juist, maar dat mag je niet zeggen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:37 schreef Benny het volgende:
Bruna -> Pakketpunt
Etos -> Drogisterij
Hema -> Levensmiddelen
Bakker -> Levensmiddelen
Kruidvat -> Drogisterij
Bloemenwinkel -> Bloemenverkoop
Gemiddeld dorpscentrum is dus gewoon open
Haha inderdaad. Reken ook maar dat mensen gewoon volop daarheen blijven gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:37 schreef Benny het volgende:
Bruna -> Pakketpunt
Etos -> Drogisterij
Hema -> Levensmiddelen
Bakker -> Levensmiddelen
Kruidvat -> Drogisterij
Bloemenwinkel -> Bloemenverkoop
Gemiddeld dorpscentrum is dus gewoon open
Zeker liggen die verhoudingen wel anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Die productverhoudingen liggen niet heel anders dan bij een gemiddelde Hema toch? Ergo: Durf wel te stellen dat Action meer essentiële, of in elk geval artikelen die aan die norm voldoen, producten in zijn assortiment heeft dan een Hema.
Nope die mogen open blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:39 schreef Markesh het volgende:
Bloementoko hier op de markt wel open.
Dacht dat die ook dicht moesten..
dat klopt bijna !!! ( en een slager, visboer, kippie, hema )quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zitten twee supermarkten een speelgoedwinkel en en een slijter in jouw 'winkelcentrum'?
Je zal ook steeds meer ongehoorzaamheid gaan zien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:39 schreef Markesh het volgende:
Het aantal mensen met corona loopt duidelijk op ja, de vraag is een beetje met welk tempo. Voor gister (maandag) verwacht ik vandaag wel een significante golf aan NICE-opnames. Zeker voor het einde van de middag al ruim boven de 200, er gaan nu echt ziekenhuisopnames bij komen als er daadwerkelijk een R van +-1,2 geweest is (en dat op vrijdag al bekend was).quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is overigens dat het wel echt omhoog loopt (waarom zouden wij zo anders zijn dan bv. België en Duitsland?), zie ook de stijging in de ziekenhuizen. Naar verwachting zal het dan dus vanaf 20 december (flink) naar beneden moeten lopen.
Zijn een uitzondering:quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:39 schreef Markesh het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdownquote:Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Aangezien mensen nu gedwongen thuis moeten zitten en zich vervelen kon dat wel 'ns anders uitpakken. Het is hoe dan ook een uitje voor (sommige) mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zijn vaak niet de mensen die 100 gasten op de uitvaart trekken.
Minstens 3 keer per dag naar het tankstationquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aangezien mensen nu gedwongen thuis moeten zitten en zich vervelen kon dat wel 'ns anders uitpakken. Het is hoe dan ook een uitje voor (sommige) mensen.
En dat onderwijs ook in de grondwet staat tov kerken die open blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:32 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik ook
Normaal gesproken heb ik het niet zo op Klaver, maar hij stelde gister wel goede vragen... Hoe het sluiten van de basisschool zich verhoud tot het moeten thuiswerken
Massaal koopjesjagen bij de Pearle inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Reken ook maar dat mensen gewoon volop daarheen blijven gaan.
Eerste paar dagen na een persco is het altijd iets rustiger en daarna trekt het gewoon weer aan.
Qua drogisterij heeft Action aan de andere kant veel meer. Ook reparatiezooi voor fietsen, auto, grote diversiteit aan gereedschappen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker liggen die verhoudingen wel anders.
Hema heeft ook brood, beleg, groenten, zuivel, fruit, bijvoorbeeld. Dat heeft de Action allemaal niet.
Bloemen an sich niet, maar bloemen- en plantenhandel wel. Die hebben een korte houdbaarheidsdatum. Weggooien is verre van duurzaamquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn bloemen essentieel 🤔
Denk een puur economisch besluit, net als de kerstbomen. Zijn maximaal ingekocht door de ondernemers voor de feestdagen en zijn snel vergankelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn bloemen essentieel 🤔
Qua drogisterij heeft Hema ook heel veel, wel alleen eigen merk. Reparatiespullen voor fietsen, auto, gereedschappen, huishoudelijke produkten, ook allemaal bij Hema.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua drogisterij heeft Action aan de andere kant veel meer. Ook reparatiezooi voor fietsen, auto, grote diversiteit aan gereedschappen.
Kortom het is nu al weer een puinhoop
kerstbomen worden nu (bijna) gratis weg gegeven lees ik overalquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk een puur economisch besluit, net als de kerstbomen. Zijn maximaal ingekocht door de ondernemers voor de feestdagen en zijn snel vergankelijk.
De weektoename zit nu al een week zo op een stijging van 25 à 30%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het aantal mensen met corona loopt duidelijk op ja, de vraag is een beetje met welk tempo. Voor gister (maandag) verwacht ik vandaag wel een significante golf aan NICE-opnames. Zeker voor het einde van de middag al ruim boven de 200, er gaan nu echt ziekenhuisopnames bij komen als er daadwerkelijk een R van +-1,2 geweest is (en dat op vrijdag al bekend was).
Voor de meeste kleine winkelcentra klopt dit wel. Daarmee bedoel ik niet het stadscentrum maar de kleinere wijk winkelcentra. Want wat bevatten die nou. Supermarkt, slager, bakker, bloemist, drogist, slijterij, etc. Alleen de kapper en fotograaf hebben pech. In het stadscentrum hebben vooral de kledingzaken pech, en de horeca uiteraard.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zitten twee supermarkten een speelgoedwinkel en en een slijter in jouw 'winkelcentrum'?
Ongetwijfeld dat je dit gelezen hebt. Landelijk zijn ze daarentegen zowel in Nederland als in België gedaald.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik las in augustus of september een Belgisch nieuwsartikel waarin gemeld werd dat in (de regio) Brussel toen al het aantal zelfmoorden bereikt was wat normaliter in een heel jaar bereikt wordt. Dat zal in Nederland waarschijnlijk niet anders zijn.
Ja inderdaad. Tot mijn verbazing lees ik hier steeds dat als percentage maar gelijk blijft het niet toeneemt, ook als er meer tests worden gedaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mij valt dit zinnetje op in de presentatie van Van Dissel: "Aandeel personen met klachten neemt toe." Dat betekent dat er (voor een deel) meer wordt getest doordat er meer mensen met klachten zijn. Dat lijken we hier vaak te vergeten, dat het aantal testen niet alleen samenhangt met het testbeleid maar ook met de reële verspreiding van het virus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |