SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.So we just called him Fred
Hier kwam er iemand naar binnen lopen op kantoor met een moersleutel en een doekje en ging bij het ventilatierooster staan. Tik-tik deed hij, daarna ging het doekje erover en toen liep het mannetje weer weg. Later een bericht op intranet dat alle locaties Coronaproof waren qua ventilatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
...
Ja, dat zou denk ik zeker wel een goed idee zijn. Eigenlijk geldt dat voor alle gebouwen wel. Scholen, kantoren, winkels. Het zou goed zijn om groot in te zetten op het verbeteren van ventilatie in gebouwen, zeker nu iedereen in de winter veel binnen zit. Eigenlijk had dat natuurlijk eind van de zomer moeten gebeuren
Hoe langer deze periode gaat duren, hoe vaker dit soort dingen jammer genoeg terug gaan komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens iemand waren wij onderdeel van een complot....
Over die zorgvuldigheid en registratie ben ik het wel met je eens maar ook in NL ga je kinderziektes krijgen, al is dat misschien niet het juiste woord in deze.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je zo graag wil veroordelen en emoticons wil gebruiken. Wat is jouw reactie als in Nederland acht mensen een overdosis vaccin krijgen van maar liefst vijf keer de toegestane hoeveelheid?
Echt wtf is dit, joh. Ik was deze keer nog sneller dan eerst! Gewoon 30 seconden geduld kan er blijkbaar al niet meer vanafquote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef chratnox het volgende:
Ik wilde net op Tijn wachten, hij had een hele kekke topictitel gisteren
LOL dat was een misser van mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Gelukkig is dit jaar binnen 36u voorbij.
10% van de winst en dan hou ik het stil. Je mag het uitbetalen in baby's uit de kelder van de Pizzahut.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens iemand waren wij onderdeel van een complot....
Wellicht wil @Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt wtf is dit, joh. Ik was deze keer nog sneller dan eerst! Gewoon 30 seconden geduld kan er blijkbaar al niet meer vanaf![]()
Jahoor TIjn, wat was je TT?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wellicht wil @:Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?
Kregen we maar kinderziektes. Daar willen meer mensen zich tegen laten vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Over die zorgvuldigheid en registratie ben ik het wel met je eens maar ook in NL ga je kinderziektes krijgen, al is dat misschien niet het juiste woord in deze.
Ik dacht laat ik alvast voortborduren op wat de vaccinbwijs-aanhangers willen: niet wachten tot iedereen zo ver is, maar gelijk dóór.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef chratnox het volgende:
Ik wilde net op Tijn wachten, hij had een hele kekke topictitel gisteren
Ik had nu: Positief denken, negatief testen. Als @Momo dat kan instellen zou dat supertof zijnquote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wellicht wil @:Momo de topictitel even veranderen in je pareltje?
Het probleem is dat niet iedereen met antilichamen niet meer vatbaar is, daarnaast is dit alleen steekproefgewijs gemeten via de bloedbanken.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
Om efficiënt te vaccineren. Is er eigenlijk ergens in een land een plan/idee of weet ik wat om de groep die al covid heeft gehad straks te ontzien in eerste instantie? Het lijkt me niet echt nuttig als deze de eerste periode sowieso al antilichamen hebben ze een vaccin te geven.
#proefballon
Maar ik vrees dat de registratie dan helemaal rampzalig gaat worden in dat computersysteem.
Ik geloof niet dat ergens geregistreerd is wie er corona hebben gehad.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
Om efficiënt te vaccineren. Is er eigenlijk ergens in een land een plan/idee of weet ik wat om de groep die al covid heeft gehad straks te ontzien in eerste instantie? Het lijkt me niet echt nuttig als deze de eerste periode sowieso al antilichamen hebben ze een vaccin te geven.
#proefballon
Maar ik vrees dat de registratie dan helemaal rampzalig gaat worden in dat computersysteem.
Nou ja dat was dus ook een gedachte van mij. Maar da's toch best idioot te noemen dan? De hele wereld staat compleet in de fik en nog zijn er een paar van die mafkezen waarbij trots en eer boven alles staan? Dat ze dus letterlijk over lijken gaan? In plaats van uniten met elkaar. Als het al zo is he .. als. Maar misschien dat dit te veel BNW is.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:42 schreef PzKpfw het volgende: [..] Niemand wil zijn trots opzij zetten.
Geregeldquote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had nu: Positief denken, negatief testen. Als @:Momo dat kan instellen zou dat supertof zijn
ik laat me wel vaccineren hoor al zal dat nog wel even duren denk ikquote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kregen we maar kinderziektes. Daar willen meer mensen zich tegen laten vaccineren.
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:48 schreef OProg het volgende:
#proefballon
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef Jor_Dii het volgende:
De lockdown in Duitsland zal waarschijnlijk verlengd worden, meldt Wouter Zwart van NOS.
Wij wel, maar de media doet dat nietquote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
We kunnen toch zo langzamerhand wel constantere dat een dergelijke strategie in vrije westerse landen gewoonweg niet werkt? In een ideaal scenario wellicht, maar in de praktijk gewoon niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn, en dat is het absolute minimum.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.
Dat betekent dat je een database bijhoudt met daarin:
BSN, priklocatie, vaccinserienummer
Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.
Degene die moet prikken doet dan:
- Scan rijbewijs/paspoort -> BSN
- scan vaccinserienummer
- locatie wordt vanzelf ingevuld, want persoon zit ingelogd
Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
Klopt. Maar met milde klachten is het dan bewezen voor dat moment dat de persoon er in ieder geval op dat moment niet echt vatbaar voor is. Tel daar bij op dat ze nu dus ook nog niet zeker zijn of een wel gevaccineerd persoon wel of niet nog het virus kan verspreiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen met antilichamen niet meer vatbaar is, daarnaast is dit alleen steekproefgewijs gemeten via de bloedbanken.
Oke, dan doen we er ook een timestamp in. Die timestamp wordt dan automatisch ingevuld wanneer de scans plaatsvinden.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.
In een land waar het dertien weken duurt om een briefje te maken waarin staat dat je je eigen boom in je eigen tuin mag omhakken?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
Met de juiste mensen is dat best te doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef OProg het volgende:
Echter weet ik dat het maken van het IT systeem als basis al lastig genoeg is dus dit verwachten is waarschijnlijk ook gewoon een utopie.
Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.
Dat betekent dat je een database bijhoudt met daarin:
BSN, priklocatie, vaccinserienummer
Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.
Degene die moet prikken doet dan:
- Scan rijbewijs/paspoort -> BSN
- scan vaccinserienummer
- locatie wordt vanzelf ingevuld, want persoon zit ingelogd
Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaarlijks worden er een honderd mensen vermoord. Dat is pech hebben
Dat is voor elk IT-project zo. Helaas teveel projecten gezien waar niet de juiste mensen cruciale invloed op zaken hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Met de juiste mensen is dat best te doen.
Nou, gordels los en drink gerust een fles wijn terwijl je met je dinnetjes aan het appen bent.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.
Daarom wilde ik er zo weinig mogelijk velden in zetten. Idealiter doe je rijbewijs/paspoortnummer en wordt dat op de achtergrond pas teruggerelateerd naar een persoon. Als je rijbewijsnummer/paspoortnummer, timestamp, ggd priklocatie en vaccinnummer bij elkaar opneemt ben je volledig AVG-proofquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.
Weet niet, ik denk dat een lockdown vanaf mid Oktober tot eind November beter had gewerkt vanwege het gebrek aan feestdagen. Maar goed, dat is allemaal mosterd na de maaltijdquote:Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
daar ben ik sowieso voorquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.
Krijgen we dan een schaatsverbod ?
Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kanquote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.
Naar de koek en prikkie.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kan
Het is vooral niet eens geprobeerd. Ik ben echt een beetje verbijsterd door het gebrek aan de wens om dingen voor te zijn. Je zou denken dat mensen in een land dat alleen bestaat vanwege goede waterkeringen dat wel wat beter zouden begrijpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen toch zo langzamerhand wel constantere dat een dergelijke strategie in vrije westerse landen gewoonweg niet werkt? In een ideaal scenario wellicht, maar in de praktijk gewoon niet.
quote:Op woensdag 30 december 2020 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, gordels los en drink gerust een fles wijn terwijl je met je dinnetjes aan het appen bent.
Afleiding lijkt me sowieso gezond. Maar om dan maar het nieuws helemaal niet te volgen lijkt me ook weer zo wat.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.
Als je gewoon meteen je nek breekt, hoef je niet naar het ziekenhuis.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
CREATE TABLE `vaccinatie`. ( `id` BIGINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `bsn` INT(9) NOT NULL , `vaccinsn` BIGINT NOT NULL , `ggdid` INT NOT NULL , `timestamp` TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP , PRIMARY KEY (`vaccinsn`)) ENGINE = InnoDB;quote:Op woensdag 30 december 2020 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke, dan doen we er ook een timestamp in. Die timestamp wordt dan automatisch ingevuld wanneer de scans plaatsvinden.
Dan hebben we een database met 4 velden. timestamp van invoeren in systeem, BSN, priklocatie, vaccinserienummer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |