SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.So we just called him Fred
Hier kwam er iemand naar binnen lopen op kantoor met een moersleutel en een doekje en ging bij het ventilatierooster staan. Tik-tik deed hij, daarna ging het doekje erover en toen liep het mannetje weer weg. Later een bericht op intranet dat alle locaties Coronaproof waren qua ventilatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
...
Ja, dat zou denk ik zeker wel een goed idee zijn. Eigenlijk geldt dat voor alle gebouwen wel. Scholen, kantoren, winkels. Het zou goed zijn om groot in te zetten op het verbeteren van ventilatie in gebouwen, zeker nu iedereen in de winter veel binnen zit. Eigenlijk had dat natuurlijk eind van de zomer moeten gebeuren
Hoe langer deze periode gaat duren, hoe vaker dit soort dingen jammer genoeg terug gaan komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens iemand waren wij onderdeel van een complot....
Over die zorgvuldigheid en registratie ben ik het wel met je eens maar ook in NL ga je kinderziektes krijgen, al is dat misschien niet het juiste woord in deze.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je zo graag wil veroordelen en emoticons wil gebruiken. Wat is jouw reactie als in Nederland acht mensen een overdosis vaccin krijgen van maar liefst vijf keer de toegestane hoeveelheid?
Echt wtf is dit, joh. Ik was deze keer nog sneller dan eerst! Gewoon 30 seconden geduld kan er blijkbaar al niet meer vanafquote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef chratnox het volgende:
Ik wilde net op Tijn wachten, hij had een hele kekke topictitel gisteren
LOL dat was een misser van mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Gelukkig is dit jaar binnen 36u voorbij.
10% van de winst en dan hou ik het stil. Je mag het uitbetalen in baby's uit de kelder van de Pizzahut.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens iemand waren wij onderdeel van een complot....
Wellicht wil @Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt wtf is dit, joh. Ik was deze keer nog sneller dan eerst! Gewoon 30 seconden geduld kan er blijkbaar al niet meer vanaf![]()
Jahoor TIjn, wat was je TT?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wellicht wil @:Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?
Kregen we maar kinderziektes. Daar willen meer mensen zich tegen laten vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Over die zorgvuldigheid en registratie ben ik het wel met je eens maar ook in NL ga je kinderziektes krijgen, al is dat misschien niet het juiste woord in deze.
Ik dacht laat ik alvast voortborduren op wat de vaccinbwijs-aanhangers willen: niet wachten tot iedereen zo ver is, maar gelijk dr.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef chratnox het volgende:
Ik wilde net op Tijn wachten, hij had een hele kekke topictitel gisteren
Ik had nu: Positief denken, negatief testen. Als @Momo dat kan instellen zou dat supertof zijnquote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wellicht wil @:Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?
Het probleem is dat niet iedereen met antilichamen niet meer vatbaar is, daarnaast is dit alleen steekproefgewijs gemeten via de bloedbanken.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
Om efficint te vaccineren. Is er eigenlijk ergens in een land een plan/idee of weet ik wat om de groep die al covid heeft gehad straks te ontzien in eerste instantie? Het lijkt me niet echt nuttig als deze de eerste periode sowieso al antilichamen hebben ze een vaccin te geven.
#proefballon
Maar ik vrees dat de registratie dan helemaal rampzalig gaat worden in dat computersysteem.
Ik geloof niet dat ergens geregistreerd is wie er corona hebben gehad.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
Om efficint te vaccineren. Is er eigenlijk ergens in een land een plan/idee of weet ik wat om de groep die al covid heeft gehad straks te ontzien in eerste instantie? Het lijkt me niet echt nuttig als deze de eerste periode sowieso al antilichamen hebben ze een vaccin te geven.
#proefballon
Maar ik vrees dat de registratie dan helemaal rampzalig gaat worden in dat computersysteem.
Nou ja dat was dus ook een gedachte van mij. Maar da's toch best idioot te noemen dan? De hele wereld staat compleet in de fik en nog zijn er een paar van die mafkezen waarbij trots en eer boven alles staan? Dat ze dus letterlijk over lijken gaan? In plaats van uniten met elkaar. Als het al zo is he .. als. Maar misschien dat dit te veel BNW is.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:42 schreef PzKpfw het volgende: [..] Niemand wil zijn trots opzij zetten.
Geregeldquote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had nu: Positief denken, negatief testen. Als @:Momo dat kan instellen zou dat supertof zijn
ik laat me wel vaccineren hoor al zal dat nog wel even duren denk ikquote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kregen we maar kinderziektes. Daar willen meer mensen zich tegen laten vaccineren.
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
#proefballon
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef Jor_Dii het volgende:
De lockdown in Duitsland zal waarschijnlijk verlengd worden, meldt Wouter Zwart van NOS.
Wij wel, maar de media doet dat nietquote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
We kunnen toch zo langzamerhand wel constantere dat een dergelijke strategie in vrije westerse landen gewoonweg niet werkt? In een ideaal scenario wellicht, maar in de praktijk gewoon niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn, en dat is het absolute minimum.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.
Dat betekent dat je een database bijhoudt met daarin:
BSN, priklocatie, vaccinserienummer
Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.
Degene die moet prikken doet dan:
- Scan rijbewijs/paspoort -> BSN
- scan vaccinserienummer
- locatie wordt vanzelf ingevuld, want persoon zit ingelogd
Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
Klopt. Maar met milde klachten is het dan bewezen voor dat moment dat de persoon er in ieder geval op dat moment niet echt vatbaar voor is. Tel daar bij op dat ze nu dus ook nog niet zeker zijn of een wel gevaccineerd persoon wel of niet nog het virus kan verspreiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen met antilichamen niet meer vatbaar is, daarnaast is dit alleen steekproefgewijs gemeten via de bloedbanken.
Oke, dan doen we er ook een timestamp in. Die timestamp wordt dan automatisch ingevuld wanneer de scans plaatsvinden.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.
In een land waar het dertien weken duurt om een briefje te maken waarin staat dat je je eigen boom in je eigen tuin mag omhakken?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
Met de juiste mensen is dat best te doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef OProg het volgende:
Echter weet ik dat het maken van het IT systeem als basis al lastig genoeg is dus dit verwachten is waarschijnlijk ook gewoon een utopie.
Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.
Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.
- scan vaccinserienummer
Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaarlijks worden er een honderd mensen vermoord. Dat is pech hebben
Dat is voor elk IT-project zo. Helaas teveel projecten gezien waar niet de juiste mensen cruciale invloed op zaken hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Met de juiste mensen is dat best te doen.
Nou, gordels los en drink gerust een fles wijn terwijl je met je dinnetjes aan het appen bent.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.
Daarom wilde ik er zo weinig mogelijk velden in zetten. Idealiter doe je rijbewijs/paspoortnummer en wordt dat op de achtergrond pas teruggerelateerd naar een persoon. Als je rijbewijsnummer/paspoortnummer, timestamp, ggd priklocatie en vaccinnummer bij elkaar opneemt ben je volledig AVG-proofquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.
Weet niet, ik denk dat een lockdown vanaf mid Oktober tot eind November beter had gewerkt vanwege het gebrek aan feestdagen. Maar goed, dat is allemaal mosterd na de maaltijdquote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
daar ben ik sowieso voorquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.
Krijgen we dan een schaatsverbod ?
Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kanquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.
Naar de koek en prikkie.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kan
Het is vooral niet eens geprobeerd. Ik ben echt een beetje verbijsterd door het gebrek aan de wens om dingen voor te zijn. Je zou denken dat mensen in een land dat alleen bestaat vanwege goede waterkeringen dat wel wat beter zouden begrijpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen toch zo langzamerhand wel constantere dat een dergelijke strategie in vrije westerse landen gewoonweg niet werkt? In een ideaal scenario wellicht, maar in de praktijk gewoon niet.
quote:Op woensdag 30 december 2020 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, gordels los en drink gerust een fles wijn terwijl je met je dinnetjes aan het appen bent.
Afleiding lijkt me sowieso gezond. Maar om dan maar het nieuws helemaal niet te volgen lijkt me ook weer zo wat.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.
Als je gewoon meteen je nek breekt, hoef je niet naar het ziekenhuis.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
CREATE TABLE `vaccinatie`. ( `id` BIGINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `bsn` INT(9) NOT NULL , `vaccinsn` BIGINT NOT NULL , `ggdid` INT NOT NULL , `timestamp` TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP , PRIMARY KEY (`vaccinsn`)) ENGINE = InnoDB;quote:Op woensdag 30 december 2020 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke, dan doen we er ook een timestamp in. Die timestamp wordt dan automatisch ingevuld wanneer de scans plaatsvinden.
Dan hebben we een database met 4 velden. timestamp van invoeren in systeem, BSN, priklocatie, vaccinserienummer
Corona-behandelingen in een couveuse. De achterliggende gedachte is natuurlijk schrijnend, maar in mijn hoofd levert dat een komisch beeld op.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het totaal van de ziekenhuisbedden. Daaronder zitten ook couveuses, kinderbedden, verloskundige/gyneacologische bedden, kortom bedden voor specifieke zorg die niet zomaar kunnen worden gebruikt voor andere zorg.
En als je gewoon een normale motoriek hebt vast ook niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je gewoon meteen je nek breekt, hoef je niet naar het ziekenhuis.
ik was ook positief aan het denken![]()
quote:Als corona niet overgaat
In het kort:
Een deel van de coronapatinten houdt na maanden nog ernstige klachten.
Het gaat veelal om jonge mensen die niet in het ziekenhuis of op de ic hebben gelegen.
De groep met langdurige klachten wordt geschat op 15.000, maar meer onderzoek is nodig.
De stichting C-support ondersteunt deze patinten bij het vinden van de juiste behandeling.
https://fd.nl/economie-po(...)gen-maanden-een-wrakquote:Omvang probleem
Niemand weet precies hoeveel mensen langdurig ziek worden door corona. Uit recent onderzoek van het Britse bureau voor statistiek bleek dat 20% van de coronapatinten na vijf weken nog klachten heeft en 10% zelfs na drie maanden. Een ander onderzoek constateerde dat iets meer dan 2% na zes maanden nog last van de ziekte heeft.
‘Het is vooral zorgelijk als mensen al maanden echt niet vooruitgaan’
'Ik schat de groep met langdurige klachten in Nederland nu op zo'n 15.000, maar veel is nog onduidelijk', zegt medisch adviseur Alfons Olde Loohuis van de stichting C-support. 'Het is vooral zorgelijk als mensen al maanden echt niet vooruitgaan.' C-support biedt ondersteuning aan dit soort patinten. Sinds de start in oktober hebben zich al duizend mensen aangemeld die besmet zijn geraakt in de eerste golf en maar niet opknappen. 'We zien veel jonge mensen; harde werkers die door dit virus volledig onderuit zijn gehaald.'
Ik ben zelf 25 jaar software engineer, mijn ervaring is dat het probleem niet zit in het programmeren maar de kolos er bovenop die vertraagt, werken met BSN nummers betekend sowieso dat je al een traject van vele maanden in gaat. Daarnaast heb ik zeer sterke aanwijzingen dat elke GGD zijn eigen systeempjes geknutseld heeft, nu heb ik nogal wat software van anderen gezien, en kun je zeggen dat je enorme verschillen in kwaliteit zal tegen komen, van negens en tienen, tot software die ergens tussen de 2 en 3 ligt, en deze groep is vaak een enorm probleem om te ontsluiten.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
- scan vaccinserienummer
Ik zou vaccinsn je primary key maken (die is uniek, je BSN zou er 2 keer in voor moeten komen). Buiten dat, DB is bij deze klaarquote:Op woensdag 30 december 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
CREATE TABLE `vaccinatie`. ( `id` BIGINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `bsn` INT(9) NOT NULL , `vaccinsn` BIGINT NOT NULL , `ggdid` INT NOT NULL , `timestamp` TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP , PRIMARY KEY (`bsn`)) ENGINE = InnoDB;
Die heb ik niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En als je gewoon een normale motoriek hebt vast ook niet.
Nogal een verschillende kwestie;quote:Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral niet eens geprobeerd. Ik ben echt een beetje verbijsterd door het gebrek aan de wens om dingen voor te zijn. Je zou denken dat mensen in een land dat alleen bestaat vanwege goede waterkeringen dat wel wat beter zouden begrijpen.
Ik zag Amerikaan, dus verwachtte iemand met flinke obesitas. Maar deze man lijkt gewoon een normaal gewicht te hebben. Geen onderliggende aandoeningen ook volgens berichtgeving.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:08 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eden-aan-coronavirus
Luke Letlow (41) overleden aan corona.
Amerikaans congreslid. Sort of.
Due to complications from COVID-19"
Puur functioneel is het simpel. Dat klopt, maar de overheid zit met een heleboel legacy en dit nieuwe systeem zal op een of andere manier daar wel in moeten passen. Zelfs een ogenschijnlijk simpel registratiesysteem wordt dan best complex.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
- scan vaccinserienummer
Bij de waterkering heeft men een systeem ingebouwd waarbij de politiek niet kan ingrijpen, de Maeslandkering besluit autonoom of hij dicht gaat, kunnen de havenbaronnetjes hoog en laag springen, maar dat ding gaat gewoon dicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral niet eens geprobeerd. Ik ben echt een beetje verbijsterd door het gebrek aan de wens om dingen voor te zijn. Je zou denken dat mensen in een land dat alleen bestaat vanwege goede waterkeringen dat wel wat beter zouden begrijpen.
Ik denk dat in oktober de maatregelen alleen maar minder goed opgevolgd zouden worden. Anders gezegd: er was nog meer repressie nodig om hetzelfde te bewerkstelligen. Je ziet nu al hoe lastig het gaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet niet, ik denk dat een lockdown vanaf mid Oktober tot eind November beter had gewerkt vanwege het gebrek aan feestdagen. Maar goed, dat is allemaal mosterd na de maaltijd
Ik vertrouw heel dat virus voor geen centimeter. Nee.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zag Amerikaan, dus verwacht iemand met flinke obesitas. Maar deze man lijkt gewoon een normaal gewicht te hebben. Geen onderliggende aandoeningen ook volgens berichtgeving.
Blijkt maar weer eens dat het ook voor gezonde relatief jonge mensen niet altijd maar een griepje is.
Het invoeren kan je naar mijn idee zo simpel mogelijk maken, de randvoorwaarden van lookups vanuit andere applicaties kun je dan later bouwen, dat heeft minder prio.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben zelf 25 jaar software engineer, mijn ervaring is dat het probleem niet zit in het programmeren maar de kolos er bovenop die vertraagt, werken met BSN nummers betekend sowieso dat je al een traject van vele maanden in gaat. Daarnaast heb ik zeer sterke aanwijzingen dat elke GGD zijn eigen systeempjes geknutseld heeft, nu heb ik nogal wat software van anderen gezien, en kun je zeggen dat je enorme verschillen in kwaliteit zal tegen komen, van negens en tienen, tot software die ergens tussen de 2 en 3 ligt, en deze groep is vaak een enorm probleem om te ontsluiten.
Wordt toch interessant om te zien wat Isral gaat doen als ze genoeg mensen gevaccineerd hebben? Massaal toerisme toelaten?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:18 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bild.de/regio(...)r-74667572.bild.html
Het probleem zal hem niet zozeer zitten in het registeren van de vaccinaties, maar eerder de combinatie van planning en uitnodigen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puur functioneel is het simpel. Dat klopt, maar de overheid zit met een heleboel legacy en dit nieuwe systeem zal op een of andere manier daar wel in moeten passen. Zelfs een ogenschijnlijk simpel registratiesysteem wordt dan best complex.
Aangepastquote:Op woensdag 30 december 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou vaccinsn je primary key maken (die is uniek, je BSN zou er 2 keer in voor moeten komen). Buiten dat, DB is bij deze klaar
Kekke HTML5 frontend ervoor en hop, je kunt gaan vaccineren...
backticksquote:Op woensdag 30 december 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
CREATE TABLE `vaccinatie`. ( `id` BIGINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `bsn` INT(9) NOT NULL , `vaccinsn` BIGINT NOT NULL , `ggdid` INT NOT NULL , `timestamp` TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP , PRIMARY KEY (`vaccinsn`)) ENGINE = InnoDB;
Zoals ik al aangaf in een post hierboven, met name de uitnodigingen zullen een uitdaging worden. Daarnaast heb je het over "lookups", me neus kan ook wel in 2 minuten een restservice uitlezen, maar ga maar eens de autorisatieboom door op dat niveau, dan ben je maanden verder.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het invoeren kan je naar mijn idee zo simpel mogelijk maken, de randvoorwaarden van lookups vanuit andere applicaties kun je dan later bouwen, dat heeft minder prio.
We noemen dat ook wel eens fase 2
Joden zijn niet genteresseerd in geld verdienen he.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wordt toch interessant om te zien wat Isral gaat doen als ze genoeg mensen gevaccineerd hebben? Massaal toerisme toelaten?
En hoeven niet op afstand te werken. Terwijl je die toespraakjes makkelijk vanaf huis kan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:50 schreef PzKpfw het volgende:
Rutte, Hugo en Grapperhaus hebben wel makkelijk praten als oude lullen. Hebben zelf in hun jeugd nooit te maken gehad met dit soort vrijheidsbeperkende maatregelen.
Ik heb jarenlang gewerkt aan de infrastructuurkant onderliggend aan software engineering, was dus vaak onderdeel van zo'n team. Mijn verantwoordelijkheid was dan om dingen aan elkaar te knopen, ik ken het probleem dusquote:Op woensdag 30 december 2020 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben zelf 25 jaar software engineer, mijn ervaring is dat het probleem niet zit in het programmeren maar de kolos er bovenop die vertraagt, werken met BSN nummers betekend sowieso dat je al een traject van vele maanden in gaat. Daarnaast heb ik zeer sterke aanwijzingen dat elke GGD zijn eigen systeempjes geknutseld heeft, nu heb ik nogal wat software van anderen gezien, en kun je zeggen dat je enorme verschillen in kwaliteit zal tegen komen, van negens en tienen, tot software die ergens tussen de 2 en 3 ligt, en deze groep is vaak een enorm probleem om te ontsluiten.
Klopt ja, maar dat kan op de achtergrond en hoeft het vaccineren zelf niet op te wachten. Dat je daarna op de achtergrond de koppeling makkelijker wilt maken en niet handmatig exports hoeft te doen snap ik, maar om te kunnen beginnen is dit meer dan zat.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puur functioneel is het simpel. Dat klopt, maar de overheid zit met een heleboel legacy en dit nieuwe systeem zal op een of andere manier daar wel in moeten passen. Zelfs een ogenschijnlijk simpel registratiesysteem wordt dan best complex.
Nee, dat was het idee tot 1 december. Maar toen landde de realiteit en moest men halsoverkop alsnog het plan van andere landen overnemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
Bizar dat we de hele coronacrisis bezig zijn geweest met ongenereerd de strategien van andere landen kopiren, en nu er eindelijk een vaccin is en de doelstelling volkomen duidelijk is we ineens weer dwars gaan liggen en ons eigen plan trekken.
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:Op woensdag 30 december 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk een daling !!![]()
24u toename aantal opnamen: 288 (bewezen COVID-19)
Bezetting op verpleegafdelingen: 2406 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, woensdag 30 december om 13:15
Op 1 december was dat ook al duidelijk bedoel ik te zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat was het idee tot 1 december. Maar toen landde de realiteit en moest men halsoverkop alsnog het plan van andere landen overnemen.
Oja, eens hoor, daarom heb ik hier 2 maanden terug al geopperd om te kijken naar een systeem binnen de overheid wat zich leent om te klonen. Het voordeel is dan dat je technisch al een eind bent, maar vooral omdat je dan ook de procedures en autorisatie mag overnemen, ik werk zelf voor een bank, en dat is vaak hoe we techisch werken, als we een database in een ander systeem onderbrengen hoeft onze database niet meer de hele papierwinkel doorquote:Op woensdag 30 december 2020 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gewerkt aan de infrastructuurkant onderliggend aan software engineering, was dus vaak onderdeel van zo'n team. Mijn verantwoordelijkheid was dan om dingen aan elkaar te knopen, ik ken het probleem dus
Maargoed, daarom wil je hier niet met BSN nummers werken maar met rijbewijs/paspoortnummers. De rest van de informatie is niet gevoelig en zonder additionele handelingen aan een persoon te herleiden, dus kun je zo inzetten.
De rest van de GGD systemen is even lastig voor ze, dan gebruiken de prikkers maar een ander systeem
ben ik een keer positief, is het nog niet goedquote:Op woensdag 30 december 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
17quote:
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoeven niet op afstand te werken. Terwijl je die toespraakjes makkelijk vanaf huis kan doen.
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf in een post hierboven, met name de uitnodigingen zullen een uitdaging worden. Daarnaast heb je het over "lookups", me neus kan ook wel in 2 minuten een restservice uitlezen, maar ga maar eens de autorisatieboom door op dat niveau, dan ben je maanden verder.
Stukje symboliekquote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
17![]()
![]()
Geven die lui op een verjaardag ook 50 cent, en dan zeggen: hahahah het gaat om het gebaar toch!
Laat het Noordzijde effe wetenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben ik een keer positief, is het nog niet goed
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.quote:
Normaal gesproken zou ik je nu uitfoeteren met function creeep, maar nood breekt wetquote:Op woensdag 30 december 2020 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, eens hoor, daarom heb ik hier 2 maanden terug al geopperd om te kijken naar een systeem binnen de overheid wat zich leent om te klonen. Het voordeel is dan dat je technisch al een eind bent, maar vooral omdat je dan ook de procedures en autorisatie mag overnemen, ik werk zelf voor een bank, en dat is vaak hoe we techisch werken, als we een database in een ander systeem onderbrengen hoeft onze database niet meer de hele papierwinkel door
Nu is @Predator40 een keer positief, accepteren we het nietquote:Op woensdag 30 december 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Dat heeft Koen Schuiling, burgemeester van de gemeente Groningen, beter begrepen:
[ twitter ]
Op zich ook wonderlijk dat niemand dat heeft gevraagd aan hen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Dat heeft Koen Schuiling, burgemeester van de gemeente Groningen, beter begrepen:
[ twitter ]
Ja daar zit juist het probleem, men heeft dus niet besloten om de vaccinaties door de huisartsen te laten doen, de regie zit bij de GGD, nou hoe goed hun systemen werken hebben we de afgelopen periode gezien, zelfs een simpele optelsom dagelijks doorgeven is al een probleem.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.
Ik snap je wel hoor, dat het lastig is. Maar ik heb het gevoel dat we het veel moeilijker maken dan nodig is. Met het registratiesysteem gaven ze aan dat ze een koppeling met de systemen van huisartsen wilden maken, zodat ze gegevens bij huisartsen kunnen opvragen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
't Is maar om aan te geven dat er wel vaker ruimte is voor positiviteit.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben ik een keer positief, is het nog niet goed
Twee dagen geleden had je een heel andere toon, echt niet te volgen wat jij post af en toe..quote:Op woensdag 30 december 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.
Hopelijk zet de daling in besmettingen door en neemt de druk daardoor snel af want dit is echt een fiasco in een fiasco aan het worden met al die afgehaalde zorg.
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Corona-behandelingen in een couveuse. De achterliggende gedachte is natuurlijk schrijnend, maar in mijn hoofd levert dat een komisch beeld op.
Ja, als zelfs oncologie al niet meer door kan gaan. Ik snap echt niet dat we gewoon cohort afdelingen maken voor covid patinten zodat normale zorg door kan gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.
Hopelijk zet de daling in besmettingen door en neemt de druk daardoor snel af want dit is echt een fiasco in een fiasco aan het worden met al die afgehaalde zorg.
Niet iedereen staat ingeschreven bij huisarts. Plekken waar een huisartsen tekort is, staan mensen niet eens ingeschreven bij een huisarts.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.
Ik snap je wel hoor, dat het lastig is. Maar ik heb het gevoel dat we het veel moeilijker maken dan nodig is. Met het registratiesysteem gaven ze aan dat ze een koppeling met de systemen van huisartsen wilden maken, zodat ze gegevens bij huisartsen kunnen opvragen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Volgens mij is het ergste nog dat je dit nog meent ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Heerlijk tochquote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Toen was ik er niet eens dus je zal wel weer dat dingen door elkaar halen. Helaas niks nieuws.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Twee dagen geleden had je een heel andere toon, echt niet te volgen wat jij post af en toe..
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat mensen wel eens wijzen naar het totaal aantal ziekenhuisbedden, maar dat dat te simpel gedacht is. Niet al die bedden zijn zomaar voor iedereen in te zetten.
Voor de 1000e keer: ER - IS - GEEN - PERSONEELquote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, als zelfs oncologie al niet meer door kan gaan. Ik snap echt niet dat we gewoon cohort afdelingen maken voor covid patinten zodat normale zorg door kan gaan.
Dag daarvoor dan, je waait iig met alle winden mee.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen was ik er niet eens dus je zal wel weer dat dingen door elkaar halen. Helaas niks nieuws.
Ja natuurlijk meen ik dit. Wat een onzin dat hij niet thuis hoeft te werken omdat-ie "een belangrijker baantje" heeft. Als het kan, dan moet je het doen. Ik denk dat het z'n oproep aan mensen om thuis te blijven kracht bij had kunnen zetten als-ie liet zien dat-ie het zelf ook doet.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ergste nog dat je dit nog meent ook.
Ik ga er toch vanuit dat ze die afwegingen heel bewust en op basis van expertise maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, als zelfs oncologie al niet meer door kan gaan. Ik snap echt niet dat we gewoon cohort afdelingen maken voor covid patinten zodat normale zorg door kan gaan.
En dat lijkt me sowieso een probleem, maar dat is een kleine minderheid lijkt mij. Ik ga er zomaar vanuit dat dat ook geen patienten in risicogroepen zijn, want die komen over 't algemeen vaker bij een huisarts. Oftewel, die kunnen prima alsnog gevaccineerd worden als het gros gevaccineerd is.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet iedereen staat ingeschreven bij huisarts. Plekken waar een huisartsen tekort is, staan mensen niet eens ingeschreven bij een huisarts.
Het zorg-personeel is zelf ook ziek. Of oververmoeid etc.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij is fucking minister-president, h? Die voert overleggen met de staatshoofden ter wereld. Als je denkt dat hij dat kan doen vanaf zijn zolderkamer snap je echt niet hoe dat werkt.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja natuurlijk meen ik dit. Wat een onzin dat hij niet thuis hoeft te werken omdat-ie "een belangrijker baantje" heeft. Als het kan, dan moet je het doen. Ik denk dat het z'n oproep aan mensen om thuis te blijven kracht bij had kunnen zetten als-ie liet zien dat-ie het zelf ook doet.
Dan begin je bij de mensen die er wel staan ingeschreven. Ik heb het idee dat we eerst een systeem willen optuigen dat 100% compleet is voordat we willen beginnen met spuiten. Dat is leuk in normale situaties, maar daar zitten we dus niet in. Als we met 40% kunnen beginnen is het ook goed, kunnen we in die tijd verzinnen hoe we aan de volgende groep beginnen. Ieder persoon dat niet meer in een ziekenhuis terechtkomt is er nu 1.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet iedereen staat ingeschreven bij huisarts. Plekken waar een huisartsen tekort is, staan mensen niet eens ingeschreven bij een huisarts.
Even los van of het wel of niet thuis kan, ik ben wel blij dat het niet via Zoom gedaan wordt. Heb je een geheim overleg met Frankrijk of Duitsland, zit China lekker mee te loeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij is fucking minister-president, h? Die voert overleggen met de staatshoofden ter wereld. Als je denkt dat hij dat kan doen vanaf zijn zolderkamer snap je echt niet hoe dat werkt.
Schijnt aardig probleem te zijn in de noordelijke provincies en Zeeland.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat lijkt me sowieso een probleem, maar dat is een kleine minderheid lijkt mij. Ik ga er zomaar vanuit dat dat ook geen patienten in risicogroepen zijn, want die komen over 't algemeen vaker bij een huisarts. Oftewel, die kunnen prima alsnog gevaccineerd worden als het gros gevaccineerd is.
Werd verguisd en afgemaakt omdat ik het hier in de zomer al had over strengere maatregelen als enige samen met m'n maat @Gretzlquote:Op woensdag 30 december 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dag daarvoor dan, je waait iig met alle winden mee.
Ik vrees wel dat we op een code zwart situatie af gaan stevenen waarbij er straks moeilijke keuzes moeten worden gemaakt wie nog wel wordt opgenomen en wie niet. Vooral als de VK mutatie hier zou gaan huishouden.quote:
Oke, lijkt me een probleem dat opgelost moet worden. Zetten we op de lijst, pakken we op na de pandemiequote:Op woensdag 30 december 2020 13:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Schijnt aardig probleem te zijn in de noordelijke provincies en Zeeland.
https://wnl.tv/2020/12/02(...)-opleidingsplaatsen/
De overheid heeft een hele stal aan dit soort systemen inderdaad maar ze hebben helaas ook een handje ervan om voor elke niche een nieuw systeem te willen. Zo kwamen we er bij een instelling achter dat hun onderwijssysteem ook een archief-functie had. Dit ontdekten we terwijl we taart stonden te eten wegens de feestelijke lancering van een nieuw digitaal archiveringssysteem.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:33 schreef raptorix het volgende:
Overigens, als ik een syteem zou klonen, dan zou ik het verkiezings systeem pakken, sterker nog facilitair kun je daar ook vrijwel alles van over nemen.
Wat overigens volledig conform de verwachting was. De piek werd bij aanvang van de lockdown pas begin januari voorzien.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:38 schreef Elan het volgende:
Situatie is in de ziekenhuizen gewoon ernstig aan het verslechteren de laatste week met name. Dat kun je zelf ook zien in de cijfers.
Die is al aan het huishouden. Alleen ik vermoed dat je het nog niet echt merkt vanwege de lockdown.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat we op een code zwart situatie af gaan stevenen waarbij er straks moeilijke keuzes moeten worden gemaakt wie nog wel wordt opgenomen en wie niet. Vooral als de VK mutatie hier zou gaan huishouden.
Andere wereldleiders hebben daar toch minder moeite mee. Mark Rutte en Huge de Jonge doen af en toe Facebook-sessies waarin ze vragen van burgers beantwoorden. Dat doen ze dan strak in het pak vanaf hun werkplek, terwijl Jacinda Ardern (minister-president van Nieuw Zeeland) dit soort dingen gewoon vanuit huis doet:quote:Op woensdag 30 december 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij is fucking minister-president, h? Die voert overleggen met de staatshoofden ter wereld. Als je denkt dat hij dat kan doen vanaf zijn zolderkamer snap je echt niet hoe dat werkt.
Vind je dit echt een menselijke, menswaardige, oplossing? Bepaalde mensen acute zorg ontzeggen?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met opnemen van covid gevallen en meer palliatieve zorg verlenen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rot zelf op. Hoop niet dat het jou treft dat je moet wachten op een oncologie operatie omdat een dikke troll van 120 KG op de ic ligt.
Bovendien is Arie Slob niet zelf besmet, maar een medewerker.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:37 schreef chratnox het volgende:
Daarbij, van hoeveel besmettingen hebben we in de tweede kamer gehoord? Arie Slob, maar dat was ook niet in de tweede kamer.
Ben jij Putin zelf?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rot zelf op. Hoop niet dat het jou treft dat je moet wachten op een oncologie operatie omdat een dikke troll van 120 KG op de ic ligt.
Jonge vrouwen met borstkanker de operatie uitstellen vind jij menselijk? Ik maak de afweging tussen had X of Y voorkomen kunnen worden en moet het dan voorgaan op zorg voor jonge mensen met relatief veel overlevingskansen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je dit echt een menselijke, menswaardige, oplossing? Bepaalde mensen acute zorg ontzeggen?
Gewoon?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met opnemen van covid gevallen en meer palliatieve zorg verlenen.
Mensen die toch al niet teveel aan hun gezondheid doen kunnen best even wachten.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je dit echt een menselijke, menswaardige, oplossing? Bepaalde mensen acute zorg ontzeggen?
Je hebt het nu over een informele facebook Q&A. Net had je het over officile persconferenties.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Andere wereldleiders hebben daar toch minder moeite mee. Mark Rutte en Huge de Jonge doen af en toe Facebook-sessies waarin ze vragen van burgers beantwoorden. Dat doen ze dan strak in het pak vanaf hun werkplek, terwijl Jacinda Ardern (minister-president van Nieuw Zeeland) dit soort dingen gewoon vanuit huis doet:
[ afbeelding ]
Geeft toch een andere indruk, vind ik.
Helaaschquote:
Dat wel maar er is op voorhand wel wat lager ingeschat als het gaat om absolute aantallen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat overigens volledig conform de verwachting was. De piek werd bij aanvang van de lockdown pas begin januari voorzien.
Uhm nee.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel die op de IC liggen zo ongeveer.
Hier is waar het fout gaat, vind ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat als de premier en alle vice-premiers corona hebben en allemaal in quarantaine moeten?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien is Arie Slob niet zelf besmet, maar een medewerker.
Maar het gaat er ook helemaal niet om of het kan. Met dat argument hadden we scholen ook wel volledig online kunnen laten. Technisch gezien kan het.
De Tweede Kamer, en zker de ministers (laat staan de minister-president) is te belangrijk om af te doen via Zoom-calls.
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Of het nou via de TV gaat of via Facebook, punt is dat je jezelf aan het volk presenteert. Het komt daarbij gewoon beter over als je zelf het goede voorbeeld geeft vind ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een informele facebook Q&A. Net had je het over officile persconferenties.
Nogal een verschil..
Klinkt sowieso al als nutteloos, waarom zou je iets willen archiveren?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De overheid heeft een hele stal aan dit soort systemen inderdaad maar ze hebben helaas ook een handje ervan om voor elke niche een nieuw systeem te willen. Zo kwamen we er bij een instelling achter dat hun onderwijssysteem ook een archief-functie had. Dit ontdekten we terwijl we taart stonden te eten wegens de feestelijke lancering van een nieuw digitaal archiveringssysteem.
Ja eens, en het onthouden van zorg voor hen is geen doel natuurlijk. Sterker nog, totaal onwenselijk! Maar zij hoeven geen bedden bezet te houden voor mensen die gezondheidstechnisch pech hebben gehad.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier is waar het fout gaat, vind ik.
Waarom moet dat op die toon en met die woorden? Het is en blijft gewoon een mens.
Heeft de jonge vrouw met borstkanker de pil geslikt? Gerookt? Deodorant met aluminium gebruikt? Dan was het te voorkomen geweest dus eigen schuld.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jonge vrouwen met borstkanker de operatie uitstellen vind jij menselijk? Ik maak de afweging tussen had X of Y voorkomen kunnen worden en moet het dan voorgaan op zorg voor jonge mensen met relatief veel overlevingskansen.
De laatste briefing (8 december) daalden de aantallen nog, maar hebben ze ook gezegd dat de onzekerheid voor eind december behoorlijk groot was.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wel maar er is op voorhand wel wat lager ingeschat als het gaat om absolute aantallen.
Waar wil je anders een grens trekken? Bovendien is de door jou genoemde causaliteit tussen leefstijl en borstkanker niet zo heel sterk, hooguit bij roken is dat het geval.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft de jonge vrouw met borstkanker de pil geslikt? Gerookt? Deodorant met aluminium gebruikt? Dan was het te voorkomen geweest dus eigen schuld.
Hoever wil je gaan?
In quarantaine kun je in principe doorwerken. Maar bepaalde taken zullen dan overgenomen worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat als de premier en alle vice-premiers corona hebben en allemaal in quarantaine moeten?
Dat hebben de mensen die jij weg wil hebben, ook: pech gehad gezondheidtechnisch. Zonder covid zouden ze ook niet op de IC liggen. Ze liggen er niet omdat ze overgewicht hebben, maar omdat ze daarbij covid kregen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens, en het onthouden van zorg voor hen is geen doel natuurlijk. Sterker nog, totaal onwenselijk! Maar zij hoeven geen bedden bezet te houden voor mensen die gezondheidstechnisch pech hebben gehad.
Als het volk zo infantiel is dat ze niet snappen dat een premier een wat belangrijker baantje heeft dan zijzelf kun je je net zo goed opheffen als democratie.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Of het nou via de TV gaat of via Facebook, punt is dat je jezelf aan het volk presenteert. Het komt daarbij gewoon beter over als je zelf het goede voorbeeld geeft vind ik.
Slob, Jette, Barbara Visser en diverse fractiemedewerkers. Zullen er wellicht ook een paar zijn die het nieuws niet gehaald hebben. Denk dat ze slechter scoren dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarbij, van hoeveel besmettingen hebben we in de tweede kamer gehoord? Arie Slob, maar dat was ook niet in de tweede kamer.
Het is ook praktisch lastig he. Een hele cameracrew in de huiskamer bij Rutte, waar de belichting niet goed geregeld kan worden, waar de boodschap ondersneeuwt doordat hij een druk schilderbij heeft hangen. Of waar hij niet goed te horen is doordat er een echo in de kamer is, of zijn internetverbinding niet goed genoeg is.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Of het nou via de TV gaat of via Facebook, punt is dat je jezelf aan het volk presenteert. Het komt daarbij gewoon beter over als je zelf het goede voorbeeld geeft vind ik.
Ik zou me toch stuk lachen als er ineens een vrouw in een badjas achter de camera langsloopt terwijl Mark het volk toespreekt.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook praktisch lastig he. Een hele cameracrew in de huiskamer bij Rutte, waar de belichting niet goed geregeld kan worden, waar de boodschap ondersneeuwt doordat hij een druk schilderbij heeft hangen. Of waar hij niet goed te horen is doordat er een echo in de kamer is, of zijn internetverbinding niet goed genoeg is.
Als bij mij op mn werk de jaarcijfers gepresenteerd worden wordt dat vanuit kantoor gedaan, omdat de infrastructuur daar aanwezig en betrouwbaar is. Dat kantoor is dan verder leeg, maar dan nog.
Of misschien wel een man?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou me toch stuk lachen als er ineens een vrouw in een badjas achter de camera langsloopt terwijl Mark het volk toespreekt.
1 op de 10 Nederlanders heeft het gehad. Visser is het eerste (en enige?) kabinetslid dat positief getest is. Dat is minder dan 1 op 10 dus.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Slob, Jette, Barbara Visser en diverse fractiemedewerkers. Zullen er wellicht ook een paar zijn die het nieuws niet gehaald hebben. Denk dat ze slechter scoren dan de gemiddelde Nederlander.
Of allebei?quote:
quote:Meer doses persen uit flesjes met vaccins tegen coronavirus
AMSTERDAM - De Tsjechische en Italiaanse overheid gaan gebruik maken van een speciale techniek om meer doses uit vaccinflesjes tegen Covid-19 te halen. Door middel van een persmethode kunnen zo meer mensen alvast worden beschermd tegen het coronavirus.
Lijkt me geniaal, mooie afsluiter van 2020.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou me toch stuk lachen als er ineens een vrouw in een badjas achter de camera langsloopt terwijl Mark het volk toespreekt.
Ik snap je punt, maar de ironie is dat juist bij de laatste toespraak z'n verhaal niet goed te volgen was vanwege het gejoel buiten. Waarschijnlijk was dat achter een iPad bij Mark thuis aan de keukentafel een stuk beter gegaanquote:Op woensdag 30 december 2020 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook praktisch lastig he. Een hele cameracrew in de huiskamer bij Rutte, waar de belichting niet goed geregeld kan worden, waar de boodschap ondersneeuwt doordat hij een druk schilderbij heeft hangen. Of waar hij niet goed te horen is doordat er een echo in de kamer is, of zijn internetverbinding niet goed genoeg is.
Als bij mij op mn werk de jaarcijfers gepresenteerd worden wordt dat vanuit kantoor gedaan, omdat de infrastructuur daar aanwezig en betrouwbaar is. Dat kantoor is dan verder leeg, maar dan nog.
Slim, die zijn al een stuk verder.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:52 schreef OProg het volgende:
Ik kan het stuk niet lezen want Telegraaf paywall, maar...
[..]
Tijdens de eerste golf was de oversterfte ongeveer 9000. Tot vorige week stond de teller op 6000 voor de tweede golf, maar ik denk niet dat die +900 van week 51 daar al bij zaten. Als dat de hele winter zo doorgaat, wordt de tweede golf dodelijker dan de eerstequote:Op woensdag 30 december 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Oversterfte zet flink door met in week 51 bijna +900 (normaal 3100, nu bijna 4000) meldt Marino van Zelst.
Dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 30 december 2020 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijdens de eerste golf was de oversterfte ongeveer 9000. Tot vorige week stond de teller op 6000 voor de tweede golf, maar ik denk niet dat die +900 van week 51 daar al bij zaten. Als dat de hele winter zo doorgaat, wordt de tweede golf dodelijker dan de eerste
Deze man heeft gewoon overgewicht hoor. Net als 50,1 % van de Nederlandse bevolking boven de 18.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zag Amerikaan, dus verwachtte iemand met flinke obesitas. Maar deze man lijkt gewoon een normaal gewicht te hebben. Geen onderliggende aandoeningen ook volgens berichtgeving.
Blijkt maar weer eens dat het ook voor gezonde relatief jonge mensen niet altijd maar een griepje is.
Het is een vreemd soort 'mazzel' vrees ik dat de vorige golf zo dicht bij de lente zat. Ook als je kijkt naar hoe andere virussen zich gedragen binnen het jaargetijde. Het blijft toch bijzonder dat we daar - op de statistische gegevens na - toch relatief weinig van weten.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijdens de eerste golf was de oversterfte ongeveer 9000. Tot vorige week stond de teller op 6000 voor de tweede golf, maar ik denk niet dat die +900 van week 51 daar al bij zaten. Als dat de hele winter zo doorgaat, wordt de tweede golf dodelijker dan de eerste
Overlijdens lopen ook door (met vertraging) als de lockdown in februari wellicht beindigd wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik hoop niet dat het de hele winter doorgaat, want dat zou betekenen dat deze lockdown tot maart aan gaat houden.
Maar in principe zouden de overlijdens begin/half januari ook wel af moeten nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Overlijdens lopen ook door (met vertraging) als de lockdown in februari wellicht beindigd wordt.
Dat klinkt heel logisch, maar ik heb daar nog niets over gelezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Zouden ze bij de uitnodigingen overigens rekening houden of iemand eerder dit jaar positief getest is? Immers, mensen die al positief getest zijn hebben minder urgent een vaccin nodig lijkt me.
Volgens mij hebben ze al aangegeven dat ze daar geen rekening mee gaan houden. Iedereen wordt uitgenodigd om te prikken, of ze eerder positief zijn getest of niet maakt niet uit.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Zouden ze bij de uitnodigingen overigens rekening houden of iemand eerder dit jaar positief getest is? Immers, mensen die al positief getest zijn hebben minder urgent een vaccin nodig lijkt me.
Is dat berhaupt centraal geregistreerd?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou wel een gemiste kans zijn. Of iemand positief getest is lijkt me gewoon gekoppeld aan het BSN, want je moet je via DigiD aanmelden. Dat proces automiseren zou niet al te moeilijk moeten zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze al aangegeven dat ze daar geen rekening mee gaan houden. Iedereen wordt uitgenodigd om te prikken, of ze eerder positief zijn getest of niet maakt niet uit.
Moet makkelijk te koppelen zijn in een database. DB1 overzicht met alle bsn's, DB2 overzicht met positief geteste burgers. En klaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klinkt heel logisch, maar ik heb daar nog niets over gelezen.
Ik dacht gelezen te hebben van niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij is er al vaker in dit topic daar vaker een discussie over gevoerd, dat het vooral met het gedrag van de mensen per seizoen te maken heeft. We hadden inderdaad enorm geluk in maart dat het al heel snel mooi weer werd voor wekenlang. Denk dat het besmettingsgevaar enorm verschilt wanneer je met vrienden balletje trapt en biertje doet in het park dan wanneer je lekker met 8 man opgepropt zit in een vochtig slecht geventileerd kamertje.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is een vreemd soort 'mazzel' vrees ik dat de vorige golf zo dicht bij de lente zat. Ook als je kijkt naar hoe andere virussen zich gedragen binnen het jaargetijde. Het blijft toch bijzonder dat we daar - op de statistische gegevens na - toch relatief weinig van weten.
Wel waarschijnlijk dat van die groep mensen er minder komen, ook als ze wel worden uitgenodigd.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou wel een gemiste kans zijn. Of iemand positief getest is lijkt me gewoon gekoppeld aan het BSN, want je moet je via DigiD aanmelden. Dat proces automiseren zou niet al te moeilijk moeten zijn.
Technisch moet het niet zo moeilijk zijn. Je hebt gewoon groep X (bv. ziekenhuismedewerkers) en binnen die groep nodig je eerst de mensen uit die nog niet (positief) getest zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:03 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben van niet.
Ik denk dat je ze beter maar allemaal kan uitnodigen. Veroorzaakt alleen maar weer een nieuwe administratie.
Wat overgewicht ja, maar geen obesitas afgaande op de foto’squote:Op woensdag 30 december 2020 14:00 schreef KP het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon overgewicht hoor. Net als 50,1 % van de Nederlandse bevolking boven de 18.
quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat vroeg ik me net ook al af.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
#proefballon
Ja, ik denk ook dat we enorm hebben gemazzeld met de vroege lente afgelopen jaar. Het was echt uitzonderlijk lekker weer vanaf april ofzo en het hield ook maanden aan. Lekker naar buiten in de zon doet een mens goed en virussen verdwijnen dan ook als sneeuw voor de zon lijkt het.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is een vreemd soort 'mazzel' vrees ik dat de vorige golf zo dicht bij de lente zat. Ook als je kijkt naar hoe andere virussen zich gedragen binnen het jaargetijde.
Ja, ik heb het wel eens eerder in deze reeks gezegd, maar dat is sowieso iets dat me enorm verbaasd heeft tijdens deze hele pandemie: hoe weinig we eigenlijk weten. Over virussen, over het immuunsysteem, over de werking van allerlei vitamines. Ik dacht echt dat dat allemaal gesneden koek was voor de geavanceerde stand van de moderne wetenschap, maar blijkbaar zijn er nog een hoop kennisgaten te vullen.quote:Het blijft toch bijzonder dat we daar - op de statistische gegevens na - toch relatief weinig van weten.
Dat is een beetje de olifant in de kamer in de virologie volgens mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is een vreemd soort 'mazzel' vrees ik dat de vorige golf zo dicht bij de lente zat. Ook als je kijkt naar hoe andere virussen zich gedragen binnen het jaargetijde. Het blijft toch bijzonder dat we daar - op de statistische gegevens na - toch relatief weinig van weten.
Een BSN-nummer registreren is verplicht voor een Klasse A-ziekte, dus het moet ergens staan. Ook commercile teststraten zijn verplicht dit uit te vragen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:06 schreef OProg het volgende:
[..]
[..]
Dat vroeg ik me net ook al af.
Alleen de registratie van het vaccineren is al een issue dus je kan met zekerheid stellen dat ze ook geen idee hebben wie een groot deel van de positieve testen zijn.
Ik heb wel verbazing dat ik er eigenlijk ook niks van lees van de 'experts' of je hier iets mee zou kunnen naar ik weet.
Zelfs overgewicht wordt als onderliggend lijden/argument gebruikt om het te bagatelliseren.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat overgewicht ja, maar geen obesitas afgaande op de foto’s
Hoe langer je wacht, des te langer het moet duren ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet niet, ik denk dat een lockdown vanaf mid Oktober tot eind November beter had gewerkt vanwege het gebrek aan feestdagen. Maar goed, dat is allemaal mosterd na de maaltijd
Een kennis van me is bijna arts. Die vertelde vorig jaar al dat aan het einde van al die jaren studeren hij straks toch zeker een procent of 5 van het menselijk lichaam begrijpt. En dan ik dan grotendeel het grove snijden en weer dichtnaaien werk. Van die overige 95% kan je om daar een paar procent van te begrijpen de rest van je leven vullen vervolgens.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:06 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik heb het wel eens eerder in deze reeks gezegd, maar dat is sowieso iets dat me enorm verbaasd heeft tijdens deze hele pandemie: hoe weinig we eigenlijk weten. Over virussen, over het immuunsysteem, over de werking van allerlei vitamines. Ik dacht echt dat dat allemaal gesneden koek was voor de geavanceerde stand van de moderne wetenschap, maar blijkbaar zijn er nog een hoop kennisgaten te vullen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 14:00 schreef KP het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon overgewicht hoor. Net als 50,1 % van de Nederlandse bevolking boven de 18.
Ik denk dat het veel tijd kost en weinig tijdwinst oplevert. Als je ziet hoe het nu gaat moeten ze maar niet te veel differentiren, denk ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een BSN-nummer registreren is verplicht voor een Klasse A-ziekte, dus het moet ergens staan. Ook commercile teststraten zijn verplicht dit uit te vragen.
Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een BSN-nummer registreren is verplicht voor een Klasse A-ziekte, dus het moet ergens staan. Ook commercile teststraten zijn verplicht dit uit te vragen.
het verloop is toch meestal eerst dalende testen, 7 dagen later opnames in het ziekenhuis en weer 7 dagen later ic opnames?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Flinke stijging weer op de IC
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.714 (-47)
🟢Clinic: 2.002 (-75)
🔴ICU: 712 (28)
New:
🟢Clinic: 289 (-141)
🟢ICU: 64 (-8)
In 🇩🇪: 11
Of misschien hebben we wel te laat versoepeld en hadden we het virus in de zomermaanden meer rond moeten laten gaan. Meer jojo'en en zo wat meer immuniteit opbouwen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe langer je wacht, des te langer het moet duren ook.
Maar ipv afschalen van de BCO deze zomer, had men ook de BCO grondig moeten gaan uitvoeren, zoals bijv. in Australi. Maar in Nederland wilde men liever doen alsof het voorbij was en geen 'onnodige paniek' veroorzaken. Blijkbaar hebben we liever overstroomde ziekenhuizen.
[ afbeelding ]
https://www.dhhs.vic.gov.au/case-locations-and-outbreaks
Nee, als je de boel uit de hand hebt laten lopen kan dit niet meer, nee, maar in de zomer waren de cijfers laag genoeg.
Ventilatie en weerstand. In de zomer is men meer buiten en staan binnen ramen en deuren open. In de winter zijn we meer binnen en alles potdicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een beetje de olifant in de kamer in de virologie volgens mij.Het is duidelijk dat veel luchtwegvirussen zich in de wintermaanden veel heviger roeren maar het waarom daarvan is eigenlijk gewoon nog niet duidelijk. Ze roepen altijd maar dat het komt omdat we dan meer binnen zitten maar dat is eigenlijk ook maar een slag in de lucht.
Daarom wil het niks zeggen dat zo'n kortere lockdown van een maand nu niet werkt. Het is gewoon veel te laat. Ik zie hier regelmatig dat mensen zo'n korte lockdown belachelijk maken naar aanleiding van het huidig verloop, maar die vergeten eventjes dat het wel degelijk uitmaakt wanneer je ingrijpt. Ik denk dat de huidige lockdown echt wel gaat werken, maar het gaat veel langer duren dan wanneer ze het begin november hadden ingevoerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe langer je wacht, des te langer het moet duren ook.
Maar ipv afschalen van de BCO deze zomer, had men ook de BCO grondig moeten gaan uitvoeren, zoals bijv. in Australi. Maar in Nederland wilde men liever doen alsof het voorbij was en geen 'onnodige paniek' veroorzaken. Blijkbaar hebben we liever overstroomde ziekenhuizen.
[ afbeelding ]
https://www.dhhs.vic.gov.au/case-locations-and-outbreaks
Nee, als je de boel uit de hand hebt laten lopen kan dit niet meer, nee, maar in de zomer waren de cijfers laag genoeg.
Heeft dat "opbouwen van immuniteit" ook maar ergens op de wereld enigszins tot resultaten geleid? In Zweden dachten ze dat ze daarmee bezig waren en daar zijn nu de ziekenhuizen overstroomd en worden er alsnog zware maatregelen ingevoerd om een beetje grip op de situatie te krijgen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of misschien hebben we wel te laat versoepeld en hadden we het virus in de zomermaanden meer rond moeten laten gaan. Meer jojo'en en zo wat meer immuniteit opbouwen.
Het zal me niks verbazen als ze de basisscholen mid januari weer gewoon gaan openen, omdat ze onderwijs te belangrijk vinden; ongeacht het aantal besmettingen/het risico daar. Zal echt verrast zijn als ze het weer verlengen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht
Het is te vroeg om de scholen half januari weer te openen. Zo'n besluit kan leiden tot het oplaaien van het aantal coronagevallen, waarschuwt het zogeheten Red Team.
Ben benieuwd wat er uit die bijeenkomst van het OMT zal komen vandaag, ook betreft het vraagstuk van de scholen en de besmettelijkheid vd mutatie bij kinderen.
@Janneke141quote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Het is te vroeg om de scholen half januari weer te openen. Zo'n besluit kan leiden tot het oplaaien van het aantal coronagevallen, waarschuwt het zogeheten Red Team.
Ben benieuwd wat er uit die bijeenkomst van het OMT zal komen vandaag, ook betreft het vraagstuk van de scholen en de besmettelijkheid vd mutatie bij kinderen.
Red team en zaken langer dicht houden of extra zaken dicht doen... moeten we die groep nog serieus nemen? Als zou eens zouden pleiten voor een dringend advies aan 65+ om thuis te blijven...wat er vandaag allemaal weer rondliep toen ik door het centrum fietste...quote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
ik meen in het noordoosten van Brazili (Maranhao) waar een zekere vorm van immuniteit is opgebouwd maar dat had ook te maken met de relatief lage leeftijd van de bevolking dus wel ziek maar minder in het ziekenhuisquote:Op woensdag 30 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft dat "opbouwen van immuniteit" ook maar ergens op de wereld enigszins tot resultaten geleid? In Zweden dachten ze dat ze daarmee bezig waren en daar zijn nu de ziekenhuizen overstroomd en worden er alsnog zware maatregelen ingevoerd om een beetje grip op de situatie te krijgen.
Wel een goede vraag. Zijn toch vast plekken waar nu groepsimmuniteit bereikt zou moeten zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft dat "opbouwen van immuniteit" ook maar ergens op de wereld enigszins tot resultaten geleid? In Zweden dachten ze dat ze daarmee bezig waren en daar zijn nu de ziekenhuizen overstroomd en worden er alsnog zware maatregelen ingevoerd om een beetje grip op de situatie te krijgen.
Vrij groot dilemmaquote:Op woensdag 30 december 2020 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze de basisscholen mid januari weer gewoon gaan openen, omdat ze onderwijs te belangrijk vinden; ongeacht het aantal besmettingen/het risico daar. Zal echt verrast zijn als ze het weer verlengen.
Dat mag ik hopen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze de basisscholen mid januari weer gewoon gaan openen, omdat ze onderwijs te belangrijk vinden; ongeacht het aantal besmettingen/het risico daar. Zal echt verrast zijn als ze het weer verlengen.
Helemaal mee eens, ga het eens in een andere hoek zoeken ipv jonge kinderen. Zeker een basisschool moet zsm weer open.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Ik hou m'n hart vast voor het aantal positieve tests eind januariquote:Op woensdag 30 december 2020 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De verkapte herd-immunity-strategie van Nederland is precies waarom we nu in de shit zitten, idd. Het idee dat het prima is dat iedereen het onder de 70 het oploopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zweden is dan weer het andere uiterste, maar de maatregelen die zij nu hebben zijn minder zwaar dan bij ons. Maar Zweden is wel een voorbeeld dat het volgens mij echt niet alleen aan ons gedrag ligt, wat Cesera-Borgia ook zegt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die teller is er al: ourworldindata.orgquote:Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef 297534 het volgende:
Als het inenten eindelijk gaat beginnen, dan lijkt het me wel leuk als er een teller komt, waarop je kan zien hoeveel vaccinaties er al zijn gedaan. Dan kan ik dat de hele dag gaan bijhouden. Net als de stemmen bij de Amerikaanse verkiezingen.
Als die Britse mutatie kleine kinderen net zo besmet en besmettelijk maakt als volwassenen hebben we wel echt een probleem.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ga het eens in een andere hoek zoeken ipv jonge kinderen. Zeker een basisschool moet zsm weer open.
Kwam dacht ik door de luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een beetje de olifant in de kamer in de virologie volgens mij.Het is duidelijk dat veel luchtwegvirussen zich in de wintermaanden veel heviger roeren maar het waarom daarvan is eigenlijk gewoon nog niet duidelijk. Ze roepen altijd maar dat het komt omdat we dan meer binnen zitten maar dat is eigenlijk ook maar een slag in de lucht.
Ah, met een beetje mazzel voegt Nederland zich halverwege Maart ook bij dat lijstje!quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die teller is er al: ourworldindata.org
Nee. Niet in de meer 'ontwikkelde' delen van de wereld. Misschien in landen waar de bevolking sowieso net de 50 haalt. Maar daar is veel onduidelijk wat nu precies de verspreiding is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik word gek hier. Wanneer gaan deze faalhazen eruit?quote:RIVM volgt ontwikkelingen
Het RIVM laat weten de ontwikkelingen met interesse te volgen. Of ook in Nederland gebruik kan worden gemaakt van technieken om meer doses uit de flacons te krijgen is nog niet duidelijk.
„Zorgvuldigheid is het allerbelangrijkst”, meldt een woordvoerder. „Eerst moet onderzocht worden of het op een verantwoorde manier mogelijk is.”
Met alle respect, maar ze zoeken het in zoveel hoeken. Sportverenigingen, horeca, cultuursector, oudere kinderen, etc. Basisscholen zijn niet speciaal of zo; dat ze altijd de sjaak zijn. Tegenovergestelde juist. Eerste maatregelen die opgeheven gaat worden en de laatste om weer ingevoerd te worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ga het eens in een andere hoek zoeken ipv jonge kinderen. Zeker een basisschool moet zsm weer open.
Ik ook ja. Jordii zei het goed; het is een groot dilemma. Ik heb er zo m'n mening over, maar ik snap ook wel dat onderwijs enorm belangrijk is. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe eerlijk het is naar de rest van de samenleving om de scholen weer te openen, terwijl dat er (hoogstwaarschijnlijk) voor zal gaan zorgen dat andere sectoren nog langer dicht moeten blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Ik hou m'n hart vast voor het aantal positieve tests eind januari
Dit is dus waar ik voor vrees.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:19 schreef Confetti het volgende:
Lees net dat de vaccinatielocaties in Rotterdam en Houten niet op 8 januari openen maar op 11 januari.
Achterlijke faalhazen.
https://www.gelderlander.(...)-in-veghel~ac56b3ae/
Ah, dank.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die teller is er al: ourworldindata.org
Gezien er nog geen overeenstemming is of kinderen nu wel of niet net zo besmettelijk zijn na 9 maanden lijkt het mij duidelijk dat dit niet voor 19 januari helder wordt. Oftewel, gewoon weer open.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als die Britse mutatie kleine kinderen net zo besmet en besmettelijk maakt als volwassenen hebben we wel echt een probleem.
Dan krijg je overal uitbraken, ouders, opa's/oma's, collega's. Dat wordt next level tov middelbare scholen en daarmee ook 100% overbelasting van de nu al erg wankelende zorg.
Wanneer het niet zo is dan kinderen 19-1 gelijk naar school maar het is wel verontrustend en belangrijk om zeker te weten komende weken.
Als het aan het RedTeam ligt dan gaan de scholen voor de zomer niet meer open. Wat die erover zeggen neem ik dus ter kennisgeving aan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Met een beetje mazzel zijn ze half April eruit of ze meer vaccindoses uit een flesje kunnen halen!quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-tegen-coronavirus
Zo'n beetje heel europa gaat meer vaccinsdoses uit een flesje halen. Dat schijnt te kunnen. Wat lezen we vervolgens:
[..]
Ik word gek hier. Wanneer gaan deze faalhazen eruit?
Waarschijnlijk omdat zij altijd gepest zijn en daarom een hekel hebben aan school.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aan het RedTeam ligt dan gaan de scholen voor de zomer niet meer open. Wat die erover zeggen neem ik dus ter kennisgeving aan.
Zorgvuldig is echt een prachtig excuus voor werkelijk alles wat misgaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
Zo'n beetje heel europa gaat meer vaccinsdoses uit een flesje halen. Dat schijnt te kunnen. Wat lezen we vervolgens:
[..]
richt je op de einddatumquote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef Mammietje het volgende:
Ik begin pessimistisch te worden...
Ja ze zitten wel te nageltrekken onderhand. Ze willen alles zelf onderzoeken. Alsof ze iets willen weerleggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gezien hoeveel steun ze nog krijgen krijgen we gewoon grotendeels hetzelfde kabinet met hetzelfde beleid.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk alles waar je niet direct competent voor bent gooien op 'zorgvuldigheid'. Dat is ook een bijverschijnsel van dit jaar dat me mijn strot uit komt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, maar beleidsmakers houden daar wel degelijk rekening mee. Straks stijgen de aantallen door, en gaat iedereen dat toeschrijven op de heropening van scholen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aan het RedTeam ligt dan gaan de scholen voor de zomer niet meer open. Wat die erover zeggen neem ik dus ter kennisgeving aan.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinationsquote:Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef 297534 het volgende:
Als het inenten eindelijk gaat beginnen, dan lijkt het me wel leuk als er een teller komt, waarop je kan zien hoeveel vaccinaties er al zijn gedaan. Dan kan ik dat de hele dag gaan bijhouden. Net als de stemmen bij de Amerikaanse verkiezingen.
was allang bekend....8 januari is het show moment van NL.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:19 schreef Confetti het volgende:
Lees net dat de vaccinatielocaties in Rotterdam en Houten niet op 8 januari openen maar op 11 januari.
Achterlijke faalhazen.
Ik ga het ook gebruiken op mijn werk als ik achterloop of traag ben.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Werkelijk alles waar je niet direct competent voor bent gooien op 'zorgvuldigheid'. Dat is ook een bijverschijnsel van dit jaar dat me mijn strot uit komt.
Bij die school in Bergschenhoek lijkt de Britse variant de boosdoener maar kan eeb incident zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gezien er nog geen overeenstemming is of kinderen nu wel of niet net zo besmettelijk zijn na 9 maanden lijkt het mij duidelijk dat dit niet voor 19 januari helder wordt. Oftewel, gewoon weer open.
Ja, normaal heb ik best snel last van verkoudheden en nu niet noemenswaardig gehad. Ik gok een combinatie van gedrag + vitamine D-niveau opgekrikt (waar ik voorheen nooit op lette).quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zijn er trouwens anderen die dit jaar nog niet ziek zijn geworden?
Normaal heb ik veel vaak een verkoudheid, kuch, keelpijn of een keer het goed te pakken. Tot dusver het hele jaar met alle covid maatregelen nog niet eens een loopneus.
Hebben we trouwens met alle deze maatregelen de griep zowat de wereld uitgeholpen? Hoor er niemand meer over.
we hebben toch al een lockdown ?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Noordzijde het volgende:
Gewoon lockdown instellen voor mensen boven 60+. 2 weken.
Ik ben vaak ook meermaals per jaar goed verkouden. Heel het jaar niet ziek geweest (al zul je zien dat ik me nu jinx en over een paar dagen goed ziek word). Een van de weinige voordelen van dit alles.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Normaal heb ik veel vaak een verkoudheid, kuch, keelpijn of een keer het goed te pakken. Tot dusver het hele jaar met alle covid maatregelen nog niet eens een loopneus.
Hebben we trouwens met alle deze maatregelen de griep zowat de wereld uitgeholpen? Hoor er niemand meer over.
ze mogen een keer opflikkeren met hun zorgvuldigheid excuusquote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zijn er al honderdduizenden vaccinaties gedaan in Europa en komt Nederland nog met een showmomentquote:Op woensdag 30 december 2020 14:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was allang bekend....8 januari is het show moment van NL.
Ik heb (gelukkig, alvast afkloppen) zelden de griep, dus echt koorts etc. Denk dat de laatste keer 4 jaar terug was ongeveer. Lichte verkoudheid wel vaker, toch wel bijna elk jaar 1X idd. Tot nu toe ook die (nog) niet gehad.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ja, maar dan rest gewoon gedeeltelijk open.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben toch al een lockdown ?
Ik ben slanker dan hij en mijn BMI is al nipt boven de 25.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ohja deze man heeft echt overgewicht...waarom plaats je zoiets als je niet eens leest waar het om gaat?
Lees ik hier de start voor de "met griep weer maatregelen instellen" campagne?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik word er gewoon agressief van. Het is arrogantie ten top.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Werkelijk alles waar je niet direct competent voor bent gooien op 'zorgvuldigheid'. Dat is ook een bijverschijnsel van dit jaar dat me mijn strot uit komt.
Dat zou echt de limiet zijn, om ook nog even groots te doen dat je als debiel broertje ook eens start met enten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zijn er al honderdduizenden vaccinaties gedaan in Europa en komt Nederland nog met een showmoment
Hey OProg, waarom is je werk volgende week niet live?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga het ook gebruiken op mijn werk als ik achterloop of traag ben.
![]()
![]()
Is ook een cliche veilig antwoord voor cliche sollicitatievragen mbt eventuele zwakke punten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
Stel je voor dat ze niet naar de vrijmibo kunnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:19 schreef Confetti het volgende:
Achterlijke faalhazen.
Volgend jaar bij je belastingaangifte zeggen: "Ja sorry hoor, wordt juni. Waarom? Ik moet het zorgvuldig doen."quote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou, brace for impact alvast dan maar, want ik vrees dat dat wel gaat gebeuren. Ik sluit zelfs niet uit dat Hugo er een liedje bij komt zingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou echt de limiet zijn, om ook nog even groots te doen dat je als debiel broertje ook eens start met enten.
als je naar Israel kijkt die doen het wel heel goed nu maar die zullen net als ieder ander land problemen krijgen met de toeleveringen.quote:
Maar ik snap hen wel. Ze lopen achter, dan is dit het enige wat je nog kan zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik word er gewoon agressief van. Het is arrogantie ten top.
En de resultaten tot nu toe geven ze erg weinig reden om arrogant te zijn.
Ik hoor hier meer mensen over idd..quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
ik denk dat je na de 2de keer bij de baas kan komen, na de 3de keer je ontslag .....quote:Op woensdag 30 december 2020 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sneller dan Sven Kramer op de 500 meterquote:Op woensdag 30 december 2020 14:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Hey OProg, waarom is je werk volgende week niet live?
- In het kader van het zorgvuldig willen doen is besloten het voorlopig uit te stellen.
Ik vraag me af hoe snel ik dan buiten sta.
Haha nee alsjeblieft niet. Al mag de gewoonte van zieke mensen om een paar dagen zelf een mondkapje te dragen, thuis te werken en wat beter letten op afstand wel blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lees ik hier de start voor de "met griep weer maatregelen instellen" campagne?
Behalve als je bij MinVWS, RIVM of GGD werkt. Als ze je er dan uit willen mieteren zeg je: "Jullie hebben dat toch ook gedaan tijdens de coronacrisis? Goed voorbeeld doet volgen. Groetjes"quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sneller dan Sven Kramer op de 500 meter
Die hebben ondertussen al 10% van de bevolking gehad terwijl wij nog zitten te wachten op ons showmoment.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je naar Israel kijkt die doen het wel heel goed nu maar die zullen net als ieder ander land problemen krijgen met de toeleveringen.
Ja maar, ja maar... straks moet je die mensen al een maand salaris betalen voordat ze echt aan de slag kunnen. Weet je hoeveel dat kost???!!1!quote:
Dat is ook wel fiks hoor.quote:In de maand dat ze normaal flink verdienen, is veel kappers en schoonheidsspecialisten het water tot aan de lippen gestegen. ,,Dit is zo triest.’’
‘Sector met 85.000 werkers ontvangt nagenoeg niks uit de steunpakketten’
IC overleven ze sowieso niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit zegt ook wel wat over dat 80-jarigen niet meer opnemen op de IC....
die laten zien hoe het kan, daar zijn wij nog niet aan toequote:Op woensdag 30 december 2020 14:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Die hebben ondertussen al 10% van de bevolking gehad terwijl wij nog zitten te wachten op ons showmoment.
Was ik maar in de ketel met vaccin gevallen als kindquote:Op woensdag 30 december 2020 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit is dus waar ik voor vrees.
We beginnen op de 8e, maar het is nog niet de 8e.![]()
En zo vrees ik ook voor de 18e.
Ik begin pessimistisch te worden...
Ik schaam me bijna als Nederlander-zijnde. Moet je je eens voorstellen hoe buitenlanders naar ons beleid kijken. Een grote grap. Overal zo laat mee. En maar zorgvuldig zijn. Dat heeft de vorige maanden ook zo goed gewerkt.quote:
Ik heb zomaar het donkerbruine vermoeden dat het minder dan 1,5 miljard kost. Of, 6 miljard, als we een maand vertraging hebben erdoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar... straks moet je die mensen al een maand salaris betalen voordat ze echt aan de slag kunnen. Weet je hoeveel dat kost???!!1!
Die moeten zich dan maar gewoon omscholen, of innovatief denken. Een goede ondernemer is goed voorbereid he.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
https://www.e-pages.dk/lc(...)ne3Jvas2PI2f-CItErQo
[..]
Dat is ook wel fiks hoor.
Denk dat buitenlanders vooral verbaasd zullen zijn. Wanneer ik buitenlandse vrienden spreek hebben zij altijd het idee dat alles perfect geregeld is hier.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik schaam me bijna als Nederlander-zijnde. Moet je je eens voorstellen hoe buitenlanders naar ons beleid kijken. Een grote grap. Overal zo laat mee. En maar zorgvuldig zijn. Dat heeft de vorige maanden ook zo goed gewerkt.
Net of elke vorm van urgentie ontbreekt. Nog eerst even kerstvakantie, even rustig mensen aannemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik schaam me bijna als Nederlander-zijnde. Moet je je eens voorstellen hoe buitenlanders naar ons beleid kijken. Een grote grap. Overal zo laat mee. En maar zorgvuldig zijn. Dat heeft de vorige maanden ook zo goed gewerkt.
volgens enkelen hier kan je met een cursus prikker gewoon verder met je bedrijfslevenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
De grap is, 'zorgvuldig' wordt altijd te pas en te onpas met Duitsers gebruikt. Deutsche grndlichkeit noemen we het dan gekscherend.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou en? Is gewoon ondernemersrisico. Weinig solidariteit te bekennen onder de kappers kennelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet zo raar dus dat ZZP kappers stiekem thuis doorknippen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Als we niet allemaal in de spits met het ov gaan, onze handen goed wassen, met koorts thuis zouden blijven en eens ophouden met die hopeloze Nederlandse 3-kussen-gewoonte, dan zouden we een stuk minder vaak ziek zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is idd wel vrij embarrassing als zelfs landen zoals BULGARIJE (Ja @Dven kom maar met een scherpe opmerkingquote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er wordt ook mee gempliceerd dat het buitenland niet zorgvuldig is. Nogal een grote en ongefundeerde aantijging.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
en vooral alles heel zorgvuldig....quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of elke vorm van urgentie ontbreekt. Nog eerst even kerstvakantie, even rustig mensen aannemen.
Maar dat is spierballentaal en symbolisch. Wij doen het tenminste zorgvuldig.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is idd wel vrij embarrassing als zelfs landen zoals BULGARIJE (Ja @:dven kom maar met een scherpe opmerking) eerder beginnen dan Nederland
Kappers zijn tot ddezelockdown toe 6 weken dicht geweest. Steunpakketten gepakt, prijzen verhoogd en zwart knippen. Denk dat het water aan de lippen na een paar weken wel mee valt. Dit lijkt eerder om extra geld los te krijgen of open te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
En vooral heel langzaam.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en vooral alles heel zorgvuldig....
Dat denken we zelf ook. Wij zijn van die creatieve vrijdenkers die het wel even regelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want ze kloppen gewoon aan om je een baan aan te bieden tegenwoordig. Vanmorgen nog wat recruiters van mijn oprit geschopt, stel hyena's, ben nu nog niet failliet. Heb wat respect.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die moeten zich dan maar gewoon omscholen, of innovatief denken. Een goede ondernemer is goed voorbereid he.
Precies in de allerdrukte periode van het jaar, dat is natuurlijk wel een dingetje.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kappers zijn tot ddezelockdown toe 6 weken dicht geweest. Steunpakketten gepakt, prijzen verhoogd en zwart knippen. Denk dat het water aan de lippen na een paar weken wel mee valt. Dit lijkt eerder om extra geld los te krijgen of open te gaan.
om te prikken zeker ?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, want ze kloppen gewoon aan om je een baan aan te bieden tegenwoordig. Vanmorgen nog wat recruiters van mijn oprit geschopt, stel hyena's, ben nu nog niet failliet. Heb wat respect.
Daar betalen we dan miljarden voorquote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En terecht. Beetje weigeren om prikker te worden voor net geen 2000,- per maand. Lekker solidair van je hoorquote:Op woensdag 30 december 2020 14:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, want ze kloppen gewoon aan om je een baan aan te bieden tegenwoordig. Vanmorgen nog wat recruiters van mijn oprit geschopt, stel hyena's, ben nu nog niet failliet. Heb wat respect.
Dat zou je ook gewoon mogen verwachten van een land als NL.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat buitenlanders vooral verbaasd zullen zijn. Wanneer ik buitenlandse vrienden spreek hebben zij altijd het idee dat alles perfect geregeld is hier.
Dat ook nog eens ja. Nederland is echt op zoek naar een argument om uitspraken te weerleggen, zodat ze de reddende engel kunnen zijn of zo; iedereen kunnen vertellen hoe het wel moet.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er wordt ook mee gempliceerd dat het buitenland niet zorgvuldig is. Nogal een grote en ongefundeerde aantijging.
Gelukkig deden die al veel zwart...quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is altijd het verhaal ja. Maar dat rammelt toch behoorlijk. Het gros van de mensen doet zo goed als niks aan ventilatie. En dat uurtje de achterdeur open hebben per dag, dat gaat echt geen gigantisch effect hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ventilatie en weerstand. In de zomer is men meer buiten en staan binnen ramen en deuren open. In de winter zijn we meer binnen en alles potdicht.
Ook is onze weerstand beter in de zomer.
Dan zijn er ook nog de scholen als katalysator wat erger is om bovengenoemde redenen in de winter.
Eens, we hebben een WK finale voetbal inmiddels ook symbolisch drie keer verloren.... daar zijn we dus ook al heel zorgvuldig in!quote:Op woensdag 30 december 2020 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is spierballentaal en symbolisch. Wij doen het tenminste zorgvuldig.
Nouja, 1 voordeel. Deze situatie laten wij als bevolking natuurlijk niet nogmaals gebeuren. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mocht er nog een keer een pandemie zijn ga ik op het binnenhof parkeren tot de shit geregeld is, en ik hoop velen met mij. Welk kabinet er ook zit, ze gaan luisteren dan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar betalen we dan miljarden voor
Echt zwaar ondermaats en schandalig.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:41 schreef Noek het volgende:
[..]
We kunnen ook wel dingen regelen hoor, maar alleen als we willen, dan wel als er geld mee te verdienen is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat denken we zelf ook. Wij zijn van die creatieve vrijdenkers die het wel even regelen.
Daar is in deze niet heel veel van te merken.
Ik had begrepen dat de huisartsen vertelden dat zij het vacineren niet (zo? op al die voorwaarden) konden doen, zie onder vwb Logistiek, Uitvoering & Privacy.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja daar zit juist het probleem, men heeft dus niet besloten om de vaccinaties door de huisartsen te laten doen, de regie zit bij de GGD, nou hoe goed hun systemen werken hebben we de afgelopen periode gezien, zelfs een simpele optelsom dagelijks doorgeven is al een probleem.
Wij hebben de distributie dan ook veel beter op orde.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is idd wel vrij embarrassing als zelfs landen zoals BULGARIJE (Ja @:dven kom maar met een scherpe opmerking) eerder beginnen dan Nederland
Ik kom er bij zitten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, 1 voordeel. Deze situatie laten wij als bevolking natuurlijk niet nogmaals gebeuren. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mocht er nog een keer een pandemie zijn ga ik op het binnenhof parkeren tot de shit geregeld is, en ik hoop velen met mij. Welk kabinet er ook zit, ze gaan luisteren dan.
Kappers zijn tot ddezelockdown toe 6 weken dicht geweest. Steunpakketten gepakt, prijzen verhoogd en zwart knippen. Denk dat het water aan de lippen na een paar weken wel mee valt. Dit lijkt eerder om extra geld los te krijgen of open te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja zuur maar binnen 2 weken water aan de lippen is zwaar overdreven.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies in de allerdrukte periode van het jaar, dat is natuurlijk wel een dingetje.
Dat word een lange zit daarquote:Op woensdag 30 december 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, 1 voordeel. Deze situatie laten wij als bevolking natuurlijk niet nogmaals gebeuren. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mocht er nog een keer een pandemie zijn ga ik op het binnenhof parkeren tot de shit geregeld is, en ik hoop velen met mij. Welk kabinet er ook zit, ze gaan luisteren dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |