Dan maken we er moes van.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.
Linkje naar de bron?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand gaat nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen. Alleen avondklok hebben ze nog achter de hand en dan houdt het op.
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
En daarom gaat het open? Omdat iedereen er klaar mee is. Dream on. Er kom eerder verzwaringen dan versoepelingen.
https://www.theguardian.c(...)fective-at-spreadingquote:The South African variant of Covid-19, two cases of which have now been detected in the UK, is likely to be more transmissible, may hit young people harder, and may be slightly more resistant to vaccines, scientists in South Africa believe.
However, research is still continuing to confirm the threat posed by the variant, which does not appear to provoke more serious symptoms or require different treatment.
There are also some fears that the more numerous individual mutations of the South African variant may make it able to “re-infect” individuals who have already caught the virus and recovered.
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)
quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)fective-at-spreading
Dank!quote:
Dat zijn nog schattingen, maar ik kopieer hier even een post die ik eerder in een ander topic maakte:quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef StateOfMind het volgende:
Is er eigenlijk ook al bekend of de Engelse variant inderdaad 70% besmettijker is dan de 'gewone'?
Hopelijk is dat percentage veel lager.
Helemaal met die allernieuwste Zuid-Afrikaanse variant van vandaag, die nóg besmettelijker zou zijn.
Geen idee. Het bco in maart lag ook al heel snel op zijn gat.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.
Als iedereen gewoon die app download kan dat hele BCO geautomatiseerd worden. We zitten nu in een situatie waar partijen als Google/Facebook meer informatie hebben dan onze overheid.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Losers, waarom niet proberen? Ook al win je maar een week, dan kun je 100.000 extra mensen inenten, zorgmedewerkers bijvoorbeeld, en die zul je hard nodig hebben een paar weken later.
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Osterhaus had het er gister bij Op1 over dat de UK variant de R met 0.4 tot 0.9 zou laten stijgen. De R is afgelopen 9 maanden nooit onder de 0.6 geweest geloof ik...Je weet hoeveel maatregelen er nodig zijn om de R van 1.2 naar onder 1 te laten dalen, dan kun je wel voorstellen hoe naar 1.4 zou zijn, om van 1.9 nog maar te zwijgen.
Een paar weken winnen door nu door te pakken kan veel schelen met het vaccineren van ouderen en zorgmedewerkers.
Mja, het is me niet duidelijk of ze bedoelen (met "may be slightly", may make it able") dat ze de mogelijkheid niet uitsluiten, of dat ze de kans vrij groot achten...quote:
Precies...en dat is toch wel een naar scenario...en niet heel onrealistisch.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.
Nope, gaat niet lukken.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar we zitten nu al in een lockdown die de verspreiding al tegen moet gaan. Maar ik zie geen lockdownregime voor me dat nu nog effectief 40% van de besmettingen tegen gaat.
Lach maar! Hooibaal werd hier ook verguisd maar heeft wel gelijk gekregen, in werkelijk alles.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.
Klojos, die hebben eeuwen ervaring in bestrijdingquote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
Valt me trouwens wel tegen dat bijvoorbeeld Norton, Kaspersky, Trend Micro en consorten zich nu al maandenlang in stilzwijgen hullen
Je hebt niets aan die noodhospitaals want er is geen personeel voor.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nope, gaat niet lukken.
Dus ik zou iig weer beginnen met het bouwen van noodhospitaals, ook voor non covid patiënten en het leger grootschalig inzetten. We hebben ook nog een of 2 marineschepen met IC units.
Dat lees ik iig als 'we hebben aanwijzingen/we vermoeden het, maar vooralsnog kunnen we het nog niet hard bewijzen'quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, het is me niet duidelijk of ze bedoelen (met "may be slightly", may make it able") dat ze de mogelijkheid niet uitsluiten, of dat ze de kans vrij groot achten...
Het is ook een illusie om te denken dat dit te stoppen is. Waarschijnlijk heeft dit zich al 2 of 3 maanden verspreid.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En het OMT zegt, tjsa, niks meer aan te doen. Ga verdomme heel snel een groot deel alle positieve samples van afgelopen week sequencen om te kijken hoever de verspreiding al is en hoe snel het problematisch wordt, dan kan er nog even voorbereid worden.
Kunnen ze wel doen maar dan zullen ze zo weer dicht zitten hoor. De overheid heeft genoeg dwangmiddelen daar voor.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.
En dat komt ook deels doordat de overheid matig handhaaft.
quote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En het OMT zegt, tjsa, niks meer aan te doen. Ga verdomme heel snel een groot deel alle positieve samples van afgelopen week sequencen om te kijken hoever de verspreiding al is en hoe snel het problematisch wordt, dan kan er nog even voorbereid worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |