Vraag mij dan toch af hoe je in dat ziekenhuis ligt dan, ik zou me kapot schamen. Mja, dit soort gasten zijn zo ver heen dat hij het waarschijnlijk alsnog als een complot ziet.quote:
Er staat letterlijk een volledige lijst met bronnen in met begeleidende teksten zodat je ook nog fijn kan filteren op welke van de vele bronnen je het liefst als eerste klikt. Dan kan je wel over trollen janken maar dat maakt écht geen indruk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je hangt hier dus gewoon weer de troll uit... Veel plezier!
Dit gaat om een leerachterstand voor elk kind.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Ik snap die ophef over leerachterstand niet zo goed.
Heel veel kinderen blijven in hun schooltijd wel één keer zitten.
Als dat voor de zwakkere leerlingen dan dit jaar wordt, is dat toch geen ramp van wereldniveau!
Er wordt net gedaan alsof een jaar over moeten doen, de totale economie straks overhoop gooit.
De goede en betere leerlingen redden het best met thuisonderwijs.
Ook benieuwd naar. Voorlopig van geen eentje die het overleefd heeft gehoord dat hij/zij het er voor over had. Het tegendeel daarentegen wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij dan toch af hoe je in dat ziekenhuis ligt dan, ik zou me kapot schamen. Mja, dit soort gasten zijn zo ver heen dat hij het waarschijnlijk alsnog als een complot ziet.
Zo druk dat je nog kan fokken!quote:
Nou, proficiat dan maar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Er staat letterlijk een volledige lijst met bronnen in met begeleidende teksten zodat je ook nog fijn kan filteren op welke van de vele bronnen je het liefst als eerste klikt. Dan kan je wel over trollen janken maar dat maakt écht geen indruk.
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Als dat voor de zwakkere leerlingen dan dit jaar wordt, is dat toch geen ramp van wereldniveau!
Er wordt net gedaan alsof een jaar over moeten doen, de totale economie straks overhoop gooit.
Daarom. In plaats van al die moeite te verspillen dus gewoon eventjes klikken om makkelijk te googelen zaken te verifiëren. Heb je ook direct geleerd hoe je dat in de toekomst zelf kan doen. Dubbele winst.quote:
Dat zou je inderdaad denken. Toch zijn er veel experts in de media die er anders over denken en dat ook kunnen onderbouwen ook met cijfersquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Amen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:24 schreef Simmertje het volgende:
Gaat niet alleen om leerachterstand maar ook om het hele sociale aspect, zeker voor de basisschool en onderbouw leerlingen. Het leren zelfstandig te worden en niet constant bij de hand genomen te worden door pappie en mammie, daar heeft school natuurlijk een grote rol in. Absoluut geen gezonde situatie dit voor de kinderen en daarnaast natuurlijk ook voor de ouders.
Kan mij hier veel meer zorgen over maken dan de quinoa munt thee bar op de hoek die gesloten moet worden.
wat kan je doen om die 20% er aan te houden, dan is het middel erger dan de kwaal, voor zover uitvoerbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar ik las net dat het quarantaine beleid prima was
Bepaalde stukken onderwijs missen ze en het is haast niet te doen om dit weer in te halen in het reguliere programma. In het voorjaar zijn er nauwelijks toetsen afgenomen, na de zomervakantie wel en dan merk je pas dat de kinderen de stof niet goed genoeg beheersen. En bijvoorbeeld, diverse practica zijn niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:16 schreef galantis het volgende:
Dit gaat om een leerachterstand voor elk kind.
Levensmiddelenbranche wordt als essentieel gezien, daar vallen slijters inderdaad ook onder. Zelfs indien dit niet het geval zou zijn had het nog logisch geweest want om Frederike van Urk te quoten:quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:23 schreef DustPuppy het volgende:
Dus slijters zijn wel essentieel?
Nou ja, heb nu in ieder geval genoeg whiskey in huis.
quote:“We verkopen ook veel verzorgingsproductenlaag- of nonalcoholische producten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Grote kans dat die 'risicogebieden' veel minder besmettingen kennen dan wij hier. Beetje arbitrair dit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kerende-nederlanders
eindelijk......
Het maakt niet uit of jij het wel of niet gelooft, het is nou eenmaal zo dat thuisonderwijs nadelig is voor bijvoorbeeld kinderen uit lagere sociale milieus. Of jij dat wel of niet gelooft doet niet ter zake, het gaat niet daarom maar om de kinderen en hun toekomst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
Geloof ik niet in. De kinderen die normaal goed meekunnen, lopen met thuisles geen achterstand op. De bollebozen al helemaal niet.
Dat heeft ook maar 9 maanden geduurd voordat deze logische regel werd ingevoerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk......
Het gaat om kinderen die basisvaardigheden waar ze de rest van hun leven op moeten kunnen bouwen en vertrouwen minder goed erin gestampt krijgen, en het gaat niet alleen om kinderen die net niet konden aanhaken maar ook over de kinderen die net wel of redelijk kunnen aanhaken. Al met al een te grote groep om dit af te doen met ach ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Op de middelbare school van mijn dochter is het gemiddelde cijfer op het eerste rapport ook flink gedaald ten opzichte van het eerste rapport van vorig schooljaar (gemeten over de hele leerlingenpooulatie). Ik weet niet meer het precieze getal, maar wel dat de docenten er van geschrokken waren (ik spreek een van de docenten regelmatig privé)quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar onderschat aub niet hoeveel kinderen niet tot de goede en betere leerlingen behoren en geen ideale thuisonderwijs situatie hebben.
Onderwijs op scholen er juist om deze ongelijkheden tot thuissituaties weg te nemen.
Voorbeeldje uit Amsterdam
https://www.parool.nl/ams(...)r-lockdown~b49a49f0/
En door de bank genomen heeft geen enkele basisschoolleerling echt voortgang geboekt tijdens de eerste lockdown:
https://www.nji.nl/nl/Act(...)e-weinig-vooruitgang
Ja, het is alleen handig omdat je niet spontaan 'nieuwe' clusters krijgt. Behalve dat je die nog steeds krijgt want lang niet alle besmette personen in Nederland zijn in kaart gebracht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Grote kans dat die 'risicogebieden' veel minder besmettingen kennen dan wij hier. Beetje arbitrair dit.
Poep, ga ik tegen de verwachtingen in toch nog een keer zo'n object in m'n neus moeten laten proppen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
eindelijk......
Maar het is zowel afgelopen schooljaar als dit schooljaar. Het probleem is juist de leerlingen die het niet best met thuisonderwijs redden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Gia het volgende:
Maar zo logisch is die regel helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heeft ook maar 9 maanden geduurd voordat deze logische regel werd ingevoerd.
Oke Hans, dankje.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
Als de lockdown straks voorbij is er geen horeca meer die open kan. Die bestaat namelijk niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |