abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196742607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch wel een hoge mate van ironie dit.

We moeten solidair zijn met de zwaksten in de samenleving als het gaat om gezondheid, maar de zwaksten in de samenleving als het gaat om opleiding: "Ach, dan blijven ze nu maar een keer zitten"
Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:32:49 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196742615
quote:
Werkgevers boos om schoolsluiting om thuiswerken te stimuleren

Werkende ouders ertoe bewegen meer thuis te werken door scholen en kinderdagverblijven te sluiten, is tegen het zere been van werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland. ‘We hadden het graag anders gezien, want dit is slecht voor de kinderen, voor de ouders en voor de economie’, aldus een woordvoerder.
Laten we vooral niet vergeten hoe de zielige 'bedrijven' erin staan. Hand ophouden voor steunmaatregelen, permanent klagen in de media maar als er dingen worden doorgevoerd waardoor de verspreiding van corona moet worden tegengegaan, dan is het ook niet goed :')

Walgelijke clubs
Antifa
pi_196742618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.
Onderwijs op scholen er juist om deze ongelijkheden tot thuissituaties weg te nemen.

Voorbeeldje uit Amsterdam
https://www.parool.nl/ams(...)r-lockdown~b49a49f0/

En door de bank genomen heeft geen enkele basisschoolleerling echt voortgang geboekt tijdens de eerste lockdown:
https://www.nji.nl/nl/Act(...)e-weinig-vooruitgang
Inderdaad, het is juist die ongelijkheid die nu wordt uitvergroot en die niet meer wordt ingelopen wat zo problematisch is. Ik vind het echt heel zuur dat de zwakke (basisschool)leerlingen nu de dupe worden van ouders die het vertikten om thuis te werken :r

Middelbare schoolleerlingen ook natuurlijk, maar die zijn voor bijv. inlogproblemen niet zo afhankelijk van hun (niet al te handige en communicatieve) ouders. Bij mijn vriend hebben een aantal zwakke basisschoolleerlingen (met meestal ook zwakke ouders en omgeving) behoorlijk lopen aankloten met thuisonderwijs en de digitale omgeving. Deze leerlingen en hun gezinnen waren vaak ook slecht bereikbaar, dus van afstand kun je dan ook moeilijk extra ondersteuning bieden. :{
pi_196742619
Ik denk werkelijk dat iedereen die voor deze lockdown is, zich niet in Nederland bevindt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dit goed praten. De afgelopen jaren keihard gepakt door alle bezuinigingen in de zorg. En nu moeten we nogmaals solidair zijn. Waarom moeten we solidair zijn met een regering die niet solidair richting ons is.
Check it out
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:33:26 #105
3542 Gia
User under construction
pi_196742629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:28 schreef chratnox het volgende:

Maar het is zowel afgelopen schooljaar als dit schooljaar. Het probleem is juist de leerlingen die het niet best met thuisonderwijs redden.
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.

Dan komen die kids gewoon een jaar later van school.

Da's toch niet zo'n drama!
pi_196742630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.

Hooguit de wat zwakkere leerlingen. Blijven die een jaartje zitten. Geen probleem hoor.

Het is echt niet zo dat het bedrijfsleven met ernstig personeelstekort komt zitten over 15 tot 20 jaar, omdat er dit jaar meer kinderen blijven zitten dan normaal.

Kans is ook groot dat ze hierdoor het de komende jaren minder moeilijk hebben op school omdat ze dan bij de oudsten van de klas horen, i.p.v. de jongsten.

Echt, ik denk dat 1 of 2 maanden thuisonderwijs, met hulp van ouders, nauwelijks impact heeft voor het gros van de kinderen.

De zwakkeren blijven dan nu maar een keer zitten, i.p.v. mavo 2 of havo 3
Eens. De rest kan sneller doorstromen naar de praktijk, daar hebben we ze hard nodig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196742648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....
Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.
pi_196742650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit niet om 'geloven'. Maar goed voor mij is het roepen vanaf de zijlijn want ik heb geen kinderen en ik weet er te weinig van om met goede cijfers te komen maar ik weet wel dat kinderen thuishouden van school op álle fronten zeer ongewenst is.
Het zijn de statistieken die dit uit moeten wijzen en niet bovenstaande biervilt redenaties.
Natuurlijk gaat het om geloven.. als je iets vervelend vindt dan geloof je er namelijk gewoon niet in tegenwoordig. Argumenten voor je geloof zijn er genoeg op internet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196742652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ik denk werkelijk dat iedereen die voor deze lockdown is, zich niet in Nederland bevindt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dit goed praten. De afgelopen jaren keihard gepakt door alle bezuinigingen in de zorg. En nu moeten we nogmaals solidair zijn. Waarom moeten we solidair zijn met een regering die niet solidair richting ons is.
Meer solidariteit de afgelopen jaren richting de zorg had ons min of meer hetzelfde opgeleverd, vrees ik.
I'll give you something to do
pi_196742660
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.
Heeft de regering aan zichzelf te danken. Als je mes na mes van hun in de rug krijgt. Dan ga je ze wel haten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 15-12-2020 11:36:38 (fout) ]
Check it out
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 11:35:43 #111
5428 crew  miss_sly
pi_196742673
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:29 schreef Leonos het volgende:
Ik ben mijn hardloopbroek kwijt ;(
De mijne is bijna versleten :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196742679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.

Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?

Het heeft te maken met hun opleiding, sociale ontwikkeling, sociaal contact, psychologische ontwikkeling en ga zo maar door. Dit zijn de jaren dat die kinderen gevormd worden, dat afdoen met 'das toch niet zo'n drama' is nogal simpel.
pi_196742680
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies... Dat jaarminimumloon kunnen ze prima missen.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 11:37:03 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196742694
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen :D
pi_196742695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Chia het volgende:

[..]

Vraag me wel af waarom die 18% zich dan überhaupt laat testen.
Omdat de meeste mensen (ook van die 18%) helemaal geen schijt hebben aan de quarantaineregels. Maar nuance is natuurlijk lastig en die 18% wordt gemakshalve even op één hoop gegooid alsof ze allemaal naar illegale 'fuck corona'-feestjes gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196742706
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196742710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen :D
Goed gelezen!
pi_196742722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is gesloten
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:38:27 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196742727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Interview met Alex Friedrich van het UMCG:
[..]

https://www.rtvnoord.nl/n(...)lockdown-op-tijd-bij

Zijn standpunt over testen en hard en vroeg de lockdown inzetten is bekend, daar wil ik het ook verder niet over hebben. Wat ik wel twee interessante gegevens vind uit dit interview:

1) Dat de maatregelen op EU-niveau gecoördineerd worden, en dat er misschien in Brussel is gezegd dat alles tot na de kerst dicht moet blijven.
2) Dat 'niemand wil na 16 maart 2021 nog een keer dicht'. Dus dat in principe al vast staat dat deze lockdown 4 maanden gaat duren.
:') Knap dat je hier een lockdown van 4 maanden uit durft te halen.

16 maart 2020 was de dag dat bekend werd dat corona ook in Nederland wel een dingetje ging worden. In principe het begin van de crisis.

Ook is er niet op EU-niveau gecoördineerd aangezien verre van de gehele EU tot na kerst gesloten is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196742730
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
:')
pi_196742748
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Chia het volgende:

[..]

:')
Ik presenteer bewijsstuk #1
[..]
pi_196742750
Het beleid is al jaren we breken het af maar we laten het halve huis staan. Zodat de schijn bestaat dat het systeem nog overeind staat. Het feit is dat de zorg voor velen steeds ontoegankelijk wordt. Dat is dichtbij een systeem van. Als je het kunt betalen dan ben je welkom en anders heb je pech. Eigenlijk willen ze dat systeem. Maar dat kunnen ze niet maken en daardoor geven ze een tussenoplossing. En op de achtergrond breekt het zorgsysteem zichzelf af totdat we een zorgsysteem enkel voor de mensen met geld hebben.
Check it out
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 11:39:30 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196742751
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Benny het volgende:

[..]

Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is gesloten
Lol... hoe gaan ze dat inrichten dan. Met speciale loopgangetjes richting die specifieke levensmiddelen terwijl de rest vd winkel hermetisch afgesloten blijft ofzo? :')
pi_196742759
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Bij een cabaretvoorstelling zou de hele zaal omvallen van het lachen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:40:30 #125
3542 Gia
User under construction
pi_196742775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:

Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?

Het heeft te maken met hun opleiding, sociale ontwikkeling, sociaal contact, psychologische ontwikkeling en ga zo maar door. Dit zijn de jaren dat die kinderen gevormd worden, dat afdoen met 'das toch niet zo'n drama' is nogal simpel.
Mijn kinderen zijn volwassen. Die zijn ook niet rechtstreeks op de eindstreep af kunnen stormen.

Oudste heeft eerst verpleegkunde gedaan, maar kreeg door ADD geen niveau 4 diploma.
Heeft 21 jaarstoets gedaan voor fontys. Is nu fysiotherapeut en bezig met een master.

Echt, een jaar oponthoud is echt niet het eind van je schoolcarriere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')