abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2020 @ 09:54:03 #226
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196897985
Gemeente Venlo gaat ook lekker.. meer dan 1000 besmettingen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196897996
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Er zijn vast wel oplossingen te vinden, als je het echt wilt. Mensen uit buitenland, bepaalde werkzaamheden door ondersteunend personeel laten uitvoeren etc.

China stampt een corona ziekenhuis uit de grond in een paar weken, maar Nederland kan in 9 maanden daar niet een tijdelijke oplossing voor vinden. Is gewoon een kwestie van prioriteiten.

Voor 500 IC bedden extra heb je trouwens niet opeens 10.000 verpleegkundige nodig.
Maar zelfs dat geeft al wat verlichting, in plaats van elke keer de stress als er 3 in plaats van 2 opnames meer zijn.
Vergelijkingen tussen een communistische dictatuur en een kapitalistische rechtstaat gaan niet echt op he :')

'Er zijn vast wel oplossingen te vinden'. Daar gaan we de oorlog wel mee winnen ja. Misschien kun je zelf iets voorstellen?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196897999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:53 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik weet niet of het wel/niet meevalt. Iemand zegt dat er geen nasleep is. Mijn voorbeeld geeft aan dat dat dus sowieso niet klopt :)
Dat zei hij niet. Hij zei niemand te kennen met nasleep.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:55:59 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196898012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet alleen hoe we de maatschappij ingericht hebben, maar ook hoe we (op langere termijn) hier beter mee omgaan. Een grotere flexibele schil, zorgreservisten op grote schaal beschikbaar maken. Mensen die in de private sector werken in een verzorgende functie, die door de overheid getraind worden (en blijven) om in een crisissituatie bij te schalen. Net als reservisten in het leger.

En daarbij, een goed plan hoe je met een pandemie om moet gaan zodat niet alles bedacht hoeft te worden zou denk ik ook helpen.
Ook dat, en wat betreft het vetgedrukte stukje: er zijn plannen, informatie en ervaringen van andere landen maar het lijkt hier de bedoeling te zijn zoveel mogelijk het wiel zelf te gaan uitvinden. Daarnaast moet het eens afgelopen zijn met die gruwelijke achterlijkheid m.b.t. ICT. We zouden het woord "kennisland" niet eens in de mond mogen nemen zoals we daar in wanpresteren.

Ook daar worden er steeds wielen opnieuw uitgevonden terwijl de benodigde functionaliteit allang bestaat in een andere applicatie. Sommige organisaties (*kuch* politie *rochel* gemeenten *hoest* provincies) opereren al jaren op een (over)lappendeken van applicaties die met elastiekjes en paperclips aan elkaar hangt.
pi_196898019
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ouderen zijn een groot/belangrijk onderdeel van de economie, want meest kapitaalkrachtig
Dat kapitaal wordt toch overgedragen via de erfenis. Puur economisch gezien is het waanzin om deze groep voorrang te geven op werkenden.
pi_196898039
quote:

[..]

Ouderen zijn een groot/belangrijk onderdeel van de economie, want meest kapitaalkrachtig
Ik ga luisteren. Ben benieuwd naar haar argumenten.
pi_196898047
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vergelijkingen tussen een communistische dictatuur en een kapitalistische rechtstaat gaan niet echt op he :')

'Er zijn vast wel oplossingen te vinden'. Daar gaan we de oorlog wel mee winnen ja. Misschien kun je zelf iets voorstellen?
Staat er toch al, maar blijf maar beter doorzeuren over "ooh de IC is alweer vol".
  woensdag 23 december 2020 @ 10:00:05 #233
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_196898053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ken echt serieus niemand die het heeft gehad, of heeft. (en ik heb een behoorlijke vriendenkring/kennissenkring)
Zelfs geen collega's in mijn team.

En ik woon in de randstad.
Zat mensen die het niet durven te vertellen schaamte.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_196898057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:20 schreef Remco het volgende:

[..]

Toch vraag ik me vaak af waar ze die percentages vandaan halen en hoe representatief die zijn. Bij mij op het werk zijn er een stuk of 25/30 Covid besmettingen geweest allemaal zijn ze alweer aan het werk zonder echt verdere klachten.
Ik denk dat de Arbo daar best iets steekhoudends over kan zeggen. Verhalen over Pietje en Jantje zeggen mij niks, maar dit zijn controleerbare cijfers. Lijkt me relevant.
  woensdag 23 december 2020 @ 10:02:05 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196898077
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

IC verpleegkundige ben je immers met een zomercursusje van een maand of twee drie :)
Dit dus he. Verpleegkundigen van divers pluimage werden in het voorjaar ingezet daar op de IC en daar gaat het nu weer naartoe. Ze hebben nu iets meer ervaring en zijn waarschijnlijk wat bijgepraat ondertussen maar die jarenlange opleiding hebben ze echt niet. Weet nu al dat ik twee naaste familieleden in 2021 mag oprapen want die hebben de opdracht gekregen zich er weer te melden.
pi_196898084
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Er zijn vast wel oplossingen te vinden, als je het echt wilt. Mensen uit buitenland, bepaalde werkzaamheden door ondersteunend personeel laten uitvoeren etc.

China stampt een corona ziekenhuis uit de grond in een paar weken, maar Nederland kan in 9 maanden daar niet een tijdelijke oplossing voor vinden. Is gewoon een kwestie van prioriteiten.

Voor 500 IC bedden extra heb je trouwens niet opeens 10.000 verpleegkundige nodig.
Maar zelfs dat geeft al wat verlichting, in plaats van elke keer de stress als er 3 in plaats van 2 opnames meer zijn.
Je vergelijkt fysieke capaciteit met mensen?

Knap hoor, ziekenhuis bouwen in 9 dagen. Wat hebben wij daaraan? Het ligt niet aan de fysieke capaciteit bij ons.
  Redactie Frontpage woensdag 23 december 2020 @ 10:03:08 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196898088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ken echt serieus niemand die het heeft gehad, of heeft. (en ik heb een behoorlijke vriendenkring/kennissenkring)
Zelfs geen collega's in mijn team.

En ik woon in de randstad.
Tot 2 weken geleden kende ik ook niemand die het heeft gehad, en toen in een paar dagen tijd waren het er gelijk 6.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196898100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit dus he. Verpleegkundigen van divers pluimage werden in het voorjaar ingezet daar op de IC en daar gaat het nu weer naartoe. Ze hebben nu iets meer ervaring en zijn waarschijnlijk wat bijgepraat ondertussen maar die jarenlange opleiding hebben ze echt niet. Weet nu al dat ik twee naaste familieleden in 2021 mag oprapen want die hebben de opdracht gekregen zich er weer te melden.
Dienstopdrachten? Klote is dat ja. Hoop dat ze zich er een beetje doorheen kunnen slaan.
pi_196898102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Staat er toch al, maar blijf maar beter doorzeuren over "ooh de IC is alweer vol".
Ik zie niks hoor.

Maar jij weet nog 500 IC verpleegkundigen, neem ik aan? Die allemaal thuis op de bank ziten, het nieuws zitten te volgen, denken heh wat kut allemaal, maar die er nog niet aan gedacht hebben te gaan werken?

Ik snap dat je graag wilt dat er een oplossing is, maar het is een beetje kenmerkend aan een crisissituatie dat die oplossing niet één twee drie voorhanden is. Je flanst niet echt zomaar een IC in elkaar, als je geen dictatuur bent tenminste. Hoeft ook niet, want als er niemand is om aan die bedden te staan heeft het ook weinig zin. Wat kan wel? Patienten zo goed mogelijk spreiden over hand land, planbare zorg optijd afschalen, hulp zoeken bij buurlanden en IC verpleegkundigen buiten hun werk om zoveel mogelijk ontlasten. En dat gebeurt allemaal al.

Dit is gewoon zeiken vanachter je toetsenbord dat 'hunnie' het niet goed doen. Kom op man. :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196898137
Is het leger nog steeds betrokken bij de IC zorg?
  woensdag 23 december 2020 @ 10:10:51 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196898171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zie niks hoor.

Maar jij weet nog 500 IC verpleegkundigen, neem ik aan? Die allemaal thuis op de bank ziten, het nieuws zitten te volgen, denken heh wat kut allemaal, maar die er nog niet aan gedacht hebben te gaan werken?

Ik snap dat je graag wilt dat er een oplossing is, maar het is een beetje kenmerkend aan een crisissituatie dat die oplossing niet één twee drie voorhanden is. Je flanst niet echt zomaar een IC in elkaar, als je geen dictatuur bent tenminste. Hoeft ook niet, want als er niemand is om aan die bedden te staan heeft het ook weinig zin. Wat kan wel? Patienten zo goed mogelijk spreiden over hand land, planbare zorg optijd afschalen, hulp zoeken bij buurlanden en IC verpleegkundigen buiten hun werk om zoveel mogelijk ontlasten. En dat gebeurt allemaal al.

Dit is gewoon zeiken vanachter je toetsenbord dat 'hunnie' het niet goed doen. Kom op man. :')
Nee, negen maanden lang roepen dat we er te weinig hebben en dat als een soort statisch gegeven beschouwen heeft ons veel opgeleverd. Het opleiden van mensen die alleen maar corona-patiënten hoeven te verplegen duurt geen zes jaar. Dat had niet alleen de samenleving, maar vooral ook het medisch personeel dat nu wel met de poten in de klei staat een hoop op kunnen leveren, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Sterker nog, de aanwas van verpleegkundigen gaat nog langzamer dan normaal aangezien we de ROC's die ze opleidt grotendeels hebben gesloten en er duizenden stageplekken tekort zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196898179
quote:

[..]

tevens hebben die de hele economie opgebouwd, en ze worden nu al gestraft met pensioenkortingen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 23 december 2020 @ 10:12:15 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196898193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat een hypocriete bende zeg. Horeca dicht, daar waar het allemaal gereguleerd wordt.

Uiteraard zijn de winkels nu echt achterlijk druk he, man man man.
Het is niet meer dan terecht dat de horeca dicht is, want die regulatie die er was werd 9 van de 10 keer in meer of mindere mate niet nageleefd
Laffe huichelaar
  woensdag 23 december 2020 @ 10:12:37 #244
346939 Janneke141
pi_196898201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tevens hebben die de hele economie opgebouwd, en ze worden nu al gestraft met pensioenkortingen.
Waar ze niet voor hebben betaald krijgen ze nu ook niet uitgekeerd. Dat is iets anders, maar het bekt iets minder lekker.
pi_196898243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waar ze niet voor hebben betaald krijgen ze nu ook niet uitgekeerd. Dat is iets anders, maar het bekt iets minder lekker.
Dat is niet helemaal waar en ik wil jou wel eens horen als je 50 jaar gewerkt heb en je pensioen word ineens
20% minder waard.

dat is net zoals je spaargeld opeens 20% minder waard word waar je lang voor gespaard hebt.
  woensdag 23 december 2020 @ 10:15:23 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196898246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vertik het om in een winkel, ten overstaan van al die wolven die dan verlekkerd met de oren gespitst staan toe te kijken hoe ik word aangesproken, wat mijn medische reden is waarom ik geen mondkapje op heb.

Het woord 'medisch' zou genoeg moeten zijn.

En anders zet me maar de winkel uit, dan verdien je maar niks aan me. Nu niet, na corona niet.

Of, als een boa of agent meent me te moeten beboeten hiervoor, dan maar in bezwaar bij de rechter.

Ik ben er niet zo bang voor dat ik het niet aannemelijk kan maken dat ik een medische aandoening heb. Maar ik vind het te gek voor woorden dat ik anno '20 als een crimineel of moordenaar behandeld wordt, als ik niet open en bloot aan iedereen mijn stempel 'psychiatrische stoornis' laat zien. Ik verrek het. Dan geef me maar een boete als je ego niet bevredigd is dat ik mezelf niet zo ver verlochen. Het is al erg zat dat ik het heb. En als cadeautje word je dan ook nog gedwongen om het te pas en te onpas aan iedere nitwit te vertellen zodat die dan kan oordelen of het wel legitiem is. Ineens mag half NL op de stoel van een arts gaan zitten en erover oordelen. No way dat ik daar aan mee ga werken.

Zum kotsen dit gemicromanagement :r

Die 3 mensen in NL die er wel misbruik van maken overleven we ook nog wel.
Hier mag je de honderdduizenden mensen die hier misbruik van maken voor bedanken. Die gewoon zeggen een longaandoening te hebben omdat ze geen zin hebben om 'gemuilkorfd' te worden.

Zoals altijd verpest de Nederlander die op allerlei manieren probeert tussen de regels door precies te doen waar hij zelf zin in heeft het voor de rest.
Laffe huichelaar
pi_196898249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je vergelijkt fysieke capaciteit met mensen?

Knap hoor, ziekenhuis bouwen in 9 dagen. Wat hebben wij daaraan? Het ligt niet aan de fysieke capaciteit bij ons.
Die ziekenhuizen waren zeker onbemand.

Punt is dat er een probleem is waarvan je 9 maanden af weet dat het bestaat, en er niet genoeg aan doet in de tussentijd om een tijdelijke oplossing te vinden.

Met het resultaat dat men weer net zo verrast is als de eerste keer. Ondertussen zoekt de politiek enkel heil in het opleggen van meer en meer maatregelen die niet of nauwelijks wat uitrichten, met daarna de wijsvinger, het ligt aan jullie. :')
  woensdag 23 december 2020 @ 10:15:57 #248
346939 Janneke141
pi_196898258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar en ik wil jou wel eens horen als je 50 jaar gewerkt heb en je pensioen word ineens
20% minder waard.
Ik heb me al lang en breed neergelegd bij het gegeven dat ik mijn hele werkzame leven premie betaal en daar weinig of niets van terugzie, aangezien de generaties voor mij tegen die tijd de pot hebben leeggegeten.

En je vergelijking gaat mank. Ze hebben 60 euro betaald, en de bank heeft jaren lang gezegd dat ze er wel 100 van gingen maken, Alleen blijkt dat niet te lukken, en is het nu maar 90. Iedereen boos over zijn verloren tientje dat ze sowieso al nooit hebben gehad.
pi_196898259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Die korting speelt al voor de covid-19 crisis.
pi_196898266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb me al lang en breed neergelegd bij het gegeven dat ik mijn hele werkzame leven premie betaal en daar weinig of niets van terugzie, aangezien de generaties voor mij tegen die tijd de pot hebben leeggegeten.
je bedoeld de beheerders de hele pot met geld hebben geplunderd.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')