NIet?quote:Op maandag 21 december 2020 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
Alsof in paniek raken nu zin heeft.
De Duitse coronapatiënt die in het Limburgse Vlodrop is geweest, was niet ziek en ook niet besmettelijk tijdens zijn verblijf in de Nederlandse provincie. Daarmee is de noodzaak voor verder contactonderzoek in Nederland komen te vervallen, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.quote:Op maandag 21 december 2020 17:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die ene persoon die toevallig steekproefgewijs een paar weken terug gevonden is, doet er ook niet zoveel toe, lijkt me.
quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
He. Wilde ik net met mijn armen wapperend door de straten rennen...
Er is een vliegverbod, he?quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
Klopt, dat was gisteren in het nieuws.quote:Op maandag 21 december 2020 17:10 schreef popje het volgende:
[..]
Jaap kan zoals gewoon weer weinig melden behalve 'dat weten we niet, daar moeten we nog verder onderzoek naar doen'. Ik neem aan dat ze de persoon die besmet is allang gelocaliseerd hebben en zijn contacten gebeld, maar dat ze dat gewoon niet willen vertellen?
Wordt wel saai zo met al die maatregelen he?!quote:
Welke paniek?quote:Op maandag 21 december 2020 17:28 schreef nostra het volgende:
De paniek wordt met de dag groter zeg, godsallemachtig.
Zie de post boven die van mij.quote:
quote:
Gelukkig maarquote:Op maandag 21 december 2020 17:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De Duitse coronapatiënt die in het Limburgse Vlodrop is geweest, was niet ziek en ook niet besmettelijk tijdens zijn verblijf in de Nederlandse provincie. Daarmee is de noodzaak voor verder contactonderzoek in Nederland komen te vervallen, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.
er is nooit echte paniek geweestquote:
Goede nieuws dat er vanavond komt?quote:Op maandag 21 december 2020 17:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wordt wel saai zo met al die maatregelen he?!![]()
Nah... hou me wel weer in.
Even mijn jompels strijken voor al het goede nieuws dat er vanavond komt.
Dat snap ik bij hem.quote:
Pro tip: maak vleugels van wax.quote:Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
NIet?
ervaring mee ?quote:Op maandag 21 december 2020 17:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Pro tip: maak vleugels van wax.
Alleen niet te dicht bij de zon vliegen.
Dat snap ik bij hem.quote:
Ah ziet paniek er zo uit....quote:
Ja. Hoeveel personen mag je ook alweer uitnodigen?quote:Op maandag 21 december 2020 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Positief allemaal toch. Gisteren ging het nog over verdere maatregelen en nu een daling en een goedgekeurd vaccin!
Party party!
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar het Verenigd Koninkrijk deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.quote:
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederlandquote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Mensen kinderen wat een epische puinhoop![]()
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze.
Je was me net voorquote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederland
ja, maar heel het Darts-schema is wel in de war als iedereen onderweg vast zit.quote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, zie het positief...het illlustreert perfect dat het altijd slechter kan dan in Nederland
Alle voordeel heeft zijn nadeelquote:Op maandag 21 december 2020 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, maar heel het Darts-schema is wel in de war als iedereen onderweg vast zit.
Comilluminati natuurlijk!quote:Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef Vallon het volgende:
Wel weer kut dat de EMA aan dat Pfizer vaccin een andere naam heeft gegeven dan de WHO.
Dat wordt straks zoeken op 3 namen om zaken te combineren.
Comirnaty = Tozinameran (who naam), codenamed BNT162b2 and more commonly known as the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.
Pfizer heeft ook andere namen gedeponeerd bron zoals: Covuity, Rnaxcovi, Kovmerna en ... Comirnaty.
Kortom de EMA gebruikt dus de handelsnaam.
Benieuwd welke ludieke synoniemen en afkortingen er gaan ontstaan. Het heeft iets (in NL) van "Kom Er Maar In" Of "Kom Er Later Na Tied". Natuurlijk zullen deponneurs hun best hebben gedaan associaties te voorkomen.
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....quote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze. Oh ja, en dan zitten ze ook nog met Johnson opgescheept.
Hebben we het hier zo slecht nog nietRelatief positief! Het had veel erger gekund
En zijn ze hun handelspositie met de EU volledig kwijt. Zij zullen de eerste zijn die geen alternatieve mogelijkheden hebben tenslotte. Voor het UK is dit wel redelijk hoog perfect storm gehalte.quote:Op maandag 21 december 2020 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook echt wel een hele benarde situatie waar Groot Brittannië deels door eigen toedoen in terecht is gekomen.
Het is eigenlijk vooral treurig natuurlijk, maar man man manVirus uit de hand, grenzen dicht, totaal geïsoleerd, handel loopt vast en hun beoogde matties aan de andere kant van de oceaan hebben ook geen tijd meer voor ze. Oh ja, en dan zitten ze ook nog met Johnson opgescheept.
Hebben we het hier zo slecht nog nietRelatief positief! Het had veel erger gekund
Ja, maar wij hebben nog vriendenquote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....
Die is hier al lang als hier al een geval is vastgesteld. Diegene is al besmettelijk zonder symptomen.quote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....
Geen Edvard Munch scenario's inderdaad.quote:
quote:Op maandag 21 december 2020 17:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is nooit echte paniek geweest
Mammietje heeft nog nooit gillend door de straten gerent.
Hey! Ik moest ff mijn jompels strijken, he?!quote:Op maandag 21 december 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m heeft de positivo dienst van Mammietje overgenomen want die bakte er niks van en ging vliegen
Nog wel. De Turkse vrienden zijn al afgehaakt!quote:Op maandag 21 december 2020 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben nog vrienden
Natuurlijk. What else.quote:Op maandag 21 december 2020 17:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey! Ik moest ff mijn jompels strijken, he?!
Ze hebben ookworsten.quote:Op maandag 21 december 2020 17:55 schreef StateOfMind het volgende:
Hebben ze daar eigenlijk ook EMA rookworsten?
Ga ik ook vanuit, als die mutatie al sinds fucking september bestond? Kom op zeg, die is al lang en breed alle grenzen over geweest hoor.quote:Op maandag 21 december 2020 17:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die is hier al lang als hier al een geval is vastgesteld. Diegene is al besmettelijk zonder symptomen.
Anders komt er de toorn van Jezus over je heen, 'en samen zijn rondom de bijbel is heel belangrijk voor hen', nou voor mij zijn dingen ook belangrijk... ik schrijf wel mijn eigen bijbel en richt een nieuw geloof op...quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef quirina het volgende:
In Opheusden mag je nog met zijn allen zingen in de kerk.
Dat blijft bizar natuurlijk en ook doodleuk verkondigen dat ze echt niet zonder kunnen, zelfs niet in deze zeer uitzonderlijke situatie.quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef quirina het volgende:
In Opheusden mag je nog met zijn allen zingen in de kerk.
Ik geloof in de helende werking van goede bieren. De kerk van verenigde bierliefhebbers.quote:Op maandag 21 december 2020 18:40 schreef popje het volgende:
[..]
Anders komt er de toorn van Jezus over je heen, 'en samen zijn rondom de bijbel is heel belangrijk voor hen', nou voor mij zijn dingen ook belangrijk... ik schrijf wel mijn eigen bijbel en richt een nieuw geloof op...
Tier 5?quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd. Wat kunnen ze nog meer doen? Of bedoelen ze dat meer gebieden naar tier 4 gaan?
Oh wellicht. Maar wat is daar het praktische gevolg van? Want zo’n papieren opschaling is leuk voor de bühne.quote:Op maandag 21 december 2020 18:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Tier 5?
[ afbeelding ]
En dan tier 6, ze lassen je voordeur dicht net als in China?
Dat laatste is wel gebeurd in Spanje en Italie in het voorjaar. Maar toen gingen ze niet harder naar beneden dan ons.quote:Op maandag 21 december 2020 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wellicht. Maar wat is daar het praktische gevolg van? Want zo’n papieren opschaling is leuk voor de bühne.
Ik zou niet weten wat ze nog achter de hand hebben? Ja een verbod om de straat op te gaan.
Fulltime huisarrest. OV stilleggen, sluiten van supermarkten en tankstations. Mondkapjesplicht binnenshuis.quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd. Wat kunnen ze nog meer doen? Of bedoelen ze dat meer gebieden naar tier 4 gaan?
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)quote:Op maandag 21 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt niet om je te stangen maar is hier serieus een bron van ? is dat al voorspeld ?
Nou, dan gaat dat virus wel ontzettend snel.quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Klas 4 biologie voor gevorderden ditquote:Op maandag 21 december 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)
- En momenteel verhoudingsgewijs minder voorkomend onder de besmetten
- Maar wel dusdanig veel voorkomend dat het niet meer om enkele losse gevallen/clusters gaat (bijv. 100 infecties per dag)
Dan gaat deze variant uiteindelijk de hoofdmoot vormen van alle besmettingen en op dat moment gaat het aantal nieuwe gevallen na een korte daling weer toenemen.
Dit zijn wel 3 aannames dus, waarvan de eerste de meest cruciale en betwistbare denk ik.
Dat is toch altijd zo dat de sterkste vorm van het virus het overneemt?quote:Op maandag 21 december 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)
- En momenteel verhoudingsgewijs minder voorkomend onder de besmetten
- Maar wel dusdanig veel voorkomend dat het niet meer om enkele losse gevallen/clusters gaat (bijv. 100 infecties per dag)
Dan gaat deze variant uiteindelijk de hoofdmoot vormen van alle besmettingen en op dat moment gaat het aantal nieuwe gevallen na een korte daling weer toenemen.
Dit zijn wel 3 aannames dus, waarvan de eerste de meest cruciale en betwistbare denk ik.
Nee. Degene die het best is aangepastquote:Op maandag 21 december 2020 19:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo dat de sterkste vorm van het virus het overneemt?
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."quote:Op maandag 21 december 2020 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Degene die het best is aangepast
Mja dat is wel een versimpeling van zake. Als je van een andere zeer besmettelijke variant bijvoorbeeld ook heel snel heel ziek wordt kan het wel eens zijn dat die toch uitdooft omdat mensen dan thuisblijven bijvoorbeeldquote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."
Dat wordt toch al 100 jaar lang gedaan met medicijnen om ze onder een ander naam te registreren, met dezelfde werkzame stof? Snap niet helemaal waarom dat nu zo vreemd zou zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef Vallon het volgende:
Wel weer kut dat de EMA aan dat Pfizer vaccin een andere naam heeft gegeven dan de WHO.
Dat wordt straks zoeken op 3 namen om zaken te combineren.
Comirnaty = Tozinameran (who naam), codenamed BNT162b2 and more commonly known as the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.
Pfizer heeft ook andere namen gedeponeerd bron zoals: Covuity, Rnaxcovi, Kovmerna en ... Comirnaty.
Kortom de EMA gebruikt dus de handelsnaam.
Benieuwd welke ludieke synoniemen en afkortingen er gaan ontstaan. Het heeft iets (in NL) van "Kom Er Maar In" Of "Kom Er Later Na Tied". Natuurlijk zullen deponneurs hun best hebben gedaan associaties te voorkomen.
Hierdoor neemt wel de mortaliteit en de ‘ziekmakendheid’ van het virus af. Het virus heeft er niks aan als de gastheer overlijd.quote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."
Lekker Stoerquote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
We zouden Kerst avond lekker met zijn vieren bij mij thuis vieren, hebben zich vandaag alweer twee nieuwe vrienden bij mij gemeld. Kerst avond lekker met zijn zessen vieren.
Ik kan dat virus zelf helemaal niet volgen, want die strain in Zuid-Afrika zou weer meer jonge mensen ernstig(er) ziek maken.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef XSbig het volgende:
[..]
Hierdoor neemt wel de mortaliteit en de ‘ziekmakendheid’ van het virus af. Het virus heeft er niks aan als de gastheer overlijd.
Volgens mij dan.
Pas maar op, straks krijg je de veldwachter aan de deur.quote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
We zouden Kerst avond lekker met zijn vieren bij mij thuis vieren, hebben zich vandaag alweer twee nieuwe vrienden bij mij gemeld. Kerst avond lekker met zijn zessen vieren.
De doelpalen worden steeds verder verzet. Nu moeten ook alle jongeren eerst gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Arme Belgische horeca als deze inschatting ook maar een beetje in de goede richting zit
https://ambiance.be/erika(...)at-is-veel-te-vroeg/
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder verzet. Nu moeten ook alle jongeren eerst gevaccineerd zijn.
Ik zou het toch wel fijn vinden als er gefaseerd afgebouwd wordt n.a.v. de vaccinatiegraad.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.
Ja, nogal. De maatregelen zijn gericht op het niet overstromen van de zorgcapaciteit. Als dat niet meer het geval is, en dat is het als het grootste deel van de risicogroepen zijn gevaccineerd, dan kunnen we dus weer dingen gaan opstarten. Zoals restaurants, sportverenigingen en het hoger onderwijs.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was?
Ja, vind ik ook prima hoor. Ben benieuwd naar wat de plannen zijn. Hugo kennende zijn die er echter nog niet.quote:Op maandag 21 december 2020 19:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het toch wel fijn vinden als er gefaseerd afgebouwd wordt n.a.v. de vaccinatiegraad.
Hoe dat in de praktijk uitpakt is natuurlijk wel koffiedik kijken.
Omdat ze steekproefsgewijs wel onderzoeken wat het is. Kennelijk zijn ze er dus eentje tegengekomen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
Volgens Marcel Levi gisteravond in Met het Oog op Morgen (radio) wordt in de UK ook getest op welke strain het betreft, logisch want zo zijn ze dus op die vermoedelijke meer besmettelijke strain gestuit.
In Nederland wordt er volgens hem hier niet op getest, je bent hier positief of negatief maar om welke strain het gaat is niet bekend, want dat wordt niet onderzocht. Vraag me toch af hoe ze dan weten dat er 1 persoon in Nederland begin december diezelfde strain besmetting had
Het wordt hier ook getest, maar dan in een hele kleine steekproef.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
Volgens Marcel Levi gisteravond in Met het Oog op Morgen (radio) wordt in de UK ook getest op welke strain het betreft, logisch want zo zijn ze dus op die vermoedelijke meer besmettelijke strain gestuit.
In Nederland wordt er volgens hem hier niet op getest, je bent hier positief of negatief maar om welke strain het gaat is niet bekend, want dat wordt niet onderzocht. Vraag me toch af hoe ze dan weten dat er 1 persoon in Nederland begin december diezelfde strain besmetting had
'Rond te gaan' is nogal subjectief. De enige eerlijke manier - vind ik - is om het te vergelijken met de impact van bestaande ziektes/virussen. Zodra die zich tot corona verhouden dan lijken maatregelen mij overbodig. En daarna zal het alleen maar beter gaan wanneer een steeds groter gedeelte van de bevolking gevaccineerd gaat worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.
En je voelt de drang dat hier te delen, omdat...?quote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
Dat is dan eigenlijk onmogelijk, dat je dat weet.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
De vaccins gaan ons niet verder helpen, want je kan het virus nog steeds overdragen want het voorkomt de transmissie niet. M.a.w. de maatregelen zullen moeten blijven gelden vrees ik.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, nogal. De maatregelen zijn gericht op het niet overstromen van de zorgcapaciteit. Als dat niet meer het geval is, en dat is het als het grootste deel van de risicogroepen zijn gevaccineerd, dan kunnen we dus weer dingen gaan opstarten. Zoals restaurants, sportverenigingen en het hoger onderwijs.
Ah ok, dus hier wordt het ook gedaan. Dan zouden ze via die steekproeven alleen al zolangzamerhand meer besmettingen met die 'Engelse' strain moeten kunnen vinden, of misschien het aantal steekproeven op moeten voeren om er een vinger achter te kunnen krijgen. Zolang ze dat niet doen blijft het koffiedik kijken imo.quote:Op maandag 21 december 2020 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze steekproefsgewijs wel onderzoeken wat het is. Kennelijk zijn ze er dus eentje tegengekomen.
Heb nieuws voor je: dit geldt ook voor Nederland.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Arme Belgische horeca als deze inschatting ook maar een beetje in de goede richting zit
https://ambiance.be/erika(...)at-is-veel-te-vroeg/
eind volgend jaar lekker uit eten, 3 gangen menuutje voor 200 euroquote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je: dit geldt ook voor Nederland.
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.quote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.
Het aantal <60'ers is vele malen lager dan mensen van boven die leeftijd. Ook voor vijftigers is het vervelend dat ze ziek worden, maar daar kun je niet eindeloos je hele samenleving voor blijven platgooien. Als de ziekenhuizen leeglopen dan lopen de straten weer vol.quote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.
Nee, als je oplet blijken er hier in Nederland dus steekproeven te worden gedaan (wat ik niet wist en dus mijn vraag was en beantwoordt werd door users met meer kennis dan ik heb). Wel even bij de les blijven ja.quote:Op maandag 21 december 2020 19:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk onmogelijk, dat je dat weet.
Welnee, juist voor 20 euro! Restaurants gaan de pan uit schieten eind volgend jaar immers!quote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eind volgend jaar lekker uit eten, 3 gangen menuutje voor 200 euro
RIP bestaande restaurants....quote:Op maandag 21 december 2020 19:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Welnee, juist voor 20 euro! Restaurants gaan de pan uit schieten eind volgend jaar immers!
Ja, maar als er alleen uit een steekproef al een geval gevonden wordt, dan lopen er waarschijnlijk al veel meer rond.quote:Op maandag 21 december 2020 19:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee, als je oplet blijken er hier in Nederland dus steekproeven te worden gedaan (wat ik niet wist en dus mijn vraag was en beantwoordt werd door users met meer kennis dan ik heb). Wel even bij de les blijven ja.
Besmettelijkheid vergeten?quote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.
Ook niet eindeloos, maar wel tot de vaccinatiegraad bereikt is. En al is het aandeel 50'ers lager, er komen er vanzelf genoeg bij als je alles los laat.quote:Op maandag 21 december 2020 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het aantal <60'ers is vele malen lager dan mensen van boven die leeftijd. Ook voor vijftigers is het vervelend dat ze ziek worden, maar daar kun je niet eindeloos je hele samenleving voor blijven platgooien. Als de ziekenhuizen leeglopen dan lopen de straten weer vol.
En zelfs al zou je dat beleidsmatig willen tegenhouden, tegen die tijd accepteert de burger dat echt niet meer.
Mortaliteit icm besmettelijkheid ligt een stuk hoger dan bij andere ziektesquote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.
Ja natuurlijk maar dat moet dus beter onderzocht worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als er alleen uit een steekproef al een geval gevonden wordt, dan lopen er waarschijnlijk al veel meer rond.
Kan best hoor, hoeft niet eens per se aan de mutatie te liggen. Soms bouw je niet genoeg immuniteit op.quote:Op maandag 21 december 2020 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is kennelijk iemand overleden aan corona in Israel n.a.v. een herbesmetting door een andere strain (mutatie). Here we go.
https://www.timesofisrael(...)ave-different-strain
2021 wordt niet veel beter vrees ik.
Ik zal je al vast een geheimpje verklappen. Er is nog geen enkel bewijs dat de vaccins het virus blokt dus de verspreiding stopt. Wel zorgt het ervoor dat mensen niet of minder ziek worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Besmettelijkheid vergeten?
Als je alles opengooit hoeft bijvoorbeeld maar 1% wel in het ziekenhuis te belanden en dan zou met de besmettingscijfers van vandaag al 100 mensen (het waren er vandaag overigens meer dan 200) dan stromen de ziekenhuizen vol. Dat houden ziekenhuizen gewoon nooit vol.
Waarom snappen mensen dat niet.
Yep bestaande restaurants. Maar ik ken de horeca, zijdelings (werk in een productiekeuken), als er één sector is die flexibel is dan is dat de horeca, met name de restaurants. Die hou je niet tegen nooit. Heb collega's gehad die wel 3 restaurants waren begonnen en na een jaar weer moesten stoppen, een jaartje bij ons in vaste dienst kwamen werken en toen toch weer een restaurant begonnen. Lang leve de horeca ondernemers!!quote:
Ik hoor vanaf het begin dat we sturen op zorgcapaciteit. Als we dat ineens gaan veranderen kan de economie nooit meer open omdat dit virus ook niet met vaccins ineens weg is.quote:Op maandag 21 december 2020 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mortaliteit icm besmettelijkheid ligt een stuk hoger dan bij andere ziektes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |