abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195922913
En hier verder:

Originele OP:

(bron:RIVM)

IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44

Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 1% gewijzigd door weetjewel5 op 30-10-2020 19:25:21 ]
pi_195923013
twitter

idd een show.
pi_195923284
Om even terug te komen bij de essentie,

• Er is geen enkele overheid ter wereld die er baat bij heeft zijn eigen economie naar de vernieling te helpen

• Er is geen enkele macht ter wereld die capabel is om alle wereldmachten te verenigen om dergelijke zelf-destructieve acties te ondernemen

• COVID-19 raakt de armste landen het hardste en gaat daarom direct in tegen de VN 2030 agenda

Het zal op sommige vlakken verkeerd aangepakt worden, maar een alles-verenigende kracht die alle overheden verenigt om een wereldwijd complot uit te voeren die bovendien nog eens compleet zelfdestructief is? De meeste overheden kunnen zélf de simpelste dingen nog niet in het geheim uitvoeren.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:39:54 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195923745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:19 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Moet toch niet zo moeilijk zijn.
Doe dan. En vergeet ook niet alle andere punten mee te nemen die ik noemde.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:57:27 #5
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_195924072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:18 schreef illusions het volgende:

• Er is geen enkele overheid ter wereld die er baat bij heeft zijn eigen economie naar de vernieling te helpen

• Er is geen enkele macht ter wereld die capabel is om alle wereldmachten te verenigen om dergelijke zelf-destructieve acties te ondernemen

• COVID-19 raakt de armste landen het hardste en gaat daarom direct in tegen de VN 2030 agenda

Het zal op sommige vlakken verkeerd aangepakt worden, maar een alles-verenigende kracht die alle overheden verenigt om een wereldwijd complot uit te voeren die bovendien nog eens compleet zelfdestructief is? De meeste overheden kunnen zélf de simpelste dingen nog niet in het geheim uitvoeren.
Hulde voor je post, dat had ik al vanaf maart nodig, en waarschijnlijk meerderen met mij.
Zelf kon ik met niet geruststellen met zoeken naar antwoorden.
Ik stond echt nog steeds in het midden, geen volgzaam schaap maar ook zeker geen complotdenker, is wist gewoon niet wat ik moet geloven door alle bagger links en rechts.
Voel je vrij om je lijst verder aan te vullen om bezorgdheid bij twijfelaars weg te nemen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:05:27 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195924214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]

idd een show.
Vaaag :+
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_195925806
Er hangt een teleurgesteld sfeertje in dit topic met enge mensen: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1032

Dan moeten de cijfers wel zijn gedaald..

ps:is de griep al terecht..ik begin me serieus zorgen te maken :{
pi_195925847
quote:
9s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
8)7

Je hersencellen verdampen gewoon in dit topic.

Goed, laatste poging: In het korte broeken/ijs-voorbeeld is het HET WEER dat de correlatie verklaart.Wat zou de correlatie tussen het (verplicht) dragen van mondkapjes en het aantal covid-doden kunnen verklaren? Is dat.. heel misschien.... de mate/snelheid van verspreiding van HET VIRUS :o :o :o ?
Sowieso een dik probleem dit maareh, als ik het goed begrijp onderzoekt dat onderzoek landen tot moment mondkapje en daarna...

Duidelijke event / trigger.

Dus je correlatie verhaal gaat dan niet op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195925862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:31 schreef PSVCL het volgende:
Er hangt een teleurgesteld sfeertje in dit topic met enge mensen: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1032

Dat topic kan ik niet bekijken he, censuur :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195925889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat topic kan ik niet bekijken he, censuur :(
Welkom bij de groep..ben daar ook niet welkom :D
Moet eerst uitloggen voordat ik mee kan lezen met die coronagekkies
pi_195925938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Welkom bij de groep..ben daar ook niet welkom :D
Moet eerst uitloggen voordat ik mee kan lezen met die coronagekkies
Waarom heb jij daar ban?
pi_195926196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:31 schreef PSVCL het volgende:

Gewoon het aantal IC-bedden weer halveren, dan zitten we zo weer in een epidemie.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 15:58:21 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195926285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sowieso een dik probleem dit maareh, als ik het goed begrijp onderzoekt dat onderzoek landen tot moment mondkapje en daarna...

Duidelijke event / trigger.

Dus je correlatie verhaal gaat dan niet op.
Waarom niet? En:

All models adjusted for when countries started to advise or mandate their citizens to wear face masks or coverings (dates of face cover measures are listed in Supplemental Material 1). We do not assess face cover wearing as an independent control measure because of heterogeneity in how the wearing of face coverings in the community was encouraged or mandated and in what contexts.
Huilen dan.
pi_195926374
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom niet? En:

All models adjusted for when countries started to advise or mandate their citizens to wear face masks or coverings (dates of face cover measures are listed in Supplemental Material 1). We do not assess face cover wearing as an independent control measure because of heterogeneity in how the wearing of face coverings in the community was encouraged or mandated and in what contexts.
Face covering zullen ze bedoelen zo een plastic kap voor je hoofd oid?

Maar het staat er toch, puur op basis van datum aanbevelen mondkapje op gaat die R0 omhoog.

Das hoe ik het zo lees i.i.g. zonder er heel diep naar gekeken te hebben.
pi_195926395
Even een vraagje, voor degenen die geloven dat dit een georchestreerd event is. Wie of wat heeft de macht? Waar komen de bevelen vandaan, en wat rechtvaardigt het vernielen van je eigen economie? Waarom klapt er niemand uit de school?
pi_195926420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:03 schreef illusions het volgende:
Waarom klapt er niemand uit de school?
Das nou juist waarom ik het erg fishy vind, je hoort echt super weinig mensen met een tegengeluid, maar de media geeft zelf ook aan dat ze het niet doen vanwege verwarring o.i.d. Maar goed.
pi_195926456
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom niet? En:

Ik zou eerder bang zijn voor biases in de vorm van dat niet even zieke mensen opgenomen zijn in de tijd vanwege capaciteitsproblemen en als het aantal geconstateerde besmettingen leidend is wordt het helemaal een puinhoop met onbetrouwbare data.
pi_195926471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das nou juist waarom ik het erg fishy vind, je hoort echt super weinig mensen met een tegengeluid, maar de media geeft zelf ook aan dat ze het niet doen vanwege verwarring o.i.d. Maar goed.
Maar geen enkel weldenkend mens gelooft toch dat er een bepaalde macht is die wereldwijd alle neuzen dezelfde kant op heeft?
pi_195926532
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar geen enkel weldenkend mens gelooft toch dat er een bepaalde macht is die wereldwijd alle neuzen dezelfde kant op heeft?
Bijna elk land volgt toch de voorschriften van de VN? Dan heb je snel alle neuzen dezelfde kant op.
pi_195926608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:18 schreef illusions het volgende:

Schattig.

Je beseft dat dit zuiver gebaseerd is op je eigen begrip van hoe de wereld werkt, en geen universele waarheid, toch?

Hoeveel weet je over de wereld? Van alle informatie die er beschikbaar is, wat is het percentage dat je weet?

Dus van alle boeken die zijn geschreven, alles wat wordt gepublieerd, alle wetenschappelijke takken, enzovoorts enzovoorts.

Hoeveel zou het zijn? 0,0001%? Minder?

Stel je eens voor wat er allemaal mogelijk is in die 99,999% van de realiteit waar je niets over weet.
pi_195926688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Schattig.

Je beseft dat dit zuiver gebaseerd is op je eigen begrip van hoe de wereld werkt, en geen universele waarheid, toch?

Hoeveel weet je over de wereld? Van alle informatie die er beschikbaar is, wat is het percentage dat je weet?

Dus van alle boeken die zijn geschreven, alles wat wordt gepublieerd, alle wetenschappelijke takken, enzovoorts enzovoorts.

Hoeveel zou het zijn? 0,0001%? Minder?

Stel je eens voor wat er allemaal mogelijk is in die 99,999% van de realiteit waar je niets over weet.
En jij weet meer? Raar dat je dan op geen enkel punt ingaat.
pi_195926713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik heb dit in meerdere topics behandeld.

Het werkt via supranationale organisaties en internationale wetgeving. zoals Agenda 21 die overal en op elk niveau (nationaal, provinciaal, lokaal) wordt uitgevoerd.

En nu dus de WHO en alle landen die zo'n beetje dezelfde maatregelen nemen, hetzelfde narratief hebben.

Landen hoeven slechts lid te zijn of bepaalde verdragen te ondertekenen, en ze zijn gebonden.

Sommige mensen geloven heilig dat dit het goede is. Anderen verdienen er ongetwijfeld een boel geld aan.

Weer anderen zijn lid van elitaire organisaties, die hun mensen op bepaalde plekken krijgen en de rest van de leden vervolgens beschermen.

Men doet altijd lacherig over de vrijmetselarij, hier in Frankrijk is dat clubje zeer sterk aanwezig in het politieke leven, en ook daarbuiten. Het gevolg? Vrijmetselaars hebben privileges. Maar omdat ze trouw zweren aan elkaar en de loge, beschermen ze elkaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:20 schreef illusions het volgende:

[..]

En jij weet meer? Raar dat je dan op geen enkel punt ingaat.
Ik weet genoeg om te begrijpen dat mijn voorstellingsvermogen geen betrouwbare maat is voor wat er eventueel daadwerkelijk gebeurt of mogelijk is.
pi_195926722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Bijna elk land volgt toch de voorschriften van de VN? Dan heb je snel alle neuzen dezelfde kant op.
Ja, en? Wie zorgt ervoor dat iedereen luistert? Als het allemaal fake is, waarom heb je dan geen dissidenten of mensen die uit de school klappen? Waarom volgt Zweden niet de voorschriften van de VN op?

Heb nog niemand ook maar in de verste verte aannemelijk zien maken dat er zoiets mogelijk is als een wereldwijd complot. Zelfs in een lokale regering krijg je onmogelijk alle neuzen dezelfde kant op en is een geheim ondenkbaar, er is altijd wel een josti die per ongeluk uit de school klapt..
pi_195926764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, en? Wie zorgt ervoor dat iedereen luistert? Als het allemaal fake is, waarom heb je dan geen dissidenten of mensen die uit de school klappen? Waarom volgt Zweden niet de voorschriften van de VN op?

Heb nog niemand ook maar in de verste verte aannemelijk zien maken dat er zoiets mogelijk is als een wereldwijd complot. Zelfs in een lokale regering krijg je onmogelijk alle neuzen dezelfde kant op en is een geheim ondenkbaar, er is altijd wel een josti die per ongeluk uit de school klapt..
Ik denk niet dat je het moet zien als een 'wereldwijd complot' waarbij iedereen hetzelfde denkt, maar als een structuur. De top weet de agenda. Mensen lager worden gebruikt. Denk ook aan indoctrinatie. Propaganda. Dat helpt allemaal om mensen een bepaalde manier te laten denken en ze te instrumentaliseren.

Goed, er is hier werkelijk ZOVEEL informatie over, dat het aan niets anders te wijten is dan je eigen luiheid als je geen antwoorden op je eigen vragen kan vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet meer na te zoeken. Er zijn genoeg mensen uit de school geklapt, je hoeft slechts te zoeken.
pi_195926835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:22 schreef illusions het volgende:

[..]

ik meen gelezen te hebben (kan t artikel even niet vinden) dat meer dan 100 landen het VN protocol getekend hebben voor als er pandemie plaats vindt. Dan is t toch niet zo raar dat landen dat opvolgen?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:32:35 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195926888
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Face covering zullen ze bedoelen zo een plastic kap voor je hoofd oid?

Maar het staat er toch, puur op basis van datum aanbevelen mondkapje op gaat die R0 omhoog.
Maar dat is toch geen argument voor causaliteit? Enkel dat er een correlatie lijkt te zijn tussen het aantal besmettingen (en doden) en het verplichten of adviseren van mondkapjes. Je zou hoogstens kunnen stellen dat het ogenschijnlijk weinig effect gesorteerd heeft. Oorzakelijkheid is niet aangetoond. Hoe zag het eruit als je die datum twee weken eerder had gezet? Of twee weken later?

Het is overigens ook geen conclusie die de auteurs zelf trekken.
quote:
Das hoe ik het zo lees i.i.g. zonder er heel diep naar gekeken te hebben.
Ik ook niet echt hoor, maar met zo'n generalized additive model test je niet echt een verband. Je beschrijft het alleen. Niks meer dan een fit door je data.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou eerder bang zijn voor biases in de vorm van dat niet even zieke mensen opgenomen zijn in de tijd vanwege capaciteitsproblemen en als het aantal geconstateerde besmettingen leidend is wordt het helemaal een puinhoop met onbetrouwbare data.
Dat lijkt mij ook. Artikel uit juli, dus met data over februari, maart en april. Toen was 't echt overal drama met testen. Verder waren in veel landen toen ook amper mondkapjes te krijgen, dus in hoeverre mensen konden voldoen aan zo'n advies/plicht die in alle landen ook weer een andere vorm had is maar de vraag.
Huilen dan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:32:42 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195926893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tip, ga bij lokale supermarkt staan en vraag gewoon even voorbijgangers de volgende vraag.
werkt u mee aan de huidige maatregelen?
Ja of nee of half..
Post uw resultaten en je hebt een kleine graadmeter
en zodoende uw antwoord.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195926940
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
Maar dat is toch geen argument voor causaliteit? Enkel dat er een correlatie lijkt te zijn tussen het aantal besmettingen (en doden) en het verplichten of adviseren van mondkapjes. Je zou hoogstens kunnen stellen dat het ogenschijnlijk weinig effect gesorteerd heeft. Oorzakelijkheid is niet aangetoond. Hoe zag het eruit als je die datum twee weken eerder had gezet? Of twee weken later?
Das het punt niet. Kijk ik ben met jou eens dat aantal besmettingen en bepaald beleid geen causaal verband zullen laten zien. Die twee zijn met simultanious correlated.

Echter als in de hele wereld laat maar zeggen de R0 = 1.2. Maar binnen een land zelf die R0 van gemiddeld 1.2 opeens toeneemt... Tjah. Dan heb je kort door de bocht gewoon gecorrigeerd voor dat simultane karakter. Je kijkt namelijk naar het land zelf en naar de effecten vanaf invoering... CQ event study.

2 weken eerder 2 weken later etc zit in de dataset wss omdat er meerdere landen in zitten.
pi_195926972
quote:
3s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tip, ga bij lokale supermarkt staan en vraag gewoon even voorbijgangers de volgende vraag.
werkt u mee aan de huidige maatregelen?
Ja of nee of half..
Post uw resultaten en je hebt een kleine graadmeter
en zodoende uw antwoord.
Op media / hoger niveau, dat lijkt tegengewerkt te worden.
pi_195927138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het moet zien als een 'wereldwijd complot' waarbij iedereen hetzelfde denkt, maar als een structuur. De top weet de agenda. Mensen lager worden gebruikt. Denk ook aan indoctrinatie. Propaganda. Dat helpt allemaal om mensen een bepaalde manier te laten denken en ze te instrumentaliseren.

Goed, er is hier werkelijk ZOVEEL informatie over, dat het aan niets anders te wijten is dan je eigen luiheid als je geen antwoorden op je eigen vragen kan vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet meer na te zoeken. Er zijn genoeg mensen uit de school geklapt, je hoeft slechts te zoeken.
Ja, één of andere chiropractor die het er allemaal niet mee eens is, maar helemaal niemand die daadwerkelijk op een machtspositie zit.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:47:20 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195927156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das het punt niet. Kijk ik ben met jou eens dat aantal besmettingen en bepaald beleid geen causaal verband zullen laten zien. Die twee zijn met simultanious correlated.

Echter als in de hele wereld laat maar zeggen de R0 = 1.2. Maar binnen een land zelf die R0 van gemiddeld 1.2 opeens toeneemt... Tjah. Dan heb je kort door de bocht gewoon gecorrigeerd voor dat simultane karakter. Je kijkt namelijk naar het land zelf en naar de effecten vanaf invoering... CQ event study.
Maar dan neem je aan dat er geen verband is tussen de (ontwikkeling van) verspreiding en in het invoeren van zo'n advies/verplichting. Dat dat geheel willekeurig gebeurt, zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is.

Terug naar de korte broek: je kan evengoed laten zien dat er vanaf rokjesdag ( *O* ) een sterke toename is in ijsconsumptie. Dat zegt in zichzelf niks over de oorzaak van die ijsconsumptie. Waarom was het rokjesdag? Eerste mooie dag in de lente. Waarom mondkapjes? 't Ging de verkeerde kant op met 't virus.

quote:
2 weken eerder 2 weken later etc zit in de dataset wss omdat er meerdere landen in zitten.
Dat zit ongetwijfeld in de dataset, maar daar hebben ze niks mee gedaan want 't zit niet in het grafiekje waarover we het nu hebben. Nogmaals: dat grafiekje is alleen maar een fit door die data.
Huilen dan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:47:39 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195927166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

-> BNW.
Huilen dan.
pi_195927251
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:47 schreef Isdatzo het volgende:
Maar dan neem je aan dat er geen verband is tussen de (ontwikkeling van) verspreiding en in het invoeren van zo'n advies/verplichting. Dat dat geheel willekeurig gebeurt, zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is.
Het virus reageert toch niet bewust op beleid of wel? Danwel, waarom zou het virus versnellen in besmettelijkheid dat de R0 omhoog gaat vanaf dat moment? Dat is niet logisch.

Het virus zal onder gelijke omstandigheden, gelijke besmetting moeten laten zien.

Het is een giga red flag dat als men serieuzer omgaat met iets en het probeert tegen te werken dat het allemaal sneller gaat, er zijn zegmaar downward biases aanwezig en die mondkapjes zorgen nog steeds voor een stijging.

Dat is echt een heel slecht teken.
pi_195927313
quote:
Kijk de aanleiding zal zijn dat er veel mensen besmet zijn, een virus zal niet in een stroomversnelling terecht komen als de omstandigheden gelijk zijn, sterker nog, dat hebben we allemaal helemaal niet zien aankomen.

Dan zouden alle mondkapjes landen op mondkapjes gokken en allemaal random op de onderbuik die dan had ingegeven dat de besmettinggraad omhoog zou gaan.

Dat is niet zo aannemelijk.
pi_195927320
quote:
Terug naar de korte broek: je kan evengoed laten zien dat er vanaf rokjesdag ( ) een sterke toename is in ijsconsumptie. Dat zegt in zichzelf niks over de oorzaak van die ijsconsumptie. Waarom was het rokjesdag? Eerste mooie dag in de lente. Waarom mondkapjes? 't Ging de verkeerde kant op met 't virus.
Ja dat werkt met aantallen besmettingen, niet met stroomversnelling besmettelijkheid.
pi_195927331
quote:
Dat zit ongetwijfeld in de dataset, maar daar hebben ze niks mee gedaan want 't zit niet in het grafiekje waarover we het nu hebben. Nogmaals: dat grafiekje is alleen maar een fit door die data.
Keb allicht niet goed gekeken (nouja gewoon niet) naar je onderzoekje.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:00:40 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195927393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het virus reageert toch niet bewust op beleid of wel? Danwel, waarom zou het virus versnellen in besmettelijkheid dat de R0 omhoog gaat vanaf dat moment? Dat is niet logisch.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk de aanleiding zal zijn dat er veel mensen besmet zijn, een virus zal niet in een stroomversnelling terecht komen als de omstandigheden gelijk zijn, sterker nog, dat hebben we allemaal helemaal niet zien aankomen.

Dan zouden alle mondkapjes landen op mondkapjes gokken en allemaal random op de onderbuik die dan had ingegeven dat de besmettinggraad omhoog zou gaan.

Dat is niet zo aannemelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat werkt met aantallen besmettingen, niet met stroomversnelling besmettelijkheid.
Maar het reproductiegetal gaat niet omhoog, of in elk geval: daar is op basis van deze plaatjes niks over te zeggen. De Y-as is niet R0 maar een risk ratio.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 29-10-2020 17:07:05 ]
Huilen dan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:00:57 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195927398
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb allicht niet goed gekeken (nouja gewoon niet) naar je onderzoekje.
Dat blijkt.
Huilen dan.
pi_195927451
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:00 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het reproductiegetal gaat niet omhoog, of in elk geval: daar is op basis van deze plaatjes niks over te zeggen. De Y-as is niet R0 maar een risk ratio.
Oh okay, ja, dan heb je heul geleiyk
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:05:59 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195927461
Al deze moeite omdat jij niet goed kijkt. Laat 't niet nog een keer gebeuren.

:*
Huilen dan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:07:29 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195927486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat jij met een kladblokje tegen gewerkt word bij je lokale supermarkt?
of die opinie peilers die in feite het zelfde doen maar dan op grotere schaal.
pi_195927742
quote:
8s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:05 schreef Isdatzo het volgende:
Al deze moeite omdat jij niet goed kijkt. Laat 't niet nog een keer gebeuren.

:*
_O-

Totaal niet boeiende statistiek. Ik ben veel meer benieuwd naar of mondkapjes voor een afzwakking zorgen, maar het grote nadeel is daarbij dat de maatregelen van mondkapje niet alleenstaand zijn bijv.

Anyhow, dood en verderf houdt het niet tegen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:20:44 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195927743
quote:
Word er ook aangegeven welke regering?
bedoel die van NL komt me iets betrouwbaarder over dan Noord Korea.

Maar ik ga straks even kijken, is 25 min dus moet logwel te doen zijn ^O^

Do you trust Paul Weston O-)
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:22:33 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195927776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-

Totaal niet boeiende statistiek. Ik ben veel meer benieuwd naar of mondkapjes voor een afzwakking zorgen, maar het grote nadeel is daarbij dat de maatregelen van mondkapje niet alleenstaand zijn bijv.

Anyhow, dood en verderf houdt het niet tegen.
daar kan ik heel simpel en snel antwoord op geven.
Heerst er nu nog Ebola in Afrika? ;)
pi_195927830
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Word er ook aangegeven welke regering?
bedoel die van NL komt me iets betrouwbaarder over dan Noord Korea.

Maar ik ga straks even kijken, is 25 min dus moet logwel te doen zijn ^O^

Do you trust Paul Weston O-)
Engeland. toevallig dat daar dezelfde praktijken als hier plaatsvinden.
pi_195928127
Waarom gebruiken ze trouwens COVID-19 om de wereld over te nemen?

Je kunt ook gewoon ebola loslaten lijkt me.

Stuk effectievere tool voor depopulatie ook.
pi_195928195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:03 schreef illusions het volgende:
Even een vraagje, voor degenen die geloven dat dit een georchestreerd event is. Wie of wat heeft de macht? Waar komen de bevelen vandaan, en wat rechtvaardigt het vernielen van je eigen economie? Waarom klapt er niemand uit de school?
Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb te verliezen.
Klokkenluider worden geen makkelijke taak is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_195928237
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:43 schreef Tingo het volgende:

[..]

Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb te verliezen.
Klokkenluider worden geen makkelijke taak is.
Maar dan nog, vreemd, zo weinig tegengeluid. Maar de media hier doet ook niet netjes aan zijn taak in dat opzicht....
pi_195928401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar dan nog, vreemd, zo weinig tegengeluid. Maar de media hier doet ook niet netjes aan zijn taak in dat opzicht....
Volgens mij vanaf het begin (silly films uit China) is er al tegengeluid maar dat zien we niet op TV.
Alleen maar completely biased 'journalism'. They are paid to stick to the official storyline.

Addition: Zelfde als je denkt dat je eigen werkgever niet bij de covid maatregels houdt.
Wat zou je doen? Klacht indienen/vermelding bij de covid politie? Dan ben jij en je collegas ineens werkloos ? Nou - daar word je ook niet helemaal vrolijk en zeker niet populair van.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tingo op 29-10-2020 18:10:59 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_195931813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:36 schreef illusions het volgende:

[..]

Hahahaha, iemand anders hier had precies datzelfde verhaal. Dat zal dezelfde kennis wel zijn, toevallig!

Vast niet verzonnen. _O-
Tsk....typische illusions reactie.Twisting words,trying to put words in peoples mouths then you can start an argument about something which was not said.

Nee. Ik heb zelf dat similar verhaal ('getting a result from a corona test which did not happen' comment van lockdownsceptics) hier gepost. En nee het zijn similar verhalen en niet zelfde kennissen zijn. My anecdote came from a good, trustworthy source.
Whether anecdotes are believable and/or convincing or not is a matter of opinion, and your opinion doesn't interest me.
pi_195933277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tsk....typische illusions reactie.Twisting words,trying to put words in peoples mouths then you can start an argument about something which was not said.

Nee. Ik heb zelf dat similar verhaal ('getting a result from a corona test which did not happen' comment van lockdownsceptics) hier gepost. En nee het zijn similar verhalen en niet zelfde kennissen zijn. My anecdote came from a good, trustworthy source.
Whether anecdotes are believable and/or convincing or not is a matter of opinion, and your opinion doesn't interest me.
Haha, tuurlijk. Maar nee, ik heb het niet over een andere "vergelijkbare" reactie die jij ook hebt gepost. Ik ben ook niet onder de indruk dat mijn mening jou boeit, maar er zijn ook andere mensen op dit forum, en daarnaast is het gewoon fucking hilarisch dat jij ook opeens iemand kent, die iemand kent, die géén test heeft gedaan maar wél een resultaat heeft gehad.

Vertel nog eens wat meer verhalen over kennisen van vrienden die zeggen iets meegemaakt te hebben.

Iedereen ligt aan je lippen en gelooft je anekdotische "bewijs" direct.

:') :') :')
pi_195933704
Heb je woorden trouwens niet verdraaid hoor, zei alleen dat iemand anders ook al precies hetzelfde verhaal had, wat heel toevallig is. Keertje de betekenis van "woorden verdraaien" leren? Oh wacht, dat doe je nu zelf door mij ervan te beschuldigen! :P
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:22:13 #54
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195934090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.. meneer illusie is zelf een fantast met zijn ex die arts is ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195934283
_O-
pi_195934448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:22 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.. meneer illusie is zelf een fantast met zijn ex die arts is ;)
Kan ik trouwens vrij eenvoudig bewijzen hoor, zou dat je gerust stellen meiske? :D Of vind je dan iets anders om op te zeiken?

:')
pi_195934566
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Kan ik trouwens vrij eenvoudig bewijzen hoor, zou dat je gerust stellen meiske? :D Of vind je dan iets anders om op te zeiken?

dierenarts toevallig? misschien kan je dan aan wat inside information uit het OMT komen..
pi_195934636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

dierenarts toevallig? misschien kan je dan aan wat inside information uit het OMT komen..
Ouderengeneeskunde, en daarvoor interne geneeskunde.
pi_195934740
Spreek haar nauwelijks meer, maar weet wel dat het een aantal maanden geleden schreeuwend druk was, toen ze werd ingezet vanwege COVID-19, iedereen op 36 uur shifts was meer regel dan uitzondering.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:59:54 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195936084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:51 schreef illusions het volgende:
Spreek haar nauwelijks meer, maar weet wel dat het een aantal maanden geleden schreeuwend druk was, toen ze werd ingezet vanwege COVID-19, iedereen op 36 uur shifts was meer regel dan uitzondering.
Dat soort verhalen hoor ik ook bij de mensen die ik ken. Veel mensen ook met burnouts en vergelijkbare klachten thuis daardoor ook. Niet best allemaal...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_195936706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat soort verhalen hoor ik ook bij de mensen die ik ken. Veel mensen ook met burnouts en vergelijkbare klachten thuis daardoor ook. Niet best allemaal...
Behoorlijk intensief inderdaad.

Wat ook niet best is, is de situatie in Spanje. Op dit moment is Madrid dicht voor de "puente" (1 dag vrij tussen 2 vrije dagen in, die ze dan ook maar meenemen), en mag er niemand in en uit. Verder is Andalucia al een tijdje vrijwel hermetisch afgesloten, en geldt er in heel Spanje een avondklok van 0:00 tot 06:00.

Tenerife is bezig met een wetgeving die alle buitenlanders verplicht een COVID-test te doen alvorens het eiland te betreden.

Vooralsnog genoeg reden voor mij om nog niet permanent terug te keren.
pi_195937371
8 maanden de tijd gehad om de IC capaciteit op te schalen :')
pi_195937424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:38 schreef PSVCL het volgende:
Je kunt niet ineens artsen en verpleegkundigen toveren.
pi_195937531
quote:
Jezus. :')

Echt? Benader je alles met de eenvoud van amateurvoetbal?

Hoe zie je het voor je, allemaal mensen even vlug op een snelcursus geneeskunde van de LOI van 6 maanden zetten denk?
pi_195937752
Stop listening to Fauci and Gates:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195938795
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Je kunt niet ineens artsen en verpleegkundigen toveren.
In Azie zijn er genoeg, laat die overkomen. Business as usual daar.
pi_195938809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:27:32 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195938832
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Zucht...
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:57:15 #70
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195939209
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 04:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[ twitter ]
Iemand met gezond verstand _O_
pi_195939288
quote:
4 jaar hbo-v + 18 maanden ic specialisatie in 8 maanden denken te doen :')
pi_195939388
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

4 jaar hbo-v + 18 maanden ic specialisatie in 8 maanden denken te doen :')
In die 4 jaar krijg je een hoop theorie voor je kiezen. Wat je had kunnen doen:
Huidige verplegers omscholen/stage laten lopen
Doctors vanuit buitenland binnen halen
Afspraken maken met landen ter overplaatsen van patienten

Als we niks doen, dan blijven we met hetzelfde probleem zitten. Ieder jaar een lockdown dan?

Daarnaast betreft dit een noodsituatie. Ziekenhuizen zijn vol en je moet wat.
pi_195939420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:10 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als we niks doen, dan blijven we met hetzelfde probleem zitten. Ieder jaar een lockdown dan?

Er mag blijkbaar niet over oplossingen gesproken worden, in de politiek hoor je ze er ook niet over, hoorde alleen Haga laatst. Liever de economie kapot maken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:13:03 #74
189978 controlaltdelete
pi_195939428
quote:
Laten we niet vergeten dat onder Rutte een paar jaar geleden ruim 75.000 zorgmedewerkers de ww zijn ingestuurd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195939502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Er mag blijkbaar niet over oplossingen gesproken worden, in de politiek hoor je ze er ook niet over, hoorde alleen Haga laatst. Liever de economie kapot maken.
Of je krijgt een slap antwoord dat de werknemers dan niks te doen hebben. Begrijp niet dat mensen dit slikken.
pi_195939551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Laten we niet vergeten dat onder Rutte een paar jaar geleden ruim 75.000 zorgmedewerkers de ww zijn ingestuurd.
Pas maar op, want straks gaan mensen er dingen in zien. Dan zien ze straks ook dat het referendum wel op een hele 'goede' moment is afgeschaft.
pi_195939553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Of je krijgt een slap antwoord dat de werknemers dan niks te doen hebben. Begrijp niet dat mensen dit slikken.
Straks heeft een groot deel van het MKB niks te doen.
pi_195939574
quote:

[..]

Onvolledige oude data bullshit

https://amp-reddit-com.cd(...)eeft_de_afgelopen%2F
pi_195939639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:20 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Pas maar op, want straks gaan mensen er dingen in zien. Dan zien ze straks ook dat het referendum wel op een hele 'goede' moment is afgeschaft.
Ik zie er vooral uit verband getrokken bullshit in.
Sinds 2016 zijn er >100000 werknemers bij gekomen
pi_195939738
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zie er vooral uit verband getrokken bullshit in.
Sinds 2016 zijn er >100000 werknemers bij gekomen
Ze hebben de afgelopen jaren miljarden euro's bezuinigd in de zorg. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit geen gevolgen heeft op de huidige situatie.
pi_195939794
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:10 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Moeten ze het ten eerste willen ten tweede duurt het dan nog 18 maanden
quote:
Want die hebben niet genoeg te doen in hun eigen land, spreken de taal en kennen de processen en procedures in Nederland |:(
quote:
Ja leuk, laten we opa naar een ziekenhuis 10000 km verderop verplaatsen _O-
quote:

Klopt, om te beginnen ons eens aan de simpele richtlijnen houden die ervoor gezorgd hebben dat we het een aantal maanden onder controle hielden.
pi_195939811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Simpele oplossing... HOU JEZELF AAN DE MAATREGELEN DIE GENOMEN ZIJN.
Maar "nee, deepstate, fake news, QAnon, pizza"
pi_195939840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ze hebben de afgelopen jaren miljarden euro's bezuinigd in de zorg. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit geen gevolgen heeft op de huidige situatie.
Ze hebben de afgelopen jaren miljarden geïnvesteerd in de zorg.
Bijvoorbeeld 2 miljard in 2017 in de ouderenzorg
pi_195939845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is er mis met de capaciteit vergroten EN de aanvoer van patienten verminderen?
pi_195939859
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:35 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wat is er mis met de capaciteit vergroten EN de aanvoer van patienten verminderen?
Niks, maar kom dan met oplossingen die mogelijk zijn in een korte periode. Niet met onzin suggesties
pi_195939895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:32 schreef devlinmr het volgende:
Moeten ze het ten eerste willen ten tweede duurt het dan nog 18 maanden
Met een loonsverhoging moet dat wel goed komen.
quote:
Want die hebben niet genoeg te doen in hun eigen land, spreken de taal en kennen de processen en procedures in Nederland
Dus jij wilt beweren dat dat nu niet gebeurd? Buitenlandse expertise binnenhalen. Lijkt me sterk.
quote:
Ja leuk, laten we opa naar een ziekenhuis 10000 km verderop verplaatsen
Het betreft een noodsituatie, dan is dat beter dan op straat dood neervallen.

Wat betreft 18 maanden - 4 jaar leertraject... Dat zou je versnelt kunnen regelen, maar stel dat dit niet kan en 18 maanden - 4 jaar blijft staan. Over een jaar is dat ook het geval, dan kan je daar nu het beste mee beginnen toch? Nu gebeurd er op dat vlak niks, dus blijven we tegen dit probleem aanlopen.
pi_195939929
quote:

[..]

We leven met 17.000.000 mensen. Denk je nou echt dat ze allemaal braaf aan de regeltjes zullen houden? Beter als men naar echte oplossingen kijkt.
pi_195939970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:37 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Met een loonsverhoging moet dat wel goed komen.
Want met een loonsverhoging verkort je de tijd van 18 maanden naar wat? 2 weken?
Daarnaast is niet iedereen geschikt voor IC werk en interesseert niet iedereen meer geld
quote:
[..]

Dus jij wilt beweren dat dat nu niet gebeurd? Buitenlandse expertise binnenhalen. Lijkt me sterk.
[..]
Niet op dit niveau en zeker niet op een schaal die enige zoden aan de dijk zet.
quote:
Het betreft een noodsituatie, dan is dat beter dan op straat dood neervallen.

Wat betreft 18 maanden - 4 jaar leertraject... Dat zou je versnelt kunnen regelen, maar stel dat dit niet kan en 18 maanden - 4 jaar blijft staan. Over een jaar is dat ook het geval, dan kan je daar nu het beste mee beginnen toch? Nu gebeurd er op dat vlak niks, dus blijven we tegen dit probleem aanlopen.
Waar haal je vandaan dat er niks gebeurd? Er zijn meer dan 100k zorgmedewerkers bijgekomen de afgelopen jaren
pi_195939979
quote:

[..]

Het is geen oplossing want je lost het capaciteitsprobleem niet op, het is symptoombestrijding.
pi_195939987
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

We leven met 17.000.000 mensen. Denk je nou echt dat ze allemaal braaf aan de regeltjes zullen houden? Beter als men naar echte oplossingen kijkt.
weleens van vaccins gehoord? Volgens mij was er iemand bezig er 1 te ontwikkelen, maar ik kan me vergissen.
pi_195940007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het is geen oplossing want je lost het capaciteitsprobleem niet op, het is symptoombestrijding.
Het is een oplossing want je zorgt dat er geen capaciteitsprobleem ontstaat.
Als jouw bad overstroomt... zet je dan eerst de kraan uit of ren je naar de winkel voor meer dweilen en emmers?
pi_195940043
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is een oplossing want je zorgt dat er geen capaciteitsprobleem ontstaat.
Als jouw bad overstroomt... zet je dan eerst de kraan uit of ren je naar de winkel voor meer dweilen en emmers?
En als de griep er weer is overstroomt t weer. dan kan je elk jaar wel een lockdown gaan invoeren.
pi_195940051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:46 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En als de griep er weer is overstroomt t weer. dan kan je elk jaar wel een lockdown gaan invoeren.
Is nog nooit gebeurd. Kap met domme griepvergelijkingen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:47:29 #94
189978 controlaltdelete
pi_195940060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als die regeltjes nou nog eens nut hadden, het slaat nergens op en onlogisch allemaal.
pi_195940067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als die regeltjes nou nog eens nut hadden, het slaat nergens op en onlogisch allemaal.
Oh vandaar die enorme afname na de eerste golf... tjee. Was puur toeval natuurlijk
pi_195940077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:42 schreef devlinmr het volgende:
Want met een loonsverhoging verkort je de tijd van 18 maanden naar wat? 2 weken?
Daarnaast is niet iedereen geschikt voor IC werk en interesseert niet iedereen meer geld
Met loonsverhoging maak je het aantrekkelijker. Van de 1.5 miljoen zorgmedewerkers zullen er altijd wel een paar tussen zitten die het zien zitten.
quote:
iet op dit niveau en zeker niet op een schaal die enige zoden aan de dijk zet.
Ik wil alleen duidelijk maken dat het al gebeurd en dat het dus ook een mogelijkheid is.
quote:
Waar haal je vandaan dat er niks gebeurd? Er zijn meer dan 100k zorgmedewerkers bijgekomen de afgelopen jaren
Er werd een tijdje geleden gezegd dat uitbreiding geen oplossing was, omdat de medewerkers anders uit hun neus zouden eten.
pi_195940086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is nog nooit gebeurd. Kap met domme griepvergelijkingen
pi_195940098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Oh vandaar die enorme afname na de eerste golf... tjee. Was puur toeval natuurlijk
Overal zie je een afname. Ook in zweden waar vrijwel geen lockdown geweest was. Die hebben overigens geen 2e golf.
pi_195940117
Het is ook niet verrassend dat als je elk jaar het aantal IC-bedden blijft verminderen dat je op een gegeven moment in de problemen komt.
pi_195940145
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef weetjewel5 het volgende:
Het is ook niet verrassend dat als je elk jaar het aantal IC-bedden blijft verminderen dat je op een gegeven moment in de problemen komt.
Ik ben erg benieuwd naar de statistieken van de IC capaciteit van de afgelopen 10 jaar. Kan ze alleen niet vinden :(
pi_195940148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:48 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Met loonsverhoging maak je het aantrekkelijker. Van de 1.5 miljoen zorgmedewerkers zullen er altijd wel een paar tussen zitten die het zien zitten.
Dan snap jij niet hoe zorgpersoneel in elkaar steekt.
-ze doen het niet voor het geld en de additionele psychische druk van het werken op de IC is niet iets waar iedereen op zit te wachten...
-van de 1,5 miljoen medewerkers beschikt slechts een klein aantal over de juiste papieren
-Mederwerkers die doorstromen van gewone verpleegkundige naar IC moeten vervangen worden (4 jaar HBO-v)
quote:
[..]

Ik wil alleen duidelijk maken dat het al gebeurd en dat het dus ook een mogelijkheid is.
[..]

Er werd een tijdje geleden gezegd dat uitbreiding geen oplossing was, omdat de medewerkers anders uit hun neus zouden eten.
Bron?
pi_195940166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En nu met een lockdown als gevolg want die vergelijking maakt je.
pi_195940202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:49 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Overal zie je een afname. Ook in zweden waar vrijwel geen lockdown geweest was. Die hebben overigens geen 2e golf.
_O-
https://www.ad.nl/buitenl(...)-lockdowns~aa25d127/
https://www.telegraaf.nl/(...)plaats-voor-lockdown

etc
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:55:43 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195940208
quote:
Bron?
Onikaan ni ov dovah
pi_195940209
quote:
Bron
pi_195940295
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:52 schreef devlinmr het volgende:
-ze doen het niet voor het geld en de additionele psychische druk van het werken op de IC is niet iets waar iedereen op zit te wachten...
-van de 1,5 miljoen medewerkers beschikt slechts een klein aantal over de juiste papieren
-Mederwerkers die doorstromen van gewone verpleegkundige naar IC moeten vervangen worden (4 jaar HBO-v)
Tuurlijk zal dit voor de meeste niet geschikt zijn, maar kan me niet voorstellen dat je van de 1.5 miljioen geen groep mensen bij elkaar kan ritselen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

Bron?
Is alweer een paar weken geleden gezegd. Kan ik niet vinden. Misschien heeft iemand linkje?
pi_195940328
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Tuurlijk zal dit voor de meeste niet geschikt zijn, maar kan me niet voorstellen dat je van de 1.5 miljioen geen groep mensen bij elkaar kan ritselen.
[..]
Vast wel... over 1,5 jaar zijn ze misschien beschikbaar.
Vacatures staan iig open als je even googled. Blijkbaar toch niet zoveel interesse
quote:
Is alweer een paar weken geleden gezegd. Kan ik niet vinden. Misschien heeft iemand linkje?
Ik wacht wel even
pi_195940343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar de statistieken van de IC capaciteit van de afgelopen 10 jaar. Kan ze alleen niet vinden :(
kan t linkje nu ook niet vinden. even zoeken
pi_195940366
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vast wel... over 1,5 jaar zijn ze misschien beschikbaar.
Vacatures staan iig open als je even googled. Blijkbaar toch niet zoveel interesse
[..]

Ik wacht wel even
Je hebt gelijk. We kunnen beter geen tijd investeren om mensen te vinden die ons kunnen verlossen uit dit probleem. Beter wachten we op een vaccin dan zijn al onze problemen verholpen. Totdat zo'n virus zich muteert uiteraard, dan hebben we weer hetzelfde probleem.
pi_195940380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:04 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. We kunnen beter geen tijd investeren om mensen te vinden die ons kunnen verlossen uit dit probleem. Beter wachten we op een vaccin dan zijn al onze problemen verholpen. Totdat zo'n virus zich muteert uiteraard, dan hebben we weer hetzelfde probleem.
Meer personeel is ook geen oplossing, snap dat dan. De enige echte oplossing is een vaccin of natuurlijke weerstand
Nogmaals, je bad stroomt over, doe je er eerst alles aan om de kraan dicht te draaien of ga je extra dweilen emmers en je buren halen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:08:00 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195940422
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

weleens van vaccins gehoord? Volgens mij was er iemand bezig er 1 te ontwikkelen, maar ik kan me vergissen.
Welkom op BNW :)
vaccin is evil :(
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:08:05 #113
189978 controlaltdelete
pi_195940427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Meer personeel is ook geen oplossing, snap dat dan. De enige echte oplossing is een vaccin of natuurlijke weerstand

Ga ik toch liever voor natuurlijke weerstand want die heb ik al en daar ben ik niet de enige in.
pi_195940432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nogmaals, je bad stroomt over, doe je er eerst alles aan om de kraan dicht te draaien of ga je extra dweilen emmers en je buren halen?
Mja lijkt me vrij logisch wat je moet doen als er sinds 2018 geroepen wordt dat er problemen zijn met de IC capaciteit.
pi_195940449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ga ik toch liever voor natuurlijke weerstand want die heb ik al en daar ben ik niet de enige in.
Ja want vaccins zijn eng
pi_195940473
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Welkom op BNW :)
vaccin is evil :(
Ja want weet je waar het woord vaccin vandaan komt?
Van het Franse woord vache, wat koe betekent.
Ze spuiten gewoon extract van koe in je -O-
pi_195940493
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:08 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mja lijkt me vrij logisch wat je moet doen als er sinds 2018 geroepen wordt dat er problemen zijn met de IC capaciteit.
Ok, jij gaat meer dweilen en emmers halen... prima
Ik prefereer eerst de kraan dichtdraaien terwijl je zo goed en kwaad als je kunt de overstroming probeert in te dammen om de schade te beperken
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:12:49 #118
189978 controlaltdelete
pi_195940532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja want vaccins zijn eng
Waarom moet ik me vaccineren als ik gezond ben? Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik de griep had afgelopen jaren al willen ze me steeds die prik aansmeren.
pi_195940551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ok, jij gaat meer dweilen en emmers halen... prima
Ik prefereer eerst de kraan dichtdraaien terwijl je zo goed en kwaad als je kunt de overstroming probeert in te dammen om de schade te beperken
Als we al met een normale griep tegen de capaciteit aanlopen, dan noem ik het opschalen van personeel niet dwijlen, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_195940554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom moet ik me vaccineren als ik gezond ben? Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik de griep had afgelopen jaren al willen ze me steeds die prik aansmeren.
Mazelen, bof, rode hond, polio, ook allemaal niet gehad?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:14:37 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195940583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja want weet je waar het woord vaccin vandaan komt?
Van het Franse woord vache, wat koe betekent.
Ze spuiten gewoon extract van koe in je -O-
:D
pi_195940587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als we al met een normale griep tegen de capaciteit aanlopen, dan noem ik het opschalen van personeel niet dwijlen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Dat waren ten eerst geen normale griepgolven en ten tweede tegen de capaciteit aanlopen en het redden betekent dat je dus precies goed zit met capaciteit
pi_195940588
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja want vaccins zijn eng
https://www.bitchute.com/video/GbwYuiXoQ2nM/

Veel plezier met je vaccin.
pi_195940605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat waren ten eerst geen normale griepgolven en ten tweede tegen de capaciteit aanlopen en het redden betekent dat je dus precies goed zit met capaciteit
Dus als zorgpersoneel brand roepen is wegkijken jouw oplossing?
pi_195940616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

https://www.bitchute.com/video/GbwYuiXoQ2nM/

Veel plezier met je vaccin.
Oke, willem
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:30 #126
189978 controlaltdelete
pi_195940632
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja de mazelen ooit es en mijn zus de bof. We leven allemaal nog. Als ik nooit de griep heb zie ik niet in waarom ik me moet laten vaccineren.. als jij graag je mouw opstroopt ga je gang.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:36 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195940635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Denk dat ze George Carlin advies heeft genomen, en gezwommen in riool water. ^O^
pi_195940661
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:15 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dus als zorgpersoneel brand roepen is wegkijken jouw oplossing?
Voor velen blijkbaar wel want die verrekken het gewoon zich aan de regels te houden.
20% positief getesten gaan gewoon de straat op
70% van de mensen met klachten gaan gewoon de straat op

Kun je de regering de schuld proberen te geven maar dat is het zelfde als roepen dat het gods wil is, oftwel nul verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:17:32 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195940664
quote:

[..]

Dat is mooi, want vaccins maken juist gebruik van die natuurlijke weerstand.
Onikaan ni ov dovah
pi_195940683
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja de mazelen ooit es en mijn zus de bof. We leven allemaal nog. Als ik nooit de griep heb zie ik niet in waarom ik me moet laten vaccineren.. als jij graag je mouw opstroopt ga je gang.
Ben jij van voor 1976?

Btw, Als je nooit de griep hebt gehad wil dat ook niet zeggen dat je weerstand hebt tegen COVID.
Verder laat je je voor de meeste besmettelijke ziektes niet alleen voor jezelf inenten maar ook voor de mensen om je heen.
pi_195940775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

Denk dat ze George Carlin advies heeft genomen, en gezwommen in riool water. ^O^
Is dat een ding?
Helpt dat ook meteen tegen E-coli e.d.?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:29 #132
189978 controlaltdelete
pi_195940994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ben jij van voor 1976?

Btw, Als je nooit de griep hebt gehad wil dat ook niet zeggen dat je weerstand hebt tegen COVID.
Verder laat je je voor de meeste besmettelijke ziektes niet alleen voor jezelf inenten maar ook voor de mensen om je heen.
Roaring 70s toen ouders hun kinderen bewust lieten spelen bij vriendjes die de mazelen of een andere kinderziekte hadden want dan konden ze het beter gehad hebben als het kind daar vatbaar voor was. De tijd van Toppop en BoneyM :)

Met mijn weerstand is niets mis mee, de slogans van Pinokkio slaan goed aan bij je zie ik.
pi_195941046
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Roaring 70s toen ouders hun kinderen bewust lieten spelen bij vriendjes die de mazelen of een andere kinderziekte hadden want dan konden ze het beter gehad hebben als het kind daar vatbaar voor was. De tijd van Toppop en BoneyM :)

Met mijn weerstand is niets mis mee, de slogans van Pinokkio slaan goed aan bij je zie ik.
Als je inderdaad van voor 76 bent dan kan je inderdaad de mazelen gehad hebben, vanaf 76 zat het in het rijksvaccinatie programma
Polio e.d. ben je weldegelijk tegen ingeënt, maar ook polio zal wel een nepziekte zijn wat je met een sinaasappeltje kunt oplossen

Ik word niet beïnvloed door welke slogan dan ook, ik word wel beïnvloed door gedegen wetenschappelijk bewijs dat vaccinatie werkt
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:38:03 #134
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195941071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja precies mensen wijsmaken dat er iets mis is met ze , ridiculous
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:41 #135
189978 controlaltdelete
pi_195941163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik word niet beïnvloed door welke slogan dan ook, ik word wel beïnvloed door gedegen wetenschappelijk bewijs dat vaccinatie werkt
Alleen samen krijgen we corona eronder.

pi_195941176
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Alleen samen krijgen we corona eronder.

[ afbeelding ]
Grappig plaatje.. maar heb je ook inhoudelijk iets in te brengen of verzandt je in memes
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:53:52 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195941301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is dat een ding?
Helpt dat ook meteen tegen E-coli e.d.?
Jup word geregeld in dit topic en heel vaak in vaccin topic aangehaald.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:16:49 #138
189978 controlaltdelete
pi_195941700
Interview met arts epidemioloog Menno Bouma

Wat kunnen we nog meer doen om Vliegers zoals het coronavirus in te dammen?

Heel belangrijk bij de bestrijding van alle infectieziekten is: zorg dat je natuurlijke afweersysteem goed kan functioneren. Denk daarbij aan gezonde voeding, voldoende beweging en voldoende slaap. Neem ter versterking dagelijks een extra dosis vitamine C en D: deze vitamines helpen je afweersysteem.
Zorg ook voor psychisch welbevinden. We noemen dit wel ‘vitamine P’ waarbij de P voor plezier staat. Doe dingen waar je blij van wordt. Dans, maak muziek, spreek af met vrienden, trek erop uit.

Ik hoor je niet over handen wassen, desinfecteren, afstand houden, géén handen schudden, en niet knuffelen…!

De maatregelen handen wassen, desinfecteren, afstand houden, géén handen schudden en niet knuffelen zijn dan ook niet of nauwelijks effectief, wanneer je Vliegers zoals griepvirussen of corona aan wilt pakken.

Dat brengt mij op de vraag: hoe dodelijk is corona eigenlijk? Hebben virologen en epidemiologen daar een standaard meetlat voor?

Ja, corona is een nieuw virus. Maar ik wil ervoor pleiten om van angst naar vertrouwen te gaan. De broertjes en zusjes van het coronavirus tellen we onder onze ‘middelzware wintergriep’. Wereldwijde paniek is niet nodig. Met de veel ernstigere infecties die je in de tropen ziet gaan de mensen in het algemeen veel rationeler om.

Op dit moment is er veel ophef over mondkapjes op scholen. Wat is jouw menig daarover?

Wellicht kunnen mondkapjes enigszins helpen om het virus niet door te geven aan anderen, als je de ziekte COVID-19 hebt. Op scholen lijken de voordelen echter kleiner dan de nadelen: kans op benauwdheid, concentratieproblemen, hoofdpijn en wellicht hersenschade.

:Y)
pi_195942631
quote:
In Nederland worden er juist veel minder doden aan corona gerapporteerd dan dat we in werkelijkheid hebben.
Dat komt omdat dat getal ook maar weinig zegt.

https://www.ad.nl/video/t(...)n-rivm-meldt~p177120
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195943140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 04:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[ twitter ]
Wow, wat een goede redenering.

Stop naar Dr. Fauci te luisteren, want hij werkt voor Bill Gates, en Gates kent Epstein, en Epstein is een pedofiel.

Zullen we dan ook stoppen naar Trump te luisteren, als we die logica gaan volgen?
pi_195944100
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Interview met arts epidemioloog Menno Bouma

Wat kunnen we nog meer doen om Vliegers zoals het coronavirus in te dammen?

Heel belangrijk bij de bestrijding van alle infectieziekten is: zorg dat je natuurlijke afweersysteem goed kan functioneren. Denk daarbij aan gezonde voeding, voldoende beweging en voldoende slaap. Neem ter versterking dagelijks een extra dosis vitamine C en D: deze vitamines helpen je afweersysteem.
Zorg ook voor psychisch welbevinden. We noemen dit wel ‘vitamine P’ waarbij de P voor plezier staat. Doe dingen waar je blij van wordt. Dans, maak muziek, spreek af met vrienden, trek erop uit.

Ik hoor je niet over handen wassen, desinfecteren, afstand houden, géén handen schudden, en niet knuffelen…!

De maatregelen handen wassen, desinfecteren, afstand houden, géén handen schudden en niet knuffelen zijn dan ook niet of nauwelijks effectief, wanneer je Vliegers zoals griepvirussen of corona aan wilt pakken.

Dat brengt mij op de vraag: hoe dodelijk is corona eigenlijk? Hebben virologen en epidemiologen daar een standaard meetlat voor?

Ja, corona is een nieuw virus. Maar ik wil ervoor pleiten om van angst naar vertrouwen te gaan. De broertjes en zusjes van het coronavirus tellen we onder onze ‘middelzware wintergriep’. Wereldwijde paniek is niet nodig. Met de veel ernstigere infecties die je in de tropen ziet gaan de mensen in het algemeen veel rationeler om.

Op dit moment is er veel ophef over mondkapjes op scholen. Wat is jouw menig daarover?

Wellicht kunnen mondkapjes enigszins helpen om het virus niet door te geven aan anderen, als je de ziekte COVID-19 hebt. Op scholen lijken de voordelen echter kleiner dan de nadelen: kans op benauwdheid, concentratieproblemen, hoofdpijn en wellicht hersenschade.

Waarom spreekt hij zichzelf tegen?

De grotere druppels blijven niet lang zweven in de lucht. Zij vallen door de zwaartekracht binnen een paar seconden op de grond. Ze leggen een afstand af van pakweg een halve meter bij gewoon ademen tot enkele meters bij krachtig hoesten. Om de nieuwe gastheer te bereiken, moeten de Vliegers op neus- of mondhoogte van de nieuwe gastheer komen. Echter, de grotere druppels buigen door de zwaartekracht al gauw af richting aarde.

En serieus... hersenschade door het dragen van mondkapjes... yeah sure :Z

[ Bericht 1% gewijzigd door devlinmr op 30-10-2020 13:47:02 ]
pi_195944260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Wow, wat een goede redenering.

Stop naar Dr. Fauci te luisteren, want hij werkt voor Bill Gates, en Gates kent Epstein, en Epstein is een pedofiel.

Zullen we dan ook stoppen naar Trump te luisteren, als we die logica gaan volgen?
Met dat laatste heb je me wel overtuigd moet ik zeggen :Y)
pi_195944284
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja precies mensen wijsmaken dat er iets mis is met ze , ridiculous
Doe jij je veiligheidsriem om als je gaat autorijden?
pi_195944427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jup word geregeld in dit topic en heel vaak in vaccin topic aangehaald.
Durf het bijna niet te zeggen, maar hij heeft wel een punt. Hij brengt het met wat overdrijving, maar bijvoorbeeld allergieën worden gelinkt aan teveel hygiene waardoor ons immuunsysteem een overreactie laat zien op normale stoffen.
Vaccins zijn op hetzelfde principe gebaseerd.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:05:49 #145
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195944623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Doe jij je veiligheidsriem om als je gaat autorijden?
0,0 interesse in de vaccinatie religie . have a nice day
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:09:44 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195944711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te zeggen, maar hij heeft wel een punt. Hij brengt het met wat overdrijving, maar bijvoorbeeld allergieën worden gelinkt aan teveel hygiene waardoor ons immuunsysteem een overreactie laat zien op normale stoffen.
Vaccins zijn op hetzelfde principe gebaseerd.
Natuurlijk naar buiten gaan de natuur in is ook stuk gezonder..
Maar om riool in te springen is natuurlijk t veel van goeie, je zal maar een wondje hebben en overlijden aan een infectie.
Maar vergeet niet dat we nu totaal anders leven dan een kleine 100 jaar geleden he.
Vaccins ( die we nu krijgen) zijn voor de virussen en ziektes die we ondanks dat, Gewoon overal en nergens kunnen oplopen.
pi_195945300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar om riool in te springen is natuurlijk t veel van goeie, je zal maar een wondje hebben en overlijden aan een infectie.
Maar vergeet niet dat we nu totaal anders leven dan een kleine 100 jaar geleden he.
Vaccins ( die we nu krijgen) zijn voor de virussen en ziektes die we ondanks dat, Gewoon overal en nergens kunnen oplopen.
En afhankelijk van de ernst.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:24 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195945331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:05 schreef Summers het volgende:

[..]

Je zou toch eens je wereldbeeld moeten testen ja...
Onikaan ni ov dovah
pi_195945364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

tuurlijk, hij trekt het in het absurde, maar het kan helemaal geen kwaad om af en toe in aanraking te komen met bacterieen
quote:
Oh zeker, en louispasteurzijndank voor al zijn werk daarin.
Het is echter wel schrijnend om te zien dat 100 jaar bewezen middelen nu zo te grabbel worden gegooid
pi_195945405
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:05 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vind het dan zo jammer dat je dan dus gewoon maar de vingers in de oren stopt en heel hard LALALALALA gaat zingen. Ben je bang dat je de bewezen effectiviteit van vaccins niet kunt weerleggen? Als jij gelijk hebt, kun je toch gewoon de discussie aangaan?
pi_195945597
quote:

Wat een bullshit, het is allang bewezen dat die mondkapjes amper tot geen invloed hebben op de saturatie etc..

Sterker nog een arts heeft er van de week 30km mee hard gelopen, daarnaast zou dus iedereen die voor z'n werk mondkapjes draagt die problemen krijgen.. Terwijl ze alleen klagen over de striemen enzo..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_195945693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:49 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Wat een bullshit, het is allang bewezen dat die mondkapjes amper tot geen invloed hebben op de saturatie etc..

Sterker nog een arts heeft er van de week 30km mee hard gelopen, daarnaast zou dus iedereen die voor z'n werk mondkapjes draagt die problemen krijgen.. Terwijl ze alleen klagen over de striemen enzo..
Zou het wel kunnen dat mondkapjes zorgen voor een temperatuur verhoging o.i.d.?
Zo voelt het wel als je ze langer draagt in ieder geval.
pi_195946438
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou het wel kunnen dat mondkapjes zorgen voor een temperatuur verhoging o.i.d.?
Zo voelt het wel als je ze langer draagt in ieder geval.
Global warming door mondkapjes? geen idee :Y)

Serieuzer antwoord
Meet je temperatuur en je weet het. Mocht het zo zijn dan is er denk ik wel iets goed mis met je.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je minder warmte verliest doordat je lucht in ademt die wellicht iets minder koud is vanwege het mondkapje, gekoppeld aan minder warmteverlies doordat een deel van je gezicht bedekt is. Maar je lichaamstemperatuur zou er absoluut niet door mogen stijgen
pi_195946461
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Global warming door mondkapjes? geen idee :Y)

Serieuzer antwoord
Meet je temperatuur en je weet het. Mocht het zo zijn dan is er denk ik wel iets goed mis met je.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je minder warmte verliest doordat je lucht in ademt die wellicht iets minder koud is vanwege het mondkapje, gekoppeld aan minder warmteverlies doordat een deel van je gezicht bedekt is. Maar je lichaamstemperatuur zou er absoluut niet door mogen stijgen
Fair enough.
pi_195947048
https://thenewamerican.co(...)-work-against-covid/

quote:
The CDC writes of that study, “This finding suggest that risk for infection was higher for those wearing cloth masks.”
quote:
Another plaintiff, Dr. James Meehan, MD, said he has seen an increase in patients with facial rashes, as well as fungal and bacterial infections, and has heard from colleagues around the globe that bacterial pneumonia is on the rise. He asserts this increase stems directly from mask wearing.

“Why might that be? Because untrained members of the public are wearing medical masks, repeatedly … in a non-sterile fashion…. They’re becoming contaminated,” he said at an August press conference. “They’re pulling them off of their car seat, off the rearview mirror, out of their pocket, from their countertop, and they’re reapplying a mask that should be worn fresh and sterile every single time.”
Lekker zo'n verplichting zonder wetenschappelijke onderbouwing. Als je uitslag op je gezicht krijgt, dan mag je de overheid bedanken.
pi_195947186

Reacties onder video zeggen genoeg.

Sterke brief van een huisarts,de zoveelste. http://www.janbhommel.com(...)verdrietige-huisarts

quote:

[..]

Wat een toeval,alsof ie wist wat er ging komen.
Die 75.000 zorgmedewerkers kan je dus weer oproepen...en in de laatste 9 maanden had je een snelcursus/opleiding kunnen geven zodat je genoeg personeel hebt voor je uitgebreide IC capaciteit.
Zo moeilijk is het allemaal niet.Maar ja, we zitten dan ook niet midden in een echte pandemie..
pi_195947226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:08 schreef PSVCL het volgende:

Sterke brief van een huisarts,de zoveelste. http://www.janbhommel.com(...)verdrietige-huisarts
[..]

Die 75.000 zorgmedewerkers kan je dus weer oproepen...en in de laatste 9 maanden had je een snelcursus/opleiding kunnen geven zodat je genoeg personeel hebt voor je uitgebreide IC capaciteit.
Zo moeilijk is het allemaal niet.Maar ja, we zitten dan ook niet midden in een echte pandemie..
Nouja, als die een andere baan hebben is het 'even oproepen' wel wat gecompliceerder.
pi_195947228
Ondertussen zijn we aan het spelen met de cijfers..hoe chaotischer en onoverzichtelijk,hoe moeilijker de waarheid te achterhalen is.
pi_195947240
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:12 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nouja, als die een andere baan hebben is het 'even oproepen' wel wat gecompliceerder.
Noodsituatie,dan moet het maar even
pi_195947260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Noodsituatie,dan moet het maar even
Ja, ik denk dat dit wat te zwart/wit is.
pi_195947376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Had ik al gemeld dat er de laatste jaren 100.000 zorgmedewerkers zijn bijgekomen (sinds 2016)?
Die 75000(wat al niet klopt) is van voor 2016 tijdens de bankencrisis.

Snelcursus?Niet zo moeilijk? ik stel voor dat je jezelf als vrijwilliger opwerpt |:(
pi_195947634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Had ik al gemeld dat er de laatste jaren 100.000 zorgmedewerkers zijn bijgekomen (sinds 2016)?
Die 75000(wat al niet klopt) is van voor 2016 tijdens de bankencrisis.

Snelcursus?Niet zo moeilijk? ik stel voor dat je jezelf als vrijwilliger opwerpt |:(
Ja lekker boeiend de precieze cijfers.Je begrijpt ons punt wel.
pi_195947703
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ja lekker boeiend de precieze cijfers.Je begrijpt ons punt wel.
Nee, je punt raakt kant nog wal
pi_195947771
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, je punt raakt kant nog wal
De IC capaciteit uitbreiden tijdens een pandemie klinkt idd super onlogisch.
Je kan beter wat schijtmaatregelen invoeren,een noodwet invoeren om mensen hun vrijheid in te perken ... en als misgaat geef je het volk de schuld.

Je hebt helemaal gelijk.
pi_195947855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

De IC capaciteit uitbreiden tijdens een pandemie klinkt idd super onlogisch.
Je kan beter wat schijtmaatregelen invoeren,een noodwet invoeren om mensen hun vrijheid in te perken ... en als misgaat geef je het volk de schuld.

Je hebt helemaal gelijk.
Nee het klinkt heel logisch alleen je kunt niet duizend IC specialisten uit een hoge hoed toveren in 8 maanden
Ik kom maar weer met mijn badkamer vergelijking..

Je bad stroomt over, wat doe je als eerste:

• je draait de kraan dicht en gaat aan de gang met de dweil en emmer die je in je keukenkastje hebt

• Je rent naar de winkel en haalt 10 dweilen en emmers maar laat de kraan doorlopen

• Je volgt een cursus tot loodgieter terwijl het water doorstroomt zodat je een grotere badkuip kunt installeren, maar de kraan laat je gewoon doorlopen.

Jouw suggestie is dus een groter bad plaatsen na het volgen van de cursus van 18 maanden, waarna het grotere bad ook gewoon gaat overstromen want je hebt de kraan niet gefixt.

^O^
pi_195947904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee het klinkt heel logisch alleen je kunt niet duizend IC specialisten uit een hoge hoed toveren in 8 maanden
Ik kom maar weer met mijn badkamer vergelijking..

Je bad stroomt over, wat doe je als eerste:

• je draait de kraan dicht en gaat aan de gang met de dweil en emmer die je in je keukenkastje hebt

• Je rent naar de winkel en haalt 10 dweilen en emmers maar laat de kraan doorlopen

• Je volgt een cursus tot loodgieter terwijl het water doorstroomt zodat je een grotere badkuip kunt installeren, maar de kraan laat je gewoon doorlopen.

Jouw suggestie is dus een groter bad plaatsen na het volgen van de cursus van 18 maanden, waarna het grotere bad ook gewoon gaat overstromen want je hebt de kraan niet gefixt.
je doet net alsof de kraan dichtdraaien geen enkel gevolg heeft. de kraan dicht draaien heeft als gevolg dat half nederland volgend jaar geen water meer heeft.
pi_195947927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

je doet net alsof de kraan dichtdraaien geen enkel gevolg heeft. de kraan dicht draaien heeft als gevolg dat half nederland volgend jaar geen water meer heeft.
De kraan open laten staan heeft als gevolg dat Nederland overstroomt
pi_195948001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De kraan open laten staan heeft als gevolg dat Nederland overstroomt
ik weet niet wat je verstaat onder overstromen, geen plek meer in t ziekenhuis?
pi_195948021
Maxwell @ Off-Guardian:
Twitter account from France that speaks to the PCR cycles they are using.
https://twitter.com/JeanYvesCAPO/status/1321817071580307456

Incroyable : si certains continuent à ne pas comprendre cette arnaque qui explique le nombre “hallucinant” de positifs, il n’y a plus rien à faire.
Au-delà de 35 (et même 33 cycles), même un négatif ressort positif …

Translation:
Incredible: if some people continue to not understand this scam which explains the “hallucinating” number of positives, there is nothing more can be done.
Beyond 35 (and even 33 cycles), even a negative comes out positive …

Ils montent à 50 cycles et se vantent de faire des tests “très très très très sensibles “
Tellement sensible qu’il détecte des particules virales mortes.
Quel escroquerie.

Translation:
They go up to 50 cycles and boast of doing “very very very sensitive” tests. So sensitive it detects dead virus particles. What a scam.
pi_195948059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:56 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik weet niet wat je verstaat onder overstromen, geen plek meer in t ziekenhuis?
Waardoor reguliere zorg vastloopt, nog meer mensen onnodig overlijden door uitgestelde operaties, kankerbehandeling, hartoperaties etc etc
Mensen die nu ziek thuis zitten in afwachting van een niet levensreddende operatie voorlopig nog ziek thuis blijven.
Geboortes thuis moeten plaatsvinden, en bij complicaties er geen plek is in het ziekenhuis
etc etc etc

Zal de economie iig allemaal geen goed doen
pi_195948117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:57 schreef Tingo het volgende:
Maxwell @ Off-Guardian:
Twitter account from France that speaks to the PCR cycles they are using.
https://twitter.com/JeanYvesCAPO/status/1321817071580307456

Incroyable : si certains continuent à ne pas comprendre cette arnaque qui explique le nombre “hallucinant” de positifs, il n’y a plus rien à faire.
Au-delà de 35 (et même 33 cycles), même un négatif ressort positif …

Translation:
Incredible: if some people continue to not understand this scam which explains the “hallucinating” number of positives, there is nothing more can be done.

Ils montent à 50 cycles et se vantent de faire des tests “très très très très sensibles “
Tellement sensible qu’il détecte des particules virales mortes.
Quel escroquerie.

Translation:
They go up to 50 cycles and boast of doing “very very very sensitive” tests. So sensitive it detects dead virus particles. What a scam.
Leuk :O
pi_195948365
quote:

[..]

Ik ook. Ik zal m'n eigen weerstand ipv een of ander magick vaccine. Veiliger denk ik.
Ze zijn al 5 decennia lang bezig om 'n accuraat flu vaccine te vinden.
pi_195948628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ook. Ik zal m'n eigen weerstand ipv een of ander magick vaccine. Veiliger denk ik.
|:(
Is dit serieus?
Je weet dat een vaccin gebruik maakt van je weerstand, net zoals in de natuur.
pi_195948661
quote:
Fiddling the figures.

Van Mei,2020:
Colorado COVID-19 death count down almost 25%, as state differentiates 'dying with,' 'dying from'
https://justthenews.com/p(...)s-confirmed-covid-19
Colorado health officials this week implemented a more precise coronavirus data metric to measure deaths from the virus in that state, one that sent confirmed COVID-19 fatalities tumbling by a full 25%.
pi_195950152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

Fiddling the figures.

Van Mei,2020:
Colorado COVID-19 death count down almost 25%, as state differentiates 'dying with,' 'dying from'
https://justthenews.com/p(...)s-confirmed-covid-19
Colorado health officials this week implemented a more precise coronavirus data metric to measure deaths from the virus in that state, one that sent confirmed COVID-19 fatalities tumbling by a full 25%.
Fiddling the news

vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:53:33 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195950323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Daar is niets magisch aan. En zonder eigen weerstand werkt een vaccin ook niet, die maakt daar juist gebruik van.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:03:11 #177
pi_195950446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:57 schreef Tingo het volgende:
Translation:
PCR is gebaseerd op het vinden en vermenigvuldigen van targets, dus erfelijk materiaal van het virus. Is dat target er helemaal niet, dan maakt het niet uit hoeveel cycli je doet omdat je vermenigvuldigt met 0.
quote:
Translation:
Hoe komen die dode virusdeeltjes daar dan? En hoe lang blijven ze in je weefsel denk je?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_195950672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar is niets magisch aan. En zonder eigen weerstand werkt een vaccin ook niet, die maakt daar juist gebruik van.
Zonder eigen weerstand ga je toch dood op wat-dan-ook.
I'll take my chances thank you very much.
IMO.Life is about choices, risk, chance, opportunity, luck - noem 't wat je wil. Mensen moeten 't ook zelf weten.
pi_195950704
quote:
John Olivier is a bellend.imo.
pi_195950709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

IMO.Life is about choices, risk, chance, opportunity, luck - noem 't wat je wil. Mensen moeten 't ook zelf weten.
Ben ik met je eens. Maar het lastige in deze is (vind ik) dat het mij niet kan boeien voor mezelf, maar dat ik daardoor wel iemand anders zou kunnen raken.
pi_195950716
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

PCR is gebaseerd op het vinden en vermenigvuldigen van targets, dus erfelijk materiaal van het virus. Is dat target er helemaal niet, dan maakt het niet uit hoeveel cycli je doet omdat je vermenigvuldigt met 0.
[..]

Hoe komen die dode virusdeeltjes daar dan? En hoe lang blijven ze in je weefsel denk je?
Geen idee. Jij wel?
pi_195950746

Kan deze in de OP??
pi_195950752
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar het lastige in deze is (vind ik) dat het mij niet kan boeien voor mezelf, maar dat ik daardoor wel iemand anders zou kunnen raken.
Ben jij er dan ook voor dat je niet meer mag werken of niet meer naar de supermarkt mag zonder vaccin?
pi_195950780
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als iemand bang om buiten te gaan is kunnen ze gewoon binnen blijven.
pi_195950788
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:22 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

Kan deze in de OP??
gedaan
pi_195950795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ben jij er dan ook voor dat je niet meer mag werken of niet meer naar de supermarkt mag zonder vaccin?
Nee. Maar wat ik bedoel is dat ik helemaal vind dat iemand zelf moet kunnen beslissen wat ‘ie doet. Neem alcohol drinken als voorbeeld (of roken als er niemand kan meeroken). Dat is slecht voor je, maar moet je helemaal zelf kunnen kiezen of je dat wel of niet gebruikt.

Corona is in zoverre anders dat je niet alleen jezelf raakt.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:32:03 #187
pi_195950926
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen idee. Jij wel?
Waarom post jij dingen waarbij je geen idee hebt waar het over gaat?
pi_195951045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ah kijk jij rijdt zonder gordel en airbags zonder licht in het donker 200km/h over een donker landweggetje toch?
pi_195951074
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nee. Maar wat ik bedoel is dat ik helemaal vind dat iemand zelf moet kunnen beslissen wat ‘ie doet. Neem alcohol drinken als voorbeeld (of roken als er niemand kan meeroken). Dat is slecht voor je, maar moet je helemaal zelf kunnen kiezen of je dat wel of niet gebruikt.

Corona is in zoverre anders dat je niet alleen jezelf raakt.
Vaccinatie idem. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe beter de bescherming
pi_195951097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

John Olivier is a bellend.imo.
Mag, neemt niet weg dat ie gelijk heeft
pi_195951110
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vaccinatie idem. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe beter de bescherming
Ik weet niet of een Corona vaccin ervoor zorgt dat je ook niet kunt overdragen?
Geen idee hoe het precies werkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 19:41:33 ]
pi_195951264
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik weet niet of een Corona vaccin ervoor zorgt dat je ook niet kunt overdragen?
Geen idee hoe het precies werkt.
Zullen we moeten afwachten. Maar over het algemeen ben je misschien zeer kort besmettelijk. Zo kort dat als de vaccinatie graad voldoende hoog is de ziekte vrijwel kansloos is
pi_195951385
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah kijk jij rijdt zonder gordel en airbags zonder licht in het donker 200km/h over een donker landweggetje toch?
ja want zonder vaccin ga je dood :')
pi_195951417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Nee, zonder airbag ook niet, toch heb je er 10 in je auto
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:57:05 #195
pi_195951529
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dat is mogelijk ja. Maar waarom blijven jullie maar doen alsof doodgaan het enige erge is dat je kan overkomen? Om in de analogie te blijven, bij een auto-ongeluk ga je ook niet altijd dood.
pi_195951587
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, zonder airbag ook niet, toch heb je er 10 in je auto
een airbag doet je geen kwaad. vaccins kunnen erge bijwerkingen hebben, daarom neemt niet iedereen ze als t niet nodig is.
pi_195951812
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:59 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

een airbag doet je geen kwaad. vaccins kunnen erge bijwerkingen hebben, daarom neemt niet iedereen ze als t niet nodig is.
Zoals?
Airbag kan voor brandwonden zorgen
pi_195952000
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zoals?
Airbag kan voor brandwonden zorgen
Na het vaccin voor de mexicaanse griep kregen sommige mensen narcolepsie. Sommigen mensen willen dat risico nemen anderen denken dat ze zonder vaccin kunnen leven. ieder zn ding.
pi_195952170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Na het vaccin voor de mexicaanse griep kregen sommige mensen narcolepsie. Sommigen mensen willen dat risico nemen anderen denken dat ze zonder vaccin kunnen leven. ieder zn ding.
Bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:25:42 #200
pi_195952171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Iedereen gaat dood na het krijgen van een vaccin. En zonder vaccin ook. Zonder causaliteit betekent dit allemaal niets.
pi_195952194
https://nos.nl/artikel/23(...)ig-effectief-is.html

quote:
Hopelijk kunnen we er voldoende mee bereiken om deze pandemie te veranderen in een soort jaarlijks griepseizoen."
Dat is het al :')
pi_195952360
quote:
0.0004% bij 1 vaccin van de tig die er zijn.
Kans op overlijden aan Corona is groter afhankelijk van je leeftijd maar dat vind je dan weer verwaarloosbaar. _O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:38:36 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195952418
quote:
"De wetenschappelijke discussie over of er wel of niet een verband is tussen het vaccin tegen Mexicaanse griep en narcolepsie loopt nog volop. Het vorige kabinet heeft besloten om die discussie niet af te wachten maar in gesprek met de gezinnen die hiermee te maken hebben te komen tot een schikking."
Onikaan ni ov dovah
pi_195952505
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

0.0004% bij 1 vaccin van de tig die er zijn.
Kans op overlijden aan Corona is groter afhankelijk van je leeftijd maar dat vind je dan weer verwaarloosbaar. _O-
ieder zn ding. als jij het vaccin wilt nemen dan doe je dat.
pi_195955741
Corona(griep) is een dekmantel om een nieuwe normaal te creëren..en voor de big reset

Zoek op: The 4th industrial revolution

[ Bericht 0% gewijzigd door PSVCL op 30-10-2020 23:59:05 ]
pi_195955925
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:17 schreef PSVCL het volgende:
Corona(griep) is een dekmantel om een nieuwe normaal te creëren..en voor de big reset

Zoek op: The 5th industrial revolution
4e toch?
pi_195956351
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

4e toch?
Klopt .. ik was ze weer een stap voor ;(
pi_195956411
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Klopt .. ik was ze weer een stap voor ;(
Vooral jij ja. :D
pi_195956499
https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/

Ik vertrouw geen Levi(s) die hoge en belangrijke functies bekleden @EttovanBelgie

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:05 schreef illusions het volgende:

[..]

Vooral jij ja. :D
zeker weten maat, na de eerste Corona toespraak van Rutte wist ik al genoeg
pi_195956529
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:17 schreef PSVCL het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)aalbaar-br~a39cc634/

Ik vertrouw geen Levi(s) die hoge en belangrijke functies bekleden @:ettovanbelgie
[..]

zeker weten maat, na de eerste Corona toespraak van Rutte wist ik al genoeg
Iedereen die dat vaccin neemt is een proefkonijn. veel plezier ermee.
pi_195956576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ieder zn ding. als jij het vaccin wilt nemen dan doe je dat.
Ja en nee.
Nee omdat vaccinatie alleen maar echt zin heeft als 95% er aan mee doet.
Ja, omdat je het niet kunt verplichten.

Vreemde vind ik dat je wordt geconfronteerd met het feit dat vaccinatie veiliger is dan niet vaccineren je toch stug blijft weigeren. Waar zit m dat in hemelsnaam in?
pi_195956590
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Iedereen die dat vaccin neemt is een proefkonijn. veel plezier ermee.
Nee, de proefkonijnen waren de apen. Daarna 10 duizenden vrijwilligers.
pi_195956592
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja en nee.
Nee omdat vaccinatie alleen maar echt zin heeft als 95% er aan mee doet.
Ja, omdat je het niet kunt verplichten.

Vreemde vind ik dat je wordt geconfronteerd met het feit dat vaccinatie veiliger is dan niet vaccineren je toch stug blijft weigeren. Waar zit m dat in hemelsnaam in?
wij hadden t over het mexicaanse griep vaccin, dit vaccin is nog niet eens een jaar getest. wie weet wat voor bijwerkingen t heeft? er zijn al meerdere trials gestopt omdat er mensen overleden zijn.
pi_195956623
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:17 schreef PSVCL het volgende:

Zoek op: The 4th industrial revolution
Uhu
Iedereen weet dat als je een surprise party voor tante Sjaan wil organiseren er afgezien van de familieruzies altijd wel iemand het aan Sjaan vertelt.
Maar een complot met alle wereldleiders en captains of industry zou geheim blijven.

Niet heel geloofwaardig.

Maar vertel, waarom deze reset
pi_195956642
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wij hadden t over het mexicaanse griep vaccin, dit vaccin is nog niet eens een jaar getest. wie weet wat voor bijwerkingen t heeft? er zijn al meerdere trials gestopt omdat er mensen overleden zijn.
En weer doorgegaan nadat de werkelijke oorzaak was gevonden.

Deze bijvoorbeeld
https://www.ad.nl/buitenl(...)eldige-man~a8629d3a/
pi_195956645
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Uhu
Iedereen weet dat als je een surprise party voor tante Sjaan wil organiseren er afgezien van de familieruzies altijd wel iemand het aan Sjaan vertelt.
Maar een complot met alle wereldleiders en captains of industry zou geheim blijven.

Niet heel geloofwaardig.

Maar vertel, waarom deze reset
Stuur een mailtje naar de WEF zou ik zeggen.
https://www.weforum.org/great-reset/
pi_195956663
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En weer doorgegaan nadat de werkelijke oorzaak was gevonden.

Deze bijvoorbeeld
https://www.ad.nl/buitenl(...)eldige-man~a8629d3a/
er is gewoon nog te weinig bekend over t vaccin, normaal duurt t 5 jaar ofzo voor dat t goed getest is.
pi_195956666
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Stuur een mailtje naar de WEF zou ik zeggen.
https://www.weforum.org/great-reset/
Lijkt me niet echt een geheim complot als ze het op een website zetten
pi_195956684
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

er is gewoon nog te weinig bekend over t vaccin, normaal duurt t 5 jaar ofzo voor dat t goed getest is.
Normaal worden er ook niet zulke hoeveelheden resources tegenaan gegooid.
pi_195956702
Bovendien heb ik een goed werkend immuunsysteem, dus dat komt goed
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:43:04 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195956717
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

_O- :o
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195956758
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

het is ook geen geheim complot, gewoon een agenda. je mag natuurlijk geloven dat die mensen t beste met ons voor hebben. maar dan snap ik niet waarom alles op zo'n grote en gecentraliseerde schaal bestuurd moet worden, is niet praktisch en er zijn te veel verschillen tussen landen.
pi_195956835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

het is ook geen geheim complot, gewoon een agenda. je mag natuurlijk geloven dat die mensen t beste met ons voor hebben. maar dan snap ik niet waarom alles op zo'n grote en gecentraliseerde schaal bestuurd moet worden, is niet praktisch en er zijn te veel verschillen tussen landen.
Een agenda inderdaad. Het is 1 groot (wereldwijd) toneelstuk.
de meerderheid denkt dat het echt is, en spelen onbewust mee.
Voor hen; succes ermee, en blijf vooral afhankelijk.
pi_195958977
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Omdat het niet op een groot gecentraliseerde schaal wordt bestuurd.
pi_195959002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 01:01 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Een agenda inderdaad. Het is 1 groot (wereldwijd) toneelstuk.
de meerderheid denkt dat het echt is, en spelen onbewust mee.
Voor hen; succes ermee, en blijf vooral afhankelijk.
Sure.. gelukkig hebben we mensen als jij die de rode pil hebben geslikt
pi_195959373
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Normaal worden er ook niet zulke hoeveelheden resources tegenaan gegooid.
We hebben het over een mRNA vaccine (pfizer) dat nog niet eerder is gebruikt. Normaal gesproken duurt het 10 jaar en nu 1. What could possibly go wrong?
pi_195959422
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:19 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

We hebben het over een mRNA vaccine (pfizer) dat nog niet eerder is gebruikt. Normaal gesproken duurt het 10 jaar en nu 1. What could possibly go wrong?
Sinds ebola en SARS zijn er nogal wat verbeteringen aangebracht in het ontwikkelingsproces. Met name omtrent efficiëntie
pi_195959546
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Sinds ebola en SARS zijn er nogal wat verbeteringen aangebracht in het ontwikkelingsproces. Met name omtrent efficiëntie
mRNA vaccines staan nog in de kinderschoenen. Ik kijk wel eerst de komende 10 jaar wat het met de mens doet voordat ik zoiets in mijn lichaam laat stoppen. Wie gaat mij vertellen dat na 1 jaar er niet allemaal rare bijwerkingen verschijnen? Straks heb je geen imuunsysteem meer en ben je afhankelijk van dit soort dingen:

pi_195959573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:31 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

mRNA vaccines staan nog in de kinderschoenen. Ik kijk wel eerst de komende 10 jaar wat het met de mens doet voordat ik zoiets in mijn lichaam laat stoppen. Wie gaat mij vertellen dat na 1 jaar er niet allemaal rare bijwerkingen verschijnen? Straks heb je geen imuunsysteem meer en ben je afhankelijk van dit soort dingen:

[ afbeelding ]
Misschien wordt je wel een zombie
pi_195959593
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Misschien wordt je wel een zombie
Als ik zo om mij heen kijk dan vrees ik dat we al zover zijn. Daar heb je geen vaccin voor nodig.
pi_195959639
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:35 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als ik zo om mij heen kijk dan vrees ik dat we al zover zijn. Daar heb je geen vaccin voor nodig.
Klopt, al die Engel aanhangers zijn best eng
pi_195959671
quote:
Zie je jezelf nu als intelligent? Of hoe moet ik dit interpreteren
pi_195959684
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt, al die Engel aanhangers zijn best eng
Ik begrijp dat tegengeluid voor sommige mensen best eng is. Mijn advies is dan ook: zet je tv uit en kijk geen nieuws. Is goed voor de immuunsysteem.
pi_195959722
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat tegengeluid voor sommige mensen best eng is. Mijn advies is dan ook: zet je tv uit en kijk geen nieuws. Is goed voor de immuunsysteem.
Ik heb niks tegen een serieus tegengeluid, maar 5g, Bill Gates en " het is een complot" zijn geen tegengeluiden maar irritante stoorzenders
pi_195959735
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen een serieus tegengeluid, maar 5g, Bill Gates en " het is een complot" zijn geen tegengeluiden maar irritante stoorzenders
Grappig, die termen heb ik van Engel nog niet eerder gehoord, maar ik volg hem dan ook niet. Heb je een bron?
pi_195959764
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Btw 5g/bill gates/biochip Het is allemaal een complot!!!
https://www.xandernieuws.(...)in-covid-19-vaccins/
pi_195959768
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:49 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Grappig, die termen heb ik van Engel nog niet eerder gehoord, maar ik volg hem dan ook niet. Heb je een bron?
Niet van Engel wel van zijn volgers
Ik had het dan ook over "Engel aanhangers"
pi_195959787
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Btw 5g/bill gates/biochip Het is allemaal een complot!!!
https://www.xandernieuws.(...)in-covid-19-vaccins/
IK WIST HET
pi_195959789
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niet van Engel wel van zijn volgers
Ik had het dan ook over "Engel aanhangers"
Ahh jah. De aanhangers. Lekker makkelijk om iemands zijn naam kapot te maken.
pi_195959929
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:31 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is net zo goed toepasselijk op covid als op een vaccin.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

En dat is net zo goed toe te passen op het anti-vaccin facebooknieuws :)
Conscience do cost.
pi_195959952
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:55 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ahh jah. De aanhangers. Lekker makkelijk om iemands zijn naam kapot te maken.
Heeft hij geen hulp bij nodig hoor. Hij maakt dankbaar gebruik van dit soort complotgekkies
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:10:37 #244
189978 controlaltdelete
pi_195959954
Ik heb helemaal niks met die Engel en ook niet met zijn aanhangers. Beetje makkelijk scoren om mensen die sceptisch zijn over corona in die hoek te duwen. Allemaal gekkies die torens in de hens zetten en bij zorginstellingen staan te schreeuwen. Ben je best kortzichtig als je zo denkt.
pi_195959965
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb helemaal niks met die Engel en ook niet met zijn aanhangers. Beetje makkelijk scoren om mensen die sceptisch zijn over corona in die hoek te duwen. Allemaal gekkies die torens in de hens zetten en bij zorginstellingen staan te schreeuwen. Ben je best kortzichtig als je zo denkt.
Meeste mensen hebben ook helemaal niets met wat jij MSM noemt maar toch blijf je erover huilen. Koekje van eigen deeg, doet je goed.
Conscience do cost.
pi_195959999
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben ook helemaal niets met wat jij MSM noemt maar toch blijf je erover huilen. Koekje van eigen deeg, doet je goed.
Dat doet mij deugd. Kennelijk worden steeds meer mensen wakker.
pi_195960012
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat doet mij deugd. Kennelijk worden steeds meer mensen wakker.
Integendeel, zoals je hier ziet zijn de meeste overgestapt op de nieuwe echte MSM. Internet.
Conscience do cost.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:16:18 #248
189978 controlaltdelete
pi_195960021
De gemiddelde mondvoddendrager is toch aardig beïnvloedt door de msm hoor. Een normaal mens weet dat het kolder is en je aardig voor lul loopt met je lap.
pi_195960023
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Integendeel, zoals je hier ziet zijn de meeste overgestapt op de nieuwe echte MSM. Internet.
Internet zien als MSM en dat zijn wij de complotgekkies. :')
pi_195960031
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:16 schreef controlaltdelete het volgende:
De gemiddelde mondvoddendrager is toch aardig beïnvloedt door de msm hoor. Een normaal mens weet dat het kolder is en je aardig voor lul loopt met je lap.
Misschien zijn ze gewoon niet 14 meer en bezigen ze zich niet zo met wat modepopjes zoals jij van hun uiterlijk vinden?
Conscience do cost.
pi_195960046
In Zweden wonen 10 miljoen complotgekken.
pi_195960061
quote:
Als je een bepaalde invloed op mensen hebt dan heb je daar ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Engel zou zich moeten distantiëren van volgelingen die zich bedienen van genoemde praktijken.
pi_195960073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:18 schreef weetjewel5 het volgende:
In Zweden wonen 10 miljoen complotgekken.
Daarom gaan ze lockdowns introduceren? Of wat bedoel je?
https://www.ad.nl/buitenl(...)-lockdowns~aa25d127/
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:27:40 #254
189978 controlaltdelete
pi_195960187
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als je een bepaalde invloed op mensen hebt dan heb je daar ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Engel zou zich moeten distantiëren van volgelingen die zich bedienen van genoemde praktijken.
Zou hij wellicht moeten doen maar nogmaals ik heb niks met de man, met mij meer mensen die grote twijfels hebben over wat er vertelt wordt over corona, hebben ze die Engel niet voor nodig. Deze mensen steken geen masten in de fik of bedreigen zorgpersoneel. Generaliseren is makkelijk om zo je kop in het zand te houden.
pi_195960218
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou hij wellicht moeten doen maar nogmaals ik heb niks met de man, met mij meer mensen die grote twijfels hebben over wat er vertelt wordt over corona, hebben ze die Engel niet voor nodig. Die mensen steken geen masten in de fik of bedreigen zorgpersoneel. Generaliseren is makkelijk om zo je kop in het zand te houden.
quote:
Over generaliseren gesproken :')
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:31:55 #256
189978 controlaltdelete
pi_195960230
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

Over generaliseren gesproken :')
Nee hoor dat is een feit :P
pi_195960880
quote:
Maar kan je wel begrijpen waarom ik wel een mondmasker draag in de supermarkten?

Ik heb namelijk meerdere mensen in mijn omgeving die zwaar in de risico groep vallen.

Dan doe ik liever voor een bepaalde periode een mondmasker op zodat het hopelijk ook weer snel niet meer nodig is om te dragen, dan dat ik die naasten besmet die ik lief heb.

En sorry dat ik het zeg, in de supermarkt zijn het wel elke keer de stereotype mensen die ze niet dragen.
Henk en Ingrid van het kamp die 100 sigaretten per dag roken en heb op Facebook gestaan daarom is het waar.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_195961144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Maar kan je wel begrijpen waarom ik wel een mondmasker draag in de supermarkten?

Ik heb namelijk meerdere mensen in mijn omgeving die zwaar in de risico groep vallen.

Dan doe ik liever voor een bepaalde periode een mondmasker op zodat het hopelijk ook weer snel niet meer nodig is om te dragen, dan dat ik die naasten besmet die ik lief heb.

En sorry dat ik het zeg, in de supermarkt zijn het wel elke keer de stereotype mensen die ze niet dragen.
Henk en Ingrid van het kamp die 100 sigaretten per dag roken en heb op Facebook gestaan daarom is het waar.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/10/20-0948_article
quote:
In 2015, we conducted a randomized controlled trial to compare the efficacy of cloth masks with that of medical masks and controls (standard practice) among healthcare workers in Vietnam (4). Rates of infection were consistently higher among those in the cloth mask group than in the medical mask and control groups. This finding suggests that risk for infection was higher for those wearing cloth masks. The mask tested was a locally manufactured, double-layered cotton mask. Participants were given 5 cloth masks for a 4-week study period and were asked to wash the masks daily with soap and water (4). The poor performance may have been because the masks were not washed frequently enough or because they became moist and contaminated. Medical and cloth masks were used by some participants in the control group, but the poor performance of cloth masks persisted in post hoc analysis when we compared all participants who used medical masks (from the control and the medical mask groups) with all participants who used only a cloth mask (from the control and the cloth mask groups)(4).
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen denken goed bezig te zijn, maar er zitten meer haken/ogen aan dan je zou denken. Nu hebben we een verplichting op basis gevoel ipv wetenschap. Was jij ook dagelijks jouw mondkapje? Of vervang je ze na elk gebruik? Stop je hem weg in je jaszak of plaats je hem in een steriele omgeving. Allemaal factoren die belangrijk zijn bij het dragen van zo'n ding en waar de meeste mensen niet aan denken.
pi_195961509

Goh, bizar waarom Gates ervoor kiest om zijn miljarden te investeren in vaccins en niet in oplossingen om de armoede op te lossen. Waarom zou hij dat toch doen.
pi_195961529
quote:
Het is ook niet de bedoeling om mensen in een hoek te duwen ^O^
pi_195961640
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:00 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]

Goh, bizar waarom Gates ervoor kiest om zijn miljarden te investeren in vaccins en niet in oplossingen om de armoede op te lossen. Waarom zou hij dat toch doen.
Serieus?
Je gelooft dat hij genoeg geld heeft om al die dingen te doen?
pi_195961670
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus?
Wat heeft hij gedaan om de armoede echt te verminderen? Graag cijfers!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:12:47 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195961674
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:00 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]

Je moet dan vooral je aannames eens goed testen.
Onikaan ni ov dovah
pi_195961680
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je moet dan vooral je aannames eens goed testen.
Ja, wat heeft hij echt gedaan? En is er nou geen armoede meer in de wereld? En waarom geeft hij niet 99% van zijn vermogen uit?
pi_195961724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wat heeft hij gedaan om de armoede echt te verminderen? Graag cijfers!
Wat had hij kunnen doen? Graag onderbouwen en structurele oplossingen graag.

Vermogen ~11 miljard
Verdeel onder de armsten 90% van ~7 miljard= 6,3 miljard.
Krijgt iedereen 2$ ^O^
pi_195961781
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat had hij kunnen doen? Graag onderbouwen en structurele oplossingen graag
Zijn geld investeren in projecten die echt iets verbeteren aan de armoede van de mensen op onze wereld. Hoeveel mensen leven er nou nog echt in armoede? Hij heeft minimaal 100 miljard? En van zijn geld wat hij investeert krijgt hij een groot gedeelte ook nog weer terug van de belasting.

Hij investeert niet in banen in Afrika of oplossingen die echt bijdragen aan de armoede en hongersnoden. Hij wil vooral mensen vaccineren met zijn troep en daarmee miljarden verdienen.
pi_195961820
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:19 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zijn geld investeren in projecten die echt iets verbeteren aan de armoede van de mensen op onze wereld. Hoeveel mensen leven er nou nog echt in armoede? Hij heeft minimaal 100 miljard? En van zijn geld wat hij investeert krijgt hij een groot gedeelte ook nog weer terug van de belasting.

Hij investeert niet in banen in Afrika of oplossingen die echt bijdragen aan de armoede en hongersnoden. Hij wil vooral mensen vaccineren met zijn troep en daarmee miljarden verdienen.
Hij heeft 11 miljard
En investeren in vaccinatie is een manier om armoede te bestrijden. Als je dat niet begrijpt dan zie ik weinig hoop voor je :W

Maar goed, jij beweert dat hij miljarden verdient aan gratis mensen vaccineren. Vertel hoe werkt dat
pi_195961858
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hij heeft 11 miljard
En investeren in vaccinatie is een manier om armoede te bestrijden. Als je dat niet begrijpt dan zie ik weinig hoop voor je :W
Waarom is dat een manier om armoede te bestrijden? Ik hoor het graag.
pi_195961861
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hij heeft 11 miljard
Waarom zijn vaccinaties een manier om armoede te bestrijden?
pi_195961879
Zie hier,

Bill Gates: vermogen van 110 miljard dollar. Eerste link op Google.
pi_195961895
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:40 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen denken goed bezig te zijn, maar er zitten meer haken/ogen aan dan je zou denken. Nu hebben we een verplichting op basis gevoel ipv wetenschap. Was jij ook dagelijks jouw mondkapje? Of vervang je ze na elk gebruik? Stop je hem weg in je jaszak of plaats je hem in een steriele omgeving. Allemaal factoren die belangrijk zijn bij het dragen van zo'n ding en waar de meeste mensen niet aan denken.
Ja ik was ze elke dag en heb er meerdere.
Ik moet ook wel qua werk.

Ik hou mij aan de regels zodat ze zo snel mogelijk weer kunnen worden afgeschaft.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_195961896
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom is dat een manier om armoede te bestrijden? Ik hoor het graag.
Hoe verdien je geld aan gratis vaccinatie uitdelen?
Mensen die niet ziek worden kunnen werken
Kinderen die niet overlijden of levenslang gehandicapt raken zorgen ervoor dat de noodzaak om veel kinderen te nemen verdwijnt
Etc
pi_195961917
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:24 schreef mir1986 het volgende:
Zie hier,

Bill Gates: vermogen van 110 miljard dollar. Eerste link op Google.
Ah correct.. nou dan kan hij iedereen 20$ geven
pi_195961944
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kinderen die niet overlijden of levenslang gehandicapt raken zorgen ervoor dat de noodzaak om veel kinderen te nemen verdwijnt
Etc
als t goed gaat ja, als t mis gaat dan niet.
https://www.theguardian.c(...)of-strain-in-vaccine
pi_195961966
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Uitzondering en zeker geen reden om dan maar te stoppen.
Jammer dat er dan weer geen nieuwsberichten zijn over de miljarden succesvolle vaccinaties
pi_195961979
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:40 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[..]

Mensen hebben een mondkapje op dat initieel al niet werkt.

En z'n FFP3-masker (wat vrijwel niemand op heeft dus) moet je ook wassen, vervangen e.d. Lijkt me compleet onwerkbaar.
pi_195962007
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Etc
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

quote:
They argue that every $1 they put into the global health funds over the past 18 years has seen a $20 return.
Het draait allemaal om geld. Je denkt toch niet dat hij het zomaar gaat weggeven? Zo is hij niet rijk geworden natuurlijk.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:35:58 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195962036
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:34 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
[..]

Het draait allemaal om geld. Je denkt toch niet dat hij het zomaar gaat weggeven? Zo is hij niet rijk geworden natuurlijk.
Grapjas, dat doet 'ie dus praktisch wel. Zoals de waard is...?
Huilen dan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:36:49 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195962050
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waarom zijn vaccinaties een manier om armoede te bestrijden?
Heel simpel gesteld: slechte gezondheid -> hoog geboortecijfer -> armoede -> ga terug naar start
Huilen dan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:43:18 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195962170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

En idee hoe de wereld eruit had gezien zonder poliovaccinaties? Verder: heb je dat stuk überhaupt wel gelezen? Dat verhaal heeft meer te maken met gebrekkige hygiene en slechte leefomstandigheden i.c.m het gebrek aan geld om een ander type vaccin te gebruiken dan met het risico's van vaccinaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 31-10-2020 13:53:42 ]
Huilen dan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:45 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:47:05 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195962238
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En idee hoe de wereld eruit had gezien zonder poliovaccinaties? Verder: heb je dat stuk überhaupt wel gelezen? Dat verhaal heeft meer te maken met hygiene en slechte leefomstandigheden (en het gebrek aan geld om een ander type vaccin te gebruiken) dan met het risico's van vaccinaties.
Buiten dit soort fouten om is de kans op schade door een vaccin zo klein dat het moeilijk aan te tonen is. Dan mag je je sowieso ook afvragen wat je liever hebt, 1 op de 1000 dood door een ziekte X of 1 op de 1000000 dood door het vaccin tegen die ziekte.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:55:38 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195962371
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Buiten dit soort fouten om is de kans op schade door een vaccin zo klein dat het moeilijk aan te tonen is. Dan mag je je sowieso ook afvragen wat je liever hebt, 1 op de 1000 dood door een ziekte X of 1 op de 1000000 dood door het vaccin tegen die ziekte.
Dat ook. De effectiviteit van vaccinaties en het leed dat daardoor bespaard is gebleven in twijfel trekken is echt een gepasseerd station hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 31-10-2020 14:01:22 ]
Huilen dan.
pi_195962802
Moet je voor de lol eens zonder vaccin retourtje lombok doen.
Conscience do cost.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:36:41 #285
pi_195963060
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah correct.. nou dan kan hij iedereen 20$ geven
En die 110 miljard zit neem ik aan niet los in zijn achterzak. Hij zou dan alles wat op zijn naam staat moeten verkopen en letterlijk niets meer over hebben. En dan heeft iedere arme eenmalig 20 dollar erbij :') Ook nog eens amper te distribueren over zoveel mensen natuurlijk.

Maar daar heeft @mir1986 natuurlijk al aan gedacht. Vertel eens, hoe zie je dit voor je en waarom is dit beter dan wat Bill Gates nu doet?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:40:25 #286
pi_195963115
En wie van de kritische zieltjes hier heeft zelf al eens de helft van hun vermogen aan een goed doel gegeven?
pi_195963718
#Freetheggriep waar ben je schatje

pi_195963897
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En wie van de kritische zieltjes hier heeft zelf al eens de helft van hun vermogen aan een goed doel gegeven?
Wie van de Fok!kers hier heeft zelf 'n vermogen wat je bijna onmogelijk nog kunt spenderen de rest van je leven?
pi_195964121
Gommers wordt gevraagd wordt of IC-capaciteit drastisch verhoogd moet worden, vanaf 1:11:15

"Meer personeel opleiden zie ik niet zitten, want er is niets zo vervelend dan goed opgeleid personeel met lege IC-bedden" (hahahahahahaha)

Enge satanisten :r
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:13:57 #290
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195964398
Pika pika O+
A child is born with no state of mind.
pi_195964547
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:
Gommers wordt gevraagd wordt of IC-capaciteit drastisch verhoogd moet worden, vanaf 1:11:15

"Meer personeel opleiden zie ik niet zitten, want er is niets zo vervelend dan goed opgeleid personeel met lege IC-bedden" (hahahahahahaha)

Satanist nog wel |:(
Is toch logisch dat dat gen zin heeft. Is al tig x uitgelegd
pi_195964572
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:

net als in Duitsland, daar zit iedereen uit zn neus te vreten. 5x zoveel IC-bedden als in Nederland per persoon.
pi_195964644
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En die 110 miljard zit neem ik aan niet los in zijn achterzak. Hij zou dan alles wat op zijn naam staat moeten verkopen en letterlijk niets meer over hebben. En dan heeft iedere arme eenmalig 20 dollar erbij :') Ook nog eens amper te distribueren over zoveel mensen natuurlijk.

Maar daar heeft @:mir1986 natuurlijk al aan gedacht. Vertel eens, hoe zie je dit voor je en waarom is dit beter dan wat Bill Gates nu doet?
Die man kan ook nog 100 miljoen overhouden. Wat moet je met zoveel geld? Waarom wordt er niet een limiet gesteld aan het vermogen wat je kan hebben? De rest wordt weer verdeeld onder de arme mensen en dat er zorg wordt gedragen over mensen die leven van 1 dollar per dag of dat zelfs nog niet eens halen.

Als ze nu zorg dragen voor goede opleidingsmogelijkheden, mensen opleiden hoe ze hun eigen voedsel kunnen verbouwen. Zorgen voor goed onderwijs en voor een goede infrastructuur. in elk land.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:33:53 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195964655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:15 schreef PSVCL het volgende:
#Freetheggriep waar ben je schatje

[ afbeelding ]
Dat heb ik je proberen uit te leggen.
Huilen dan.
pi_195964676
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:33 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Die man kan ook nog 100 miljoen overhouden. Wat moet je met zoveel geld? Waarom wordt er niet een limiet gesteld aan het vermogen wat je kan hebben? De rest wordt weer verdeeld onder de arme mensen en dat er zorg wordt gedragen over mensen die leven van 1 dollar per dag of dat zelfs nog niet eens halen.

Als ze nu zorg dragen voor goede opleidingsmogelijkheden, mensen opleiden hoe ze hun eigen voedsel kunnen verbouwen. Zorgen voor goed onderwijs en voor een goede infrastructuur. in elk land.
Als er voor andere mensen bepaald gaat worden hoeveel geld iemand mag hebben dan duurt t niet lang voordat ze tegen de normale burger zeggen dat ze veel meer hebben dan die zielige mensen in Afrika. Geef maar 50% van je salaris aan Afrika, je hebt geen 2 auto's nodig etc.
pi_195964784
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

net als in Duitsland, daar zit iedereen uit zn neus te vreten. 5x zoveel IC-bedden als in Nederland per persoon.
Prima, jij wil je zorgpremie graag op 250¤ ofzo per maand hebben blijkbaar
pi_195964810
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

niet als je een vrije markt hebt.
pi_195964827
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als we nu eerst eens van al die managers afkomen in de zorg + de absurde winsten die de zorgverzekeraars hebben + winsten van de farmaceutische industrie. Ooit gehoord hoe het hoofdkantoor van CSK eruit ziet? Alles is met goud en dure materialen afgewerkt. Waarom in hemelsnaam.

En waarom moeten artsen zo absurd veel verdienen en verdient een verpleegkundige een schrijntje?
pi_195964839
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Was jij niet tegen marktwerking un de zorg?
Maakt ook niet uit, leg maar eens uit waarom het dan goedkoper zou worden. En neem de USA eens als voorbeeld
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:54:02 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195964864
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wat :') . Het precies-genoeg bedden is nou juist het resultaat van marktwerking in de zorg. Nou ja, precies genoeg wanneer er geen gekke dingen gebeuren dan.
Huilen dan.
pi_195964910
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:51 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als we nu eerst eens van al die managers afkomen in de zorg + de absurde winsten die de zorgverzekeraars hebben + winsten van de farmaceutische industrie. Ooit gehoord hoe het hoofdkantoor van CSK eruit ziet? Alles is met goud en dure materialen afgewerkt. Waarom in hemelsnaam.
de zorgverzekeraar hebben geen absurde winsten op de basiszorg verzekeringen. Farmaceutische industrie kan inderdaad wat minder maar heeft dan weer niks met je verzekeraar te maken.
CSK ken ik niet.

quote:
En waarom moeten artsen zo absurd veel verdienen en verdient een verpleegkundige een schrijntje?
Absurd veel? Wellicht omdat ze een unieke vaardigheid bezitten waar ze tig jaar keihard voor geleerd en gewerkt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')