Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch wel een hoge mate van ironie dit.
We moeten solidair zijn met de zwaksten in de samenleving als het gaat om gezondheid, maar de zwaksten in de samenleving als het gaat om opleiding: "Ach, dan blijven ze nu maar een keer zitten"
Laten we vooral niet vergeten hoe de zielige 'bedrijven' erin staan. Hand ophouden voor steunmaatregelen, permanent klagen in de media maar als er dingen worden doorgevoerd waardoor de verspreiding van corona moet worden tegengegaan, dan is het ook niet goedquote:Werkgevers boos om schoolsluiting om thuiswerken te stimuleren
Werkende ouders ertoe bewegen meer thuis te werken door scholen en kinderdagverblijven te sluiten, is tegen het zere been van werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland. ‘We hadden het graag anders gezien, want dit is slecht voor de kinderen, voor de ouders en voor de economie’, aldus een woordvoerder.
Inderdaad, het is juist die ongelijkheid die nu wordt uitvergroot en die niet meer wordt ingelopen wat zo problematisch is. Ik vind het echt heel zuur dat de zwakke (basisschool)leerlingen nu de dupe worden van ouders die het vertikten om thuis te werkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.
Onderwijs op scholen er juist om deze ongelijkheden tot thuissituaties weg te nemen.
Voorbeeldje uit Amsterdam
https://www.parool.nl/ams(...)r-lockdown~b49a49f0/
En door de bank genomen heeft geen enkele basisschoolleerling echt voortgang geboekt tijdens de eerste lockdown:
https://www.nji.nl/nl/Act(...)e-weinig-vooruitgang
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:28 schreef chratnox het volgende:
Maar het is zowel afgelopen schooljaar als dit schooljaar. Het probleem is juist de leerlingen die het niet best met thuisonderwijs redden.
Eens. De rest kan sneller doorstromen naar de praktijk, daar hebben we ze hard nodig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.
Hooguit de wat zwakkere leerlingen. Blijven die een jaartje zitten. Geen probleem hoor.
Het is echt niet zo dat het bedrijfsleven met ernstig personeelstekort komt zitten over 15 tot 20 jaar, omdat er dit jaar meer kinderen blijven zitten dan normaal.
Kans is ook groot dat ze hierdoor het de komende jaren minder moeilijk hebben op school omdat ze dan bij de oudsten van de klas horen, i.p.v. de jongsten.
Echt, ik denk dat 1 of 2 maanden thuisonderwijs, met hulp van ouders, nauwelijks impact heeft voor het gros van de kinderen.
De zwakkeren blijven dan nu maar een keer zitten, i.p.v. mavo 2 of havo 3
Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ach wat is het jaarminimumloon ook alweer? Dat kunnen ze prima missrn, zolang ik maar naar de action/ikea kan blijven gaan....
Natuurlijk gaat het om geloven.. als je iets vervelend vindt dan geloof je er namelijk gewoon niet in tegenwoordig. Argumenten voor je geloof zijn er genoeg op internet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit niet om 'geloven'. Maar goed voor mij is het roepen vanaf de zijlijn want ik heb geen kinderen en ik weet er te weinig van om met goede cijfers te komen maar ik weet wel dat kinderen thuishouden van school op álle fronten zeer ongewenst is.
Het zijn de statistieken die dit uit moeten wijzen en niet bovenstaande biervilt redenaties.
Meer solidariteit de afgelopen jaren richting de zorg had ons min of meer hetzelfde opgeleverd, vrees ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ik denk werkelijk dat iedereen die voor deze lockdown is, zich niet in Nederland bevindt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er mensen zijn die dit goed praten. De afgelopen jaren keihard gepakt door alle bezuinigingen in de zorg. En nu moeten we nogmaals solidair zijn. Waarom moeten we solidair zijn met een regering die niet solidair richting ons is.
Heeft de regering aan zichzelf te danken. Als je mes na mes van hun in de rug krijgt. Dan ga je ze wel haten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dus hoe ver we inmiddels zijn. Solidariteit tot de voordeur, zolang ik er geen last van heb.
De mijne is bijna versletenquote:
Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.
Dan komen die kids gewoon een jaar later van school.
Da's toch niet zo'n drama!
Precies... Dat jaarminimumloon kunnen ze prima missen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is voor die kinderen een probleem, ja. Er is een pandemie, dat heeft nadelige gevolgen voor iedereen. Lullig, vervelend, maar de wereld stort er niet van in.
Dan komen die kids gewoon een jaar later van school.
Da's toch niet zo'n drama!
Omdat de meeste mensen (ook van die 18%) helemaal geen schijt hebben aan de quarantaineregels. Maar nuance is natuurlijk lastig en die 18% wordt gemakshalve even op één hoop gegooid alsof ze allemaal naar illegale 'fuck corona'-feestjes gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Vraag me wel af waarom die 18% zich dan überhaupt laat testen.
Goed gelezen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen
Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is geslotenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens, ik lees net dat de HEMA gewoon als "essentiële" winkel open blijft! Kunnen we daar nog lekker shoppen met z'n allen
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Interview met Alex Friedrich van het UMCG:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)lockdown-op-tijd-bij
Zijn standpunt over testen en hard en vroeg de lockdown inzetten is bekend, daar wil ik het ook verder niet over hebben. Wat ik wel twee interessante gegevens vind uit dit interview:
1) Dat de maatregelen op EU-niveau gecoördineerd worden, en dat er misschien in Brussel is gezegd dat alles tot na de kerst dicht moet blijven.
2) Dat 'niemand wil na 16 maart 2021 nog een keer dicht'. Dus dat in principe al vast staat dat deze lockdown 4 maanden gaat duren.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
Ik presenteer bewijsstuk #1quote:
Lol... hoe gaan ze dat inrichten dan. Met speciale loopgangetjes richting die specifieke levensmiddelen terwijl de rest vd winkel hermetisch afgesloten blijft ofzo?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar een beperkt gedeelte van de winkel. Alleen het levensmiddelen gedeelte. Heeft het HEMA-filiaal dat niet, dan zijn ze een ophaalplek voor internetbestellingen. Rest is gesloten
Bij een cabaretvoorstelling zou de hele zaal omvallen van het lachen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat betreft onderwijs, we spenderen al veel te veel tijd aan de leerlingen waar toch niets te halen valt.
Mijn kinderen zijn volwassen. Die zijn ook niet rechtstreeks op de eindstreep af kunnen stormen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:
Heb je kinderen? Hoe zou jij het vinden als je eigen kinderen zich niet kunnen ontwikkelen tot hun potentie omdat het kabinet te laf is om bedrijven te sluiten, maar de kinderen gebruikt om ouders thuis te houden?
Het heeft te maken met hun opleiding, sociale ontwikkeling, sociaal contact, psychologische ontwikkeling en ga zo maar door. Dit zijn de jaren dat die kinderen gevormd worden, dat afdoen met 'das toch niet zo'n drama' is nogal simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |