Mooi stuk. Dank voor het delen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:23 schreef Gretzl het volgende:
Goed informatief draadje van Zoë Hyde over de besmettelijkheid van kinderen en het asymptomatische gebeuren:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ontzettend eens. Dat een slijterij essentieel is, vind ik ook wat gek.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het bizar is dat tegelijkertijd Schiphol en de kerken open kunnen blijven.
Overigens ben ik helemaal voor de schoolsluiting, dus ik klaag daar niet over, maar het zou fijn zijn als kerken hun verantwoordelijkheid zouden nemen ipv de mazen van de wet oprekken.
Gisteren ook geschreven. Ze gingen een klas testen hier want bco, 13 pubers besmet. Hoe kun je dat nu gewoon door laten gaan? Alles dicht maar dat in standhouden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat Schiphol en kerken openblijven is wel te verklaren, maar dat scholen worden gesloten is inderdaad een vreselijk dom besluit.
Kan me ook niet voorstellen dat dat na 19 januari verlengd gaat worden, maar dan is een deel van de schade al gedaan natuurlijk.
Ja leek mij ook erg hoog. En volgens mij kunnen ze de R pas ongeveer drie weken later in detail terug rekenen. Heel benieuwd naar het aantal besmettingen de komende dagen. Zou wat zijn als het vandaag 7k is en einde van de week weer op 5k zit.quote:Op maandag 14 december 2020 23:30 schreef VoMy het volgende:
@:chratnox je had me een vraag gesteld. Kan de post niet meer vinden, kom er morgen op terug. R=1,24, dat lijkt me een nowcasting (dwz van zeer recent, bijvoorbeeld afgelopen woensdag ofzo?) en/of zeer scheef verdeeld over de leeftijdsgroepen (alle extra besmettingen in de categorie <50 en dan heel erg veel 'R' daar (1,6 ofzo)), zodat het bij de ziekenhuizen nog niet opvalt. En dan eigenlijk een combinatie van die twee, om de R zó hoog te krijgen. Zoiets. Erg lastig voor te stellen, dit is een geitenpaadje zogezegd. Kom er morgen wel even wat uitgebreider op terug, wie weet kunnen we het ergens toch nog uitfilteren.
Ja. Met alle andere maatregelen gaat dat echt niet een zware last voor de zorg veroorzaken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Gisteren ook geschreven. Ze gingen een klas testen hier want bco, 13 pubers besmet. Hoe kun je dat nu gewoon door laten gaan? Alles dicht maar dat in standhouden?
Daarom is bij mij vertrouwen in de regering totaal weg. Ik ben met Gommers eens dat er vanuit de regering gewoon geen perspectief of uitleg wordt gegeven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ontzettend eens. Dat een slijterij essentieel is, vind ik ook wat gek.
Het zijn gekke tijden. Maar dat kerken open zijn is nog wel het meest bizarst ja.
Leg me overal bij neer maar ben bang dat het niet voor 5 weken is omdat er ook nu geen enkel perspectief is geboden en dat maakt me wel onrustig.
Natuurlijk wel. Zij besmetten ook weer anderen. Dat is ook het hele probleem.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja. Met alle andere maatregelen gaat dat echt niet een zware last voor de zorg veroorzaken.
Bijzonder slecht idee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja. Met alle andere maatregelen gaat dat echt niet een zware last voor de zorg veroorzaken.
Voor veel mensen is dit blijkbaar zeer lastig te begrijpen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Zij besmetten ook weer anderen. Dat is ook het hele probleem.
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:01 schreef quirina het volgende:
Deze lockdown gaat heel zwaar worden.
Ja, maar met alle andere maatregelen die nu genomen worden gaan die scholen echt de R niet boven de 1 krijgen hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Zij besmetten ook weer anderen. Dat is ook het hele probleem.
Dat is weer een ander verhaal. Maar dat de scholen open per definitie funest is voor de zorg is onzin.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Bijzonder slecht idee.
Die andere maatregelen zijn nl gigantisch zwaar en ook die wil je niet tot in de treure vast blijven houden.
Is het nou 48 of 72 uur? Vriendin wordt vandaag getest (rond 19:00 onze tijd) en zou volgens de regels op de site van de overheid dus tot vrijdag 19:00 hebben om met die test het land in te komen, dat is prima, want in principe landt ze vrijdagochtend. Alleen wat ze nou weer met die 48 uur willen..quote:Vanaf 15 december is zo'n negatieve test al verplicht voor niet-Europese reizigers die zijn uitgezonderd van het inreisverbod van de Europese Unie en die vanuit een risicogebied buiten de EU naar Nederland reizen. Het OMT benadrukt dat die test niet ouder dient te zijn dan 48 uur. Dat houdt in dat hij niet langer dan 72 uur voor vertrek afgenomen is.
Je kunt nog steeds wandelen en in de tuin vertoeven hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.
Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
De slijterijen kan ik begrijpen. Zware drinkers die plotseling stoppen lopen risico op delirium tremens, wat ook de zorg kan belasten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 07:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ontzettend eens. Dat een slijterij essentieel is, vind ik ook wat gek.
Het zijn gekke tijden. Maar dat kerken open zijn is nog wel het meest bizarst ja.
Leg me overal bij neer maar ben bang dat het niet voor 5 weken is omdat er ook nu geen enkel perspectief is geboden en dat maakt me wel onrustig.
Uitslag mag niet ouder dan 48 uur zijn en de test (wattenstaafje in de neus en keel) mag niet ouder dan 72 uur zijn. Zo interpreteer ik dat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef heywoodu het volgende:
https://www.lc.nl/binnenl(...)gebied-26288570.html
Beetje verwarrend wel:
[..]
Is het nou 48 of 72 uur? Vriendin wordt vandaag getest (rond 19:00 onze tijd) en zou volgens de regels op de site van de overheid dus tot vrijdag 19:00 hebben om met die test het land in te komen, dat is prima, want in principe landt ze vrijdagochtend. Alleen wat ze nou weer met die 48 uur willen..
Ben je wel eens een Duits ziekenhuis binnengelopen? Het is alsof je de jaren '90 binnenwandelt; in tegenstelling tot Nederland zijn in Duitsland in de voorbije jaren geen miljarden in vastgoed geïnvesteerd. Het geld, wat in Nederland over de balk gesmeten is met de bouw en renovatie van allerlei megalomane en met de duurste materialen afgewerkte ziekenhuizen is in Duitsland aan de zorg zelf besteed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi verhaal wanneer je mij kunt vertellen hoe , wat dat kost en wie dat waarvan moet/gaan betalen.
Dat blik deskundigen moet aangemaakt worden (jaar of 4-8), dan intact behouden blijven en ..... goed betaald (met bonus) worden.
Ja daaag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De slijterijen kan ik begrijpen. Zware drinkers die plotseling stoppen lopen risico op delirium tremens, wat ook de zorg kan belasten.
Er is nu toch uitzicht op een vaccin, we hebben genoeg testmateriaal. Voor mijn gevoel zou je daar best perspectief in kunnen zien als je nu de besmettingen flink omlaag weet te brengen. Dan is het na de lockdown nog drie maanden tot aan de lente. Daarna zou het toch min of meer weer richting normaal moeten gaan. Dat is het perspectief.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:08 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds wandelen en in de tuin vertoeven hoor.
En welk perspectief behalve 'we moeten ons er doorheen knokken' verwachten mensen eigenlijk?
Maar de supermarkt verkoopt geen sterke drank.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja daaag.![]()
Die kunnen gewoon naar de supermarkt. Het is een slijterij, geen apotheek.
dus een slijterij is eigenlijk een verlengstuk van het zorgsysteem om de alcoholisten op de been te houden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar de supermarkt verkoopt geen sterke drank.
Aantal supermarkten hebben een slijterij in het pandquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar de supermarkt verkoopt geen sterke drank.
Drank valt ook gewoon onder levensmiddelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja daaag.![]()
En als de slijterijen dicht moeten dan worden die inpandige slijterijen dus ook gesloten. Verkoop van sterke drank in supermarkten is gewoon verboden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Aantal supermarkten hebben een slijterij in het pand
Maar dat is wat het OMT wil in plaats van wat het nu is, lijkt me dan, want op de hele site van de overheid wordt het hele 48 uur nérgens genoemd binnen de regels omtrent tests. Dit is het enige wat er over een tijd staat:quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Uitslag mag niet ouder dan 48 uur zijn en de test (wattenstaafje in de neus en keel) mag niet ouder dan 72 uur zijn. Zo interpreteer ik dat.
quote:72 uur: moment van testafname of moment van testuitslag?
De tijd tussen het moment van afname van de test en de aankomst in Nederland, mag maximaal 72 uur zijn. De testuitslag moet wel bekend zijn voordat iemand naar Nederland vertrekt.
Dan gewoon uitgaan wat rijksoverheid.nl staat. Dat is het enige juiste.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is wat het OMT wil in plaats van wat het nu is, lijkt me dan, want op de hele site van de overheid wordt het hele 48 uur nérgens genoemd binnen de regels omtrent tests. Dit is het enige wat er over een tijd staat:
[..]
Je vult het nu zelf al in, dat perspectief. Het is niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er is nu toch uitzicht op een vaccin, we hebben genoeg testmateriaal. Voor mijn gevoel zou je daar best perspectief in kunnen zien als je nu de besmettingen flink omlaag weet te brengen. Dan is het na de lockdown nog drie maanden tot aan de lente. Daarna zou het toch min of meer weer richting normaal moeten gaan. Dat is het perspectief.
Nou ja, looking fine, daarover verschillen de meningenquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:22 schreef Noek het volgende:
En wat ook een beetje gek is. Je kan nog overal je botox en fillers halen want medisch.
Oh man, en straks zitten we tot in maart in deze kutzooi maar still looking fine fine fine.
Winkels sluiten heeft enkel zin wanneer het resulteert in minder "winkelbezoek". Wanneer het dat niet doet kan je ze beter openlaten, dan is het meer gespreid, maw minder druk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja daaag.![]()
Doe ik al sinds maartquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:31 schreef Simmertje het volgende:
Goedemorgen iedereen, we zitten weer volledig thuis te werken
Ja, je lult er maar een punt aan maar essentieel is toch echt wat anders dan een groepje mensen met een drankprobleem te serveren en dat verkopen als een ontlasting vd zorg.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Winkels sluiten heeft enkel zin wanneer het resulteert in minder "winkelbezoek". Wanneer het dat niet doet kan je ze beter openlaten, dan is het meer gespreid, maw minder druk.
Dat is inderdaad de bedoelingquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Na die 5 weken kan de routekaart toch gewoon gelden mits de cijfers laag genoeg zijn?
Hier al 9 maanden exact vandaagquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:31 schreef Simmertje het volgende:
Goedemorgen iedereen, we zitten weer volledig thuis te werken
Op welke manier zou het sluiten van slijterijen volgens jou het aantal besmettingen terugdringen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, je lult er maar een punt aan maar essentieel is toch echt wat anders dan een groepje mensen met een drankprobleem te serveren en dat verkopen als een ontlasting vd zorg.
Op welke manier zou het sluiten van een Vero Moda volgens jou het aantal besmettingen terugdringen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op welke manier zou het sluiten van slijterijen volgens jou het aantal besmettingen terugdringen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |