https://thehill.com/polic(...)of-covid-19-mutationquote:Israeli officials said Wednesday that they have detected four cases of a more contagious strain of the coronavirus, believed to have originated in the U.K.
Israel’s Health Ministry said that of the cour patients, three had recently returned from England, while they are still determining the provenance of the fourth.
"In the last two days we have been making a concerted effort to check that the mutation from the UK has not infiltrated [Israel]," Health Minister Yuli Edelstein said in a statement Wednesday, according to the Jerusalem Post. "Until a few minutes ago, we were optimistic. But now we are less optimistic. This information came in a few minutes ago from our labs."
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
Jouw vader heeft gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de hele dag geen nieuws meegekregen, maar mijn vader had het erover dat er vandaag (?) een nieuwe variant was opgedoken die nóg besmettelijker zou zijn dan de recent opgedoken Engelse variant.
Hoe zit dat nou?
de experts hadden toch al gezegd dat de vaccins zouden werken tegen deze mutatie ?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.
Osterhaus had het er gister bij Op1 over dat de UK variant de R met 0.4 tot 0.9 zou laten stijgen. De R is afgelopen 9 maanden nooit onder de 0.6 geweest geloof ik...Je weet hoeveel maatregelen er nodig zijn om de R van 1.2 naar onder 1 te laten dalen, dan kun je wel voorstellen hoe naar 1.4 zou zijn, om van 1.9 nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ook dan vrees ik er voor. We zitten nu overigens in lockdown, dat moet al schelen.
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe zit dat nou?
Voorlopig riepen ze gewoon dat het werkt. Het is een "waarschijnlijk wel" vooralsnog.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Is nog weinig over bekend. Kans is wel aanwezig dat het vaccin niet werkt tegen deze mutatie. Dat zou RIP 2021 betekenen.
https://forum.fok.nl/topic/2584841quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Waar kan ik meer info vinden over die nieuwste variant?
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts hadden toch al gezegd dat de vaccins zouden werken tegen deze mutatie ?
Dag 10 dagen quarantaine regel na bezoek uk.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen.
De zuid Afrikaanse variant is ook allang in NL met een paar vluchtjes per dag de afgelopen weken....quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.
Jep, al kan de verspreiding in ZA ook te maken hebben met veel superspreader eindejaarsfeesten van scholieren en studenten. Maar als je op worldometer naar ZA kijkt is er exponentiele groei geweest afgelopen weken, ook wat betreft doden. En het is net zomer daar...quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat is de Zuid-Afrikaanse variant, die is in Engeland opgedoken en er zijn aanwijzingen dat die nog besmettelijker is maar ze hebben nog niet genoeg data om dat uit te kunnen sluiten.
Onzin. Er is nog niks bekend over de nieuwe, nieuwe variant dat de vaccins daar tegen helpen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.
Een avondklok houdt dat virus niet tegen hoor. Ze kunnen alleen bij wet de quarantaine verplichten en elkaar bezoeken verbieden.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand gaat nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen. Alleen avondklok hebben ze nog achter de hand en dan houdt het op.
flopshowquote:Op woensdag 23 december 2020 19:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Dag 10 dagen quarantaine regel na bezoek uk.
Ja, iedereen is er na een maand of 5/6 wel klaar mee.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat de horeca snel open gaat? Vrij naief gedacht
dan hoop ik dat ze heel snel alle positieve samples van afgelopen week gaan samplen om te zien hoe wijdverspreid het is, en tot die tijd zou ik er op inzetten dat het niet wijdverspreid is en maatregelen nemen om binnenkomst meer gevallen te zo veel mogelijk te voorkomen en gedetecteerde gevallen volledig uit te pluizen met contact tracing.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef HPoi het volgende:
Ohja, overigens kan het RIVM geen link met de UK vinden inzake die twee Nederlanders met het Britse coronavirus. Ze gaan er nu vanuit dat het al wijdverspreid is binnen Nederland en dat dat type coronavirus de overhand gaat nemen op den duur.
Er is niets meer aan te doen. Alleen avondklok hebben ze nog achter de hand en dan houdt het op.
Waar haal jij deze info vandaan?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
En daarom gaat het open? Omdat iedereen er klaar mee is. Dream on. Er kom eerder verzwaringen dan versoepelingen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:49 schreef Collide het volgende:
[..]
Ja, iedereen is er na een maand of 5/6 wel klaar mee.
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)quote:Op woensdag 23 december 2020 19:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
dan hoop ik dat ze heel snel alle positieve samples van afgelopen week gaan samplen om te zien hoe wijdverspreid het is, en tot die tijd zou ik er op inzetten dat het niet wijdverspreid is en maatregelen nemen om binnenkomst meer gevallen te zo veel mogelijk te voorkomen en gedetecteerde gevallen volledig uit te pluizen met contact tracing.
Ik heb alleen van experts gelezen dat ze vermoeden dat de vaccins nog wel werken, en dat ze uitzoeken. Vooral wordt aangegeven dat je lichaam een mix antistoffen aanmaakt, en dat het spike eiwit mogelijk beter hecht aan je cellen betekent niet gelijk dat het vaccin niet meer, of veel slechter, aan het eiwit hecht.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Meerdere experts hebben inderdaad aangegeven dat de kans klein is dat de vaccines niet meer werken. Maar de peer-review van JosMert en DeVerzamelaar zal kritisch zijn.
Ja gaan ze niet doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hebben ze het nu al opgegeven. (Bron: NOS.nl, headline)
Ik zie ze al klaar zitten voor de review met schalen vol Conferences en Doyenné du Comices voor hun snufferd.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef groenen het volgende:
[..]
Als het Oxford vaccin niet werkt zouden ze redelijk plotseling een toename van gevallen bij gevaccineerden in de studie moeten zien.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:48 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onzin. Er is nog niks bekend over de nieuwe, nieuwe variant dat de vaccins daar tegen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |