abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196741145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef Sfancta het volgende:
Kut, me eiersnijder gebroken net..
Even naar de AH dan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:50:41 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196741150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is niet mijn mening. Het is wat anti vaccers roepen. Daarom is goede duidelijke uitleg bekangrijk willen we genoeg mensen over de streep hebben.
Excuus, dan zal ik het gelezen hebben als dat het vanuit jou kwam :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196741157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is op zich wel logisch, aangezien er nog steeds sprake van een selectiecriterium is (namelijk mensen die in contact zijn geweest met iemand met een positieve test, dat was het toch?).
Maar het zou ook betekenen dat nauwe contacten veel vaker (asymptomatisch) besmet raken dan eerder gedacht. Immers, als deze cijfers representatief zijn zou dat betekenen dat 80% van een nauw contact zelf ook besmet geraakt is.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 09:51:32 #154
5428 crew  miss_sly
pi_196741159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In normale situaties is dat ook zo, maar als je het idee hebt dat de essentie van wat het betekent om mens te zijn in het gedrang komt en je geweten het niet toelaat om de regels te volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zulk (nog steeds relatief onschuldig) protest als geoorloofd ziet. Er zit ook een grens aan de regels die ik klakkeloos zou volgen.

Dit is iets wat ik mijn kinderen leer: het is belangrijk om de regels op te volgen, maar ze zijn niet heilig. Het is ook belangrijk om te luisteren naar je geweten. Je zou niet willen dat je in een maatschappij leeft waarin een ieder maar doet wat het geweten op dat moment ingeeft, maar je zou wel willen dat je in een maatschappij leeft waarin regels die héél ver gaan kritisch aan het eigen geweten worden getoetst en dat verzet wordt geboden als ernstige gewetensnood optreedt.
Ik sta er hetzelfde in, maar waarschijnlijk ligt mijn grens iets verder :)

Overigens betwijfel ik of bij het grootste deel van de demonstranten van gisteren ernstige gewetensnood is opgetreden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196741162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg :')! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
Hoeveel mensen kunnen er überhaupt thuiswerken? Ik denk minder dan 40%
pi_196741165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg :')! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
Wat veel directie bij bedrijven zeggen: wij kunnen genoeg afstand houden, er is niemand ziek geworden dus gaan we zo door.
Kan je als werknemer weinig tegen doen zonder je eigen glazen in te gooien.
Zelfs wanneer Rutte het nog benadrukte gisteren.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:52:37 #157
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196741167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Even los van alle ellende die corona met zich meebrengt is dit ook echt een logistiek drama voor de gehele wereld. Ik werk bij een bedrijf die toners levert voor printers en multifunctionals en we hebben gigantische leveringsproblemen momenteel. Om het kort te houden, er zijn gewoon amper containers momenteel om alle producten naar het westen te verschepen. Waar wij voorheen 1000 euro betaalde voor een container is dit nu gestegen naar 3000 euro per container. Ondertussen moeten wij de klant vertellen dat ze de toner maar ergens anders moeten aanschaffen of 2 weken niet moeten printen :')
Sorry maar waarom zou je moeten printen tegenwoordig?

Ik werk sinds april bij een tech start up en heb alleen moeten printen omdat ik concertkaartjes geprint moest hebben voor de rest kan je alles digitaal.
Zelfs je handtekening zetten kan digitaal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196741178
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller. :D

Overigens vind ik het wel een lastige, maar als ik de grafieken in die presentatie kijk zie ik niet direct zeer alarmerende signalen. Uiteraard wel die extrapolaties, maar die zijn echt koffiedik kijken wat mij betreft (die onzekerheidsintervallen zijn echt bizar groot). Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.

Wat ik denk: het gaat niet per se alarmerend omhoog, maar het gaat absoluut niet (meer) naar beneden, en zelfs nog een beetje omhoog (ook na correctie voor nieuw testbeleid). De reden dat ze toch tot drastische maatregelen zijn overgegaan komt volgens mij, omdat ze deze gedeeltelijke lockdown niet eeuwig vol willen houden en ze nu dan toch eindelijk die hamer gepakt hebben waar ze het al maanden over hebben.
Dat laatste denk ik ook. Ook omdat de zorg ontzettend vastloopt als we in de plateaufase zouden blijven.
pi_196741185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft er maar 10% minder volk op de weg te zijn om 2/3e van alle files te voorkomen (je zult altijd files houden na bv. ongelukken).
pi_196741202
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat veel directie bij bedrijven zeggen: wij kunnen genoeg afstand houden, er is niemand ziek geworden dus gaan we zo door.
Kan je als werknemer weinig tegen doen zonder je eigen glazen in te gooien.
Zelfs wanneer Rutte het nog benadrukte gisteren.
Dan wordt tijd voor hoge boetes. Dat micromanagen moet afgelopen zijn.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:54:22 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196741203
quote:

[..]

Iedereen die alleen een computer/laptop en een internet verbinding nodig heeft (99,7% van de bureau banen) kan gewoon vanuit huis werken.
De IT afdeling of management keuzes zijn vaak de belemmerende factor maar iedereen die op kantoor alleen z'n pc aan zet als ie op het werk komt en uit zet als ze weer weg gaan kan gewoon thuis werken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196741227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller. :D

Overigens vind ik het wel een lastige, maar als ik de grafieken in die presentatie kijk zie ik niet direct zeer alarmerende signalen. Uiteraard wel die extrapolaties, maar die zijn echt koffiedik kijken wat mij betreft (die onzekerheidsintervallen zijn echt bizar groot). Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.

Wat ik denk: het gaat niet per se alarmerend omhoog, maar het gaat absoluut niet (meer) naar beneden, en zelfs nog een beetje omhoog (ook na correctie voor nieuw testbeleid). De reden dat ze toch tot drastische maatregelen zijn overgegaan komt volgens mij, omdat ze deze gedeeltelijke lockdown niet eeuwig vol willen houden en ze nu dan toch eindelijk die hamer gepakt hebben waar ze het al maanden over hebben.
Zo lees ik het ook idd. Er lijkt niet een heel groot verschil tussen de vorige week en deze week te zitten op basis van percentage, maar dat weten we vanmiddag zeker.

Als dat zo is hebben we wel een belangrijke indicator nu te pakken denk. Aangezien de cijfers nu zo'n 50% hoger zijn dan een week eerder (op meldingsdatum), kun je vooralsnog stellen dat die hoeveelheid besmettingen onder de radar plaatsvonden. Het verruimen van het testbeleid was dan een goede zet dus.

Ik ben benieuwd hoe dit zich blijft ontwikkelen. Als deze week de cijfers nog steeds omlaag gaan is het nog steeds dat effect, het effect van deze lockdown moeten we vanaf volgende week pas gaan zien.
pi_196741228
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik werk sinds april bij een tech start up en heb alleen moeten printen omdat ik concertkaartjes geprint moest hebben voor de rest kan je alles digitaal.
Het zal je verbazen hoeveel bedrijven er nog printen tegenwoordig. Sterker nog, de thuisprinter zit door alle thuiswerkers ook weer in de lift.
pi_196741232
quote:

[..]

Meer dan nu doen. Veel van mijn collegas kunnen allemaal thuiswerken maar werken toch 3-5 dagen op kantoor.
Allemaal types die de muren op zich af zien komen, productiever zijn op werk dan thuis en een gezin hebben die ze blijkbaar niet willen zien tijdens werk omdat het voor te veel afleiding zorgt.
pi_196741244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Iedereen die alleen een computer/laptop en een internet verbinding nodig heeft (99,7% van de bureau banen) kan gewoon vanuit huis werken.
De IT afdeling of management keuzes zijn vaak de belemmerende factor maar iedereen die op kantoor alleen z'n pc aan zet als ie op het werk komt en uit zet als ze weer weg gaan kan gewoon thuis werken.
Schoonfamilielid werkt op een advocatenkantoor (ondersteunend). Die hebben gewoon lak aan de regels en willen dat je gewoon naar kantoor komt. Die staan boven de wet schijnbaar. Triest.
pi_196741246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef nils7 het volgende:

maar iedereen die op kantoor alleen z'n pc aan zet als ie op het werk komt en uit zet als ze weer weg gaan kan gewoon thuis werken.
Joh dat snap ik. Ik vroeg me alleen af over hoeveel mensen dit gaat. In mijn vriendenkring veel (want zelfde opleidingsniveau e.d.) maar mijn ouders (toen ze nog werkten), mijn zus (deels niet want audits), vriendin en haar directe familie kunnen dat vrijwel allemaal niet.
pi_196741249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik heb vrij lang werk voor de Rechtspraak gedaan. Die waren bij wet verplicht om papieren kopieën te hebben van hun zaken, net als de advocaten, juristen en alle anderen die erbij betrokken zijn. Er zijn nog steeds sectoren waar er geen keus is om te printen, omdat het moet.
pi_196741251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik sta er hetzelfde in, maar waarschijnlijk ligt mijn grens iets verder :)
Mijn grens ook, hoor!

quote:
Overigens betwijfel ik of bij het grootste deel van de demonstranten van gisteren ernstige gewetensnood is opgetreden.
In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers - en sommige mensen zijn volstrekte idioten. :+ Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd, vond ik schandalig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196741259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Meer dan nu doen. Veel van mijn collegas kunnen allemaal thuiswerken maar werken toch 3-5 dagen op kantoor.
Allemaal types die de muren op zich af zien komen, productiever zijn op werk dan thuis en een gezin hebben die ze blijkbaar niet willen zien tijdens werk omdat het voor te veel afleiding zorgt.
Zat net de Catshuisbriefing te bekijken. Triest zeg de hoeveelheid reisbewegingen naar het werk. :'( En ja ik werk braaf thuis sinds maart. 0 kantoordagen.
pi_196741262
Verschillende niet essentiële winkels zijn hier vanmorgen gewoon open gegaan, omdat ze zichzelf wél essentieel vinden. _O- Wat is de hoogte van de boete eigenlijk als je dat doet?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196741263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel

Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.

Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.
afbeelding ]

OMT vond dit ook al vreemd, snap niet zo goed waarom omdat deze voortkomen uit nauw contact met besmette personen.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:06 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196741264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Schoonfamilielid werkt op een advocatenkantoor (ondersteunend). Die hebben gewoon lak aan de regels en willen dat je gewoon naar kantoor komt. Die staan boven de wet schijnbaar. Triest.
het is geen wet
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:35 #173
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196741275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Joh dat snap ik. Ik vroeg me alleen af over hoeveel mensen dit gaat. In mijn vriendenkring veel (want zelfde opleidingsniveau e.d.) maar mijn ouders (toen ze nog werkten), vriendin en haar directe familie kunnen dat vrijwel allemaal niet.
Als je met je handen aan de lopende band staat kan het niet of ander fysiek werk (een verzorgende kan ook niet thuis werken, maar haar manager die enkel de roosters doet en vakantie in plant uiteraard wel)
Maar echt 99,7% van de bureau banen kan gewoon vanuit huis.
N/A
pi_196741287
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn grens ook, hoor!
[..]

In het vorige topic werd een filmpje gedeeld van de Guerilla Mask Force. Ik denk dat bij zulke mensen wel sprake is van gewetensnood. Bij mij ook enigszins vanwege de mondkapjes, maar ik accepteer de verplichting op voorwaarde dat die tijdelijk en proportioneel is. Ik vind het wel goed dat er mensen zijn die ons eraan herinneren dat onze nieuwe werkelijkheid niet normaal is, al zijn veel relschoppers waarschijnlijk gewoon relschoppers. Zoals Omtzigt bijvoorbeeld werd belaagd vond ik schandalig.
Soms is het nodig om zaken te verstoren om gehoord te worden. Of dit nou de juiste manier was is de vraag, maar effectief is het overeenkomstig met een vakbond die samen met werknemers een dag het werk neerlegt.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik vond dit persoonlijk niet storend genoeg om het niet te laten mogen. Ik vond het wel enigzins ironisch, en zoals jij al eerder zei, het hoorde er in mijn hoofd een beetje bij.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 10:00:22 ]
pi_196741289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:58 schreef nils7 het volgende:

Maar echt 99,7% van de bureau banen kan gewoon vanuit huis.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag heh. Knap. Hoeveel van de banen in totaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')