abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196899042
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)

Het was een triest jaar zonder festivals, maar heel veel organisatoren hebben weten door te pakken en toch een hele leuke thuiservaring gegeven op de verschillende momenten, en dat is nog niet voorbij, diep respect voor die organisatoren in deze moeilijke tijden

Vele waren gratis toegankelijk, sommige tegen een kleine vergoeding.

Laten we hopen dat 2021 niet nog een volledig jaar zonder evenementen wordt, meer kunnen we niet doen.

Op oud jaar is trouwens ook nog het Tomorrowland virtueel festival (voor 20eur, of 25eur voor een on-demand pass voor 5dagen) als je niet echt Susan&Freek fan bent.
in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196899052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.
Natuurlijk is het maar een mager alternatief voor wat iedereen het liefste wil, maar het is wel een alternatief wat echt te doen is en waar tijd en energie in gestopt is door veel mensen. En geld door de overheid.
Eens hoor, laat dat duidelijk zijn, ik vind het een erg goed en leuk initiatief hoor.
En de overheid betaalt mee, en natuurlijk niet zonder reden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196899056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......
Ik hoop vanaf 1 juli eigenlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:15:11 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196899070
Als je met zo'n online 'festival' er voor kan zorgen dat veel lui thuis blijven, ipv naar een groter zelf georganiseerd feest gaan, zou dat mooi zijn.
Maar denk vooral dat je hier de reeds thuisblijvers misschien wat blijer mee maakt.

Zeker wel goed initiatief :)
pi_196899076
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
Als je met zo'n online 'festival' er voor kan zorgen dat veel lui thuis blijven, ipv naar een groter zelf georganiseerd feest gaan, zou dat mooi zijn.
Maar denk vooral dat je hier de reeds thuisblijvers misschien wat blijer mee maakt.

En ook dat is een hoop waard :)

Kleine moeite, groot resultaat.
pi_196899080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De eigenaar van Pfizer dacht volgens mij (maar artikel stond achter betaalmuur) dat de effecten van vaccineren na 3 maanden ongeveer zichtbaar zullen zijn. Als dat zo is, dan is het vanaf dan het kantelpunt.

Ik hoop dat in het begin de vaccins vooral naar mensen gaan die de ziekte nog niet mee hebben gemaakt. Dan maximalizeren we het effect.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:16:11 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196899082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
En ook dat is een hoop waard :)

Kleine moeite, groot resultaat.
Zeker weten! :)
pi_196899097
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:

Ik denk ook dat als jongeren dan besluiten dit met een man of 6 lekker thuis te doen, het ook nog steeds prima is. Uiteraard is dat een paar man te veel, maar wel overzichtelijk en bovendien maakt het de kans kleiner dat ze met z'n allen op straat gaan lopen vervelen. Dat zou ook al een enorme winst zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196899099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De eigenaar van Pfizer dacht volgens mij (maar artikel stond achter betaalmuur) dat de effecten van vaccineren na 3 maanden ongeveer zichtbaar zullen zijn. Als dat zo is, dan is het vanaf dan het kantelpunt.

Ik hoop dat in het begin de vaccins vooral naar mensen gaan die de ziekte nog niet mee hebben gemaakt. Dan maximalizeren we het effect.
De strategie is er op gericht de druk op de zorg te beperken dus de vaccins gaan vooral naar de groepen waar de effecten van Corona het grootste zijn en de mensen in de zorg
pi_196899136
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk ook dat als jongeren dan besluiten dit met een man of 6 lekker thuis te doen, het ook nog steeds prima is. Uiteraard is dat een paar man te veel, maar wel overzichtelijk en bovendien maakt het de kans kleiner dat ze met z'n allen op straat gaan lopen vervelen. Dat zou ook al een enorme winst zijn.
Dat is natuurlijk een van de voornaamste redenen dat dit ontstaan is.
Normaal gesproken is de content op oudejaarsavond inclusief vuurwerkshows wel prima, maar nu volstaat het niet, dus moet je wat anders doen om het volk te vermaken en thuis / binnen te houden.
pi_196899141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De strategie is er op gericht de druk op de zorg te beperken dus de vaccins gaan vooral naar de groepen waar de effecten van Corona het grootste zijn en de mensen in de zorg
Ja, dat is ook allemaal vrij logisch. Maar als iemand uit de zorg vrij recent ziek is geweest dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van een vaccin op korte termijn (wanneer er nog zo'n grote schaarste is). Dan liever dat vaccin naar iemand die nog geen enkele bescherming heeft zodat zoveel mogelijk mensen beschermd kunnen worden.
pi_196899169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook allemaal vrij logisch. Maar als iemand uit de zorg vrij recent ziek is geweest dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van een vaccin op korte termijn (wanneer er nog zo'n grote schaarste is). Dan liever dat vaccin naar iemand die nog geen enkele bescherming heeft zodat zoveel mogelijk mensen beschermd kunnen worden.
Probleem is dat je het niet goed genoeg in kaart hebt wie er allemaal positief is geweest, dus dan maar allemaal vaccin, zekere voor het onzekere. En dan moet je het wel systematisch aanpakken, zonder mensen over te slaan omdat x,y of z.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:23:06 #38
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196899177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

De livestream van DefQon 1 2020 heeft 8 miljoen kijkers getrokken, en dat was alleen dat weekend. Gezinnen die het met zijn allen aan hebben staan etc. Ze hebben echt hun best gedaan er wat van te maken, en dat vind ik meer dan veel andere artietsen die alleen maar hebben staan zeiken dat ze niet meer op konden treden.

https://www.emerce.nl/wir(...)-kijkers-hele-wereld

Schouwburg waar ik regelmatig geweest ben heeft nu ook een soort online 'Whodunnit', waar je iedere dag wat raadsels op moet lossen en op 31 december hoort wie de moordenaar was. Dat soort creatieve ideeën vind ik juist ontzettend leuk, het zorgt voor een betere binding met je bezoekers dan alleen maar vragen of ze vouchers willen kopen.
Zonder gekheid, dat is idd een mooie en creatieve oplossing :Y
Verre van ideaal natuurlijk, maar je moet er het beste van maken.

Een kroeg hier een dorpje verderop heeft een kleine zaal, met aparte ingang.
Die hebben in de zomer een slijterij vergunning aangevraagd, en gekregen, en zij hebben die zaal tot volwaardige winkel verbouwd, en die doen nu goede zaken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196899196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Probleem is dat je het niet goed genoeg in kaart hebt wie er allemaal positief is geweest, dus dan maar allemaal vaccin, zekere voor het onzekere. En dan moet je het wel systematisch aanpakken, zonder mensen over te slaan omdat x,y of z.
Maar dat hoeft niet perse vanuit de overheid gedaan te worden, als ik vandaag mijzelf laat testen en positief test, hoef ik over 4 weken geen vaccin (bij wijze van). Ik gok ook dat best veel mensen zo zullen denken, dat ze even willen wachten als ze net hersteld zijn en dat lijkt mij een goed idee.
pi_196899202
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zo geforceerd.
Deze reactie! :') Hoe zuur kun je zijn zeg.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:24:09 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196899206
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar van iedereen die bij de GGD positief getest is, of in het ziekenhuis, is dat toch wel bekend? Zo lang vaccins schaars zijn zou het toch raar zijn om ze op die mensen in te zetten. Niet dat herbesmettingen helemaal zijn uitgesloten, maar zeldzaam zijn ze zeker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196899228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ging her niet vooral eerst naar personeel in de zorg en verzorgingshuizen? Dat is nou net de groep die massaal besmet is geraakt en al enige immuniteit heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 11:26:00 ]
pi_196899239
In Dover worden ze ook opstandig:
twitter
  woensdag 23 december 2020 @ 11:26:08 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196899240
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat wordt in de praktijk allemaal veel te ingewikkeld, dus ik snap wel waarom ze voor deze volgorde hebben gekozen,
pi_196899251
Ben blij dat corona niet aanwezig was in de periode van mijn leven dat het alleen maar om naar feesten gaan draaide, heb medelijden met de mensen die dit nu al een jaar moeten missen.
pi_196899260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet perse vanuit de overheid gedaan te worden, als ik vandaag mijzelf laat testen en positief test, hoef ik over 4 weken geen vaccin (bij wijze van). Ik gok ook dat best veel mensen zo zullen denken, dat ze even willen wachten als ze net hersteld zijn en dat lijkt mij een goed idee.
Probleem is waarschijnlijk dat dit niet in te passen is in de planning:
- Ik hoef niet want ik ben xx weken geleden positief geweest
- Ik hoef niet want het komt nu niet goed uit
- Ik ben nog aan het herstellen van covid.

Als je het al in wilt passen, dan zul je alle "ik hoef even niets" helemaal achteraan de planning moeten zetten, weet niet of dat het scenario is waar je heen wilt, omdat je dan wellicht tot in de eeuwigheid met veegacties bezig bent.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:29:32 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196899297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef Questular het volgende:
Ben blij dat corona niet aanwezig was in de periode van mijn leven dat het alleen maar om naar feesten gaan draaide, heb medelijden met de mensen die dit nu al een jaar moeten missen.
Oh echt .. dit zou een echt feestjaar moeten zijn voor me, en dan ook een goede en een eerste echte.. Nou.. gezellig -O-
Volgend jaar zomer ziet het er ook niet goed uit.

Anderzijds, als dit het ergste is voor mij, dan valt het enorm mee natuurlijk. Maar kut is het wel. viel voor mij weer in het rijtje van "als ik echt ergens naar uitkijk, gaat er altijd wel iets mis / niet door "
pi_196899305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is dit voor een gaar onderzoek?
Dit is het gedragsonderzoek van het RIVM. Een gaar onderzoek zou ik het niet noemen, maar het moet vooral niet te absoluut genomen worden (dus geen '1 op de 4 houdt zich niet aan de regels'*). Het is zeer indicatief en volgens mij wordt het meer gebruikt voor longitudinale trends (houden mensen zich meer/minder aan de regels?).

En dit soort onderzoeken moeten natuurlijk laagdrempelig zijn, omdat je anders niet genoeg respons krijgt. Dat is dan ook het eeuwige dilemma bij vragenlijsten: kwaliteit versus kwantiteit.

* Sowieso is het vanuit communicatief oogpunt beter om te benadrukken hoeveel mensen zich wél aan de regels houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196899331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Probleem is waarschijnlijk dat dit niet in te passen is in de planning:
- Ik hoef niet want ik ben xx weken geleden positief geweest
- Ik hoef niet want het komt nu niet goed uit
- Ik ben nog aan het herstellen van covid.

Als je het al in wilt passen, dan zul je alle "ik hoef even niets" helemaal achteraan de planning moeten zetten, weet niet of dat het scenario is waar je heen wilt, omdat je dan wellicht tot in de eeuwigheid met veegacties bezig bent.
Maar dat zal sowieso wel aan de orde zijn, want ook met het vaccin weet je niet hoelang iemand immuun is dus je komt toch ook ooit op het punt dat je weer moet gaan vaccineren. Als iemand nu weigert, moet hij/zij over een tijdje gewoon aan kunnen kloppen (net als het laten testen) om alsnog een vaccin te krijgen. Zodra duidelijk is na hoeveel maanden iemand weer besmettelijk is.

Dat deze informatie niet allemaal beschikbaar is bij de overheid prima, maar iemand moet gewoon kunnen weigeren als hij/zij het idee heeft dat het niet nodig omdat diegene net hersteld is van corona.
pi_196899332
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Oh echt .. dit zou een echt feestjaar moeten zijn voor me, en dan ook een goede en een eerste echte.. Nou.. gezellig -O-
Volgend jaar zomer ziet het er ook niet goed uit.

Anderzijds, als dit het ergste is voor mij, dan valt het enorm mee natuurlijk. Maar kut is het wel. viel voor mij weer in het rijtje van "als ik echt ergens naar uitkijk, gaat er altijd wel iets mis / niet door "
Inderdaad, ik had nog nooit zoveel kaartjes voor de top festivals, allemaal vrije dagen gespaard, het zou een geweldige zomer worden (omdat ik normaal gesproken door de rest van het jaar elk weekend vol zit met sport, is de zomer een periode waar ik naar uitkijk, mooi weer, leuke feestjes, etc)

Het was jammer, maar geen man over boord, ooit komen er weer betere zomers denk ik dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')