Dat zou dan ook toch een prima reden zijn voor het verzorgingstehuis om zelf te zeggen dat het niet nodig is? Is geen heel gesprek voor nodig lijkt mij met artsen en familie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Als het mijn oma was geweest zoals in de laatste maand een paar weken terug was het best een valide gesprek geweest om het niet te doen. Omdat we wisten - net als de artsen in het verzorgingstehuis zelf - dat het aflopende zaak was en het vaccin dan beter naar iemand kan gaan die er meer aan heeft. In haar geval zat tussen het moment dat we wel beseften dat het klaar was en haar dood een week of vier.
Dus ik snap prima dat de keuze besproken kan worden.
Niet zolang er nauwelijks wordt gehandhaafd, nee.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De grote vraag blijft natuurlijk of een harde lockdown echt zoveel effect heeft, als de groep die alles al negeerde (en het probleem eigenlijk is) de boel toch alles wel blijft negeren.
En dan is de cirkel weer rond. Er mag door winkelpersoneel niet om medische gegevens als bewijs worden gevraagd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dus geen bewijs... Het staat nota bene in de zinnen erna.
[..]
Hier hebben we een portiek. Die deur staat open, postbezorgers gooien hun meuk naar binnen, trekken de deur dicht en tuuteren even. Werkt best aardigquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
DHL komt inmiddels al niet meer aan de deur, zegt glashard dat je niet thuis was, en stuurt je pakketje retour afzender. Al met 2 pakketjes gebeurd de afgelopen week. Vast omdat een appartement teveel tijd kost.
Ja, je straft met strenge maatregelen vooral degenen die wel op proberen te letten, en je vangt met elke verstrenging steeds minder potentiële besmettingen weg (omdat de meeste al weggevangen worden met lichtere maatregelen).quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De grote vraag blijft natuurlijk of een harde lockdown echt zoveel effect heeft, als de groep die alles al negeerde (en het probleem eigenlijk is) de boel toch alles wel blijft negeren.
Nah, die groep die jij schetst heeft geen significante invloed op het virusverloop op nationale schaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die wel de besmettingen weer flink op kunnen laten lopen.
Niet dus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:38 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En dan is de cirkel weer rond. Er mag door winkelpersoneel niet om medische gegevens als bewijs worden gevraagd.
Die mondelinge verklaring hebben ze maar te accepteren. Of zo'n pasje wat iedereen uit kan printen.
Hoop dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nah, die groep die jij schetst heeft geen significante invloed op het virusverloop op nationale schaal.
Helaas wordt daar niet altijd genoegen mee genomen, met het risico op dit soort ruzies. Gelukkig in veruit de meeste gevallen wel.quote:
De meeste mensen houden zich gewoon aan de maatregelen. Het overgrote deel van de mensen die positief test gaat überhaupt niet naar buiten. En ondanks wat sommigen je hier willen doen geloven (ik noem geen namen...) is het slechts een zeer beperkt deel van het al beperkte deel dat ondanks een positieve test nog echt de hord op gaat. Van de 'niet-quarantainegangers' is het overgrote deel nog altijd verstandig en doet hooguit wat strikt noodzakelijke zaken, zoals kind naar school brengen of eenmalig (op een rustig tijdstip met veel afstand van anderen) boodschappen doen.quote:
Ik kan mij ook wel voorstellen dat pakket bezorgers niet echt gelukkig worden van paketjes afleveren in appartement complexen. Woon zelf ook in een complex en kreeg vandaag een paar paketjes binnen. Maar het verbaasde mij een beetje, toen de bel ging zei ik dat ik naar beneden zou komen, terwijl ik naar beneden liep vanaf de tweede verdieping zag ik iemand op de eerste verdieping staan, te wachten op zijn pakketje. Toen ik mijn pakketje al opgehaald had, stond die man nog op de eerste verdieping. Op het moment dat ik op de tweede verdieping kwam stond er nog iemand... Waarom moeten die pakket bezorgers pakketjes afleveren op elke verdieping?quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
DHL komt inmiddels al niet meer aan de deur, zegt glashard dat je niet thuis was, en stuurt je pakketje retour afzender. Al met 2 pakketjes gebeurd de afgelopen week. Vast omdat een appartement teveel tijd kost.
Ooh ik wil ook graag geloven in de goedheid van mensen hoorquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De meeste mensen houden zich gewoon aan de maatregelen. Het overgrote deel van de mensen die positief test gaat überhaupt niet naar buiten. En ondanks wat sommigen je hier willen doen geloven (ik noem geen namen...) is het slechts een zeer beperkt deel van het al beperkte deel dat ondanks een positieve test nog echt de hord op gaat. Van de 'niet-quarantainegangers' is het overgrote deel nog altijd verstandig en doet hooguit wat strikt noodzakelijke zaken, zoals kind naar school brengen of eenmalig (op een rustig tijdstip met veel afstand van anderen) boodschappen doen.
Tja, je moet het gewoon aannemelijk maken. Dan slaat een mondelinge toezegging natuurlijk nergens op. Volledig terecht dat een winkel daar geen genoegen mee nemt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Helaas wordt daar niet altijd genoegen mee genomen, met het risico op dit soort ruzies. Gelukkig in veruit de meeste gevallen wel.
Dat geloof ik wel, maar zouden die daar ook rustig tussen gaan zitten als ze positief getest zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
maar in m'n persoonlijke kennissenkring merk ik wel dat de meeste mensen gewoon met de hele familie bij elkaar gaan komen.
40% met klachten gaat er nog op uitquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De meeste mensen houden zich gewoon aan de maatregelen. Het overgrote deel van de mensen die positief test gaat überhaupt niet naar buiten. En ondanks wat sommigen je hier willen doen geloven (ik noem geen namen...) is het slechts een zeer beperkt deel van het al beperkte deel dat ondanks een positieve test nog echt de hord op gaat. Van de 'niet-quarantainegangers' is het overgrote deel nog altijd verstandig en doet hooguit wat strikt noodzakelijke zaken, zoals kind naar school brengen of eenmalig (op een rustig tijdstip met veel afstand van anderen) boodschappen doen.
Van mij hoeven ze echt niet naar boven te komen, bel aan, ik ren wel naar beneden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook wel voorstellen dat pakket bezorgers niet echt gelukkig worden van paketjes afleveren in appartement complexen. Woon zelf ook in een complex en kreeg vandaag een paar paketjes binnen. Maar het verbaasde mij een beetje, toen de bel ging zei ik dat ik naar beneden zou komen, terwijl ik naar beneden liep vanaf de tweede verdieping zag ik iemand op de eerste verdieping staan, te wachten op zijn pakketje. Toen ik mijn pakketje al opgehaald had, stond die man nog op de eerste verdieping. Op het moment dat ik op de tweede verdieping kwam stond er nog iemand... Waarom moeten die pakket bezorgers pakketjes afleveren op elke verdieping?
Voor iemand die slecht te been is snap ik het helemaal overigens, maar niet voor iedereen en volgens mij is dat wel een beetje wat vaak gebeurd.
Je kan ook zeggen dat ze hun verzoek heeft ingewilligd door als een mongool te gaan schreeuwen om zo haar beperking aannemelijk te maken. Is het weer niet goedquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Tja, je moet het gewoon aannemelijk maken. Dan slaat een mondelinge toezegging natuurlijk nergens op. Volledig terecht dat een winkel daar geen genoegen mee nemt.
Ja helemaal mee eens, vind het ook geen probleem om zelf te doen en doe dit dan ook zelf ook. Maar omdat ik medebewoners zo zag reageren kan ik mij wel voorstellen dat niet elke pakket bezorger even blij is om pakketjes te bezorgen bij appartementencomplexen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze echt niet naar boven te komen, bel aan, ik ren wel naar beneden.
Sterker nog, de PostNL bezorger weet dat ik vaak de hele dag thuis ben vanwege thuiswerken, en levert bij mij vaak (omdat ik het niet erg vind) de pakketjes van mensen die werken zijn (er werken hier vrij veel mensen in zorg, en wisseldiensten) Zo help je de medebewoners ook
Niet alles gelezen vandaag, maar er waren toch cijfers die bevestigden hoeveel mensen er ook echt de deur uit gaat met klachten/na een positieve test? Dat waren er aardig wat imo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds geen reden om dan maar "niet thuis" aan te vinken, en door te scheuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens, vind het ook geen probleem om zelf te doen en doe dit dan ook zelf ook. Maar omdat ik medebewoners zo zag reageren kan ik mij wel voorstellen dat niet elke pakket bezorger even blij is om pakketjes te bezorgen bij appartementencomplexen.
25%quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet alles gelezen vandaag, maar er waren toch cijfers die bevestigden hoeveel mensen er ook echt de deur uit gaat met klachten/na een positieve test? Dat waren er aardig wat imo.
Ligt ook een beetje aan het verdienmodel voor ze, als ze flink inleveren omdat er een paar luie mensen tussen zitten dan snap ik het wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog steeds geen reden om dan maar "niet thuis" aan te vinken, en door te scheuren natuurlijk.
klopt 40%quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij was het nog meer bij mensen die enkel klachten hadden en nog geen test hadden gehad.
Maar sowieso hoog. Zou ik niet af doen als ''een zeer beperkt deel van het al beperkte deel''.
Volgens het dashboard geeft 44% van de respondenten aan thuis te blijven bij klachten: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedragquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij was het nog meer bij mensen die enkel klachten hadden en nog geen test hadden gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |