Men wilde het alleen liever niet horen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lach maar! Hooibaal werd hier ook verguisd maar heeft wel gelijk gekregen, in werkelijk alles.
Het zal eerder uitdraaien op een "code zwart"-scenario waarbij mensen geweigerd worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nope, gaat niet lukken.
Dus ik zou iig weer beginnen met het bouwen van noodhospitaals, ook voor non covid patiënten en het leger grootschalig inzetten. We hebben ook nog een of 2 marineschepen met IC units.
Ik hou mijn mond.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Men wilde het alleen liever niet horen.
We zijn met zijn allen regelrecht het ravijn in gerend. En waarom? Omdat we te beroerd waren om even een paar simpele dingen te laten voor een paar maandjes.
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Horeca gaan hun zaken gewoon openen als het te lang gaat duren, niet alleen de horeca maar ook velen anderen ontvangen nu de klappen omdat de rest niet solidair is. Ik ben best bereid mij te houden aan de regels en dat doe ik ook, maar als blijkt dat dat voor niets is omdat een kleinere groep zich er ook niet aanhoudt dan ga ik niet nog 3 maanden binnen zitten.
En dat komt ook deels doordat de overheid matig handhaaft.
Er moet echt met een nieuwe, gerichtere aanpak zijn als je dit dan nog wil tegengaan, en de vraag is of dat bestaat. Een soort anderhalve meter op een ander vlak waar we nu nog niets mee doen en wat het verschil maakt. Maar ik zou niet weten wat dat moet zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zijn nog schattingen, maar ik kopieer hier even een post die ik eerder in een ander topic maakte:
Als ik de volgende figuren naast elkaar leg.
Waar de nieuwe variant vooral heerst, in het zuid oosten:
[ afbeelding ]
Toename per regio:
[ afbeelding ]
Toename nieuwe variant:
[ afbeelding ]
En dan bedenk dat de UK in een lockdown ging van 4 november tot december 2 december dan zie je eigenlijk wel die exponentiele toename. Aan het eind van de lockdown waren er ongeveer 16.000 cases per dag, gister 36.000 (en de afgelopen 3 dagen elke dag boven de 33.000 en een verdubbeling van vorige week).
Onder lockdown regels nam het virus overal af behalve in de regio met de nieuwe variant, wat overeenkomt met het sterke vermoeden dat het besmettelijker is, en die exponentiele groei was zeker in de regio waar het heerste te zien vanaf ongeveer de laatste week in november en vanaf toen nam ook de variant erg toe in absolute aantallen (remember, met exponentiele groei lijkt het heel lang of er weinig gebeurd, en dan ineens neemt het heel erg in absolute aantallen toe, terwijl de R gewoon gelijk blijft).
moeilijk moeilijk.......quote:Op woensdag 23 december 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.
Maar helaas.
Dat is dan ook onmogelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, als iedereen het nu eens voor elkaar kreeg om 4 weken geen bezoekjes af te leggen/bezoek te ontvangen én er niet op uit ging, dan zouden het aantal besmettingen waarschijnlijk met enorme vaart naar beneden gaan & staan we eind januari weer - ietwat onwennig - in de supermarkt.
Maar helaas.
Ja, af en toe is het erg vervelend om gelijk te krijgen. Dit is zo’n voorbeeld.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Men wilde het alleen liever niet horen.
We zijn met zijn allen regelrecht het ravijn in gerend. En waarom? Omdat we te beroerd waren om even een paar simpele dingen te laten voor een paar maandjes.
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk namelijk dat de lockdown paar keren wordt verlengd, zodat er ook meer gevallen zijn van gemuteerde variant uit Engeland snel toeneemt. Het is ook afwachten of de vaccins ook tegen de gemuteerde varianten kan werken.
Het zou best ook mogelijk zijn dat de gemuteerde variant uit Zuid-Afrika ook hier in Nederland actief is, waar ook mensen terug keren uit Zuid Afrika die met de KLM terug naar Amsterdam vliegt.
Ja, dat is 't ook.quote:
Natuurlijk is die hier. Dat kan niet missen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk namelijk dat de lockdown paar keren wordt verlengd, zodat er ook meer gevallen zijn van gemuteerde variant uit Engeland snel toeneemt. Het is ook afwachten of de vaccins ook tegen de gemuteerde varianten kan werken.
Het zou best ook mogelijk zijn dat de gemuteerde variant uit Zuid-Afrika ook hier in Nederland actief is, waar ook mensen terug keren uit Zuid Afrika die met de KLM terug naar Amsterdam vliegt.
Mee eens, maar het is ook niet tegen te houden met die varianten, wellicht moeten we nog een heel lange tijd een crisis doormaken.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.
Zoals ik al eerder aangaf: het zou me niet verbazen als we tot diep in het voorjaar aan deze lockdown vastzitten.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu met én de besmettelijkere Engelse variant, die intussen ook in Nederland is, én de nóg besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant (die ook al in de UK is opgedoken) kunnen we versoepelingen iig voorlopig wel op onze buik schrijven denk ik.
Hoeveel lassers zijn er in Nederland?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er moet echt met een nieuwe, gerichtere aanpak zijn als je dit dan nog wil tegengaan, en de vraag is of dat bestaat. Een soort anderhalve meter op een ander vlak waar we nu nog niets mee doen en wat het verschil maakt. Maar ik zou niet weten wat dat moet zijn.
Ja, zonder een enorm deel van de bevolking te hebben gevaccineerd wordt het wel ingewikkeld om te versoepelen. Maar ik hoop maar dat ik iets te negatief ben na alle nieuws van de laatste dagen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de ontwikkeling van die versies af. Misschien valt het nog meequote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk hoor. Ik houd me echt aan alle maatregelen, op een na. Ik ga wel naar kantoor namelijk.(wordt min of meer verlangd)quote:Op woensdag 23 december 2020 20:17 schreef Natalie het volgende:
Je niet aan de maatregelen houden 'omdat anderen het ook niet doen' vind ik overigens ook erg kwalijk. Ik snap dat soort mensen niet. Als je een beetje nadenkt (wat kennelijk moeilijk is), dan snap je toch dat 't alleen maar langer gaat duren. Het geeft misschien even een gevoel van normaliteit en vrijheid, maar de keerzijde is dat je daarmee potentieel jezelf óf een ander hebt besmet, en zo breidt de olievlek zich steeds verder uit.
Eigenwijs bedrag wordt niet beloond.
Niet met iets positief in ieder geval...
De lockdown is hier inmiddels democratisch verlengd tot Pinksteren. Minstens.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:21 schreef Noek het volgende:
Ah, ik zie dat 2021 al is weggeflikkerd hier.
Kbye
Neenquote:Op woensdag 23 december 2020 20:20 schreef Ven1972 het volgende:
Maar KLM hervat ook vluchten naar Engeland en Zuid Afrika, waar ook de toeristen eerst test ondergaan om te kijken of ze negatief zijn, als het zo is, kunnen ze weer terug vliegen naar Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |