaast kwam twitter al met deze meldingen voordat er überhaupt rechtszaken geweest waren of voordat überhaupt de election commissie een oordeel geveld hadden. Twitter was dus zelf de zaken aan het beinvloeden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_197303213
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Godskolere wat een gezwets. Twitter is een privaat bedrijf dat in z'n gebruikersvoorwaarden zet dat ongeverifieerde informatie over massale verkiezingsfraude niet is toegestaan. En ja, Twitter is dan prima in staat om te bepalen of die informatie ongeverifieerd is. Als ik bij de volgende verkiezing roep dat er in Limburg 100.000 nepstemmen op Wilders uitgebracht zijn zonder gedegen bron, dan is dat gewoon ongeverifieerde informatie. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar je wordt niet van Twitter, FB en Insta geflikkerd.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:07:06 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303276
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Bensel het volgende:

[..]

Maar liegen is niet tegen de ToS. En bovendien was het geen liegen, want hij ging uit van de getuigenissen van een hoop avadivits, die claimden verkiezingsfraude gezien te hebben. En daarnaast kwam twitter al met deze meldingen voordat er überhaupt rechtszaken geweest waren of voordat überhaupt de election commissie een oordeel geveld hadden. Twitter was dus zelf de zaken aan het beinvloeden
Het blijft gewoon het verspreiden van onjuiste informatie van Trump voor zijn eigen belangen wat een schending is van zijn eed als president.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197303277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Bensel het volgende:

[..]

Trump is zeker niet de enige die dat beweerde, maar is uiteraard wel een HEUL invloedrijke twitteraar. En dan mag daar best eens extra kritisch naar gekeken worden door het bedrijf. Zelf vind ik dan een disclaimer (zoals ze de afgelopen tijd gebruikten) eigenlijk meer dan voldoende.
pi_197303279
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is gewoon een voorzorgsmaatregel, ze zijn bang dat hij er nog een aantal opruiende tweets uitgooit waarop weer rellen zullen volgen, dat is hem nu afgepakt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197303284
quote:

[..]

Jawel.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:08:15 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303296
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:07 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon een voorzorgsmaatregel, ze zijn bang dat hij er nog een aantal opruiende tweets uitgooit waarop weer rellen zullen volgen, dat is hem nu afgepakt.
Gewoon angst dus?
pi_197303321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon angst dus?
Zo zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:16:29 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303419
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:10 schreef Hathor het volgende:

Zou zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
Ik ben er ook niet rouwig om, verre van dat. Alleen heeft in mijn wereld iedereen het recht (binnen de grenzen van de wet) om zijn mening te verkondigen, hoe idioot die in mijn ogen ook is. En iemand bannen om zijn/haar mening is voor mij echt een brug te ver.
pi_197303439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet willen noemen, het is gewoon preventief handelen. Ik kan er niet rouwig om zijn dat hij op deze wijze de mond word gesnoerd. Beter dit dan elke dag rellen tot de inauguratie.
Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn aanhangers op deze ban?
Want monddood maken wil niet zeggen dat zijn aanhangers ineens niet meer actief zijn lijkt mij.
  Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 11:22:43 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197303500
Trump is een megalomane gek, maar dit is wel een gevaarlijk precedent. Tijdens Arabische lente was deze beperking er niet zo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197303505
Trump is na de verkiezingen als iemand die in een vol theater meerdere malen schreeuwt: "Is er BRAND?". Dan worden er mensen vertrapt.

Voor zo iemand is een landelijk totaal theaterverbod wel een goed idee. Maar verder zou zo iemand natuurlijk ook strafrechtelijk vervolgd moeten worden.

In het geval van Trump zou wmb de politiek zo snel mogelijk moeten doorpakken, via óf de 25th of impeachment.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_197303522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:17 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de reacties van zijn aanhangers op deze ban?
Want monddood maken wil niet zeggen dat zijn aanhangers ineens niet meer actief zijn lijkt mij.
Geen idee wat de reacties van zijn volgers zijn, op facebook gaan nog wel steeds de gebruikelijke complottheorien rond, maar dat is daar dagelijkse kost, gewoon leuk leesvoer als je even wil lachen.
pi_197303538
quote:

[..]

Oh wel degelijk hoor. Ik heb een oud-collega op Facebook die regelmatig weer geband wordt omdat ie nogal rabiaat mensen uitmaakt voor fascisten en dergelijke. Als jij je structureel misdraagt, dan gaat je account gewoon van die platformen af. Sterker nog, zoals ik al eerder aangaf, krijgt iemand als Trump veel meer speelruimte dan jij of ik. Het verschil is hooguit dat wat jij of ik zou roepen op Twitter (al heb ik er geen account) minder zou opvallen en dus ook minder snel gerapporteerd wordt. Ik geloof dat het MoreDakka was die in het vorige topic nog een screenshot postte van iemand die hij geband had gekregen na het rapporteren van een uitspraak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197303569
@Megumi quote: In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.

Ik zei het in de vorige thread al, wanneer een moordenaar geen bewijs achterlaat heeft de moord volgens velen hier nooit plaats gevonden.

En wat is er tegenwoordig mis met iets roepen, uiteindelijk bepaalt de rechter het en Trump legt zich daar bij neer. Net als de democraten die 4 jaar lang met hun Rusland zaak bezig waren om Trump af te zetten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197303585
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon angst dus?
Democratie is dan ook niets voor bange mensen.
pi_197303619

Aldus Donald.
pi_197303645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:31 schreef Montagui het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus Donald.
Nu alweer weg?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:51 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197303648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:28 schreef kawotski het volgende:
@:megumi quote: In elk geval heeft Trump over verkiezingsfraude en dergelijke gewoon gelogen.
En wat is er tegenwoordig mis met iets roepen, uiteindelijk bepaalt de rechter het en Trump legt zich daar bij neer. Net als de democraten die 4 jaar lang met hun Rusland zaak bezig waren om Trump af te zetten.
Op zich blijkt dat iets roepen helaas wel degelijk een probleem is ook buiten de VS.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:41:53 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:

Oh wel degelijk hoor. Ik heb een oud-collega op Facebook die regelmatig weer geband wordt omdat ie nogal rabiaat mensen uitmaakt voor fascisten en dergelijke. Als jij je structureel misdraagt, dan gaat je account gewoon van die platformen af. Sterker nog, zoals ik al eerder aangaf, krijgt iemand als Trump veel meer speelruimte dan jij of ik. Het verschil is hooguit dat wat jij of ik zou roepen op Twitter (al heb ik er geen account) minder zou opvallen en dus ook minder snel gerapporteerd wordt. Ik geloof dat het MoreDakka was die in het vorige topic nog een screenshot postte van iemand die hij geband had gekregen na het rapporteren van een uitspraak.
Tussen daadwerkelijk schelden plus mensen uitmaken voor van alles en nog wat en een wappie mening verkondigen zit nogal wat ruimte.

En ja, ik heb die screenshot gezien maar die is niet gebanned hoor. Na zoveel keer rapporteren gaat Twitter ff kijken wat er aan de hand is en wordt de post al dan niet verwijderd. Verder gebeurt er niet zoveel. Het is echt niet dat @MoreDakka voor een ban gezorgd heeft.
pi_197303798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu alweer weg?
Lijkt me wel logisch, gezien zijn ban.

twitter

twitter

Kan dus niet 'bewijzen' dat het the real Donald was. Zal ik het maar deleten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')