SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Of je krijgt corona van hondenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]
Wel leuk!quote:Neem afscheid van 2020 vanuit huis met GOODBYE 2020
Op donderdag 31 december kan je via meer dan veertig streams op goodbye2020.nl afscheid nemen van het oude jaar tijdens het online thuisfestival GOODBYE 2020. Een groot aantal bekende festivals en artiesten hebben hun medewerking toegezegd. Zo staan onder andere Dance Valley, Milkshake, Sunnery James & Ryan Marciano, Suzan & Freek, De Jeugd van Tegenwoordig en Vunzige Deuntjes op het affiche. Het online festival duurt van 17.00 tot 05.00 uur en is gratis vanuit de huiskamer te bezoeken. Kortom: de ideale manier om op afstand NYE in beperkt gezelschap te vieren met je favoriete festivals en artiesten.
Het volledige programma van GOODBYE 2020 wordt op 28 december bekendgemaakt, inclusief het lokale aanbod van diverse gemeenten.
Follow the Beat
Het idee van GOODBYE 2020 is afkomstig van Maarten Schulz, grondlegger van het online festivalplatform Follow the Beat. “Met het toenemend aantal besmettingen, vroeg ik mij af hoe wij met ons platform en met de festivalsector op een positieve en vindingrijke wijze kunnen bijdragen en mensen motiveren om thuis te blijven. Zo ontstond het idee om zoveel mogelijk artiesten, festivals en clubs online samen te brengen.” De Rijksoverheid en veel gemeenten zoals Den Haag, Rotterdam en Groningen hebben het initiatief van Follow the Beat stevig omarmd. Het past uitstekend in de doelstellingen om alternatieve activiteiten voor onder andere jongeren en jongvolwassenen te stimuleren en de feestdagen zo veel mogelijk op afstand en thuis in kleine kring te vieren.
Spread the word!
Deel het initiatief vooral! Via je eigen kanalen, socials en via je eigen netwerk. Zodat we zo veel mogelijk jongeren bereiken en ze toch een goed feestje hebben deze jaarwisseling. Meer informatie vind je op goodbye2020.nl.
Zo geforceerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:49 schreef Benny het volgende:
Kreeg zojuist een verzoekje in mijn mailbox om onderstaand initiatief zo breed mogelijk te verspreiden. Bij dezen:
[..]
Wel leuk!
Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:49 schreef Benny het volgende:
Kreeg zojuist een verzoekje in mijn mailbox om onderstaand initiatief zo breed mogelijk te verspreiden. Bij dezen:
[..]
Wel leuk!
Vind ik ook. Maar dit is ongeveer het beste wat ze nu kunnen bieden. Voor mij geldt of je doet het goed of je doet het niet (niet dus nu), maar bij anderen zal dit ongetwijfeld aftrek vinden.quote:
Tis ook nooit goed he.quote:
Die artiesten willen niet vergeten worden, dus vanuit hun kant snap ik het heel goed. Het is eigenlijk een soort reclame maken voor ze. Er zullen voldoende mensen zijn die het wel leuk vinden, die 't op de achtergrond aanzetten of wat dan ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar dit is ongeveer het beste wat ze nu kunnen bieden. Voor mij geldt of je doet het goed of je doet het niet (niet dus nu), maar bij anderen zal dit ongetwijfeld aftrek vinden.
Lekker met een pil op voor de tv zittenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.
Wacken was ook online dit jaarquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leuk initiatief! Veel (hard)dance festivals zijn ook volledig online gegaan, die doen het ook best goed. Q-Dance heeft sinds gisteren Qlimax op Netflix staan, dat is wel een primeur voor Netflix. Vind sowieso dat die sector heel goed zijn best doet. Kaartje kopen voor een tientje en met Zoom sessies 'mee' kunnen feesten, allerlei dingen kunnen winnen.
Wat is dit voor een gaar onderzoek?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan?
[ afbeelding ]
Lekker thuis in je uppie uit je dak gaan met een zak vol feestsnoepjes en feestpoedersquote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voordeel: je kunt zo op de bank neervallen als je moe bent en je hoeft niet met je brakke kop naar huis zien te komen. Je hoeft ook niet te timen en als je pil uitgewerkt is, rol je zo je bed inquote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lekker met een pil op voor de tv zitten
Ik denk dat het huis eerder te klein zal zijn voor alle energie en dat er weinig van neervallen terecht komt als je moe bentquote:Op woensdag 23 december 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voordeel: je kunt zo op de bank neervallen als je moe bent en je hoeft niet met je brakke kop naar huis zien te komen. Je hoeft ook niet te timen en als je pil uitgewerkt is, rol je zo je bed in
doen er genoeg, of lekker naar het plafon staren......discolichtjes aan.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De livestream van DefQon 1 2020 heeft 8 miljoen kijkers getrokken, en dat was alleen dat weekend. Gezinnen die het met zijn allen aan hebben staan etc. Ze hebben echt hun best gedaan er wat van te maken, en dat vind ik meer dan veel andere artietsen die alleen maar hebben staan zeiken dat ze niet meer op konden treden.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lekker thuis in je uppie uit je dak gaan met een zak vol feestsnoepjes en feestpoeders
Ach, je hoeft iig niet bang te zijn dat de beveiliging je betrapt en je eruit gooit
En kinderen...quote:Op woensdag 23 december 2020 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of je krijgt corona van honden
Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)quote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je toch knallend het nieuwe jaar uit.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nakkie d’r bij?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lekker relaxt op de bank genieten met een pil erin werkt anders ook primaquote:Op woensdag 23 december 2020 11:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat het huis eerder te klein zal zijn voor alle energie en dat er weinig van neervallen terecht komt als je moe bent
Niets riskeren, alles combineren.quote:
Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)
Het was een triest jaar zonder festivals, maar heel veel organisatoren hebben weten door te pakken en toch een hele leuke thuis ervaring gegeven op de verschillende momenten, en dat is nog niet voorbij, diep respect voor die organisatoren in deze moeilijke tijden
Vele waren gratis toegankelijk, sommige tegen een kleine vergoeding.
Laten we hopen dat 2021 niet nog een volledig jaar zonder evenementen wordt, meer kunnen we niet doen.
Op oud jaar is trouwens ook nog het Tomorrowland virtueel festival (voor 20eur, of 25eur voor een on-demand pass voor 5dagen) als je niet echt Susan&Freek fan bent.
in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......quote:Op woensdag 23 december 2020 11:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja Q-Dance heeft het heel goed gedaan afgelopen periode. De Qlimax en Defqon.1 producties waren geweldig, Net als vele andere toppers uit de Nederlandse, Belgische en Duitse festival en radio/tv branche (538, SlamFM, Mysteryland, Awakenings, AMF, Intents, We own the night, Nature One, Tomorrowland, en nog vele andere)
Het was een triest jaar zonder festivals, maar heel veel organisatoren hebben weten door te pakken en toch een hele leuke thuiservaring gegeven op de verschillende momenten, en dat is nog niet voorbij, diep respect voor die organisatoren in deze moeilijke tijden
Vele waren gratis toegankelijk, sommige tegen een kleine vergoeding.
Laten we hopen dat 2021 niet nog een volledig jaar zonder evenementen wordt, meer kunnen we niet doen.
Op oud jaar is trouwens ook nog het Tomorrowland virtueel festival (voor 20eur, of 25eur voor een on-demand pass voor 5dagen) als je niet echt Susan&Freek fan bent.
Eens hoor, laat dat duidelijk zijn, ik vind het een erg goed en leuk initiatief hoor.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.
Natuurlijk is het maar een mager alternatief voor wat iedereen het liefste wil, maar het is wel een alternatief wat echt te doen is en waar tijd en energie in gestopt is door veel mensen. En geld door de overheid.
Ik hoop vanaf 1 juli eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het najaar zal er toch wel weer wat mogelijk moeten zijn zou je zeggen.......
En ook dat is een hoop waardquote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
Als je met zo'n online 'festival' er voor kan zorgen dat veel lui thuis blijven, ipv naar een groter zelf georganiseerd feest gaan, zou dat mooi zijn.
Maar denk vooral dat je hier de reeds thuisblijvers misschien wat blijer mee maakt.
Zeker wel goed initiatief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |