Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat zijn de lange termijn gevolgen van COVID?
Ook het hele idee dat dat virus met je longen en je smaakbeleving en reuk loopt te kutten.
Niks anders te doen dan werken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Vanmorgen sinds tijden weer een enorme drukke ochtendspits. Alsof mensen juist wél gaan.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus beter om geen covid te krijgen en het vaccin niet te nemen.
Due eerste kans is heel klein en de tweede kans is 0. Dus daar ga ik voor
Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.
Het zijn volgens mij alleen de beweegredenen van mensen die tegen het vaccin zijn.
Evenals rare dingen als gezichtsverlammingen of andere bijwerken waardoor mensen de kat uit de boom willen kijken.
Ook
Ben je toevallig bekend met het prisoner's dilemma?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus beter om geen covid te krijgen en het vaccin niet te nemen.
Maar is dat uberhaupt gefundeerd dan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor, je hoort van sommigen dat reuk/smaak nog steeds niet terug is.
Het zijn volgens mij alleen de beweegredenen van mensen die tegen het vaccin zijn.
Evenals rare dingen als gezichtsverlammingen of andere bijwerken waardoor mensen de kat uit de boom willen kijken.
Ook
Je snapt er inderdaad weinig tot geen reet van zonder dat je ook maar enige interesse toont om wél iets te leren begrijpen. Ook exact de reden dat ik je maanden geleden al geblokkeerd heb. Helaas zit ik op voor het moment op m'n mobiel dus kan ik kan al dat zinloze geneuzel weer lezen. Gelukkig over 5 minuten weer op kantoor achter de laptop. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg nog eens dat mensen het niet snappen want ha-ha ofzo.![]()
Het is zo essentieel dat er een avondklok op zit want na 20u is het geen levensmiddel of essentieel.
Iedereen lult er echt maar een punt aan, hoor. Succes!
Zeker...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben je toevallig bekend met het prisoner's dilemma?
zou je in eerste instantie wel denken maar ik verwacht nog steeds dat je iets moet gaan overleggen over die vaccinatie als je wilt reizen/vliegen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat klopt. Is vooral kut voor bedrijven die sindsdien flink zijn gegroeid en nu dus veel hogere vaste lasten hebben en ongeveer dezelfde omzet door corona.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef Deurknoppen het volgende:
Als je als ondernemer terwijl je nu dicht moet, dus al meer omzet hebt gehaald dan het laatste kwartaal vorig jaar, heb je dus geen recht op alle steun? Omdat je 30% omzetverlies moet hebben? Of lees ik het verkeerd? (Behalve loondoorbetaling, maar er is meer natuurlijk).
Het bekende riedeltje wat je altijd hoort "normaal duurt het ontwikkelen van een vaccin 10 jaar''. Dus waarschijnlijk zo lang.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?
Dus je neemt de snelle winst en gokt er maar op dat anderen dat niet doen?quote:
Correct.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef Deurknoppen het volgende:
Als je als ondernemer terwijl je nu dicht moet, dus al meer omzet hebt gehaald dan het laatste kwartaal vorig jaar, heb je dus geen recht op alle steun? Omdat je 30% omzetverlies moet hebben? Of lees ik het verkeerd? (Behalve loondoorbetaling, maar er is meer natuurlijk).
Zeg dit soort rare dingen eens niet man.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk langetermijngevolgen idd, narcolepsie bij Mexicaanse griep vaccin werd terecht benoemd gisteren.
Maar ook het idee dat ze met je dna lopen te kutten met die nieuwe methode voor het vaccin van moderna en pfizer.
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat klopt. Is vooral kut voor bedrijven die sindsdien flink zijn gegroeid en nu dus veel hogere vaste lasten hebben en ongeveer dezelfde omzet door corona.
Dat zien we dan welquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou je in eerste instantie wel denken maar ik verwacht nog steeds dat je iets moet gaan overleggen over die vaccinatie als je wilt reizen/vliegen.
Ja en anders blijft de kans groot dat je geen covid krijgt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus je neemt de snelle winst en gokt er maar op dat anderen dat niet doen?
Denk niet dat men op voorhand had gerekend op dit soort achtergrond geluid, verder vind ik het zelf nogal overdreven om elke live uitzending te bufferen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toespraak 5 voor 8 beginnen, 8 uitzenden zodat je speling hebt op onverwachte gebeurtenissen.
Helpt ook bv wanneer Rutte een hoestbui krijgt als hij zich verslikt maar ook om achtergrondherrie te muten.
als je uit 82 bent (neem ik even aan) zijn we toch alweer een half jaar op z'n minst verder voor je aan de beurt zou zijn en weten we ook weer veel meer.quote:
Ik vind de steun ook flink tekort schieten. Bedrijven worden moedwillig kapot gemaakt en de vergoeding die ze krijgen dekt bij lange na de lasten niet. Fijne kerstdagen, ondernemersquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.
Los van zoveel % doorbetaling loon werknemers dan, maar dat is natuurlijk niet alles. Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
Ik hoop dat de maatregelen nog wat worden aangescherpt wat dat betreft.
Goede vraag. Winkels die pakketjes uitgeven mogen daar ook open voor zijn, dus ik zie niet in waarom afhalen niet zou mogen. Alleen tuig je niet even zo'n proces op als je dat niet al hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Correct.
Wat ik me nu afvroeg is mogen alle winkels nu gewoon open blijven voor afhaal? Of is dat echt een uitzondering voor bouwmarkten en horeca?
Als je in februari begonnen bent met je horeca krijg je helemaal geen steun en heb je het ook niet gehad in de eerste golfquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Jee, zo worden er best veel bedrijven eigenlijk best wel genaaid. Dat je dus verplicht dicht moet en sowieso een maand minder omzet hebt, maar niet weinig genoeg om echt steun te krijgen.
Los van zoveel % doorbetaling loon werknemers dan, maar dat is natuurlijk niet alles. Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
Ik hoop dat de maatregelen nog wat worden aangescherpt wat dat betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |