het was wel meer dan schandalig, volgens mij nam de beste man het juist voor hen op, maar neuh, gewoon lekker uitschelden omdat............tja geen idee, waarschijnlijk te dom om te poepenquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn grens ook, hoor!
[..]
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en veel mensen zijn volstrekte idioten.Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
In de praktijk lastig, er wordt gauw een punt aangeluld waarom iemand er moet zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan wordt tijd voor hoge boetes. Dat micromanagen moet afgelopen zijn.
Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel
Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.
Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.
[ afbeelding ]
@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
nee, ik zeg niet dat het verstandig is maar boven de wet is wat anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja en zo lul je recht wat krom is,
Wij verkopen zelfs nog fax units en dat zijn inderdaad vaak advocatenbureaus en andere juridische instellingen. Kennelijk is dat nog steeds een stuk veiliger dan iets via de mail versturen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vrij lang werk voor de Rechtspraak gedaan. Die waren bij wet verplicht om papieren kopieën te hebben van hun zaken, net als de advocaten, juristen en alle anderen die erbij betrokken zijn. Er zijn nog steeds sectoren waar er geen keus is om te printen, omdat het moet.
Ik denk wel meer eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen er überhaupt thuiswerken? Ik denk minder dan 40%
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.quote:Ook vindt het OMT dat de handhaving van de huidige maatregelen aangescherpt moet worden en vergezeld door heldere indicatoren waar mogelijk, zoals bijvoorbeeld een maximum percentage aan medewerkers dat op het werk aanwezig mag zijn.
Je gooit nu maar wat percentages op één hoop.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Interessant, de besmettingen die toe te wijzen waren aan de horeca (voor de sluiting) bedroegen slechts 1% van het totaal.
Zinloze maatregel dus om de horeca te sluiten, mogelijk zelfs een averechts effect (omdat mensen nu elders afspreken).
Ik ben ervan overtuigd dat er zeker mensen zijn die gewetensnood ervaren. Die heel oprecht zijn in hun opstand tegen wat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn grens ook, hoor!
[..]
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en sommige mensen zijn volstrekte idioten.Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
Zeker als je weer gaat opschalen na 19 januari moet dat kunnen. Nu heb je 5 weken om bedrijven voor te bereiden op plannen maken danwel aanvragen doen voor specifieke groepen medewerkers om op kantoor te zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
X aantal mensen per m2 in een ruimte mits afstand gewaarborgd is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe men zich dit voor zich had gezien. Maar op zichzelf lijkt me dit een effectieve maatregel.
Dat laatste kan met de griep ook en er is geen garantie dat je je reuk en smaak terugkrijgt wanneer deze tijdens de griep verdwenen is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat zijn de lange termijn gevolgen van COVID?
Ook het hele idee dat dat virus met je longen en je smaakbeleving en reuk loopt te kutten.
Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.
Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mij valt dit zinnetje op in de presentatie van Van Dissel: "Aandeel personen met klachten neemt toe." Dat betekent dat er (voor een deel) meer wordt getest doordat er meer mensen met klachten zijn. Dat lijken we hier vaak te vergeten, dat het aantal testen niet alleen samenhangt met het testbeleid maar ook met de reële verspreiding van het virus.
En wat dit betreft worden er nu vele grenzen overschreden, in mijn ogen. Zoals Omtzigt werd belaagd, maar ook hoe mensen ineens thuis worden bezocht, door boeren, door zwarte pieten. Dat hoort niet. Thuis hoort hun veilige plek te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
Breed, generiek pakket om het typische Hollandse gezeik te voorkomen dus.quote:Ten slotte, er is aandacht nodig voor een betere naleving en zo nodig handhaving van de maatregelen. Omdat de publiekscommunicatie gediend is bij heldere boodschappen, kiest het OMT voor bovenbeschreven strikte maatregelen, zoals sluiting van de detailhandel, sportscholen, etc., zodat geen enkel grijs gebied waarover discussie zou ontstaan, resteert.
Hoezo? Tennis is zowat de meest coronaproof sport met golf.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk belachelijk dat jij nog wel mag sporten, gelijke monikken, gelijke kappen, alle sport boven de +18 op andere sportaccommodaties ook helemaal stil, nee hoor, juist fijn voor je dat het nog kan, ik lig (weer) compleet stil met zwemmen en sportschool, gelukkig kan ik thuis nog wel e.e.a maar de motivatie duurt wel even om dat thuis weer op te pakken.
Helemaal eens met het perspectief, dat ontbrak volkomen, het was zelfs tot minimaal 19januari, we weten allemaal hoe dat afloopt, daar worden gewoon nog een 2 maanden aan vast geplakt.
[..]
Het aantal mensen met klachten neemt natuurlijk ook toe omdat het griepseizoen nu echt aan het beginnen is, dat werd ook aangestipt in de briefing.
Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.
Perspectief? Omdat ze het ook niet weten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja konden er veel mensen in het voorjaar nog lekker in de tuin vertoeven of lekker een stukje wandelen in het aangename weer, dat is nu wel anders.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik nog mag tennissen, weliswaar alleen enkelspel, maar ach dan werk ik ook tegelijk aan mijn conditie.
Ik miste gisteren echt het perspectief in de speech. Ik had echt de hoop dat er nog een soort van strategie achter zat. Nu terug brengen naar onder die 1200 en dan dmv BCO en vaccin (langzaam) terug naar normaal. Denk nog steeds dat die gedachtte er wel is, maar was zwaar onderbelicht gisteren.
En ze hebben niet naar je geluisterd? De klootzakken!quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Het OMT is dus eindelijk tot inzicht gekomen dat een totale lockdown veel effectiever is met oog op toekomstige versoepelingen, iets wat ik al maanden roep hier. En sommigen maar in twijfel willen blijven trekken.
Het is voor het eerst sinds medio april daadwerkelijk rustig op straat, morgen de scholen daar nog bij en die besmettingen gaan als een gek dalen. En dan hopelijk eind januari weer terug naar een normalere samenleving met open horeca, niet de stress op besmetting constant en ademruimte in de ziekenhuizen.
Ja, niet. Wie gaat dat in hemelsnaam controleren? Laat alleen al staan die norm vaststellen. Tegen de tijd dat dat is opgetuigd en enigszins functioneert in de praktijk zijn we natuurlijk al lang en breed aan het vaccineren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is overigens dat het wel echt omhoog loopt (waarom zouden wij zo anders zijn dan bv. België en Duitsland?), zie ook de stijging in de ziekenhuizen. Naar verwachting zal het dan dus vanaf 20 december (flink) naar beneden moeten lopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is wel echt een interessante. Dit zal komende dagen ook wel duidelijk worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |