Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat zijn de lange termijn gevolgen van COVID?
Ook het hele idee dat dat virus met je longen en je smaakbeleving en reuk loopt te kutten.
Niks anders te doen dan werken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Vanmorgen sinds tijden weer een enorme drukke ochtendspits. Alsof mensen juist wél gaan.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus beter om geen covid te krijgen en het vaccin niet te nemen.
Due eerste kans is heel klein en de tweede kans is 0. Dus daar ga ik voor
Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.
Het zijn volgens mij alleen de beweegredenen van mensen die tegen het vaccin zijn.
Evenals rare dingen als gezichtsverlammingen of andere bijwerken waardoor mensen de kat uit de boom willen kijken.
Ook
Ben je toevallig bekend met het prisoner's dilemma?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus beter om geen covid te krijgen en het vaccin niet te nemen.
Maar is dat uberhaupt gefundeerd dan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.
Het zijn volgens mij alleen de beweegredenen van mensen die tegen het vaccin zijn.
Evenals rare dingen als gezichtsverlammingen of andere bijwerken waardoor mensen de kat uit de boom willen kijken.
Ook
Je snapt er inderdaad weinig tot geen reet van zonder dat je ook maar enige interesse toont om wél iets te leren begrijpen. Ook exact de reden dat ik je maanden geleden al geblokkeerd heb. Helaas zit ik op voor het moment op m'n mobiel dus kan ik kan al dat zinloze geneuzel weer lezen. Gelukkig over 5 minuten weer op kantoor achter de laptop. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg nog eens dat mensen het niet snappen want ha-ha ofzo.![]()
Het is zo essentieel dat er een avondklok op zit want na 20u is het geen levensmiddel of essentieel.
Iedereen lult er echt maar een punt aan, hoor. Succes!
Zeker...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben je toevallig bekend met het prisoner's dilemma?
zou je in eerste instantie wel denken maar ik verwacht nog steeds dat je iets moet gaan overleggen over die vaccinatie als je wilt reizen/vliegen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat klopt. Is vooral kut voor bedrijven die sindsdien flink zijn gegroeid en nu dus veel hogere vaste lasten hebben en ongeveer dezelfde omzet door corona.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef Deurknoppen het volgende:
Als je als ondernemer terwijl je nu dicht moet, dus al meer omzet hebt gehaald dan het laatste kwartaal vorig jaar, heb je dus geen recht op alle steun? Omdat je 30% omzetverlies moet hebben? Of lees ik het verkeerd? (Behalve loondoorbetaling, maar er is meer natuurlijk).
Het bekende riedeltje wat je altijd hoort "normaal duurt het ontwikkelen van een vaccin 10 jaar''. Dus waarschijnlijk zo lang.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?
Dus je neemt de snelle winst en gokt er maar op dat anderen dat niet doen?quote:
Correct.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef Deurknoppen het volgende:
Als je als ondernemer terwijl je nu dicht moet, dus al meer omzet hebt gehaald dan het laatste kwartaal vorig jaar, heb je dus geen recht op alle steun? Omdat je 30% omzetverlies moet hebben? Of lees ik het verkeerd? (Behalve loondoorbetaling, maar er is meer natuurlijk).
Zeg dit soort rare dingen eens niet man.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk langetermijngevolgen idd, narcolepsie bij Mexicaanse griep vaccin werd terecht benoemd gisteren.
Maar ook het idee dat ze met je dna lopen te kutten met die nieuwe methode voor het vaccin van moderna en pfizer.
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat klopt. Is vooral kut voor bedrijven die sindsdien flink zijn gegroeid en nu dus veel hogere vaste lasten hebben en ongeveer dezelfde omzet door corona.
Dat zien we dan welquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou je in eerste instantie wel denken maar ik verwacht nog steeds dat je iets moet gaan overleggen over die vaccinatie als je wilt reizen/vliegen.
Ja en anders blijft de kans groot dat je geen covid krijgt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus je neemt de snelle winst en gokt er maar op dat anderen dat niet doen?
Denk niet dat men op voorhand had gerekend op dit soort achtergrond geluid, verder vind ik het zelf nogal overdreven om elke live uitzending te bufferen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toespraak 5 voor 8 beginnen, 8 uitzenden zodat je speling hebt op onverwachte gebeurtenissen.
Helpt ook bv wanneer Rutte een hoestbui krijgt als hij zich verslikt maar ook om achtergrondherrie te muten.
als je uit 82 bent (neem ik even aan) zijn we toch alweer een half jaar op z'n minst verder voor je aan de beurt zou zijn en weten we ook weer veel meer.quote:
Ik vind de steun ook flink tekort schieten. Bedrijven worden moedwillig kapot gemaakt en de vergoeding die ze krijgen dekt bij lange na de lasten niet. Fijne kerstdagen, ondernemersquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.
Los van zoveel % doorbetaling loon werknemers dan, maar dat is natuurlijk niet alles. Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
Ik hoop dat de maatregelen nog wat worden aangescherpt wat dat betreft.
Goede vraag. Winkels die pakketjes uitgeven mogen daar ook open voor zijn, dus ik zie niet in waarom afhalen niet zou mogen. Alleen tuig je niet even zo'n proces op als je dat niet al hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Correct.
Wat ik me nu afvroeg is mogen alle winkels nu gewoon open blijven voor afhaal? Of is dat echt een uitzondering voor bouwmarkten en horeca?
Als je in februari begonnen bent met je horeca krijg je helemaal geen steun en heb je het ook niet gehad in de eerste golfquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.
Los van zoveel % doorbetaling loon werknemers dan, maar dat is natuurlijk niet alles. Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
Ik hoop dat de maatregelen nog wat worden aangescherpt wat dat betreft.
Daarover verschillen we dan van mening, denk ik. Ik vind dat ze gehoord dienen te worden, maar dat ze daarmee anderen niet heel erg mogen verstoren als er een andere manier is. Net als de boeren die ellenlange files veroorzaken met hun trekkers. Het kan niet zo zijn dat jouw mening belangrijker is dan die van andere mensen en dat zij daaronder moeten 'lijden' (lijden is wat zwaar aangezet, maar je begrijpt wat ik bedoel).quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel irritant en storend. Maar eerlijk is eerlijk: als ik er net zo over had gedacht als de protestanten, had ik het ook geoorloofd gevonden om een (veronderstelde) grove schending van mijn grondrechten op zo'n manier kenbaar te maken.
Het vuurwerk moet ergens opgeslagen worden..quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Even los van alle ellende die corona met zich meebrengt is dit ook echt een logistiek drama voor de gehele wereld. Ik werk bij een bedrijf die toners levert voor printers en multifunctionals en we hebben gigantische leveringsproblemen momenteel. Om het kort te houden, er zijn gewoon amper containers momenteel om alle producten naar het westen te verschepen. Waar wij voorheen 1000 euro betaalde voor een container is dit nu gestegen naar 3000 euro per container. Ondertussen moeten wij de klant vertellen dat ze de toner maar ergens anders moeten aanschaffen of 2 weken niet moeten printen
als je het nog niet betaald hebt terugsturen en laten crediteren, als je het wel betaald hebt is dat wat moeilijker.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
Op zich is het mooi dat Engeland en VS een maand op ons voor lopen, dan kunnen we mooi zien of er onverwacht veel gevallen van bijwerkingen zijn of niet...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?
Wat een rare redenatie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
Als dat contractueel kan...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je het nog niet betaald hebt terugsturen en laten crediteren, als je het wel betaald hebt is dat wat moeilijker.
Maar wel leuk... Bij een cabaretier voirstelling zou iedereen erom lachen.quote:
Ik kan je reactie niet ontcijferen. Wat bedoel je precies te zeggen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja en anders blijft de kans groot dat je geen covid krijgt.
Daarnaast hoeft er voor de oplossing niet iedereen voor een keuze te zijn. Sommige mensen mogen er tegen zijn met dezelfde uitkomst.
er is geen rechter die je aan betaling houdt als je goederen terugstuurt, zeker niet in deze omstandigheden, contract of niet.quote:
Daarom moet het dus in jip en Janneke taal uitgelgd worden zodat het duidelijk is voor veel mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar is dat uberhaupt gefundeerd dan?
Want volgens mij is het pure angst van mensen die nog geen pagina van de rapportages hebben gelezen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
Optie 3 een mix van je 2 opties.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je reactie niet ontcijferen. Wat bedoel je precies te zeggen?
Ik zie twee mogelijkheden:
- Je gokt erop dat de kans dat je corona krijgt en daar ernstig last van krijgt kleiner is dan de kans dat je serieuze bijwerkingen krijgt van een vaccin. Daarbij ga je ervanuit dat je niet op andere manieren last ervan zult hebben dat het virus rondwaart. Denk hierbij aan de draconische maatregelen die nodig zijn om de verspreiding tegen te gaan, de financiële gevolgen daarvan, de overbelasting van de ziekenhuizen die maakt dat mogelijk ook jij niet de zorg krijgt die je nodig hebt.
- Je gokt erop dat de vaccinatiegraad wordt gehaald dankzij anderen.
Dat moet je maar afwachten...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is geen rechter die je aan betaling houdt als je goederen terugstuurt, zeker niet in deze omstandigheden, contract of niet.
In normale situaties is dat ook zo, maar als je het idee hebt dat de essentie van wat het betekent om mens te zijn in het gedrang komt en je geweten het niet toelaat om de regels te volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zulk (nog steeds relatief onschuldig) protest als geoorloofd ziet. Er zit ook een grens aan de regels die ik klakkeloos zou volgen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening, denk ik. Ik vind dat ze gehoord dienen te worden, maar dat ze daarmee anderen niet heel erg mogen verstoren als er een andere manier is. Net als de boeren die ellenlange files veroorzaken met hun trekkers. Het kan niet zo zijn dat jouw mening belangrijker is dan die van andere mensen en dat zij daaronder moeten 'lijden' (lijden is wat zwaar aangezet, maar je begrijpt wat ik bedoel).
Bron? (van de action dan)quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:04 schreef Deurknoppen het volgende:
Action Hema etc zijn ook open voor essentiële spullen 😂😅 dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Interessante presentatie (volgende keer mag je mij ook meenemen in de mentionsquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel
Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.
Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.
[ afbeelding ]
@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
ik heb er genoeg ervaring mee, als leverancier, ook pre corona.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat moet je maar afwachten...
Iets meer dan 50; de Hongkonggriep in 1968. En zo'n tien jaar eerder (1957) ging de Aziatische griep de wereld rond. Die kostte in Duitsland ongeveer 30.000 levens. Ter vergelijking; Duitsland zit nu op zo'n 20.000 coronadoden. (met 12 miljoen inwoners meer dan in 1957) Om één en ander in perspectief te plaatsen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De vorige grote pandemie was 100 jaar geleden.
Ik keek bij de Belgische versie, dus fout van mijquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Bron? (van de action dan)
Het is op zich wel logisch, aangezien er nog steeds sprake van een selectiecriterium is (namelijk mensen die in contact zijn geweest met iemand met een positieve test, dat was het toch?).quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.
De impact hiervan was vrij makkelijk te voorkomen voor de mensen die de toespraak keken. Er kon een kleine vertraging ingebouwd worden (een paar seconden is al genoeg). Maar zoals al eerder in dit topic gezegd, er mag wel 's gekeken worden naar de bouwbesluiten van het torentje. Ze stonden aan de andere kant van de hofvijver op zo'n 50 meter afstand. Bij een gemiddeld woonhuis heb je dat geluid dan niet, tenzij je raam open staat. En dan kun je je raam ook gewoon dicht doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening, denk ik. Ik vind dat ze gehoord dienen te worden, maar dat ze daarmee anderen niet heel erg mogen verstoren als er een andere manier is. Net als de boeren die ellenlange files veroorzaken met hun trekkers. Het kan niet zo zijn dat jouw mening belangrijker is dan die van andere mensen en dat zij daaronder moeten 'lijden' (lijden is wat zwaar aangezet, maar je begrijpt wat ik bedoel).
Het is niet mijn mening. Het is wat anti vaccers roepen. Daarom is goede duidelijke uitleg bekangrijk willen we genoeg mensen over de streep hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg dit soort rare dingen eens niet man.
Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Interessante presentatie (volgende keer mag je mij ook meenemen in de mentions).
Even naar de AH dan.quote:
Excuus, dan zal ik het gelezen hebben als dat het vanuit jou kwamquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is niet mijn mening. Het is wat anti vaccers roepen. Daarom is goede duidelijke uitleg bekangrijk willen we genoeg mensen over de streep hebben.
Maar het zou ook betekenen dat nauwe contacten veel vaker (asymptomatisch) besmet raken dan eerder gedacht. Immers, als deze cijfers representatief zijn zou dat betekenen dat 80% van een nauw contact zelf ook besmet geraakt is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is op zich wel logisch, aangezien er nog steeds sprake van een selectiecriterium is (namelijk mensen die in contact zijn geweest met iemand met een positieve test, dat was het toch?).
Ik sta er hetzelfde in, maar waarschijnlijk ligt mijn grens iets verderquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In normale situaties is dat ook zo, maar als je het idee hebt dat de essentie van wat het betekent om mens te zijn in het gedrang komt en je geweten het niet toelaat om de regels te volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zulk (nog steeds relatief onschuldig) protest als geoorloofd ziet. Er zit ook een grens aan de regels die ik klakkeloos zou volgen.
Dit is iets wat ik mijn kinderen leer: het is belangrijk om de regels op te volgen, maar ze zijn niet heilig. Het is ook belangrijk om te luisteren naar je geweten. Je zou niet willen dat je in een maatschappij leeft waarin een ieder maar doet wat het geweten op dat moment ingeeft, maar je zou wel willen dat je in een maatschappij leeft waarin regels die héél ver gaan kritisch aan het eigen geweten worden getoetst en dat verzet wordt geboden als ernstige gewetensnood optreedt.
Hoeveel mensen kunnen er überhaupt thuiswerken? Ik denk minder dan 40%quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat veel directie bij bedrijven zeggen: wij kunnen genoeg afstand houden, er is niemand ziek geworden dus gaan we zo door.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Sorry maar waarom zou je moeten printen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Even los van alle ellende die corona met zich meebrengt is dit ook echt een logistiek drama voor de gehele wereld. Ik werk bij een bedrijf die toners levert voor printers en multifunctionals en we hebben gigantische leveringsproblemen momenteel. Om het kort te houden, er zijn gewoon amper containers momenteel om alle producten naar het westen te verschepen. Waar wij voorheen 1000 euro betaalde voor een container is dit nu gestegen naar 3000 euro per container. Ondertussen moeten wij de klant vertellen dat ze de toner maar ergens anders moeten aanschaffen of 2 weken niet moeten printen
Dat laatste denk ik ook. Ook omdat de zorg ontzettend vastloopt als we in de plateaufase zouden blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller.
Overigens vind ik het wel een lastige, maar als ik de grafieken in die presentatie kijk zie ik niet direct zeer alarmerende signalen. Uiteraard wel die extrapolaties, maar die zijn echt koffiedik kijken wat mij betreft (die onzekerheidsintervallen zijn echt bizar groot). Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.
Wat ik denk: het gaat niet per se alarmerend omhoog, maar het gaat absoluut niet (meer) naar beneden, en zelfs nog een beetje omhoog (ook na correctie voor nieuw testbeleid). De reden dat ze toch tot drastische maatregelen zijn overgegaan komt volgens mij, omdat ze deze gedeeltelijke lockdown niet eeuwig vol willen houden en ze nu dan toch eindelijk die hamer gepakt hebben waar ze het al maanden over hebben.
Volgens mij hoeft er maar 10% minder volk op de weg te zijn om 2/3e van alle files te voorkomen (je zult altijd files houden na bv. ongelukken).quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen er überhaupt thuiswerken? Ik denk minder dan 40%
Dan wordt tijd voor hoge boetes. Dat micromanagen moet afgelopen zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat veel directie bij bedrijven zeggen: wij kunnen genoeg afstand houden, er is niemand ziek geworden dus gaan we zo door.
Kan je als werknemer weinig tegen doen zonder je eigen glazen in te gooien.
Zelfs wanneer Rutte het nog benadrukte gisteren.
Iedereen die alleen een computer/laptop en een internet verbinding nodig heeft (99,7% van de bureau banen) kan gewoon vanuit huis werken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook idd. Er lijkt niet een heel groot verschil tussen de vorige week en deze week te zitten op basis van percentage, maar dat weten we vanmiddag zeker.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller.
Overigens vind ik het wel een lastige, maar als ik de grafieken in die presentatie kijk zie ik niet direct zeer alarmerende signalen. Uiteraard wel die extrapolaties, maar die zijn echt koffiedik kijken wat mij betreft (die onzekerheidsintervallen zijn echt bizar groot). Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.
Wat ik denk: het gaat niet per se alarmerend omhoog, maar het gaat absoluut niet (meer) naar beneden, en zelfs nog een beetje omhoog (ook na correctie voor nieuw testbeleid). De reden dat ze toch tot drastische maatregelen zijn overgegaan komt volgens mij, omdat ze deze gedeeltelijke lockdown niet eeuwig vol willen houden en ze nu dan toch eindelijk die hamer gepakt hebben waar ze het al maanden over hebben.
Het zal je verbazen hoeveel bedrijven er nog printen tegenwoordig. Sterker nog, de thuisprinter zit door alle thuiswerkers ook weer in de lift.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou je moeten printen tegenwoordig?
Ik werk sinds april bij een tech start up en heb alleen moeten printen omdat ik concertkaartjes geprint moest hebben voor de rest kan je alles digitaal.
Zelfs je handtekening zetten kan digitaal.
Meer dan nu doen. Veel van mijn collegas kunnen allemaal thuiswerken maar werken toch 3-5 dagen op kantoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Schoonfamilielid werkt op een advocatenkantoor (ondersteunend). Die hebben gewoon lak aan de regels en willen dat je gewoon naar kantoor komt. Die staan boven de wet schijnbaar. Triest.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Iedereen die alleen een computer/laptop en een internet verbinding nodig heeft (99,7% van de bureau banen) kan gewoon vanuit huis werken.
De IT afdeling of management keuzes zijn vaak de belemmerende factor maar iedereen die op kantoor alleen z'n pc aan zet als ie op het werk komt en uit zet als ze weer weg gaan kan gewoon thuis werken.
Joh dat snap ik. Ik vroeg me alleen af over hoeveel mensen dit gaat. In mijn vriendenkring veel (want zelfde opleidingsniveau e.d.) maar mijn ouders (toen ze nog werkten), mijn zus (deels niet want audits), vriendin en haar directe familie kunnen dat vrijwel allemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef nils7 het volgende:
maar iedereen die op kantoor alleen z'n pc aan zet als ie op het werk komt en uit zet als ze weer weg gaan kan gewoon thuis werken.
Ik heb vrij lang werk voor de Rechtspraak gedaan. Die waren bij wet verplicht om papieren kopieën te hebben van hun zaken, net als de advocaten, juristen en alle anderen die erbij betrokken zijn. Er zijn nog steeds sectoren waar er geen keus is om te printen, omdat het moet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou je moeten printen tegenwoordig?
Ik werk sinds april bij een tech start up en heb alleen moeten printen omdat ik concertkaartjes geprint moest hebben voor de rest kan je alles digitaal.
Zelfs je handtekening zetten kan digitaal.
Mijn grens ook, hoor!quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta er hetzelfde in, maar waarschijnlijk ligt mijn grens iets verder![]()
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en sommige mensen zijn volstrekte idioten.quote:Overigens betwijfel ik of bij het grootste deel van de demonstranten van gisteren ernstige gewetensnood is opgetreden.
Zat net de Catshuisbriefing te bekijken. Triest zeg de hoeveelheid reisbewegingen naar het werk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meer dan nu doen. Veel van mijn collegas kunnen allemaal thuiswerken maar werken toch 3-5 dagen op kantoor.
Allemaal types die de muren op zich af zien komen, productiever zijn op werk dan thuis en een gezin hebben die ze blijkbaar niet willen zien tijdens werk omdat het voor te veel afleiding zorgt.
OMT vond dit ook al vreemd, snap niet zo goed waarom omdat deze voortkomen uit nauw contact met besmette personen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
afbeelding ]
het is geen wetquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Schoonfamilielid werkt op een advocatenkantoor (ondersteunend). Die hebben gewoon lak aan de regels en willen dat je gewoon naar kantoor komt. Die staan boven de wet schijnbaar. Triest.
Als je met je handen aan de lopende band staat kan het niet of ander fysiek werk (een verzorgende kan ook niet thuis werken, maar haar manager die enkel de roosters doet en vakantie in plant uiteraard wel)quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Joh dat snap ik. Ik vroeg me alleen af over hoeveel mensen dit gaat. In mijn vriendenkring veel (want zelfde opleidingsniveau e.d.) maar mijn ouders (toen ze nog werkten), vriendin en haar directe familie kunnen dat vrijwel allemaal niet.
Soms is het nodig om zaken te verstoren om gehoord te worden. Of dit nou de juiste manier was is de vraag, maar effectief is het overeenkomstig met een vakbond die samen met werknemers een dag het werk neerlegt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn grens ook, hoor!
[..]
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers. Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd vond ik schandalig.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag heh. Knap. Hoeveel van de banen in totaal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:58 schreef nils7 het volgende:
Maar echt 99,7% van de bureau banen kan gewoon vanuit huis.
het was wel meer dan schandalig, volgens mij nam de beste man het juist voor hen op, maar neuh, gewoon lekker uitschelden omdat............tja geen idee, waarschijnlijk te dom om te poepenquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn grens ook, hoor!
[..]
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en veel mensen zijn volstrekte idioten.Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
In de praktijk lastig, er wordt gauw een punt aangeluld waarom iemand er moet zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan wordt tijd voor hoge boetes. Dat micromanagen moet afgelopen zijn.
Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
nee, ik zeg niet dat het verstandig is maar boven de wet is wat anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja en zo lul je recht wat krom is,
Wij verkopen zelfs nog fax units en dat zijn inderdaad vaak advocatenbureaus en andere juridische instellingen. Kennelijk is dat nog steeds een stuk veiliger dan iets via de mail versturen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vrij lang werk voor de Rechtspraak gedaan. Die waren bij wet verplicht om papieren kopieën te hebben van hun zaken, net als de advocaten, juristen en alle anderen die erbij betrokken zijn. Er zijn nog steeds sectoren waar er geen keus is om te printen, omdat het moet.
Ik denk wel meer eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.quote:Ook vindt het OMT dat de handhaving van de huidige maatregelen aangescherpt moet worden en vergezeld door heldere indicatoren waar mogelijk, zoals bijvoorbeeld een maximum percentage aan medewerkers dat op het werk aanwezig mag zijn.
Je gooit nu maar wat percentages op één hoop.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.
Zinloze maatregel dus om de horeca te sluiten, mogelijk zelfs een averechts effect (omdat mensen nu elders afspreken).
Ik ben ervan overtuigd dat er zeker mensen zijn die gewetensnood ervaren. Die heel oprecht zijn in hun opstand tegen wat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn grens ook, hoor!
[..]
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en sommige mensen zijn volstrekte idioten.Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
Zeker als je weer gaat opschalen na 19 januari moet dat kunnen. Nu heb je 5 weken om bedrijven voor te bereiden op plannen maken danwel aanvragen doen voor specifieke groepen medewerkers om op kantoor te zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
X aantal mensen per m2 in een ruimte mits afstand gewaarborgd is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
Dat laatste kan met de griep ook en er is geen garantie dat je je reuk en smaak terugkrijgt wanneer deze tijdens de griep verdwenen is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat zijn de lange termijn gevolgen van COVID?
Ook het hele idee dat dat virus met je longen en je smaakbeleving en reuk loopt te kutten.
Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.
Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mij valt dit zinnetje op in de presentatie van Van Dissel: "Aandeel personen met klachten neemt toe." Dat betekent dat er (voor een deel) meer wordt getest doordat er meer mensen met klachten zijn. Dat lijken we hier vaak te vergeten, dat het aantal testen niet alleen samenhangt met het testbeleid maar ook met de reële verspreiding van het virus.
En wat dit betreft worden er nu vele grenzen overschreden, in mijn ogen. Zoals Omtzigt werd belaagd, maar ook hoe mensen ineens thuis worden bezocht, door boeren, door zwarte pieten. Dat hoort niet. Thuis hoort hun veilige plek te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
Breed, generiek pakket om het typische Hollandse gezeik te voorkomen dus.quote:Ten slotte, er is aandacht nodig voor een betere naleving en zo nodig handhaving van de maatregelen. Omdat de publiekscommunicatie gediend is bij heldere boodschappen, kiest het OMT voor bovenbeschreven strikte maatregelen, zoals sluiting van de detailhandel, sportscholen, etc., zodat geen enkel grijs gebied waarover discussie zou ontstaan, resteert.
Hoezo? Tennis is zowat de meest coronaproof sport met golf.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.
Helemaal eens met het perspectief, dat ontbrak volkomen, het was zelfs tot minimaal 19januari, we weten allemaal hoe dat afloopt, daar worden gewoon nog een 2 maanden aan vast geplakt.
[..]
Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.
Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.
Perspectief? Omdat ze het ook niet weten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.
Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
En ze hebben niet naar je geluisterd? De klootzakken!quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Het OMT is dus eindelijk tot inzicht gekomen dat een totale lockdown veel effectiever is met oog op toekomstige versoepelingen, iets wat ik al maanden roep hier. En sommigen maar in twijfel willen blijven trekken.
Het is voor het eerst sinds medio april daadwerkelijk rustig op straat, morgen de scholen daar nog bij en die besmettingen gaan als een gek dalen. En dan hopelijk eind januari weer terug naar een normalere samenleving met open horeca, niet de stress op besmetting constant en ademruimte in de ziekenhuizen.
Ja, niet. Wie gaat dat in hemelsnaam controleren? Laat alleen al staan die norm vaststellen. Tegen de tijd dat dat is opgetuigd en enigszins functioneert in de praktijk zijn we natuurlijk al lang en breed aan het vaccineren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is overigens dat het wel echt omhoog loopt (waarom zouden wij zo anders zijn dan bv. België en Duitsland?), zie ook de stijging in de ziekenhuizen. Naar verwachting zal het dan dus vanaf 20 december (flink) naar beneden moeten lopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |