Jeps. Niemand controleert die 'quarantaine' en er staan ook geen boetes op...quote:Op woensdag 23 december 2020 19:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit gaat al 10 maanden zo in NL.....
moeilijker ja maar wij hebben gewoon de rode loper uitgeroldquote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Ook voor de landen die het coronavirus succesvol buiten de deur hebben kunnen houden wordt het nu aanzienlijk moeilijker met zo'n snel verspreidende variant.
Dan zit er weinig op dan binnenblijven tot je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin dit virus op te lopen. Geen idee wat het op de lange termijn doet.
Count me out.
(Als onder de 50)
Jij denkt dus echt dat de horeca snel open gaat? Vrij naief gedachtquote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit kon in september ook, dus zal over een paar weken/maanden ook wel weer mogelijk zijn. Horeca gaat echt niet 6 maanden dicht.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:28 schreef HPoi het volgende:
Nog een jaar lockdown en drama trek ik niet hoor.
Nee met kerst doe je wat bezoekjes aan familie en dat gaat dan mis omdat je andere familie treft en een knuffel geeft. Net zoiets als die veilige “blokjesverjaardagen”quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Och, overleven waarschijnlijk wel, maar daar houdt het dan ook op.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Soortgenoten hebben zwaardere tijden overleefd. Dus dat kan jij ook en dat zal jij ook doen. Dus niet aanstellen
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:23 schreef groenen het volgende:
Zo te zien hebben we hier wel een blik vaccines ontwikkelaars opengetrokken die denken dat alle vaccines in de prullenbak kunnen. Heel interessant.
Waarschijnlijk hebben ze geconcludeerd dat het al te veel verspreid is hier en heeft dat niet veel zin meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Kan niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
Ja he, en dan weer een nieuwe mutatie en weer een jaar verder. Zo blijven we aan de gang.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.
Voor de griepprik zijn bijna geen trials omdat die al jaren ingezet wordt, met het coronavaccin is dat anders.
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Alles kan. Overheid durft niet. Noodtoestand uitroepen. Staatsgreepje. Wet negeren. Alles kan.quote:
en zo hou je ook die mutatie voor 99.99% buitenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.
Fokken gaan ze!quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef Collide het volgende:
[..]
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.
https://thehill.com/polic(...)of-covid-19-mutationquote:Israeli officials said Wednesday that they have detected four cases of a more contagious strain of the coronavirus, believed to have originated in the U.K.
Israel’s Health Ministry said that of the cour patients, three had recently returned from England, while they are still determining the provenance of the fourth.
"In the last two days we have been making a concerted effort to check that the mutation from the UK has not infiltrated [Israel]," Health Minister Yuli Edelstein said in a statement Wednesday, according to the Jerusalem Post. "Until a few minutes ago, we were optimistic. But now we are less optimistic. This information came in a few minutes ago from our labs."
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
Jouw vader heeft gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
de experts hadden toch al gezegd dat de vaccins zouden werken tegen deze mutatie ?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.
Osterhaus had het er gister bij Op1 over dat de UK variant de R met 0.4 tot 0.9 zou laten stijgen. De R is afgelopen 9 maanden nooit onder de 0.6 geweest geloof ik...Je weet hoeveel maatregelen er nodig zijn om de R van 1.2 naar onder 1 te laten dalen, dan kun je wel voorstellen hoe naar 1.4 zou zijn, om van 1.9 nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |