Klopt ja, maar dat kan op de achtergrond en hoeft het vaccineren zelf niet op te wachten. Dat je daarna op de achtergrond de koppeling makkelijker wilt maken en niet handmatig exports hoeft te doen snap ik, maar om te kunnen beginnen is dit meer dan zat.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puur functioneel is het simpel. Dat klopt, maar de overheid zit met een heleboel legacy en dit nieuwe systeem zal op een of andere manier daar wel in moeten passen. Zelfs een ogenschijnlijk simpel registratiesysteem wordt dan best complex.
Nee, dat was het idee tot 1 december. Maar toen landde de realiteit en moest men halsoverkop alsnog het plan van andere landen overnemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
Bizar dat we de hele coronacrisis bezig zijn geweest met ongenereerd de strategieën van andere landen kopiëren, en nu er eindelijk een vaccin is en de doelstelling volkomen duidelijk is we ineens weer dwars gaan liggen en ons eigen plan trekken.
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:Op woensdag 30 december 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk een daling !!![]()
24u toename aantal opnamen: 288 (bewezen COVID-19)
Bezetting op verpleegafdelingen: 2406 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, woensdag 30 december om 13:15
Op 1 december was dat ook al duidelijk bedoel ik te zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat was het idee tot 1 december. Maar toen landde de realiteit en moest men halsoverkop alsnog het plan van andere landen overnemen.
Oja, eens hoor, daarom heb ik hier 2 maanden terug al geopperd om te kijken naar een systeem binnen de overheid wat zich leent om te klonen. Het voordeel is dan dat je technisch al een eind bent, maar vooral omdat je dan ook de procedures en autorisatie mag overnemen, ik werk zelf voor een bank, en dat is vaak hoe we techisch werken, als we een database in een ander systeem onderbrengen hoeft onze database niet meer de hele papierwinkel doorquote:Op woensdag 30 december 2020 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang gewerkt aan de infrastructuurkant onderliggend aan software engineering, was dus vaak onderdeel van zo'n team. Mijn verantwoordelijkheid was dan om dingen aan elkaar te knopen, ik ken het probleem dus
Maargoed, daarom wil je hier niet met BSN nummers werken maar met rijbewijs/paspoortnummers. De rest van de informatie is niet gevoelig en zonder additionele handelingen aan een persoon te herleiden, dus kun je zo inzetten.
De rest van de GGD systemen is even lastig voor ze, dan gebruiken de prikkers maar een ander systeem
ben ik een keer positief, is het nog niet goedquote:Op woensdag 30 december 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
17quote:
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoeven niet op afstand te werken. Terwijl je die toespraakjes makkelijk vanaf huis kan doen.
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf in een post hierboven, met name de uitnodigingen zullen een uitdaging worden. Daarnaast heb je het over "lookups", me neus kan ook wel in 2 minuten een restservice uitlezen, maar ga maar eens de autorisatieboom door op dat niveau, dan ben je maanden verder.
Stukje symboliekquote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
17![]()
![]()
Geven die lui op een verjaardag ook 50 cent, en dan zeggen: hahahah het gaat om het gebaar toch!
Laat het Noordzijde effe wetenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben ik een keer positief, is het nog niet goed
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.quote:
Normaal gesproken zou ik je nu uitfoeteren met function creeep, maar nood breekt wetquote:Op woensdag 30 december 2020 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, eens hoor, daarom heb ik hier 2 maanden terug al geopperd om te kijken naar een systeem binnen de overheid wat zich leent om te klonen. Het voordeel is dan dat je technisch al een eind bent, maar vooral omdat je dan ook de procedures en autorisatie mag overnemen, ik werk zelf voor een bank, en dat is vaak hoe we techisch werken, als we een database in een ander systeem onderbrengen hoeft onze database niet meer de hele papierwinkel door
Nu is @Predator40 een keer positief, accepteren we het nietquote:Op woensdag 30 december 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn al vaker dalingen geweest hoor: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Dat heeft Koen Schuiling, burgemeester van de gemeente Groningen, beter begrepen:
[ twitter ]
Op zich ook wonderlijk dat niemand dat heeft gevraagd aan hen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens, hoor. Juist die hoge politici hebben een voorbeeldfunctie. Het komt niet goed over als je zegt dat mensen thuis moeten werken, maar zelf doe je het nooit. Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Dat heeft Koen Schuiling, burgemeester van de gemeente Groningen, beter begrepen:
[ twitter ]
Ja daar zit juist het probleem, men heeft dus niet besloten om de vaccinaties door de huisartsen te laten doen, de regie zit bij de GGD, nou hoe goed hun systemen werken hebben we de afgelopen periode gezien, zelfs een simpele optelsom dagelijks doorgeven is al een probleem.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.
Ik snap je wel hoor, dat het lastig is. Maar ik heb het gevoel dat we het veel moeilijker maken dan nodig is. Met het registratiesysteem gaven ze aan dat ze een koppeling met de systemen van huisartsen wilden maken, zodat ze gegevens bij huisartsen kunnen opvragen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
't Is maar om aan te geven dat er wel vaker ruimte is voor positiviteit.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben ik een keer positief, is het nog niet goed
Twee dagen geleden had je een heel andere toon, echt niet te volgen wat jij post af en toe..quote:Op woensdag 30 december 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.
Hopelijk zet de daling in besmettingen door en neemt de druk daardoor snel af want dit is echt een fiasco in een fiasco aan het worden met al die afgehaalde zorg.
quote:Op woensdag 30 december 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Corona-behandelingen in een couveuse. De achterliggende gedachte is natuurlijk schrijnend, maar in mijn hoofd levert dat een komisch beeld op.
Ja, als zelfs oncologie al niet meer door kan gaan. Ik snap echt niet dat we gewoon cohort afdelingen maken voor covid patiënten zodat normale zorg door kan gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope het gaat echt helemaal de verkeerde kant op nu. De situatie is inmiddels net zo kritiek zo niet kritieker als in maart op sommige plaatsen.
Hopelijk zet de daling in besmettingen door en neemt de druk daardoor snel af want dit is echt een fiasco in een fiasco aan het worden met al die afgehaalde zorg.
Niet iedereen staat ingeschreven bij huisarts. Plekken waar een huisartsen tekort is, staan mensen niet eens ingeschreven bij een huisarts.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De uitnodigingen hebben we geen speciaal systeem voor nodig. Desnoods laten we dat door de huisartsen doen, zoals ook met de griepprik gedaan wordt. Iedereen is ingeschreven bij een huisarts, die stuurt de uitnodiging. 10.000 prikken per dag -> wanneer er 10.000 afspraken staan gaat het naar volgende dag.
Ik snap je wel hoor, dat het lastig is. Maar ik heb het gevoel dat we het veel moeilijker maken dan nodig is. Met het registratiesysteem gaven ze aan dat ze een koppeling met de systemen van huisartsen wilden maken, zodat ze gegevens bij huisartsen kunnen opvragen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Volgens mij is het ergste nog dat je dit nog meent ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
Ik had het wel een goed signaal gevonden als Mark z'n toespraken gewoon met Zoom vanuit huis had gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |