Ik geloof in de helende werking van goede bieren. De kerk van verenigde bierliefhebbers.quote:Op maandag 21 december 2020 18:40 schreef popje het volgende:
[..]
Anders komt er de toorn van Jezus over je heen, 'en samen zijn rondom de bijbel is heel belangrijk voor hen', nou voor mij zijn dingen ook belangrijk... ik schrijf wel mijn eigen bijbel en richt een nieuw geloof op...
Tier 5?quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd. Wat kunnen ze nog meer doen? Of bedoelen ze dat meer gebieden naar tier 4 gaan?
Oh wellicht. Maar wat is daar het praktische gevolg van? Want zo’n papieren opschaling is leuk voor de bühne.quote:Op maandag 21 december 2020 18:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Tier 5?
[ afbeelding ]
En dan tier 6, ze lassen je voordeur dicht net als in China?
Dat laatste is wel gebeurd in Spanje en Italie in het voorjaar. Maar toen gingen ze niet harder naar beneden dan ons.quote:Op maandag 21 december 2020 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wellicht. Maar wat is daar het praktische gevolg van? Want zo’n papieren opschaling is leuk voor de bühne.
Ik zou niet weten wat ze nog achter de hand hebben? Ja een verbod om de straat op te gaan.
Fulltime huisarrest. OV stilleggen, sluiten van supermarkten en tankstations. Mondkapjesplicht binnenshuis.quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd. Wat kunnen ze nog meer doen? Of bedoelen ze dat meer gebieden naar tier 4 gaan?
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)quote:Op maandag 21 december 2020 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
echt niet om je te stangen maar is hier serieus een bron van ? is dat al voorspeld ?
Nou, dan gaat dat virus wel ontzettend snel.quote:Op maandag 21 december 2020 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Klas 4 biologie voor gevorderden ditquote:Op maandag 21 december 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)
- En momenteel verhoudingsgewijs minder voorkomend onder de besmetten
- Maar wel dusdanig veel voorkomend dat het niet meer om enkele losse gevallen/clusters gaat (bijv. 100 infecties per dag)
Dan gaat deze variant uiteindelijk de hoofdmoot vormen van alle besmettingen en op dat moment gaat het aantal nieuwe gevallen na een korte daling weer toenemen.
Dit zijn wel 3 aannames dus, waarvan de eerste de meest cruciale en betwistbare denk ik.
Dat is toch altijd zo dat de sterkste vorm van het virus het overneemt?quote:Op maandag 21 december 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
- Als deze variant inderdaad veel besmettelijker is bij vergelijkbaar gedrag (lijkt het op)
- En momenteel verhoudingsgewijs minder voorkomend onder de besmetten
- Maar wel dusdanig veel voorkomend dat het niet meer om enkele losse gevallen/clusters gaat (bijv. 100 infecties per dag)
Dan gaat deze variant uiteindelijk de hoofdmoot vormen van alle besmettingen en op dat moment gaat het aantal nieuwe gevallen na een korte daling weer toenemen.
Dit zijn wel 3 aannames dus, waarvan de eerste de meest cruciale en betwistbare denk ik.
Nee. Degene die het best is aangepastquote:Op maandag 21 december 2020 19:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo dat de sterkste vorm van het virus het overneemt?
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."quote:Op maandag 21 december 2020 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Degene die het best is aangepast
Mja dat is wel een versimpeling van zake. Als je van een andere zeer besmettelijke variant bijvoorbeeld ook heel snel heel ziek wordt kan het wel eens zijn dat die toch uitdooft omdat mensen dan thuisblijven bijvoorbeeldquote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."
Dat wordt toch al 100 jaar lang gedaan met medicijnen om ze onder een ander naam te registreren, met dezelfde werkzame stof? Snap niet helemaal waarom dat nu zo vreemd zou zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef Vallon het volgende:
Wel weer kut dat de EMA aan dat Pfizer vaccin een andere naam heeft gegeven dan de WHO.
Dat wordt straks zoeken op 3 namen om zaken te combineren.
Comirnaty = Tozinameran (who naam), codenamed BNT162b2 and more commonly known as the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.
Pfizer heeft ook andere namen gedeponeerd bron zoals: Covuity, Rnaxcovi, Kovmerna en ... Comirnaty.
Kortom de EMA gebruikt dus de handelsnaam.
Benieuwd welke ludieke synoniemen en afkortingen er gaan ontstaan. Het heeft iets (in NL) van "Kom Er Maar In" Of "Kom Er Later Na Tied". Natuurlijk zullen deponneurs hun best hebben gedaan associaties te voorkomen.
Hierdoor neemt wel de mortaliteit en de ‘ziekmakendheid’ van het virus af. Het virus heeft er niks aan als de gastheer overlijd.quote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh, ja zo van " degene die het gemakkelijkst zoveel mogelijk mensen ziek kan maken."
Lekker Stoerquote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
We zouden Kerst avond lekker met zijn vieren bij mij thuis vieren, hebben zich vandaag alweer twee nieuwe vrienden bij mij gemeld. Kerst avond lekker met zijn zessen vieren.
Ik kan dat virus zelf helemaal niet volgen, want die strain in Zuid-Afrika zou weer meer jonge mensen ernstig(er) ziek maken.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef XSbig het volgende:
[..]
Hierdoor neemt wel de mortaliteit en de ‘ziekmakendheid’ van het virus af. Het virus heeft er niks aan als de gastheer overlijd.
Volgens mij dan.
Pas maar op, straks krijg je de veldwachter aan de deur.quote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
We zouden Kerst avond lekker met zijn vieren bij mij thuis vieren, hebben zich vandaag alweer twee nieuwe vrienden bij mij gemeld. Kerst avond lekker met zijn zessen vieren.
De doelpalen worden steeds verder verzet. Nu moeten ook alle jongeren eerst gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Arme Belgische horeca als deze inschatting ook maar een beetje in de goede richting zit
https://ambiance.be/erika(...)at-is-veel-te-vroeg/
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder verzet. Nu moeten ook alle jongeren eerst gevaccineerd zijn.
Ik zou het toch wel fijn vinden als er gefaseerd afgebouwd wordt n.a.v. de vaccinatiegraad.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.
Ja, nogal. De maatregelen zijn gericht op het niet overstromen van de zorgcapaciteit. Als dat niet meer het geval is, en dat is het als het grootste deel van de risicogroepen zijn gevaccineerd, dan kunnen we dus weer dingen gaan opstarten. Zoals restaurants, sportverenigingen en het hoger onderwijs.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was?
Ja, vind ik ook prima hoor. Ben benieuwd naar wat de plannen zijn. Hugo kennende zijn die er echter nog niet.quote:Op maandag 21 december 2020 19:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het toch wel fijn vinden als er gefaseerd afgebouwd wordt n.a.v. de vaccinatiegraad.
Hoe dat in de praktijk uitpakt is natuurlijk wel koffiedik kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |