abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196741291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn grens ook, hoor!
[..]

In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en veel mensen zijn volstrekte idioten. :+ Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
het was wel meer dan schandalig, volgens mij nam de beste man het juist voor hen op, maar neuh, gewoon lekker uitschelden omdat............tja geen idee, waarschijnlijk te dom om te poepen
pi_196741314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dan wordt tijd voor hoge boetes. Dat micromanagen moet afgelopen zijn.
In de praktijk lastig, er wordt gauw een punt aangeluld waarom iemand er moet zijn.
Logistiek aanwesig want wisselwerking met magazijn.
Sales, aanwezig want wisselwerking met logistiek.
Marketing aanwezig want wisselwerking met sales.
Management aanwezig want sturing geven.
Office manager, aanwezig want er moet post verstuurd worden, geprint etc.

Het is onzin want ala je echt wil werkt iedereen thuis op het magazijn na maar lastig te beboeten vanwege de "tenzij het niet anders kan" interpretatie.
pi_196741318
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel

Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.

Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.

[ afbeelding ]

@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.

Zinloze maatregel dus om de horeca te sluiten, mogelijk zelfs een averechts effect (omdat mensen nu elders afspreken).
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_196741320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is geen wet
ja en zo lul je recht wat krom is,
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:01:55 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196741326
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

ja en zo lul je recht wat krom is,
nee, ik zeg niet dat het verstandig is maar boven de wet is wat anders.
pi_196741335
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb vrij lang werk voor de Rechtspraak gedaan. Die waren bij wet verplicht om papieren kopieën te hebben van hun zaken, net als de advocaten, juristen en alle anderen die erbij betrokken zijn. Er zijn nog steeds sectoren waar er geen keus is om te printen, omdat het moet.
Wij verkopen zelfs nog fax units en dat zijn inderdaad vaak advocatenbureaus en andere juridische instellingen. Kennelijk is dat nog steeds een stuk veiliger dan iets via de mail versturen.
pi_196741345
Mij valt dit zinnetje op in de presentatie van Van Dissel: "Aandeel personen met klachten neemt toe." Dat betekent dat er (voor een deel) meer wordt getest doordat er meer mensen met klachten zijn. Dat lijken we hier vaak te vergeten, dat het aantal testen niet alleen samenhangt met het testbeleid maar ook met de reële verspreiding van het virus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:03:54 #183
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196741353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoeveel mensen kunnen er überhaupt thuiswerken? Ik denk minder dan 40%
Ik denk wel meer eigenlijk.

Hoewel je natuurlijk veel productie, diensten, zorg en horeca mist
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196741358
quote:
Ook vindt het OMT dat de handhaving van de huidige maatregelen aangescherpt moet worden en vergezeld door heldere indicatoren waar mogelijk, zoals bijvoorbeeld een maximum percentage aan medewerkers dat op het werk aanwezig mag zijn.
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196741363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.

Zinloze maatregel dus om de horeca te sluiten, mogelijk zelfs een averechts effect (omdat mensen nu elders afspreken).
Je gooit nu maar wat percentages op één hoop.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 10:05:50 #186
5428 crew  miss_sly
pi_196741365
quote:

[..]

Mijn grens ook, hoor!
[..]

In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en sommige mensen zijn volstrekte idioten. :+ Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
Ik ben ervan overtuigd dat er zeker mensen zijn die gewetensnood ervaren. Die heel oprecht zijn in hun opstand tegen wat er nu gebeurt.
Ik zit er zelf heel anders in. We zitten in een uitzonderlijke situatie die om uitzonderlijke maatregelen vraagt. Vooralsnog ben ik best bereid deze maatregelen (tot nu toe allemaal) te accepteren. Ik ga er nog steeds 100% van uit dat al deze maatregelen op termijn weer komen te vervallen. Ik ga er ook van uit dat dat in de loop van volgend jaar zal zijn. Dus ik onderga alles gelaten, maak er het beste van en hou mijn vertrouwen.
Als we volgend jaar van een kant veel verbeteringen zien (vaccinaties die goed werken, geen enorme druk meer op de ziekenhuizen), maar van de andere kant er geen versoepelingen komen of te weinig naar wat mogelijk zou kunnen zijn, dan zal ik er ook anders in staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:06:47 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196741382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
Zeker als je weer gaat opschalen na 19 januari moet dat kunnen. Nu heb je 5 weken om bedrijven voor te bereiden op plannen maken danwel aanvragen doen voor specifieke groepen medewerkers om op kantoor te zitten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_196741393
quote:

[..]

X aantal mensen per m2 in een ruimte mits afstand gewaarborgd is.
pi_196741416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat zijn de lange termijn gevolgen van COVID?

Ook het hele idee dat dat virus met je longen en je smaakbeleving en reuk loopt te kutten.
Dat laatste kan met de griep ook en er is geen garantie dat je je reuk en smaak terugkrijgt wanneer deze tijdens de griep verdwenen is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196741417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.

Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.

Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.

Helemaal eens met het perspectief, dat ontbrak volkomen, het was zelfs tot minimaal 19januari, we weten allemaal hoe dat afloopt, daar worden gewoon nog een 2 maanden aan vast geplakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mij valt dit zinnetje op in de presentatie van Van Dissel: "Aandeel personen met klachten neemt toe." Dat betekent dat er (voor een deel) meer wordt getest doordat er meer mensen met klachten zijn. Dat lijken we hier vaak te vergeten, dat het aantal testen niet alleen samenhangt met het testbeleid maar ook met de reële verspreiding van het virus.
Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 10:10:10 #191
5428 crew  miss_sly
pi_196741422
quote:

[..]
Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
En wat dit betreft worden er nu vele grenzen overschreden, in mijn ogen. Zoals Omtzigt werd belaagd, maar ook hoe mensen ineens thuis worden bezocht, door boeren, door zwarte pieten. Dat hoort niet. Thuis hoort hun veilige plek te zijn.
Ik vind het bijvoorbeeld een groot goed dat Rutte op de fiets naar het Catshuis kan gaan. Dat is iets dat in gevaar komt door dit soort acties. Zo ook de beveiliging van Wilders. Belachelijk dat dat nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196741439
quote:
Ten slotte, er is aandacht nodig voor een betere naleving en zo nodig handhaving van de maatregelen. Omdat de publiekscommunicatie gediend is bij heldere boodschappen, kiest het OMT voor bovenbeschreven strikte maatregelen, zoals sluiting van de detailhandel, sportscholen, etc., zodat geen enkel grijs gebied waarover discussie zou ontstaan, resteert.
Breed, generiek pakket om het typische Hollandse gezeik te voorkomen dus.

Hebben alle 'het is toch bizar dat X mag terwijl Y gesloten is'-roeptoeters toch hun zin gekregen. Eindelijk een consistent beleid! _O_
pi_196741456
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.

Helemaal eens met het perspectief, dat ontbrak volkomen, het was zelfs tot minimaal 19januari, we weten allemaal hoe dat afloopt, daar worden gewoon nog een 2 maanden aan vast geplakt.
[..]

Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.
Hoezo? Tennis is zowat de meest coronaproof sport met golf.
Wat geen probleem is zou niet dicht moeten.
Geldt voor veel andere zaken ook trouwens.
pi_196741461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.

Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.
pi_196741468
Het OMT is dus eindelijk tot inzicht gekomen dat een totale lockdown veel effectiever is met oog op toekomstige versoepelingen, iets wat ik al maanden roep hier. En sommigen maar in twijfel willen blijven trekken.

Het is voor het eerst sinds medio april daadwerkelijk rustig op straat, morgen de scholen daar nog bij en die besmettingen gaan als een gek dalen. En dan hopelijk eind januari weer terug naar een normalere samenleving met open horeca, niet de stress op besmetting constant en ademruimte in de ziekenhuizen.
blablablabla
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:14:12 #196
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196741474
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.

Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.

Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
Perspectief? Omdat ze het ook niet weten.

In theorie, als iedereen zich netjes aan het virus houdt kan over 2 weken alles gewoon weer open omdat we dan zo laag zouden moeten zitten in aantallen.
Maar je houdt patiënten in het ziekenhuis die er langer liggen etc.
Dus om wat ruimte te bieden maar hoe lang die mensen er liggen is ook gewoon aan kijken.

Het is echt kijken naar de zorg, je wil gewoon niet hebben dat mensen die ernstig ziek zijn maar geen behandeling kunnen krijgen omdat alles vol ligt met Corona patienten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:16:04 #197
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196741497
Ik zou er niet van opkijken als het aantal zelfmoorden flink de pan uit gaan rijzen de komende tijd.
Als al die begravenissen dan 100 gasten trekken zal dat de afname van besmettingen niet ten goede komen. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:17:22 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196741507
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Het OMT is dus eindelijk tot inzicht gekomen dat een totale lockdown veel effectiever is met oog op toekomstige versoepelingen, iets wat ik al maanden roep hier. En sommigen maar in twijfel willen blijven trekken.

Het is voor het eerst sinds medio april daadwerkelijk rustig op straat, morgen de scholen daar nog bij en die besmettingen gaan als een gek dalen. En dan hopelijk eind januari weer terug naar een normalere samenleving met open horeca, niet de stress op besmetting constant en ademruimte in de ziekenhuizen.
En ze hebben niet naar je geluisterd? De klootzakken!
pi_196741510
quote:

[..]

Ja, niet. Wie gaat dat in hemelsnaam controleren? Laat alleen al staan die norm vaststellen. Tegen de tijd dat dat is opgetuigd en enigszins functioneert in de praktijk zijn we natuurlijk al lang en breed aan het vaccineren.
Scholen en opvang dicht is waarschijnlijk voor nu effectief genoeg om het grootste deel van de kantoorslaven aan huis te kluisteren. Zoals Hugo zelf gisteren al zei dat eigenlijk dat de reden was van het sluiten van scholen.
blablablabla
pi_196741512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.
Mijn vermoeden is overigens dat het wel echt omhoog loopt (waarom zouden wij zo anders zijn dan bv. België en Duitsland?), zie ook de stijging in de ziekenhuizen. Naar verwachting zal het dan dus vanaf 20 december (flink) naar beneden moeten lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')