SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De speeldagenverdeling tot en met 23 december:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het programma:
Format
R1: First to 3 sets (zonder tiebreak)
R2: First to 3 sets
R3: First to 4 sets
R4: First to 4 sets
QF: First to 5 sets
SF: First to 6 sets
F: First to 7 sets
Prijzengeld
Winner (1) £500,000
Runner-up (1) £200,000
Semi-finalists (2) £100,000
Quarter-finalists (4) £50,000
Fourth round losers (8) £35,000
Third round losers (16) £25,000
Second round losers (32) £15,000
First round losers (32) £7,500
De virtuele post-WK ranking
https://www.dartsrankings.com/postwch
Slotwoord voor deze OP
Wat een feest gaat het de komende weken weer worden.
We mogen ons weer ergeren aan Marcel Maijer, er komen weer schijtlollige items van Arjan van der Giessen, houdt Arjan van der Giessen de goede band met Van Gerwen, komt er weer ongemakkelijkheid met Van der Voort, welke BN'ers komen langs, welke kut-reclames zijn er, verliest Cullen weer traditioneel in de laatste 64?
HAMEREN DLM LOONVISIE HUURPONTONS MAXIMAALADVIES BENGI TONZON JAAAAAAAAAAAAAA
Vroege stunts uit de voorgaande twee jaren, want first to 3 sets blijft smerig
2020: Smith 1-3 Woodhouse, Cross 0-3 Huybrechts, Suljovic 1-3 Sherrock
2019: Whitlock 0-3 Joyce, Suljovic 1-3 Searle, Price 2-3 Aspinall, Wright 1-3 Alcinas
Wright, Suljovic en Price hebben dus geen hol te verdedigen ten opzichte van 2 jaar terug eigenlijk haha doei Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Neequote:Op dinsdag 29 december 2020 23:58 schreef tralalala het volgende:
Huh, finale is toch altijd op nieuwjaarsdag?
Er schijnt kerona te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:58 schreef tralalala het volgende:
Huh, finale is toch altijd op nieuwjaarsdag?
Ga wielrennen joh. Hijs jezelf met je 40 kg overgewicht in maat M en ga kinderen knietjes geven. KUT wielrenners.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:57 schreef Immerdebestebob het volgende: Voor de users hier kan je ook wel een bingo doen
![]()
Zonder corona hadden we niet een ander speelschema gehad denk ikquote:
Ik mag kerona graag bij elk gespreksonderwerp op tafel gooien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Zonder corona hadden we niet een ander speelschema gehad denk ik
Gurney gooit hele seizoen geen flikker dus dat zou lichtelijk opvallend zijn allen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef T3hTommay het volgende:
Gurney gaat Vincent de moeder neuken trouwens, dat u het even weet.
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik mag kerona graag bij elk gespreksonderwerp op tafel gooien.
Hoeveel handdoeken zou je nodig hebben om al dat frituurvet van Vincent af te vegen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:58 schreef K_uit_h het volgende:
Gaat Gurney ons aller Vincent afdrogen?
Ik ben altijd erg pessimistisch ingesteld.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gurney gooit hele seizoen geen flikker dus dat zou lichtelijk opvallend zijn allen.
En toch schakel ik in. Terwijl mijn streven is om voorspelbare rotzooi vaker over te slaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je calculeerde het al redelijk in inderdaad.
Halsema liggen naaien met alle BLM activisten GENOTquote:Op woensdag 30 december 2020 00:01 schreef Gehrman het volgende:
Morgen met Koert rookrochel Westerman?
Dankjewel.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef T3hTommay het volgende:
HET IS WOENSDAG DIEP IN DE NACHT GEFELICITEERD ALLEMAAL
En Betis ook nog verloren in een knotsgek duel zie ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En toch schakel ik in. Terwijl mijn streven is om voorspelbare rotzooi vaker over te slaan.
Doping? Vermoeden van.... ?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gurney gooit hele seizoen geen flikker dus dat zou lichtelijk opvallend zijn allen.
KUTSCHIMMELED.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Szura het volgende:
Enig minpuntje, ze is niet altijd even fris. In de kamer hangt ook bijna altijd een zure lucht.
Gefeliciteerd ouwe geilneef. Hoe oud bent u geworden allen.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ik ben jarig![]()
Wat attent van je.
Juiste moment in vorm genotquote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
mondhygiënequote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Szura het volgende:
@:de_boswachter
Ik ben ook een tijd terug eens bij haar geweest. Het was zeer moeilijk om met haar afspraken te maken, aangezien ze alles via de mail doet en soms dagenlang niets van zich laat horen. We zijn in totaal wel 2 weken heen en weer aan het mailen geweest voordat het tot een afspraak kwam. Ze heeft het in haar advertentie over sexy lingerie en kousen, maar als daar al gaten in zitten bij binnenkomst is dat voor mij al niet meer sexy. Vooraf een joint roken was voor mij eigenlijk de druppel. Na een hoop gezeur (en omdat ik niet uit de buurt kom en ver moest rijden) toch maar verder gegaan. Zoenen was niet erg gewillig. Gelukkig had ik zelf een condoom bij me, had zij namelijk niet. Al met al een zeer teleurstellende ervaring rijker. Zeer matig, zeker geen aanrader!!!
Paar keer bij deze meid geweest. Het is een lieve meid.
En absoluut heerlijke sex. Ze kan zelf ook heel geil zijn.
Enig minpuntje, ze is niet altijd even fris. In de kamer hangt ook bijna altijd een zure lucht. Als dat verbeterd wordt dan is het top.
Wat katvanger zegt inderdaad. Bij haar geweest een tijdje terug, maar vond haar mondhygiëne vooral flink minder. Ze gaf inderdaad een heel verhaal in het begin, waarbij ze niet helemaal aanvoelde dat ik wel verder wilde naar waar ik voor betaalde.
Sex was verder goed, pijpen zeer redelijk. Massage vond ik iets minder persoonlijk. Verder een erg aardig persoon, discreet en professioneel. Als ze wat aan haar hygiene deed zou ik zeker nog een keer komen.
Eet smakelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef Szura het volgende:
@:de_boswachter
Ik ben ook een tijd terug eens bij haar geweest. Het was zeer moeilijk om met haar afspraken te maken, aangezien ze alles via de mail doet en soms dagenlang niets van zich laat horen. We zijn in totaal wel 2 weken heen en weer aan het mailen geweest voordat het tot een afspraak kwam. Ze heeft het in haar advertentie over sexy lingerie en kousen, maar als daar al gaten in zitten bij binnenkomst is dat voor mij al niet meer sexy. Vooraf een joint roken was voor mij eigenlijk de druppel. Na een hoop gezeur (en omdat ik niet uit de buurt kom en ver moest rijden) toch maar verder gegaan. Zoenen was niet erg gewillig. Gelukkig had ik zelf een condoom bij me, had zij namelijk niet. Al met al een zeer teleurstellende ervaring rijker. Zeer matig, zeker geen aanrader!!!
Paar keer bij deze meid geweest. Het is een lieve meid.
En absoluut heerlijke sex. Ze kan zelf ook heel geil zijn.
Enig minpuntje, ze is niet altijd even fris. In de kamer hangt ook bijna altijd een zure lucht. Als dat verbeterd wordt dan is het top.
Wat katvanger zegt inderdaad. Bij haar geweest een tijdje terug, maar vond haar mondhygiëne vooral flink minder. Ze gaf inderdaad een heel verhaal in het begin, waarbij ze niet helemaal aanvoelde dat ik wel verder wilde naar waar ik voor betaalde.
Sex was verder goed, pijpen zeer redelijk. Massage vond ik iets minder persoonlijk. Verder een erg aardig persoon, discreet en professioneel. Als ze wat aan haar hygiene deed zou ik zeker nog een keer komen.
Ach kom op Stijn, dit was een wereldpot.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En toch schakel ik in. Terwijl mijn streven is om voorspelbare rotzooi vaker over te slaan.
Oh, Levante is altijd vervelend voor ploegen die met veel ruimte in de rug spelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En Betis ook nog verloren in een knotsgek duel zie ik.
28quote:Op woensdag 30 december 2020 00:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gefeliciteerd ouwe geilneef. Hoe oud bent u geworden allen.
Dus dat was ook al ingecalculeerd?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:02 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Oh, Levante is altijd vervelend voor ploegen die met veel ruimte in de rug spelen.
Stijn is fan van cult, niet van de sport.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:02 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ach kom op Stijn, dit was een wereldpot.
Toch raar dat hij dan wel voor Ajax is.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:02 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Stijn is fan van cult, niet van de sport.
Ik haal gewoon geen vreugde qua darts uit deze twee. Het spijt me dat ik zo ben, je moet ook niet teveel aandacht hebben voor mij want ik ben eenmaal krom en inconsequent.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:02 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ach kom op Stijn, dit was een wereldpot.
Ah kijk, ik zie het al.quote:
Godver. Toch weer net een kwart seconde te vroeg uitgezetquote:Op woensdag 30 december 2020 00:02 schreef Tagliano het volgende:
@:jr-style-93 op de nationale televee
Frietpan mee het podium op genot.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah kijk, ik zie het al.
Gejank van Vinny incoming omdat er nog niemand is daar waardoor het pokkekoud is.
Vandaag geen tijd?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Tot morgen [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ja zo simpel is het uiteindelijk ook wel weerquote:
Op papier de leukste avondsessie van het WK.quote:
Het mooiste kwam helemaal op het einde. Prachtig die opluchting.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:07 schreef LordVoldermort het volgende:
Dat was een prima interview net.
Geen Spurs pik, maar condoleren. Kan hopelijk Dirk nog meepakken. Ff afkloppen.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah kijk, ik zie het al.
Gejank van Vinny incoming omdat er nog niemand is daar waardoor het pokkekoud is.
Eigk niet, de drie hoogste setgemiddelden wonnen nietquote:Op woensdag 30 december 2020 00:06 schreef engine het volgende:
[..]
Ja zo simpel is het uiteindelijk ook wel weer
Juichen we allemaal voor Dirk, King en Chizzy?quote:
Ai sterktequote:Op woensdag 30 december 2020 00:07 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Geen Spurs pik, maar condoleren. Kan hopelijk Dirk nog meepakken. Ff afkloppen.
Mijn leven is nu compleet.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef maxi-mus het volgende:
@:jr-style-93 zijn creatie op tv allen.
[ afbeelding ]
DRT had het hier gister ook over maar je hebt echt talent man. En fijn dat je nu vredig kunt sterven.quote:
JR heeft inderdaad een uitstekend talent voor tekenenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
DRT had het hier gister ook over maar je hebt echt talent man. En fijn dat je nu vredig kunt sterven.
Zouden ze ook Michael die Jelle een koek geeft waarderen?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:10 schreef maxi-mus het volgende:
Wel mooi dat ze dat ook gewoon laten zien, toch wel wat zelfspot.
Die komen vanzelf als hij succesvol wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
JR heeft inderdaad een uitstekend talent voor tekenen![]()
Helaas minder succes met de vrouwtjesKOEKOEK TOPSHOW
JR zou een tekening moeten maken waarin Jelle zijn bruine pener in de reet van MvG steekt. HUMOR OM TE LACHEN.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef BB-King het volgende:
[..]
Zouden ze ook Michael die Jelle een koek geeft waarderen?
Doe niet zo vervelend.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ben je ook sneu somsquote:Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maat jij als pussy destroyer weet dat die niet vanzelf komen. Als autist zoals JR moet je wat moeite doen he. Beetje tekenen zet geen zooojen aan de dijk snapte.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die komen vanzelf als hij succesvol wordt.
Grapje joh maak je niet zo drukquote:Op woensdag 30 december 2020 00:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat ben je ook sneu soms
Ik heb ook maar gewoon geluk gehad dat een beeldschone dame medelijden met met had hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maat jij als pussy destroyer weet dat die niet vanzelf komen. Als autist zoals JR moet je wat moeite doen he. Beetje tekenen zet geen zooojen aan de dijk snapte.
Dat zijn wel uitschieters. Hoogste gemiddelde in vijf van de zeven sets voor mvg.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Eigk niet, de drie hoogste setgemiddelden wonnen niet
Spreekt wel Nederlands enz?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik heb ook maar gewoon geluk gehad dat een beeldschone dame medelijden met met had hoor.
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
- Poepzor post plaatje van lekker wijfquote:
Absoluutquote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Juichen we allemaal voor Dirk, King en Chizzy?
Heb ik gemist godverdomme. Trots op je Jr.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
Jr maakte ook altijd erg mooie voetbalclub logo's. Vaak beterdan het origineel.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
DRT had het hier gister ook over maar je hebt echt talent man. En fijn dat je nu vredig kunt sterven.
Ja dit is genot hoor. IK GA STAAN EN U OOK.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
- Poepzor post plaatje van lekker wijf
- Wimderon plaatst een wimderon-productie
- Demoniseren van dagjesmensen
- Japans anime gifje van MvG gepost
- Noppert wordt uitgemaakt voor homofiel
- Stijn begint een rant
- User wordt beschuldigd s ochtends al te drinken
- opmerking over Whitlock en whiskey
- Connectie tussen Jelle K en Jos B wordt gelegd
- Wereldgozer(?) begint over sudder sobibor
- Gurneyisbestoke beklaagd zijn username
- Tagliano wordt verzocht zijn lijstje te plaatsen
- Larry Butler gifje komt weer langs
- Iemand doet weer nostalgisch over Snuif-Chinees
- Mani begint over een Scandinavische darter
- Tagliano wordt getagd als er een kans op een 9darter is, terwijl hij afwezig is
- Discussie over het vlaggetje
- Slobeend blijft Promenade verdedigen
- Iemand vraagt Poepzor naar Toon Greebe
- Poepzor meldt dat hij met een darter heeft samengespeeld
- Dr_flash(?) meldt zijn dartscore
- Mani doet op een ordinaire manier mee met een #rtl7darts-actie
- Wimderon blijft inzendingen van dartskijkers posten
- Henderson wordt uitgemaakt voor viesdun
- Er wordt op ironische wijze verwezen naar de afval-Challenge van Klaasen en Petersen
- Iemand doet een Yannick-imitatie
- Zjak wordt verdacht van meelezen
Zoiets?
Kleine aanvulling; Poepz0r is het DRT orakel. Mag geen naam hebben verder, maar dacht meld het even.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
- Stijn begint een rant
- Tagliano wordt getagd als er een kans op een 9darter is, terwijl hij afwezig is
- Er wordt op ironische wijze verwezen naar de afval-Challenge van Klaasen en Petersen
Zoiets?
Hahaha deze serie moet terug op tvquote:Op woensdag 30 december 2020 00:17 schreef Vriezzer het volgende:
Goed. Gauw naar bed. Welteruste.
[ afbeelding ]
Je bedoelt: poepzor doet weer alsof hij een orakel is maar bivakkeert onderaan het klassement van het voorspelspelquote:Op woensdag 30 december 2020 00:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kleine aanvulling; Poepz0r is het DRT orakel. Mag geen naam hebben verder, maar dacht meld het even.
Orakel betreft kennis over het spel met de pijlen janus. Voorspellenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Je bedoelt: poepzor doet weer alsof hij een orakel is maar bivakkeert onderaan het klassement van het voorspelspel
Mani met een homofobe opmerking.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Caland het volgende:
Opgegroeid met de dartpijl rant wordt aangehaald
Sportdiscussie
Oorlogsverwijzing bij Duitse en/of Poolse darter
Ik vind dat één van de mooiste posts ooit.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Caland het volgende:
Opgegroeid met de dartpijl rant wordt aangehaald
Sportdiscussie
Oorlogsverwijzing bij Duitse en/of Poolse darter
Kinderhand is snel gevuld allen.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind dat één van de mooiste posts ooit.
Dit subforum is te gek.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:19 schreef De_Kraam het volgende:
De voormalige keelgrijpers van het sympathieke DRT zijn totaal niet voorspelbaar.
Beetje dimmen hé. Ik stuur m’n hond op je af.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Orakel betreft kennis over het spel met de pijlen janus. VoorspellenIedere aap vangt weleens een nootje.
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Beetje dimmen hé. Ik stuur m’n hond op je af.
Nederlandersquote:Op woensdag 30 december 2020 00:20 schreef El-Stinho het volgende:
https://i.gyazo.com/57b62a2db22671c5f4d503ed58e4740b.png
De eindstats van de laatste 32 overigens.
Ga jij maar lekker JR pesten, over kinderlijk gesprokenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kinderhand is snel gevuld allen.
Darten is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de dartwereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die pijltjes naar een bord gooien. Jaaaa wat pijltjes in een bord gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind dat één van de mooiste posts ooit.
Klein steekje onder water joh. Dat doen we hier toch allemaal Rens.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:21 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker JR pesten, over kinderlijk gesproken
'Mijn oom had een paar van die beesies. Gooide je een muntje door de kamer werden ze helemaal gekquote:
Geen helder lichtquote:Op woensdag 30 december 2020 00:21 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Waarom voelen die mensen zich altijd zo achtergesteld?
Ik mis de Wade-fanclub van @Wereldgozer en mijquote:Op woensdag 30 december 2020 00:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
- Stijn begint een rant
Zoiets?
Ho ho ik ook Team Wade op zekah en al jaaaaaaren overigens.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik mis de Wade-fanclub van @:wereldgozer en mij
Die is dol op balletjes, rennen als een dolle als je er eentje weggooit. Je kunt thuis ook geen tenniswedstrijd meer kijkenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
'Mijn oom had een paar van die beesies. Gooide je een muntje door de kamer werden ze helemaal gekRennen er achteraan etc. Doet die van jou dat ook?
Die van mij (husky) beweegt nieteensquote:Op woensdag 30 december 2020 00:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Die is dol op balletjes, rennen als een dolle als je er eentje weggooit. Je kunt thuis ook geen tenniswedstrijd meer kijken.
Hij heeft godbetert twee legendarische wedstrijden tegen Lewis (4-5 winst na tiebreak 2013) en die in 2016 tegen Straya gespeeld.quote:
Ja zei Jack ook, valt niet tegen te spelen enzovoorts. Lol.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
No one can beat me lekker trollen genot.
Ja ja, maar jij bent een betalend lid. @Wereldgozer en ik zijn voorzitter en penningmeester van deze club.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ho ho ik ook Team Wade op zekah en al jaaaaaaren overigens.
MvG had al 5 wereldtitels moeten hebben eigenlijk maar die heeft hij niet zo simpel is het. Tegen Wright in die finale was hij ook beter en stond die eerder op een dubbel, maja wel uitgooien natuurlijkquote:
Ik mis nog iets over Hitler, oventjes, of een andere verwijzing naar de tweede wereldoorlog, naast sudden sobibor uiteraard.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
- Stijn begint een rant
Zoiets?
Ahaaaaa. Ik ben voorzitter van de Rene Le Blanc fanclub trouwens.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja ja, maar jij bent een betalend lid. @:wereldgozer en ik zijn voorzitter en penningmeester van deze club.
Whitlock, Cross...quote:Op woensdag 30 december 2020 00:24 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hij heeft godbetert twee legendarische wedstrijden tegen Lewis (4-5 winst na tiebreak 2013) en die in 2016 tegen Straya gespeeld.
Ze trappen er ook allemaal inquote:Op woensdag 30 december 2020 00:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja zei Jack ook, valt niet tegen te spelen enzovoorts. Lol.
Hij had als enige speler ooit Taylor in R1 van het PDC WK moeten lynchenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
MvG had al 5 wereldtitels moeten hebben eigenlijk maar die heeft hij niet zo simpel is het. Tegen Wright in die finale was hij ook beter en stond die eerder op een dubbel, maja wel uitgooien natuurlijk
Ik heb sinds afgelopen weekend een mok van Renéquote:Op woensdag 30 december 2020 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ahaaaaa. Ik ben voorzitter van de Rene Le Blanc fanclub trouwens.
Ook dat ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:26 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hij had als enige speler ooit Taylor in R1 van het PDC WK moeten lynchen.
Kameraad loopt met die kersttrui aan over straat HAHAHAHAHquote:Op woensdag 30 december 2020 00:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik heb sinds afgelopen weekend een mok van René.
Welke mok is dat trouwens? Die moet ik ook hebben. Komt 2de seizoen aan he genot.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik heb sinds afgelopen weekend een mok van René.
Waar was jij bij de 2006 IDL-wedstrijd tegen Adams?quote:
In de zaal, want toen speelde ik nog samen met MvG, althans dat was zo rond de tijd dat de selectie anders werd ingedeeld.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:27 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Waar was jij bij de 2006 IDL-wedstrijd tegen Adams?
Gewoon eentje door zo’n hobbyist thuis gemaakt volgens mij, heb m ook maar gekregenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Welke mok is dat trouwens? Die moet ik ook hebben. Komt 2de seizoen aan he genot.
Heb het nog even terug zitten kijken laatst. Gewoon nog 17 jaar toenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In de zaal, want toen speelde ik nog samen met MvG, althans dat was zo rond de tijd dat de selectie anders werd ingedeeld.
En viesdunquote:Op woensdag 30 december 2020 00:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heb het nog even terug zitten kijken laatst. Gewoon nog 17 jaar toen
Ik was wat ouder. We werden toen Nederlands Kampioen teamsquote:Op woensdag 30 december 2020 00:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heb het nog even terug zitten kijken laatst. Gewoon nog 17 jaar toen
Dick de swinger van Dijk. Die ging met zijn vriendin naar het parenclubje en neukte gewoon 3 andere wijven en zijn vriendin nam de benewagen GENOT.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:30 schreef El-Stinho het volgende:
Ik kan me herinneren dat ze bij het PDCWK2007 ook een studio hadden met een magere green-screen en Dick van Dijk als analist.
Teamlid van ons (recent overleden op 27-jarige leeftijd) zit ook in de zaal volgens mij (rip). Triest.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:29 schreef El-Stinho het volgende:
Voor de onwetende mensen. MetDe Cuil
.
Daarna wel een poos niks bij de PDC.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:29 schreef El-Stinho het volgende:
Voor de onwetende mensen. MetDe Cuil
.
Ik ging heel af en toe eens Superleague kijken bij United Leiden maar dat speelcafé is ook gesloopt volgens mijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dick de swinger van Dijk. Die ging met zijn vriendin naar het parenclubje en neukte gewoon 3 andere wijven en zijn vriendin nam de benewagen GENOT.
Zijn ook niet meer bij elkaar trouwens.
Superleague is ultiem genot. Denk dat ik official weer ga worden als alles weer normaal is. En ik ga weer aan het EK/WK meedoen softtip denk ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:35 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik ging heel af en toe eens Superleague kijken bij United Leiden maar dat speelcafé is ook gesloopt volgens mijn.
Ik zie Jelle L ook in de zaal om te supportenquote:Op woensdag 30 december 2020 00:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Teamlid van ons (recent overleden op 27-jarige leeftijd) zit ook in de zaal volgens mij (rip). Triest.
Meestal waren de niet-interessante namen aanwezig maar kan me herinneren dat ik Mareno Michels (lol) wel eens heb gezien. Van Dijk alleen als captain.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Superleague is ultiem genot. Denk dat ik official weer ga worden als alles weer normaal is. En ik ga weer aan het EK/WK meedoen softtip denk ik.
Ze stapten in 2007 ook met zijn drieën over naar de PDC. Keukenconcurrented net als King (en Hankey).quote:Op woensdag 30 december 2020 00:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zie Jelle L ook in de zaal om te supporten
Er zijn zoveel smerig goede spelers in Nederland, zeker in de hoofdklasse en overgangsklasse, belachelijk. Niet in 5 beurtjes uit? 0-5 genot.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:37 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Meestal waren de niet-interessante namen aanwezig maar kan me herinneren dat ik Mareno Michels (lol) wel eens heb gezien. Van Dijk alleen als captain.
Blijft echt eeuwig zonde dat dat verkeerd is gegaan. Jelle en MvG samen als koppel waren echt ranzig goed,m beter dan Raya en MvG 100%.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zie Jelle L ook in de zaal om te supporten
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er zijn zoveel smerig goede spelers in Nederland, zeker in de hoofdklasse en overgangsklasse, belachelijk. Niet in 5 beurtjes uit? 0-5 genot.
Henniegod aardige vent. Vaak gezien bij NDB toernooien. Dat soort mannen blijven darten als hobby en alsnog blijven ze erg goed.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:39 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Sterred-genot zat bij United toen
Die had 1 upswing op de Dutch Open jaquote:
True, die maakt wel makkelijk een praatje ja.quote:
Dat team United is ook volgens mij wel redelijk uiteengevallen met ruzie. Weet dat Vd Ster nu in Katwijk gooit.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die had 1 upswing op de Dutch Open jaWas bij de jeugd erg goed trouwens.
Darters althans de meeste zijn vriendelijke mensen hoorquote:Op woensdag 30 december 2020 00:41 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
True, die maakt wel makkelijk een praatje ja.
Krijgen vaak ook wat centjes he om SL te gooienquote:Op woensdag 30 december 2020 00:41 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat team United is ook volgens mij wel redelijk uiteengevallen met ruzie. Weet dat Vd Ster nu in Katwijk gooit.
Blokker brengt het aan huus.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:41 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
NEE.
Snel porno posten want @:tagliano slaapt al!!!!
Je moet een haan zijn anders redt je het niet. Zie vdSter en Kralt.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Darters althans de meeste zijn vriendelijke mensen hoorDe aardigste dartsters zijn voor mij Deta Hedman en Dobrogodin. Die zijn bijzonder lief
Correct.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Je moet een haan zijn anders redt je het niet. Zie vdSter en Kralt.
Nee nooit met darten. Wel ooit met de jojo competitie, kent u dat nog van vroeger?quote:Op woensdag 30 december 2020 01:16 schreef schoolstudent het volgende:
@:Poepz0r, ben je op tv geweest als darter? Nou ben ik hier vooral lurker, dus was wel benieuwd. Daarbuiten ben je voor mij vooral de beste in het woord “genot” werkelijk in de meest bijzondere zinnen te gebruiken.Is ook buiten Fok! een stopwoord aan het worden voor mij; geen idee wie dit zo heeft weten te promoten de laatste tijd. Wat mij betreft heeft dit een vergelijkbare impact als
.
Overigens: Wat een HEER-LIJKE avond was dit!
Deze eerlijkheid siert je.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:03 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik haal gewoon geen vreugde qua darts uit deze twee. Het spijt me dat ik zo ben, je moet ook niet teveel aandacht hebben voor mij want ik ben eenmaal krom en inconsequent.
Dat jij de tijd neemt dit te posten maakt emoties bij mij los Coco. Je hebt het TOTAALMENS principe goed begrepen.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:23 schreef Coco het volgende:
[..]
Deze eerlijkheid siert je.
Genoten van je korte meltdown ook.
Ik doe mijn best om het fenomeen Stijn te doorgronden.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat jij de tijd neemt dit te posten maakt emoties bij mij los Coco. Je hebt het TOTAALMENS principe goed begrepen.
Ik heb eens, een paar banen er tussen, naast Co staan ingooien. Niet veel later moest ik toevallig in dat zelfde deel mijn wedstrijd gooien. Tijdens mijn partij ineens consternatie want Co kwam weer in beeld en ging precies op die baan gooien waar hij al even had ingegooid.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee nooit met darten. Wel ooit met de jojo competitie, kent u dat nog van vroeger?
Maar daarom zou het ook genot zijn als @:de_kraam een podcast wil starten, want ik heb genoeg gespreksstof voor DRTOf als iemand mij kan uitleggen hoe je zoiets opzet dan nodig ik zelf wel wat tamzakken van dit forum uit.
Hahaha mooi is dat he. Ik won ooit van Co in een demopartij bo3. Ik had eigenlijk helemaal geen lootje (je moet een lootje kopen en dan werd je uitgeloot), maar hij wilde tegen mij gooien, omdat ik toevallig exact hetzelfde shirt aan had als Co (oranje met de rood wit blauwe vlag aan de zijkant, dat dartshirt). 2-1 voor Poepz0r. 1ste leg zo zenuwachtig dat ik in plaats van triple 10 tops, dubbel 15 tops gooide. Ook primaquote:Op woensdag 30 december 2020 01:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb eens, een paar banen er tussen, naast Co staan ingooien. Niet veel later moest ik toevallig in dat zelfde deel mijn wedstrijd gooien. Tijdens mijn partij ineens consternatie want Co kwam weer in beeld en ging precies op die baan gooien waar hij al even had ingegooid.
Dick was op zijn best in de tijd met Dik Bruynesteyn als huistekenaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:30 schreef El-Stinho het volgende:
Ik kan me herinneren dat ze bij het PDCWK2007 ook een studio hadden met een magere green-screen en Dick van Dijk als analist.
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:38 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ze stapten in 2007 ook met zijn drieën over naar de PDC. Keukenconcurrented net als King (en Hankey).
Ricky heeft het begrip genot geïntroduceerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:16 schreef schoolstudent het volgende:
@:Poepz0r, ben je op tv geweest als darter? Nou ben ik hier vooral lurker, dus was wel benieuwd. Daarbuiten ben je voor mij vooral de beste in het woord “genot” werkelijk in de meest bijzondere zinnen te gebruiken.Is ook buiten Fok! een stopwoord aan het worden voor mij; geen idee wie dit zo heeft weten te promoten de laatste tijd. Wat mij betreft heeft dit een vergelijkbare impact als
.
Niks van te verstaan genot.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ricky heeft het begrip genot geïntroduceerd.
Ik heb dit nog nooit gezienquote:
GENOTquote:
Dat zou best nog leuk kunnen worden.quote:
quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
Personen zoals jou nemen we met liefde op in onze commune.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:16 schreef schoolstudent het volgende:
.
Nog voor Garmisch wordt er al begonnen met darten. 2 om 2 dus.quote:Op woensdag 30 december 2020 06:56 schreef de_boswachter het volgende:
Krijgen we dan op 1 januari 2 middag en 2 avondpartijen of is het na vandaag afgelopen met de middag?
Game.quote:Van Gerwen gooide daarvan 'slechts' negen keer 180, maar deed dit wel in de allesbeslissende game op 2-2. "Dat was een briljante game, de adrenaline gutste door mijn lijf."
Noord-Ier.quote:Van der Voort, [..] speelt vandaag tegen de Engelsman Daryl Gurney.
En daarna zeker samen gezellig de top2000 opgezet he, boomer.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:02 schreef LordVoldermort het volgende:
Net even bij de buren koffie gedronken.
Werd hier door de heren om gelachen? Ik kan me voorstellen dat Marcel hem of niet snapt of de zelfspot niet heeft om er om te kunnen lachen.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe moet ik dit lezen?quote:
Of dat ie gewoon als een blind paard lacht om alles wat beweegt.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:41 schreef heywoodu het volgende:
Werd hier door de heren om gelachen? Ik kan me voorstellen dat Marcel hem of niet snapt of de zelfspot niet heeft om er om te kunnen lachen.
Voor morgen 14:00 al dus? Volgens mij wordt er morgen niet gedart.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog voor Garmisch wordt er al begonnen met darten. 2 om 2 dus.
@heywoodu vindt dit niet leukquote:Op woensdag 30 december 2020 08:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog voor Garmisch wordt er al begonnen met darten. 2 om 2 dus.
Ik heb een keer een ESPN-reclame gezien, maar ze maken een fout in ofzo?quote:
Is de wedstrijd van Garmisch de 31ste? wat is deze.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor morgen 14:00 al dus? Volgens mij wordt er morgen niet gedart.
Er werden 3 getoond en daarna een compilatie toen er al was afgekondigd, deze zat in de compilatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Werd hier door de heren om gelachen? Ik kan me voorstellen dat Marcel hem of niet snapt of de zelfspot niet heeft om er om te kunnen lachen.
jaquote:Op woensdag 30 december 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ESPN-reclame gezien, maar ze maken een fout in ofzo?
Loden Leeuw-reclame GENOT met die saaie figuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Game.
Ie Pie Es En.
[..]
Noord-Ier.
NOS sociale werkplaatsgoden
Ik heb ooit tegen Zjak gegooid.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hahaha mooi is dat he. Ik won ooit van Co in een demopartij bo3. Ik had eigenlijk helemaal geen lootje (je moet een lootje kopen en dan werd je uitgeloot), maar hij wilde tegen mij gooien, omdat ik toevallig exact hetzelfde shirt aan had als Co (oranje met de rood wit blauwe vlag aan de zijkant, dat dartshirt). 2-1 voor Poepz0r. 1ste leg zo zenuwachtig dat ik in plaats van triple 10 tops, dubbel 15 tops gooide. Ook prima![]()
Dan gaat het louter over SM clubs allenquote:Op woensdag 30 december 2020 01:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee nooit met darten. Wel ooit met de jojo competitie, kent u dat nog van vroeger?
Maar daarom zou het ook genot zijn als @:de_kraam een podcast wil starten, want ik heb genoeg gespreksstof voor DRTOf als iemand mij kan uitleggen hoe je zoiets opzet dan nodig ik zelf wel wat tamzakken van dit forum uit.
zou echt knap zijn als dat bij EEN biertje gebleven was.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Ik heb ooit een biertje gedronken met Andy Fordham.
Wie wil me aanraken
Ik ookquote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Wie wil me aanraken
Als het maar niet te koud is.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:53 schreef Vriezzer het volgende:
Ik vrees een beetje voor Vinny. Denk dat Gurney de weg omhoog heeft gevonden.
quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Wie wil me aanraken
Hou het nog even voor jezelf want er komt een podcast!quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ookEn gesnacked van dezelfde schaal als Andy
![]()
![]()
@Mani89quote:Ooit was‘The Sheriff’ de Belgische dartskoning, tot hij van een ladder viel: “Fantastisch om Van den Bergh bezig te zien, maar het doet ook veel pijn”
Als Dimitri Van den Bergh het vanavond tegen de Brit Dave Chisnall opneemt in de 1/8ste finales van het WK darts, kijkt Erik Clarys (52) met gemengde gevoelens toe als cocommentator bij VTM4. Met trots omdat Clarys als Belgisch dartspionier het pad effende voor Van den Bergh. Maar ook met pijn in het hart omdat een onschuldige val ervoor zorgde dat hij zelf naast de lucratieve vetpotten van het WK greep.
Darts is hotter dan ooit in Vlaanderen. Enkele honderdduizenden landgenoten zullen vanavond op VTM4 kijken hoe Dimitri Van den Bergh zich op het WK een weg naar de kwartfinales probeert te gooien. Elk stuk over de strapatsen van Dancing Dimi in Londen belandt dezer dagen steevast in de top drie van meest gelezen artikels op onze website en ook in Engeland rekenen ze onze landgenoot stilaan bij de grote jongens.
Fulltime prof Van den Bergh mocht dit jaar voor meer dan 400.000 euro aan prijzengeld op zijn bankrekening schrijven. Pakt hij op 3 januari de wereldtitel in Londen, dan levert hem dat nog eens 550.000 euro extra op. Hoe anders was het 25 jaar geleden. In 1995 slaagde Antwerpenaar Erik Clarys erin om als eerste niet-Brit de World Masters, toen zowat het meest prestigieuze dartstoernooi ter wereld, op zijn naam te schrijven. Onderweg naar de titel vloerde hij het nummer drie, twee en één op de wereldranglijst. Hij kreeg er 8.000 euro en amper weerklank in Vlaanderen voor.
“Tijden veranderen. Alles ging er toen gewoon erg amateuristisch aan toe”, zucht de Vlaamse dartspionier, die leerde vogelpikken in het café van zijn tante en vanaf 1988 internationale toernooien begon te spelen. Clarys zou het schoppen tot het nummer elf van de wereld en de kwartfinales van het WK, maar zal de sport altijd moeten combineren met een fulltimejob als dakdekker. “Om het cru te zeggen: vaak speelden wij onze matchen in een soort stal. Enkel het WK was deftig georganiseerd, daar kon je geld verdienen. Die andere toernooien moest je winnen om uit de kosten te raken. Als ik in Australië of Zuid-Afrika ging gooien, legde ik zelf geld op. Je moest internationale wedstrijden spelen om voldoende punten te halen om op het WK te raken.”
Twee pistolen
In 2003 had de Antwerpenaar genoeg van het amateurisme bij dartsbond BDO en stapte hij over naar grote concurrent PDC. “Daar ging het stilaan wel professioneel aan toe. Eindelijk begon ik geld te verdienen: 35.000 euro per jaar aan prijzengeld alleen. Daar kon je wel van leven.” Net als Van den Bergh was Clarys populair bij de Britse fans. Flamboyante dansjes à la Dancing Dimi waren echter niet aan hem besteed. Clarys bijnaam was The Sheriff, gekregen nadat hij na zijn zege op de World Masters met zijn vingers in de lucht schoot. Op de achterkant van zijn shirt stonden twee pistolen en hij betrad elke keer stoïcijns de zaal op de tonen van de westernfilm The Good, the Bad and the Ugly.
The Sheriff stond vooral bekend om zijn onvoorspelbare tactiek. De tv-camera’s en tegenstanders werden vaak verrast door de manier waarop hij uitgooide. “Ik kon enorm goed visueel hoofdrekenen. Daardoor zag ik combinaties die andere spelers niet zagen. Het is saai om te kijken naar iemand die altijd maar naar die twintig gooit, ik wisselde af. En dat vond het publiek geweldig.”
Noodlot slaat toe
Na achttien jaar krasselen kon Clarys eindelijk voor het grote geld gaan spelen, maar toen sloeg het noodlot toe. Ironisch genoeg nadat hij de gevaarlijke stiel van dakdekker had ingeruild voor een job in de fabriek van land- en tuinbouwketen Aveve. “Ik stond in juni 2006 net op het punt om professioneel darter te worden, toen in het fabriek van een ladder viel. Ik kwam terecht op mijn rechterarm, dramatisch genoeg mijn werparm. Een vijfvoudige breuk was het gevolg. Het ergste wat je als darter kan overkomen. Op anderhalf jaar tijd ben ik maar liefst twaalf keer geopereerd om toch maar opnieuw te kunnen gooien. Het haalde allemaal niks uit. Ik maakte te veel kalk aan in mijn gewricht. Uiteindelijk hield ik er een elleboogprothese en een stevig litteken aan over. Ik kon mijn arm amper een graad of twintig plooien en mijn pols niet meer draaien.”
In 2008 draaide The Sheriff de knop om. Als het rechterpistool niet meer schiet, dan maar met links proberen. “Drie jaar lang bleef ik trainen om met mijn linkerarm even precies te worden als met mijn rechterarm. Al die tijd bleef ik hoop koesteren. Maar het was niet goed genoeg. Met mijn rechterarm kon ik tot op de millimeter juist gooien, met mijn linker tot op de centimeter. Het verschil tussen wereldtop en een meeloper zijn. Ik wou geen meeloper zijn. Ik zou verliezen van spelers die ik vroeger blindelings had verslagen. In 2011 heb ik tegen mezelf gezegd: nu houdt het op.”
Negen jaar later kleuren de Belgen het WK darts en verdienen ze meer dan het tienvoud van wat Clarys ooit kreeg. De 52-jarige Antwerpenaar werkt ondertussen als magazijnier in een etikettenfabriek in Wommelgem. Tussendoor mist hij geen enkele match van het WK. “Ik vind het fantastisch om te zien wat de Belgen nu presteren, maar tegelijkertijd doet het enorm veel pijn. Alles wat ik hen zie doen, deed ik twintig jaar geleden op training ook. Ik ben te vroeg geboren en ben te vroeg moeten stoppen. Als ik in dit tijdperk had kunnen spelen, had ik nooit meer moeten werken.”
Nuchtere analist
Toch profiteert Clarys ook een beetje mee van de plotse populariteit van het darts. Hij werd deze week opgevist als cocommentator bij VTM4. Als nuchtere analist is hij een verademing in vergelijking met het soms schreeuwerige commentaar. “Hopelijk is het de start van een tweede carrière. Ik ben blij dat de sport bij ons eindelijk media-aandacht krijgt. Ik zie zeker vijf talentvolle Belgen die de stap naar de wereldtop kunnen zetten.”
En wat verwacht Clarys van Dimitri Van den Bergh op dit WK? “Hij zal woensdag zijn 1/8ste finale tegen Dave Chisnall relatief makkelijk winnen. Maar dan heeft hij de pech dat hij in de kwartfinales al botst op het nummer één van de wereld, Michael van Gerwen. Als Dimitri zijn gemiddelde van meer dan 100 punten per drie darts kan aanhouden, is ook de Nederlander te verslaan. Voor Van den Bergh is het een groot voordeel dat er geen publiek is. Zonder publiek is Dimitri net iets beter dan met publiek en voor Van Gerwen geldt het omgekeerde.”
Clarys praat nog steeds met veel passie over zijn geliefde darts, maar gooien doet hij zelf niet meer. Ook niet met links. “Nee, dat is definitief voorbij. Ik raak geen pijl meer aan.”
Nja, net wat je erin ziet natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef wimderon het volgende:
Negen jaar later kleuren de Belgen het WK darts
Ligt eraan of het dikke of dunne versie wasquote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Wie wil me aanraken
Toen ik zelf nog aan darten deed, moet rond 2006 zijn geweest ofzo. De dikke dus.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:14 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ligt eraan of het dikke of dunne versie was
Hoe graag ik Domme Deef ook zie gooien; hem tegen MvG zou dramatisch zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:29 schreef Grifte het volgende:
Hup
Gurney
Gary
Dirk
King
Andere twee wedstrijden is mij om het even. Al kan Dimitri wel wat meer tegenstand bieden aan MvG. Chisnall wel tof qua scores en snelheid.
Deef sjookt altijd keihard tegen MvGquote:Op woensdag 30 december 2020 12:29 schreef Grifte het volgende:
Hup
Gurney
Gary
Dirk
King
Andere twee wedstrijden is mij om het even. Al kan Dimitri wel wat meer tegenstand bieden aan MvG. Chisnall wel tof qua scores en snelheid.
De Euro Tour-semi dit of ergens vorig jaarquote:Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Deef sjookt altijd keihard tegen MvG
quote:Op woensdag 30 december 2020 12:33 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De Euro Tour-semi dit of ergens vorig jaar
Jinxgodquote:Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef maxi-mus het volgende:
Nog steeds de koppositie in het voorspelspel.
[ afbeelding ]
Dan welquote:Op woensdag 30 december 2020 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen ik zelf nog aan darten deed, moet rond 2006 zijn geweest ofzo. De dikke dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |