abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 09:32:05 #126
5428 crew  miss_sly
pi_196740929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het ook heel irritant en storend. Maar eerlijk is eerlijk: als ik er net zo over had gedacht als de protestanten, had ik het ook geoorloofd gevonden om een (veronderstelde) grove schending van mijn grondrechten op zo'n manier kenbaar te maken.
Daarover verschillen we dan van mening, denk ik. Ik vind dat ze gehoord dienen te worden, maar dat ze daarmee anderen niet heel erg mogen verstoren als er een andere manier is. Net als de boeren die ellenlange files veroorzaken met hun trekkers. Het kan niet zo zijn dat jouw mening belangrijker is dan die van andere mensen en dat zij daaronder moeten 'lijden' (lijden is wat zwaar aangezet, maar je begrijpt wat ik bedoel).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196740942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Even los van alle ellende die corona met zich meebrengt is dit ook echt een logistiek drama voor de gehele wereld. Ik werk bij een bedrijf die toners levert voor printers en multifunctionals en we hebben gigantische leveringsproblemen momenteel. Om het kort te houden, er zijn gewoon amper containers momenteel om alle producten naar het westen te verschepen. Waar wij voorheen 1000 euro betaalde voor een container is dit nu gestegen naar 3000 euro per container. Ondertussen moeten wij de klant vertellen dat ze de toner maar ergens anders moeten aanschaffen of 2 weken niet moeten printen :')
Het vuurwerk moet ergens opgeslagen worden..
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:34:51 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196740968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Deurknoppen het volgende:
Wat als je als ondernemer flink hebt ingekocht in feest kleding en dat nu veel minder kwijt kan?
als je het nog niet betaald hebt terugsturen en laten crediteren, als je het wel betaald hebt is dat wat moeilijker.
pi_196740977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe lang willen ze de kat uit de boom kijken? Een maand? Een jaar?
Op zich is het mooi dat Engeland en VS een maand op ons voor lopen, dan kunnen we mooi zien of er onverwacht veel gevallen van bijwerkingen zijn of niet...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_196740979
https://www.rijksoverheid(...)rivm-jaap-van-dissel

Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.

Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.

@chratnox @VoMy @_serial_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196740982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg :')! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
Wat een rare redenatie.
pi_196740992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je het nog niet betaald hebt terugsturen en laten crediteren, als je het wel betaald hebt is dat wat moeilijker.
Als dat contractueel kan...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196741010
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:36 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie.
Maar wel leuk... Bij een cabaretier voirstelling zou iedereen erom lachen.
pi_196741012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja en anders blijft de kans groot dat je geen covid krijgt.
Daarnaast hoeft er voor de oplossing niet iedereen voor een keuze te zijn. Sommige mensen mogen er tegen zijn met dezelfde uitkomst.
Ik kan je reactie niet ontcijferen. Wat bedoel je precies te zeggen?

Ik zie twee mogelijkheden:
- Je gokt erop dat de kans dat je corona krijgt en daar ernstig last van krijgt kleiner is dan de kans dat je serieuze bijwerkingen krijgt van een vaccin. Daarbij ga je ervanuit dat je niet op andere manieren last ervan zult hebben dat het virus rondwaart. Denk hierbij aan de draconische maatregelen die nodig zijn om de verspreiding tegen te gaan, de financiële gevolgen daarvan, de overbelasting van de ziekenhuizen die maakt dat mogelijk ook jij niet de zorg krijgt die je nodig hebt.
- Je gokt erop dat de vaccinatiegraad wordt gehaald dankzij anderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:38:43 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196741022
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als dat contractueel kan...
er is geen rechter die je aan betaling houdt als je goederen terugstuurt, zeker niet in deze omstandigheden, contract of niet.
pi_196741028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar is dat uberhaupt gefundeerd dan? :P

Want volgens mij is het pure angst van mensen die nog geen pagina van de rapportages hebben gelezen.
Daarom moet het dus in jip en Janneke taal uitgelgd worden zodat het duidelijk is voor veel mensen.
pi_196741037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat thuiswerken zit er lekker in. Gewoon weer files en drukte op de weg :')! Men zou maar geconfronteerd worden met de realisatie dat je huwelijk verrot is en je je kinderen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Egoïstisch volk
:') :')
Go hard or go home
pi_196741066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan je reactie niet ontcijferen. Wat bedoel je precies te zeggen?

Ik zie twee mogelijkheden:
- Je gokt erop dat de kans dat je corona krijgt en daar ernstig last van krijgt kleiner is dan de kans dat je serieuze bijwerkingen krijgt van een vaccin. Daarbij ga je ervanuit dat je niet op andere manieren last ervan zult hebben dat het virus rondwaart. Denk hierbij aan de draconische maatregelen die nodig zijn om de verspreiding tegen te gaan, de financiële gevolgen daarvan, de overbelasting van de ziekenhuizen die maakt dat mogelijk ook jij niet de zorg krijgt die je nodig hebt.
- Je gokt erop dat de vaccinatiegraad wordt gehaald dankzij anderen.
Optie 3 een mix van je 2 opties.
pi_196741073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

er is geen rechter die je aan betaling houdt als je goederen terugstuurt, zeker niet in deze omstandigheden, contract of niet.
Dat moet je maar afwachten...
pi_196741080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dan van mening, denk ik. Ik vind dat ze gehoord dienen te worden, maar dat ze daarmee anderen niet heel erg mogen verstoren als er een andere manier is. Net als de boeren die ellenlange files veroorzaken met hun trekkers. Het kan niet zo zijn dat jouw mening belangrijker is dan die van andere mensen en dat zij daaronder moeten 'lijden' (lijden is wat zwaar aangezet, maar je begrijpt wat ik bedoel).
In normale situaties is dat ook zo, maar als je het idee hebt dat de essentie van wat het betekent om mens te zijn in het gedrang komt en je geweten het niet toelaat om de regels te volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zulk (nog steeds relatief onschuldig) protest als geoorloofd ziet. Er zit ook een grens aan de regels die ik klakkeloos zou volgen.

Dit is iets wat ik mijn kinderen leer: het is belangrijk om de regels op te volgen, maar ze zijn niet heilig. Het is ook belangrijk om te luisteren naar je geweten. Je zou niet willen dat je in een maatschappij leeft waarin een ieder maar doet wat het geweten op dat moment ingeeft, maar je zou wel willen dat je in een maatschappij leeft waarin regels die héél ver gaan kritisch aan het eigen geweten worden getoetst en dat verzet wordt geboden als ernstige gewetensnood optreedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-12-2020 09:49:50 ]
pi_196741086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:04 schreef Deurknoppen het volgende:
Action Hema etc zijn ook open voor essentiële spullen 😂😅 dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Bron? (van de action dan)
pi_196741087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:

Interessant dat de Catshuis-presentatie van Van Dissel online staat.

Wat mij opviel: het percentage dat positief test zonder klachten is maar één of twee procentpunten lager dan de mensen met klachten.

[ afbeelding ]

@:Chratnox @:VoMy @:_serial_
Interessante presentatie (volgende keer mag je mij ook meenemen in de mentions ;) ).

De verkeersbewegingen ook. :') Gewoon bijna op hetzelfde niveau als 2019.

Maar we doen het toch zo goed? Hoezo extra maatregelen? :(
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:45:56 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196741097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat moet je maar afwachten...
ik heb er genoeg ervaring mee, als leverancier, ook pre corona.
pi_196741102
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 02:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat kan. De vorige grote pandemie was 100 jaar geleden.
Iets meer dan 50; de Hongkonggriep in 1968. En zo'n tien jaar eerder (1957) ging de Aziatische griep de wereld rond. Die kostte in Duitsland ongeveer 30.000 levens. Ter vergelijking; Duitsland zit nu op zo'n 20.000 coronadoden. (met 12 miljoen inwoners meer dan in 1957) Om één en ander in perspectief te plaatsen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196741111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Bron? (van de action dan)
Ik keek bij de Belgische versie, dus fout van mij
pi_196741121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:

Het is op zich wel logisch, aangezien er nog steeds sprake van een selectiecriterium is (namelijk mensen die in contact zijn geweest met iemand met een positieve test, dat was het toch?).

Ik zou het wel heel jammer vinden als deze briefing niet meer openbaar plaatsvindt.
pi_196741125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De impact hiervan was vrij makkelijk te voorkomen voor de mensen die de toespraak keken. Er kon een kleine vertraging ingebouwd worden (een paar seconden is al genoeg). Maar zoals al eerder in dit topic gezegd, er mag wel 's gekeken worden naar de bouwbesluiten van het torentje. Ze stonden aan de andere kant van de hofvijver op zo'n 50 meter afstand. Bij een gemiddeld woonhuis heb je dat geluid dan niet, tenzij je raam open staat. En dan kun je je raam ook gewoon dicht doen.
pi_196741129
Kut, me eiersnijder gebroken net..
pi_196741140
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Zeg dit soort rare dingen eens niet man. :|W
Het is niet mijn mening. Het is wat anti vaccers roepen. Daarom is goede duidelijke uitleg bekangrijk willen we genoeg mensen over de streep hebben.
pi_196741141
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Interessante presentatie (volgende keer mag je mij ook meenemen in de mentions ;) ).
Ik zal proberen eraan te denken. Als je ook mee post in het datavertragingstopic zul je vaker op mijn netvlies verschijnen en onthoud ik je sneller. :D

Overigens vind ik het wel een lastige, maar als ik de grafieken in die presentatie kijk zie ik niet direct zeer alarmerende signalen. Uiteraard wel die extrapolaties, maar die zijn echt koffiedik kijken wat mij betreft (die onzekerheidsintervallen zijn echt bizar groot). Ook heb ik niet het idee dat het aantal mensen met klachten nou echt daadwerkelijk zo significant omhoog loopt, zoals in één van de eerste slides staat: "meer besmettingen of meer vissen uit dezelfde pool?". Ik denk dat dat laatste toch een grote invloed heeft.

Wat ik denk: het gaat niet per se alarmerend omhoog, maar het gaat absoluut niet (meer) naar beneden, en zelfs nog een beetje omhoog (ook na correctie voor nieuw testbeleid). De reden dat ze toch tot drastische maatregelen zijn overgegaan komt volgens mij, omdat ze deze gedeeltelijke lockdown niet eeuwig vol willen houden en ze nu dan toch eindelijk die hamer gepakt hebben waar ze het al maanden over hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')