Sowieso is dit de periode met de meeste zelfmoorden dacht ik. Zal dit jaar idd wel meer zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou er niet van opkijken als het aantal zelfmoorden flink de pan uit gaan rijzen de komende tijd.
Als al die begravenissen dan 100 gasten trekken zal dat de afname van besmettingen niet ten goede komen.
Denk dat het wel mee zal vallen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou er niet van opkijken als het aantal zelfmoorden flink de pan uit gaan rijzen de komende tijd.
Als al die begravenissen dan 100 gasten trekken zal dat de afname van besmettingen niet ten goede komen.
Niet alles draait om controle.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Ja, niet. Wie gaat dat in hemelsnaam controleren?
Zelfmoorden zijn tijdens de vorige lockdown alleen maar gedaald.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Het was cynisch. Dat is het "machtsmiddel" wat ze gebruiken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, ik zeg niet dat het verstandig is maar boven de wet is wat anders.
Een kleine scan langs wat van de GGD's gaf me het idee dat het ongeveer 1-2% hoger zou liggen (dus ipv 11,5 zeg 13%). Maar dat is op heel beperkte data gebaseerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook idd. Er lijkt niet een heel groot verschil tussen de vorige week en deze week te zitten op basis van percentage, maar dat weten we vanmiddag zeker.
quote:Als dat zo is hebben we wel een belangrijke indicator nu te pakken denk. Aangezien de cijfers nu zo'n 50% hoger zijn dan een week eerder (op meldingsdatum), kun je vooralsnog stellen dat die hoeveelheid besmettingen onder de radar plaatsvonden. Het verruimen van het testbeleid was dan een goede zet dus.
Ik ben benieuwd hoe dit zich blijft ontwikkelen. Als deze week de cijfers nog steeds omlaag gaan is het nog steeds dat effect, het effect van deze lockdown moeten we vanaf volgende week pas gaan zien.
Dat baseer je op deze dinsdagochtend?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Het is voor het eerst sinds medio april daadwerkelijk rustig op straat
Ik vind het zeker interessant, maar ik blijf het opvallend vinden dat er per 1dec het aantal DOO ineens met 1400 stijgt, en daarna vrijwel stabiel blijft voor een dikke week.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel
Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.
Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.
[ afbeelding ]
@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
Zolang ze geen ziekenhuisbed bezet houden is er toch niets aan de hand?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Anderhalf procentpunt hoger is toch een stijgingspercentage van bijna 15% (R = 1,15).quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een kleine scan langs wat van de GGD's gaf me het idee dat het ongeveer 1-2% hoger zou liggen (dus ipv 11,5 zeg 13%). Maar dat is op heel beperkte data gebaseerd.
[..]
Zo van: "Ik moet toch iets verzinnen dus laat ik de lockdown maar gaan beschuldigen van zelfmoorden en daardoor nog meer besmettingen"quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Idem. Ik denk dat, als we al een groot verschil gaan zien, dat pas zal zijn als ook de scholen dicht zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat baseer je op deze dinsdagochtend?![]()
Ik zie eerlijk gezegd geen significant verschil, maar de mensen die ik hier op straat zie zijn of kinderen naar school aan het brengen of onderweg naar de supermarkt. En vandaag moeten alle kinderen nog gewoon naar school en als je normaal op dinsdagochtend je boodschappen doet is er ook geen reden om dat nu niet te doen, dat is uiteindelijk één van de rustigste dagdelen bij de meeste supermarkten.
Ik zag trouwens dat bloemisten nog gewoon open mogen blijven. mAaR dAt Is HeLeMaAl nIeT zO eSsEnTiEel!1!!quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Breed, generiek pakket om het typische Hollandse gezeik te voorkomen dus.
Hebben alle 'het is toch bizar dat X mag terwijl Y gesloten is'-roeptoeters toch hun zin gekregen. Eindelijk een consistent beleid!
In geval van hardleerse bedrijven is dat stukje controle wel een issue. De werkgevers die nu nog met een hogere bezetting zitten op kantoor kunnen of willen daar niet aan, de overige, dus zeg maar de welwillende en verstandige werkgevers werken allang primair vanuit huis.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet alles draait om controle.
Wie gaat in hemelsnaam controleren dat men niet door rood rijdt?
Ik denk dat 'werk bij voorkeur thuis' minder goed werkt dan 'er mag maximaal 20% personeel op de werkvloer zijn in een kantoor'. Ik denk dat veel werkgevers met een concreet percentage beter uit de voeten kunnen dan dat ze per werknemers een afweging moeten maken of die wel/niet naar kantoor moet komen.
En dan is een percentage een stuk beter te handhaven dan een vrij arbitrair criterium van 'essentieel', lijkt me. Als werknemer heb je dan ook iets om mee naar je baas te gaan: 'maar we mogen maar 20%'.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
In geval van hardleerse bedrijven is dat stukje controle wel een issue. De werkgevers die nu nog met een hogere bezetting zitten op kantoor kunnen of willen daar niet aan, de overige, dus zeg maar de welwillende en verstandige werkgevers werken allang primair vanuit huis.
Waarom dat vragenuur dan weer schrappen? Kritische vragen, ho maar. Moeten weer enkel domme journalisten zijn die vragen wat Rutte's lievelingskleur is is ofzo.quote:
Heb je enig idee wat het Vragenuur is?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dat vragenuur dan weer schrappen? Kritische vragen, ho maar. Moeten weer enkel domme journalisten zijn die vragen wat Rutte's lievelingskleur is is ofzo.
Zal te maken hebben met je referentiekader.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat baseer je op deze dinsdagochtend?![]()
Ik zie eerlijk gezegd geen significant verschil, maar de mensen die ik hier op straat zie zijn of kinderen naar school aan het brengen of onderweg naar de supermarkt. En vandaag moeten alle kinderen nog gewoon naar school en als je normaal op dinsdagochtend je boodschappen doet is er ook geen reden om dat nu niet te doen, dat is uiteindelijk één van de rustigste dagdelen bij de meeste supermarkten.
Je moet wel gewoon een fris bloemetje op tafel kunnen zetten wanneer je een net BiJ dE oM dE aLcOhoLiSteNzOrG tE vErLiChTen NoG gEoPeNdE sLiJtEriJeN gekochte fles whisky soldaat gaat maken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik zag trouwens dat bloemisten nog gewoon open mogen blijven. mAaR dAt Is HeLeMaAl nIeT zO eSsEnTiEel!1!!
Is ook niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik zag trouwens dat bloemisten nog gewoon open mogen blijven. mAaR dAt Is HeLeMaAl nIeT zO eSsEnTiEel!1!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |