Deze misschien?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:27 schreef TwztId het volgende:
Ben al 2 jaar niet op dit forum geweest, wie was ook alweer die user die riep dat btc nooit meer boven ATH zou komen ?
of deze?quote:Op vrijdag 22 december 2017 16:19 schreef klaasweetalles het volgende:
Die stijging van bitcoin had alleen maar te maken met een grote hype
de hype is over als mensen veel geld ermee verliezen
De koersen van afgelopen weken komen nooit meer terug
mensen die nu verliezen lijden komen nooit meer terug
quote:Op maandag 19 mei 2014 21:41 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De kans dat het 100 bereikt is groter dan dat het ooit 1000 weer ziet. 10k gaat nooit lukken.
Voel je vrij deze quote te gebruiken wanneer je maar wilt
Dit topic wordt er niet echt beter op wel? Shitcoins zeggen mag niet wat het is iemands droom inslaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:50 schreef F.Sinatra het volgende:
Klaasweetalles komt hier overigens niet meer. Permban.
Daar is ‘ie ook helemaal niet om weg.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:52 schreef Piva het volgende:
[..]
Dit topic wordt er niet echt beter op wel? Shitcoins zeggen mag niet wat het is iemands droom inslaan.
Klaasweetalles was één van de grappigste posters hier tbh.
Ik vond hem ook wel grappig tbh. Er was hier ook een tijdje een andere vent die echt het bloed onder ieders nagels vandaan haalde, die was echt heel vervelend. Ergens rond 2013-2014 denk ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:52 schreef Piva het volgende:
[..]
Dit topic wordt er niet echt beter op wel? Shitcoins zeggen mag niet wat het is iemands droom inslaan.
Klaasweetalles was één van de grappigste posters hier tbh.
Fair enough.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar is ‘ie ook helemaal niet om weg.
En inderdaad, het louter roepen van "shitcoin" voegt niets toe nee.
Je mag het ook best roepen hoor. Als er maar wat (nuttige) uitleg bij staat waaromquote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:59 schreef Piva het volgende:
[..]
Fair enough.
Kijk eens naar de meeste grafieken op cmc van de top 100. Meer dan een handjevol uitblinkers ga je niet vinden. Dus ja, Shitcoin is een prima term voor de 7000 coins die bitcoin niet bij kunnen houden.
Shitcoin:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:00 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je mag het ook best roepen hoor. Als er maar wat (nuttige) uitleg bij staat waarom
Niet de term an sich. Maar waarom een coin een shitcoin zou zijn wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Piva het volgende:
[..]
Shitcoin:
Een coin die gemaakt is om bitcoin van beginnende beleggers te stelen. Zowat alle coins in de top 10 voldoen daaraan. ETH, XRP en LTC die kei hard op binnenkoment geld dumpen. Prachtig natuurlijk voor de mensen die er rijk van geworden zijn. Maar shitcoin bij definitie.
Ik geloof niet dat de term echt uitleg nodig heeft eigenlijk..
Vind dat altijd wat onzinnige vergelijkingen, alsof je de marketcap van een bedrijf met die van een valuta gaat vergelijken?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:15 schreef Zwansen het volgende:
Kan een rationeel persoon me uitleggen in hoeverre de BTC-stijging nu een bubbel is of dat het echt wel te verantwoorden is?
Ik zie een marketcap van 600 miljard. Dan zit je in de buurt van de marktwaarde van een bedrijf als Facebook, Google en Tesla.
Eerlijk gezegd lijkt me dat iets te gortig.
Het zijn toch allebei koersen van een bepaald product? Het ene is een deel van een bedrijf, het andere is een betaalmiddel. Beide vertegenwoordigen een bepaalde waarde en kijkend naar de hoeveelheid uitstaande aandelen of BTC’s komt de de totale potentiële waarde overeen. Ik denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind dat altijd wat onzinnige vergelijkingen, alsof je de marketcap van een bedrijf met die van een valuta gaat vergelijken?
Klaasweetniks jaquote:
Hoe is de totale voorraad btc vergelijkbaar met een bedrijf dat spullen produceert en diensten levert?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het zijn toch allebei koersen van een bepaald product? Het ene is een deel van een bedrijf, het andere is een betaalmiddel. Beide vertegenwoordigen een bepaalde waarde en kijkend naar de hoeveelheid uitstaande aandelen of BTC’s komt de de totale potentiële waarde overeen. Ik denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is.
Het zegt in ieder geval dat de totale hoeveelheid BTC’s in theorie 600 miljard waard is.
Ja, dat vraag ik me ook af. Het is namelijk wel evenveel waard.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe is de totale voorraad btc vergelijkbaar met een bedrijf dat spullen produceert en diensten levert?
Omdat Bitcoin geen bedrijf isquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af. Het is namelijk wel evenveel waard.
Maar even serieus, waarom zou het niet (enigszins) vergelijkbaar zijn? Het vertegenwoordigt toch een waarde van een product/dienst/valuta? We vergelijken ook bedrijven op basis van marketcaps terwijl die soms ook totaal onvergelijkbaar zijn. Waarom dan ook niet vergelijken met de marketcap van de BTC? Ook die marketcap is niets anders dan de prijs van 1 BTC x het aantal (in theorie beschikbare) BTC’s.
Dus:
- Prijs 1 aandeel x totale aantal aandelen = waarde bedrijf
- Prijs 1 BTC X totale aantal BTC’s = totale waarde alle BTC’s
LXIV is ook uit het beurs topic verdwenen toen de koersen na maart weer begonnen te stijgen. Hij heeft het toch wel een aantal keren flink mis gehad.quote:
Fomosexualsquote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:34 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
LXIV is ook uit het beurs topic verdwenen toen de koersen na maart weer begonnen te stijgen. Hij heeft het toch wel een aantal keren flink mis gehad.
Omdat ik de BTC FOMO niet meer kan onderdrukken heb ik vandaag mijn eerste portie BTC via Bitvavo gekocht![]()
Plan is om iedere maand voor een vast bedrag BTC te kopen, maar wel in relatie tot mijn aandelen een erg klein percentage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |