SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Antifa
Een Duits-Turks echtpaar toch? Dus ook op onze verre, verre Oosterburen trots zijnquote:Op maandag 21 december 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een heel goed resultaat zijn, we mogen trots zijn op onze Oosterburen (Pfizer vaccin is een Duits vaccin van origine)
Deze keer geen vragenronde na de persco?quote:Op maandag 21 december 2020 15:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Amerikanen toen ze Saddam hadden opgepakt: "Ladies & gentlemen.... we got him"
En nog een prettige dag.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-nieuw-coronavaccinquote:UMC Utrecht test nieuw coronavaccin
UTRECHT - Het UMC Utrecht begint nog dit jaar met het testen van een nieuw coronavaccin van het Duitse bedrijf CureVac. Om de pandemie te stoppen, is het volgens het academische ziekenhuis van belang dat er meerdere vaccins op de markt komen. Tot april zoeken de onderzoekers ongeveer tweeduizend vrijwilligers die willen meewerken aan deze fase 3 studie.
De ene helft krijgt een placebo en de andere helft het vaccin. Het gaat hier om de mRNA-technologie. Hierbij herkent het lichaam het corona-eiwit als lichaamsvreemd en activeert afweercellen om antistoffen te produceren. Het eigen afweersysteem wapent zich tegen het virus. Het vaccin wordt in twee doses toegediend. Tussen de eerste en de tweede dosis zit vier weken.
Het UMC begint op 28 december met de studie, die tegelijkertijd in diverse landen wordt uitgevoerd. Waarschijnlijk sluiten meerdere ziekenhuizen zich bij het onderzoek aan, zodat mensen in heel Nederland kunnen deelnemen. Wereldwijd doen 36.500 mensen mee met de test van het vaccin van CureVac.
Er bestaan nu twee vaccins, van Pfizer en Moderna, die in het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) goedkeuringstraject zitten. Maandagmiddag besloot het Europees Geneesmiddelenbureau dat het coronavaccin dat het Amerikaanse Pfizer en het Duitse BioNTech samen hebben gemaakt, veilig is om te worden toegediend. Het EMA buigt zich op 6 januari over goedkeuring van het vaccin van Moderna.
Komt een mogelijkheid tot het stellen van vragen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Deze keer geen vragenronde na de persco?
- Kunnen we er nu zeker van zijn dat de lockdown op 19 januari 2021 afloopt?
- Mogen we op wintersport in de voorjaarsvakantie?
- Gaat carnaval door?
-
Damn, bijna op het "oude" niveau.quote:
Sowieso stel dat iemand komt te overlijden tijdens het feesten? Daar heb je niet over nagedacht hé.quote:Op maandag 21 december 2020 15:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, elke dode is geen reden voor een feestje.
Dus beter schaffen we feesten gewoon af in 2021 want er is geen reden, er is nl iemand dood. Altijd.
Dan wordt massavaccinatie ook wel een dingetje.quote:Op maandag 21 december 2020 15:30 schreef XDo het volgende:
Na injectie moet je een kwartier in de gaten gehouden worden ivm mogelijke allergische reactie.
Ik hoop weer van het niveautje:quote:Op maandag 21 december 2020 15:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Komt een mogelijkheid tot het stellen van vragen.
Ja ik ook. En nog een curve zonder die niet-werkende mondkapjes die alleen maar schijnveiliheid veroorzaken.quote:Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Minimunt het volgende:
En toch ben ik benieuwd hoe onze curve eruit zou zien als we helemaal geen maatregelen hebben getroffen sinds maart.
Hoe kan een lockdown werken bij een verspreiding als bovenstaand, heeft iemand daar een idee over?quote:
Wat bedoel je? 6.5 dagen geleden zijn de eerste lockdown maatregelen pas ingegaan. Als het goed is gaan de cijfers de komende weken omlaagquote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan een lockdown werken bij een verspreiding als bovenstaand, heeft iemand daar een idee over?
Gisteren een getal gezien dat er bij de stand van 1,1 miljoen vaccinaties welgeteld 3 allergische reacties op waren getreden. Dat wordt dus een heeeeeel klein dingetje gelukkig.quote:Op maandag 21 december 2020 15:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Dan wordt massavaccinatie ook wel een dingetje.
Ja, buitenshuis is er hier momenteel geen ene reet te merken van een lockdown op de dichte scholen na. Het winkelcentrum is een dierentuin. Wat ik buiten deed? Naar de fysio voor een vrij pittig probleem dus niet voor een eiersnijder of zo.quote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan een lockdown werken bij een verspreiding als bovenstaand, heeft iemand daar een idee over?
hadden we waarschijnlijk veel immigranten gehad uit de hele EUquote:Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Minimunt het volgende:
En toch ben ik benieuwd hoe onze curve eruit zou zien als we helemaal geen maatregelen hebben getroffen sinds maart.
Hier was het ook best druk van het weekend.quote:Op maandag 21 december 2020 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, buitenshuis is er hier momenteel geen ene reet te merken van een lockdown op de dichte scholen na. Het winkelcentrum is een dierentuin. Wat ik buiten deed? Naar de fysio voor een vrij pittig probleem dus niet voor een eiersnijder of zo.
Doe mij die van 18 euro euro maar, die zal vast beter zijn dan één van 2 euroquote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
Kan je straks wel kiezen welk vaccin je neemt?
Nou ja, ik heb liever een Duits vaccin dan iets Russisch of Amerikaans bij wijze van spreken.quote:Op maandag 21 december 2020 15:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe mij die van 18 euro euro maar, die zal vast beter zijn dan één van 2 euro
Misschien als je op het laatste moment komt, maar anders kijken ze gewoon wat het makkelijkste voor welke doelgroep is. Niet elk vaccin is ook even effectief bij elke oudere.quote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
Die van 2 die moet je zelf toedienen, hij is niet voor niets zo goedkoopquote:Op maandag 21 december 2020 15:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is.. best een goeie vraag eigenlijk.quote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
ik heb het liefst eentje met gps, is makkelijk met google mapsquote:Op maandag 21 december 2020 15:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
quote:Niet zelf kiezen
Over dat laatste is het ministerie van Volksgezondheid alvast duidelijk: "Nee, u kunt niet zelf de fabrikant kiezen", schrijft het ministerie. Je kunt dus niet zelf bepalen of je liever een vaccin van AstraZeneca of van Pfizer toegediend krijgt.
Volgens een woordvoerder van het ministerie heeft de verdeling van de vaccins met verschillende dingen te maken. Zo wordt eerst gekeken welke vaccins worden toegelaten en wanneer die beschikbaar komen. Zodra het eerste vaccin er is, worden de eerste mensen ook gevaccineerd.
Die eerste groep bestaat uit ruim 230.000 bewoners van verpleeghuizen en andere zorginstellingen en 612.000 zorgmedewerkers in die instellingen.
Nooit meer verdwaald!quote:Op maandag 21 december 2020 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het liefst eentje met gps, is makkelijk met google maps
Nee dat kan niet, want een arts bepaalt over welk vaccin het meest geschikt voor iemand, wat ook om risicogroep gaat., En ze kijken ook goed naar welke vaccin het meest kan werken bij iemand die moet krijgen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
Dacht ik al, anders had ik gekozen voor Modernaquote:Op maandag 21 december 2020 15:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-krijgt-welk-vaccin
[..]
Pfizer!quote:Op maandag 21 december 2020 15:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dacht ik al, anders had ik gekozen voor Moderna
Ja daarom ook al meerdere keren besproken hier. Niemand die het toen wist. Wel zou er geen kwaliteitsverschil zitten tussen de verschillende vaccins.quote:Op maandag 21 december 2020 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is.. best een goeie vraag eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op maandag 21 december 2020 15:54 schreef nils7 het volgende:
Weet je hoe je de nieuwe corona mutatie kan herkennen?Matig... matig...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Weet je hoe je de nieuwe corona mutatie kan herkennen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
ok, tot zoquote:Op maandag 21 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:
Ach... maakt me eigenlijk ook geen hol meer uit, spuit maar wat in.
Weet je hoe je de nieuwe corona mutatie kan herkennen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
Nee, dat heeft de Jonge eens op de radio gezegd.quote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
Of de week daarna zelfs, in deze statistieken gingen de cijfers ook na week 45 omlaag (vanaf week 46), dat zou dan logischerwijs het effect zijn geweest van de herfstvakantie, maar die was al in week 42 (noord) en 43 (midden en zuid), dus voor het effect zichtbaar is ben je ruim 2 weken verder.quote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat bedoel je? 6.5 dagen geleden zijn de eerste lockdown maatregelen pas ingegaan. Als het goed is gaan de cijfers de komende weken omlaag
quote:
quote:Op maandag 21 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:
Ach... maakt me eigenlijk ook geen hol meer uit, spuit maar wat in.
shit te laatquote:
Lees dat men vanaf woensdag/donderdag hoopt op een kentering.quote:Op maandag 21 december 2020 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een lockdown vanaf week 51 ga je dat dus pas vanaf week 1 zien...
[..]
Nee maar anders staat het zo dom. "Ik was in de supermarkt, belachelijk druk! Wat al die mensen daar deden!quote:Op maandag 21 december 2020 15:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier was het ook best druk van het weekend.
Je hoeft je trouwens niet te verdedigen om waarom je buiten bent hoorIk ga ook wel eens buiten
Je zou maar wat te zeggen mogen hebben over wat er in je eigen lichaam wordt gespoten. Dat moeten we toch niet willen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:03 schreef jasoe het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de Jonge eens op de radio gezegd.
Heb je bij alle andere vaccins, die jij of je eventuele kinderen ooit hebt gekregen, wel zelf het merk uitgezocht?quote:Op maandag 21 december 2020 16:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Je zou maar wat te zeggen mogen hebben over wat er in je eigen lichaam wordt gespoten. Dat moeten we toch niet willen.
Dat kan, je ziet bij die andere statistieken ook dat het bij week 45 begint, maar dat is dan ook weer 3 weken na de herfstvakantie van noord.quote:Op maandag 21 december 2020 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees dat men vanaf woensdag/donderdag hoopt op een kentering.
NOS.nl liveblogquote:Utrecht opent 'mega-coronalab'
In de Utrechtse wijk Overvecht is een groot corona-laboratorium geopend waar dagelijks 30.000 tests van de GGD kunnen worden onderzocht. Eerder was het plan om deze tests in de Verenigde Arabische Emiraten te laten onderzoeken, maar in het kader van de privacybescherming zag het ministerie daarvan af.
Binnen vijf weken werd door Saltro een pand van een voormalig autobedrijf omgebouwd tot een laboratorium. De apparatuur komt onder meer uit China. "Het is een hele zoektocht geweest om alle spullen te krijgen", zegt Margot Keulen, directeur diagnostiek bij Saltro tegen RTV Utrecht. "Gelukkig zijn we onderdeel van een groot internationaal concern en konden we de spullen snel krijgen."
België verlengt reisverbod voor VK met 24 uurquote:Op maandag 21 december 2020 16:16 schreef pussycatdoll het volgende:
Zweden sluit de grenzen met Denemarken (vanwege de mutatie).
NOS.nl liveblogquote:Bloedbeeld Covid-patiënt kan ernst voorspellen van het ziekteverloop
Internationaal onderzoek onder leiding van het Radboudumc maakt duidelijk dat aan de hand van het bloedbeeld van een covid-19-patiënt vrij nauwkeurig te voorspellen is of de ziekte ernstig gaat verlopen of niet. Dit maakt het voor zorgverleners makkelijker om een inschatting van het verwachte ziektebeeld te geven.
Op basis van specifieke veranderingen in de bloedcellen is een algoritme gemaakt met een voorspellende waarde. Die blijkt het verloop van covid-19 beter te voorspellen dan de methode die tot nu toe werd gebruikt. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe methode goedkoop is en onmiddellijk beschikbaar.
De studie, die werd uitgevoerd in elf ziekenhuizen, is nu gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschrift eLife.
Daar in Overvecht hebben ze wel ervaring met labs idd: https://www.gelderlander.(...)ou-ook-aan~a9c81c74/quote:Op maandag 21 december 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Goed doorgepakt wel:
[..]
NOS.nl liveblog
Hoe langer het voorduurt hoe meer vorderingen men maakt qua medische kennis, ieder nadeel heeft ook een voordeelquote:Op maandag 21 december 2020 16:19 schreef miss_sly het volgende:
En dit is ook goed nieuws mbt de behandeling van Covid-19:
[..]
NOS.nl liveblog
Dit heet nou mosterd na de maaltijd. De testcapaciteit is allang niet meer het probleem.quote:Op maandag 21 december 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Goed doorgepakt wel:
[..]
NOS.nl liveblog
Dat is pas optimistisch!quote:Op maandag 21 december 2020 16:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe langer het voorduurt hoe meer vorderingen men maakt qua medische kennis, ieder nadeel heeft ook een voordeel
Nou ja, als de boel nog erger wordt is het wel fijn als je binnen bijvoorbeeld 6 uur een uitslag kunt hebben, en daar heb je toch echt labcapaciteit voor nodig.quote:Op maandag 21 december 2020 16:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit heet nou mosterd na de maaltijd. De testcapaciteit is allang niet meer het probleem.
https://www.ad.nl/utrecht(...)ferrer=https://t.co/quote:Nederland trekt zich weinig aan van Rutte: nog steeds druk op de weg
Ja, sorry.... werd ff afgeleid....quote:Op maandag 21 december 2020 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik dacht als jij verstek laat gaan dan moet ik maar wat inzet tonen als optimist
Vorige week was er een rapportagefout, die is er nu niet. Toch is de verhouding mutaties op recente dagen/totaal aantal mutaties even laag als vorige week (0,68). Traditioneel komen de dinsdagcijfers met de laagste verhouding voor deze statistiek.quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
* De eerdere versie van vandaag bevatte een helaas fout, in datavertragingstopic is deze al gecorrigeerd
Dit gaat om sequencing, achterhalen welke strains er in het spel zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 16:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit heet nou mosterd na de maaltijd. De testcapaciteit is allang niet meer het probleem.
Nee, deze zie je dan in week 52 al in de positieve testen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of de week daarna zelfs, in deze statistieken gingen de cijfers ook na week 45 omlaag (vanaf week 46), dat zou dan logischerwijs het effect zijn geweest van de herfstvakantie, maar die was al in week 42 (noord) en 43 (midden en zuid), dus voor het effect zichtbaar is ben je ruim 2 weken verder.
Met een lockdown vanaf week 51 ga je dat dus pas vanaf week 1 zien...
[..]
Ik was donderdag ook verbijsterd hoe druk het was (ja, toen moest ik met mijn kind naar school om zijn schoolspullen te halen voor onderwijs op afstand).quote:Op maandag 21 december 2020 16:30 schreef Haags het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)ferrer=https://t.co/
Ik hoop het echt, dat zou imho heel gunstig zijn voor het de bereidheid zich aan de maatregelen te houden.quote:Op maandag 21 december 2020 16:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, deze zie je dan in week 52 al in de positieve testen.
Omdat er in al die eerdere golven last had van beperkte testcapaciteit - dat is nu niet.
eind van het jaar zijn mensen allemaal een beetje gekkerquote:Op maandag 21 december 2020 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was donderdag ook verbijsterd hoe druk het was (ja, toen moest ik met mijn kind naar school om zijn schoolspullen te halen voor onderwijs op afstand).
Morgen een afspraak met de fysio.... eens kijken hoe het dan onderweg is.
Waar moeten al die mensen heen?
Werk.quote:Op maandag 21 december 2020 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was donderdag ook verbijsterd hoe druk het was (ja, toen moest ik met mijn kind naar school om zijn schoolspullen te halen voor onderwijs op afstand).
Ja het wordt even leuk en daarna krijgen steeds meer mensen de Engelse versie en gaat het weer oplopen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, dat zou imho heel gunstig zijn voor het de bereidheid zich aan de maatregelen te houden.
Week 52 is deze week.
Ik denk dat je als overheid ook het goede voorbeeld moet geven. Dat de tweede kamer samen moet komen begrijp ik nog wel. Maar waarom moeten Hoekstra en Omtzigt samenkomen bij Hoekstra thuis om over het lijsttrekkerschap te babbelen. Doe dat lekker online zoals zoveel collega's dat doen:quote:Op maandag 21 december 2020 16:30 schreef Haags het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)ferrer=https://t.co/
Al die mensen vragen zich hetzelfde af over jou.quote:Op maandag 21 december 2020 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dan ook figuren als Wilders hebt die zo ongeveer zegt dat thuiswerken gelijk staat aan Netflixen en op je nest liggen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk dat je als overheid ook het goede voorbeeld moet geven. Dat de tweede kamer samen moet komen begrijp ik nog wel. Maar waarom moeten Hoekstra en Omtzigt samenkomen bij Hoekstra thuis om over het lijsttrekkerschap te babbelen. Doe dat lekker online zoals zoveel collega's dat doen:
[ twitter ]
Hetzelfde met die pesco's doe dat lekker online. Ging bij de presentatie van het vaccin ook.
Wilders is oppositie die mag best iets anders roepen, maar als regeringspartijen zorgen dat je practice what you preach.quote:Op maandag 21 december 2020 16:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Als je dan ook figuren als Wilders hebt die zo ongeveer zegt dat thuiswerken gelijk staat aan Netflixen en op je nest liggen.
echt niet om je te stangen maar is hier serieus een bron van ? is dat al voorspeld ?quote:Op maandag 21 december 2020 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja het wordt even leuk en daarna krijgen steeds meer mensen de Engelse versie en gaat het weer oplopen.
Klopt, het mag allemaal wel. Net als je in principe hele groepen gewoon mag beledigen als oppositie zijnde. Of dat je ook populistisch uit je nek mag lullen met halve waarheden.quote:Op maandag 21 december 2020 16:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wilders is oppositie die mag best iets anders roepen, maar als regeringspartijen moet je toch echt wat anders uitstralen.
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt niet om je te stangen maar is hier serieus een bron van ? is dat al voorspeld ?
Hij zei dat specifiek tegen Hayke Veldman. Misschien staat die in Den Haag bekend als een klaploper.quote:Op maandag 21 december 2020 16:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt, het mag allemaal wel. Net als je in principe hele groepen gewoon mag beledigen als oppositie zijnde. Of dat je ook populistisch uit je nek mag lullen met halve waarheden.
Maar of het in bijvoorbeeld deze situatie echt slim is is een heel ander verhaal.
Is wel wat er daar gebeurt.quote:Op maandag 21 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt niet om je te stangen maar is hier serieus een bron van ? is dat al voorspeld ?
lekker danquote:
Hmmmm met een gemiddelde incubatietijd van 5 dagen had ik toch al iets van een effect verwacht. Maar goed we gaan het zien ... over twee dagen... twee weken.quote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat bedoel je? 6.5 dagen geleden zijn de eerste lockdown maatregelen pas ingegaan. Als het goed is gaan de cijfers de komende weken omlaag
Nee.quote:Op maandag 21 december 2020 15:46 schreef Hamzoef het volgende:
Valt wel mee hoor, ze waren daar gewoon erg laks met hun maatregelen.quote:
Dus Japie maakt zich nog niet zo druk.quote:Op maandag 21 december 2020 17:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jaap:
https://www.nu.nl/coronav(...)rden-onderzocht.html
Jaap kan zoals gewoon weer weinig melden behalve 'dat weten we niet, daar moeten we nog verder onderzoek naar doen'. Ik neem aan dat ze de persoon die besmet is allang gelocaliseerd hebben en zijn contacten gebeld, maar dat ze dat gewoon niet willen vertellen?quote:Op maandag 21 december 2020 17:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jaap:
https://www.nu.nl/coronav(...)rden-onderzocht.html
nogmaals een deja-vu met februari dit jaar.....quote:Op maandag 21 december 2020 17:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus Japie maakt zich nog niet zo druk.
Zegt niet zoveel, want dat doet ie nooit volgens mij.
Carnaval vieren we wel in kleine groepjes dit jaar...quote:Op maandag 21 december 2020 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nogmaals een deja-vu met februari dit jaar.....
Die ene persoon die toevallig steekproefgewijs een paar weken terug gevonden is, doet er ook niet zoveel toe, lijkt me.quote:Op maandag 21 december 2020 17:10 schreef popje het volgende:
[..]
Jaap kan zoals gewoon weer weinig melden behalve 'dat weten we niet, daar moeten we nog verder onderzoek naar doen'. Ik neem aan dat ze de persoon die besmet is allang gelocaliseerd hebben en zijn contacten gebeld, maar dat ze dat gewoon niet willen vertellen?
NIet?quote:Op maandag 21 december 2020 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
Alsof in paniek raken nu zin heeft.
De Duitse coronapatiënt die in het Limburgse Vlodrop is geweest, was niet ziek en ook niet besmettelijk tijdens zijn verblijf in de Nederlandse provincie. Daarmee is de noodzaak voor verder contactonderzoek in Nederland komen te vervallen, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.quote:Op maandag 21 december 2020 17:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die ene persoon die toevallig steekproefgewijs een paar weken terug gevonden is, doet er ook niet zoveel toe, lijkt me.
quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
He. Wilde ik net met mijn armen wapperend door de straten rennen...
Er is een vliegverbod, he?quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
Klopt, dat was gisteren in het nieuws.quote:Op maandag 21 december 2020 17:10 schreef popje het volgende:
[..]
Jaap kan zoals gewoon weer weinig melden behalve 'dat weten we niet, daar moeten we nog verder onderzoek naar doen'. Ik neem aan dat ze de persoon die besmet is allang gelocaliseerd hebben en zijn contacten gebeld, maar dat ze dat gewoon niet willen vertellen?
Wordt wel saai zo met al die maatregelen he?!quote:
Welke paniek?quote:Op maandag 21 december 2020 17:28 schreef nostra het volgende:
De paniek wordt met de dag groter zeg, godsallemachtig.
Zie de post boven die van mij.quote:
quote:
Gelukkig maarquote:Op maandag 21 december 2020 17:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De Duitse coronapatiënt die in het Limburgse Vlodrop is geweest, was niet ziek en ook niet besmettelijk tijdens zijn verblijf in de Nederlandse provincie. Daarmee is de noodzaak voor verder contactonderzoek in Nederland komen te vervallen, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.
er is nooit echte paniek geweestquote:
Goede nieuws dat er vanavond komt?quote:Op maandag 21 december 2020 17:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wordt wel saai zo met al die maatregelen he?!![]()
Nah... hou me wel weer in.
Even mijn jompels strijken voor al het goede nieuws dat er vanavond komt.
Dat snap ik bij hem.quote:
Pro tip: maak vleugels van wax.quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
ervaring mee ?quote:Op maandag 21 december 2020 17:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Pro tip: maak vleugels van wax.
Alleen niet te dicht bij de zon vliegen.
Dat snap ik bij hem.quote:
Ah ziet paniek er zo uit....quote:
Ja. Hoeveel personen mag je ook alweer uitnodigen?quote:Op maandag 21 december 2020 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Positief allemaal toch. Gisteren ging het nog over verdere maatregelen en nu een daling en een goedgekeurd vaccin!
Party party!
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar het Verenigd Koninkrijk deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.quote:
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederlandquote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Mensen kinderen wat een epische puinhoop![]()
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze.
Je was me net voorquote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederland
ja, maar heel het Darts-schema is wel in de war als iedereen onderweg vast zit.quote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederland
Alle voordeel heeft zijn nadeelquote:Op maandag 21 december 2020 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, maar heel het Darts-schema is wel in de war als iedereen onderweg vast zit.
Comilluminati natuurlijk!quote:Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef Vallon het volgende:
Wel weer kut dat de EMA aan dat Pfizer vaccin een andere naam heeft gegeven dan de WHO.
Dat wordt straks zoeken op 3 namen om zaken te combineren.
Comirnaty = Tozinameran (who naam), codenamed BNT162b2 and more commonly known as the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.
Pfizer heeft ook andere namen gedeponeerd bron zoals: Covuity, Rnaxcovi, Kovmerna en ... Comirnaty.
Kortom de EMA gebruikt dus de handelsnaam.
Benieuwd welke ludieke synoniemen en afkortingen er gaan ontstaan. Het heeft iets (in NL) van "Kom Er Maar In" Of "Kom Er Later Na Tied". Natuurlijk zullen deponneurs hun best hebben gedaan associaties te voorkomen.
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....quote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze. Oh ja, en dan zitten ze ook nog met Johnson opgescheept.
Hebben we het hier zo slecht nog nietRelatief positief! Het had veel erger gekund
En zijn ze hun handelspositie met de EU volledig kwijt. Zij zullen de eerste zijn die geen alternatieve mogelijkheden hebben tenslotte. Voor het UK is dit wel redelijk hoog perfect storm gehalte.quote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze. Oh ja, en dan zitten ze ook nog met Johnson opgescheept.
Hebben we het hier zo slecht nog nietRelatief positief! Het had veel erger gekund
Ja, maar wij hebben nog vriendenquote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....
Die is hier al lang als hier al een geval is vastgesteld. Diegene is al besmettelijk zonder symptomen.quote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....
Geen Edvard Munch scenario's inderdaad.quote:
quote:Op maandag 21 december 2020 17:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is nooit echte paniek geweest
Mammietje heeft nog nooit gillend door de straten gerent.
Hey! Ik moest ff mijn jompels strijken, he?!quote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m heeft de positivo dienst van Mammietje overgenomen want die bakte er niks van en ging vliegen
Nog wel. De Turkse vrienden zijn al afgehaakt!quote:Op maandag 21 december 2020 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben nog vrienden
Natuurlijk. What else.quote:Op maandag 21 december 2020 17:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey! Ik moest ff mijn jompels strijken, he?!
Ze hebben ookworsten.quote:Op maandag 21 december 2020 17:55 schreef StateOfMind het volgende:
Hebben ze daar eigenlijk ook EMA rookworsten?
Ga ik ook vanuit, als die mutatie al sinds fucking september bestond? Kom op zeg, die is al lang en breed alle grenzen over geweest hoor.quote:Op maandag 21 december 2020 17:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die is hier al lang als hier al een geval is vastgesteld. Diegene is al besmettelijk zonder symptomen.
Anders komt er de toorn van Jezus over je heen, 'en samen zijn rondom de bijbel is heel belangrijk voor hen', nou voor mij zijn dingen ook belangrijk... ik schrijf wel mijn eigen bijbel en richt een nieuw geloof op...quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef quirina het volgende:
In Opheusden mag je nog met zijn allen zingen in de kerk.
Dat blijft bizar natuurlijk en ook doodleuk verkondigen dat ze echt niet zonder kunnen, zelfs niet in deze zeer uitzonderlijke situatie.quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef quirina het volgende:
In Opheusden mag je nog met zijn allen zingen in de kerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |