Dus nadat mensen van maart tot juni ineens onvoorbereid in een vak zijn geduwt wat ze niet kunnen, hadden ze even in juli-september de opleiding tot IC arts van 18 maanden (uitgaande van een bachelor verpleegkunde 6) er doorheen moeten jassen om nu weer plaats te nemen op de IC?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, negen maanden lang roepen dat we er te weinig hebben en dat als een soort statisch gegeven beschouwen heeft ons veel opgeleverd. Het opleiden van mensen die alleen maar corona-patiënten hoeven te verplegen duurt geen zes jaar. Dat had niet alleen de samenleving, maar vooral ook het medisch personeel dat nu wel met de poten in de klei staat een hoop op kunnen leveren, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Sterker nog, de aanwas van verpleegkundigen gaat nog langzamer dan normaal aangezien we de ROC's die ze opleidt grotendeels hebben gesloten en er duizenden stageplekken tekort zijn.
En waar haal jij de mensen vandaan die überhaupt IC-verpleegkundige willen worden/daar willen werken? Ook toen er nog geen crisis had was er een zwaar tekort aan IC-verpleegkundigen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, negen maanden lang roepen dat we er te weinig hebben en dat als een soort statisch gegeven beschouwen heeft ons veel opgeleverd. Het opleiden van mensen die alleen maar corona-patiënten hoeven te verplegen duurt geen zes jaar. Dat had niet alleen de samenleving, maar vooral ook het medisch personeel dat nu wel met de poten in de klei staat een hoop op kunnen leveren, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Sterker nog, de aanwas van verpleegkundigen gaat nog langzamer dan normaal aangezien we de ROC's die ze opleidt grotendeels hebben gesloten en er duizenden stageplekken tekort zijn.
Dat zegt ze niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus nadat mensen van maart tot juni ineens onvoorbereid in een vak zijn geduwt wat ze niet kunnen, hadden ze even in juli-september de opleiding tot IC arts van 18 maanden (uitgaande van een bachelor verpleegkunde 6) er doorheen moeten jassen om nu weer plaats te nemen op de IC?
Wat een prutsers zeg, dat ze dat niet aankunnen. Ook omdat het in alle landen om ons heen wel gewoon goed gaat natuurlijk. Jonge jonge, wat een faalhazen._!
Je hebt ook mbo4 verpleegkundigen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En waar haal jij de mensen vandaan die überhaupt IC-verpleegkundige willen worden/daar willen werken? Ook toen er nog geen crisis had was er een zwaar tekort aan IC-verpleegkundigen.
ROC is toch mbo? We hebben het hier om IC-verpleegkundigen. Niet om verzorgenden.
Personeel dat kan helpen op de IC wordt al getraind uiteraard. Denk aan OK-assistenten, anesthesiemedewerkers, etc. Denk je echt dat er niks gebeurt in de ziekenhuizen op gebied van scholing in deze tijd?
Wat zegt ze dan wel?quote:
Als ik zie dat hoeveel van de mensen in de generatie boven mij (dat is dus baby-boom) met vervroegd pension mochten, VUT, dat soort zaken, ben ik het gewoon met je eens.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb me al lang en breed neergelegd bij het gegeven dat ik mijn hele werkzame leven premie betaal en daar weinig of niets van terugzie, aangezien de generaties voor mij tegen die tijd de pot hebben leeggegeten.
En je vergelijking gaat mank. Ze hebben 60 euro betaald, en de bank heeft jaren lang gezegd dat ze er wel 100 van gingen maken, Alleen blijkt dat niet te lukken, en is het nu maar 90. Iedereen boos over zijn verloren tientje dat ze sowieso al nooit hebben gehad.
Ik zei nog wel dat ik geen namen zou noemen. Ik ga gewoon niet meer reageren op iemand met zo'n unilateraal wereldbeeld, waarbij alles zwart-wit is. Newsflash: je hebt niet 'wel' of 'geen' klachten, dat is een schaal. En als mensen heel laag op die schaal scoren (zoals 80% van Nederland gedurende de halve winter) snap ik wel dat je niet thuisblijft.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
40% met klachten gaat er nog op uit
25% van de positief getesten gaat er nog op uit
ja de meeste mensen houden zich aan de maatregelen maar dat zijn wel aardig hoge percentages.
Excuses, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je hebt ook mbo4 verpleegkundigen.
Als we 100 miljard kunnen uitgeven om de economie te redden dan hebben we vast nog wel wat liggen om mensen over de streep te trekken.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En waar haal jij de mensen vandaan die überhaupt IC-verpleegkundige willen worden/daar willen werken? Ook toen er nog geen crisis had was er een zwaar tekort aan IC-verpleegkundigen.
ROC is toch mbo? We hebben het hier om IC-verpleegkundigen. Niet om verzorgenden.
Personeel dat kan helpen op de IC wordt al getraind uiteraard. Denk aan OK-assistenten, anesthesiemedewerkers, etc. Denk je echt dat er niks gebeurt in de ziekenhuizen op gebied van scholing in deze tijd?
lolquote:Op woensdag 23 december 2020 10:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je hebt ook mbo4 verpleegkundigen.
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zei nog wel dat ik geen namen zou noemen. Ik ga gewoon niet meer reageren op iemand met zo'n unilateraal wereldbeeld, waarbij alles zwart-wit is. Newsflash: je hebt niet 'wel' of 'geen' klachten, dat is een schaal. En als mensen heel laag op die schaal scoren (zoals 80% van Nederland gedurende de halve winter) snap ik wel dat je niet thuisblijft.
Gewoon weer een random percentage dat de wereld in geslingerd wordt dus. Zonder context, zonder aan te geven wát men dan precies doet. Er zit nogal een verschil tussen een rondje om het huis lopen (technisch gezien tegen de regels, want je moet binnen blijven) en aan de kersttafel schuiven.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat werd niet verder besproken volgens mij.
newsflash: het boeit niet wat men doet, ze gaan erop uit, ze komen andere mensen tegenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gewoon weer een random percentage dat de wereld in geslingerd wordt dus. Zonder context, zonder aan te geven wát men dan precies doet. Er zit nogal een verschil tussen een rondje om het huis lopen (technisch gezien tegen de regels, want je moet binnen blijven) en aan de kersttafel schiven.
Hypocriet Youpje. Las in stukjes van hem dat hij het allemaal onzin vond om de oudjes te beschermen, totdat hij zelf geveld werd.quote:
hij relativeert, dat is toch wat andersquote:Op woensdag 23 december 2020 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
gewoon de cijfers he.....maar bagatelliseer jij die maar weer
Dat is een stuk uit maart, iedereens beeld over corona is nu veranderd (behalve van die wappies, die blijven een beetje hangen). Dus hij heeft zijn mening bijgesteld op basis van nieuwe informatie, dat lijkt me niet hypocriet, maar is juist een teken van intelligentie.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hypocriet Youpje. Las in stukjes van hem dat hij het allemaal onzin vond om de oudjes te beschermen, totdat hij zelf geveld werd.
https://www.telegraaf.nl/(...)je-naar-blijf-binnen
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, iedereen die niet net zoals jij alleen maar in foetushouding op de zolderkamer gaat liggen is een idioot, dat weten we inmiddels wel.
Dat je het hebt over 'gewoon de cijfers' geeft wel aan dat je echt geen idee hebt over risico-afwegingen en hoe dit soort onderzoek opgezet zijn en door media verdraaid worden.
Is het onderzoek zelf ergens terug te lezen? Nu ben ik wel benieuwd.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, iedereen die niet net zoals jij alleen maar in foetushouding op de zolderkamer gaat liggen is een idioot, dat weten we inmiddels wel.
Dat je het hebt over 'gewoon de cijfers' geeft wel aan dat je echt geen idee hebt over risico-afwegingen en hoe dit soort onderzoek opgezet zijn en door media verdraaid worden.
Je kan die onvoorbereide mensen natuurlijk op de gewone afdelingen laten instromen. En intern de doorstroming naar de IC regelen via de meer ervaren krachten. Ja dit had echt al lang geregeld kunnen worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus nadat mensen van maart tot juni ineens onvoorbereid in een vak zijn geduwt wat ze niet kunnen, hadden ze even in juli-september de opleiding tot IC arts van 18 maanden (uitgaande van een bachelor verpleegkunde 6) er doorheen moeten jassen om nu weer plaats te nemen op de IC?
Wat een prutsers zeg, dat ze dat niet aankunnen. Ook omdat het in alle landen om ons heen wel gewoon goed gaat natuurlijk. Jonge jonge, wat een faalhazen._!
En tien dagen binnenblijven.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Oeps, ik moest net mijn keel schrapen. Heb ik nu klachten? En moet ik gelijk een afspraak maken?
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Oeps, ik moest net mijn keel schrapen. Heb ik nu klachten? En moet ik gelijk een afspraak maken?
Bij mij in het vak juist niet. Ik heb pas aan iemand als deze een basiskennis heeft + een jaar werkzaam is bij ons. Tot die tijd kost diegene enkel tijd van minimaal 1 werkend persoon.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
maar ook als ik in mijn vak hulp krijg van iemand die niet zo veel kan dan wordt het voor mij een stuk rustiger. In negen maanden tijd had je een heleboel ondersteuning kunnen regelen
In maart werd dat virus veel gevaarlijker ingeschat dan nu, dus zo intelligent is het niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is een stuk uit maart, iedereens beeld over corona is nu veranderd (behalve van die wappies, die blijven een beetje hangen). Dus hij heeft zijn mening bijgesteld op basis van nieuwe informatie, dat lijkt me niet hypocriet, maar is juist een teken van intelligentie.
Ik heb wel eens vluchtig gezocht, maar volgens mij is de vragenlijst niet openbaar. Niettemin denk ik dat de vragen echt heel basaal zijn en veel ruimte laten voor interpretatie (bv. 'wat zijn klachten?')quote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Is het onderzoek zelf ergens terug te lezen? Nu ben ik wel benieuwd.
We hebben nu alleen veel meer kennis en ervaring, ja, zo intelligent is het wél. Daarbij, waarom is het erg als iemand zijn mening bijstelt? Waarom is dat gelijk hypocriet?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In maart werd dat virus veel gevaarlijker ingeschat dan nu, dus zo intelligent is het niet.
Shit, nu ga ik ook vallen onder het deel dat niet thuisblijft bij klachten. Ik ga straks namelijk een rondje buiten lopen, met niemand in de buurt.quote:
Oh, geld moet mensen over de streep trekken om IC-verpleegkundige te worden? Hoe zie je dat voor je? CAO aanpassen? IC-verpleegkundigen in een andere schaal zetten?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we 100 miljard kunnen uitgeven om de economie te redden dan hebben we vast nog wel wat liggen om mensen over de streep te trekken.
Ik zit niet in het vak natuurlijk, maar ook als ik in mijn vak hulp krijg van iemand die niet zo veel kan dan wordt het voor mij een stuk rustiger. In negen maanden tijd had je een heleboel ondersteuning kunnen regelen, maar er (extern bedoel ik dan, intern zal er genoeg geschoven en gedaan zijn) eigenlijk niets gedaan om er meer mensen bij te krijgen terwijl dat wel degelijk had gekund, als je maar wil.
En volgens mij hebben we ook nog 2000 man buiten de IC liggen die moeten worden verzorgd. Je geeft zelf al aan dat we een chronisch tekort aan verpleegkundigen hebben, dus dat we dan onder het motto 'computer says no' de verpleegkundigen-opleidingen (mbo en hbo) grotendeels stilleggen samen met de toerisme- en kappersopleidingen en al die leerlingen/studenten een jaar vertraging op laten lopen is voor mij onbegrijpelijk. Dan heb je volgens mij geen oog op de toekomst gericht.
Ik houd het erop dat hij zelf in het ziekenhuis is beland en daarom zijn mening heeft veranderd.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:36 schreef DW457 het volgende:
[..]
We hebben nu alleen veel meer kennis en ervaring, ja, zo intelligent is het wél.
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Al lijkt het me dat men dat wel zoveel mogelijk doet.
Ik wist niet dat je hem persoonlijk kent en dat dus als een feit kan bestempelen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik houd het erop dat hij zelf in het ziekenhuis is beland en daarom zijn mening heeft veranderd.
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Is het onderzoek zelf ergens terug te lezen? Nu ben ik wel benieuwd.
Dus je schreeuwt aan alle kanten dat je een tekort aan mensen hebt, maar je wil er niet meer bij. Tja, dan is er inderdaad weinig aan te doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, geld moet mensen over de streep trekken om IC-verpleegkundige te worden? Hoe zie je dat voor je? CAO aanpassen? IC-verpleegkundigen in een andere schaal zetten?
Waarom denken toch zoveel mensen dat er geen hulp wordt geboden op de IC? Natuurlijk werken we daar met een buddy-systeem. Je kunt echter niet 5 buddy's op 1 IC-verpleegkundige zetten. Dan lopen ze in de weg. Waarom zouden we extern gaan (wat we soms ook wel doen/deden trouwens via handenvoordezorg) als we het intern kunnen regelen? Dat maakt het alleen maar nog ingewikkelder.
Nee, of hij hypocriet is of niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Is de discussie nu werkelijk of een liedje van een cabaratier wel of niet 'intelligent' is?
Nog zo'n vraag, 'heb je bezoek ontvangen?'quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]
We hebben mensen tekort en ik weet de oplossing niet. Kan dat ook?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus je schreeuw aan alle kanten dat je een tekort aan mensen hebt, maar je wil er niet meer bij. Tja, dan is er inderdaad weinig aan te doen.
Wat een onzin. In de winkels nog minder.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is niet meer dan terecht dat de horeca dicht is, want die regulatie die er was werd 9 van de 10 keer in meer of mindere mate niet nageleefd
Zeker.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben mensen tekort en ik weet de oplossing niet. Kan dat ook?
Wie heeft er tijd om aan zo'n onderzoek mee te doen?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]
Ben jij het, Freek?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso Youp
Ik kijk nog liever 24 uur lang naar opdrogende verf, mét het volledige repertoire van Frans Bauer op repeat, dan dat ik 5 minuten naar Youp moet kijken.
In de winkels ben je zelden tot nooit langere periode te dicht op elkaarquote:Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat een onzin. In de winkels nog minder.
Het komt op mij wel over als logisch. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen normaal gesproken even eruit gaan om boodschappen te doen enzo dat even laten voor wat 't is, maar wel even naar buiten willen. Dan kies je ervoor dat jij even de hond uit laat, of even met de kids naar een speeltuin gaat. Ik zou dat juist zien als een indicatie dat ze zich verder juist aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nice.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ook een nondiscussie.
Het antwoord is: iedereen is hypocriet.
Geen dank
Ga eens kijken zou ik zeggenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In de winkels ben je zelden tot nooit langere periode te dicht op elkaar
Ik ehm... Geen commentaarquote:Op woensdag 23 december 2020 10:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ben jij het, Freek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |