Opticien werkt hier alleen op afspraak je kan niet eens naar binnen om even brillen te kijken of zo, dat is zelfde met een Bruna, dat je je pakket kunt wegbrengen wil niet zeggen dat je even boeken kunt snuffelen. Dat je brood en taart kunt halen bij Hema idem dito, heeft niets te maken met shopping-ervaring die het voor mensen juist zo verleidelijk maakt om daar een poos te blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Massaal koopjesjagen bij de Pearle inderdaad.
Denk ook voor uitvaarten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Bloemen an sich niet, maar bloemen- en plantenhandel wel voor Nederland
Bij de arbeidsinspectie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Weten jullie waar je bedrijven kunt aangeven die hun werknemers niet laten thuiswerken, al zou dat wel kunnen? Dus bij gebrek aan vertrouwen.
Bij de directie. Zou me daar niet prettig bij voelen dat te doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Weten jullie waar je bedrijven kunt aangeven die hun werknemers niet laten thuiswerken, al zou dat wel kunnen? Dus bij gebrek aan vertrouwen.
Nee, dat is niet zo. De cijfers die je daar ziet, zijn niet gecorrigeerd voor opnamedatum maar voor meldingsdatum. Dus er zijn de afgelopen week 25% meer opnames gemeld dan de week ervoor, maar er zijn hele grote batches uit een ver verleden bijgekomen afgelopen vrijdag bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De weektoename zit nu al een week zo op een stijging van 25 à 30%.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aangezien mensen nu gedwongen thuis moeten zitten en zich vervelen kon dat wel 'ns anders uitpakken. Het is hoe dan ook een uitje voor (sommige) mensen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo van: "Ik moet toch iets verzinnen dus laat ik de lockdown maar gaan beschuldigen van zelfmoorden en daardoor nog meer besmettingen"
Nergensquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Denk dat bloemen ook toegestaan worden, omdat deze belangrijk zijn voor sommigen. Voor een uitvaart, tijdens Kerst, of gewoon als geste. Bovendien zijn bloemenzaken vaak vrij klein (ook vaak kraampjes buiten) en dus een vrij beperkt risico.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk een puur economisch besluit, net als de kerstbomen. Zijn maximaal ingekocht door de ondernemers voor de feestdagen en zijn snel vergankelijk.
ze zullen toch wel met een fine tuning moeten komen als ze de Hema's en Actions dicht willen houden, lijkt me dat als >50% van je assortiment niet essentieel is dan gewoon dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Opticien werkt hier alleen op afspraak je kan niet eens naar binnen om even brillen te kijken of zo, dat is zelfde met een Bruna, dat je je pakket kunt wegbrengen wil niet zeggen dat je even boeken kunt snuffelen. Dat je brood en taart kunt halen bij Hema idem dito, heeft niets te maken met shopping-ervaring die het voor mensen juist zo verleidelijk maakt om daar een poos te blijven.
Het is nooit goed bij sommigen.
School lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:
https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.
Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Laatst was ik bij Action (voor een essentiële eiersnijder, uiteraard) maar die hebben echt wel meer dan een Hema.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Qua drogisterij heeft Hema ook heel veel, wel alleen eigen merk. Reparatiespullen voor fietsen, auto, gereedschappen, huishoudelijke produkten, ook allemaal bij Hema.
Ik kan me echt van Hema beter voorstellen dat ze als essentieel open blijven dan van Action.
Die ZKH Count is wel gecorrigeerd voor opnamedatum en daar zie je ook dat de bezetting in een week toegenomen is met zo'n 300 patiënten. Op 1500, dus zo'n 20%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. De cijfers die je daar ziet, zijn niet gecorrigeerd voor opnamedatum maar voor meldingsdatum. Dus er zijn de afgelopen week 25% meer opnames gemeld dan de week ervoor, maar er zijn hele grote batches uit een ver verleden bijgekomen afgelopen vrijdag bijvoorbeeld.
Die zullen dan ook een tijdelijke omslag maken om zoveel mogelijk essentiële troep in de verkoop te gooien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen toch wel met een fine tuning moeten komen als ze de Hema's en Actions dicht willen houden, lijkt me dat als >50% van je assortiment niet essentieel is dan gewoon dicht.
Daar geen uitzondering voor?quote:
het zal voorlopig juist druk zijn op de wegen omdat in Duitsland de lockdown nog niet gestart is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef VacaLoca het volgende:
En? Is het al minder druk op de wegen?
Er is geen wettelijke verplichting om je werknemers thuis te laten werken indien dat kan. Verplichtingen zijn niet des Nederlands.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Lastig om een kind naar school te sturen wanneer de scholen per definitie gesloten zijnquote:
Ah, vorige lockdown bleven ze open voor ouders werkzaam in die vitale processen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Lastig om een kind naar school te sturen wanneer de scholen per definitie gesloten zijn
ja zo werkt het, beetje omzet altijd beter dan geen omzet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zullen dan ook een tijdelijke omslag maken om zoveel mogelijk essentiële troep in de verkoop te gooien.
Mijn zus en partner werken beide in A maar die opvang is wel kut geregeld niet eens bij hun school maar een hele andere locatie 8 km verderop, op zich goed dat het er is maar het is ook wel moeilijk om je jonge kind zo maar bij een vreemde te dumpen dus nu gaan ze weer naar omaquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:
https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.
Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Uit die grafiek blijkt toch juist een effect?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef _serial_ het volgende:
Gingen de mensen überhaupt thuiswerken?
[ twitter ]
Ja. In maart ca. 47%quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Minder testen kroegen open. Genot hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:54 schreef Dven het volgende:
Overigens is het allemaal zo lastig niet om de cijfers omlaag te krijgen hoor. Hier lukt het na 2 weekjes horeca sluiten ook en volgende week gaat het gewoon weer lekker terug open. Nog geen 3000 op 3 dagen tijd. Gewoon minder 10K in totaal) testen
Even opgezocht:quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Lastig om een kind naar school te sturen wanneer de scholen per definitie gesloten zijn
Ik geef ze voor de rest ook geen ongelijk hoor. Om communicatiestudente Frederike van Urk te quoten:quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja zo werkt het, beetje omzet altijd beter dan geen omzet.
quote:De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Geen idee dan moet je kijken...quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef VacaLoca het volgende:
De basisscholen zijn gesloten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Even opgezocht:
https://www.rijksoverheid(...)js/cruciale-beroepen
Kinderen met een ouder in een vitaal proces kunnen gewoon naar de basisschool kinderopvang
Zolang 18% met een positieve Coronatest gewoon naar buiten gaat hebben we het gevecht eigenlijk gewoon al verloren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uit die grafiek blijkt toch juist een effect?
We worden allemaal heel cynisch maar ben wel met Rutte eens dat er ook gewoon heel veel mensen zijn die goed hun best doen. Het wordt alleen wel lastiger door de 10-20% die weinig fucks geeft.
Bron?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat je dit gelezen hebt. Landelijk zijn ze daarentegen zowel in Nederland als in België gedaald.
Ja. Nog wel drukker dan in maart, maar wel wat rustigerquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef VacaLoca het volgende:
Het is niet gewoon open, er is kinderopvang geregeld in je gemeente. Daarmee is alles gezegd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Even opgezocht:
Kinderen met een ouder in een vitaal proces kunnen gewoon naar de basisschool
Naar wat ik heb begrepen is dat meer als vervanging voor KDV, niet dat ze zozeer 'naar de basisschool' kunnen blijven gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Even opgezocht:
Kinderen met een ouder in een vitaal proces kunnen gewoon naar de basisschool
tja dat krijg je met "dringende adviezen"quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
https://lmgtfy.app/?q=minder+zelfdodingen+coronaquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bron?
Het was begin november en niet augustus of september, maar het nieuwsbericht is er wel degelijk:
https://www.bruzz.be/same(...)heel-2019-2020-11-05
maar ik las net dat het quarantaine beleid prima wasquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang 18% met een positieve Coronatest gewoon naar buiten gaat hebben we het gevecht eigenlijk gewoon al verloren.
Dat verbaast mij idd nog het meeste. Als je besmet bent blijf je helemaal binnen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang 18% met een positieve Coronatest gewoon naar buiten gaat hebben we het gevecht eigenlijk gewoon al verloren.
Maar die kinderopvang wordt wel vaak geregeld via de basisschool voor het deel onder schooltijd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet gewoon open, er is kinderopvang geregeld in je gemeente. Daarmee is alles gezegd.
In dat artikel van de overheid staat dat ze naar de basisschool kunnen toch.quote:
Blijkbaar vindt iemand dat prima.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar ik las net dat het quarantaine beleid prima was
Vind jij het quarantainebeleid ook prima?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt iemand dat prima.
Het woord prima heeft geen betekenis voor mij.
Ik vind ook altijd heel veel dingen prima.
Vraag me wel af waarom die 18% zich dan überhaupt laat testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor normale mensen ja. Dit zijn de Tokkies, randdebielen die alleen in hun eigen cirkel kijken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat verbaast mij idd nog het meeste. Als je besmet bent blijf je helemaal binnen.
Als je niet besmet bent of niet weet snap ik dat je er af en toe soepel me omgaat maar als besmet persoon moet je je gewoon opsluiten.
Dat is inderdaad primaquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Vind jij het quarantainebeleid ook prima?
Krijgen graag een staaf in hun keel geschoven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Vraag me wel af waarom die 18% zich dan überhaupt laat testen.
Jij kwam met die bewering, niet ik...quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:02 schreef Dven het volgende:
[..]
https://lmgtfy.app/?q=minder+zelfdodingen+corona
Omdat ze niet hun naasten willen besmetten, winkelen daarentegen moet gewoon door kunnen gaan. Moet toch eten hebben???? Zeer simpel volk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Of de Action is ook essentieel maar opent de winkels niet omdat de kosten niet tegen de baten opwegen. Hema zit toch wel in een andere prijscategorie dan Action, dus die hebben meer marge.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Cue_ het volgende:
Maar de Hema wordt dus als essentieels gezien.. maar de action dan niet? want opzich zijn het dezelfde soort winkels alleen andere pricerange (even simplistisch gezegd)
Daarom heb ik een mooi overzichtje aan bronnen naar je doorgestuurd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij kwam met die bewering, niet ik...
Je hangt hier dus gewoon weer de troll uit... Veel plezier!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom heb ik een mooi overzichtje aan bronnen naar je doorgestuurd.
Vraag mij dan toch af hoe je in dat ziekenhuis ligt dan, ik zou me kapot schamen. Mja, dit soort gasten zijn zo ver heen dat hij het waarschijnlijk alsnog als een complot ziet.quote:
Er staat letterlijk een volledige lijst met bronnen in met begeleidende teksten zodat je ook nog fijn kan filteren op welke van de vele bronnen je het liefst als eerste klikt. Dan kan je wel over trollen janken maar dat maakt écht geen indruk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je hangt hier dus gewoon weer de troll uit... Veel plezier!
Dit gaat om een leerachterstand voor elk kind.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Ik snap die ophef over leerachterstand niet zo goed.
Heel veel kinderen blijven in hun schooltijd wel één keer zitten.
Als dat voor de zwakkere leerlingen dan dit jaar wordt, is dat toch geen ramp van wereldniveau!
Er wordt net gedaan alsof een jaar over moeten doen, de totale economie straks overhoop gooit.
De goede en betere leerlingen redden het best met thuisonderwijs.
Ook benieuwd naar. Voorlopig van geen eentje die het overleefd heeft gehoord dat hij/zij het er voor over had. Het tegendeel daarentegen wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij dan toch af hoe je in dat ziekenhuis ligt dan, ik zou me kapot schamen. Mja, dit soort gasten zijn zo ver heen dat hij het waarschijnlijk alsnog als een complot ziet.
Zo druk dat je nog kan fokken!quote:
Nou, proficiat dan maar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Er staat letterlijk een volledige lijst met bronnen in met begeleidende teksten zodat je ook nog fijn kan filteren op welke van de vele bronnen je het liefst als eerste klikt. Dan kan je wel over trollen janken maar dat maakt écht geen indruk.
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Als dat voor de zwakkere leerlingen dan dit jaar wordt, is dat toch geen ramp van wereldniveau!
Er wordt net gedaan alsof een jaar over moeten doen, de totale economie straks overhoop gooit.
Daarom. In plaats van al die moeite te verspillen dus gewoon eventjes klikken om makkelijk te googelen zaken te verifiëren. Heb je ook direct geleerd hoe je dat in de toekomst zelf kan doen. Dubbele winst.quote:
Dat zou je inderdaad denken. Toch zijn er veel experts in de media die er anders over denken en dat ook kunnen onderbouwen ook met cijfersquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Amen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:24 schreef Simmertje het volgende:
Gaat niet alleen om leerachterstand maar ook om het hele sociale aspect, zeker voor de basisschool en onderbouw leerlingen. Het leren zelfstandig te worden en niet constant bij de hand genomen te worden door pappie en mammie, daar heeft school natuurlijk een grote rol in. Absoluut geen gezonde situatie dit voor de kinderen en daarnaast natuurlijk ook voor de ouders.
Kan mij hier veel meer zorgen over maken dan de quinoa munt thee bar op de hoek die gesloten moet worden.
wat kan je doen om die 20% er aan te houden, dan is het middel erger dan de kwaal, voor zover uitvoerbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar ik las net dat het quarantaine beleid prima was
Bepaalde stukken onderwijs missen ze en het is haast niet te doen om dit weer in te halen in het reguliere programma. In het voorjaar zijn er nauwelijks toetsen afgenomen, na de zomervakantie wel en dan merk je pas dat de kinderen de stof niet goed genoeg beheersen. En bijvoorbeeld, diverse practica zijn niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:16 schreef galantis het volgende:
Dit gaat om een leerachterstand voor elk kind.
Levensmiddelenbranche wordt als essentieel gezien, daar vallen slijters inderdaad ook onder. Zelfs indien dit niet het geval zou zijn had het nog logisch geweest want om Frederike van Urk te quoten:quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:23 schreef DustPuppy het volgende:
Dus slijters zijn wel essentieel?
Nou ja, heb nu in ieder geval genoeg whiskey in huis.
quote:“We verkopen ook veel verzorgingsproductenlaag- of nonalcoholische producten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Grote kans dat die 'risicogebieden' veel minder besmettingen kennen dan wij hier. Beetje arbitrair dit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kerende-nederlanders
eindelijk......
Het maakt niet uit of jij het wel of niet gelooft, het is nou eenmaal zo dat thuisonderwijs nadelig is voor bijvoorbeeld kinderen uit lagere sociale milieus. Of jij dat wel of niet gelooft doet niet ter zake, het gaat niet daarom maar om de kinderen en hun toekomst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.
Dat heeft ook maar 9 maanden geduurd voordat deze logische regel werd ingevoerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk......
Het gaat om kinderen die basisvaardigheden waar ze de rest van hun leven op moeten kunnen bouwen en vertrouwen minder goed erin gestampt krijgen, en het gaat niet alleen om kinderen die net niet konden aanhaken maar ook over de kinderen die net wel of redelijk kunnen aanhaken. Al met al een te grote groep om dit af te doen met ach ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter is het gemiddelde cijfer op het eerste rapport ook flink gedaald ten opzichte van het eerste rapport van vorig schooljaar (gemeten over de hele leerlingenpooulatie). Ik weet niet meer het precieze getal, maar wel dat de docenten er van geschrokken waren (ik spreek een van de docenten regelmatig privé)quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.
Onderwijs op scholen er juist om deze ongelijkheden tot thuissituaties weg te nemen.
Voorbeeldje uit Amsterdam
https://www.parool.nl/ams(...)r-lockdown~b49a49f0/
En door de bank genomen heeft geen enkele basisschoolleerling echt voortgang geboekt tijdens de eerste lockdown:
https://www.nji.nl/nl/Act(...)e-weinig-vooruitgang
Ja, het is alleen handig omdat je niet spontaan 'nieuwe' clusters krijgt. Behalve dat je die nog steeds krijgt want lang niet alle besmette personen in Nederland zijn in kaart gebracht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Grote kans dat die 'risicogebieden' veel minder besmettingen kennen dan wij hier. Beetje arbitrair dit.
Poep, ga ik tegen de verwachtingen in toch nog een keer zo'n object in m'n neus moeten laten proppen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk......
Maar het is zowel afgelopen schooljaar als dit schooljaar. Het probleem is juist de leerlingen die het niet best met thuisonderwijs redden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Maar zo logisch is die regel helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heeft ook maar 9 maanden geduurd voordat deze logische regel werd ingevoerd.
Oke Hans, dankje.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
Als de lockdown straks voorbij is er geen horeca meer die open kan. Die bestaat namelijk niet meer.
Mwa, lijkt me waarschijnlijk dat veel meer leerlingen dan normaal achterstand oplopen, maar niet blijven zitten. Waardoor ze volgend jaar meer problemen hebben, tenzij het leerplan aangepast wordt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Hadden ze gelijk moeten oppakken wegens afvaldumpingquote:
Prima. ik merk dat je een expert ben in het onderwijs, en leervorderingen, en achterstanden, ik heb nog wel een adresje waar je kunt solliciteren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.
Hooguit de wat zwakkere leerlingen. Blijven die een jaartje zitten. Geen probleem hoor.
Het is echt niet zo dat het bedrijfsleven met ernstig personeelstekort komt zitten over 15 tot 20 jaar, omdat er dit jaar meer kinderen blijven zitten dan normaal.
Kans is ook groot dat ze hierdoor het de komende jaren minder moeilijk hebben op school omdat ze dan bij de oudsten van de klas horen, i.p.v. de jongsten.
Echt, ik denk dat 1 of 2 maanden thuisonderwijs, met hulp van ouders, nauwelijks impact heeft voor het gros van de kinderen.
De zwakkeren blijven dan nu maar een keer zitten, i.p.v. mavo 2 of havo 3
Toch wel een hoge mate van ironie dit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Hooguit de wat zwakkere leerlingen. Blijven die een jaartje zitten. Geen probleem hoor.
Het is echt niet zo dat het bedrijfsleven met ernstig personeelstekort komt zitten over 15 tot 20 jaar, omdat er dit jaar meer kinderen blijven zitten dan normaal.
Kans is ook groot dat ze hierdoor het de komende jaren minder moeilijk hebben op school omdat ze dan bij de oudsten van de klas horen, i.p.v. de jongsten.
Echt, ik denk dat 1 of 2 maanden thuisonderwijs, met hulp van ouders, nauwelijks impact heeft voor het gros van de kinderen.
Dan kan ik een nieuw cafe starten met torenhoge prijzen...quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
Als de lockdown straks voorbij is er geen horeca meer die open kan. Die bestaat namelijk niet meer.
er liggen echt wel kansen als de lockdown voorbij is ....quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan kan ik een nieuw cafe starten met torenhoge prijzen...
Volgens mij gaat dit niet om 'geloven'. Maar goed voor mij is het roepen vanaf de zijlijn want ik heb geen kinderen en ik weet er te weinig van om met goede cijfers te komen maar ik weet wel dat kinderen thuishouden van school op álle fronten zeer ongewenst is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)lockdown-op-tijd-bijquote:Arts-microbioloog Friedrich: 'We zijn er dankzij lockdown op tijd bij'
'Hit hard and early.' Dat is het motto van arts-microbioloog Alex Friedrich van het UMCG in Groningen tijdens deze coronacrisis. Oftewel: draai het virus hard en vroegtijdig de nek om. Volgens hem voldoet de maandagavond afgekondigde lockdown daaraan. 'Als we hadden afgewacht, waren we te laat geweest.'
Geschreven door
Eva Hulscher
Verslaggever
Friedrich is lid van het Outbreak Management Team (OMT) dat het kabinet adviseert in de coronacrisis. De lockdown komt volgens hem op tijd om te voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken. Dat komt doordat de gemiddelde leeftijd van met corona besmette mensen nu nog laag is.
'In maart was dat 58 jaar, nu ligt dat rond de 42 jaar. Daardoor zie je nog steeds geen enorme groei in het aantal opnames. Dat kunnen we nu door de lockdown ook voorkomen.'
Lockdown voorkomt overbelaste ziekenhuizen
De komende weken stijgt het aantal ziekenhuisopnames nog wel, omdat het aantal besmettingen nog enige tijd zal doorstijgen. Maar die exponentiele en gevaarlijke groei gaat eruit.
'In maart konden we dit niet doen, want toen testten we nog niet. Nu kunnen we wel preventieve maatregelen treffen; door het testen zien we het aankomen. Je had nu ook kunnen zeggen: het valt nog mee, want het zijn jonge mensen en de opnames stijgen nog niet snel. Maar dat doen we gelukkig niet. En zo leert een land van elke golf.'
Doorgaan zonder lockdown was volgens Friedrich geen optie. 'We hadden een gedeeltelijke lockdown en toch stijgen de besmettingen. We wisten niet precies waardoor, we hebben een enorme blinde vlek.' Het momentum is volgens hem ook goed. 'Het moet eenduidig zijn. Ik denk ook dat op Europees niveau is afgesproken dat alles tot na de kerst dicht blijft. Het werkt alleen als we het samen doen.'
Groningse verpleeghuizen doen het relatief goed
Over de Groningse situatie is Friedrich redelijk positief gestemd. Hoewel ook hier uitbraken zijn in zorginstellingen, valt het aantal mee. In onze provincie heeft gemiddeld minder dan tien procent van woonzorgcentra te maken met uitbraken; in andere regio's loopt dit soms op tot dertig procent.
'En dat is belangrijk, want ook binnen de lockdown blijft dit een gat. Een lockdown voorkomt niet dat zorgmedewerkers naar hun werk gaan. Dan is het goed te weten dat ons zorgnetwerk het hier goed doet.'
Van 'ernstig' naar 'zeer ernstig'?
Ondertussen loopt het aantal besmettingen in Groningen wel zo op dat onze provincie cijfermatig al op risiconiveau 'zeer ernstig' zit. Dit is het geval bij meer dan 250 positieve gevallen op 100.000 inwoners per week. Groningen zat de afgelopen week zo rond de 260 besmettingen in totaal. Vermoedelijk gaan we daarom nog deze week van 'ernstig' naar 'zeer ernstig'.
'En we hebben verschillende hotspots. Oost-Groningen is zo'n hotspot. Al die kleine uitbraakjes zijn er niet meer lokaal onder te krijgen.
Scholen dicht, is dat echt nodig?
De arts-microbioloog snapt dat het kabinet kiest voor het sluiten van scholen. 'Het is ook een maatschappelijke vraag natuurlijk, dat moet je mij niet vragen. Ik kijk met de medische blik: hoe rem je de epidemie zo snel mogelijk af. Dan zeg ik: het is zinvol.'
Vast staat dat middelbare scholen hebben bijgedragen aan de verspreiding. Hoe het zit met de besmettelijkheid van jonge kinderen is nog onduidelijk, vertelt Friedrich. Wetenschappers zijn het er internationaal nog niet over eens.
'We weten niet echt wat het bijdraagt. Je moet er maar van uitgaan dat het wel kan. En dan is er zeker een risico, omdat het heel veel kinderen zijn.' Het sluiten van basisscholen heeft als bijkomend voordeel dat het griepvirus minder zal rondwaren. 'En dat geven kinderen sowieso door, met druk op de testcapacitieit en de zorg als gevolg.'
'Alles wat we voorafgaand aan kerst doen is goed'
Friedrich vindt de dagen voor kerst eigenlijk belangrijker dan die erna. 'Want in deze tien dagen besmetten mensen elkaar. En met kerst gaan ze generatie-overstijgend bij elkaar zitten; dat gaat zeker tot meer opnames en overlijdens leiden. Dus alles wat we nu doen helpt om besmettingen met kerst te voorkomen.'
Toch zijn ook de weken in januari zinvol, denkt hij. 'Want hoe eerder het aantal besmettingen weer stijgt, hoe moeilijker het is om de derde of vierde golf te voorkomen. Niemand wil op 16 maart 2021 nog een keer dicht; dat proberen we nu te voorkomen.'
Testen moet nog steeds beter
Het grootste probleem ligt volgens Friedrich bij de mensen zonder of met heel milde klachten. 'Dit nemen we nog steeds niet serieus.' Hij zou graag zien dat zorgmedewerkers bijvoorbeeld bij een uitbraak regelmatig een sneltest doen, ook al hebben ze geen klachten. Ook medewerkers die met een besmet persoon in aanraking zijn geweest zouden zich tien dagen lang elke dag moeten laten testen. 'Want pas bij de laatste negatieve test weet je het zeker.'
Op dit moment kunnen deze mensen ongemerkt allerlei mensen om zich heen besmetten. 'Door zoveel te testen vind je de rode draden, weet je waar je moet zoeken. Dit gebeurt nu wel bij sommige ziekenhuismedewerkers, maar het kan breder.'
Ook voor middelbare scholen kan het nuttig zijn, of voor werknemers die niet thuis kunnen werken. 'Voor de koffie 's ochtends een test doen en na de koffie weet je of je naar je werk kan.'
2021 hoopvol jaar?
Net als Rutte denkt Friedrich dat 2021 een beter jaar wordt. 'Een vaccin is een enorme stap. Dan kunnen we de mensen die aan het virus overlijden en de mensen die met hen werken beschermen. En dat is het hoofddoel. We staan dan niet meer zonder bescherming tegenover dit virus.'
Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch wel een hoge mate van ironie dit.
We moeten solidair zijn met de zwaksten in de samenleving als het gaat om gezondheid, maar de zwaksten in de samenleving als het gaat om opleiding: "Ach, dan blijven ze nu maar een keer zitten"
Laten we vooral niet vergeten hoe de zielige 'bedrijven' erin staan. Hand ophouden voor steunmaatregelen, permanent klagen in de media maar als er dingen worden doorgevoerd waardoor de verspreiding van corona moet worden tegengegaan, dan is het ook niet goedquote:Werkgevers boos om schoolsluiting om thuiswerken te stimuleren
Werkende ouders ertoe bewegen meer thuis te werken door scholen en kinderdagverblijven te sluiten, is tegen het zere been van werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland. ‘We hadden het graag anders gezien, want dit is slecht voor de kinderen, voor de ouders en voor de economie’, aldus een woordvoerder.
Inderdaad, het is juist die ongelijkheid die nu wordt uitvergroot en die niet meer wordt ingelopen wat zo problematisch is. Ik vind het echt heel zuur dat de zwakke (basisschool)leerlingen nu de dupe worden van ouders die het vertikten om thuis te werkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.
Onderwijs op scholen er juist om deze ongelijkheden tot thuissituaties weg te nemen.
Voorbeeldje uit Amsterdam
https://www.parool.nl/ams(...)r-lockdown~b49a49f0/
En door de bank genomen heeft geen enkele basisschoolleerling echt voortgang geboekt tijdens de eerste lockdown:
https://www.nji.nl/nl/Act(...)e-weinig-vooruitgang
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:28 schreef chratnox het volgende:
Maar het is zowel afgelopen schooljaar als dit schooljaar. Het probleem is juist de leerlingen die het niet best met thuisonderwijs redden.
Eens. De rest kan sneller doorstromen naar de praktijk, daar hebben we ze hard nodig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....
Natuurlijk gaat het om geloven.. als je iets vervelend vindt dan geloof je er namelijk gewoon niet in tegenwoordig. Argumenten voor je geloof zijn er genoeg op internet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit niet om 'geloven'. Maar goed voor mij is het roepen vanaf de zijlijn want ik heb geen kinderen en ik weet er te weinig van om met goede cijfers te komen maar ik weet wel dat kinderen thuishouden van school op álle fronten zeer ongewenst is.
Het zijn de statistieken die dit uit moeten wijzen en niet bovenstaande biervilt redenaties.
Meer solidariteit de afgelopen jaren richting de zorg had ons min of meer hetzelfde opgeleverd, vrees ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ik denk werkelijk dat iedereen die voor deze lockdown is, zich niet in Nederland bevindt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dit goed praten. De afgelopen jaren keihard gepakt door alle bezuinigingen in de zorg. En nu moeten we nogmaals solidair zijn. Waarom moeten we solidair zijn met een regering die niet solidair richting ons is.
Heeft de regering aan zichzelf te danken. Als je mes na mes van hun in de rug krijgt. Dan ga je ze wel haten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.
De mijne is bijna versletenquote:
Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.
Dan komen die kids gewoon een jaar later van school.
Da's toch niet zo'n drama!
Precies... Dat jaarminimumloon kunnen ze prima missen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.
Dan komen die kids gewoon een jaar later van school.
Da's toch niet zo'n drama!
Omdat de meeste mensen (ook van die 18%) helemaal geen schijt hebben aan de quarantaineregels. Maar nuance is natuurlijk lastig en die 18% wordt gemakshalve even op één hoop gegooid alsof ze allemaal naar illegale 'fuck corona'-feestjes gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Goed gelezen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen
Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is geslotenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Interview met Alex Friedrich van het UMCG:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)lockdown-op-tijd-bij
Zijn standpunt over testen en hard en vroeg de lockdown inzetten is bekend, daar wil ik het ook verder niet over hebben. Wat ik wel twee interessante gegevens vind uit dit interview:
1) Dat de maatregelen op EU-niveau gecoördineerd worden, en dat er misschien in Brussel is gezegd dat alles tot na de kerst dicht moet blijven.
2) Dat 'niemand wil na 16 maart 2021 nog een keer dicht'. Dus dat in principe al vast staat dat deze lockdown 4 maanden gaat duren.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
Ik presenteer bewijsstuk #1quote:
Lol... hoe gaan ze dat inrichten dan. Met speciale loopgangetjes richting die specifieke levensmiddelen terwijl de rest vd winkel hermetisch afgesloten blijft ofzo?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is gesloten
Bij een cabaretvoorstelling zou de hele zaal omvallen van het lachen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
Mijn kinderen zijn volwassen. Die zijn ook niet rechtstreeks op de eindstreep af kunnen stormen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:
Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?
Het heeft te maken met hun opleiding, sociale ontwikkeling, sociaal contact, psychologische ontwikkeling en ga zo maar door. Dit zijn de jaren dat die kinderen gevormd worden, dat afdoen met 'das toch niet zo'n drama' is nogal simpel.
Een lintje of een stelling verplaatsen. Hoeft allemaal zo moeilijk niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol... hoe gaan ze dat inrichten dan. Met speciale loopgangetjes richting die specifieke levensmiddelen terwijl de rest vd winkel hermetisch afgesloten blijft ofzo?
Ik begrijp dat het gemiddelde cijfer van jouw dochter dus flink gestegen is?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Op de middelbare school van mijn dochter is het gemiddelde cijfer op het eerste rapport ook flink gedaald ten opzichte van het eerste rapport van vorig schooljaar (gemeten over de hele leerlingenpooulatie). Ik weet niet meer het precieze getal, maar wel dat de docenten er van geschrokken waren (ik spreek een van de docenten regelmatig privé)
Ja, dat is dus precies hoe ze dat gaan doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol... hoe gaan ze dat inrichten dan. Met speciale loopgangetjes richting die specifieke levensmiddelen terwijl de rest vd winkel hermetisch afgesloten blijft ofzo?
Omdat iemand het wel durft te zeggen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij een cabaretvoorstelling zou de hele zaal omvallen van het lachen.
Als jouw kind na deze crisis toch niet het gymnasium haalt wat met name jij als ouder het liefst ziet gebeuren, ligt dat echt niet aan corona hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?
Het heeft te maken met hun opleiding, sociale ontwikkeling, sociaal contact, psychologische ontwikkeling en ga zo maar door. Dit zijn de jaren dat die kinderen gevormd worden, dat afdoen met 'das toch niet zo'n drama' is nogal simpel.
Dat is een warenhuis. Dus die kan boetes verwachten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Of papa krijgt 'bijles' van de jufquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het gemiddelde cijfer van jouw dochter dus flink gestegen is?
Wat je niet hebt, mis je niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies... Dat jaarminimumloon kunnen ze prima missen.
Gelukkig zegt ook niemand dit. Dat zou wel heel gek zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn volwassen. Die zijn ook niet rechtstreeks op de eindstreep af kunnen stormen.
Oudste heeft eerst verpleegkunde gedaan, maar kreeg door ADD geen niveau 4 diploma.
Heeft 21 jaarstoets gedaan voor fontys. Is nu fysiotherapeut en bezig met een master.
Echt, een jaar oponthoud is echt niet het eind van je schoolcarriere.
Dat stelt hij ook niet. Iets genuanceerder mag wel hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Als jouw kind na deze crisis toch niet het gymnasium haalt wat met name jij als ouder het liefst ziet gebeuren, ligt dat echt niet aan corona hoor.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is een warenhuis. Dus die kan boetes verwachten.
Zeker en omdat en gewoon een goede grap is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat iemand het wel durft te zeggen.
Was het maar waarquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het gemiddelde cijfer van jouw dochter dus flink gestegen is?
Fijn dat het bij jouw kinderen wel goed is gegaan. Er zijn veel kinderen bij wie dat niet zal lukken. Zoals ik net ook zei, het is inmiddels niet 1 schooljaar, het zijn er 2.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn volwassen. Die zijn ook niet rechtstreeks op de eindstreep af kunnen stormen.
Oudste heeft eerst verpleegkunde gedaan, maar kreeg door ADD geen niveau 4 diploma.
Heeft 21 jaarstoets gedaan voor fontys. Is nu fysiotherapeut en bezig met een master.
Echt, een jaar oponthoud is echt niet het eind van je schoolcarriere.
Jawel. Want dan missen ze een jaar inkomen. Alsof de meesten toch al niet een keer blijven zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig zegt ook niemand dit. Dat zou wel heel gek zijn.
Fijn dat je ook even meedoet in de discussie. Kun je het nog eens proberen zonder het persoonlijk te maken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Als jouw kind na deze crisis toch niet het gymnasium haalt wat met name jij als ouder het liefst ziet gebeuren, ligt dat echt niet aan corona hoor.
Komt meer dan genoeg tijd om die 'schade' weer in te halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jouw kinderen wel goed is gegaan. Er zijn veel kinderen bij wie dat niet zal lukken. Zoals ik net ook zei, het is inmiddels niet 1 schooljaar, het zijn er 2.
De gemiddelde cijfers van kinderen die van de basisschool naar middelbare school zijn lager, de schooladviezen zijn lager en er zijn allerlei berichten geweest dat kinderen veel vaker bij een psycholoog rondlopen.
Als het nou alleen zou gaan om een maand of twee maanden vertraging ben ik het met je eens, maar hun volledige ontwikkeling staat vrijwel stil. Dat heeft grotere gevolgen dan alleen maar een leerachterstand.
Een jaarinkomen missen is niet hetzelfde als einde schoolcarriere, of vind jij van wel?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel. Want dan missen ze een jaar inkomen. Alsof de meesten toch al niet een keer blijven zitten.
Als er iets zinloos is, is het wel een kind wat door de ouders wordt verplicht te presenteren boven zijn kunnen, het 'hoogst haalbare' moet halen onder hoge druk zodat papa kan opscheppen bij de buren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker en omdat en gewoon een goede grap is.
Ik vind het in ieder geval grappig.
Als we Bruls moeten geloven dan kan België nu niet anders dan ook een lockdown afkondigen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
"Belgische minister wil dat burgemeesters optreden tegen Nederlandse funshoppers"
Ah, nadat er vorige week hordes Belgen in de zuidelijke Nederlandse steden kwamen 'funshoppen' willen de Belgen nu dat er direct wordt opgetreden tegen de NL 'funshoppers'alrighty then!
En lang niet iedereen doet het goed op altijd maar thuiszitten. Ik werk ook al sinds maar grotendeels thuis, op een paar memorabele vrijdagen in de zomermaanden naquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jouw kinderen wel goed is gegaan. Er zijn veel kinderen bij wie dat niet zal lukken. Zoals ik net ook zei, het is inmiddels niet 1 schooljaar, het zijn er 2.
De gemiddelde cijfers van kinderen die van de basisschool naar middelbare school zijn lager, de schooladviezen zijn lager en er zijn allerlei berichten geweest dat kinderen veel vaker bij een psycholoog rondlopen.
Als het nou alleen zou gaan om een maand of twee maanden vertraging ben ik het met je eens, maar hun volledige ontwikkeling staat vrijwel stil. Dat heeft grotere gevolgen dan alleen maar een leerachterstand.
Beetje thuiswerken, beetje muziek luisteren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
En mensen, hoe gaat het in de lockdown?
Niets anders dan gister. Thuiswerkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
En mensen, hoe gaat het in de lockdown?
Vergeet pornhub niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Beetje thuiswerken, beetje muziek luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |