Ik ook niet, ik wil een biertje drinken op het terras en knuffelen en kussen en per ongeluk tegen mensen opbotsen met een glimlach sorry zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:28 schreef HPoi het volgende:
Nog een jaar lockdown en drama trek ik niet hoor.
hadden we maar een goed quarantaine beleid......quote:Op woensdag 23 december 2020 19:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waarom wordt dan nog steeds niet opgeroepen dat iedereen die afgelopen twee weken in Engeland is geweest zich laat testen? Dan weet je waar je track en trace team te werk moet gaan!
Waarom niet ook iedereen die met een negatieve test binnenkomt, 250 euro laten betalen, die ze terugkrijgen als ze zich na 72u nogmaals laten testen (en als ze dat niet doen wordt de 250 euro een al geinde boete). Ook met reizigers vanuit Zuid-Afrika. Met hoe minder besmettingen het begint, des te langer de aanloop tot het explodeert en des te langer heb je om je erop voor te bereiden (en te vaccineren). Of de Engelse golf begint met 10 gevallen of 50 gevallen scheelt weken in tijd die je hebt om voor te bereiden.
Jep, hoorde vanmiddag een meisje heel blij op de radio. Die wachtte haar vriend op die met de trein uit Engeland kwam, die had een kaartje kunnen bemachtigen voor de trein. Die was al bang met kerst alleen te zitten. Dat diegenen eigenlijk 10 dagen in quarantaine zou moeten kwam niet in haar op schijnbaar.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:28 schreef quirina het volgende:
[..]
En meesten gaan echt niet met de kerst na een negatieve snel test in quarantaine zitten.
Kerst is toch heel erg belangrijk als familiefeest.
en dit gaat al 10 maanden zo in NL.....quote:Op woensdag 23 december 2020 19:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, hoorde vanmiddag een meisje heel blij op de radio. Die wachtte haar vriend op die met de trein uit Engeland kwam, die had een kaartje kunnen bemachtigen voor de trein. Die was al bang met kerst alleen te zitten. Dat diegenen eigenlijk 10 dagen in quarantaine zou moeten kwam niet in haar op schijnbaar.
Dit systeemquote:Op woensdag 23 december 2020 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Terwijl ontwikkelingslanden dat zo voor elkaar krijgen.
Als je nu Cambodia binnenkomt betaal je $2000 en word je in een hotel geplaatst (niet naar keuze, kosten worden afgetrokken van de 2000). Je moet 2x negatief testen (kosten betaalt uit de 2000). Test iemand uit het vliegtuig positief dan zit je 2 weken op je kamer in het hotel. Aan het eind krijg je terug wat er over is.
Dit kon in september ook, dus zal over een paar weken/maanden ook wel weer mogelijk zijn. Horeca gaat echt niet 6 maanden dicht.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:31 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik wil een biertje drinken op het terras en knuffelen en kussen en per ongeluk tegen mensen opbotsen met een glimlach sorry zeggen.
Ik wil naar de film en het theater en een concert. Ik Ik Ik ... maar ik meen het echt.
Ik heb geen zin dit virus op te lopen. Geen idee wat het op de lange termijn doet.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kun je het beste met iedereen die onder de 50 en gezond is een week lang feest gaan vieren op alle plekken die je kan verzinnen, hopen dat iedereen ziek wordt en daarna allemaal 2 weken in quarantaine en uitzieken indien nodig. Dan heb je in 1x groepsimmuniteit. Een andere optie is er dan gewoon echt niet meer.
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, hoorde vanmiddag een meisje heel blij op de radio. Die wachtte haar vriend op die met de trein uit Engeland kwam, die had een kaartje kunnen bemachtigen voor de trein. Die was al bang met kerst alleen te zitten. Dat diegenen eigenlijk 10 dagen in quarantaine zou moeten kwam niet in haar op schijnbaar.
Bij mij ook niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jeps. Niemand controleert die 'quarantaine' en er staan ook geen boetes op...quote:Op woensdag 23 december 2020 19:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit gaat al 10 maanden zo in NL.....
moeilijker ja maar wij hebben gewoon de rode loper uitgeroldquote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Ook voor de landen die het coronavirus succesvol buiten de deur hebben kunnen houden wordt het nu aanzienlijk moeilijker met zo'n snel verspreidende variant.
Dan zit er weinig op dan binnenblijven tot je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin dit virus op te lopen. Geen idee wat het op de lange termijn doet.
Count me out.
(Als onder de 50)
Jij denkt dus echt dat de horeca snel open gaat? Vrij naief gedachtquote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit kon in september ook, dus zal over een paar weken/maanden ook wel weer mogelijk zijn. Horeca gaat echt niet 6 maanden dicht.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:28 schreef HPoi het volgende:
Nog een jaar lockdown en drama trek ik niet hoor.
Nee met kerst doe je wat bezoekjes aan familie en dat gaat dan mis omdat je andere familie treft en een knuffel geeft. Net zoiets als die veilige “blokjesverjaardagen”quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Och, overleven waarschijnlijk wel, maar daar houdt het dan ook op.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Soortgenoten hebben zwaardere tijden overleefd. Dus dat kan jij ook en dat zal jij ook doen. Dus niet aanstellen
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:23 schreef groenen het volgende:
Zo te zien hebben we hier wel een blik vaccines ontwikkelaars opengetrokken die denken dat alle vaccines in de prullenbak kunnen. Heel interessant.
Waarschijnlijk hebben ze geconcludeerd dat het al te veel verspreid is hier en heeft dat niet veel zin meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel inzetten om de golf zo lang mogelijk uit te stellen, maar men lijkt daar niet in te willen geloven.
Kan niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag hopen dat ze maatregelen nemen in die kerkgemeentes.
Ja he, en dan weer een nieuwe mutatie en weer een jaar verder. Zo blijven we aan de gang.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat de vaccins niet werken op deze varianten, en we dus opnieuw moeten gaan beginnen. Wat dus inhoudt dat we pas eind 2021 weer kunnen gaan beginnen met vaccineren aangezien de trails opnieuw moeten, plus het moet worden geproduceerd.
Voor de griepprik zijn bijna geen trials omdat die al jaren ingezet wordt, met het coronavaccin is dat anders.
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Kerst vieren en thuis blijven is toch ook een quarantaine?
Alles kan. Overheid durft niet. Noodtoestand uitroepen. Staatsgreepje. Wet negeren. Alles kan.quote:
en zo hou je ook die mutatie voor 99.99% buitenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze met zijn 2-en thuis blijven OK, dus niet ook naar familie enzo. Maar strikt genomen zou hij alleen in quarantaine moeten. Een maat van me vloog een week geleden naar Singapore, die is van vliegveld naar hotel getransporteerd en sindsdien zijn hotelkamer niet afgeweest, dat is quarantaine.
Fokken gaan ze!quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef Collide het volgende:
[..]
De meeste christelijke gezinnen gaan in ieder geval niet met de hele familie 2-dagenlang gourmetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |