Jeps. Niemand controleert die 'quarantaine' en er staan ook geen boetes op...quote:Op woensdag 23 december 2020 19:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit gaat al 10 maanden zo in NL.....
moeilijker ja maar wij hebben gewoon de rode loper uitgeroldquote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Ook voor de landen die het coronavirus succesvol buiten de deur hebben kunnen houden wordt het nu aanzienlijk moeilijker met zo'n snel verspreidende variant.
Dan zit er weinig op dan binnenblijven tot je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin dit virus op te lopen. Geen idee wat het op de lange termijn doet.
Count me out.
(Als onder de 50)
Jij denkt dus echt dat de horeca snel open gaat? Vrij naief gedachtquote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit kon in september ook, dus zal over een paar weken/maanden ook wel weer mogelijk zijn. Horeca gaat echt niet 6 maanden dicht.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:28 schreef HPoi het volgende:
Nog een jaar lockdown en drama trek ik niet hoor.
Nee met kerst doe je wat bezoekjes aan familie en dat gaat dan mis omdat je andere familie treft en een knuffel geeft. Net zoiets als die veilige “blokjesverjaardagen”quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Och, overleven waarschijnlijk wel, maar daar houdt het dan ook op.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Soortgenoten hebben zwaardere tijden overleefd. Dus dat kan jij ook en dat zal jij ook doen. Dus niet aanstellen
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:23 schreef groenen het volgende:
Zo te zien hebben we hier wel een blik vaccines ontwikkelaars opengetrokken die denken dat alle vaccines in de prullenbak kunnen. Heel interessant.
Waarschijnlijk hebben ze geconcludeerd dat het al te veel verspreid is hier en heeft dat niet veel zin meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Kan niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
Ja he, en dan weer een nieuwe mutatie en weer een jaar verder. Zo blijven we aan de gang.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.
Voor de griepprik zijn bijna geen trials omdat die al jaren ingezet wordt, met het coronavaccin is dat anders.
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Alles kan. Overheid durft niet. Noodtoestand uitroepen. Staatsgreepje. Wet negeren. Alles kan.quote:
en zo hou je ook die mutatie voor 99.99% buitenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.
Fokken gaan ze!quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef Collide het volgende:
[..]
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.
https://thehill.com/polic(...)of-covid-19-mutationquote:Israeli officials said Wednesday that they have detected four cases of a more contagious strain of the coronavirus, believed to have originated in the U.K.
Israel’s Health Ministry said that of the cour patients, three had recently returned from England, while they are still determining the provenance of the fourth.
"In the last two days we have been making a concerted effort to check that the mutation from the UK has not infiltrated [Israel]," Health Minister Yuli Edelstein said in a statement Wednesday, according to the Jerusalem Post. "Until a few minutes ago, we were optimistic. But now we are less optimistic. This information came in a few minutes ago from our labs."
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
Jouw vader heeft gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
de experts hadden toch al gezegd dat de vaccins zouden werken tegen deze mutatie ?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.
Osterhaus had het er gister bij Op1 over dat de UK variant de R met 0.4 tot 0.9 zou laten stijgen. De R is afgelopen 9 maanden nooit onder de 0.6 geweest geloof ik...Je weet hoeveel maatregelen er nodig zijn om de R van 1.2 naar onder 1 te laten dalen, dan kun je wel voorstellen hoe naar 1.4 zou zijn, om van 1.9 nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe zit dat nou?
Voorlopig riepen ze gewoon dat het werkt. Het is een "waarschijnlijk wel" vooralsnog.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.
https://forum.fok.nl/topic/2584841quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Waar kan ik meer info vinden over die nieuwste variant?
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts hadden toch al gezegd dat de vaccins zouden werken tegen deze mutatie ?
Dag 10 dagen quarantaine regel na bezoek uk.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen.
De zuid Afrikaanse variant is ook allang in NL met een paar vluchtjes per dag de afgelopen weken....quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.
Jep, al kan de verspreiding in ZA ook te maken hebben met veel superspreader eindejaarsfeesten van scholieren en studenten. Maar als je op worldometer naar ZA kijkt is er exponentiele groei geweest afgelopen weken, ook wat betreft doden. En het is net zomer daar...quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.
Onzin. Er is nog niks bekend over de nieuwe, nieuwe variant dat de vaccins daar tegen helpen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.
Een avondklok houdt dat virus niet tegen hoor. Ze kunnen alleen bij wet de quarantaine verplichten en elkaar bezoeken verbieden.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand gaat nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen. Alleen avondklok hebben ze nog achter de hand en dan houdt het op.
flopshowquote:Op woensdag 23 december 2020 19:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Dag 10 dagen quarantaine regel na bezoek uk.
Ja, iedereen is er na een maand of 5/6 wel klaar mee.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat de horeca snel open gaat? Vrij naief gedacht
dan hoop ik dat ze heel snel alle positieve samples van afgelopen week gaan samplen om te zien hoe wijdverspreid het is, en tot die tijd zou ik er op inzetten dat het niet wijdverspreid is en maatregelen nemen om binnenkomst meer gevallen te zo veel mogelijk te voorkomen en gedetecteerde gevallen volledig uit te pluizen met contact tracing.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand gaat nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen. Alleen avondklok hebben ze nog achter de hand en dan houdt het op.
Waar haal jij deze info vandaan?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
En daarom gaat het open? Omdat iedereen er klaar mee is. Dream on. Er kom eerder verzwaringen dan versoepelingen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Ja, iedereen is er na een maand of 5/6 wel klaar mee.
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)quote:Op woensdag 23 december 2020 19:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
dan hoop ik dat ze heel snel alle positieve samples van afgelopen week gaan samplen om te zien hoe wijdverspreid het is, en tot die tijd zou ik er op inzetten dat het niet wijdverspreid is en maatregelen nemen om binnenkomst meer gevallen te zo veel mogelijk te voorkomen en gedetecteerde gevallen volledig uit te pluizen met contact tracing.
Ik heb alleen van experts gelezen dat ze vermoeden dat de vaccins nog wel werken, en dat ze uitzoeken. Vooral wordt aangegeven dat je lichaam een mix antistoffen aanmaakt, en dat het spike eiwit mogelijk beter hecht aan je cellen betekent niet gelijk dat het vaccin niet meer, of veel slechter, aan het eiwit hecht.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.
Ja gaan ze niet doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Als het Oxford vaccin niet werkt zouden ze redelijk plotseling een toename van gevallen bij gevaccineerden in de studie moeten zien.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:48 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onzin. Er is nog niks bekend over de nieuwe, nieuwe variant dat de vaccins daar tegen helpen.
Dan maken we er moes van.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.
Linkje naar de bron?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
En daarom gaat het open? Omdat iedereen er klaar mee is. Dream on. Er kom eerder verzwaringen dan versoepelingen.
https://www.theguardian.c(...)fective-at-spreadingquote:The South African variant of Covid-19, two cases of which have now been detected in the UK, is likely to be more transmissible, may hit young people harder, and may be slightly more resistant to vaccines, scientists in South Africa believe.
However, research is still continuing to confirm the threat posed by the variant, which does not appear to provoke more serious symptoms or require different treatment.
There are also some fears that the more numerous individual mutations of the South African variant may make it able to “re-infect” individuals who have already caught the virus and recovered.
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)
quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)fective-at-spreading
Dank!quote:
Dat zijn nog schattingen, maar ik kopieer hier even een post die ik eerder in een ander topic maakte:quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef StateOfMind het volgende:
Is er eigenlijk ook al bekend of de Engelse variant inderdaad 70% besmettijker is dan de 'gewone'?
Hopelijk is dat percentage veel lager.
Helemaal met die allernieuwste Zuid-Afrikaanse variant van vandaag, die nóg besmettelijker zou zijn.
Geen idee. Het bco in maart lag ook al heel snel op zijn gat.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.
Als iedereen gewoon die app download kan dat hele BCO geautomatiseerd worden. We zitten nu in een situatie waar partijen als Google/Facebook meer informatie hebben dan onze overheid.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Osterhaus had het er gister bij Op1 over dat de UK variant de R met 0.4 tot 0.9 zou laten stijgen. De R is afgelopen 9 maanden nooit onder de 0.6 geweest geloof ik...Je weet hoeveel maatregelen er nodig zijn om de R van 1.2 naar onder 1 te laten dalen, dan kun je wel voorstellen hoe naar 1.4 zou zijn, om van 1.9 nog maar te zwijgen.
Een paar weken winnen door nu door te pakken kan veel schelen met het vaccineren van ouderen en zorgmedewerkers.
Mja, het is me niet duidelijk of ze bedoelen (met "may be slightly", may make it able") dat ze de mogelijkheid niet uitsluiten, of dat ze de kans vrij groot achten...quote:
Precies...en dat is toch wel een naar scenario...en niet heel onrealistisch.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.
Nope, gaat niet lukken.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.
Lach maar! Hooibaal werd hier ook verguisd maar heeft wel gelijk gekregen, in werkelijk alles.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.
Klojos, die hebben eeuwen ervaring in bestrijdingquote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
Valt me trouwens wel tegen dat bijvoorbeeld Norton, Kaspersky, Trend Micro en consorten zich nu al maandenlang in stilzwijgen hullen
Je hebt niets aan die noodhospitaals want er is geen personeel voor.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nope, gaat niet lukken.
Dus ik zou iig weer beginnen met het bouwen van noodhospitaals, ook voor non covid patiënten en het leger grootschalig inzetten. We hebben ook nog een of 2 marineschepen met IC units.
Dat lees ik iig als 'we hebben aanwijzingen/we vermoeden het, maar vooralsnog kunnen we het nog niet hard bewijzen'quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, het is me niet duidelijk of ze bedoelen (met "may be slightly", may make it able") dat ze de mogelijkheid niet uitsluiten, of dat ze de kans vrij groot achten...
Het is ook een illusie om te denken dat dit te stoppen is. Waarschijnlijk heeft dit zich al 2 of 3 maanden verspreid.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En het OMT zegt, tjsa, niks meer aan te doen. Ga verdomme heel snel een groot deel alle positieve samples van afgelopen week sequencen om te kijken hoever de verspreiding al is en hoe snel het problematisch wordt, dan kan er nog even voorbereid worden.
Kunnen ze wel doen maar dan zullen ze zo weer dicht zitten hoor. De overheid heeft genoeg dwangmiddelen daar voor.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.
En dat komt ook deels doordat de overheid matig handhaaft.
quote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En het OMT zegt, tjsa, niks meer aan te doen. Ga verdomme heel snel een groot deel alle positieve samples van afgelopen week sequencen om te kijken hoever de verspreiding al is en hoe snel het problematisch wordt, dan kan er nog even voorbereid worden.
Men wilde het alleen liever niet horen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lach maar! Hooibaal werd hier ook verguisd maar heeft wel gelijk gekregen, in werkelijk alles.
Het zal eerder uitdraaien op een "code zwart"-scenario waarbij mensen geweigerd worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nope, gaat niet lukken.
Dus ik zou iig weer beginnen met het bouwen van noodhospitaals, ook voor non covid patiënten en het leger grootschalig inzetten. We hebben ook nog een of 2 marineschepen met IC units.
Ik hou mijn mond.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Men wilde het alleen liever niet horen.
We zijn met zijn allen regelrecht het ravijn in gerend. En waarom? Omdat we te beroerd waren om even een paar simpele dingen te laten voor een paar maandjes.
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.
En dat komt ook deels doordat de overheid matig handhaaft.
Er moet echt met een nieuwe, gerichtere aanpak zijn als je dit dan nog wil tegengaan, en de vraag is of dat bestaat. Een soort anderhalve meter op een ander vlak waar we nu nog niets mee doen en wat het verschil maakt. Maar ik zou niet weten wat dat moet zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zijn nog schattingen, maar ik kopieer hier even een post die ik eerder in een ander topic maakte:
Als ik de volgende figuren naast elkaar leg.
Waar de nieuwe variant vooral heerst, in het zuid oosten:
[ afbeelding ]
Toename per regio:
[ afbeelding ]
Toename nieuwe variant:
[ afbeelding ]
En dan bedenk dat de UK in een lockdown ging van 4 november tot december 2 december dan zie je eigenlijk wel die exponentiele toename. Aan het eind van de lockdown waren er ongeveer 16.000 cases per dag, gister 36.000 (en de afgelopen 3 dagen elke dag boven de 33.000 en een verdubbeling van vorige week).
Onder lockdown regels nam het virus overal af behalve in de regio met de nieuwe variant, wat overeenkomt met het sterke vermoeden dat het besmettelijker is, en die exponentiele groei was zeker in de regio waar het heerste te zien vanaf ongeveer de laatste week in november en vanaf toen nam ook de variant erg toe in absolute aantallen (remember, met exponentiele groei lijkt het heel lang of er weinig gebeurd, en dan ineens neemt het heel erg in absolute aantallen toe, terwijl de R gewoon gelijk blijft).
moeilijk moeilijk.......quote:Op woensdag 23 december 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.
Maar helaas.
Dat is dan ook onmogelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.
Maar helaas.
Ja, af en toe is het erg vervelend om gelijk te krijgen. Dit is zo’n voorbeeld.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Men wilde het alleen liever niet horen.
We zijn met zijn allen regelrecht het ravijn in gerend. En waarom? Omdat we te beroerd waren om even een paar simpele dingen te laten voor een paar maandjes.
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk namelijk dat de lockdown paar keren wordt verlengd, zodat er ook meer gevallen zijn van gemuteerde variant uit Engeland snel toeneemt. Het is ook afwachten of de vaccins ook tegen de gemuteerde varianten kan werken.
Het zou best ook mogelijk zijn dat de gemuteerde variant uit Zuid-Afrika ook hier in Nederland actief is, waar ook mensen terug keren uit Zuid Afrika die met de KLM terug naar Amsterdam vliegt.
Ja, dat is 't ook.quote:
Natuurlijk is die hier. Dat kan niet missen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk namelijk dat de lockdown paar keren wordt verlengd, zodat er ook meer gevallen zijn van gemuteerde variant uit Engeland snel toeneemt. Het is ook afwachten of de vaccins ook tegen de gemuteerde varianten kan werken.
Het zou best ook mogelijk zijn dat de gemuteerde variant uit Zuid-Afrika ook hier in Nederland actief is, waar ook mensen terug keren uit Zuid Afrika die met de KLM terug naar Amsterdam vliegt.
Mee eens, maar het is ook niet tegen te houden met die varianten, wellicht moeten we nog een heel lange tijd een crisis doormaken.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.
Zoals ik al eerder aangaf: het zou me niet verbazen als we tot diep in het voorjaar aan deze lockdown vastzitten.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.
Hoeveel lassers zijn er in Nederland?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er moet echt met een nieuwe, gerichtere aanpak zijn als je dit dan nog wil tegengaan, en de vraag is of dat bestaat. Een soort anderhalve meter op een ander vlak waar we nu nog niets mee doen en wat het verschil maakt. Maar ik zou niet weten wat dat moet zijn.
Ja, zonder een enorm deel van de bevolking te hebben gevaccineerd wordt het wel ingewikkeld om te versoepelen. Maar ik hoop maar dat ik iets te negatief ben na alle nieuws van de laatste dagen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de ontwikkeling van die versies af. Misschien valt het nog meequote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk hoor. Ik houd me echt aan alle maatregelen, op een na. Ik ga wel naar kantoor namelijk.(wordt min of meer verlangd)quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef Natalie het volgende:
Je niet aan de maatregelen houden 'omdat anderen het ook niet doen' vind ik overigens ook erg kwalijk. Ik snap dat soort mensen niet. Als je een beetje nadenkt (wat kennelijk moeilijk is), dan snap je toch dat 't alleen maar langer gaat duren. Het geeft misschien even een gevoel van normaliteit en vrijheid, maar de keerzijde is dat je daarmee potentieel jezelf óf een ander hebt besmet, en zo breidt de olievlek zich steeds verder uit.
Eigenwijs bedrag wordt niet beloond.
Niet met iets positief in ieder geval...
De lockdown is hier inmiddels democratisch verlengd tot Pinksteren. Minstens.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:21 schreef Noek het volgende:
Ah, ik zie dat 2021 al is weggeflikkerd hier.
Kbye
Neenquote:Op woensdag 23 december 2020 20:20 schreef Ven1972 het volgende:
Maar KLM hervat ook vluchten naar Engeland en Zuid Afrika, waar ook de toeristen eerst test ondergaan om te kijken of ze negatief zijn, als het zo is, kunnen ze weer terug vliegen naar Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |