abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 januari 2021 @ 10:38:26 #1
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197185657
Cal @ Off-Guardian wrote:
'Bodily autonomy is so 20th century
Forget how you feel; if you feel well, or unwell is not for you to decide. You do not know yourself
Big Pharma shall test you and decide if you are unwell or not. If you feel healthy but the test says you are positive – then you shall be declared unwell'

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn't have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond

https://off-guardian.org/2020/12/13/why-this-campaign-of-terror/

En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)






IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]


http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.


Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-hoax-idUSKBN25G2KM



twitter

De jonge en een professor.
Wie gelooft u?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197185762
Gommers Instagram.

Ik zat even te ontspannen op m’n boot toen mijn telefoon ontplofte. De kogel is door de kerk, en we kunnen gaan starten met vaccineren, maar er is ook twijfel en onzekerheid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
De nieuwe Covid-19 vaccins, ook wel mRNA-vaccins genoemd, bevatten een genetische code van een klein stukje van het virus (en dus niet van het hele virus). Als je die genetische code injecteert, dan maakt ons lichaam zélf een onderdeel van het virus aan, de spike-eiwitten. Hieruit kan onmogelijk een nieuw virus ontstaan, maar het lichaam gaat antistoffen maken tegen deze ‘vreemde’ eiwitten. En zo heb je dus afweer tegen het Covid-19 virus als dat je lichaam binnendringt. Maar kan mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) je eigen DNA aantasten? Logisch deze vraag en klinkt ook best eng. Het mRNA wordt snel door ons lichaam afgebroken nadat het is ingespoten en daarom is er een extra stof toegevoegd in het vaccin om dat proces te remmen. Maar is dit dan toch niet gevaarlijk? De cellen van ons lichaam worden voortdurend blootgesteld aan virussen die binnendringen, zoals ook bij een banale verkoudheid, en deze bestaan ook uit RNA. Voor het omzetten van RNA in DNA heb je een enzym nodig, reverse-transcriptase, en dat is aanwezig in enkele virussen zoals b.v. hepatitis-B of HIV. Dit enzym zit niet in het vaccin en is ook niet aanwezig in jouw cellen en dus kan het RNA niet zomaar worden omgezet. Hopelijk is dit duidelijk en ben je gerust gesteld. Samen komen we er! Een fijn weekend gewenst.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 3 januari 2021 @ 10:58:56 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197185863
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien, maar dan niet de mensen die aan het einde van hun leven zijn en die super kwetsbaar zijn en je bijna onmogelijk eeuwig het leven kunt blijven rekken.

1/10.000 gezonde jonge mensen is andere orde dan natuurlijk verloop dat men bij ziekte kan overlijden.
Welnee, het zijn niet alleen stokoude bejaarden die in het ziekenhuis terechtkomen. De mensen die "super kwetsbaar" zijn en op het punt staan om "natuurlijk te overlijden" worden al niet eens meer opgenomen.

Verder vind ik die "compleet andere orde" van jou nogal subjectief.
quote:
Kben ook totaal niet tegen risicogroepen beter isoleren van het virus dan nu al het geval is.
En hun vrijheid dan :'( ???
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:01:37 #4
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197185883
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:58 schreef Isdatzo het volgende:
En hun vrijheid dan ???
en wie bepaald daarover dan? Is er wel eens wat aan hun gevraagd?
There is only one religion
  zondag 3 januari 2021 @ 11:03:17 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197185898
En al zou je al die suffe bejaarden gewoon laten verrotten, dan heb je het nog steeds over vele tienduizenden mensen van jonger dan 50 die in het ziekenhuis terechtkomen.
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:03:55 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197185906
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

en wie bepaald daarover dan? Is er wel eens wat aan hun gevraagd?
Nou, vertel?
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:07:41 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197185944
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
En al zou je al die suffe bejaarden gewoon laten verrotten, dan heb je het nog steeds over vele tienduizenden mensen van jonger dan 50 die in het ziekenhuis terechtkomen.
Kom maar met de bronnen en cijfers i.p.v. maar wat roepen, de geestelijke instelling m.b.t. corona is er een van angst dood en verderf, denk als er gewoon wat normaler gedaan zou worden de meeste alleen al op positiviteit beter worden.
There is only one religion
  zondag 3 januari 2021 @ 11:09:22 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197185956
Brrr wat een enge man al ben ik bang dat een aantal mensen zich goed in hem kunnen vinden.

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:11:40 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197185996
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou, vertel?
Ga het ze zelf is vragen, i.p.v. steeds te wachten tot een ander je het antwoord verteld, want wie moet je geloven, wie spreekt de waarheid.
There is only one religion
  zondag 3 januari 2021 @ 11:15:53 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186028
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Kom maar met de bronnen en cijfers i.p.v. maar wat roepen, de geestelijke instelling m.b.t. corona is er een van angst dood en verderf, denk als er gewoon wat normaler gedaan zou worden de meeste alleen al op positiviteit beter worden.
Voor mensen onder de 50 is de kans 0.2-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Daar hebben we er een dikke 10 miljoen van. Het sommetje mag je zelf maken.
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:18:29 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186062
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ga het ze zelf is vragen, i.p.v. steeds te wachten tot een ander je het antwoord verteld, want wie moet je geloven, wie spreekt de waarheid.
Wie is 'ze', en wat moet ik 'ze' vragen?
Huilen dan.
pi_197186102
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Mee eens, merk je hier ook elke dag opnieuw. ;(
Mee eens, ben al regelmatig "vriendelijk" verzocht om weg te blijven door deze of gene
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186109
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ga het ze zelf is vragen, i.p.v. steeds te wachten tot een ander je het antwoord verteld, want wie moet je geloven, wie spreekt de waarheid.
Wetenschappers in hun vakgebied vertrouw ik stukken meer als de bij elkaar gesprokkelde wetenschappers van andere vakgebieden die maar een mening lopen te verkondigen, maar die we moeten geloven omdat ze tegen de feitelijk bewezen wetenschap in blijven gaan en een titel hebben. :D
  zondag 3 januari 2021 @ 11:24:45 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186148
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mee eens, ben al regelmatig "vriendelijk" verzocht om weg te blijven door deze of gene
"Ik ben niet geïnteresseerd in jouw mening."
"Jouw reacties lees ik niet."
"Ga lekker in COR posten."
"Je bent een schaap."
Huilen dan.
pi_197186171
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Voor mensen onder de 50 is de kans 0.2-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Daar hebben we er een dikke 10 miljoen van. Het sommetje mag je zelf maken.
Als ik zulke kansen in de Staatsloterij had op de jackpot zou ik elke maand meespelen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186188
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

"Ik ben niet geïnteresseerd in jouw mening."
"Jouw reacties lees ik niet."
"Ga lekker in COR posten."
"Je bent een schaap."
En dat zijn nog de vriendelijkere
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186240
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Voor mensen onder de 50 is de kans 0.2-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Daar hebben we er een dikke 10 miljoen van. Het sommetje mag je zelf maken.
Ah het is nu 0.2 geworden. Dan is het 20000-50000 ziekenhuis opnames. Dan gaan we van de worst case scenario uit als iedereen tegelijkertijd ziek zouden worden. Wat vrijwel onmogelijk is. ~40000 bedden de helft bezet. Praten we over 20000 bedden. Afhankelijk van dit percentage zou je dus bij een onmogelijke situatie nog steeds voldoende bedden hebben. Dan kun je er altijd nog voor kiezen om bedden erbij te plaatsen.
pi_197186257
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Brrr wat een enge man al ben ik bang dat een aantal mensen zich goed in hem kunnen vinden.

[ afbeelding ]
Wat precies vind je er eng aan?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186309
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:30 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ah het is nu 0.2 geworden. Dan is het 20000-50000 ziekenhuis opnames. Dan gaan we van de worst case scenario uit als iedereen tegelijkertijd ziek zouden worden. Wat vrijwel onmogelijk is. ~40000 bedden de helft bezet. Praten we over 20000 bedden. Afhankelijk van dit percentage zou je dus bij een onmogelijke situatie nog steeds voldoende bedden hebben. Dan kun je er altijd nog voor kiezen om bedden erbij te plaatsen.
Operationeel zijn er maar 12000 bedden. Geen 40k
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186337
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Operationeel zijn er maar 12000 bedden. Geen 40k
Ik zei 20000, maar heb je daar ook een bron van? Daarnaast moeten dan 10 miljoen mensen tegelijk ziek zijn... Dat is onmogelijk.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:39:48 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186388
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zei 20000, maar heb je daar ook een bron van? Daarnaast moeten dan 10 miljoen mensen tegelijk ziek zijn... Dat is onmogelijk.
Geen tien miljoen tegelijk, maar wel veel en veel meer dan de zorg aankan met de eerste weken 2 tot 3 verdubbelingen per week.
Huilen dan.
pi_197186392
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zei 20000, maar heb je daar ook een bron van? Daarnaast moeten dan 10 miljoen mensen tegelijk ziek zijn... Dat is onmogelijk.
20k over zei je.
Ik zeg dat voor volwassenen die in een ziekenhuis opgenomen moeten worden er 12500 zijn.
Jouw 40k bevat kinderbedden, revalidatie, neonataal etc.
Realistisch is 12,5 k bedden voor alle overige zieken en ook alleen maar mits voldoende personeel

https://www.welingelichte(...)r-helemaal-niet.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:41:27 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186408
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

20k over zei je.
Ik zeg dat voor volwassenen die in een ziekenhuis opgenomen moeten worden er 12500 zijn.
Jouw 40k bevat kinderbedden, revalidatie, neonataal etc.
Realistisch is 12,5 k bedden.

https://www.welingelichte(...)r-helemaal-niet.html
Ik dacht zo'n 11.000, maar goed. Die zijn 1) niet allemaal beschikbaar voor coronapatiënten en 2) door uitval van zorgpersoneel zal je nog minder capaciteit hebben.
Huilen dan.
pi_197186435
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik dacht zo'n 11.000, maar goed. Die zijn 1) niet allemaal beschikbaar voor coronapatiënten en 2) door uitval van zorgpersoneel zal je nog minder capaciteit hebben.
Ik ga even uit van wat Gommers zegt in dat artikel. Maar zal elkaar niet veel ontlopen

Wel weer schrijnend om te zien hoe slecht de "wakkeren" op de hoogte zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:44:56 #25
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197186465
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat precies vind je er eng aan?
Het stuk is eigenlijk heel egocentrisch, kerel denkt eigenlijk alleen aan zichzelf.
En als hij dan gevaccineerd is wil hij een 2 deling,
Wat the fuck , wat is het punt van vaccineren ?
There is only one religion
pi_197186499
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het stuk is eigenlijk heel egocentrisch, kerel denkt eigenlijk alleen aan zichzelf.
En als hij dan gevaccineerd is wil hij een 2 deling,
Wat the fuck , wat is het punt van vaccineren ?
Hij denkt alleen aan zichzelf???

Heb je de commentaren hier weleens gelezen?

"Isoleer de risicogroep"
"Ik ben gezond dus IK hoef geen vaccin"

:')

Hoezo pot verwijt de ketel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186502
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

20k over zei je.
Ik zeg dat voor volwassenen die in een ziekenhuis opgenomen moeten worden er 12500 zijn.
Jouw 40k bevat kinderbedden, revalidatie, neonataal etc.
Realistisch is 12,5 k bedden voor alle overige zieken en ook alleen maar mits voldoende personeel

https://www.welingelichte(...)r-helemaal-niet.html
Dat is waar. Dan nog praten we over een situatie waarin 10 miljoen mensen in 1 keer besmet zouden moeten zijn. Dat is onmogelijk. Als de cijfers dan al te overzien zijn, ziekenhuisbedden kunnen geplaatst worden, zoals begin vorig jaar (we praten niet over ic bedden) en patienten kunnen overgebracht worden naar het buitenland als het echt dramatisch is. Ik vind het nog best meevallen.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:51:17 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197186557
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is waar. Dan nog praten we over een situatie waarin 10 miljoen mensen in 1 keer besmet zouden moeten zijn. Dat is onmogelijk. Als de cijfers dan al te overzien zijn, ziekenhuisbedden kunnen geplaatst worden, zoals begin vorig jaar (we praten niet over ic bedden) en patienten kunnen overgebracht worden naar het buitenland als het echt dramatisch is. Ik vind het nog best meevallen.
Newsflash: de zorg kan het nu al amper behappen.
Huilen dan.
pi_197186570
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is waar. Dan nog praten we over een situatie waarin 10 miljoen mensen in 1 keer besmet zouden moeten zijn. Dat is onmogelijk. Als de cijfers dan al te overzien zijn, ziekenhuisbedden kunnen geplaatst worden, zoals begin vorig jaar (we praten niet over ic bedden) en patienten kunnen overgebracht worden naar het buitenland als het echt dramatisch is. Ik vind het nog best meevallen.
Duitsland ligt ook vol, of is iig hard op weg vol te raken.
Je kunt bedden plaatsen wat je wil maar als je geen personeel hebt houdt het op
Die 12,5 k is voor Covid en non-covid. Dus al je andere zieken liggen daar ook.
Het valt niet mee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186589
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Newsflash: de zorg kan het nu al amper behappen.
Als de zorg het aantal bedden dat we nu hebben niet kan behappen, dan is er een ander probleem.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:54:52 #31
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_197186615
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:47 schreef devlinmr het volgende:
"Isoleer de risicogroep"
"Ik ben gezond dus IK hoef geen vaccin"
Voor de risico-groep is er jaarlijks een griep-prik, die krijg je niet als je gezond en onder de 55 bent.
De bedoeling daarvan lijkt me duidelijk.
Maar die gedachtengang laten we varen als het om corona gaat.
There is only one religion
pi_197186628
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als de zorg het aantal bedden dat we nu hebben niet kan behappen, dan is er een ander probleem.
Boeit niet, we zitten nu in deze situatie,of dat voorkomen had kunnen worden of niet is voor na deze ellende. Nu eerst dit probleem oplossen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186648
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:54 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Voor de risico-groep is er jaarlijks een griep-prik, die krijg je niet als je gezond en onder de 55 bent.
De bedoeling daarvan lijkt me duidelijk.
Maar die gedachtengang laten we varen als het om corona gaat.
Ah de griep vergelijken.. sorry maar dan kan ik je al niet meer serieus nemen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186658
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Duitsland ligt ook vol, of is iig hard op weg vol te raken.
Je kunt bedden plaatsen wat je wil maar als je geen personeel hebt houdt het op
Die 12,5 k is voor Covid en non-covid. Dus al je andere zieken liggen daar ook.
Het valt niet mee
De stelling was: "En al zou je al die suffe bejaarden gewoon laten verrotten, dan..." Die cijfers zouden in duitsland dan ook naar beneden gaan of hebben we het dan alleen over nederland.

In een realistischer beeld... Men gaat zich vaccineren en de cijfers ook in duitsland gaat dan naar bedenen, Althans dat zou je verwachten...
pi_197186696
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:57 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

De stelling was: "En al zou je al die suffe bejaarden gewoon laten verrotten, dan..." Die cijfers zouden in duitsland dan ook naar beneden gaan of hebben we het dan alleen over nederland.

In een realistischer beeld... Men gaat zich vaccineren en de cijfers ook in duitsland gaat dan naar bedenen, Althans dat zou je verwachten...
Wij gaan niet over het beleid in Duitsland
Ik hou het enigszins realistisch

Vaccinatie begint nog maar net. We zitten nu in de shit

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 03-01-2021 12:04:26 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197186861
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wij gaan niet over het beleid in Duitsland
Ik hou het enigszins realistisch
Ahh de doelpalen verschuiven. Al die bejaarden is dus alleen in NL. Duidelijk. Dan nemen we toch de vaccinatie mee. Duitsland is bezig met vaccineren, dus zal je daar weer genoeg capaciteit hebben.

Als we toch bezig zijn de doelpalen te verschuiven, dan zal een grote deel van de gezonde mensen die prik nemen. Dus dan is het sowieso behapbaar.
  zondag 3 januari 2021 @ 12:19:05 #37
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197186982
twitter


Crisis in de ziekenhuizen door de aanhoudende griepgolf .. geen bedden .. behandelingen worden afgezegd...
in 2017/2018.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197186999
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:10 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ahh de doelpalen verschuiven.

je bedoelt hiermee neem ik aan dat jij de bejaarden er weer bij betrekt terwijl de stelling was dat we die lieten verrotten
quote:
Al die bejaarden is dus alleen in NL. Duidelijk. Dan nemen we toch de vaccinatie mee. Duitsland is bezig met vaccineren, dus zal je daar weer genoeg capaciteit hebben.

Als we toch bezig zijn de doelpalen te verschuiven, dan zal een grote deel van de gezonde mensen die prik nemen. Dus dan is het sowieso behapbaar.
Het ging er volgens mij toch om dat een flink aantal mensen van de niet bejaarden ziek worden en dat we zelfs daar niet genoeg bedden hebben.

Probeer het nog eens
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197187011
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Crisis in de ziekenhuizen door de aanhoudende griepgolf .. geen bedden .. behandelingen worden afgezegd...
in 2017/2018.
Duurde ook een jaar hè? Oh nee, dat was een paar weken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197187058
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welnee, het zijn niet alleen stokoude bejaarden die in het ziekenhuis terechtkomen. De mensen die "super kwetsbaar" zijn en op het punt staan om "natuurlijk te overlijden" worden al niet eens meer opgenomen.

Verder vind ik die "compleet andere orde" van jou nogal subjectief.
[..]

En hun vrijheid dan :'( ???
Het is een compleet andere orde. 1/10.000 die te redden vallen is heel iets anders dan krampachtig leven proberen te rekken met veel nevenschade.

Maar de grote irrationaliteit zit hem er in dat we met influenza helemaal niet zo krampachtig reageren terwijl die na een besmetting maar een aantal keer minder dodelijk is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197187127
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

je bedoelt hiermee neem ik aan dat jij de bejaarden er weer bij betrekt terwijl de stelling was dat we die lieten verrotten
[..]

Het ging er volgens mij toch om dat een flink aantal mensen van de niet bejaarden ziek worden en dat we zelfs daar niet genoeg bedden hebben.

Probeer het nog eens
Het was een hypothetische stelling van een situatie dat nooit zal komen. Zelfs dan zijn de cijfers behapbaar. Ja, we hebben dan een tekort aan bedden, maar er zijn dan verschillende mogelijkheden die we zouden kunnen ondernemen.

De opmerking: Maar we redden het nu al niet!

Waarom zijn er dan extra bedden begin dit vorig jaar erbij geplaatst als we het met de huidige capaciteit niet redden?

Wat realistischer is de doelgroep gaat zich vaccineren. Een groot gedeelte van gezonde mensen gaat zich vaccineren. Dan heb je een beperkte groep die zich niet laat vaccineren.

Ik zie dan ook geen reden tot beperking van vrijheden van de beperkte groep mensen die zich niet laat vaccineren.
  zondag 3 januari 2021 @ 12:32:29 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197187133
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Crisis in de ziekenhuizen door de aanhoudende griepgolf .. geen bedden .. behandelingen worden afgezegd...
in 2017/2018.
Hoe is dat vergelijkbaar met de situatie nu?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 3 januari 2021 @ 12:39:22 #43
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197187217
Geen oversterfte door corona. Angstberichten regering en media blijken ongegrond.

Angstberichten over coronasterfte van regering en media zijn ernstig misleidend.

Nederlandse bevolking afgelopen jaren sterk gegroeid én vergrijsd.

Milde seizoensgriep 2019 zorgde voor tijdelijke ondersterfte.

Gecorrigeerd voor al deze zaken was er geen oversterfte in 2020.

2020 was het jaar van corona. Ons land werd meermaals in vrijwel totale lockdown gezet; bedrijven moesten sluiten, de horeca moest dicht, scholen en universiteiten, sportclubs - het hele sociale leven stopte. Ouderen vereenzaamden. Duizenden MKB-ondernemers gingen failliet. Vrijheden werden op ongekende wijze ingeperkt. En dat allemaal vanuit de gedachte dat corona ontzettend gevaarlijk zou zijn. Kranten stonden er dagelijks mee vol: grote koppen over besmettingen, tests, ziekenhuisbedden. TV-programma’s waarin vol werd ingezet op angst en paniek. Het was ‘de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog’. Persconferenties met doventolk - bedoeld voor situaties van nationale, existentiële nood: een kernramp, een dijkdoorbraak.

Ondertussen bleef een nuchtere, feitelijke analyse uit. Want hoe zit het nu precies? Wat zijn de sterftecijfers? Hoe gevaarlijk is corona? Volgens overheidsbureau CBS zouden dit jaar 13.000 mensen méér zijn gestorven ‘dan normaal’. RTL Nieuws meldde dat deze oversterfte ‘sinds de Tweede Wereldoorlog in Nederland niet zo hoog is geweest.” Het zou te wijten zijn aan Covid-19. De “ontkenners” waren definitief af - er was écht een grote crisis, de maatregelen waren gerechtvaardigd.

De gebruikte cijfers zijn misleidend. Gecorrigeerd voor de relatieve ondersterfte in 2019, de groei van de bevolking en de vergrijzing, is er nauwelijks oversterfte geweest in 2020. Afgaand op de cijfers, moeten we concluderen dat Corona - gelukkig - veel minder gevaarlijk is dan regering en mainstream media ons willen doen geloven. De lockdown en de paniek zijn totaal overtrokken. We leven in een irrationele angstkramp - en daar moeten we ons uit bevrijden.


Ja joh.. c_/
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197187236
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Crisis in de ziekenhuizen door de aanhoudende griepgolf .. geen bedden .. behandelingen worden afgezegd...
in 2017/2018.
Echt, tyf op met elke keer dezelfde berichten. De tering zeg.

Al 100 keer gezegd dat het nooit zo erg was, maar je blijft het maar posten. Word je echt niet moe van jezelf?
  zondag 3 januari 2021 @ 12:41:31 #45
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197187251
Ook wat jij ervan vindt boeit me niet, weet je toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197187276
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Echt, tyf op met elke keer dezelfde berichten. De tering zeg.

Al 100 keer gezegd dat het nooit zo erg was, maar je blijft het maar posten. Word je echt niet moe van jezelf?
Leg het dan nog een keertje uit:
https://www.parool.nl/nie(...)-ic-bedden~b0099840/

https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk.
pi_197187309
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Leg het dan nog een keertje uit:
https://www.parool.nl/nie(...)-ic-bedden~b0099840/

https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk.
Nog nooit was de druk zo hoog. Nog nooit zoveel operaties afgezegd. Nog nooit zo'n groot stuwmeer aan reguliere zorg.

Ik kan er echt niet bij dat dit elk topic herhaald moet worden. Willen jullie het niet snappen?
pi_197187330
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook wat jij ervan vindt boeit me niet, weet je toch?
Ik snap niet waarom je het blijft posten. Elke keer wordt het onderuit gehaald maar je blijft maar gaan. Kick je erop als weer een of andere wappie met hetzelfde argument komt zodat je deze weer hier kunt posten?
pi_197187382
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nog nooit was de druk zo hoog. Nog nooit zoveel operaties afgezegd. Nog nooit zo'n groot stuwmeer aan reguliere zorg.

Ik kan er echt niet bij dat dit elk topic herhaald moet worden. Willen jullie het niet snappen?
Dat de druk nog nooit zo hoog was geweest kan ik nog wel bijkomen, maar als we met een normale griep al tegen dit soort problemen aanlopen, dan is er toch wat mis?

Ik snap werkelijk niet waarom je zo moeilijk doet over dit soort berichten. Staat toch duidelijk dat alle ziekenhuizen het krap hebben gehad in 2018?

Als zelfs een hoogleraar zegt dat we lessen hadden moeten trekken van 2018, dan is er toch niks mis met die stelling. Of mag je dan opeens geen kritische geluid geven?
pi_197187431
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat de druk nog nooit zo hoog was geweest kan ik nog wel bijkomen, maar als we met een normale griep al tegen dit soort problemen aanlopen, dan is er toch wat mis?

Ik snap werkelijk niet waarom je zo moeilijk doet over dit soort berichten. Staat toch duidelijk dat alle ziekenhuizen het krap hebben gehad in 2018?

Als zelfs een hoogleraar zegt dat we lessen hadden moeten trekken van 2018, dan is er toch niks mis met die stelling. Of mag je dan opeens geen kritische geluid geven?
Omdat het elke keer als vergelijking wordt gebruikt met nu. Alsof nu niet anders is dan andere jaren.


Echt, dat mensen dat nog steeds kunnen denken..
pi_197187452
Ben nu in Haarlem met Van Haga op een meter van me af.. schrok me rot :D

Wel tof
  zondag 3 januari 2021 @ 12:54:15 #52
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197187453
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je het blijft posten. Elke keer wordt het onderuit gehaald maar je blijft maar gaan. Kick je erop als weer een of andere wappie met hetzelfde argument komt zodat je deze weer hier kunt posten?
Wappie dat ben jij om elke dag opnieuw tegen mensen in te gaan ze te blijven quoten terwijl je weet dat je op een bnw-forum bent met je msm-visie en hun mening nooit zult gaan veranderen. Dag in dag uit, het lijkt op een dwangmatige stoornis wat nou wappie? Doei :W
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197187471
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wappie dat ben jij om elke dag opnieuw tegen mensen in te gaan ze te blijven quoten terwijl je weet dat je op een bnw-forum bent met je msm-visie en hun mening nooit zult gaan veranderen. Dag in dag uit, het lijkt op een dwangmatige stoornis wat nou wappie? Doei :W
Msm visie :')

Ik baseer me juist op wat ik zie in de ziekenhuizen.

Het heeft ook eigenlijk helemaal geen zin om met jou in discussie te gaan. Ontzettende struisvogel.
pi_197187489
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Ben nu in Haarlem met Van Haga op een meter van me af.. schrok me rot :D

Wel tof
Wat is daar tof aan? :?
pi_197187511
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het elke keer als vergelijking wordt gebruikt met nu. Alsof nu niet anders is dan andere jaren.

Echt, dat mensen dat nog steeds kunnen denken..
Mja als ik dit soort berichten lees, dan denk ik bij mezelf... Goh.. met een simpele griep zitten we kennelijk ook al in de knel met de zorg... Wellicht zouden we er iets aan moeten doen. Jij negeert het?
pi_197187566
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:57 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mja als ik dit soort berichten lees, dan denk ik bij mezelf... Goh.. met een simpele griep zitten we kennelijk ook al in de knel met de zorg... Wellicht zouden we er iets aan moeten doen. Jij negeert het?
Ja, aangezien dit niks nieuws voor me is. Staat ook vrijwel compleet los van de crisis.
pi_197187605
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, aangezien dit niks nieuws voor me is. Staat ook vrijwel compleet los van de crisis.
Dus de stelling van de hoogleraar klopt niet?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:05:45 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187639
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat de druk nog nooit zo hoog was geweest kan ik nog wel bijkomen, maar als we met een normale griep al tegen dit soort problemen aanlopen, dan is er toch wat mis?

Ik snap werkelijk niet waarom je zo moeilijk doet over dit soort berichten. Staat toch duidelijk dat alle ziekenhuizen het krap hebben gehad in 2018?

Als zelfs een hoogleraar zegt dat we lessen hadden moeten trekken van 2018, dan is er toch niks mis met die stelling. Of mag je dan opeens geen kritische geluid geven?
Ik heb jou nu al zeker 5 keer gevraagd wat er volgens jou had moeten gebeuren, en wat dat precies voor verschil had gemaakt.
Huilen dan.
pi_197187660
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dus de stelling van de hoogleraar klopt niet?
Dat zeg ik niet. Maar om de bekende vraag van @Isdatzo erbij te halen. Hoeveel capaciteit zou dan wel genoeg zijn?

Alsof ons grote voorbeeld, Duitsland, niet in een crisis zit?
pi_197187666
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb jou nu al zeker 5 keer gevraagd wat er volgens jou had moeten gebeuren, en wat dat precies voor verschil had gemaakt.
Ik heb ook 5 keer mijn mening gegeven, maar ga lekker in discussie met die hoogleraar. Die heeft er verstand van.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:09:04 #61
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197187690


_O-
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197187703
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar om de bekende vraag van @:isdatzo erbij te halen. Hoeveel capaciteit zou dan wel genoeg zijn?

Alsof ons grote voorbeeld, Duitsland, niet in een crisis zit?
We hebben ten opzichte van de rest van europa een relatief laag hoeveelheid bedden per 1000 inwoners. Wellicht dat eerst omhoog gooien, zodat we bij een normale griep voldoende capaciteit hebben?
pi_197187715
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:07 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb ook 5 keer mijn mening gegeven, maar ga lekker in discussie met die hoogleraar. Die heeft er verstand van.
Lol :')
pi_197187731
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:09 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

We hebben ten opzichte van de rest van europa een relatief laag hoeveelheid bedden per 1000 inwoners. Wellicht dat eerst omhoog gooien, zodat we bij een normale griep voldoende capaciteit hebben?
En hoe hadden we daarmee deze crisis kunnen voorkomen? Weekje langer zonder lockdown?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:11:04 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187736
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:07 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb ook 5 keer mijn mening gegeven
Vijf keer niks concreets. Dus:

- Welke investeringen?
- Wie zou dat betaald hebben?
- Welk verschil zou dat hebben gemaakt?
Huilen dan.
pi_197187785
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En hoe hadden we daarmee deze crisis kunnen voorkomen? Weekje langer zonder lockdown?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we actie moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat we tijdens een griep epidemie voldoende capaciteit hebben. Zie hieronder hoelaag we zitten:

https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&l=nl

We hebben inmiddels 2, dus we zijn flink gezakt.
pi_197187811
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Ben nu in Haarlem met Van Haga op een meter van me af.. schrok me rot :D

Wel tof
Pas je wel op dat je niet te dicht bij hem komt. T schijnt dat je zelfs van zijn adem nog dronken kunt worden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197187819
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vijf keer niks concreets. Dus:

- Welke investeringen?
- Wie zou dat betaald hebben?
- Welk verschil zou dat hebben gemaakt?
Vraag het aan die hoogleraar. Die heeft ervoor gestudeerd.
pi_197187826
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we actie moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat we tijdens een griep epidemie voldoende capaciteit hebben. Zie hieronder hoelaag we zitten:

https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&l=nl

We hebben inmiddels 2, dus we zijn flink gezakt.
Oh ja, ik dacht dat dit topic over corona ging. Niet over ons zorgstelsel.

Overigens ben ik het niet oneens met je. Het heeft alleen niet veel met deze crisis te maken.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:16:37 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187832
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:15 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Vraag het aan die hoogleraar. Die heeft ervoor gestudeerd.
Nee, ik vraag het aan jou omdat jij hier elke keer hamert op "meer bedden" en "meer investeringen". Dus welke investeringen, en hoeveel bedden? En hoever waren we daar dan mee gekomen?
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:18:01 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187854
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we actie moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat we tijdens een griep epidemie voldoende capaciteit hebben.
Lijkt me verstandig, maar het lijkt me nog verstandiger om nu even te focussen op de huidige situatie. Jou niet?

Een goede voorbereiding op een mogelijke griepgolf in 202x is belangrijk, maar daar heb je NU niks aan.
Huilen dan.
pi_197187882
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik vraag het aan jou omdat jij hier elke keer hamert op "meer bedden" en "meer investeringen". Dus welke investeringen, en hoeveel bedden? En hoever waren we daar dan mee gekomen?
Ik wil het best nog een keer herhalen... Om ervoor te zorgen dat we bij een normale griep epidemie voldoende capaciteit hebben, wellicht handig om dat het aantal bedden per hoofd van de bevolking ziekenhuisbedden/1000 te verhogen. We scoren daar dramatisch slecht in vergeleken met de rest van europa. 2 per 1000....
  zondag 3 januari 2021 @ 13:21:20 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187895
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:20 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik wil het best nog een keer herhalen... Om ervoor te zorgen dat we bij een normale griep epidemie voldoende capaciteit hebben, wellicht handig om dat het aantal bedden per hoofd van de bevolking ziekenhuisbedden/1000 te verhogen. We scoren daar dramatisch slecht in vergeleken met de rest van europa. 2 per 1000....
Oké, en hoeveel bedden zijn dat ongeveer (10?, 100?, 1000?, 5000?, ...)? En welk verschil had dat in deze situatie gemaakt?
Huilen dan.
pi_197187913
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we actie moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat we tijdens een griep epidemie voldoende capaciteit hebben. Zie hieronder hoelaag we zitten:

https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&l=nl

We hebben inmiddels 2, dus we zijn flink gezakt.
Ook dat is je al 20 keer uitgelegd. Sterker nog je gaf toe dat ik een punt had

Kijk eens naar de gemiddelde ligduur in Nederland en Duitsland. Duitsland bijna 2x zo lang. Dan heb je dus ook 2x het aantal bedden nodig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Overall beste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 13:27:09 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197187984
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:20 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik wil het best nog een keer herhalen... Om ervoor te zorgen dat we bij een normale griep epidemie voldoende capaciteit hebben, wellicht handig om dat het aantal bedden per hoofd van de bevolking ziekenhuisbedden/1000 te verhogen. We scoren daar dramatisch slecht in vergeleken met de rest van europa. 2 per 1000....
Zijn er dan tekorten geweest bij griepepidemieen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197187985
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:22 schreef devlinmr het volgende:

Ik ben het eens dat de zorg verbeterd is en daarom mensen minder vaak of korter in het ziekenhuis liggen. Maar we scoren te opzichte van de rest van europa laag. Neem aan dat bv voor duitsland hetzelfde verhaaltje geldt en toch hebben zij meer bedden per hoofd van de bevolking dan wij.

Als je dan ook geluiden krijgt te horen van mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben, dan moet je je toch wel zorgen maken lijkt mij.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:27:45 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197187992
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een compleet andere orde. 1/10.000 die te redden vallen is heel iets anders dan krampachtig leven proberen te rekken met veel nevenschade.
Gelukkig is van 'krampachtig levens rekken' dan ook geen sprake: patiënten die een kleine kans op overleven hebben worden in de regel al niet opgenomen.
quote:
Maar de grote irrationaliteit zit hem er in dat we met influenza helemaal niet zo krampachtig reageren terwijl die na een besmetting maar een aantal keer minder dodelijk is.
Het is irrationeel om mensen te behandelen die een goede kans op nog een aanzienlijk aantal jaar leven hebben? En zoals ik al vaker gezegd heb: al vergeet je alle bejaarden, dan nog is de zorgcapaciteit niet toereikend voor alle jongere mensen die in het ziekenhuis terecht gaan komen zonder maatregelen.
Huilen dan.
pi_197187996
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zijn er dan tekorten geweest bij griepepidemieen?
Klik maar op de links die ik hierboven heb toegevoegd.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:28:58 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188007
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Sponsje88 het volgende:

Als je dan ook geluiden krijgt te horen van mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben, dan moet je je toch wel zorgen maken lijkt mij.
Het valt mij op dat jij wel heel selectief luistert naar mensen die ergens verstand van hebben.
Huilen dan.
pi_197188022
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het valt mij op dat jij wel heel selectief luistert naar mensen die ergens verstand van hebben.
Wat vind jij van het artikel van die hoogleraar dan?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:33:18 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188070
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wat vind jij van het artikel van die hoogleraar dan?
Niet bijzonder relevant in deze context, eerlijk gezegd.
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:34:16 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188089
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik ben het eens dat de zorg verbeterd is en daarom mensen minder vaak of korter in het ziekenhuis liggen. Maar we scoren te opzichte van de rest van europa laag. Neem aan dat bv voor duitsland hetzelfde verhaaltje geldt en toch hebben zij meer bedden per hoofd van de bevolking dan wij.

Als je dan ook geluiden krijgt te horen van mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben, dan moet je je toch wel zorgen maken lijkt mij.
Nota bene uit je eigen linkje:

Daar zit een gedachte achter: dat je na een ingreep elders sneller herstelt. Het verklaart waarom Nederland het land is waar patiënten gemiddeld het kortst een ziekenhuisbed bezetten. In Duitsland is dat met negen dagen twee keer zo lang.
Huilen dan.
pi_197188134
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik ben het eens dat de zorg verbeterd is en daarom mensen minder vaak of korter in het ziekenhuis liggen. Maar we scoren te opzichte van de rest van europa laag. Neem aan dat bv voor duitsland hetzelfde verhaaltje geldt en toch hebben zij meer bedden per hoofd van de bevolking dan wij.

Als je dan ook geluiden krijgt te horen van mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben, dan moet je je toch wel zorgen maken lijkt mij.
In Duitsland lig je 8 nachten in het ziekenhuis na een bevalling. Hier hoogstens 1

Maar open er lekker een apart topic over
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197188192
quote:
,De vaccinatiebereidheid onder internisten is extreem hoog. Bij navraag vanuit de NIV onder ruim tweeduizend internisten geeft 97 procent aan zich direct te laten vaccineren als zij daarvoor in aanmerking komen. Het feit dat zo’n hoog percentage van de internisten niet twijfelt om gevaccineerd te worden, is een belangrijk signaal als het gaat om het vertrouwen in het vaccin."
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-lockdown~afe010a2/
Duidelijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197188234
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nota bene uit je eigen linkje:

Daar zit een gedachte achter: dat je na een ingreep elders sneller herstelt. Het verklaart waarom Nederland het land is waar patiënten gemiddeld het kortst een ziekenhuisbed bezetten. In Duitsland is dat met negen dagen twee keer zo lang.
Dat is waar. Ik ken de situatie niet goed genoeg in duitsland om daar een oordeel over te vellen, dan mijn eigen mening te geven, maar het lijkt mij dat de zorg daar ook steeds beter wordt net als de rest van europa.

Neemt niet weg dat we tijdens een griep epidemie een tekort hebben aan bedden en dat we geluiden krijgen te horen, van mensen die er verstand van hebben, dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik mag dan wel selectief luisteren, maar jij negeert het klaarblijkelijk.
pi_197188236
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Duidelijk
Ik gok dat het antwoord
"Msm" "fake news" "fearporn" of een variatie daar op gaat zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197188261
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:37 schreef devlinmr het volgende:
Maar open er lekker een apart topic over
Nee
  zondag 3 januari 2021 @ 13:49:28 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188294
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:44 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ken de situatie niet goed genoeg in duitsland om daar een oordeel over te vellen, dan mijn eigen mening te geven, maar het lijkt mij dat de zorg daar ook steeds beter wordt net als de rest van europa.

Neemt niet weg dat we tijdens een griep epidemie een tekort hebben aan bedden en dat we geluiden krijgen te horen, van mensen die er verstand van hebben, dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik mag dan wel selectief luisteren, maar jij negeert het klaarblijkelijk.
Nee hoor. Zoals ik al zei:

quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig, maar het lijkt me nog verstandiger om nu even te focussen op de huidige situatie. Jou niet?

Een goede voorbereiding op een mogelijke griepgolf in 202x is belangrijk, maar daar heb je NU niks aan.
En eerder:

quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat :') . Het precies-genoeg bedden is nou juist het resultaat van marktwerking in de zorg. Nou ja, precies genoeg wanneer er geen gekke dingen gebeuren dan.
Huilen dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:52:27 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188325
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Duidelijk
Zijn dat nou... mensen die er verstand van hebben :? .
Huilen dan.
pi_197188378
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor. Zoals ik al zei:
[..]

En eerder:
[..]

Die had ik even niet gezien. Teveel posts achter elkaar dan mis je wel eens wat. Wel fijn dat je je ook realiseert dat we een probleem hebben met de capaciteit. Nu is juist het moment om actie te ondernemen, anders blijf je uitstellen totdat we weer in de problemen komen. Het kost ook tijd om oplossingen te implementeren.

Dat we daar nu niks aan hebben... Okay, maar we zijn nu bezig met vaccineren, dan zou je daarnaast ook andere acties kunnen ondernemen toch?
  zondag 3 januari 2021 @ 14:07:26 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197188531
Wanneer je huis in brand staat ga je toch niet tijdens het blussen op zoek naar rookmelders en brandvertragende gordijnen?
Huilen dan.
pi_197188534
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zijn dat nou... mensen die er verstand van hebben :? .
Je zou het bijna gaan denken :M
Maar misschien dat er online wel ergens een alternatieve genezer of afgekeurde uroloog te vinden is die zich tegen het vaccin keert en dat cancelt die 97% natuurlijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197188696
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
Wanneer je huis in brand staat ga je toch niet tijdens het blussen op zoek naar rookmelders en brandvertragende gordijnen?
Ja, alsof je geen mensen kunt indelen in groepen om verschillende taken uit te voeren. In een bedrijf heb je toch ook wel eens meerdere calamiteiten waarop je moet reageren.
  Overall beste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 14:18:58 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197188706
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:28 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Klik maar op de links die ik hierboven heb toegevoegd.
Wat heeft dat in Duitsland mensen twee keer zo lang in het ziekenhuis liggen hiermee te maken?
Nog een keer mijn vraag: Zijn er ernstige tekorten aan bedden geweest tijdens griepgolven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197188732
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat heeft dat in Duitsland mensen twee keer zo lang in het ziekenhuis liggen hiermee te maken?
Nog een keer mijn vraag: Zijn er ernstige tekorten aan bedden geweest tijdens griepgolven?
Ik had deze eerder gelinkt:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
pi_197189134
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
Gelukkig is van 'krampachtig levens rekken' dan ook geen sprake: patiënten die een kleine kans op overleven hebben worden in de regel al niet opgenomen.
Wat ook wel enigszins ongelukkig is dat deze discussies dermate in tijd worden gerekt op het forum, omdat we niet direct op elkaar reageren... Dat de oorsprong van de discussie wordt vergeten.

Het ging over kinderen, en mazelen en covid.

Mazelen en covid zijn echt een beetje het uiterste qua risico voor de groep kinderen t.o.v. oudere mensen.

Mazelen extra groot risico want niet iedereen is ingeent of kon ingeent zijn. Covid voor kinderen nauwelijks risico.

En met krampachtig levens rekken bedoel ik voornamelijk dat men niet de ziekte mag oplopen, niet over mensen danwel niet opnemen op de IC.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197189197
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
Het is irrationeel om mensen te behandelen die een goede kans op nog een aanzienlijk aantal jaar leven hebben? En zoals ik al vaker gezegd heb: al vergeet je alle bejaarden, dan nog is de zorgcapaciteit niet toereikend voor alle jongere mensen die in het ziekenhuis terecht gaan komen zonder maatregelen.
Je hebt mij verkeerd begrepen, ik heb het niet over zieke mensen maar over de kans op besmetting onderdrukken, tegen alle kosten.

Dat risicogroepen zichzelf willen isoleren en dat de rest van de samenleving ze dat goed mogelijk wilt maken is helemaal niks mis mee, ik ben het niet eens dat de hele samenleving daarin moet worden meegetrokken alleen, tenzij zwaarwegende argumenten zoals - zorg loopt vast -.

Dat is nu aan de orde, afgelopen zomer nadrukkelijk niet.

Ik ben het dan ook niet oneens persé met de maatregelen nu.

Hoeveel jongeren zijn er opgenomen dan? Wat is je definitie van jongere? 60- ? Waarom is de zorg niet toereikend?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197189613
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je zou het bijna gaan denken :M
Maar misschien dat er online wel ergens een alternatieve genezer of afgekeurde uroloog te vinden is die zich tegen het vaccin keert en dat cancelt die 97% natuurlijk.
Weet ik niet....

https://www.nhnieuws.nl/n(...)aks-het-coronavaccin
Ja : 12.26%
Nee : 87.74%

Totaal aantal stemmen: 35,413
…......
World Vaccine Poll:
https://www.worldvaccinepoll.com/

Disclaimer: Ik ben helemaal geen 'anti-vaxxer'...en 'pro-vaxxers' vind ik net zo fanatiek zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197190031
quote:
,De vaccinatiebereidheid onder internisten is extreem hoog. Bij navraag vanuit de NIV onder ruim tweeduizend internisten geeft 97 procent aan zich direct te laten vaccineren als zij daarvoor in aanmerking komen. Het feit dat zo’n hoog percentage van de internisten niet twijfelt om gevaccineerd te worden, is een belangrijk signaal als het gaat om het vertrouwen in het vaccin."
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-lockdown~afe010a2/
Hoeveel verdienen internisten per jaar?

PS: Hoeveel internisten tijdelijke/zero hour contracten hebben of werken door 'n UZB?
Misschien krijgen ze paar extra dagen vrij en 'n bonusje....dat was ook zo met de griepvaccin toch?

[ Bericht 13% gewijzigd door Tingo op 03-01-2021 15:46:12 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197190051
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoeveel verdienen internisten per jaar?
Wat boeit dat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 3 januari 2021 @ 15:43:27 #101
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197190190
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:44:34 #102
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197190208
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoeveel verdienen internisten per jaar?
Waarom is dat hier relevant?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 3 januari 2021 @ 15:53:20 #103
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197190354
twitter


:{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197191435
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoeveel verdienen internisten per jaar?

PS: Hoeveel internisten tijdelijke/zero hour contracten hebben of werken door 'n UZB?
Misschien krijgen ze paar extra dagen vrij en 'n bonusje....dat was ook zo met de griepvaccin toch?

Addition:
https://www.nationaleberoepengids.nl/internist

'Als beginnend afgestudeerde in dienst van een algemeen ziekenhuis verdient de Internist conform de Arbeidsvoorwaarden Medische Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤70000 op basis van een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot ongeveer ¤130000.'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197191479
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Addition:
https://www.nationaleberoepengids.nl/internist

'Als beginnend afgestudeerde in dienst van een algemeen ziekenhuis verdient de Internist conform de Arbeidsvoorwaarden Medische Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤70000 op basis van een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot ongeveer ¤130000.'
En dat is relevant, want?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197191495
quote:
Goed gedaan.
Ik denk dat 't ook mogelijk is dat er maar onschuldige maar wel waardeloze stoffen in de vaccin zijn.
A big fckin scam dus.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 3 januari 2021 @ 17:24:09 #108
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197191727
quote:
Dank met hulde aan Wim!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197192365
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:43 schreef controlaltdelete het volgende:
@:PSVCL

[ afbeelding ]

:)
:)

Ik heb zo een vermoeden dat "she/her/hers/he/him of his” een naamswijziging heeft ondergaan .. we blijven hopen op een terugkeer
pi_197192612
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Goed gedaan.
Ik denk dat 't ook mogelijk is dat er maar onschuldige maar wel waardeloze stoffen in de vaccin zijn.
A big fckin scam dus.
Kun je je gewoon laten vaccineren dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197192703
Ik raad, de gene die zich willen vaccineren, aan om dit filmpje te bekijken.
pi_197192825
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:19 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik raad, de gene die zich willen vaccineren, aan om dit filmpje te bekijken.
Ik raad degenen die dit filmpje willen kijken aan zich eerst te verdiepen in james Corbett

quote:
James Corbett is an Anarcho-capitalist/Anarcho-voluntarist YouTuber, conspiracy theorist, and an indie ‘new journalist’ with a penchant for spreading Russian propaganda and fake news.[1] He performs amateur analysis of politics conspiracy theories and purported propaganda in The Corbett Report, YouTube, Global Research TV, RT news and other shows and websites such as the Boiling Frogs Post, NewsBud, 5G summit and other such occasional events, despite having no credentials in any of these fields, such as 9/11 and the JFK assassination being false flag attacks, government mind control, water fluoridation and chemtrails lowering IQ to make it harder to wake up sheeple, the “Clinton Body Count”, 5G sends toxic EMF, Bill Gates is a Nazi eugenicist, GMOs cause tumours, Climate change is a hoax, vaccines never worked and are also a hoax, moon landing is hoax,[2] eugenics is still alive, America is secretly a socialist country,[3] pizzagate is real,[4] Trump wants to establish a New World Order, among many, many others.
https://rationalwiki.org/wiki/James_Corbett
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197192927
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik raad degenen die dit filmpje willen kijken aan zich eerst te verdiepen in james Corbett
[..]

https://rationalwiki.org/wiki/James_Corbett
Grappig. Deze wiki van Corbett geeft een heel ander beeld weer. Ik zou zeggen kijk het filmpje en beoordeel zelf maar.

quote:
James Corbett was European Correspondent of the leading sports business website, World Football Insider. He was formerly London Correspondent of Al Ahram Weekly and Contributing Editor of the Observer Sport Monthly. His sportswriting has appeared in publications throughout the world. He is a regular contributor to FourFourTwo magazine and the BBC World Service.[2]

His first book, Everton: The School of Science, was published by Macmillan in 2003. An updated version was published by deCoubertin Books in 2010.

In May 2006 Corbett's second book, England Expects, was published by Aurum Press. An updated paperback with details of the 2006 Fifa World Cup was published in 2010. He also contributed to Aurum's The World Cup: The Complete History, following the death of its author, Terry Crouch.

In 2009, Corbett founded publisher deCoubertin Books, specialising in sports literature and biography.

In 2012, Corbett collaborated with Welsh goalkeeper Neville Southall on Southall's acclaimed autobiography, Neville Southall: The Binman Chronicles. Later that year, his Everton Encyclopedia. This is Not Football said of the book: 'Believe us when we say, that this is the best book ever written about Everton.'
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Corbett_(author)
pi_197193128
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Grappig. Deze wiki van Corbett geeft een heel ander beeld weer. Ik zou zeggen kijk het filmpje en beoordeel zelf maar.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/James_Corbett_(author)
Jij linked naar de verkeerde James Corbett
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197193164
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Grappig. Deze wiki van Corbett geeft een heel ander beeld weer. Ik zou zeggen kijk het filmpje en beoordeel zelf maar.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/James_Corbett_(author)
Ik heb het filmpje gekeken en daar heb ik nu al spijt van. De meest waanzinnige en debiele theorieën komen er in voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197193179
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje gekeken en daar heb ik nu al spijt van. De meest waanzinnige en debiele theorieën komen er in voor.
Zeker op dubbele snelheid gekeken?
pi_197193188
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij linked naar de verkeerde James Corbett
Mijn excuus ik zie dat de foto niet klopt. Maar het is dus een soort van russische spion?
pi_197193191
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje gekeken en daar heb ik nu al spijt van. De meest waanzinnige en debiele theorieën komen er in voor.
Je moet ook niet naar SponsjesHH luisteren
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197193208
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je moet ook niet naar SponsjesHH luisteren
Je hebt gelijk. Er moeten mensen zich wel vrijwillig laten inenten zodat er geen beperkingen komen.
pi_197193226
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:19 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik raad, de gene die zich willen vaccineren, aan om dit filmpje te bekijken.
Hij had af en toe wat interessants te zeggen, maar nu denk ik dat James Corbett 'n soort half-truther is.
Dat gaat perse niet over deze video.Heb ik niet gekeken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197193234
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:49 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mijn excuus ik zie dat de foto niet klopt. Maar het is dus een soort van russische spion?
Het is het prototype foute bron conspiracy theories aanhangende mafklapper. Geen idee waarom je dat zelf niet door hebt als je dat soort filmpjes zit te kijken. Ziek je niet eerst op wie het is en waarom hij/zij dit soort dingen op YouTube knalt? Of kijk je er naar en accepteer je het blindelings
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197193259
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is het prototype foute bron conspiracy theories aanhangende mafklapper. Geen idee waarom je dat zelf niet door hebt als je dat soort filmpjes zit te kijken. Ziek je niet eerst op wie het is en waarom hij/zij dit soort dingen op YouTube knalt? Of kijk je er naar en accepteer je het blindelings
Ik ga af op de inhoud en dat vond ik interessant.
pi_197193276
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:50 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Er moeten mensen zich wel vrijwillig laten inenten zodat er geen beperkingen komen.
Inenting moet altijd vrijwillig zijn. Mensen die even afwachten omdat ze bang zijn heb je altijd, maar die angst moet rationeel zijn en niet gebaseerd zijn op fantasieën als wereldwijde complottheorieën of chips of 5g of een NWO
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197193304
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik ga af op de inhoud en dat vond ik interessant.
Interessant in de zin van " wat een mafkees, hoe kan iemand zilke onzin geloven" of interessant als " hij heeft gelijk, het is een complot"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197193314
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Inenting moet altijd vrijwillig zijn. Mensen die even afwachten omdat ze bang zijn heb je altijd, maar die angst moet rationeel zijn en niet gebaseerd zijn op fantasieën als wereldwijde complottheorieën of chips of 5g of een NWO
Als je naar de technologische ontwikkelingen kijkt, dan is het niet vergezocht dat je straks biochips gaat krijgen.
pi_197193366
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kun je je gewoon laten vaccineren dus
Heb ik niet nodig.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197193469
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Interessant in de zin van " wat een mafkees, hoe kan iemand zilke onzin geloven" of interessant als " hij heeft gelijk, het is een complot"
Ik neem dat soort informatie in mij op net als wat hier allemaal besproken wordt. Dat ik het aanneem voor waarheid is wat te ver gezocht, maar ik zeg altijd...Time will tell.

Die onzin met 5G geloof ik niet zo in... Ik geloof wel dat een doel is om mensen zoveel en zovaak mogelijk te vaccineren voor allemaal virussen. Dit is het begin. Er gaat veel geld in omloop voor die vaccins. Daar zullen verschillende agendas in het spel zijn.

Straks krijg je belemmeringen opgelged als je het niet neemt. Hoe willen ze dit controleren? We leven in een digitale tijdperk en de technologie staat niet stil. Dan is een logisch stap via de telefoon. Er zijn ook ontwikkelingen om eenvoudig te kunnen zien dmv biochip welke vaccinaties je hebt en welke je dan mogelijk nodig hebt. Patenten zijn er al, dus niet echt een conspiracy. Vond dat in het filmpje interessant uitgelegd.
pi_197195108
twitter


Baudet gaat all-in :)
pi_197195203
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:06 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik neem dat soort informatie in mij op net als wat hier allemaal besproken wordt. Dat ik het aanneem voor waarheid is wat te ver gezocht, maar ik zeg altijd...Time will tell.

Die onzin met 5G geloof ik niet zo in... Ik geloof wel dat een doel is om mensen zoveel en zovaak mogelijk te vaccineren voor allemaal virussen. Dit is het begin. Er gaat veel geld in omloop voor die vaccins. Daar zullen verschillende agendas in het spel zijn.

Straks krijg je belemmeringen opgelged als je het niet neemt. Hoe willen ze dit controleren? We leven in een digitale tijdperk en de technologie staat niet stil. Dan is een logisch stap via de telefoon. Er zijn ook ontwikkelingen om eenvoudig te kunnen zien dmv biochip welke vaccinaties je hebt en welke je dan mogelijk nodig hebt. Patenten zijn er al, dus niet echt een conspiracy. Vond dat in het filmpje interessant uitgelegd.
Nee, ik ook niet - maar wel convenient is dat die 5G zelfde tijd als de corona show 'uitgerolt' is,en dat er ook wat veel tijdverspillende, misleidende discussie/ruzie over geweest is, en dan toen miljoenen mensen veel meer cyberspace ineens nodig hadden. En dan ook noodzakelijk. En 10maanden later nog steeds. En dan alles in enorme databanks opbergen.

En nu hebben we 'divide and control' discussies/issues over belachelijke maatregelingen en 'vaccineren of niet'. Mensen isoleren en uit elkaar houden ook 'n grote deel van de psyop is. Mistrust tussen mensen creeen ook.

Social engineering/experimentation/manipulation 101 - Dat dacht ik meteen toen ik die idiotische verhalen/beelden/vermeldingen uit China heb gezien.

Good grief. Ah well, at least a lot of people know more about the advantages and/or disadvantages of wearing half-face coverings. I'd rather be able to take the risk of going to the pub,a football match,gig, but sadly lots of people regard that as some kind of life-threatening pastime.
Those were the days eh, lads and lasses.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 03-01-2021 20:36:46 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197195307
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:24 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Baudet gaat all-in :)
Da's de enige die ik gemist heb vandaag op het manifest. Voor de rest waren ze er allemaal. Niet als spreker maar als bezoeker veelal.
pi_197195748
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:24 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Baudet gaat all-in :)
Koopmans had het al gezegd overigens, niet terug naar het oude normaal blabla.
Feeks is natuurlijk zelf als heks van 342 jaar iemand in de risicogroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197197004
pi_197198746
quote:
:')

De act is weer terug hoor
  zondag 3 januari 2021 @ 23:06:01 #136
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197200115
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet - maar wel convenient is dat die 5G zelfde tijd als de corona show 'uitgerolt' is,en dat er ook wat veel tijdverspillende, misleidende discussie/ruzie over geweest is, en dan toen miljoenen mensen veel meer cyberspace ineens nodig hadden. En dan ook noodzakelijk. En 10maanden later nog steeds. En dan alles in enorme databanks opbergen.

En nu hebben we 'divide and control' discussies/issues over belachelijke maatregelingen en 'vaccineren of niet'. Mensen isoleren en uit elkaar houden ook 'n grote deel van de psyop is. Mistrust tussen mensen creeen ook.

Social engineering/experimentation/manipulation 101 - Dat dacht ik meteen toen ik die idiotische verhalen/beelden/vermeldingen uit China heb gezien.

Good grief. Ah well, at least a lot of people know more about the advantages and/or disadvantages of wearing half-face coverings. I'd rather be able to take the risk of going to the pub,a football match,gig, but sadly lots of people regard that as some kind of life-threatening pastime.
Those were the days eh, lads and lasses.

Dat is inderdaad de hele show. Dagelijks opgevoerd met generieke kutcijfers,discussie wel/geen mondkapje, staatssteun voor middenstand etc.en die bullshit wordt dag na dag afgedraaid.

En dan gelooft circa 80% ook nog dat er geen verborgen agenda's worden uitgespeeld. Ik snap werkelijk niet hoe de meute zo naïef kan zijn. Nee laten we volle tv-shows maken met arme vrachtwagenchauffeurs in Dover.

Maar vooral niet naar de bedrijven/personen die werkelijk vollopen aan deze zelfgeschapen ellende. Ik word er onderhand goed misselijk van.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197200142
quote:
Ook mijn reactie. Walgelijk dat provoceren van agenten.
pi_197200228
quote:
Heb te doen met die mensen ;(
Vooral omdat ik vanmiddag niet anders heb gedaan en weer even voelde hoe fijn dat is.

Als mensen willen knuffelen, laat ze dan alsjeblieft in hun waarde. Het enige waar je ze voor kan beschuldigen, is dat ze mens zijn. Sinds wanneer is dat een strafbaar feit?

Dit moeten we niet willen accepteren, ook niet 'tijdelijk' :N
pi_197200266
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heb te doen met die mensen ;(
Vooral omdat ik vanmiddag niet anders heb gedaan en weer even voelde hoe fijn dat is.

Als mensen willen knuffelen, laat ze dan alsjeblieft in hun waarde. Het enige waar je ze voor kan beschuldigen, is dat ze mens zijn. Sinds wanneer is dat een strafbaar feit?

Dit moeten we niet willen accepteren, ook niet 'tijdelijk' :N
Ga anders bewust het virus verder proberen te verspreiden door random personen te omhelzen.

Manmanman. Dit moeten we inderdaad niet accepteren. Schijt aan de zorg. Schijt aan de samenleving. :r
pi_197200307
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ook mijn reactie. Walgelijk dat provoceren van agenten.
Die agenten kunnen er allemaal stuk voor stuk voor kiezen om de andere kant op te kijken. Om ervan weg te lopen. Om iemand niet te boeien en af te voeren.

Die agenten zijn ook mensen. Met gevoel. En een mening, een eigen wel te verstaan.

Hoe vaak dat ik niet hoor: 'ja maar het moet van mijn werkgever'. Que? :?

Over al je daden, acties, gedachten en gevoelens heeft maar 1 iemand wat te zeggen en is maar 1 iemand verantwoordelijk: jij.

En niemand anders.

Gelukkig troffen wij dat soort agenten vanmiddag. En die groep is groeiende.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:17:44 #141
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197200332
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heb te doen met die mensen ;(
Vooral omdat ik vanmiddag niet anders heb gedaan en weer even voelde hoe fijn dat is.

Als mensen willen knuffelen, laat ze dan alsjeblieft in hun waarde. Het enige waar je ze voor kan beschuldigen, is dat ze mens zijn. Sinds wanneer is dat een strafbaar feit?

Dit moeten we niet willen accepteren, ook niet 'tijdelijk' :N
Hier was jij toch?

Eric van Muiswinkel spreekt er schande van op zijn twitter :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197200354
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die agenten kunnen er allemaal stuk voor stuk voor kiezen om de andere kant op te kijken. Om ervan weg te lopen. Om iemand niet te boeien en af te voeren.

Die agenten zijn ook mensen. Met gevoel. En een mening, een eigen wel te verstaan.

Hoe vaak dat ik niet hoor: 'ja maar het moet van mijn werkgever'. Que? :?

Over al je daden, acties, gedachten en gevoelens heeft maar 1 iemand wat te zeggen en is maar 1 iemand verantwoordelijk: jij.

En niemand anders.

Gelukkig troffen wij dat soort agenten vanmiddag. En die groep is groeiende.
Ja, heel stoer allemaal.

Ik ben echt zo klaar met het volk dat maar wil provoceren en het geen fuck boeit dat we in de crisis zitten.

Jammer en teleurstellend dat de politie niet harder optreedt.
pi_197200364
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ga anders bewust het virus verder proberen te verspreiden door random personen te omhelzen.

Manmanman. Dit moeten we inderdaad niet accepteren. Schijt aan de zorg. Schijt aan de samenleving. :r
Ik heb geen schijt aan de zorg.

Andersom zit jij met een capaciteitsprobleem wat je op je medeburger af wil schuiven. En daar word je steeds .... heftiger in omdat het water je aan de lippen staat.

Daarvoor mag de zorg bij Den Haag aankloppen. Want die vertikte het in de afgelopen jaren mee te groeien met de populatie.

Kom niet bij mij aan kloppen omdat ik gewoon mens ben, mens wil zijn en menselijk gedrag vertoon en menselijke behoeftes ik heb. Net als heel veel andere mensen op de wereld.
pi_197200398
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ga anders bewust het virus verder proberen te verspreiden door random personen te omhelzen.

Manmanman. Dit moeten we inderdaad niet accepteren. Schijt aan de zorg. Schijt aan de samenleving. :r
Er van uit gaan dat iedereen corona heeft (wat niet zo is) en dat degene die corona hebben ook gelijk in het ziekenhuis belanden, wat voor meer dan 90% van de gevallen niet zo is. Schijt aan de zorg? ja de overheid heeft er al jaren schijt aan.
pi_197200416
Ja bububu capaciteit al jaren een probleem. Dus doen we maar wat we willen.

Daarmee komen we uit de crisis ja.. :')
  zondag 3 januari 2021 @ 23:23:14 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197200422
quote:
Hoe zou je zoiets eigenlijk ethisch verantwoord kunnen testen? Iets om over na te denken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197200438
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe zou je zoiets eigenlijk ethisch verantwoord kunnen testen? Iets om over na te denken.
Door de hele bevolking als proefkonijn te stellen natuurlijk...
pi_197200478
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja bububu capaciteit al jaren een probleem. Dus doen we maar wat we willen.

Daarmee komen we uit de crisis ja.. :')
Naja ik neem het je niet kwalijk. Zoals jij je hier zorgen om maakt vanwege je beroep, doe ik dat vanuit mijn beroep inzake de toeslagaffaire. Ieder zijn meug.

Hoop alleen niet dat je jezelf burn-out werkt want dat is het echt niet waard.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:28:05 #149
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197200511
Coronakampen? Wetsvoorstel: stop ‘ziektedragers’ in detentiecentra

Een beleidsmaker uit New York heeft een wetsvoorstel ingediend dat de overheid in staat zou stellen om mensen vast te zetten die ‘mogelijk een gevaar vormen voor de volksgezondheid’. De Democraat N. Nick Perry wil dat individuen die drager zijn van een besmettelijke ziekte ‘kunnen worden verwijderd en/of vastgezet’. Dergelijke personen zouden vervolgens worden overgebracht naar een ‘medische faciliteit of andere geschikte faciliteit’.

De man dient zelf te worden verwijderd met zulke voorstellen al denk ik dat er inmiddels een aantal mensen zijn die zich erin kunnen vinden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197200605
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb geen schijt aan de zorg.

Andersom zit jij met een capaciteitsprobleem wat je op je medeburger af wil schuiven. En daar word je steeds .... heftiger in omdat het water je aan de lippen staat.

Daarvoor mag de zorg bij Den Haag aankloppen. Want die vertikte het in de afgelopen jaren mee te groeien met de populatie.

Kom niet bij mij aan kloppen omdat ik gewoon mens ben, mens wil zijn en menselijk gedrag vertoon en menselijke behoeftes ik heb. Net als heel veel andere mensen op de wereld.
Wanneer beantwoord ook jij nou eens de vraag hoeveel extra bedden + personeel we nodig hebben om alle maatregelen op te doeken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197200611
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Naja ik neem het je niet kwalijk. Zoals jij je hier zorgen om maakt vanwege je beroep, doe ik dat vanuit mijn beroep inzake de toeslagaffaire. Ieder zijn meug.

Hoop alleen niet dat je jezelf burn-out werkt want dat is het echt niet waard.
Je hebt gelijk. Ik trek het me behoorlijk aan vanwege mijn beroep.

Ik postte hier in BNW omdat ik de "andere kant" wel wilde horen, maar ik merk dat het me vooral frustreert. Telkens dezelfde argumenten die elk topic onderuit gehaald worden. Veel users willen het niet snappen en ze zijn overtuigd van hun ideeën. Sommige users wat erger nog dan anderen.


De verheerlijking van filmpjes van mensen die bewust de besmettingskans vergroten vind ik echt schandalig. Dan zit je bij mij echt verkeerd.

Ik haal BNW voorlopig uit myat. Jullie doen maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 08:25:18 ]
pi_197200635
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Door de hele bevolking als proefkonijn te stellen natuurlijk...
Proefkonijn voor wat? Vaccins? Die fase is allang gepasseerd. Vaccins zijn goedgekeurd en veilig bevonden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197200678
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Er van uit gaan dat iedereen corona heeft (wat niet zo is) en dat degene die corona hebben ook gelijk in het ziekenhuis belanden, wat voor meer dan 90% van de gevallen niet zo is. Schijt aan de zorg? ja de overheid heeft er al jaren schijt aan.
:O
Goede reden om dan zelf ook maar de middelvinger op te steken naar mensen die daar niks aan kunnen doen ( het zorgpersoneel dus). Briljant |:(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197200705
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Koopmans had het al gezegd overigens, niet terug naar het oude normaal blabla.
Feeks is natuurlijk zelf als heks van 342 jaar iemand in de risicogroep.
Ah gossie argumenten heb je niet, dan maar weer eens een persoonlijke aanval.
Zo jammer
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:40:36 #155
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197200716
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik trek het me behoorlijk aan vanwege mijn beroep.

Ik postte hier in BNW omdat ik de "andere kant" wel wilde horen, maar ik merk dat het me vooral frustreert. Telkens dezelfde argumenten die elk topic onderuit gehaald worden. Veel users willen het niet snappen en ze zijn overtuigd van hun waanideeën. Sommige users wat erger nog dan anderen ( @:controlaltdelete voorop natuurlijk)

De verheerlijking van filmpjes van mensen die bewust de besmettingskans vergroten vind ik echt schandalig. Dan zit je bij mij echt verkeerd.

Ik haal BNW voorlopig uit myat. Jullie doen maar.
top!
Huig
  zondag 3 januari 2021 @ 23:42:52 #156
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197200762
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Proefkonijn voor wat? Vaccins? Die fase is allang gepasseerd. Vaccins zijn goedgekeurd en veilig bevonden
wat schuift dat..?
Huig
pi_197200797
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de hele show. Dagelijks opgevoerd met generieke kutcijfers,discussie wel/geen mondkapje, staatssteun voor middenstand etc.en die bullshit wordt dag na dag afgedraaid.

En dan gelooft circa 80% ook nog dat er geen verborgen agenda's worden uitgespeeld. Ik snap werkelijk niet hoe de meute zo naïef kan zijn. Nee laten we volle tv-shows maken met arme vrachtwagenchauffeurs in Dover.

Maar vooral niet naar de bedrijven/personen die werkelijk vollopen aan deze zelfgeschapen ellende. Ik word er onderhand goed misselijk van.
Ja echt het is een wereldwijd complot. Leiders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen werken allemaal samen hieraan.

:')

China en de USA zujn beste vrienden
Noord en Zuid Korea liggen eigenlijk bij elkaar in bed
Rusland en zo ongeveer de rest van de wereld zijn stiekem bff's

En dat zodat ze euh enneh euh, en oh ja dinges _O-
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197200816
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:42 schreef Orwell het volgende:

[..]

wat schuift dat..?
Je kunt meedoen aan medische trials. Voor de vaccins zijn die al geweest.
Maar er komen vast nog andere medicijnen die je kunt testen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197200873
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Coronakampen? Wetsvoorstel: stop ‘ziektedragers’ in detentiecentra

Een beleidsmaker uit New York heeft een wetsvoorstel ingediend dat de overheid in staat zou stellen om mensen vast te zetten die ‘mogelijk een gevaar vormen voor de volksgezondheid’. De Democraat N. Nick Perry wil dat individuen die drager zijn van een besmettelijke ziekte ‘kunnen worden verwijderd en/of vastgezet’. Dergelijke personen zouden vervolgens worden overgebracht naar een ‘medische faciliteit of andere geschikte faciliteit’.

De man dient zelf te worden verwijderd met zulke voorstellen al denk ik dat er inmiddels een aantal mensen zijn die zich erin kunnen vinden.
En dan nog zijn er mensen die dit goed durven te praten zonder flashbacks te krijgen naar hun lessen geschiedenis :X

Uiteraard mag ik hopen dat dergelijke praktijken geen doorgang krijgen.
Wat zeg ik? Nooit doorgang krijgen.
pi_197200882
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja echt het is een wereldwijd complot. Leiders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen werken allemaal samen hieraan.

:')

China en de USA zujn beste vrienden
Noord en Zuid Korea liggen eigenlijk bij elkaar in bed
Rusland en zo ongeveer de rest van de wereld zijn stiekem bff's

En dat zodat ze euh enneh euh, en oh ja dinges _O-
Als ze daardoor meer macht krijgen, waarom niet? Is gewoon eigen belang.
pi_197200923
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wanneer beantwoord ook jij nou eens de vraag hoeveel extra bedden + personeel we nodig hebben om alle maatregelen op te doeken
A) ik ben niemand tot antwoorden verplicht. Ik vind je toon echt irritant en dit is de laatste keer dat ik jou aandacht geef als je op deze manier denkt antwoorden af te kunnen dwingen. Hier is al eerder iets over gezegd. Ik ben een mens, niet je hond.

B) ik werk in de accountancy, niet in de ziekenhuizen. Het enige wat we nu allemaal wel snappen denk ik, is dat er nu een tekort is. Het betere inschatwerk hiervoor laat ik graag over aan de mensen die dagelijks met deze materie te maken hebben en er dus meer verstand van hebben.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:59:20 #162
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197201012
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En dan nog zijn er mensen die dit goed durven te praten zonder flashbacks te krijgen naar hun lessen geschiedenis :X

Uiteraard mag ik hopen dat dergelijke praktijken geen doorgang krijgen.
Wat zeg ik? Nooit doorgang krijgen.
De geschiedenis herhaalt zich wordt gezegd maar die verwijzing mag je niet maken in deze tijd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197201056
quote:
I think this is a lovely sincere,statement and an expression of how a lot of people are feeling right now.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 4 januari 2021 @ 00:11:58 #164
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197201156
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja echt het is een wereldwijd complot. Leiders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen werken allemaal samen hieraan.

:')

China en de USA zujn beste vrienden
Noord en Zuid Korea liggen eigenlijk bij elkaar in bed
Rusland en zo ongeveer de rest van de wereld zijn stiekem bff's

En dat zodat ze euh enneh euh, en oh ja dinges _O-
De globale elite wordt niet meer door dingen als een landsgrens beperkt.

Een bedrijf als Facebook is machtiger/groter dan een land als Namibië. Het bedrijfsleven nestelt zich meer en meer als parasiet in de wereldpolitiek. En bedrijven hebben een winstoogmerk.

Maar blijf geloven dat jij met je beperkte inbreng voorop blijft staan. Dat is helemaal niet naïef.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197201177
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:42 schreef Orwell het volgende:

[..]

wat schuift dat..?
Nou... wat schuift dat... 3% kans op rare bijwerkingen.

https://www.cdc.gov/vacci(...)9/05-COVID-CLARK.pdf
quote:
unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional
Hmmm... 0.25% kans op ziekenhuisopname of 3% kans op rare bijwerkingen bij de eerste dosis... Hmmm...

Dan hebben we het nog niet over het onbekende.

Lastige keuze hoor!
  maandag 4 januari 2021 @ 00:20:59 #166
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201251
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik trek het me behoorlijk aan vanwege mijn beroep.

Ik postte hier in BNW omdat ik de "andere kant" wel wilde horen, maar ik merk dat het me vooral frustreert. Telkens dezelfde argumenten die elk topic onderuit gehaald worden. Veel users willen het niet snappen en ze zijn overtuigd van hun waanideeën. Sommige users wat erger nog dan anderen ( @:controlaltdelete voorop natuurlijk)

De verheerlijking van filmpjes van mensen die bewust de besmettingskans vergroten vind ik echt schandalig. Dan zit je bij mij echt verkeerd.

Ik haal BNW voorlopig uit myat. Jullie doen maar.
Onzin, maar jammer dat je het zo voelt. Tuurlijk zijn er gekkies, maar filter die reacties en je houd misschien iets over waar je op zijn minst over na kan denken.
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2021 @ 00:40:45 #167
88815 The_Emotion
98.3
pi_197201389
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:20 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Onzin, maar jammer dat je het zo voelt. Tuurlijk zijn er gekkies, maar filter die reacties en je houd misschien iets over waar je op zijn minst over na kan denken.
In deze gekke tijden weet ik soms niet wie of wat ik geloven moet, we krijgen dagelijks een bom informatie binnen van de msm, alternatieve media, de reacties van wappies, normies, goedpraters, virologen, gepeupel en geleerden al dan niet uit een ander spectrum.

Sinds de wc-papier uit de winkels gehamsterd werd zag ik waar het vooral om ging, niet het virus zelf, maar de chaos er omheen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 4 januari 2021 @ 01:06:09 #168
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197201543
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:40 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

In deze gekke tijden weet ik soms niet wie of wat ik geloven moet, we krijgen dagelijks een bom informatie binnen van de msm, alternatieve media, de reacties van wappies, normies, goedpraters, virologen, gepeupel en geleerden al dan niet uit een ander spectrum.

Sinds de wc-papier uit de winkels gehamsterd werd zag ik waar het vooral om ging, niet het virus zelf, maar de chaos er omheen.
True, dat bedoelde ik. ;)

Jij bent subtieler dan ik :P
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2021 @ 01:24:01 #169
88815 The_Emotion
98.3
pi_197201618
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:06 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

True, dat bedoelde ik. ;)

Jij bent subtieler dan ik :P
Wees vooral vereerd, we zijn de eerste 2 zelfbenoemde chaos-deskundigen van de 17 miljoen :7
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_197202629
Iemand enig idee of de PCR testen centraal geregistreerd worden?

Er zit enkele haast bij deze vraag. Asking for a friend. :P
pi_197202750
Net een interview met Gommers op Q-Music over het vaccin.
Presentatoren waren best kritisch. De antwoorden van Gommers waren niet heel overtuigend moet ik zeggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 08:51:56 ]
pi_197202794
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als ze daardoor meer macht krijgen, waarom niet? Is gewoon eigen belang.
Met welk doel? Nog even voorbijgaande aan dat het schier onmogelijk is om 8 miljard mensen precies dat te laten doen wat je wil als ze al overeenstemming kunnen krijgen wat ze willen :')
Nog los daarvan, enig idee hoeveel mensen er dan op de hoogte zouden moeten zijn van deze plannen?

Dat complotten bestaan twijfelt niemand aan, dat er 1 wereldwijd complot zou zijn is echter ridicuul
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:00:00 #173
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197202799
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De globale elite wordt niet meer door dingen als een landsgrens beperkt.

Een bedrijf als Facebook is machtiger/groter dan een land als Namibië. Het bedrijfsleven nestelt zich meer en meer als parasiet in de wereldpolitiek. En bedrijven hebben een winstoogmerk.

Maar blijf geloven dat jij met je beperkte inbreng voorop blijft staan. Dat is helemaal niet naïef.
Zo schattig wanneer mensen denken dat tegenwoordig helemaal anders is als vroeger. Zo schattig wanneer mensen denken dat er niet altijd een "globale elite" heeft bestaan. Zo schattig wanneer mensen denken dat "de globale elite" zich ooit door landsgrenzen heeft laten tegenhouden.

Bedrijven als Shell, IBM en Standard waren in het verleden ook al een stuk machtiger dan een land als Namibië en nestelden zich ook al volop in de wereldpolitiek. En die bedrijven hadden ook een winstoogmerk.

Het enige verschil met vroeger is dat er wat meer informatie (inclusief des-informatie) beschikbaar is. Verder helemaal niets. Daarbij is de veronderstelling dat "de globale elite" 1 club is met 1 belang gewoon bespottelijk. Er is niet 1 elite met 1 belang, er zijn talloze clubjes met talloze belangen die nog steeds, net als vroeger, vooral bezig zijn elkaar te bestrijden.
pi_197202805
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nou... wat schuift dat... 3% kans op rare bijwerkingen.

https://www.cdc.gov/vacci(...)9/05-COVID-CLARK.pdf
[..]

Hmmm... 0.25% kans op ziekenhuisopname of 3% kans op rare bijwerkingen bij de eerste dosis... Hmmm...

Dan hebben we het nog niet over het onbekende.

Lastige keuze hoor!
Je weet dat zere arm onder de bijwerkingen valt?
Waar haal je die 3% trouwens vandaan? Is dat 3% op alle bijwerkingen?
Hoe lang waren die bijwerkingen? Waren die blijvend?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197202910
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:53 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

A) ik ben niemand tot antwoorden verplicht. Ik vind je toon echt irritant en dit is de laatste keer dat ik jou aandacht geef als je op deze manier denkt antwoorden af te kunnen dwingen. Hier is al eerder iets over gezegd. Ik ben een mens, niet je hond.
tja irritant als je weet dat je er geen antwoord op kan geven omdat je weet dat het argument "het is de schuld van de regering want bezuinigingen" niet op gaat omdat
A je realistisch gezien nooit genoeg bedden en personeel zult hebben om zonder maatregelen door te gaan.
B de regering zat heeft geinvesteert de laatste jaren
C het momenteel een non discussie is omdat je de shit waar we nu inzitten er niet mee oplost
quote:
B) ik werk in de accountancy, niet in de ziekenhuizen. Het enige wat we nu allemaal wel snappen denk ik, is dat er nu een tekort is. Het betere inschatwerk hiervoor laat ik graag over aan de mensen die dagelijks met deze materie te maken hebben en er dus meer verstand van hebben.
Als je roept dat het allemaal komt omdat we te weinig zorgcapaciteit hebben, dan ga ik ervan uit dat je nadenkt over wat wel genoeg is. Je zegt dat je er geen verstand van hebt en daar niet over na hoeft te denken, maar blijkbaar weerhoudt je dat niet om wel te kunnen constateren dat er te weinig zorgcapaciteit is en dat dat de schuld is van de overheid

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 04-01-2021 09:33:58 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197202934
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197202940
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:34 schreef illusions het volgende:
Iemand enig idee of de PCR testen centraal geregistreerd worden?

Er zit enkele haast bij deze vraag. Asking for a friend. :P
https://ggdghor.nl/privacyverklaring-coronit/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197202955
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik trek het me behoorlijk aan vanwege mijn beroep.

Ik postte hier in BNW omdat ik de "andere kant" wel wilde horen, maar ik merk dat het me vooral frustreert. Telkens dezelfde argumenten die elk topic onderuit gehaald worden. Veel users willen het niet snappen en ze zijn overtuigd van hun ideeën. Sommige users wat erger nog dan anderen.


De verheerlijking van filmpjes van mensen die bewust de besmettingskans vergroten vind ik echt schandalig. Dan zit je bij mij echt verkeerd.

Ik haal BNW voorlopig uit myat. Jullie doen maar.
Keb je weinig gehoord over die Black lives matter protests.

Overigens is dat besmettingsrisico daar in de buitenlucht praktisch 0.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197202977
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb je weinig gehoord over die Black lives matter protests.

Overigens is dat besmettingsrisico daar in de buitenlucht praktisch 0.
Bron? Ik meen dat 50% van de mensen geen idee hebben waar ze het hebben opgelopen

https://www.trouw.nl/binn(...)de-cijfers~b1e72922/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197203120
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De globale elite wordt niet meer door dingen als een landsgrens beperkt.

Een bedrijf als Facebook is machtiger/groter dan een land als Namibië. Het bedrijfsleven nestelt zich meer en meer als parasiet in de wereldpolitiek. En bedrijven hebben een winstoogmerk.

Maar blijf geloven dat jij met je beperkte inbreng voorop blijft staan. Dat is helemaal niet naïef.
Bedrijven hebben een winstoogmerk.... En hoe precies helpt het dan als economieën tot stilstand worden gebracht door lockdowns en er dus minder geld is bij de consumenten om de producten van die bedrijven af te nemen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197203171
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Komt dat nog in de msm
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-55518304

Ja
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197203292
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je weet dat zere arm onder de bijwerkingen valt?
Waar haal je die 3% trouwens vandaan? Is dat 3% op alle bijwerkingen?
Hoe lang waren die bijwerkingen? Waren die blijvend?
3% haal ik uit de pdf, maar het is lastig te valideren als alle negatieve berichtgevingen worden verwijderd. Tis alsof je het niet mag weten.

Zere arm zal best, maar neem aan dat je dan nog wel je dagelijkse activiteiten kunt verrichten.
pi_197203346
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

3% haal ik uit de pdf, maar het is lastig te valideren als alle negatieve berichtgevingen worden verwijderd. Tis alsof je het niet mag weten.

Zere arm zal best, maar neem aan dat je dan nog wel je dagelijkse activiteiten kunt verrichten.
Spierpijn en koorts horen er ook bij (net als bij eigenlijk alle vaccinaties daar het je immuunsysteem triggert) en dat kan je ervan weerhouden om te werken inderdaad

https://nos.nl/collectie/(...)ins-in-beeld-krijgen

Dit is hoe men te werk gaat bij het identificeren van de bijwerkingen.
En nogmaals, ik snap dat mensen bang zijn voor bijwerkingen bij een nieuw vaccin, maar de meest voorkomende zijn al bekent.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:04:07 #184
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197203462
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

3% haal ik uit de pdf, maar het is lastig te valideren als alle negatieve berichtgevingen worden verwijderd. Tis alsof je het niet mag weten.

Zere arm zal best, maar neem aan dat je dan nog wel je dagelijkse activiteiten kunt verrichten.
Ik zat net de laatste video van Pierre Capel te kijken over de Pfizer vaccinatie wat deze doet met je lichaam terwijl ik zat te kijken werd die verwijderd door YT :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197203470
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Spierpijn en koorts horen er ook bij (net als bij eigenlijk alle vaccinaties daar het je immuunsysteem triggert) en dat kan je ervan weerhouden om te werken inderdaad

https://nos.nl/collectie/(...)ins-in-beeld-krijgen

Dit is hoe men te werk gaat bij het identificeren van de bijwerkingen.
En nogmaals, ik snap dat mensen bang zijn voor bijwerkingen bij een nieuw vaccin, maar de meest voorkomende zijn al bekent.
Dan zou dat cijfer toch hoger moeten zijn. Ik zou hier ook wel wat meer over willen te weten komen maar dat is erg lastig als je ziet dat dit soort praktijken uitgevoerd gaan worden. Je wordt al snel in het hoekje anti vaxx geduwd als je negatieve berichtgeving naar buiten brengt.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-54947661
pi_197203481
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zat net de laatste video van Pierre Capel te kijken over de Pfizer vaccinatie wat deze doet met je lichaam terwijl ik zat te kijken werd die verwijderd door YT :{
Rare tijden... :N
pi_197203790
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zat net de laatste video van Pierre Capel te kijken over de Pfizer vaccinatie wat deze doet met je lichaam terwijl ik zat te kijken werd die verwijderd door YT :{
Zelfs hoogleraren worden blijkbaar gecensureerd tegenwoordig. Gelukkig is ie nog op bitchute te vinden. Neem aan dat je deze bedoelt.

https://www.bitchute.com/video/5hojOxeOFjNn/
pi_197203855
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dan zou dat cijfer toch hoger moeten zijn. Ik zou hier ook wel wat meer over willen te weten komen maar dat is erg lastig als je ziet dat dit soort praktijken uitgevoerd gaan worden. Je wordt al snel in het hoekje anti vaxx geduwd als je negatieve berichtgeving naar buiten brengt.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-54947661
sorry ik volg je even niet, waarom zou dat cijfer dus hoger moeten zijn?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:49:19 #189
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197203922
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Zelfs hoogleraren worden blijkbaar gecensureerd tegenwoordig. Gelukkig is ie nog op bitchute te vinden. Neem aan dat je deze bedoelt.

https://www.bitchute.com/video/5hojOxeOFjNn/
Jup die was het, ik ging koffie maken toen ik terugkwam was de video weg want Pierre praat niet in het straatje van onze Clown en het RIVM. Hartelijk dank ik ga hem afkijken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:04:09 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197204087
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:47 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

3% haal ik uit de pdf, maar het is lastig te valideren als alle negatieve berichtgevingen worden verwijderd. Tis alsof je het niet mag weten.

Zere arm zal best, maar neem aan dat je dan nog wel je dagelijkse activiteiten kunt verrichten.
Wat mag je niet weten?

https://www.fda.gov/media/144245/download

en

https://www-nejm-org.prox(...)0.1056/NEJMoa2034577
Huilen dan.
pi_197204433
De bewering van 0.25% na een vaccinatie in het ziekenhuis dat moeten we dan vast en zeker in opnamecijfers gaan terug zien. Ik geloof er weinig van dat we dit gaan zien waardoor we al bijna bij voorbaat kunnen concluderen dat er vanuit bnw weer eens desinformatie verspreid wordt. :D
pi_197204469
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:31 schreef Basp1 het volgende:
De bewering van 0.25% na een vaccinatie in het ziekenhuis dat moeten we dan vast en zeker in opnamecijfers gaan terug zien. Ik geloof er weinig van dat we dit gaan zien waardoor we al bijna bij voorbaat kunnen concluderen dat er vanuit bnw weer eens desinformatie verspreid wordt. :D
Nouja 0.25% is nog te geloven, alleen dat zal dan ook zonder vaccin zo zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 11:37:43 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197204515
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nouja 0.25% is nog te geloven, alleen dat zal dan ook zonder vaccin zo zijn.
Dat is ipc ook wat ze in het rapport schrijven. Er waren serieuze medische problemen, maar met een vergelijkbare frequentie als in de gehele populatie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197205779
quote:
Dat wat ik liet zien waren de cijfers van de uitrol op de populatie in uk. Geen trials, maar de echte uitrol. Daar vind je weinig informatie over.
Wat probeer jij hiermee aan te tonen?
pi_197206070
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:31 schreef Basp1 het volgende:
De bewering van 0.25% na een vaccinatie in het ziekenhuis dat moeten we dan vast en zeker in opnamecijfers gaan terug zien. Ik geloof er weinig van dat we dit gaan zien waardoor we al bijna bij voorbaat kunnen concluderen dat er vanuit bnw weer eens desinformatie verspreid wordt. :D
Neem aan dat je het over mijn uitspraak hebt? Er werd hier gesuggereerd door de niet bnw's dat het ziekenhuisopname van een gezond persoon onder de 50 tussen de 0.1-0.5% ligt. Ik neem dan het gemiddelde van 0.25% aan. Dit is zonder vaccin. Dus voor mij geldt of 0.25% kans om opgenomen te worden als ik ziek wordt of 3% kans op rare bijwerkingen van het vaccin.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:22:02 #196
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197206205
Vroeg me al eens af waar hij was gebleven.

Bruno Bruins benoemd tot commissaris vaccininstituut Intravacc

Oud-minister Bruno Bruins (Medische Zorg en Sport) is benoemd tot lid van de raad van commissarissen bij Intravacc, het Nederlandse overheidsinstituut voor vaccinonderzoek. Bruins is momenteel interim-bestuursvoorzitter van de Haagse vervoerder HTM. In maart vorig jaar trad Bruins af als minister, nadat hij in een coronadebat in de Tweede Kamer onwel was geworden.

Ook Karin Dorrepaal is benoemd tot commissaris bij het vaccininstituut. Zij is bestuurder in de life science- en farmaceutische industrie en voormalig lid van de raad van bestuur van farmaceut Schering AG. Nico Oudendijk wordt de voorzitter van de raad van commissarissen. Hij bekleedde sinds 1991 meerdere functies binnen het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Per 1 januari 2021 is Intravacc een zogenoemde beleidsdeelneming, met de Staat als enige aandeelhouder. Daarvoor opereerde Intravacc als afzonderlijke entiteit onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van VWS. Door het op deze manier op afstand te plaatsen, blijven de publieke belangen geborgd. Daar werd door het ministerie extra naar gekeken vanwege de coronapandemie.

De komende vijf jaar blijft het bedrijf vaccinontwikkelingsprojecten voor de Nederlandse overheid uitvoeren. Ook gaat de onderneming de markt op om contracten met andere biotechnologie- en farmaciebedrijven binnen te halen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:22:19 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206209
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Neem aan dat je het over mijn uitspraak hebt? Er werd hier gesuggereerd door de niet bnw's dat het ziekenhuisopname van een gezond persoon onder de 50 tussen de 0.1-0.5% ligt. Ik neem dan het gemiddelde van 0.25% aan. Dit is zonder vaccin. Dus voor mij geldt of 0.25% kans om opgenomen te worden als ik ziek wordt of 3% kans op rare bijwerkingen van het vaccin.
En zijn die 'rare bijwerkingen' van dien aard dat een ziekenhuisopname noodzakelijk is, of ben je appels met pannenkoeken aan het vergelijken?
Huilen dan.
pi_197206395
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En zijn die 'rare bijwerkingen' van dien aard dat een ziekenhuisopname noodzakelijk is, of ben je appels met pannenkoeken aan het vergelijken?
Dat zou ik ook wel is willen weten...

quote:
unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional
Is wel erg ruim genomen... ;)
  maandag 4 januari 2021 @ 13:45:34 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206531
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:37 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel is willen weten...
[..]

Is wel erg ruim genomen... ;)
Zie daarom de literatuur waar ik hierboven naar verwijs.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:57:58 #200
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197206694
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:01:27 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206737
En dat allemaal voor een 'HeT iS maAr eeN gRiEpjE'. Jeetje.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:02:46 #202
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206757
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Wow wat een kop :N
En ja, dat kan je wel aan een sensatievod als the daily mail overlaten.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:04:55 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206790
Ondertussen brengt The Guardian het wat fatsoenlijker: Boris Johnson says 'no question' tougher Covid restrictions needed for England.

https://www.theguardian.c(...)kdown-rules-24-hours
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:07:22 #204
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197206824
Feit blijft hetzelfde, BoJo is weer bezig met het verspreiden van de plandemic.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197206911
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En zijn die 'rare bijwerkingen' van dien aard dat een ziekenhuisopname noodzakelijk is, of ben je appels met pannenkoeken aan het vergelijken?
Gvd... nou heb ik zin in pannenkoek met appel en spek... BEDANKT }:|
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:13:57 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206914
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef controlaltdelete het volgende:
Feit blijft hetzelfde, BoJo is weer bezig met het verspreiden van de plandemic.
Toch knap van hem dan, dat hij al die niet-zieke mensen zo ver heeft gekregen om symptomen dusdanig goed te veinzen dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:14:50 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197206931
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gvd... nou heb ik zin in pannenkoek met appel en spek... BEDANKT }:|
Men heeft mij wel eens ergere verwijten gemaakt :P .
Huilen dan.
pi_197206967
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie daarom de literatuur waar ik hierboven naar verwijs.
Daar valt niet uit op te maken hoe het verloop van de uitrol gaat. En 2e link is een mooie inlog pagina waar ik niks mee kan. Je ziet welliswaar de symptomen die zijn geconstateerd tijdens fase 3, maar ik wil weten hoe de uitrol verloopt en als ik zie dat er zoveel mensen zijn met bijwerkingen, dan wil ik daar het één en ander over weten. Jij niet?
pi_197207132
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:25 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als je de bevolking demoraliseert, dan komen ze niet in opstand. :r
Als ze ziek of dood zijn ook niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197207166
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als ze ziek of dood zijn ook niet
-O-
pi_197207225
Maar top dat het leger is ingezet, 30 mensen van het leger gingen ergens meehelpen o.i.d.?

Scheelt i.i.g. weer een druppel. Goed dat we een crisis met druppels bestrijden.
De Duitse druppel was ook heel fijn! 3 Nederlanders zijn opgenomen op de Duitse IC! Super toll. Duitsland heeft ons weer helemaal gered van de dood en verderf ende de ondergang.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197207259
twitter


Kut media
pi_197207447
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:37 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Kut media
die verhalen over de volle ziekenhuizen zullen ook wel flink aangedikt zijn.
pi_197207453
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:37 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Kut media
Zijn eigen woorden

Clarkson, who said his breathing became “laboured,” feared the worst. “Because I am 60 and fat, and because I’ve smoked half a million cigarettes and had double pneumonia, I’d probably die, on my own, in a lonely plastic tent,” he explained.

Clarkson continued: “I’m not going to lie – it was quite scary. With every illness I’ve had, there has always been a sense that medicine and time would eventually ride to the rescue. But with Covid-19 you have to lie there, on your own, knowing that medicine is not on its way and that time is your worst enemy.”

He reflected on how little we know about the disease. “We don’t know how long we are infectious for. We don’t know how to tackle it. We don’t know what it does to us,” he wrote. “We don’t know how long the antibodies last. We don’t know how easy it is to catch it twice. And we certainly don’t know if any of the vaccines will work long-term. I don’t even know if I’m better now.”
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197207489
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

die verhalen over de volle ziekenhuizen zullen ook wel flink aangedikt zijn.
Geloof daar ook niks van eerlijk gezegd
pi_197207498
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

die verhalen over de volle ziekenhuizen zullen ook wel flink aangedikt zijn.
zijn allemaal acteurs joh. Hebben ze ingehuurd bij de theateropleidingen die nu dicht zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197207501
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zijn eigen woorden

Clarkson, who said his breathing became “laboured,” feared the worst. “Because I am 60 and fat, and because I’ve smoked half a million cigarettes and had double pneumonia, I’d probably die, on my own, in a lonely plastic tent,” he explained.

Clarkson continued: “I’m not going to lie – it was quite scary. With every illness I’ve had, there has always been a sense that medicine and time would eventually ride to the rescue. But with Covid-19 you have to lie there, on your own, knowing that medicine is not on its way and that time is your worst enemy.”

He reflected on how little we know about the disease. “We don’t know how long we are infectious for. We don’t know how to tackle it. We don’t know what it does to us,” he wrote. “We don’t know how long the antibodies last. We don’t know how easy it is to catch it twice. And we certainly don’t know if any of the vaccines will work long-term. I don’t even know if I’m better now.”

Nee, dat zijn de woorden van de media.
Zijn twitter bericht heeft ie zelf getypt
pi_197207535
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:53 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de woorden van de media.
Zijn twitter bericht heeft ie zelf getypt
Ik kan niet bij zijn eigen stukje uit de Sunday Times omdat die achter een paywall zit.. Maar dit zijn citaten uit dat stuk. Zijn eigen woorden dus

https://www.thetimes.co.u(...)uite-scary-sbvjvmv53
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:56:08 #220
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197207552
Mexican doctor hospitalized after receiving COVID-19 vaccine

MEXICO CITY (Reuters) - Mexican authorities said they are studying the case of a 32-year-old female doctor who was hospitalized after receiving the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.

The doctor, whose name has not been released, was admitted to the intensive care unit of a public hospital in the northern state of Nuevo Leon after she experienced seizures, difficulty breathing and a skin rash.

“The initial diagnosis is encephalomyelitis,” the Health Ministry said in a statement released on Friday night. Encephalomyelitis is an inflammation of the brain and spinal cord.

The ministry added that the doctor has a history of allergic reactions and said that there is no evidence from clinical trials that anyone has developed an inflammation of the brain after the vaccine’s application.


Het zal je maar overkomen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197207620
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

zijn allemaal acteurs joh. Hebben ze ingehuurd bij de theateropleidingen die nu dicht zijn
Denk eerder van de dansschool.
pi_197207628
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Mexican doctor hospitalized after receiving COVID-19 vaccine

MEXICO CITY (Reuters) - Mexican authorities said they are studying the case of a 32-year-old female doctor who was hospitalized after receiving the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.

The doctor, whose name has not been released, was admitted to the intensive care unit of a public hospital in the northern state of Nuevo Leon after she experienced seizures, difficulty breathing and a skin rash.

“The initial diagnosis is encephalomyelitis,” the Health Ministry said in a statement released on Friday night. Encephalomyelitis is an inflammation of the brain and spinal cord.

The ministry added that the doctor has a history of allergic reactions and said that there is no evidence from clinical trials that anyone has developed an inflammation of the brain after the vaccine’s application.


Het zal je maar overkomen.
Eerst maar eens afwachten of het überhaupt gerelateerd is aan het vaccin.
Maar jij houdt van fearporn dus je kan het niet laten al deze berichten te plaatsen

ondertussen

Nieuw aantal doden vandaag: 47
Aantal doden sinds februari: 11.612
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197207632
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Mexican doctor hospitalized after receiving COVID-19 vaccine

MEXICO CITY (Reuters) - Mexican authorities said they are studying the case of a 32-year-old female doctor who was hospitalized after receiving the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.

The doctor, whose name has not been released, was admitted to the intensive care unit of a public hospital in the northern state of Nuevo Leon after she experienced seizures, difficulty breathing and a skin rash.

“The initial diagnosis is encephalomyelitis,” the Health Ministry said in a statement released on Friday night. Encephalomyelitis is an inflammation of the brain and spinal cord.

The ministry added that the doctor has a history of allergic reactions and said that there is no evidence from clinical trials that anyone has developed an inflammation of the brain after the vaccine’s application.


Het zal je maar overkomen.
Het zal je maar overkomen als je gezond bent en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf. _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 15:02:27 #224
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197207659
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten of het überhaupt gerelateerd is aan het vaccin.
Maar jij houdt van fearporn dus je kan het niet laten al deze berichten te plaatsen

ondertussen

Nieuw aantal doden vandaag: 47
Aantal doden sinds februari: 11.612
Jaap van Dissel heeft gesproken. Dag Jaap :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:05:27 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197207703
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zal je maar overkomen als je gezond bent en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf. _O-
Oja?
Huilen dan.
pi_197207738
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oja?
Het zal je maar overkomen dat - hypothetische situatie - is niet een standaard zin waarop je antwoord met "oja? " alsof er net een feitje is verkondigd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197207754
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten of het überhaupt gerelateerd is aan het vaccin.
Maar jij houdt van fearporn dus je kan het niet laten al deze berichten te plaatsen

ondertussen

Nieuw aantal doden vandaag: 47
Aantal doden sinds februari: 11.612
Dood met corona en dood aan corona wordt op 1 hoop gegooid dus die cijfers zeggen niks.
pi_197207811
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dood met corona en dood aan corona wordt op 1 hoop gegooid dus die cijfers zeggen niks.
Ach hier gooien jullie elk kwaaltje nadat iemand een vaccin heeft gekregen op 1 hoop. Dood met corona of door corona is iig duidelijk dat ze nog hadden geleefd als er geen corona was
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197207838
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dood met corona en dood aan corona wordt op 1 hoop gegooid dus die cijfers zeggen niks.
Als je het super wetenschappelijk wilt doen moet je misgelopen naar kwaliteit aangepaste levensjaren gaan bijhouden.

Maar afgezien van dat, ook de kosten bij overbelasting zorg - die een veelvoud zal worden van de kosten van een besmetting nu - meenemen in je beleidsafwegingen.

Als je je dan ook nog eens bedenkt dat de "basisregels" de meest effectieve regels zijn, en de regels voor schoolgaande kinderen marginaal effect zullen hebben bijvoorbeeld, maar wel grote schadelijke effecten.... Dan zit je in een vrij benarde situatie, waarin opschalen van zorgcapaciteit - gezien de maatregelen - bijna per definitie - rendabel is.

Dat opschalen is naar mijn indruk alleen een ondergeschoven kindje dus dat maakt het beleid weer irrationeel, mijn insziens, maar misschien is de communicatie gewoon matig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 15:19:43 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208013
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zal je maar overkomen dat - hypothetische situatie - is niet een standaard zin waarop je antwoord met "oja? " alsof er net een feitje is verkondigd.
Maar hierop wel: en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf
Huilen dan.
pi_197208045
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je het super wetenschappelijk wilt doen moet je misgelopen naar kwaliteit aangepaste levensjaren gaan bijhouden.

Maar afgezien van dat, ook de kosten bij overbelasting zorg - die een veelvoud zal worden van de kosten van een besmetting nu - meenemen in je beleidsafwegingen.

Als je je dan ook nog eens bedenkt dat de "basisregels" de meest effectieve regels zijn, en de regels voor schoolgaande kinderen marginaal effect zullen hebben bijvoorbeeld, maar wel grote schadelijke effecten.... Dan zit je in een vrij benarde situatie, waarin opschalen van zorgcapaciteit - gezien de maatregelen - bijna per definitie - rendabel is.

Dat opschalen is naar mijn indruk alleen een ondergeschoven kindje dus dat maakt het beleid weer irrationeel, mijn insziens, maar misschien is de communicatie gewoon matig.
Dat was om de koppige volwassenen thuis te houden toch?
pi_197208128
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar hierop wel: en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf
Das hypothetisch, en dat zal bij iedereen die allergisch heel heftig reageert op het vaccin allicht aan de hand zijn, dus ook zeker niet niet bestaand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197208157
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat was om de koppige volwassenen thuis te houden toch?
Tijd genoeg gehad om het met cijfers te onderbouwen me dunkt.

Ik word er cynisch van.
Zet 1 hoogleraar in om leuke vragen te bedenken die een must zijn om beantwoord te worden en dit soort cijfers zou je kunnen gebruiken om je beleid op te tweaken en te rechtvaardigen.

Zet een heel OMT neer en blijkbaar zit men alleen maar te vergaderen ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197208195
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tijd genoeg gehad om het met cijfers te onderbouwen me dunkt.

Ik word er cynisch van.
Die dalen op t moment dus wat mij betreft ogenschijnlijk een prima zet. Maar dan weeg ik toegegeven niet alles mee zoals je voorstelt
  maandag 4 januari 2021 @ 15:32:24 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208308
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das hypothetisch,
Dus eigenlijk lul je maar wat?
quote:
en dat zal bij iedereen die allergisch heel heftig reageert op het vaccin allicht aan de hand zijn, dus ook zeker niet niet bestaand.
Is überhaupt duidelijk dat dit een allergische reactie op het vaccin is?
Huilen dan.
pi_197208333
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Isdatzo het volgende:
Dus eigenlijk lul je maar wat?
Nee, het is een situatie die prima voor te stellen is en niet onbestaand is.

Dat jij een hele specifieke situatieschets wilt veralgemeniseren is leuk maar daar kan je dat niet voor gebruiken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197208354
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:32 schreef Isdatzo het volgende:
Is überhaupt duidelijk dat dit een allergische reactie op het vaccin is?
Nee, maar niet ondenkbaar. Voor de hand liggend om te onderzoeken. :')

Wat voor mij een grote ergernis is dat alles wat niet 100% zeker is, of bewezen in die zin.. Dat wordt vanuit "conservatief denken" in het voordeel gegoten van het standaard narratief.

Super selectief omgaan met onzekerheden in het voordeel van eigen parochie.
Daarom is het ook vrij irritant dat er informatie wordt achtergehouden, danwel er veel te weinig informatie wordt bijgehouden of wordt gestuurd op informatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 15:37:11 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208384
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, het is een situatie die prima voor te stellen is en niet onbestaand is.

Dat jij een hele specifieke situatieschets wilt algemeniseren is leuk maar daar kan je dat niet voor gebruiken.
Het zal je maar overkomen als je gezond bent en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf.

Hier staat toch gewoon dat wanneer je gezond bent je minder risico's loopt bij het doormaken van een natuurlijke besmetting dan bij een vaccinatie?
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:37:29 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208387
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, maar niet ondenkbaar. Voor de hand liggend om te onderzoeken. :')
Dan moet je niet doen alsof het al een vaststaand feit is natuurlijk.
Huilen dan.
pi_197208428
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zal je maar overkomen als je gezond bent en je in dat geval minder risico hebt van een natuurlijke besmetting met het virus dan van het vaccin zelf.

Hier staat toch gewoon dat wanneer je gezond bent je minder risico's loopt bij het doormaken van een natuurlijke besmetting dan bij een vaccinatie?
Ik reageer op een nieuwsbericht, waarin een gezonde arts van 32 (?) ogenschijnlijk heftige bijwerkingen ondervindt van een vaccin, als dat direct te herleiden is op het vaccin zelf (de bijwerkingen) dan is "dat geval" een geval waarin het vaccin wel een veelvoud aan risico is voor "dat geval" dan een natuurlijke besmetting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 15:40:25 #241
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208436
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik reageer op een nieuwsbericht, waarin een gezonde arts van 32 (?) ogenschijnlijk heftige bijwerkingen ondervindt van een vaccin, als dat direct te herleiden is op het vaccin zelf (de bijwerkingen) dan is "dat geval" een geval waarin het vaccin wel een veelvoud aan risico is voor "dat geval" dan een natuurlijke besmetting.
Nee. Dat is 't zelfde als zeggen dat je een grote kans had om de loterij te winnen, nadat je de loterij gewonnen hebt.
Huilen dan.
pi_197208450
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
Hier staat toch gewoon dat wanneer je gezond bent je minder risico's loopt bij het doormaken van een natuurlijke besmetting dan bij een vaccinatie?
Kan het allicht allemaal wat beter verwoorden hoor, voor jou wil ik die moeite nog wel doen, andere users in dit topic zuigen dermate hard door zinnen te verdraaien dat ik daar enorm klaar mee ben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197208487
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee. Dat is 't zelfde als zeggen dat je een grote kans had om de loterij te winnen, nadat je de loterij gewonnen hebt.
Ze had een geschiedenis staat ook in het artikel.

Overigens zal het risico op heftige bijwerkingen ook gewoon statistisch te onderzoeken zijn en het risico bij een besmetting idem dito voor verschillende groepen. Ben jij iemand met een geschiedenis met problemen na vaccinaties? Misschien handig om even op te passen met vaccinaties.

En dan zullen er allicht goed te specificeren groepen zijn die minder risico hebben van het virus open en bloot dan van het virus vaccin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 15:42:28 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208489
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan het allicht allemaal wat beter verwoorden hoor, voor jou wil ik die moeite nog wel doen, andere users in dit topic zuigen dermate hard door zinnen te verdraaien dat ik daar enorm klaar mee ben.
Vooropgesteld is het nooit mijn bedoeling om jouw (of andermans) zinnen te verdraaien over verkeerd te interpreteren.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:47:34 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197208585
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze had een geschiedenis staat ook in het artikel.

Overigens zal het risico op heftige bijwerkingen ook gewoon statistisch te onderzoeken zijn en het risico bij een besmetting idem dito voor verschillende groepen.
Exact. Dus daarom is deze passage ook belangrijk:

The ministry added that the doctor has a history of allergic reactions and said that there is no evidence from clinical trials that anyone has developed an inflammation of the brain after the vaccine’s application.

quote:
Ben jij iemand met een geschiedenis met problemen na vaccinaties? Misschien handig om even op te passen met vaccinaties.

En dan zullen er allicht goed te specificeren groepen zijn die minder risico hebben van het virus open en bloot dan van het virus vaccin.
Zeker weten, en dat gebeurt dan ook.Zo hoorde ik bijvoorbeeld een paar dagen geleden van iemand een verhaal bij wie er in de familie iemand plotseling epilepsie had gekregen, en er een vermoeden was dat dit wellicht iets te maken had met het een kinkhoest-vaccinatie. Daarom is in overleg met de huisarts destijds ook besloten om in plaats van de DKTP-prik een DTP-prik te geven.
Huilen dan.
pi_197208803
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:47 schreef Isdatzo het volgende:
Zeker weten, en dat gebeurt dan ook.Zo hoorde ik bijvoorbeeld een paar dagen geleden van iemand een verhaal bij wie er in de familie iemand plotseling epilepsie had gekregen, en er een vermoeden was dat dit wellicht iets te maken had met het een kinkhoest-vaccinatie. Daarom is in overleg met de huisarts destijds ook besloten om in plaats van de DKTP-prik een DTP-prik te geven.
Klinkt als goede mate van dikke vinger werk, we weten ook niet alles, maar we praten natuurlijk wel weer over mensenlevens.

Ik geloof ook wel dat er veel nare consequenties verbonden zijn aan vaccins maar dat die nihil zijn vergeleken met een situatie waarin er bijvoorbeeld niet gevaccineerd wordt.

Verklaart ook heel goed waarom er "wappies" zijn die heel heftig ergens tegen zijn, het is allicht meer een tunnelvisie op slechte kanten dan "onwaarheden verkondigen" o.i.d. denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 16:09:59 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197209037
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klinkt als goede mate van dikke vinger werk, we weten ook niet alles, maar we praten natuurlijk wel weer over mensenlevens.
Dat werkt twee kanten op natuurlijk, en specifieke contra-indicaties daargelaten ziet het er nu naar uit dat de kans om iets ernstigs over te houden aan een vaccinatie tegen covid19 een stuk kleiner is dan de kans om een covid19-infectie door te maken én daar vervolgens langdurig klachten aan over te houden.
quote:
Ik geloof ook wel dat er veel nare consequenties verbonden zijn aan vaccins maar dat die nihil zijn vergeleken met een situatie waarin er bijvoorbeeld niet gevaccineerd wordt.

Verklaart ook heel goed waarom er "wappies" zijn die heel heftig ergens tegen zijn, het is allicht meer een tunnelvisie op slechte kanten dan "onwaarheden verkondigen" o.i.d. denk ik.
Ongetwijfeld. Dat zag je een maandje (?) geleden ook toen bleek dat er 4 personen (op de 19.000) Bell's palsy hadden gekregen, tegenover niemand in de controlegroep die ongeveer even groot was.

Maar als je de statistieken erbij pakt dan is het juist opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen waren: +-4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is namelijk precies wat je verwacht gegeven de incidentie van Bell's palsy.

Ondertussen ging het op Twitter (en in dit topic) weer goed los met: HET ZAL JE MAAR OVERKOMEN :'( !!
Huilen dan.
pi_197209118
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
Ongetwijfeld. Dat zag je een maandje (?) geleden ook toen bleek dat er 4 personen (op de 19.000) Bell's palsy hadden gekregen, tegenover niemand in de controlegroep die ongeveer even groot was.

Maar als je de statistieken erbij pakt dan is het juist opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen waren: +-4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is namelijk precies wat je verwacht gegeven de incidentie van Bell's palsy.

Ondertussen ging het op Twitter (en in dit topic) weer goed los met: HET ZAL JE MAAR OVERKOMEN !!
quote:
annual incidence of 15–30 cases per 100,000 population.
3-6 in een jaar.... per 4 maanden dus 1 a 2...

Tzegt allemaal niet super veel op die aantallen nee. Neemt niet weg dat ik vind dat men zelf moet weten of ze het willen of niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197209499
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat werkt twee kanten op natuurlijk, en specifieke contra-indicaties daargelaten ziet het er nu naar uit dat de kans om iets ernstigs over te houden aan een vaccinatie tegen covid19 een stuk kleiner is dan de kans om een covid19-infectie door te maken én daar vervolgens langdurig klachten aan over te houden.
[..]

Ongetwijfeld. Dat zag je een maandje (?) geleden ook toen bleek dat er 4 personen (op de 19.000) Bell's palsy hadden gekregen, tegenover niemand in de controlegroep die ongeveer even groot was.

Maar als je de statistieken erbij pakt dan is het juist opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen waren: +-4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is namelijk precies wat je verwacht gegeven de incidentie van Bell's palsy.

Ondertussen ging het op Twitter (en in dit topic) weer goed los met: HET ZAL JE MAAR OVERKOMEN :'( !!
inclusief fake filmpje van een nepzuster voor de fearporn verslaafden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197209546
quote:
Thanks.

Wou even weten of het Europees centraal geregistreerd stond (o.a. het "unique sample number" dus). Moest vliegen en er stond een 2 weken wachtrij op die kut PCR, dus ik heb het even anders opgelost. :P Ging vlekkeloos.
pi_197209819
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Thanks.

Wou even weten of het Europees centraal geregistreerd stond (o.a. het "unique sample number" dus). Moest vliegen en er stond een 2 weken wachtrij op die kut PCR, dus ik heb het even anders opgelost. :P Ging vlekkeloos.
2 weken wachtrij? Je bent niet in Nederland dan? als ik nu bel kan ik morgen terecht
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197209868
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 weken wachtrij? Je bent niet in Nederland dan? als ik nu bel kan ik morgen terecht
Nee, ik moest terug naar Nederland, en de regels waren plots veranderd. Ergens was het wel aangekondigd, maar héél erg onduidelijk.
pi_197209884
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee, ik moest terug naar Nederland, en de regels waren plots veranderd. Ergens was het wel aangekondigd, maar héél erg onduidelijk.
ah oke, nou goede en veilige vlucht gewenst dan maar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197209916
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ah oke, nou goede en veilige vlucht gewenst dan maar
Thanks, maar ik ben er alweer, had dus zelf maar even iets in elkaar geflanst. :X Morgen even een testje hier doen en 10 dagen lekker op de bank hangen. :P
pi_197210127
Inmiddels is er alweer een nieuwe dagvaarding gedaan door verschillende gestrande reizigers tegen de staat.

Korte samenvatting
Punt 1. met de PCR-test op zichzelf kan geen diagnose worden gesteld omdat deze is niet geschikt is om te gebruiken bij mensen zonder symptomen.
Punt 2. het gedwongen afnemen van een PCR-test maakt inbreuk op het grondrecht op onschendbaarheid van het lichaam.
pi_197210291
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:19 schreef Wegenbouwer het volgende:
Inmiddels is er alweer een nieuwe dagvaarding gedaan door verschillende gestrande reizigers tegen de staat.

Korte samenvatting
Punt 1. met de PCR-test op zichzelf kan geen diagnose worden gesteld omdat deze is niet geschikt is om te gebruiken bij mensen zonder symptomen.
Punt 2. het gedwongen afnemen van een PCR-test maakt inbreuk op het grondrecht op onschendbaarheid van het lichaam.
Plus dat je een Nederlands staatsburger het recht tot intreden van eigen land niet zomaar mag ontzeggen lijkt mij.

Heb er ook veel over gelezen, omdat ik in hetzelfde schuitje zat, maar heb besloten gewoon zelf een PCR certificaat in elkaar te flansen. Zolang het nog geen centraal systeem is hoef je alleen een beetje handig te zijn met Photoshop en wat data bij elkaar zoeken. Dokter en uitvoerend lab. Wel zo illegaal als de pleuris natuurlijk, maar dat interesseert me geen reet.
pi_197210326
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:31 schreef illusions het volgende:
Plus dat je een Nederlands staatsburger het recht tot intreden van eigen land niet zomaar mag ontzeggen lijkt mij.
Inderdaad, dat was het derde belangrijke punt.

Nog een update: de behandeling vindt morgen 5 januari 2021 om 11.00 uur bij de Rechtbank Den Haag plaats.
pi_197210347
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:33 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was het laatste belangrijke punt.

De behandeling vindt morgen 5 januari 2021 om 11.00 uur bij de Rechtbank Den Haag plaats.
Ik had simpelweg de tijd niet om daarop te wachten. Ik kon op z'n vroegst op 14 januari een PCR test krijgen, met het risico dat ik daarna nog 2 weken moet blijven als hij positief is - ja dag. Dat ging 'm gewoon niet worden..
pi_197210545
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik had simpelweg de tijd niet om daarop te wachten. Ik kon op z'n vroegst op 14 januari een PCR test krijgen, met het risico dat ik daarna nog 2 weken moet blijven als hij positief is - ja dag. Dat ging 'm gewoon niet worden..
Mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen in ieder geval. Ik hoop voor de reizigers die niet zo handig zijn met photoshop e.d. dat de uitspraak morgen gunstig uitvalt.
pi_197211809
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen in ieder geval. Ik hoop voor de reizigers die niet zo handig zijn met photoshop e.d. dat de uitspraak morgen gunstig uitvalt.
Heb ook een Nederlandse template mocht er iemand interesse hebben, uiteraard enkel voor studie-doeleineden. :P
  maandag 4 januari 2021 @ 19:13:58 #262
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197212033
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zo schattig wanneer mensen denken dat tegenwoordig helemaal anders is als vroeger. Zo schattig wanneer mensen denken dat er niet altijd een "globale elite" heeft bestaan. Zo schattig wanneer mensen denken dat "de globale elite" zich ooit door landsgrenzen heeft laten tegenhouden.

Bedrijven als Shell, IBM en Standard waren in het verleden ook al een stuk machtiger dan een land als Namibië en nestelden zich ook al volop in de wereldpolitiek. En die bedrijven hadden ook een winstoogmerk.

Het enige verschil met vroeger is dat er wat meer informatie (inclusief des-informatie) beschikbaar is. Verder helemaal niets. Daarbij is de veronderstelling dat "de globale elite" 1 club is met 1 belang gewoon bespottelijk. Er is niet 1 elite met 1 belang, er zijn talloze clubjes met talloze belangen die nog steeds, net als vroeger, vooral bezig zijn elkaar te bestrijden.
Zo schattig dat jij denkt te kunnen denken wat ik denk.

Praten over "vroeger" en dan nog bestaande multinationals aanvoeren. "Vroeger" had je geen kranten die de president van Amerika censureert, of zijn uitspraken "factcheckt". Pakweg 50 jaar geleden zat macht nog in politieke bevoegdheid.

Tegenwoordig is dat hard aan het verschuiven. Als je dat niet kunt zien is het lullen tegen een blinde muur.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197212752
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Zo schattig dat jij denkt te kunnen denken wat ik denk.

Praten over "vroeger" en dan nog bestaande multinationals aanvoeren. "Vroeger" had je geen kranten die de president van Amerika censureert, of zijn uitspraken "factcheckt". Pakweg 50 jaar geleden zat macht nog in politieke bevoegdheid.

Tegenwoordig is dat hard aan het verschuiven. Als je dat niet kunt zien is het lullen tegen een blinde muur.
Tuurlijk, Rockefeller, Ford, de Rothschilds, die hadden 100 jaar geleden nul invloed :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197212847
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan moet je niet doen alsof het al een vaststaand feit is natuurlijk.
Dat doet ludovico niet. Hij heeft duidelijk gezegd dat 't 'n hypothetische situatie was.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197212889
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

inclusief fake filmpje van een nepzuster voor de fearporn verslaafden
Jij had ook 'n in scene gezet filmpje over een of ander(bekende van de politie) hufter geplaats alsof het echt was en jij en De Pro-vax Gang aan 't dansen waren omdat het 'complotdenkers/anti-vaxxers' in 'n slechte licht heeft gezet. Which hilariously backfired on you.

Je kan beter even goed denken over waarom er zulke filmpjes gemaakt zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 20:01:12 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197212916
Best grappig.. Ik ken heel veel mensen met psychische problemen maar geen één van hen geloofd die complot meuk. Zelfs de angst voor het hele virus is amper aanwezig op de normale zorgen na.

Dus.. Als er al een nieuwe psychologische disorder zou zijn.. dan lijden alle wappies er juist aan..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 4 januari 2021 @ 20:06:52 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197213010
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tuurlijk, Rockefeller, Ford, de Rothschilds, die hadden 100 jaar geleden nul invloed :')
Wat jij wilt joh. Globalisering is van de laatste 70 jaar. Internet van de laatste 25, hoge snelheid technologische infrastructuur van de laatste 10. Dit jaar naar 5G.

"Maar er waren altijd al spoorbanen"
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197213124
quote:
80s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij had ook 'n in scene gezet filmpje over een of ander(bekende van de politie) hufter geplaats alsof het echt was en jij en De Pro-vax Gang aan 't dansen waren omdat het 'complotdenkers/anti-vaxxers' in 'n slechte licht heeft gezet. Which hilariously backfired on you.

Je kan beter even goed denken over waarom er zulke filmpjes gemaakt zijn.
Die mafklapper bestaat tenminste nog echt en is een er 1 uit jouw kamp, en had het filmpje gemaakt omdat hij tegen het dragen van een mondkapje was.
Fearporn en fake news zijn nou eenmaal een specialiteit van de corona ontkenners
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197213144
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die mafklapper bestaat tenminste nog echt en is een er 1 uit jouw kamp, en had het filmpje gemaakt omdat hij tegen het dragen van een mondkapje was.
Fearporn en fake news zijn nou eenmaal een specialiteit van de corona ontkenners
hahahahahahahahahahahaha
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197213206
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Wat jij wilt joh. Globalisering is van de laatste 70 jaar. Internet van de laatste 25, hoge snelheid technologische infrastructuur van de laatste 10. Dit jaar naar 5G.

"Maar er waren altijd al spoorbanen"
Dat het vroeger langzamer ging is een feit, maar anti vaxxers, fake news en een zakenwereld die veel politieke invloed had heeft altijd al bestaan.
In Nederland de VOC bijvoorbeeld
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197213435
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8040559_12d6df9c

Is een winkelwagentje juist niet lekker om te leunen als je spierpijn hebt..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197213640
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 4 januari 2021 @ 20:30:56 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197213652
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat doet ludovico niet. Hij heeft duidelijk gezegd dat 't 'n hypothetische situatie was.
Ludovico kan uitstekend voor zichzelf spreken.
Huilen dan.
pi_197214460
Farmaceuten: geen bewijs voor werking bij uitstel tweede prik

Vaccinontwikkelaars Pfizer en BioNTech waarschuwen dat er geen bewijs is dat hun coronavaccin voldoende bescherming biedt als de tweede injectie wordt uitgesteld.

Het middel moet twee keer worden toegediend voor maximale bescherming. De fabrikanten hanteren een tussentijd van drie weken. Dat is ook de termijn die werd aangehouden bij de testen. "Er zijn geen gegevens die laten zien dat de bescherming aanhoudt na de periode van 21 dagen," zeggen de fabrikanten.

Onder meer Groot-Brittannië en Denemarken hebben besloten om de tweede prik van het vaccin uit te stellen, zodat meer mensen hun eerste inenting kunnen krijgen. De Britten willen de twee injecties met een tussenpoos van 12 weken toedienen, de Denen hanteren een termijn van 6 weken. Ook Duitsland overweegt uitstel van de tweede prik.

Het Europees Geneesmiddelenagentschap stelt dat er maximaal 6 weken tussen de eerste en tweede dosis van het Pfizer-vaccin mogen zitten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-vanaf-februari.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197214479
Als je die eerste prik neemt dan volgt de 2e ook snel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197215139
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Farmaceuten: geen bewijs voor werking bij uitstel tweede prik

Vaccinontwikkelaars Pfizer en BioNTech waarschuwen dat er geen bewijs is dat hun coronavaccin voldoende bescherming biedt als de tweede injectie wordt uitgesteld.

Het middel moet twee keer worden toegediend voor maximale bescherming. De fabrikanten hanteren een tussentijd van drie weken. Dat is ook de termijn die werd aangehouden bij de testen. "Er zijn geen gegevens die laten zien dat de bescherming aanhoudt na de periode van 21 dagen," zeggen de fabrikanten.

Onder meer Groot-Brittannië en Denemarken hebben besloten om de tweede prik van het vaccin uit te stellen, zodat meer mensen hun eerste inenting kunnen krijgen. De Britten willen de twee injecties met een tussenpoos van 12 weken toedienen, de Denen hanteren een termijn van 6 weken. Ook Duitsland overweegt uitstel van de tweede prik.

Het Europees Geneesmiddelenagentschap stelt dat er maximaal 6 weken tussen de eerste en tweede dosis van het Pfizer-vaccin mogen zitten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-vanaf-februari.html
En als t na de 2e prik niet werkt dan doen we een 3e? of jaarlijkse prik? moving the goal post again.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:12:54 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197215211
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:10 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En als t na de 2e prik niet werkt dan doen we een 3e? of jaarlijkse prik? moving the goal post again.
Hoezo is dit een bewegend doel? Het werkt gewoon na de 2de prik als je die op schema geeft.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 4 januari 2021 @ 21:13:11 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197215219
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:10 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En als t na de 2e prik niet werkt dan doen we een 3e? of jaarlijkse prik? moving the goal post again.
Hoezo doelpalen verschuiven?
Huilen dan.
pi_197215276
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:10 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En als t na de 2e prik niet werkt dan doen we een 3e? of jaarlijkse prik? moving the goal post again.
Als ik 2 vaccinaties kort achter elkaar moet nemen om beschermd te zijn tegen corona dan is dat het meer dan waard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 4 januari 2021 @ 21:28:35 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197215717
Mensen die nu doen alsof het een grote verrassing of iets heel geks is dat een vaccinatie uit twee prikken bestaat: :') .
Huilen dan.
pi_197215831
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:28 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die nu doen alsof het een grote verrassing of iets heel geks is dat een vaccinatie uit twee prikken bestaat: :') .
Keb er geen verstand van, 1 prik leek mij gebruikelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 21:38:42 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197215972
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb er geen verstand van, 1 prik leek mij gebruikelijk?
Sommige wel, sommige niet. DKTP bestaat ook uit twee prikken, hepatitis A ook, hepatitis B zijn er drie, rabiës twee, ...
Huilen dan.
pi_197216149
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Farmaceuten: geen bewijs voor werking bij uitstel tweede prik

Vaccinontwikkelaars Pfizer en BioNTech waarschuwen dat er geen bewijs is dat hun coronavaccin voldoende bescherming biedt als de tweede injectie wordt uitgesteld.

Het middel moet twee keer worden toegediend voor maximale bescherming. De fabrikanten hanteren een tussentijd van drie weken. Dat is ook de termijn die werd aangehouden bij de testen. "Er zijn geen gegevens die laten zien dat de bescherming aanhoudt na de periode van 21 dagen," zeggen de fabrikanten.

Onder meer Groot-Brittannië en Denemarken hebben besloten om de tweede prik van het vaccin uit te stellen, zodat meer mensen hun eerste inenting kunnen krijgen. De Britten willen de twee injecties met een tussenpoos van 12 weken toedienen, de Denen hanteren een termijn van 6 weken. Ook Duitsland overweegt uitstel van de tweede prik.

Het Europees Geneesmiddelenagentschap stelt dat er maximaal 6 weken tussen de eerste en tweede dosis van het Pfizer-vaccin mogen zitten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-vanaf-februari.html
Geen bewijs is nogal Wiedes als je het niet hebt onderzocht.

Media gebruikt het alleen weer soort selectief of zet daar kracht achter alsof dat veelzeggend is... Propaganda achtig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 januari 2021 @ 21:53:11 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197216336
Maar aan de andere kant is uitstellen dan misschien ook niet zo handig, want dat geen bewijs werkt twee kanten op.
Huilen dan.
pi_197216490
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoezo is dit een bewegend doel? Het werkt gewoon na de 2de prik als je die op schema geeft.
Alle maatregelen tijdens deze coronacrisis zijn een aaneenschakeling van moving the goal posts, dus ik ga er vanuit dat dat nu weer t geval is. Owja de lockdown is weer verlengd in de UK, hier ook waarschijnlijk. Hebben ze eigenlijk al bewijs of die lockdowns überhaupt werken?
  maandag 4 januari 2021 @ 22:07:10 #286
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197216684
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Alle maatregelen tijdens deze coronacrisis zijn een aaneenschakeling van moving the goal posts, dus ik ga er vanuit dat dat nu weer t geval is. Owja de lockdown is weer verlengd in de UK, hier ook waarschijnlijk. Hebben ze eigenlijk al bewijs of die lockdowns überhaupt werken?
Ja speculeren en andere dingen er bij halen zijn leuk, maar dan was dat punt over de 2de prik dus helemaal geen bewegend doel...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197216733
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja speculeren en andere dingen er bij halen zijn leuk, maar dan was dat punt over de 2de prik dus helemaal geen bewegend doel...
jawel, eerst was t 1 prik nu al weer 2. over een paar maanden > 3 let maar op.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:13:51 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197216824
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jawel, eerst was t 1 prik
Oja?
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:15:21 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197216850
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jawel, eerst was t 1 prik nu al weer 2. over een paar maanden > 3 let maar op.
Eh nee? Dat is helemaal niet zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197216881
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oja?
Eerst was t eigenlijk 2 weken tot 'flatten the curve'. kan snel gaan. curve is al n tijdje plat.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:17:55 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197216896
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:17 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Eerst was t eigenlijk 2 weken tot 'flatten the curve'. kan snel gaan. curve is al n tijdje plat.
Snel! Haal er nog iets anders bij!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 4 januari 2021 @ 22:21:55 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197216960
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:17 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Eerst was t eigenlijk 2 weken tot 'flatten the curve'. kan snel gaan. curve is al n tijdje plat.
1) Curve is niet flat.
2) We hadden het over die prikken, weet je nog?
Huilen dan.
pi_197217094
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jawel, eerst was t 1 prik nu al weer 2. over een paar maanden > 3 let maar op.
Dat van die tweede prik is al heel lang bekend....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197217125
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dat van die tweede prik is al heel lang bekend....
kan nie lang zijn.
pi_197217144
https://www.bitchute.com/video/ZxL1i5NJAE6N/

mRNA vaccins. ik sla even over voorlopig.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:39:48 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197217266
Bitchute linkdump, ik sla even over voorlopig.
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:40:34 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197217282
WHY PEOPLE WILL START DYING A FEW MONTHS AFTER THE FIRST MRNA "VACCINATIONS"

Ja hoor. FEAR PORN! MUST CONSUME!
Huilen dan.
  maandag 4 januari 2021 @ 23:16:12 #298
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197217882
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:39 schreef Isdatzo het volgende:
Bitchute linkdump, ik sla even over voorlopig.
lekker symphatieke stijl van 'discussiëren' heb jij toch..
Huig
pi_197217930
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:33 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.bitchute.com/video/ZxL1i5NJAE6N/

mRNA vaccins. ik sla even over voorlopig.
Is dat die professor die door vrijwel de hele wetenschappelijke wereld wordt uitgekotst?

https://www-irishtimes-co(...)-19-claims-1.4277698

En meerdere keren debunked is?

https://mobile-reuters-co(...)ic-flu-idUSKBN2872HX

https://healthfeedback.or(...)m-by-dolores-cahill/

https://www.thejournal.ie(...)ter-5148488-Aug2020/


At one point Cullen points out that a high number of infections have been reported in meat processing plants. “They are going after the meat processing plants,” he says, as Cahill agrees, saying: “Absolutely”.

“There’s a reason for this,” Cullen continues. “[Bill] Gates is investing in lab-grown meat. Anything that goes into your body, these people want to control. The food, the medicine, vaccines, the whole thing.”




_O-

[ Bericht 12% gewijzigd door devlinmr op 04-01-2021 23:38:14 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_197218097
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is dat die professor die door vrijwel de hele wetenschappelijke wereld wordt uitgekotst?

https://www-irishtimes-co(...)-19-claims-1.4277698

En meerdere keren debunked is?

https://mobile-reuters-co(...)ic-flu-idUSKBN2872HX

https://healthfeedback.or(...)m-by-dolores-cahill/
Fact checkers :')
Iedereen die een andere mening heeft dan de WHO of het niet eens is met verplicht vaccineren wordt 'uitgekotst'.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7534595/
er is blijkbaar wel een behandelmethode en is peer reviewed.
  maandag 4 januari 2021 @ 23:42:54 #301
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197218146
Lapo.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')