Omdat ze steekproefsgewijs wel onderzoeken wat het is. Kennelijk zijn ze er dus eentje tegengekomen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
Volgens Marcel Levi gisteravond in Met het Oog op Morgen (radio) wordt in de UK ook getest op welke strain het betreft, logisch want zo zijn ze dus op die vermoedelijke meer besmettelijke strain gestuit.
In Nederland wordt er volgens hem hier niet op getest, je bent hier positief of negatief maar om welke strain het gaat is niet bekend, want dat wordt niet onderzocht. Vraag me toch af hoe ze dan weten dat er 1 persoon in Nederland begin december diezelfde strain besmetting had
Het wordt hier ook getest, maar dan in een hele kleine steekproef.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
Volgens Marcel Levi gisteravond in Met het Oog op Morgen (radio) wordt in de UK ook getest op welke strain het betreft, logisch want zo zijn ze dus op die vermoedelijke meer besmettelijke strain gestuit.
In Nederland wordt er volgens hem hier niet op getest, je bent hier positief of negatief maar om welke strain het gaat is niet bekend, want dat wordt niet onderzocht. Vraag me toch af hoe ze dan weten dat er 1 persoon in Nederland begin december diezelfde strain besmetting had
'Rond te gaan' is nogal subjectief. De enige eerlijke manier - vind ik - is om het te vergelijken met de impact van bestaande ziektes/virussen. Zodra die zich tot corona verhouden dan lijken maatregelen mij overbodig. En daarna zal het alleen maar beter gaan wanneer een steeds groter gedeelte van de bevolking gevaccineerd gaat worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.
En je voelt de drang dat hier te delen, omdat...?quote:Op maandag 21 december 2020 19:24 schreef MakkieR het volgende:
We zouden Kerst avond lekker met zijn vieren bij mij thuis vieren, hebben zich vandaag alweer twee nieuwe vrienden bij mij gemeld. Kerst avond lekker met zijn zessen vieren.
Dat is dan eigenlijk onmogelijk, dat je dat weet.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Snowpea het volgende:
De vaccins gaan ons niet verder helpen, want je kan het virus nog steeds overdragen want het voorkomt de transmissie niet. M.a.w. de maatregelen zullen moeten blijven gelden vrees ik.quote:Op maandag 21 december 2020 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft de overheid ooit gezegd dat dat niet het geval was? Volgens mij willen ze pas loslaten als er geen kans meer is voor het virus om rond te gaan.
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.quote:Op maandag 21 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, nogal. De maatregelen zijn gericht op het niet overstromen van de zorgcapaciteit. Als dat niet meer het geval is, en dat is het als het grootste deel van de risicogroepen zijn gevaccineerd, dan kunnen we dus weer dingen gaan opstarten. Zoals restaurants, sportverenigingen en het hoger onderwijs.
Ah ok, dus hier wordt het ook gedaan. Dan zouden ze via die steekproeven alleen al zolangzamerhand meer besmettingen met die 'Engelse' strain moeten kunnen vinden, of misschien het aantal steekproeven op moeten voeren om er een vinger achter te kunnen krijgen. Zolang ze dat niet doen blijft het koffiedik kijken imo.quote:Op maandag 21 december 2020 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze steekproefsgewijs wel onderzoeken wat het is. Kennelijk zijn ze er dus eentje tegengekomen.
Heb nieuws voor je: dit geldt ook voor Nederland.quote:Op maandag 21 december 2020 19:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Arme Belgische horeca als deze inschatting ook maar een beetje in de goede richting zit
https://ambiance.be/erika(...)at-is-veel-te-vroeg/
eind volgend jaar lekker uit eten, 3 gangen menuutje voor 200 euroquote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je: dit geldt ook voor Nederland.
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.quote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.
Het aantal <60'ers is vele malen lager dan mensen van boven die leeftijd. Ook voor vijftigers is het vervelend dat ze ziek worden, maar daar kun je niet eindeloos je hele samenleving voor blijven platgooien. Als de ziekenhuizen leeglopen dan lopen de straten weer vol.quote:Op maandag 21 december 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er liggen ook genoeg mensen van 50 in de ziekenhuizen. En er lopen ook genoeg mensen flinke longschade op. Dat zijn allemaal zaken die niet alleen bij de initiële risicogroep spelen en wil je nog steeds zo veel mogelijk indammen wmb.
Nee, als je oplet blijken er hier in Nederland dus steekproeven te worden gedaan (wat ik niet wist en dus mijn vraag was en beantwoordt werd door users met meer kennis dan ik heb). Wel even bij de les blijven ja.quote:Op maandag 21 december 2020 19:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk onmogelijk, dat je dat weet.
Welnee, juist voor 20 euro! Restaurants gaan de pan uit schieten eind volgend jaar immers!quote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eind volgend jaar lekker uit eten, 3 gangen menuutje voor 200 euro
RIP bestaande restaurants....quote:Op maandag 21 december 2020 19:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Welnee, juist voor 20 euro! Restaurants gaan de pan uit schieten eind volgend jaar immers!
Ja, maar als er alleen uit een steekproef al een geval gevonden wordt, dan lopen er waarschijnlijk al veel meer rond.quote:Op maandag 21 december 2020 19:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee, als je oplet blijken er hier in Nederland dus steekproeven te worden gedaan (wat ik niet wist en dus mijn vraag was en beantwoordt werd door users met meer kennis dan ik heb). Wel even bij de les blijven ja.
Besmettelijkheid vergeten?quote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.
Ook niet eindeloos, maar wel tot de vaccinatiegraad bereikt is. En al is het aandeel 50'ers lager, er komen er vanzelf genoeg bij als je alles los laat.quote:Op maandag 21 december 2020 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het aantal <60'ers is vele malen lager dan mensen van boven die leeftijd. Ook voor vijftigers is het vervelend dat ze ziek worden, maar daar kun je niet eindeloos je hele samenleving voor blijven platgooien. Als de ziekenhuizen leeglopen dan lopen de straten weer vol.
En zelfs al zou je dat beleidsmatig willen tegenhouden, tegen die tijd accepteert de burger dat echt niet meer.
Mortaliteit icm besmettelijkheid ligt een stuk hoger dan bij andere ziektesquote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij meerdere ziektes die wij normaal ook niet indammen. Dus als de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn door de risicogroep moet gewoon alles open.
Ja natuurlijk maar dat moet dus beter onderzocht worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als er alleen uit een steekproef al een geval gevonden wordt, dan lopen er waarschijnlijk al veel meer rond.
Kan best hoor, hoeft niet eens per se aan de mutatie te liggen. Soms bouw je niet genoeg immuniteit op.quote:Op maandag 21 december 2020 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is kennelijk iemand overleden aan corona in Israel n.a.v. een herbesmetting door een andere strain (mutatie). Here we go.
https://www.timesofisrael(...)ave-different-strain
2021 wordt niet veel beter vrees ik.
Ik zal je al vast een geheimpje verklappen. Er is nog geen enkel bewijs dat de vaccins het virus blokt dus de verspreiding stopt. Wel zorgt het ervoor dat mensen niet of minder ziek worden.quote:Op maandag 21 december 2020 19:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Besmettelijkheid vergeten?
Als je alles opengooit hoeft bijvoorbeeld maar 1% wel in het ziekenhuis te belanden en dan zou met de besmettingscijfers van vandaag al 100 mensen (het waren er vandaag overigens meer dan 200) dan stromen de ziekenhuizen vol. Dat houden ziekenhuizen gewoon nooit vol.
Waarom snappen mensen dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |