SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.

Of je krijgt corona van hondenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]

Wel leuk!quote:Neem afscheid van 2020 vanuit huis met GOODBYE 2020
Op donderdag 31 december kan je via meer dan veertig streams op goodbye2020.nl afscheid nemen van het oude jaar tijdens het online thuisfestival GOODBYE 2020. Een groot aantal bekende festivals en artiesten hebben hun medewerking toegezegd. Zo staan onder andere Dance Valley, Milkshake, Sunnery James & Ryan Marciano, Suzan & Freek, De Jeugd van Tegenwoordig en Vunzige Deuntjes op het affiche. Het online festival duurt van 17.00 tot 05.00 uur en is gratis vanuit de huiskamer te bezoeken. Kortom: de ideale manier om op afstand NYE in beperkt gezelschap te vieren met je favoriete festivals en artiesten.
Het volledige programma van GOODBYE 2020 wordt op 28 december bekendgemaakt, inclusief het lokale aanbod van diverse gemeenten.
Follow the Beat
Het idee van GOODBYE 2020 is afkomstig van Maarten Schulz, grondlegger van het online festivalplatform Follow the Beat. “Met het toenemend aantal besmettingen, vroeg ik mij af hoe wij met ons platform en met de festivalsector op een positieve en vindingrijke wijze kunnen bijdragen en mensen motiveren om thuis te blijven. Zo ontstond het idee om zoveel mogelijk artiesten, festivals en clubs online samen te brengen.” De Rijksoverheid en veel gemeenten zoals Den Haag, Rotterdam en Groningen hebben het initiatief van Follow the Beat stevig omarmd. Het past uitstekend in de doelstellingen om alternatieve activiteiten voor onder andere jongeren en jongvolwassenen te stimuleren en de feestdagen zo veel mogelijk op afstand en thuis in kleine kring te vieren.
Spread the word!
Deel het initiatief vooral! Via je eigen kanalen, socials en via je eigen netwerk. Zodat we zo veel mogelijk jongeren bereiken en ze toch een goed feestje hebben deze jaarwisseling. Meer informatie vind je op goodbye2020.nl.

Zo geforceerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:49 schreef Benny het volgende:
Kreeg zojuist een verzoekje in mijn mailbox om onderstaand initiatief zo breed mogelijk te verspreiden. Bij dezen:
[..]
Wel leuk!

Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:49 schreef Benny het volgende:
Kreeg zojuist een verzoekje in mijn mailbox om onderstaand initiatief zo breed mogelijk te verspreiden. Bij dezen:
[..]
Wel leuk!

Vind ik ook. Maar dit is ongeveer het beste wat ze nu kunnen bieden. Voor mij geldt of je doet het goed of je doet het niet (niet dus nu), maar bij anderen zal dit ongetwijfeld aftrek vinden.quote:

Tis ook nooit goed he.quote:

Die artiesten willen niet vergeten worden, dus vanuit hun kant snap ik het heel goed. Het is eigenlijk een soort reclame maken voor ze. Er zullen voldoende mensen zijn die het wel leuk vinden, die 't op de achtergrond aanzetten of wat dan ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar dit is ongeveer het beste wat ze nu kunnen bieden. Voor mij geldt of je doet het goed of je doet het niet (niet dus nu), maar bij anderen zal dit ongetwijfeld aftrek vinden.

Lekker met een pil op voor de tv zittenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.

Wacken was ook online dit jaarquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.
 Genot
 Genot  

Wat is dit voor een gaar onderzoek?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]

Lekker thuis in je uppie uit je dak gaan met een zak vol feestsnoepjes en feestpoedersquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]

Voordeel: je kunt zo op de bank neervallen als je moe bent en je hoeft niet met je brakke kop naar huis zien te komen. Je hoeft ook niet te timen en als je pil uitgewerkt is, rol je zo je bed inquote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lekker met een pil op voor de tv zitten

Ik denk dat het huis eerder te klein zal zijn voor alle energie en dat er weinig van neervallen terecht komt als je moe bentquote:Op woensdag 23 december 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voordeel: je kunt zo op de bank neervallen als je moe bent en je hoeft niet met je brakke kop naar huis zien te komen. Je hoeft ook niet te timen en als je pil uitgewerkt is, rol je zo je bed in

doen er genoeg, of lekker naar het plafon staren......discolichtjes aan.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]

De livestream van DefQon 1 2020 heeft 8 miljoen kijkers getrokken, en dat was alleen dat weekend. Gezinnen die het met zijn allen aan hebben staan etc. Ze hebben echt hun best gedaan er wat van te maken, en dat vind ik meer dan veel andere artietsen die alleen maar hebben staan zeiken dat ze niet meer op konden treden.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lekker thuis in je uppie uit je dak gaan met een zak vol feestsnoepjes en feestpoeders
Ach, je hoeft iig niet bang te zijn dat de beveiliging je betrapt en je eruit gooit

En kinderen...quote:Op woensdag 23 december 2020 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of je krijgt corona van honden

Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)quote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]

Ga je toch knallend het nieuwe jaar uit.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Nakkie d’r bij?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Lekker relaxt op de bank genieten met een pil erin werkt anders ook primaquote:Op woensdag 23 december 2020 11:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat het huis eerder te klein zal zijn voor alle energie en dat er weinig van neervallen terecht komt als je moe bent

Niets riskeren, alles combineren.quote:

Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)
Het was een triest jaar zonder festivals, maar heel veel organisatoren hebben weten door te pakken en toch een hele leuke thuis ervaring gegeven op de verschillende momenten, en dat is nog niet voorbij, diep respect voor die organisatoren in deze moeilijke tijden
Vele waren gratis toegankelijk, sommige tegen een kleine vergoeding.
Laten we hopen dat 2021 niet nog een volledig jaar zonder evenementen wordt, meer kunnen we niet doen.
Op oud jaar is trouwens ook nog het Tomorrowland virtueel festival (voor 20eur, of 25eur voor een on-demand pass voor 5dagen) als je niet echt Susan&Freek fan bent.

in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......quote:Op woensdag 23 december 2020 11:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)
Het was een triest jaar zonder festivals, maar heel veel organisatoren hebben weten door te pakken en toch een hele leuke thuiservaring gegeven op de verschillende momenten, en dat is nog niet voorbij, diep respect voor die organisatoren in deze moeilijke tijden
Vele waren gratis toegankelijk, sommige tegen een kleine vergoeding.
Laten we hopen dat 2021 niet nog een volledig jaar zonder evenementen wordt, meer kunnen we niet doen.
Op oud jaar is trouwens ook nog het Tomorrowland virtueel festival (voor 20eur, of 25eur voor een on-demand pass voor 5dagen) als je niet echt Susan&Freek fan bent.

Eens hoor, laat dat duidelijk zijn, ik vind het een erg goed en leuk initiatief hoor.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.
Natuurlijk is het maar een mager alternatief voor wat iedereen het liefste wil, maar het is wel een alternatief wat echt te doen is en waar tijd en energie in gestopt is door veel mensen. En geld door de overheid.

Ik hoop vanaf 1 juli eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......

En ook dat is een hoop waardquote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
Als je met zo'n online 'festival' er voor kan zorgen dat veel lui thuis blijven, ipv naar een groter zelf georganiseerd feest gaan, zou dat mooi zijn.
Maar denk vooral dat je hier de reeds thuisblijvers misschien wat blijer mee maakt.
Zeker wel goed initiatief

De eigenaar van Pfizer dacht volgens mij (maar artikel stond achter betaalmuur) dat de effecten van vaccineren na 3 maanden ongeveer zichtbaar zullen zijn. Als dat zo is, dan is het vanaf dan het kantelpunt.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......

Zeker weten!quote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
En ook dat is een hoop waard
Kleine moeite, groot resultaat.

Ik denk ook dat als jongeren dan besluiten dit met een man of 6 lekker thuis te doen, het ook nog steeds prima is. Uiteraard is dat een paar man te veel, maar wel overzichtelijk en bovendien maakt het de kans kleiner dat ze met z'n allen op straat gaan lopen vervelen. Dat zou ook al een enorme winst zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
Als je met zo'n online 'festival' er voor kan zorgen dat veel lui thuis blijven, ipv naar een groter zelf georganiseerd feest gaan, zou dat mooi zijn.
Maar denk vooral dat je hier de reeds thuisblijvers misschien wat blijer mee maakt.
Zeker wel goed initiatief

De strategie is er op gericht de druk op de zorg te beperken dus de vaccins gaan vooral naar de groepen waar de effecten van Corona het grootste zijn en de mensen in de zorgquote:Op woensdag 23 december 2020 11:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De eigenaar van Pfizer dacht volgens mij (maar artikel stond achter betaalmuur) dat de effecten van vaccineren na 3 maanden ongeveer zichtbaar zullen zijn. Als dat zo is, dan is het vanaf dan het kantelpunt.
Ik hoop dat in het begin de vaccins vooral naar mensen gaan die de ziekte nog niet mee hebben gemaakt. Dan maximalizeren we het effect.

Dat is natuurlijk een van de voornaamste redenen dat dit ontstaan is.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat als jongeren dan besluiten dit met een man of 6 lekker thuis te doen, het ook nog steeds prima is. Uiteraard is dat een paar man te veel, maar wel overzichtelijk en bovendien maakt het de kans kleiner dat ze met z'n allen op straat gaan lopen vervelen. Dat zou ook al een enorme winst zijn.

Ja, dat is ook allemaal vrij logisch. Maar als iemand uit de zorg vrij recent ziek is geweest dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van een vaccin op korte termijn (wanneer er nog zo'n grote schaarste is). Dan liever dat vaccin naar iemand die nog geen enkele bescherming heeft zodat zoveel mogelijk mensen beschermd kunnen worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De strategie is er op gericht de druk op de zorg te beperken dus de vaccins gaan vooral naar de groepen waar de effecten van Corona het grootste zijn en de mensen in de zorg

Probleem is dat je het niet goed genoeg in kaart hebt wie er allemaal positief is geweest, dus dan maar allemaal vaccin, zekere voor het onzekere. En dan moet je het wel systematisch aanpakken, zonder mensen over te slaan omdat x,y of z.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook allemaal vrij logisch. Maar als iemand uit de zorg vrij recent ziek is geweest dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van een vaccin op korte termijn (wanneer er nog zo'n grote schaarste is). Dan liever dat vaccin naar iemand die nog geen enkele bescherming heeft zodat zoveel mogelijk mensen beschermd kunnen worden.

Zonder gekheid, dat is idd een mooie en creatieve oplossingquote:Op woensdag 23 december 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
De livestream van DefQon 1 2020 heeft 8 miljoen kijkers getrokken, en dat was alleen dat weekend. Gezinnen die het met zijn allen aan hebben staan etc. Ze hebben echt hun best gedaan er wat van te maken, en dat vind ik meer dan veel andere artietsen die alleen maar hebben staan zeiken dat ze niet meer op konden treden.
https://www.emerce.nl/wir(...)-kijkers-hele-wereld
Schouwburg waar ik regelmatig geweest ben heeft nu ook een soort online 'Whodunnit', waar je iedere dag wat raadsels op moet lossen en op 31 december hoort wie de moordenaar was. Dat soort creatieve ideeën vind ik juist ontzettend leuk, het zorgt voor een betere binding met je bezoekers dan alleen maar vragen of ze vouchers willen kopen.

Maar dat hoeft niet perse vanuit de overheid gedaan te worden, als ik vandaag mijzelf laat testen en positief test, hoef ik over 4 weken geen vaccin (bij wijze van). Ik gok ook dat best veel mensen zo zullen denken, dat ze even willen wachten als ze net hersteld zijn en dat lijkt mij een goed idee.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is dat je het niet goed genoeg in kaart hebt wie er allemaal positief is geweest, dus dan maar allemaal vaccin, zekere voor het onzekere. En dan moet je het wel systematisch aanpakken, zonder mensen over te slaan omdat x,y of z.

Maar van iedereen die bij de GGD positief getest is, of in het ziekenhuis, is dat toch wel bekend? Zo lang vaccins schaars zijn zou het toch raar zijn om ze op die mensen in te zetten. Niet dat herbesmettingen helemaal zijn uitgesloten, maar zeldzaam zijn ze zeker.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is dat je het niet goed genoeg in kaart hebt wie er allemaal positief is geweest, dus dan maar allemaal vaccin, zekere voor het onzekere. En dan moet je het wel systematisch aanpakken, zonder mensen over te slaan omdat x,y of z.

Ging her niet vooral eerst naar personeel in de zorg en verzorgingshuizen? Dat is nou net de groep die massaal besmet is geraakt en al enige immuniteit heeft.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De strategie is er op gericht de druk op de zorg te beperken dus de vaccins gaan vooral naar de groepen waar de effecten van Corona het grootste zijn en de mensen in de zorg

Dat wordt in de praktijk allemaal veel te ingewikkeld, dus ik snap wel waarom ze voor deze volgorde hebben gekozen,quote:Op woensdag 23 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook allemaal vrij logisch. Maar als iemand uit de zorg vrij recent ziek is geweest dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van een vaccin op korte termijn (wanneer er nog zo'n grote schaarste is). Dan liever dat vaccin naar iemand die nog geen enkele bescherming heeft zodat zoveel mogelijk mensen beschermd kunnen worden.

Probleem is waarschijnlijk dat dit niet in te passen is in de planning:quote:Op woensdag 23 december 2020 11:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet perse vanuit de overheid gedaan te worden, als ik vandaag mijzelf laat testen en positief test, hoef ik over 4 weken geen vaccin (bij wijze van). Ik gok ook dat best veel mensen zo zullen denken, dat ze even willen wachten als ze net hersteld zijn en dat lijkt mij een goed idee.

Oh echt .. dit zou een echt feestjaar moeten zijn voor me, en dan ook een goede en een eerste echte.. Nou.. gezelligquote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef Questular het volgende:
Ben blij dat corona niet aanwezig was in de periode van mijn leven dat het alleen maar om naar feesten gaan draaide, heb medelijden met de mensen die dit nu al een jaar moeten missen.

Dit is het gedragsonderzoek van het RIVM. Een gaar onderzoek zou ik het niet noemen, maar het moet vooral niet te absoluut genomen worden (dus geen '1 op de 4 houdt zich niet aan de regels'*). Het is zeer indicatief en volgens mij wordt het meer gebruikt voor longitudinale trends (houden mensen zich meer/minder aan de regels?).quote:Op woensdag 23 december 2020 10:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gaar onderzoek?

Maar dat zal sowieso wel aan de orde zijn, want ook met het vaccin weet je niet hoelang iemand immuun is dus je komt toch ook ooit op het punt dat je weer moet gaan vaccineren. Als iemand nu weigert, moet hij/zij over een tijdje gewoon aan kunnen kloppen (net als het laten testen) om alsnog een vaccin te krijgen. Zodra duidelijk is na hoeveel maanden iemand weer besmettelijk is.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is waarschijnlijk dat dit niet in te passen is in de planning:
- Ik hoef niet want ik ben xx weken geleden positief geweest
- Ik hoef niet want het komt nu niet goed uit
- Ik ben nog aan het herstellen van covid.
Als je het al in wilt passen, dan zul je alle "ik hoef even niets" helemaal achteraan de planning moeten zetten, weet niet of dat het scenario is waar je heen wilt, omdat je dan wellicht tot in de eeuwigheid met veegacties bezig bent.

Inderdaad, ik had nog nooit zoveel kaartjes voor de top festivals, allemaal vrije dagen gespaard, het zou een geweldige zomer worden (omdat ik normaal gesproken door de rest van het jaar elk weekend vol zit met sport, is de zomer een periode waar ik naar uitkijk, mooi weer, leuke feestjes, etc)quote:Op woensdag 23 december 2020 11:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oh echt .. dit zou een echt feestjaar moeten zijn voor me, en dan ook een goede en een eerste echte.. Nou.. gezellig
Volgend jaar zomer ziet het er ook niet goed uit.
Anderzijds, als dit het ergste is voor mij, dan valt het enorm mee natuurlijk. Maar kut is het wel. viel voor mij weer in het rijtje van "als ik echt ergens naar uitkijk, gaat er altijd wel iets mis / niet door "

Ja en dat komt omdat het eerste vaccin logistiek nogal een lastig product is omdat het op -70 graden bewaard moet blijven en als je het ontdooit het in 1x in grotere batches toegediend moet worden. Dus is het logistiek veel haalbaarder eerst het personeel in te enten omdat de bewoners van verpleeghuizen niet zo mobiel zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ging her niet vooral eerst naar personeel in de zorg en verzorgingshuizen? Dat is nou net de groep die massaal besmet is geraakt en al enige immuniteit heeft.

Hmm. Is wel herkenbaar.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]

Ik ben trouwens best benieuwd hoe andere ouders dit gaan doen? Mijn kinderen (14 en 17) hebben allebei een of twee "bubbelvrienden" waar ze nog naartoe gaan en verder wil ik niet dat ze rondhangen buiten. Dit geldt zeker voor oud en nieuw maar ook nu al en ik verbaas me over de hoeveelheid jongeren van hun leeftijd die ik vanaf september al vuurwerk gooiend voorbij zie komen en rond zie hangen. Dat zijn allemaal jongeren waarvan de ouders of niet weten waar ze uithangen of die ze maar laten.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een van de voornaamste redenen dat dit ontstaan is.
Normaal gesproken is de content op oudejaarsavond inclusief vuurwerkshows wel prima, maar nu volstaat het niet, dus moet je wat anders doen om het volk te vermaken en thuis / binnen te houden.

ik vraag me af wie er daarna komen dan.....voor het pfizer vaccin.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja en dat komt omdat het eerste vaccin logistiek nogal een lastig product is omdat het op -70 graden bewaard moet blijven en als je het ontdooit het in 1x in grotere batches toegediend moet worden. Dus is het logistiek veel haalbaarder eerst het personeel in te enten omdat de bewoners van verpleeghuizen niet zo mobiel zijn.

Keep it simple zeggen we altijd in projecten op mijn werk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat zal sowieso wel aan de orde zijn, want ook met het vaccin weet je niet hoelang iemand immuun is dus je komt toch ook ooit op het punt dat je weer moet gaan vaccineren. Als iemand nu weigert, moet hij/zij over een tijdje gewoon aan kunnen kloppen (net als het laten testen) om alsnog een vaccin te krijgen. Zodra duidelijk is na hoeveel maanden iemand weer besmettelijk is.
Dat deze informatie niet allemaal beschikbaar is bij de overheid prima, maar iemand moet gewoon kunnen weigeren als hij/zij het idee heeft dat het niet nodig omdat diegene net hersteld is van corona.

Kleine kans dat ze zo de jeugd thuis gaan houden en voorkomen dat er toch vuurwerk wordt afgestoken.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.

volgens de volgorde van de gezondheidsraad, dus eerst de inwoners van verpleeghuizen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af wie er daarna komen dan.....voor het pfizer vaccin.
ziekenhuispersoneel ?
mantelzorgers ?
60 plussers met een aandoening ?

Ik dacht eerst het zorg-personeel en de risicogroepen ?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af wie er daarna komen dan.....voor het pfizer vaccin.
ziekenhuispersoneel ?
mantelzorgers ?
60 plussers met een aandoening ?

beetje lastig met het pfizer vaccin.....dan moeten alle inwoners naar een GGD locatie ?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
volgens de volgorde van de gezondheidsraad, dus eerst de inwoners van verpleeghuizen.

Ik snap het ergens wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef maan_man het volgende:
In Dover worden ze ook opstandig: [ twitter ]

Nou dat zou best heel omslachtig zijn, want je hebt ook mensen die belegerig zijn, en je hebt ook demente bejaarden.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beetje lastig met het pfizer vaccin.....dan moeten alle inwoners naar een GGD locatie ?

Moet je die nog wel inenten?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:42 schreef tesssssssss het volgende:
Nou dat zou best heel omslachtig zijn, want je hebt ook mensen die belegerig zijn, en je hebt ook demente bejaarden.

Nee die worden door de instellingsarts gedaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beetje lastig met het pfizer vaccin.....dan moeten alle inwoners naar een GGD locatie ?

Hoe klein ook, het is een kans. Als ouders dan ook nog een bijdrage leveren, zou dat de kans weer vergroten. En niet alleen maar zuur doen, maar ook willen zien hoe er echt wel getracht wordt het voor de jeugd wat aan te kleden. Het is niet wat iedereen het liefste wil, maar ik denk dat maar weinig mensen deze feestdagen vieren zoals ze het liefste willen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Kleine kans dat ze zo de jeugd thuis gaan houden en voorkomen dat er toch vuurwerk wordt afgestoken.

Moderna komt ook al vrij snel met 400.000 doses dacht ik. 6 januari als het goed is de goedkeuring.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]

Een paar weken terug was dit percentage nog groter.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
9% heeft schijt aan alle maatregelen met kerst.
Bron: https://www.ad.nl/nieuws/(...)aatregelen~a5784a4b/

Ik begrijp het ook wel. En dat met een beetje pech kun je wel weglaten. Die zijn met kerst niet thuis. Testfaciliteit optuigen, wachten op uitslag, dan een stormloop op tickets en dan nog een stuk rijden. Jaarwisselingen lijkt mij een meer realistisch doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel.
Met een beetje pech zijn zij voor Kerst niet thuis doordat anderen ineens vanuit het niets (politieke) keuzes maken.
Kunnen niks, hebben niks. Zit je dan in je vrachtwagentje.

Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het gaat met Oxford vaccin.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moderna komt ook al vrij snel met 400.000 doses dacht ik. 6 januari als het goed is de goedkeuring.

Die zouden mogelijk toch nog voor de jaarwisseling oke krijgen in de UK?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het gaat met Oxford vaccin.
Als daar de rapportage niet verfuckt was, hadden we daar waarschijnlijk ook wel goedkeuring op gehad.

Het maakt nogal wat uit of je besluit voor een snoepreisje naar een oranje land te gaan, of dat je gewoon je werk doet en zonder dat je dat op enige manier kon voorkomen, de kerstdagen zonder je familie in een vrachtwagencabine moet doorbrengen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel. En dat met een beetje pech kun je wel weglaten. Die zijn met kerst niet thuis. Testfaciliteit optuigen, wachten op uitslag, dan een stormloop op tickets en dan nog een stuk rijden. Jaarwisselingen lijkt mij een meer realistisch doen.
Dat ineens valt natuurlijk ook wel mee. Als je in tijden buiten corona naar een oranje gebied reist, dan kun je dit soort dan ook verwachten. Het voelt misschien niet zo urgent, omdat wij in dezelfde situatie zitten.

Die 9% is er in elk geval nog eerlijk over. Ben bang dat er een grotere groep is die zegt zich wel aan de maatregelen te houden, maar dat in praktijk niet doet.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:

Voor zover ik weet wordt iedereen ingeent.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Moet je die nog wel inenten?
Kan je dan niet beter alle mensen om hun heen inenten?

Als het goed is worden die ook in januari goed gekeurd. In the UK zijn ze al bezig met het goedkeuringsprocess van wat ik heb gelezen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Als daar de rapportage niet verfuckt was, hadden we daar waarschijnlijk ook wel goedkeuring op gehad.

Gelukkig maar dat je je been niet gebroken hebt, dan had je kind nu nog op school gestaan?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm. Is wel herkenbaar.
Ik had klachten (kriebelkeel) en liet me testen. Officieel moest ik thuisblijven.
Maar ja, ik moest die dag ook mijn kind van school afhalen. In de auto dan wel, zodat ik geen andere mensen tegen kwam.
Test was negatief gelukkig.
Ik zie niet goed hoe ik dat anders had moeten doen.

Cijfers kwamen van het RIVMquote:Op woensdag 23 december 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gewoon weer een random percentage dat de wereld in geslingerd wordt dus. Zonder context, zonder aan te geven wát men dan precies doet. Er zit nogal een verschil tussen een rondje om het huis lopen (technisch gezien tegen de regels, want je moet binnen blijven) en aan de kersttafel schuiven.
Maar goed, Nieuwsuur heeft weer mooi gescoord met een zogenaamde onthulling.

valt me nog mee.....quote:Op woensdag 23 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:

ah....als de huisartsen die gaan doen krijgen wij die misschien, of uit de 2de batch dat kan ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moderna komt ook al vrij snel met 400.000 doses dacht ik. 6 januari als het goed is de goedkeuring.

en toch zou ik liever een mRNA vaccin krijgen.....is gewoon een gevoelquote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]

En ook iets is beter dan niets.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toch zou ik liever een mRNA vaccin krijgen.....is gewoon een gevoel

Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het goed is worden die ook in januari goed gekeurd. In the UK zijn ze al bezig met het goedkeuringsprocess van wat ik heb gelezen.

Ik liever Oxord.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toch zou ik liever een mRNA vaccin krijgen.....is gewoon een gevoel

ik wil best ruilenquote:Op woensdag 23 december 2020 11:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik liever Oxord.
Dat is ook maar een random gevoel.

Voor het mededogen dat je hebt met de mensen die vastzitten maakt het misschien uit. Voor de rest is oranje voor iedereen even oranje.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het maakt nogal wat uit of je besluit voor een snoepreisje naar een oranje land te gaan, of dat je gewoon je werk doet en zonder dat je dat op enige manier kon voorkomen, de kerstdagen zonder je familie in een vrachtwagencabine moet doorbrengen.

De vlag kan pas uit als we daadwerkelijk kunnen gaan prikken.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:03 schreef zalkc het volgende:
Och, in april/mei zouden we hebben getekend voor een half effectief vaccin vanaf juli 2021, Wat dat betreft was een groter succes op vaccin gebied haast niet denkbaar. Dat we keuze hebben is eigenlijk al een luxe, en het maakt mij vrij weinig uit welke het gaat worden die ik er in gejast krijg.

Ja, ik denk niet dat we heel erg mogen klagen. Vooralsnog denk ik echt dat we rond 1 september volgend jaar voor het grootste deel van deze ellende af zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:03 schreef zalkc het volgende:
Och, in april/mei zouden we hebben getekend voor een half effectief vaccin vanaf juli 2021, Wat dat betreft was een groter succes op vaccin gebied haast niet denkbaar. Dat we keuze hebben is eigenlijk al een luxe, en het maakt mij vrij weinig uit welke het gaat worden die ik er in gejast krijg.

Ja, als blijkt dat die vaccins ook allemaal werken tegen die "Britse" variant van het virus.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik denk niet dat we heel erg mogen klagen. Vooralsnog denk ik echt dat we rond 1 september volgend jaar voor het grootste deel van deze ellende af zijn.

Zoals niet werkende mondkapjes?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:02 schreef Noek het volgende:
Die 9% heeft ook na kerst lak aan de regels en had dat in oktober ook al. Die vangen we wel op met de maatregelen.

Nu kwam toevallig het AZ vaccin al met een melding dat het er wel tegen werkte vandaag.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als blijkt dat die vaccins ook allemaal werken tegen die "Britse" variant van het virus.

Volgens mij heeft zo'n beetje iedere expert al aangegeven dat de vaccins daar gewoon tegen werken.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als blijkt dat die vaccins ook allemaal werken tegen die "Britse" variant van het virus.
Ik heb die bevestiging nog nergens gelezen, maar misschien iemand anders wel.

En dan via Tellsell verkopenquote:

'Echt waar Dave? Dat meen je niet???'quote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dan via Tellsell verkopen
"Maar wacht, er is meer!"

Ik had gelezen dat dat wat betreft Pfizer over twee weken pas uitsluitsel over kwam.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zo'n beetje iedere expert al aangegeven dat de vaccins daar gewoon tegen werken.

Waren dat dezelfde experts die een jaar geleden zeiden dat Covid-19 geen bedreiging vormde voor Europa?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij heeft zo'n beetje iedere expert al aangegeven dat de vaccins daar gewoon tegen werken.

Ergens denk ik ook dat dit een discussie is die voor een viroloog echt kant nog wel raakt. Een beetje alsof je je afvraagt of de metselaar van je huis wel gespecialiseerd is in de kleur baksteen die je gekozen hebt, en of je een andere metselaar nodig hebt als je een ander kleur uitzoekt.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]

Nee, ik denk dat een heel ander wetenschappelijk gebied is dan viroloog.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Waren dat dezelfde experts die een jaar geleden zeiden dat Covid-19 geen bedreiging vormde voor Europa?

Er schijnen al 13.000 mutaties te zijn geweest in 10 maanden, dat zal ook blijven doorgaan dus dit zal zeker niet de laatste variant zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Waren dat dezelfde experts die een jaar geleden zeiden dat Covid-19 geen bedreiging vormde voor Europa?

Ja, daarom. Doe mij die maar.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu kwam toevallig het AZ vaccin al met een melding dat het er wel tegen werkte vandaag.

"It's amazing, Mike"quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Echt waar Dave? Dat meen je niet???'

Het een sluit het ander niet uit.quote:

Ja, dat virus muteert zo vaak als het zelf wil, maar je hebt gevaarlijke en ongevaarlijk mutaties.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er schijnen al 13.000 mutaties te zijn geweest in 10 maanden, dat zal ook blijven doorgaan dus dit zal zeker niet de laatste variant zijn.
Verder verwacht ik dat Covid straks gewoon een 'seizoensgriep' wordt en de kans is groot dat bepaalde groepen er jaarlijks een inenting voor kunnen krijgen.

https://zijnwealaanhetvaccineren.nl/quote:Op woensdag 23 december 2020 12:05 schreef Fred het volgende:
[..]
De vlag kan pas uit als we daadwerkelijk kunnen gaan prikken.

quote:Groothandels stoppen met verkoop niet-essentiële producten
Zelfbedieningsgroothandels als de Makro en de Sligro zijn per direct gestopt met de verkoop van niet aan eten gerelateerde producten. Dat maakte het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel CBL bekend.
Het gaat onder meer om elektronica, mediaproducten, kleding en speelgoed. De groothandels hebben dat besluit samen met het CBL genomen om het aantal verplaatsingen van klanten te beperken en het zogenoemde funshoppen tegen te gaan, zegt een woordvoerster van het CBL.
Nadat vorige week veel winkels werden gesloten, nam de drukte bij de Makro en de Sligro enorm toe. Klanten kochten op grote schaal niet-essentiële producten als televisies en speelgoed. Het Veiligheidsberaad van de 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio en Justitieminister Ferd Grapperhaus hadden daar eerder deze week al veel kritiek op. (ANP)

18 januari pas echt......quote:Op woensdag 23 december 2020 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://zijnwealaanhetvaccineren.nl/

Kans is groot dat die al op is dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, daarom. Doe mij die maar.

Zijn deze cijfers van Nederland?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kans is groot dat die al op is dan.
[ afbeelding ]

@Vallonquote:

Ja, alleen Sanofi is inmiddels toch niet zo succesvol, dus daar hoeven we op korte termijnniet veel van te verwachten. Curevac zal ook nog wel even duren.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn deze cijfers van Nederland?

Hoe zit het eigenlijk met mensen die al corona gehad hebben en hersteld zijn (geloof het of niet, die bestaanquote:Op woensdag 23 december 2020 12:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kans is groot dat die al op is dan.
[ afbeelding ]
 ).
 ). 

Oke, dat scheelt dan 2,2 miljoen doses tot juli.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, alleen Sanofi is inmiddels toch niet zo succesvol, dus daar hoeven we op korte termijnniet veel van te verwachten. Curevac zal ook nog wel even duren.

Ja, komt uit de Kamerbrief van 8 december.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn deze cijfers van Nederland?
Dat is een goede vraag die ik helaas niet kan beantwoorden, misschien iemand anders in dit topic wel. Kan me goed voorstellen dat de immuunreactie misschien minder is bij iemand die al een keer covid heeft gehad, maar weet niet of dat invloed heeft op de werking van een vaccin.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met mensen die al corona gehad hebben en hersteld zijn (geloof het of niet, die bestaan).
Krijgen die ook een oproep voor vaccinatie? Is dat niet een rare situatie voor je immuunsysteem dan... want die heeft uit zichzelf al antistoffen gecreëerd en dan komt zo'n prik daar ook nog eens bij. Vraag me gewoon af hoe en of dat dan werkt 🤔

In Makro Delft kon je idd niet naar boven (kleding, elektronica, schrijfwaren enzo) en hadden ze de kerst/speelgoedhoek beneden afgezet.quote:

Klopt, maar niet doen alsof het compleet uit de lucht gegrepen is.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.

Tegen die tijd kan het wel al goed gekeurd zijn, maar op korte termijn (binnen een paar maanden) Curevac is pas net begonnen met phase 3 trials.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke, dat scheelt dan 2,2 miljoen doses tot juli.

Dat is wel in de US, hopelijk komt hier hetzelfde advies.quote:“At this time, given the public health emergency, FDA is advising that it is acceptable to use every full dose obtainable — the sixth, or possibly even a seventh — from each vial, pending resolution of the issue,”

Ja leuk en goed, maar het zou Hugo sieren als hij ook eens twittert dat hij het niet voor elkaar heeft. Als er toch te weinig testmateriaal is, of dat er toch te weinig bedden/personeel is. Dat ze toch te laat hebben ingegrepen etc.quote:

Zal de EMA wel doen lijkt mij? Zij moeten het beoordelen en weten dit nu ook al.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef aartstyle het volgende:
[
[..]
Wellicht wel, maar wanneer zullen ze met dat advies komen? q3 2021 schat ik....

De eerste policus die zijn fouten toegeeft moet nog geboren worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja leuk en goed, maar het zou Hugo sieren als hij ook eens twittert dat hij het niet voor elkaar heeft. Als er toch te weinig testmateriaal is, of dat er toch te weinig bedden/personeel is. Dat ze toch te laat hebben ingegrepen etc.
Dat er fouten gemaakt worden snap ik, al zijn dit soort fouten voor mij nog niet te begrijpen, maar dat het onder de tafel geveegd wordt of dat het in een soort doofpot komt vind ik nog veel kwalijker.

De eerste Politicus die zijn fouten toegeeft krijgt mijn stemquote:Op woensdag 23 december 2020 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De eerste policus die zijn fouten toegeeft moet nog geboren worden.

Toch geen gevalletje water bij de wijn het vaccin doen?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:29 schreef Anton91 het volgende:
Pfizer zei gisteren of eergisteren volgens mij dat ze inplaats van 2.2mil dosis iets van 2.49mil doses kunnen leveren. En uit elk flesje met 5 dosissen kan blijkbaar 6 tot wel 7 gehaald worden, dus misschien hebben we daar ook nog een meevaller

Nee hoorquote:Op woensdag 23 december 2020 12:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch geen gevalletje water bij de wijn het vaccin doen?
quote:Medicijnwaakhond VS: Sommige flesjes coronavaccin Pfizer bevatten extra doses
De Amerikaanse medicijnwaakhond FDA stelt dat sommige flesjes met het coronavaccin van Pfizer en BioNTech meer inhoud bevatten dan aanvankelijk bedoeld en dat die doses gebruikt kunnen worden, meldt nieuwssite Politico. Zodoende kunnen meer mensen met de huidige hoeveelheid vaccinvloeistof worden ingeënt dan gedacht.
Een flesje zou vijf doses moeten bevatten maar apothekers merkten dat in sommige flesjes genoeg zit voor een zesde of zelfs een zevende dosis. Daarmee zou met de huidige hoeveelheid mogelijk wel tot 40 procent meer doses kunnen worden toegediend.
De FDA zei woensdag dat de extra doses prima kunnen worden gebruikt. De waakhond gaf daarmee opheldering aan apothekers die zich afvroegen of zij de restanten moesten weggooien omdat zij anders de regels van het agentschap zouden overtreden.
Noodsituatie
,,Gezien de noodsituatie met betrekking tot de volksgezondheid, adviseert de FDA dat het acceptabel is om elke beschikbare volle dosis te gebruiken”, aldus de waakhond. Producenten vullen vaccinflesjes doorgaans met iets meer vaccinvloeistof om zo rekening te houden met eventueel morsen of andere verspilling, legt farmaceutisch expert Erin Fox (Universiteit van Utah) uit aan Politico. Fox stelt wel dat het ongebruikelijk is dat een flesje een gehele extra dosis of zelfs meer bevat.
,,De hoeveelheid vaccinvloeistof die overblijft in het flesje na het uitnemen van vijf doses kan variëren, afhankelijk van de injectienaalden en -spuiten die worden gebruikt”, stelt een woordvoerder van Pfizer.

Sommige flesjes, wel vreemd dit maar ja Belgen hè.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee hoor
https://www.ad.nl/buitenl(...)xtra-doses~a9b2c951/
[..]

Er werd ergens oktober (uit mn hoofd) door een universitair medisch centrum in NL (volgens mij in Limburg) die aangaf dat de immuunrespons 6 maanden later groter was dan toen ze 't net gehad hadden. Had er volgens diegene die toen op de radio was mee te maken dat de 'zwakke' anti-stoffen afsterven, maar de sterkere blijven hangen. Daarnaast heb je ook nog immuniteit op cel-niveau: https://www.eoswetenschap(...)n-over-b-en-t-cellenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, komt uit de Kamerbrief van 8 december.
https://www.rijksoverheid(...)d-van-zaken-covid-19
[..]
Dat is een goede vraag die ik helaas niet kan beantwoorden, misschien iemand anders in dit topic wel. Kan me goed voorstellen dat de immuunreactie misschien minder is bij iemand die al een keer covid heeft gehad, maar weet niet of dat invloed heeft op de werking van een vaccin.
Ik denk dat we in Nederland al blij mogen zijn dat we 18 januari kunnen beginnen met vaccineren en de situatie niet moeilijker moeten maken door ook nog eens antistoffentests af te nemen. Met de Nederlandse bureaucratie komt er dan nog eens 3 maanden bij.
En dit stukje:quote:De eerste linie: het aangeboren immuunsysteem
Het aangeboren immuunsysteem vormt de eerste verdedigingslinie. Het is in staat om veel voorkomende pathogenen, zoals virussen en bacteriën, op te sporen zodra ze hun weg naar het lichaam vinden. Hoewel het aangeboren immuunsysteem snel kan reageren, kan het niet altijd alle pathogenen uitschakelen en herkent het ze niet allemaal.
Het aangeboren immuunsysteem kan ook aanwijzingen geven aan het adaptieve immuunsysteem in de vorm van chemische signalen (cytokines) of afgebroken producten van ziekteverwekkende organismen (antigenen) om dat systeem te activeren. Dat proces wordt ‘antigeenpresentatie’ genoemd. Zonder die signalen kan het adaptieve immuunsysteem niet in actie schieten.
En als laatste:quote:Een recente Amerikaanse studie toonde aan dat geïnfecteerde mensen in staat zijn om T- en B-cellen tegen covid-19 aan te maken. Die studie liet ook zien dat zelfs sommige niet-besmette mensen T-cellen hadden tegen covid-19, wat wijst op een overlapping met de reactie op eerdere coronavirusinfecties: de zogenaamde kruisreactiviteit. (Coronavirussen veroorzaken ook SARS, MERS en in sommige gevallen een verkoudheid).
quote:Dat suggereert dat de antilichamen tegen covid-19 misschien niet lang in het lichaam blijven. Dat sluit niet uit dat er T- en B-geheugencellen zijn, die in staat zijn om uit hun sluimerende toestand weer op te duiken om het lichaam te beschermen tegen een nieuwe infectie. Met andere woorden: de antilichamen die de B-cellen maken tijdens de eerste blootstelling verdwijnen binnen enkele weken, maar de geheugencellen die als gevolg daarvan ontstaan, blijven veel langer bestaan.

Ik denk het wel. Denk ook dat de schrik er weer even goed in zit bij mensen die het nieuws een beetje gevolgd hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
Volgens polletje in het AD onder enkele tienduizenden reageerders is inmiddels 90% van plan zich met kerst aan de regels te houden. Dat was voor de lockdown nog aanzienlijk lager.
Zou er dan toch langzaamaan weer meer gevoel van urgentie ontstaan nu de situatie in de ziekenhuizen kritiek worden?

Mwa inmiddels is duidelijk dat je kerst ook leuk kan vieren op een andere manier.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
Volgens polletje in het AD onder enkele tienduizenden reageerders is inmiddels 90% van plan zich met kerst aan de regels te houden. Dat was voor de lockdown nog aanzienlijk lager.
Zou er dan toch langzaamaan weer meer gevoel van urgentie ontstaan nu de situatie in de ziekenhuizen kritiek worden?

Oh?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

Daar lijkt het wel op en het sluiten van de winkels draagt ongetwijfeld ook bij aan het temperen van de klassieke hysterie rond kerst. Als je net met nog honderd anderen een eiersnijder bent wezen scoren, en je begeeft in overvolle winkelstraten is de drempel om in eigen kringen met een mannetje of 20 te gaan zitten wellicht ook net wat lager.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Denk ook dat de schrik er weer even goed in zit bij mensen die het nieuws een beetje gevolgd hebben.

voor zover dit soort polletjes serieus zijn te nemenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

Vind die polletjes juist wel interessant omdat het anoniem is en er gewoon door iedereen die toevallig de krant leest snel op kan worden gereageerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh?
Sowieso hecht ik vrij weinig waarde aan zo'n snel opgezet polletje door de stagiaire van het AD.

wij vieren het al jaren zoals we zelf willen en dat bevalt heerlijk......soms met zijn 2en en soms is dat met familie een paar uurtjes.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa inmiddels is duidelijk dat je kerst ook leuk kan vieren op een andere manier.

Er valt een hoop van te zeggen, maar wat ik wel echt moet meegeven is de openheid in Nederland. Er wordt vaak genoeg geroepen dat we in een dictatuur zouden leven, maar dingen als dit bewijzen des te meer dat we dat niet doen.quote:

Mja, ik denk dat mensen die dit een dictatuur vinden vooral niet zo goed weten wat een dictatuur echt inhoudt. Het feit alleen al dat je dat in het openbaar kan roepen zonder consequenties bewijst eigenlijk al een beetje het tegendeelquote:Op woensdag 23 december 2020 13:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Er valt een hoop van te zeggen, maar wat ik wel echt moet meegeven is de openheid in Nederland. Er wordt vaak genoeg geroepen dat we in een dictatuur zouden leven, maar dingen als dit bewijzen des te meer dat we dat niet doen.

Als je op de Chinese versie van Fok! de Grote Leider een lul noemt rijden de geblindeerde busjes waarschijnlijk al je straat binnen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat mensen die dit een dictatuur vinden vooral niet zo goed weten wat een dictatuur echt inhoudt. Het feit alleen al dat je dat in het openbaar kan roepen zonder consequenties bewijst eigenlijk al een beetje het tegendeel

als we echt een dictatuur hadden dan had Fok niet eens bestaan.....laat staan het forum.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat mensen die dit een dictatuur vinden vooral niet zo goed weten wat een dictatuur echt inhoudt. Het feit alleen al dat je dat in het openbaar kan roepen zonder consequenties bewijst eigenlijk al een beetje het tegendeel

Jawel hoor, maar dan werden de woorden die niet welgevallen waren gemodereerd. Dan werden posts niet verwijderd, maar veranderd.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we echt een dictatuur hadden dan had Fok niet eens bestaan.....laat staan het forum.

De beste reden om een dictatuur te willen voorkomen!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we echt een dictatuur hadden dan had Fok niet eens bestaan.....laat staan het forum.

Hey Henk!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dan werden de woorden die niet welgevallen waren gemodereerd. Dan werden posts niet verwijderd, maar veranderd.
Als je dan zegt: "Henk is een lul" komt er te staan "Henk is een groot leider"

Het bericht die je wist dat zou komen, is eindelijk hierquote:Supermarkten in Eindhoven laten te veel klanten binnen, burgemeester dreigt met sluiting
Supermarkten in Eindhoven hebben een allerlaatste waarschuwing gekregen van burgemeester Jorritsma. Ze laten volgens hem te veel mensen toe in hun winkels. Bij een volgende overtreding, wil Jorritsma de winkel direct sluiten.

Nu heeft Hart van Nederland ook wel een bepaald publiek...quote:Op woensdag 23 december 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind die polletjes juist wel interessant omdat het anoniem is en er gewoon door iedereen die toevallig de krant leest snel op kan worden gereageerd.
Hier was het nog bijna een kwart dat zich er niet aan wilde gaan committeren:
https://www.hartvannederl(...)namaatregelen-kerst/

Of Danny had het land geleidquote:Op woensdag 23 december 2020 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]

Tja.. Jorritsma heeft zichzelf wel onsterfelijk belachelijk gemaakt bij Op1 tijdje terug, in november geloof ik. Grote praat over asociale jongeren, dat hij het wel zou fixen enzo. Ik had niet anders verwacht dan dat dit in 'zijn' stad geroepen zou worden idd.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:18 schreef Benny het volgende:
[..]
Het bericht die je wist dat zou komen, is eindelijk hier

Die Van Dissel praat gewoon zoals hij schrijft.quote:

Ik denk dat een hoop hamsteraars nu blij zijn dat ze toch gehamsterd hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:18 schreef Benny het volgende:
[..]
Het bericht die je wist dat zou komen, is eindelijk hier

Bijna alsof het door Google Translate is gehaald. Van "wetenschapperspeak" naar Nederlands.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die Van Dissel praat gewoon zoals hij schrijft.
Wie gebruikt er nou een uitdrukking als "wanneer het manifest wordt".
Dus ze zien wel een daling op de wegen en in het OV, maar nog niet in de Apple/Google data. Het lijkt mij dat de data die ze tot hun beschikking hebben beter is, dus moeten we dan minder naar die mobiliteitscijfers kijken?quote:In het Nederlands Verplaatsingspanel is een daling te zien m.b.t. de mobiliteit op het hoofdwegennet, in het OV, de verplaatsingen t.a.v. werk en onderwijs, en sinds het ingaan van de lockdown, m.b.t. het winkelen. Het effect van de recente maatregelen op de weekgemiddelden van de verplaatsingsindicatoren is uit andere databronnen (Apple en Google Mobility) nog niet af te lezen.

jij bent liefquote:

Het is jammer dat dat 'hamsteren' zo'n slechte naam heeft gekregen na de gekte in maart, want eigenlijk is het juist een goed idee om in dit soort tijden te zorgen dat je voor een week of twee voedsel in huis hebt. Dan kom je ook niet gelijk in de problemen als je plotseling in quarantaine moet.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop hamsteraars nu blij zijn dat ze toch gehamsterd hebben.

De situatie in maart ging alleen wel voorbij hamsteren voor een paar weken, dat was een soort 'Na ons de zondvloed'quote:Op woensdag 23 december 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat 'hamsteren' zo'n slechte naam heeft gekregen na de gekte in maart, want eigenlijk is het juist een goed idee om in dit soort tijden te zorgen dat je voor een week of twee voedsel in huis hebt. Dan kom je ook niet gelijk in de problemen als je plotseling in quarantaine moet.

Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk. Door de hysterische situatie van maart zou de overheid nu niet snel meer adviseren om voldoende voorraad in huis te halen, terwijl dat eigenlijk wel en goed idee zou zijn. Het helpt ook te voorkomen dat mensen na een positieve test nog even de supermarkt induiken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
De situatie in maart ging alleen wel voorbij hamsteren voor een paar weken, dat was een soort 'Na ons de zondvloed'
Je zag video's van mensen die trots waren dat ze 40 pakken WC papier, 200 blikken knakworst, soep, houdbare melk en dat soort dingen hadden. Dat heeft niets meer te maken met hamsteren, het voelde bij sommige mensen meer als schaarste veroorzaken zodat ze het zelf konden verkopen.
Hamsteren an-sich is naar mijn mening ook wel een goed iets, voorbereid zijn op een onverwachtte situatie. Dat gaat wel verder dan eten, maar ook dekens, zaklampen, kaarsen etc.

Gek genoeg was dit ook altijd het advies totdat de crisis begon.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat 'hamsteren' zo'n slechte naam heeft gekregen na de gekte in maart, want eigenlijk is het juist een goed idee om in dit soort tijden te zorgen dat je voor een week of twee voedsel in huis hebt. Dan kom je ook niet gelijk in de problemen als je plotseling in quarantaine moet.

Eigenlijk had je mensen die positief getest worden gewoon van boodschappen moeten voorzien. Aangezien een groot gedeelte gewoon naar buiten gaat, want ja moet toch eten hebbenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
 ...
 ...

Ik heb 't wel 's eerder hier gezegd, we moeten naar mijn mening meer richting die mensen helpen dan ze veroordelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk had je mensen die positief getest worden gewoon van boodschappen moeten voorzien. Aangezien een groot gedeelte gewoon naar buiten gaat, want ja moet toch eten hebben...

Pornhub premium abo'tje voor een positieve testquote:Op woensdag 23 december 2020 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb 't wel 's eerder hier gezegd, we moeten naar mijn mening meer richting die mensen helpen dan ze veroordelen.
Geef ze voor die periode een Netflix/Videoland/Pathe Thuis of wat dan ook abonnement, geef ze tijdens die periode een aantal slots voor thuisbezorging van boodschappen -die ze zelf kunnen kiezen- en dat soort zaken. Gewoon het zo laagdrempelig mogelijk maken

Dit zou echt een megagoed plan zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb 't wel 's eerder hier gezegd, we moeten naar mijn mening meer richting die mensen helpen dan ze veroordelen.
Geef ze voor die periode een Netflix/Videoland/Pathe Thuis of wat dan ook abonnement, geef ze tijdens die periode een aantal slots voor thuisbezorging van boodschappen -die ze zelf kunnen kiezen- en dat soort zaken. Gewoon het zo laagdrempelig mogelijk maken

Het is ook de bedoeling dat ze uiteindelijk wel weer aan het werk gaan, he?!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Pornhub premium abo'tje voor een positieve test

Ik denk dat een sociale drang nog steeds een te grote reden is dat die groep zich niet aan de regels houden. Kan je ze wel een Netflix abonnement geven (op zich een uitstekend idee), maar dat werkt alleen als ze de deur uit gaan omdat ze zich vervelen. Als ze sociale contacten willen gaan ze alsnog de deur uit. Wel eens dat je die groep eerder moet helpen dan ze te beoordelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]

Zelfs porno gaat op een gegeven moment vervelen als je er te lang en vaak naar kijktquote:Op woensdag 23 december 2020 13:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat ze uiteindelijk wel weer aan het werk gaan, he?!

met een schrale lulquote:Op woensdag 23 december 2020 13:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat ze uiteindelijk wel weer aan het werk gaan, he?!

mwah valt mee, ik spreek uit ervaring alleen dat neppe vind ik helemaal niks.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs porno gaat op een gegeven moment vervelen als je er te lang en vaak naar kijkt

Doe maar niet, vliegen de aantallen tests helemaal door het dakquote:Op woensdag 23 december 2020 13:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Pornhub premium abo'tje voor een positieve test

Echt?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs porno gaat op een gegeven moment vervelen als je er te lang en vaak naar kijkt

Zal dat het waard zijn dan? Een weekje thuisbezorgd lijkt het mij meer waardquote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Doe maar niet, vliegen de aantallen tests helemaal door het dak

wel een beetje off topic dit, het gaat nu alleen maar over porno hierquote:Op woensdag 23 december 2020 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Het leek wel weer voor niks vandaagm DRUK! Gvd amper een parkeerplaats te vinden
Een wachtrij bij de supermarkt en slijterij
Een flopdown is het.

ik ga vanavond wel ff.....om een uurtje of 11quote:Op woensdag 23 december 2020 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Het leek wel weer voor niks vandaagm DRUK! Gvd amper een parkeerplaats te vinden
Een wachtrij bij de supermarkt en slijterij
Een flopdown is het.

een JBL speakerquote:Op woensdag 23 december 2020 13:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Al moet ik zeggen .. ik ben zelf totaal niet gevoelig voor spaarzegelacties, klantenpassen, DE-punten etc.
Maar ik weet uit ervaring dat er best wat mensen zijn die heel wat over hebben voor een paar euro korting bijvoorbeeld, of een gratis 'cadeau' (hoe waardeloos soms ook)
Dus het zou zomaar kunnen werken

Heeft ie het niet over eiersnijers.. weet ie het zo wel te verzoutenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel een beetje off topic dit, het gaat nu alleen maar over porno hier

)
 )

Dat geloof ik zeker, maar het lijkt mij dat je het zo makkelijk mogelijk maakt. Je zal nooit alles volledig weg kunnen nemen, maar als je het heel simpel maakt om op een andere manier contact te hebben gedurende die periode neem je wel een deel weg.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat een sociale drang nog steeds een te grote reden is dat die groep zich niet aan de regels houden. Kan je ze wel een Netflix abonnement geven (op zich een uitstekend idee), maar dat werkt alleen als ze de deur uit gaan omdat ze zich vervelen. Als ze sociale contacten willen gaan ze alsnog de deur uit. Wel eens dat je die groep eerder moet helpen dan ze te beoordelen.

Maar op welke andere manier kan je het fysieke sociale aspect opvangen? Facetime, Zoom, etc zouden het al makkelijker moeten maken, maar er is blijkbaar toch nog een groep die met die reden naar buiten gaat.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker, maar het lijkt mij dat je het zo makkelijk mogelijk maakt. Je zal nooit alles volledig weg kunnen nemen, maar als je het heel simpel maakt om op een andere manier contact te hebben gedurende die periode neem je wel een deel weg.
Daarnaast misschien slim om dag 5 nog een keer te laten testen oid, terwijl ze zelf in quarantaine zitten. Niet om de quarantaine te verkorten, maar om 't top of mind te houden. Ik denk dat mensen eerder geneigd zijn zich aan de regels te houden wanneer ze een afspraak hebben staan waar ze op moeten wachten die daarmee te maken heeft.

Ik moet zeggen dat die 5-dagen regel met BCO me wel wat verbaast.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker, maar het lijkt mij dat je het zo makkelijk mogelijk maakt. Je zal nooit alles volledig weg kunnen nemen, maar als je het heel simpel maakt om op een andere manier contact te hebben gedurende die periode neem je wel een deel weg.
Daarnaast misschien slim om dag 5 nog een keer te laten testen oid, terwijl ze zelf in quarantaine zitten. Niet om de quarantaine te verkorten, maar om 't top of mind te houden. Ik denk dat mensen eerder geneigd zijn zich aan de regels te houden wanneer ze een afspraak hebben staan waar ze op moeten wachten die daarmee te maken heeft.

Er is ook weinig mis met naar buiten gaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar op welke andere manier kan je het fysieke sociale aspect opvangen? Facetime, Zoom, etc zouden het al makkelijker moeten maken, maar er is blijkbaar toch nog een groep die met die reden naar buiten gaat.
Tweede punt zou kunnen helpen inderdaad

Blokje om kan geen kwaad. Maar sociale contacten aangaan wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is ook weinig mis met naar buiten gaan.

Klopt.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is ook weinig mis met naar buiten gaan.

Hear Hearquote:Op woensdag 23 december 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als dit de stelregel is, worden daar de randjes ook al snel van aangepast natuurlijk.
Dan is ff dat praatje maken met de buurman buiten ook geen probleem meer, even mee naar binnen ook niet, klein boodschapje doen, etc...

Dat val ook wel mee in de buitenlucht en zo lang je voldoende afstand houdt. Ik hoef jou volgens mij niet te vertellen waar de meeste besmettingen plaatsvindenquote:Op woensdag 23 december 2020 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blokje om kan geen kwaad. Maar sociale contacten aangaan wel.

Ik ken voldoende mensen die geen laptop of tablet oid hebben, dus waar Zoom/Facetime al lastig is. Een simpele Chromebook meegeven zou dan al een wereld van verschil maken denk. Die dingen kosten amper wat, net zoveel als een test zo'n beetje, dus dat is zo terugverdiend als je er een dag mee wintquote:Op woensdag 23 december 2020 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar op welke andere manier kan je het fysieke sociale aspect opvangen? Facetime, Zoom, etc zouden het al makkelijker moeten maken, maar er is blijkbaar toch nog een groep die met die reden naar buiten gaat.
Tweede punt zou kunnen helpen inderdaad

Niet alleen handig voor als je in quarantaine terecht komt, maar ook voor wat betreft de drukte in de supermarkt. Netjes je mandje vullen voor 2 dagen en dan sta je weer een de supermarkt. Kar vullen voor 2 weken en je komt voorlopig niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]

Dus moeten we ons maar op laten sluiten, is dat wat je zegt?quote:Op woensdag 23 december 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als dit de stelregel is, worden daar de randjes ook al snel van aangepast natuurlijk.
Dan is ff dat praatje maken met de buurman buiten ook geen probleem meer, even mee naar binnen ook niet, klein boodschapje doen, etc...

Oh, bedankt voor de tip, ik zal het voortaan zo gaan doenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dan werden de woorden die niet welgevallen waren gemodereerd. Dan werden posts niet verwijderd, maar veranderd.
Als je dan zegt: "Henk is een lul" komt er te staan "Henk is een groot leider"

Niet iedereen die de deur uitgaat blijft dan ook buiten natuurlijk. Wat Mammietje ook al heel briljant aangaf: de randjes worden al snel aangepast.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat val ook wel mee in de buitenlucht en zo lang je voldoende afstand houdt. Ik hoef jou volgens mij niet te vertellen waar de meeste besmettingen plaatsvinden

dat soort dingen werden in australie wel allemaal geregeld he....quote:Op woensdag 23 december 2020 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ken voldoende mensen die geen laptop of tablet oid hebben, dus waar Zoom/Facetime al lastig is. Een simpele Chromebook meegeven zou dan al een wereld van verschil maken denk. Die dingen kosten amper wat, net zoveel als een test zo'n beetje, dus dat is zo terugverdiend als je er een dag mee wint

10 dagen binnen blijven als je positief bent....komop zeg.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus moeten we ons maar op laten sluiten, is dat wat je zegt?

Bijzonder, echt iedereen die ik ken of op tv zie, hoe arm ook, heeft een smartphone. Of het nou een asielzoeker of alleenstaande moeder met 6 kinderen op een flatje is.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ken voldoende mensen die geen laptop of tablet oid hebben, dus waar Zoom/Facetime al lastig is. Een simpele Chromebook meegeven zou dan al een wereld van verschil maken denk. Die dingen kosten amper wat, net zoveel als een test zo'n beetje, dus dat is zo terugverdiend als je er een dag mee wint

Ik zei dat 'gewoon naar buiten kunnen gaan na een positieve test' niet de stelregel moet worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus moeten we ons maar op laten sluiten, is dat wat je zegt?

Owww ging het over als je positief bentquote:Op woensdag 23 december 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10 dagen binnen blijven als je positief bent....komop zeg.
"op laten sluiten"
 Sorry dat had ik gemist. Dacht voor iedereen
  Sorry dat had ik gemist. Dacht voor iedereen  

quote:Op woensdag 23 december 2020 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Owww ging het over als je positief bentSorry dat had ik gemist. Dacht voor iedereen

jajaja foutjuuhhhhquote:Op woensdag 23 december 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zei dat 'gewoon naar buiten kunnen gaan na een positieve test' niet de stelregel moet worden.

Die gaan gewoon netjes 8 dagen in quarantaine zodra ze de PI binnenkomen. Dus die lopen redelijk weinig risicoquote:Op woensdag 23 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
nog even en de criminelen gaan ook klagen.....
we gaan ons echt niet op laten sluiten !!

En dat doet een kwart van de positief geteste dus niet in Nederland. Tja. Dan ben je dus wel ongelofelijk dom.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Owww ging het over als je positief bentSorry dat had ik gemist. Dacht voor iedereen
Nee als je positief bent getest moet je zo veel mogelijk binnen blijven uiteraard en met niemand in contact komen.

Eigenlijk verbazingwekkend dat je niets leest over uitbraken in een PI...quote:Op woensdag 23 december 2020 14:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Die gaan gewoon netjes 8 dagen in quarantaine zodra ze de PI binnenkomen. Dus die lopen redelijk weinig risico

toevallig was ik van plan om een antistoffen test te doen na mijn vaccinatie en dat resultaat ook echt mee te nemen op onze volgende reis....quote:Op woensdag 23 december 2020 14:17 schreef zalkc het volgende:
Afgelopen dagen was er steeds een discussie dat mensen die gevaccineerd waren ook meer zouden moeten mogen, zoals op reis gaan. Nu kreeg ik een inval tijdens het lunch ommetje.
Wat als we in plaat van een vaccinatie bewijs een bewijs van antistoffen promoten. Als je aantoont antistoffen te hebben mag je in het vliegtuig bijvoorbeeld. Zo verplicht je geen vaccin in elk geval

Dit was wel realiteit, in maart was het luchten van de gevangen echt wel een dingetje. En er was behoorlijk wat spanning in de PI's omdat dat soort 'vrijheden' werden beperkt.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:

Wel een beetje lastig dat die antistoffen niet zolang traceerbaar zijn dan..quote:Op woensdag 23 december 2020 14:17 schreef zalkc het volgende:
Afgelopen dagen was er steeds een discussie dat mensen die gevaccineerd waren ook meer zouden moeten mogen, zoals op reis gaan. Nu kreeg ik een inval tijdens het lunch ommetje.
Wat als we in plaat van een vaccinatie bewijs een bewijs van antistoffen promoten. Als je aantoont antistoffen te hebben mag je in het vliegtuig bijvoorbeeld. Zo verplicht je geen vaccin in elk geval

Nouja, vooral de wat oudere mensen niet. Bij mijn opa in de straat wonen bijna alleen maar senioren, vrijwel geen van allen hebben daar zoiets. Ik heb dar vroeger heel veel plezier aan gehad. Hier in de regio ging de kabelmaatschappij de kanalen omgooien, toen ben ik als 13 jarige broekie alle huizen langs gegaan in die straat om te vragen of ik voor 10 gulden hun tv opnieuw in mocht stellenquote:Op woensdag 23 december 2020 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bijzonder, echt iedereen die ik ken of op tv zie, hoe arm ook, heeft een smartphone. Of het nou een asielzoeker of alleenstaande moeder met 6 kinderen op een flatje is.

mijn tante had in het voorjaar covid en die had nog steeds heel veel antistoffen in haar bloed een maandje terug.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wel een beetje lastig dat die antistoffen niet zolang traceerbaar zijn dan..

Van jouw familie verwacht ik niet anders!quote:Op woensdag 23 december 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn tante had in het voorjaar covid en die had nog steeds heel veel antistoffen in haar bloed een maandje terug.

in belgie, maar het is nog amper in NL joh.....quote:Op woensdag 23 december 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
https://www-wionews-com.c(...)g-netherlands-351810
4 nieuwe gevallen in België in de grensregio.

Wist je dat er vroeger een bond voor wetsovertreders is geweest?quote:Op woensdag 23 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:

In andere landen is het wel een probleem.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eigenlijk verbazingwekkend dat je niets leest over uitbraken in een PI...
Als personeel het binnen brengt bij verpleeghuizen, zou je dat toch ook bij PI's verwachten?

Je kunt in de huidige wereld zo moeilijk zonder. Dan maar een poosje beknibbelen op andere dingen, voor zover het gaat. En dan een budgetsmartphone van 120-150 euro kopen (vind ik al aardig veel, maar het is zo'n beetje de bodem als je iets acceptabels zoekt).quote:Op woensdag 23 december 2020 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bijzonder, echt iedereen die ik ken of op tv zie, hoe arm ook, heeft een smartphone. Of het nou een asielzoeker of alleenstaande moeder met 6 kinderen op een flatje is.

Wat verschilt ons beleid hierin ten opzichte van andere landen dan?quote:Op woensdag 23 december 2020 14:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
In andere landen is het wel een probleem.
Maar het is niet zozeer bijzonder alswel het gevolg van beleid dat het moet voorkomen. Zoals er in heel veel sectoren richtlijnen zijn om uitbraken te voorkomen.

Ik denk dat een groot verschil het feit is dat de NL regering toch eigenlijk weinig ge- en verboden heeft ingesteld en veel adviezen gebruikt terwijl andere landen wat makkelijker (ook dankzij verschil in wetgeving) naar verboden grijpen.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat verschilt ons beleid hierin ten opzichte van andere landen dan?
Heb eerlijk gezegd geen idee welke maatregelen er in PI's worden genomen.

Dan zul je zat mensen hebben die bewust gaan proberen om het virus te krijgenquote:Op woensdag 23 december 2020 14:17 schreef zalkc het volgende:

Net als in februari toen we allemaal nieuwsberichten hadden dat het virus bij X kilometer van de grens was aangetroffen. Terwijl er al duizenden hier besmet waren.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in belgie, maar het is nog amper in NL joh.....

Ik vraag mij af of dat het verschil maakt in een PI.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot verschil het feit is dat de NL regering toch eigenlijk weinig ge- en verboden heeft ingesteld en veel adviezen gebruikt terwijl andere landen wat makkelijker (ook dankzij verschil in wetgeving) naar verboden grijpen.

Volgens mij is het idee dat je immuunsysteem "leert" om antistoffen aan te kunnen maken, hetzij door ziek te worden of door een vaccin te krijgen. Je hoeft dus niet actief die antistoffen de hele tijd bij je te dragen om toch immuun te zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:17 schreef zalkc het volgende:

Het lijkt daar ook te zijn gestabiliseerd, iemand enig idee hoe dat komt? Maatregelen, immuniteit?quote:

Als we geen WK kunnen winnen.....quote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Al zijn landen niet direct te vergelijken met testbeleid maar alsnog

Boodschappenslots ben ik het wel met je eens, dat gaat de markt niet voor je regelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]

Yes!quote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

we zullen vast weer de finale verliezenquote:Op woensdag 23 december 2020 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we geen WK kunnen winnen.....

quote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Maar zo slecht doen we het op zich niet qua doden per 1 miljoen inwoners. En US en Sweden daar heb je nog wel wat meer vrijheden al is Sweden sinds kort ook een stuk stricter geworden. Dat is mij persoonlijk ook wat waard.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Fijn dit ja. Numero uno met de meeste covidbesmettingen in the world. En dan ook nog lekker laat beginnen met vaccineren. We doen wel ons best om die nr 1 spot zo lang mogelijk vast te houden natuurlijk hequote:Op woensdag 23 december 2020 14:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Best genant te noemen.
Waar een klein land groot in kan zijn.

Ze vergeet voor het gemak wel even landen als Kroatië, Tsjechië, en Denemarken.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Heel Nederland is net zo dichtbevolkt als new York cityquote:Op woensdag 23 december 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik zou die lijst wel eens willen zien met alle grote steden ter wereld. Niet om alles goed te praten, maar Nederland is natuurlijk wel enorm dichtbevolkt. Randstad moet je sowieso eigenlijk als één stad zien als je het wilt vergelijken met een Londen, New York of Tokyo.

Nee hoor.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heel Nederland is net zo dichtbevolkt als new York city

Tsja, japan telt maar 3000 doden op een populatie van 126 miljoen...quote:Op woensdag 23 december 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik zou die lijst wel eens willen zien met alle grote steden ter wereld. Niet om alles goed te praten, maar Nederland is natuurlijk wel enorm dichtbevolkt. Randstad moet je sowieso eigenlijk als één stad zien als je het wilt vergelijken met een Londen, New York of Tokyo.

We zijn gewoon een faalland als het om Corona gaat. Er zijn wel meer dichtbevolkte landen waar het veel minder erg is. En dan zijn we ook nog extreem welwarend en kan een groot deel van de bevolking thuiswerken. En dan nog in de absolute top van doden.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:

Als het om de staat New York (159 per km2 ) geef ik je een kans, maar de stad echt niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heel Nederland is net zo dichtbevolkt als new York city

Nogmaals, ik praat het ook niet goed. Maar zo'n lijstje ziet er wel dramatischer uit wanneer je het niet in de juiste context plaatst.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zijn gewoon een faalland als het om Corona gaat. Er zijn wel meer dichtbevolkte landen waar het veel minder erg is. En dan zijn we ook nog extreem welwarend en kan een groot deel van de bevolking thuiswerken. En dan nog in de absolute top van doden.

die 3 zijn nog wel heel wat dichtbevolkter dan de randstad.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:

Iets met arrogantie en het altijd beter weten... De Nederlander houdt niet zo van vrijheidsbeperkende regeltjes en vindt wat de overheid zegt vaak maar stom en onzinnig.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zijn gewoon een faalland als het om Corona gaat. Er zijn wel meer dichtbevolkte landen waar het veel minder erg is. En dan zijn we ook nog extreem welwarend en kan een groot deel van de bevolking thuiswerken. En dan nog in de absolute top van doden.
 Tadaa, en daar is het resultaat.
 Tadaa, en daar is het resultaat.

Snap ik, maar ik zou die vergelijking eerlijker vinden dan wanneer je Nederland met bijvoorbeeld heel Japan vergelijkt. Wanneer je Nederland met Tokyo of Osaka vergelijkt dan zullen de cijfers al een stuk minder dramatischer zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die 3 zijn nog wel heel wat dichtbevolkter dan de randstad.

En een overheid die, zelfs onder voortschrijnende inzichten, regelmatig heel rigide vasthoudt aan ingenomen standpunten.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iets met arrogantie en het altijd beter weten... De Nederlander houdt niet zo van vrijheidsbeperkende regeltjes en vindt wat de overheid zegt vaak maar stom en onzinnig.Tadaa, en daar is het resultaat.

Ik wil eigenlijk aan mijn workout beginnen. Maar misschien wacht ik ook maar ff voor de cijfers jahquote:

Bijna een half miljoen testen, ik vind dat sowieso nogal wat.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:00 schreef Mammietje het volgende:
Ben eigenlijk best benieuwd of de komende kerstdagen nog een verschil maakt in het aantal afgenomen testen deze week.

Prioriteiten goed op ordequote:Op woensdag 23 december 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk aan mijn workout beginnen. Maar misschien wacht ik ook maar ff voor de cijfers jah

De punt bij NL staat niet op de goede plaats? Moet het 51.148 per km2 zijn?quote:Op woensdag 23 december 2020 14:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als het om de staat New York (159 per km2 ) geef ik je een kans, maar de stad echt niet.
NYC 10.431 per km2
NL 511.48 per km2
AMS 4.439 per km2

Wat was t gister eigenlijk?quote:Op woensdag 23 december 2020 15:03 schreef Scrummie het volgende:
Vind de nieuwe cijfers best spannend
 Gister de hele dag zo druk bezig geweest met klussen dat ik een totale cijfer-break had
 Gister de hele dag zo druk bezig geweest met klussen dat ik een totale cijfer-break had  

Hele goeie besmettingscijfers (te goed als je het mij vraagt, iets van ruim 8000) en hele slechte ziekenhuisopname-cijfers, ruim 300.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat was t gister eigenlijk?Gister de hele dag zo druk bezig geweest met klussen dat ik een totale cijfer-break had

Hey, het is vakantie. Gimme a break.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geen vakjes op de buik van Dick!

Natuurlijk niet. Anders zou Nederland gemiddeld 5 keer dichter bevolkt zijn dan NYC.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De punt bij NL staat niet op de goede plaats? Moet het 51.148 per km2 zijn?

9000 of zo? Heb het gister ook niet echt gevolgd; alleen m'n man heeft ergens laten vallen wat de cijfers waren, maar ja, ik luister nooit naar hemquote:Op woensdag 23 december 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat was t gister eigenlijk?Gister de hele dag zo druk bezig geweest met klussen dat ik een totale cijfer-break had

Nah vooruit. Zal wel weer coulant met je zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey, het is vakantie. Gimme a break.

Weet het niet meer precies maar boven de 8k, en onder de 10k.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]

9872quote:Op woensdag 23 december 2020 15:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet het niet meer precies maar boven de 8k, en onder de 10k.

Nou, als ik dit zo zie, is het wel een gat in de markt!quote:Op woensdag 23 december 2020 15:11 schreef Breekfast het volgende:
Kun je eigenlijk bij een wedkantoor daadwerkelijk geld inzetten op het aantal nieuwe besmettingen?

Denk wel in de UK, maar die wedden op allesquote:Op woensdag 23 december 2020 15:11 schreef Breekfast het volgende:
Kun je eigenlijk bij een wedkantoor daadwerkelijk geld inzetten op het aantal nieuwe besmettingen?

Misschien een apart topic van maken Corona prono topicquote:Op woensdag 23 december 2020 15:12 schreef 4-elements het volgende:
We maken er een competitie van. De drie mensen die het dichtst bij het uiteindelijke cijfer zitten krijgen elke dag een punt.
 ?
 ?

quote:Op woensdag 23 december 2020 15:12 schreef 4-elements het volgende:
We maken er een competitie van. De drie mensen die het dichtst bij het uiteindelijke cijfer zitten krijgen elke dag een punt.

@Benny is altijd het eerste met de cijfersquote:Op woensdag 23 december 2020 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ok straks zijn de echte cijfers er en dan weet niemand of dat ze nou echt zijn of niet

Dan moet het vol zijn.quote:

neequote:Op woensdag 23 december 2020 15:12 schreef 4-elements het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |