abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197168176

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ Bericht 0% gewijzigd door dimmak op 03-01-2021 12:50:43 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197168185
Op moment van openen een nieuwe ATH *O*
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:33:39 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197168866
voor December waren de weekenden meestal lafjes, en goede momentem om een dipje te kopen, maar die periode is wel voorbij.

Zou bizar zijn als we voor maandag de 30k al doen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 13:50:25 #4
18653 crew  D.
pi_197171992
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:33 schreef One_conundrum het volgende:

Zou bizar zijn als we voor maandag de 30k al doen
30,5 nu :o
pi_197172699
$31420.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:59:55 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197173623
lijkt mij dat alleen retail aan het kopen is, wat indiceert dat er gewoon heul weinig verkopers zijn.

interessant om te zien of er veel grote kopers zijn komende week. vrijdag 35k?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:01:35 #7
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197173647
Volgens mij heb ik in 2010 of 11 al op fok in bitcoin topics lopen posten, maar destijd niets gekocht. Kan iemand dat makkelijk terug vinden? geen idee hoe de reeks destijds heette
pi_197173739
zou er snel weer een dip kopen? Wellicht evt. verkopen en op de dip weer kopen.

Edit; of HODL 4 life

[ Bericht 8% gewijzigd door mtchel112 op 02-01-2021 16:08:22 (geen doei) ]
pi_197173797
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:01 schreef One_conundrum het volgende:
Volgens mij heb ik in 2010 of 11 al op fok in bitcoin topics lopen posten, maar destijd niets gekocht. Kan iemand dat makkelijk terug vinden? geen idee hoe de reeks destijds heette
AEX / Nieuw digitaal geld Bitcoin - Interview op One Radio Network
pi_197173804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:07 schreef mtchel112 het volgende:
zou er snel weer een dip kopen? Wellicht evt. verkopen en op de dip weer kopen.

Edit; of HODL 4 life
Laten we het hopen, mooi instap moment. Vind het nu iets te risicovol om flink bij te kopen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:12:58 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_197173813
Sick hoe hard dat gaat
pi_197173828
quote:
Zou hij alles gehouden hebben? :D
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:29 schreef Blinker het volgende:

[..]

Jep, zo'n 0.60 - 0.70 Bitcoincent per dag.
Wel afzien met deze zomerdagen op m'n kamer. Het wordt lekker warm hier ;)
pi_197173879
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:14 schreef 111210 het volgende:

[..]

Zou hij alles gehouden hebben? :D
[..]

Deze blijft ook leuk:

pi_197173929
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Prijs loopt weer mooi op. Vanochtend al op 5 dollar per BTC. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Klinkt mij nu een beetje in de oren als een tulpenmania om eerlijk te zijn.
pi_197174032
Zo heb ik er zelf een stuk of 15 verloren door de hack bij MtGox. Was toen niet veel waard, dus dacht laat gaan joh, al dat gezeik voor ¤100,- :'(
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:45:32 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197174216
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Zo heb ik er zelf een stuk of 15 verloren door de hack bij MtGox. Was toen niet veel waard, dus dacht laat gaan joh, al dat gezeik voor ¤100,- :'(
Herinner me wallets met 0.05 die ik gewoon in de prullenbak gegooid heb zelfs...meerdere keren... 8)7
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197174223
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Herinner me wallets met 0.05 die ik gewoon in de prullenbak gegooid heb zelfs...meerdere keren... 8)7
Hierdoor heb ik continu een soort FOMO :P
pi_197174298
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Lmao, nice! Blijft een aardige gok hoeveel bitcoin er daadwerkelijk verloren zijn op dit soort manieren.

Anyway shitcoins get delisted en bitcoin gaat straight naar de maan! *O*
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 17:02:42 #19
42184 crew  DaMart
pi_197174412
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik baal er nu helemaal van dat ik in 2017 mijn DGB niet heb verkocht. Die steeg naar een ath en ik had ze voor 2 BTC kunnen verkopen als ik niet op vakantie was geweest :'). Daarna vastgehouden in de hoop dat de koersval slechts een correctie was en dat het wel weer verder zou stijgen, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Gevalletje van te inhalig worden en daardoor achteraf gezien flink wat geld mislopen :D.
pi_197174428
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:02 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik baal er nu helemaal van dat ik in 2017 mijn DGB niet heb verkocht. Die steeg naar een ath en ik had ze voor 2 BTC kunnen verkopen als ik niet op vakantie was geweest :'). Daarna vastgehouden in de hoop dat de koersval slechts een correctie was en dat het wel weer verder zou stijgen, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Gevalletje van te inhalig worden en daardoor achteraf gezien flink wat geld mislopen :D.
Aan de andere kant hd ik waarschijnlijk al veeeel eerder verkocht!
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 17:06:01 #21
42184 crew  DaMart
pi_197174456
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Aan de andere kant hd ik waarschijnlijk al veeeel eerder verkocht!
Ik was ze aan het sparen door gebruik te maken van de koersschommelingen. Dus uiteindelijk is mijn saldo daarvan pure winst. Alleen hodl ik nog steeds in de hoop dat het nog een keer wat meer waard wordt. De ath zie ik het niet meer zo snel halen hoor, maar de helft daarvan zou al leuk zijn.
pi_197174517
$32K alweer.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 17:12:54 #23
42184 crew  DaMart
pi_197174561
DOGE doet lekker mee met BTC vandaag. Meer dan 50% in de plus _O-
pi_197174733
Met dit tempo zitten we zo op de 100k.
pi_197174749
Ben al 2 jaar niet op dit forum geweest, wie was ook alweer die user die riep dat btc nooit meer boven ATH zou komen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 17:47:40 (Schelden hoeft niet ) ]
pi_197174836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:27 schreef TwztId het volgende:
Ben al 2 jaar niet op dit forum geweest, wie was ook alweer die user die riep dat btc nooit meer boven ATH zou komen ?
Deze misschien?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:19 schreef klaasweetalles het volgende:
Die stijging van bitcoin had alleen maar te maken met een grote hype

de hype is over als mensen veel geld ermee verliezen

De koersen van afgelopen weken komen nooit meer terug

mensen die nu verliezen lijden komen nooit meer terug
of deze?

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:41 schreef roislecxe het volgende:

[..]

De kans dat het 100 bereikt is groter dan dat het ooit 1000 weer ziet. 10k gaat nooit lukken.
Voel je vrij deze quote te gebruiken wanneer je maar wilt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 17:49:14 ]
pi_197174902
LXIV

pi_197175034
Klaasweetalles, goude tijd. Ik zweer dat ik meer bitcoin heb gekocht dankzij zijn mening. Want zoals hem, zo denken de meeste mensen. Een eenvoudige countertrade!
pi_197175065
Klaasweetalles komt hier overigens niet meer. Permban.
pi_197175104
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:50 schreef F.Sinatra het volgende:
Klaasweetalles komt hier overigens niet meer. Permban.
Dit topic wordt er niet echt beter op wel? Shitcoins zeggen mag niet wat het is iemands droom inslaan.

Klaasweetalles was één van de grappigste posters hier tbh.
pi_197175169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:52 schreef Piva het volgende:

[..]

Dit topic wordt er niet echt beter op wel? Shitcoins zeggen mag niet wat het is iemands droom inslaan.

Daar is ‘ie ook helemaal niet om weg.
En inderdaad, het louter roepen van "shitcoin" voegt niets toe nee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 17:58:23 ]
pi_197175184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:52 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik vond hem ook wel grappig tbh. Er was hier ook een tijdje een andere vent die echt het bloed onder ieders nagels vandaan haalde, die was echt heel vervelend. Ergens rond 2013-2014 denk ik.
pi_197175192
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Daar is ‘ie ook helemaal niet om weg.
En inderdaad, het louter roepen van "shitcoin" voegt niets toe nee.
Fair enough.

Kijk eens naar de meeste grafieken op cmc van de top 100. Meer dan een handjevol uitblinkers ga je niet vinden. Dus ja, Shitcoin is een prima term voor de 7000 coins die bitcoin niet bij kunnen houden.
pi_197175210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:59 schreef Piva het volgende:

[..]

Fair enough.

Kijk eens naar de meeste grafieken op cmc van de top 100. Meer dan een handjevol uitblinkers ga je niet vinden. Dus ja, Shitcoin is een prima term voor de 7000 coins die bitcoin niet bij kunnen houden.
Je mag het ook best roepen hoor. Als er maar wat (nuttige) uitleg bij staat waarom ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 18:00:27 ]
pi_197175371
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je mag het ook best roepen hoor. Als er maar wat (nuttige) uitleg bij staat waarom ;)
Shitcoin:

Een coin die gemaakt is om bitcoin van beginnende beleggers te stelen. Zowat alle coins in de top 10 voldoen daaraan. ETH, XRP en LTC die kei hard op binnenkoment geld dumpen. Prachtig natuurlijk voor de mensen die er rijk van geworden zijn. Maar shitcoin bij definitie.

Ik geloof niet dat de term echt uitleg nodig heeft eigenlijk..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 18:21:43 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197175467
Vind ik leuk
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197175493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Piva het volgende:

[..]

Shitcoin:

Een coin die gemaakt is om bitcoin van beginnende beleggers te stelen. Zowat alle coins in de top 10 voldoen daaraan. ETH, XRP en LTC die kei hard op binnenkoment geld dumpen. Prachtig natuurlijk voor de mensen die er rijk van geworden zijn. Maar shitcoin bij definitie.

Ik geloof niet dat de term echt uitleg nodig heeft eigenlijk..
Niet de term an sich. Maar waarom een coin een shitcoin zou zijn wel.
pi_197175620
Dat geldt andersom (over Bitcoin shitcoin) dus ook ;)
pi_197175842
Meer dan $4K omhoog in 24 uur tijd, dit moet wel een record zijn?

pi_197176234
Doge dat ook weer eens een pump krijgt. Lekker hoor
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:15:45 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197176293
Kan een rationeel persoon me uitleggen in hoeverre de BTC-stijging nu een bubbel is of dat het echt wel te verantwoorden is?

Ik zie een marketcap van 600 miljard. Dan zit je in de buurt van de marktwaarde van een bedrijf als Facebook, Google en Tesla.

Eerlijk gezegd lijkt me dat iets te gortig. :P
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:22:35 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_197176437
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:15 schreef Zwansen het volgende:
Kan een rationeel persoon me uitleggen in hoeverre de BTC-stijging nu een bubbel is of dat het echt wel te verantwoorden is?

Ik zie een marketcap van 600 miljard. Dan zit je in de buurt van de marktwaarde van een bedrijf als Facebook, Google en Tesla.

Vind dat altijd wat onzinnige vergelijkingen, alsof je de marketcap van een bedrijf met die van een valuta gaat vergelijken?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:25:38 #43
68638 Zwansen
pi_197176494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind dat altijd wat onzinnige vergelijkingen, alsof je de marketcap van een bedrijf met die van een valuta gaat vergelijken?
Het zijn toch allebei koersen van een bepaald product? Het ene is een deel van een bedrijf, het andere is een betaalmiddel. Beide vertegenwoordigen een bepaalde waarde en kijkend naar de hoeveelheid uitstaande aandelen of BTC’s komt de de totale potentiële waarde overeen. Ik denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is.

Het zegt in ieder geval dat de totale hoeveelheid BTC’s in theorie 600 miljard waard is.
pi_197177202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Deze misschien?
[..]
Klaasweetniks ja :')
En die LVIX..

Goeie tijden, have fun staying poor. VET10EOY.

Uitgroeien tot full bitcoin maximalist is de beste keuze die je kan maken in je leven.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:19:03 #45
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197177663
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het zijn toch allebei koersen van een bepaald product? Het ene is een deel van een bedrijf, het andere is een betaalmiddel. Beide vertegenwoordigen een bepaalde waarde en kijkend naar de hoeveelheid uitstaande aandelen of BTC’s komt de de totale potentiële waarde overeen. Ik denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is.

Het zegt in ieder geval dat de totale hoeveelheid BTC’s in theorie 600 miljard waard is.
Hoe is de totale voorraad btc vergelijkbaar met een bedrijf dat spullen produceert en diensten levert?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:44:57 #46
68638 Zwansen
pi_197178372
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoe is de totale voorraad btc vergelijkbaar met een bedrijf dat spullen produceert en diensten levert?
Ja, dat vraag ik me ook af. Het is namelijk wel evenveel waard. :P

Maar even serieus, waarom zou het niet (enigszins) vergelijkbaar zijn? Het vertegenwoordigt toch een waarde van een product/dienst/valuta? We vergelijken ook bedrijven op basis van marketcaps terwijl die soms ook totaal onvergelijkbaar zijn. Waarom dan ook niet vergelijken met de marketcap van de BTC? Ook die marketcap is niets anders dan de prijs van 1 BTC x het aantal (in theorie beschikbare) BTC’s.

Dus:

- Prijs 1 aandeel x totale aantal aandelen = waarde bedrijf
- Prijs 1 BTC X totale aantal BTC’s = totale waarde alle BTC’s
pi_197178467
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af. Het is namelijk wel evenveel waard. :P

Maar even serieus, waarom zou het niet (enigszins) vergelijkbaar zijn? Het vertegenwoordigt toch een waarde van een product/dienst/valuta? We vergelijken ook bedrijven op basis van marketcaps terwijl die soms ook totaal onvergelijkbaar zijn. Waarom dan ook niet vergelijken met de marketcap van de BTC? Ook die marketcap is niets anders dan de prijs van 1 BTC x het aantal (in theorie beschikbare) BTC’s.

Dus:

- Prijs 1 aandeel x totale aantal aandelen = waarde bedrijf
- Prijs 1 BTC X totale aantal BTC’s = totale waarde alle BTC’s
Omdat Bitcoin geen bedrijf is
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197179767
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:39 schreef alilami het volgende:
LXIV

[ afbeelding ]
LXIV is ook uit het beurs topic verdwenen toen de koersen na maart weer begonnen te stijgen. Hij heeft het toch wel een aantal keren flink mis gehad.

Omdat ik de BTC FOMO niet meer kan onderdrukken heb ik vandaag mijn eerste portie BTC via Bitvavo gekocht :X

Plan is om iedere maand voor een vast bedrag BTC te kopen, maar wel in relatie tot mijn aandelen een erg klein percentage.
BlaBlaBla
pi_197179837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:34 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LXIV is ook uit het beurs topic verdwenen toen de koersen na maart weer begonnen te stijgen. Hij heeft het toch wel een aantal keren flink mis gehad.

Omdat ik de BTC FOMO niet meer kan onderdrukken heb ik vandaag mijn eerste portie BTC via Bitvavo gekocht :X

Plan is om iedere maand voor een vast bedrag BTC te kopen, maar wel in relatie tot mijn aandelen een erg klein percentage.
Fomosexuals _O_

DCA = goed bezig.
  Eindredactie Games zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:23 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_197180428
Ff een drop van 10’procent
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_197181196
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:56 schreef Oscar. het volgende:
Ff een drop van 10’procent
In deze markt bijna een no-brainer om na zo'n drop snel in te kopen en ene paar procent hoger weer te verkopen. Easy money zo op de zaterdagavond.
pi_197181242
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

In deze markt bijna een no-brainer om na zo'n drop snel in te kopen en ene paar procent hoger weer te verkopen. Easy money zo op de zaterdagavond.
Als je nu fiat klaar hebt staan heb je ook een hoop winst laten liggen natuurlijk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197181355
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als je nu fiat klaar hebt staan heb je ook een hoop winst laten liggen natuurlijk
Klopt, maar ik trade maar met een klein deel van mijn crypto, beetje scrapen voor een (short time) zakcentje en omdat het gewoon leuk is om ook dat fiat-deel te zien groeien.
pi_197181417
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:27 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Klopt, maar ik trade maar met een klein deel van mijn crypto, beetje scrapen voor een (short time) zakcentje en omdat het gewoon leuk is om ook dat fiat-deel te zien groeien.
Eigenlijk is traden te leuk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197181496
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Eigenlijk is traden te leuk
En als je het goed doet kun je er natuurlijk ook meer van maken dan met alleen hodlen. :P Maar goed 95% heb ik gewoon long term vast staan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:35:14 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_197181566
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat is de marketcap van goud? Of van de EUR of USD?
pi_197181724
quote:

Het is momenteel gewoon een bubbel maar je zou het eventueel kunnen verantwoorden door te zeggen dat nu ook grote instituten BTC kopen waardoor er schaarste ontstaan, maar het is momenteel bezig met een dikke uptrend, correctie moet natuurlijk nog komen :P
pi_197181993
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het is momenteel gewoon een bubbel maar je zou het eventueel kunnen verantwoorden door te zeggen dat nu ook grote instituten BTC kopen waardoor er schaarste ontstaan, maar het is momenteel bezig met een dikke uptrend, correctie moet natuurlijk nog komen :P
Waarom zou er een correctie komen? Het zijn toch de grote instituten die nu instappen of hun posities vergroten. Die doen dat voor langer termijn.

Die paar consumenten die nu cashen gaan de prijs echt niet meer laten dalen, dat gaat vaak maar om een paar btc's. En de meeste zijn de afgelopen jaren waarschijnlijk al uitgestapt.
De rest die er nog in zitten, blijven natuurlijk zitten. Dit zijn de langertermijn volhouders. Op naar de 100K! (over een aantal jaar)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_197182320
Hoi! Is er nog wat gebeurd vandaag?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 3 januari 2021 @ 01:10:13 #60
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197184025
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 3 januari 2021 @ 02:31:55 #61
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197184270
quote:

https://www.youtube.com/p(...)OLjjwNCM5B1qFdrtTdTZ
  zondag 3 januari 2021 @ 02:41:40 #62
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197184294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:03 schreef One_conundrum het volgende:
Moet ik dan eerst nog een wallet enzo?

Stel dat ik een mooi prijsje zie ( en deze kan pakken). Kan ik dan gelijk kopen, of moet ik nog voorbereidingen treffen?
Nooit doorgezet :')
  zondag 3 januari 2021 @ 08:47:57 #63
68638 Zwansen
pi_197184857
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 02:41 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Nooit doorgezet :')
Lieve Zith heeft zelfs nog aangeboden om je te helpen... ;(
  zondag 3 januari 2021 @ 09:41:58 #64
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197185142
Door de delisting van XMR, Dash dacht ik: misschien stoppen die holders van privacy coins hun geld in Verge. +40% vandaag dus wellicht komt het nog uit ook? :D

Maarja wie doet zijn geld nou in zo'n shitcoin ;(

Toch prima om wat altcoins aan te houden, DOGE is ook x2.5 gegaan op tijd van 24uur

[ Bericht 5% gewijzigd door Maikuuul op 03-01-2021 09:55:03 ]
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 3 januari 2021 @ 10:31:03 #65
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197185592
SIA gaat ook weer mooi, goed concept, kleine prijs en bezig met een nieuwe run. In it for the tech
pi_197185797
twitter
pi_197185856
quote:
3s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:51 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Wtf _O-
  zondag 3 januari 2021 @ 11:42:33 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197186433
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:31 schreef Apekoek het volgende:
SIA gaat ook weer mooi, goed concept, kleine prijs en bezig met een nieuwe run. In it for the tech
Echt zo'n coin die een oplossing heeft voor een niet bestaand probleem. Decentralised cloud storage. Really?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_197186782
ETH _O_
pi_197187270
Wanneer altseason? :(
pi_197187364
Happy birthday Bitcoin *O*
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 13:10:05 #72
18653 crew  D.
pi_197187710
Iemand de moeite genomen om de gratis TWT die we kregen op Binance veilig te stellen?

En zo ja, welke wallet?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:11:31 #73
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197187744
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:43 schreef vigen98 het volgende:
Wanneer altseason? :(
Hoezo? DOGE is x3 gegaan binnen 48 uur.

XVG 40% up

DGB 50% up

Mogen niet klagen
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 13:14:37 #74
42184 crew  DaMart
pi_197187799
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:10 schreef D. het volgende:
Iemand de moeite genomen om de gratis TWT die we kregen op Binance veilig te stellen?

En zo ja, welke wallet?
Ik heb niks gekregen hoor :o.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:25:02 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_197187949
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:14 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb niks gekregen hoor :o.
Kreeg je volgens mij alleen als je getrade hebt gedurende een bepaalde periode
pi_197188024
Reserve Rights Token is x2 gegaan en Dogecoin x3 zowat. Mogen niet klagen.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:40:34 #77
68638 Zwansen
pi_197188173
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:10 schreef D. het volgende:

En zo ja, welke wallet?
Ik heb het met Trust gedaan. Overigens is het nu $14 waard. Rijk worden we er (nog) niet van.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 13:45:25 #78
42184 crew  DaMart
pi_197188238
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Kreeg je volgens mij alleen als je getrade hebt gedurende een bepaalde periode
O, dan is het daar mis gegaan.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 14:28:33 #79
18653 crew  D.
pi_197188835
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb het met Trust gedaan. Overigens is het nu $14 waard. Rijk worden we er (nog) niet van.
Thx, Trust gedownload en ze staan er inmiddels op :Y

En nee, nog niet rijk, maar wie het kleine niet eert... ;)
  zondag 3 januari 2021 @ 15:20:19 #80
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197189707
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lieve Zith heeft zelfs nog aangeboden om je te helpen... ;(
was destijds net klaar met uni en blut, dus dat zal de voornaamste reden zijn geweest. Nooit meer in verdiept.

Uiteindelijk Feb dit jaar begonnen met kopen
pi_197190007
Choo Choo @onlogisch
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197190093
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:28 schreef D. het volgende:

Thx, Trust gedownload en ze staan er inmiddels op :Y

En nee, nog niet rijk, maar wie het kleine niet eert... ;)
Ik heb ook 100 TWT, mocht je het willen, DM je wallet adres.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:43:40 #83
18653 crew  D.
pi_197190195
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:37 schreef alilami het volgende:

[..]

Ik heb ook 100 TWT, mocht je het willen, DM je wallet adres.
DM gestuurd :P
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:53:16 #84
18653 crew  D.
pi_197190352
Ontvangen! Thx! :D
pi_197190426
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:11 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hoezo? DOGE is x3 gegaan binnen 48 uur.

XVG 40% up

DGB 50% up

Mogen niet klagen
Die heb ik nou net niet :P
pi_197190606
quote:

Het is zeker nog geen bubble, de market begint net klaar te stomen om op volle kracht te gaan.

Al eens vaker gepost natuurlijk, maar inmiddels zitten we hier ergens. De enige (cheat) TA grafiek dat je nodig zal hebben..

Overigens kan je de market cap van bitcoin prima met een bedrijf vergelijken. Dit laat zien dat bitcoin inmiddels echte waarde heeft (mensen waarderen het net zo hoog als Berkshire bijvoorbeeld). Het verschil is dat een aandeel een waarde vertegenwoordigd (earnings/dividend, assets, patenten etc). Als er dus geld in een aandeel blijft vloeien wordt het snel overgewaardeerd (100x earnings bijvoorbeeld).

Bij bitcoin is precies het tegenovergestelde aan de hand. Zodra bitcoin meer waard wordt, word het waardevoller. Net zoals dat bij goud werkt. Dit zorgt voor een netwerk effect. En dat wordt dan weer waardevoller naarmate er meer mensen deelnemen (de grote funds nu bijvoorbeeld). Dat zorgt er dan weer voor dat meer mensen het gaan kopen en het komt dus alweer in een vicieuze cirkel terrecht. De "bubbel" zal klappen ergens tussen de $100k en $1 miljoen waarschijnlijk.
pi_197190748
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:11 schreef Piva het volgende:

[..]

Het is zeker nog geen bubble, de market begint net klaar te stomen om op volle kracht te gaan.

[ afbeelding ]

Al eens vaker gepost natuurlijk, maar inmiddels zitten we hier ergens. De enige (cheat) TA grafiek dat je nodig zal hebben..

Overigens kan je de market cap van bitcoin prima met een bedrijf vergelijken. Dit laat zien dat bitcoin inmiddels echte waarde heeft (mensen waarderen het net zo hoog als Berkshire bijvoorbeeld). Het verschil is dat een aandeel een waarde vertegenwoordigd (earnings/dividend, assets, patenten etc). Als er dus geld in een aandeel blijft vloeien wordt het snel overgewaardeerd (100x earnings bijvoorbeeld).

Bij bitcoin is precies het tegenovergestelde aan de hand. Zodra bitcoin meer waard wordt, word het waardevoller. Net zoals dat bij goud werkt. Dit zorgt voor een netwerk effect. En dat wordt dan weer waardevoller naarmate er meer mensen deelnemen (de grote funds nu bijvoorbeeld). Dat zorgt er dan weer voor dat meer mensen het gaan kopen en het komt dus alweer in een vicieuze cirkel terrecht. De "bubbel" zal klappen ergens tussen de $100k en $1 miljoen waarschijnlijk.
Nou als je de jaargrafiek er overheen legt lijkt het me eerder dat we nu tussen Thrill en Euphoria zitten.
pi_197191242
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:11 schreef Piva het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er is geen bubbel in de wereld van bitcoin..

De maximum supply is bekend en de uitgifte ook, iedereen kan daar op anticiperen. De bubbel waar mensen het over hebben als ze kijken naar de dollarprijs van bitcoin is die van de dollar.

Even omdenken
pi_197191248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:38 schreef BakkenKappen het volgende:
Ben het wel met LXIV eens trouwens, BTC over 2 jaar niks meer waard.
Nope...

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat nooit meer zien.
Fout... Jezelf al bedacht of begrijp je het nog steeds niet helemaal (er is nog steeds tijd om in te stappen overigens)?
pi_197191252
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:20 schreef 111210 het volgende:

[..]

Nou als je de jaargrafiek er overheen legt lijkt het me eerder dat we nu tussen Thrill en Euphoria zitten.
pi_197191288
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Er is geen bubbel in de wereld van bitcoin..

De maximum supply is bekend en de uitgifte ook, iedereen kan daar op anticiperen. De bubbel waar mensen het over hebben als ze kijken naar de dollarprijs van bitcoin is die van de dollar.

Even omdenken
Klopt. Maar grote correcties kunnen wel gezien worden als "bubbles" imo. Maar misschien is het deze cycle ook heel anders. Gezien de partijen die nu toetreden, zou het best eens een dubbele top kunnen worden (zoals in 2013) tot aan de volgende halving.

Maar goed, totdat alle waarde is opgezogen door de bitcoin blackhole zul je cycles houden.
pi_197191315
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:58 schreef Piva het volgende:

[..]

Klopt. Maar grote correcties kunnen wel gezien worden als "bubbles" imo. Maar misschien is het deze cycle ook heel anders. Gezien de partijen die nu toetreden, zou het best eens een dubbele top kunnen worden (zoals in 2013) tot aan de volgende halving.

Maar goed, totdat alle waarde is opgezogen door de bitcoin blackhole zul je cycles houden.
Er zijn geen correcties in het ecosysteem van bitcoin (kijk maar onchain) alleen daarbuiten.
pi_197191332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zit al zo lang in de handel.
Ik had gelijk met de huizenmarktbubble (en de bodem)
Ik had gelijk met de commodities goud en zilver
Ik had gelijk met de internetbubbel
Ik had gelijk met de kredietcrisis
Ik had gelijk met de acties van de ECB en de reactie van de markt.

Ik draai al 20 jaar een rendement op de beurs van boven de 15% gemiddeld per jaar. Dat is allemaal terug te lezen in mijn pohi op FOK!.

Dit keer zeg ik dat BTC (niet blockchain) voorgoed op zijn retour is. Het kan dat ik ongelijk heb, maar het zou wel de eerste keer zijn.
Deze post is ook wel goud bitcoin

Mijn 15% voor 2021 is al gehaald. B:)B Fuck, het is slechts 3 januari!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:01:35 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 17:02:03 #94
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197191349
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Echt zo'n coin die een oplossing heeft voor een niet bestaand probleem.
No shit, welcome to crypto
pi_197191368

Kijktip! Serie van 10+ uur over geld, energie en meer
  zondag 3 januari 2021 @ 17:14:07 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197191568
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:55 schreef Piva het volgende:

[..]

Nope...
[..]

Fout... Jezelf al bedacht of begrijp je het nog steeds niet helemaal (er is nog steeds tijd om in te stappen overigens)?
Ik snap er niks van. Enige was ik weet is dat het zelfmoordbeleid van de ecb een flinke steun in de rug is van alles behalve valuta, maar ook dan nog vind ik het bizar.
The End Times are wild
pi_197191644
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. Enige was ik weet is dat het zelfmoordbeleid van de ecb een flinke steun in de rug is van alles behalve valuta, maar ook dan nog vind ik het bizar.
oh echt
  zondag 3 januari 2021 @ 17:19:25 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197191647
https://www.geenstijl.nl/(...)n-waanzin-goed-zien/

Dit is de enige rationalisatie die ik kan bedenken. Mensen willen alles behalve euro’s
The End Times are wild
  zondag 3 januari 2021 @ 17:21:45 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197191682
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]

oh echt
Leg jij het dan nog eens uit. Op een logische manier. Niet omdat er en serieuze toekomst voor btc als betaalmiddel is, maar anders.
The End Times are wild
pi_197191717
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leg jij het dan nog eens uit. Op een logische manier. Niet omdat er en serieuze toekomst voor btc als betaalmiddel is, maar anders.

ik zou je echt deze serie aan willen raden (ook op spotify en ongetwijfeld andere podcast apps)

Of een iets kortere variant die ik wel leuk vond:

Deze content gaat niet over gigantische prijsstijgingen of villa's op de maan met een lambo voor de deur, maar over het waarom

bitcoin valt ook niet echt uit te leggen in een paar FOK!posts :+
pi_197191839
Eth gaat makkelijk de $1000 halen, vandaag nog. 972 op dit moment.
pi_197191872
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef vigen98 het volgende:

WINNING
pi_197191901
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had het je graag precies uitgelegd in 2018. Maar jij wilde niet luisteren... Het is nog steeds niet te laat overigens. Maar het is flink wat lees werk om precies te begrijpen waarom deze technologie de wereld gaat veranderen.

Betaalmiddel zou het kunnen worden (ooit), maar dat is slechts bijzaak. Het gaat om het waardebehoud van geld. Niet de functie van geld als betaalmiddel (de euro en dollar werken prima op die manier).
  zondag 3 januari 2021 @ 17:34:49 #104
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197191908
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef vigen98 het volgende:
Heb je die wel?

Ik namelijk ook :7
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197191910
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
WINNING
Boeien? Als je het in BTC rekent had je maar BTC moeten kopen. Voor mij tellen de harde euro's :)
pi_197191913
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Heb je die wel?

Ik namelijk ook :D
Nope heb ik niet. Maar is makkelijk te zien :P
  zondag 3 januari 2021 @ 17:38:49 #107
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197191970
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nope heb ik niet. Maar is makkelijk te zien :P
Wat heb je eigenlijk wel?

Lijkt me raar dat je met zoveel munten in de + geen geld maakt in deze tijden
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 3 januari 2021 @ 17:41:36 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197192022
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Heb je die wel?

Ik namelijk ook :7
100% ETH hier.
Huilen dan.
pi_197192042
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

100% ETH hier.
oef, pijnlijk
  zondag 3 januari 2021 @ 17:42:50 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197192051
Ja, ontzettend.
Huilen dan.
pi_197192069
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]

oef, pijnlijk
Waarom zou dat pijnlijk zijn? _O- Eth is bezig met een mooie uptrend :)
pi_197192137
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom zou dat pijnlijk zijn? _O- Eth is bezig met een mooie uptrend :)
don't lie
pi_197192178
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]

don't lie
[ afbeelding ]
Gast, ik snap je niet echt. Is je punt dat je meer met BTC kon verdienen? Oké? Als ik 16 jaar eerder geboren was kon ik ook enorm veel aandelen van Facebook kopen, toch niet gedaan he. Mensen die nu eth bezitten, hebben toch wel een mooie winst te pakken, en dat is toch mooi?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:51:27 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 17:53:57 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197192263
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gast, ik snap je niet echt. Is je punt dat je meer met BTC kon verdienen? Oké? Als ik 16 jaar eerder geboren was kon ik ook enorm veel aandelen van Facebook kopen, toch niet gedaan he. Mensen die nu eth bezitten, hebben toch wel een mooie winst te pakken, en dat is toch mooi?
Winst in suf fiatgeld ja, daar koop je niks voor. Beter alles tegen BTC afzetten.
Huilen dan.
pi_197192285
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Winst in suf fiatgeld ja, daar koop je niks voor. Beter alles tegen BTC afzetten.
Of jezelf voor de gek houden en in euro's en dollars denken in het domein van bitcoin. Dat kan ook.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:56:27 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197192310
We weten ondertussen wel hoe jij erover denkt.
Huilen dan.
pi_197192319
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Isdatzo het volgende:
We weten ondertussen wel hoe jij erover denkt.
dat denk ik niet
  zondag 3 januari 2021 @ 17:57:32 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197192333
Het domein van BTC.
Huilen dan.
pi_197192339
quote:
81s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef Isdatzo het volgende:
Het domein van BTC.
:?
  zondag 3 januari 2021 @ 18:00:45 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197192374
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:34 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik had het je graag precies uitgelegd in 2018. Maar jij wilde niet luisteren... Het is nog steeds niet te laat overigens. Maar het is flink wat lees werk om precies te begrijpen waarom deze technologie de wereld gaat veranderen.

Betaalmiddel zou het kunnen worden (ooit), maar dat is slechts bijzaak. Het gaat om het waardebehoud van geld. Niet de functie van geld als betaalmiddel (de euro en dollar werken prima op die manier).
Wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Maar in mijn perspectief is het raar dat de uitkomsten van een vrij willekeurig algoritme opeens een zulke waarde kunnen vertegenwoordigen.
Maar de tijd heeft jou gelijk gegeven en niet mij, dat kan ik niet ontkennen.
Misschien ben ik gewoon te oud om het nog te kunnen begrijpen.
The End Times are wild
  zondag 3 januari 2021 @ 18:03:02 #121
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197192424
Ik moet mijn boodschappen toch echt afrekenen in 'het domein van de Euro'.
pi_197192445
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Maar in mijn perspectief is het raar dat de uitkomsten van een vrij willekeurig algoritme opeens een zulke waarde kunnen vertegenwoordigen.
Die iets heel bijzonders heeft opgelost!

met name deze: https://en.wikipedia.org/wiki/Byzantine_fault
pi_197192500
quote:

[..]

Ook in BTC maakt ETH higher lows, zodra ETH in BTC pumpt toch maar omzetten in BTC.
pi_197192512
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]

don't lie
[ afbeelding ]
De mensen die dit niet begrijpen. :') :') :+
pi_197192519
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik moet mijn boodschappen toch echt afrekenen in 'het domein van de Euro'.
dan doe je dat
pi_197192561
quote:

[..]

Daar koop je op dit moment nog genoeg voor, iedere crypto wordt tenslotte omgerekend naar dollars/euros. En 99,99% van iedereen die bitcoin of een andere coin heeft doet dit om rendement te maken in dollars of euros.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:13:58 #127
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197192623
Gewoon lekker spreiden, 80% btc de rest altcoins.

Waarom zou je 100% op 1 coin willen inzetten
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 3 januari 2021 @ 18:14:19 #128
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197192632
Dubbel
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197192649
quote:
99s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Of jezelf voor de gek houden en in euro's en dollars denken in het domein van bitcoin. Dat kan ook.
Gast, hoe wil je anders de waarde van BTC markeren? 1BTC/4 paarden?
pi_197192722
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar zou je goud voor kunnen gebruiken, maar aangezien je ook met goud niets kunt kopen heeft dat geen zin.
BlaBlaBla
pi_197192736
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

begin met je investeringen (welke dan ook) aan btc te koppelen zou ik zeggen

dan juich je niet zo voor een sprongetje in dollars/euro's

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 18:22:16 ]
pi_197192767
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

Daar koop je op dit moment nog genoeg voor, iedere crypto wordt tenslotte omgerekend naar dollars/euros. En 99,99% van iedereen die bitcoin of een andere coin heeft doet dit om rendement te maken in dollars of euros.
Precies

Typisch z'n act begint wat vermoeiend te worden
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197192781
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Precies

welke act?
pi_197192846
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het lezen van de bitcoin standaard is echt een aanrader. https://www.bol.com/nl/p/the-bitcoin-standard/9200000091918079/

Dit boek legt zowel het concept van geld (historie) als de toekomst van bitcoin vrij eenvoudig uit.

Het is een beetje doorzetten om bitcoin te begrijpen aangezien diverse dingen een belangrijke rol spelen (digitale waarde, cryptography, geld, marketcycles, schaartste, hardmoney). Zodra je het plaatje ziet is het opeens heel logisch, vandaar ook de felle reacties in begin 2018.

Lees anders eens in waarom Michael Saylor van Microstrategies voor 1,3 miljard aan bitcoin heeft gekocht. Diverse geweldige podcasts indien je interesse hebt. Hij laat heel duidelijk zien wat de toekomst van dit hele gebeuren is en waarom precies
pi_197192896
Zodra BTC de top bereikt kun je toch beter in USD gaan schuilen, wat vele Bitcoin-maxi's ook zullen doen.
pi_197192899
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Precies

Als je crypto gains in fiat rekent en blij wordt van fiat gain en bitcoin verlies ben je gewoon tegen jezelf aan het liegen. Dat is geen act, wees blij dat hij/wij het voor de duizendste keer proberen uit te leggen aan de noobies hier.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:32:56 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197192913
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Piva het volgende:

[..]

Het lezen van de bitcoin standaard is echt een aanrader. https://www.bol.com/nl/p/the-bitcoin-standard/9200000091918079/

Dit boek legt zowel het concept van geld (historie) als de toekomst van bitcoin vrij eenvoudig uit.

Het is een beetje doorzetten om bitcoin te begrijpen aangezien diverse dingen een belangrijke rol spelen (digitale waarde, cryptography, geld, marketcycles, schaartste, hardmoney). Zodra je het plaatje ziet is het opeens heel logisch, vandaar ook de felle reacties in begin 2018.

Lees anders eens in waarom Michael Saylor van Microstrategies voor 1,3 miljard aan bitcoin heeft gekocht. Diverse geweldige podcasts indien je interesse hebt. Hij laat heel duidelijk zien wat de toekomst van dit hele gebeuren is en waarom precies
Het enige dat ik weet is dat het zelfmoordbeleid van de ECB nog waanzinniger is dan 25K neertellen voor een getal zonder backup. Maar ik zit ook niet long in euro’s dan.
The End Times are wild
pi_197192926
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:32 schreef Piva het volgende:

[..]

Als je crypto gains in fiat rekent en blij wordt van fiat gain en bitcoin verlies ben je gewoon tegen jezelf aan het liegen. Dat is geen act, wees blij dat hij/wij het voor de duizendste keer proberen uit te leggen aan de noobies hier.
ja maar 99% van de mensen (een percentage dat compleet is verzonnen) doet het op die manier!

pi_197192958
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het enige dat ik weet is dat het zelfmoordbeleid van de ECB nog waanzinniger is dan 25K neertellen voor een getal zonder backup. Maar ik zit ook niet long in euro’s dan.
hoef ik jou geloof ik niet te vertellen, maar dat is al de beste stap die je kunt nemen _O-

ik denk wel dat, als je er de tijd voor neemt, en actief opzoek gaat naar wat goed lees/kijkvoer je wel kunt zien waarom BTC een dingetje is

je kunt altijd dm'en als je vragen hebt :)
  zondag 3 januari 2021 @ 18:37:12 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197192990
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hoef ik jou geloof ik niet te vertellen, maar dat is al de beste stap die je kunt nemen _O-

ik denk wel dat, als je er de tijd voor neemt, en actief opzoek gaat naar wat goed lees/kijkvoer je wel kunt zien waarom BTC een dingetje is

je kunt altijd dm'en als je vragen hebt :)
Ik zit tonnen short in euro’s en mijn positie tov bitcoin is neutraal (nihil).
Omdat ik dit alles toch eerder als een crash van de euro zie dan als een boom van btc
The End Times are wild
pi_197193018
Is de kans niet vrij groot dat BTC bij een bepaalde daling groot gedumpt gaat worden. Waardoor de cryptohandelaars “wegens overbelaste servers” de boel even stopzetten en de grote bagholders die willen cashen geen kans hebben gekregen om te ruilen naar EURO en gewoon weer met hun bag op $10K zitten?

Is het nu verstandig om alvast delen uit te cashen voor de piek bereikt is om je USD winst safe te stellen?
Vakman pur sang
pi_197193027
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat ik dit alles toch eerder als een crash van de euro zie dan als een boom van btc
jup

ken je dit boek?

dikke pil maar goed geschreven.. daarna wil je zo weinig mogelijk fiat monnies hebben eigenlijk
pi_197193051
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Is de kans niet vrij groot dat BTC bij een bepaalde daling groot gedumpt gaat worden. Waardoor de cryptohandelaars “wegens overbelaste servers” de boel even stopzetten en de grote bagholders die willen cashen geen kans hebben gekregen om te ruilen naar EURO en gewoon weer met hun bag op $10K zitten?

Is het nu verstandig om alvast delen uit te cashen voor de piek bereikt is om je USD winst safe te stellen?
als je denkt de markt te kunnen timen: doe het
pi_197193111
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft er zeker mee te maken. Bitcoin wordt steeds meer als hedge gezien tov de dollar en euro (plus vele andere currencies nog veel meer eigenlijk).

Dat is dan ook de ultieme market voor bitcoin, het overnemen van de waarde van fiat geld (vele biljoenen). Er zullen de komende tien jaar steeds meer bedrijven zijn die (een deel van) de cash reserves om gaan zetten in bitcoin.
pi_197193163
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]

als je denkt de markt te kunnen timen: doe het
Nee bedoel dat is toch wel steeds een dingetje. Als bitcoin overpriced is dan kan men simpelweg niet uitbetalen. Wat hebben die Exchanges in de wisselkast liggen aan harde valuta??
Vakman pur sang
pi_197193182
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee bedoel dat is toch wel steeds een dingetje. Als bitcoin overpriced is dan kan met simpelweg niet uitbetalen. Wat hebben die Exchanges in de wisselkast liggen aan harde valuta??
dollar en euroleningen zijn bijna gratis hé

een beetje bedrijf (als je het hebt over marktleiders) hebben genoeg in kas en kunnen zo tegen een laag rentepercentage nieuwe dollars aanbrengen om je btc'tjes te kopen

twitter

they don't run out of 'money' :)
pi_197193251
Bitcoin dominance -2,3%. Altseason gaat beginnen.
pi_197193323
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:53 schreef Gehrman het volgende:
Bitcoin dominance -2,3%. Altseason gaat beginnen.
Flippening komt eraan
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197193350
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Flippening komt eraan
jup
twitter
pi_197193507
twitter
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 19:28:52 #151
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197193953
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:19 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb op Binance nog wat Aeternity staan. Nu valt me op dat de 'deposit' button grijs is. Ook staat de btc value op 0.00000000?

Ik zie dat meerdere coins dit hebben, zo ook Stratis bijvoorbeeld, daar is zelfs de 'withdraw' uitgegrijsd.

Is dat maintenance of zo :? Waarom wordt de BTC value als 0 aangegeven :?
Het blijkt dus dat Binance deze shitcoin delisted heeft. Nu had ik er nog wat staan vanuit de ICO destijds. Maar op Binance kan ik er dus niks anders meer mee dan naar andere adressen sturen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb v/d week een accountje op Huboi gemaakt omdat ze daar deze shitcoin nog wel verhandelen. Ik heb geen zin om daar KYC te doorlopen. Gelukkig kan ik daar dagelijks traden zolang het maar onder de 0.1 btc is. Nou dat hele Aeternity is tientjeswerk maar ik vind het zonde om dat weg te gooien.

Nu is het me met veel pijn en moeite gelukt (ruim 24h) om het te kunnen versturen over dat Aeternity-netwerk. Uiteindelijk is het gelukt en heb ik het omgezet in BTC @ Huobi.com maar als ik die 40/45 euro aan BTC nu wil versturen krijg ik 'No available credits to withdraw' :')

Klote Chinese exchange ook. Iemand ervaring met deze exchange?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')