Opticien werkt hier alleen op afspraak je kan niet eens naar binnen om even brillen te kijken of zo, dat is zelfde met een Bruna, dat je je pakket kunt wegbrengen wil niet zeggen dat je even boeken kunt snuffelen. Dat je brood en taart kunt halen bij Hema idem dito, heeft niets te maken met shopping-ervaring die het voor mensen juist zo verleidelijk maakt om daar een poos te blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Massaal koopjesjagen bij de Pearle inderdaad.
Denk ook voor uitvaarten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Bloemen an sich niet, maar bloemen- en plantenhandel wel voor Nederland
Bij de arbeidsinspectie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Weten jullie waar je bedrijven kunt aangeven die hun werknemers niet laten thuiswerken, al zou dat wel kunnen? Dus bij gebrek aan vertrouwen.
Bij de directie. Zou me daar niet prettig bij voelen dat te doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Weten jullie waar je bedrijven kunt aangeven die hun werknemers niet laten thuiswerken, al zou dat wel kunnen? Dus bij gebrek aan vertrouwen.
Nee, dat is niet zo. De cijfers die je daar ziet, zijn niet gecorrigeerd voor opnamedatum maar voor meldingsdatum. Dus er zijn de afgelopen week 25% meer opnames gemeld dan de week ervoor, maar er zijn hele grote batches uit een ver verleden bijgekomen afgelopen vrijdag bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De weektoename zit nu al een week zo op een stijging van 25 30%.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aangezien mensen nu gedwongen thuis moeten zitten en zich vervelen kon dat wel 'ns anders uitpakken. Het is hoe dan ook een uitje voor (sommige) mensen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo van: "Ik moet toch iets verzinnen dus laat ik de lockdown maar gaan beschuldigen van zelfmoorden en daardoor nog meer besmettingen"
Nergensquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Denk dat bloemen ook toegestaan worden, omdat deze belangrijk zijn voor sommigen. Voor een uitvaart, tijdens Kerst, of gewoon als geste. Bovendien zijn bloemenzaken vaak vrij klein (ook vaak kraampjes buiten) en dus een vrij beperkt risico.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk een puur economisch besluit, net als de kerstbomen. Zijn maximaal ingekocht door de ondernemers voor de feestdagen en zijn snel vergankelijk.
ze zullen toch wel met een fine tuning moeten komen als ze de Hema's en Actions dicht willen houden, lijkt me dat als >50% van je assortiment niet essentieel is dan gewoon dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Opticien werkt hier alleen op afspraak je kan niet eens naar binnen om even brillen te kijken of zo, dat is zelfde met een Bruna, dat je je pakket kunt wegbrengen wil niet zeggen dat je even boeken kunt snuffelen. Dat je brood en taart kunt halen bij Hema idem dito, heeft niets te maken met shopping-ervaring die het voor mensen juist zo verleidelijk maakt om daar een poos te blijven.
Het is nooit goed bij sommigen.
School lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:
https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.
Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Laatst was ik bij Action (voor een essentile eiersnijder, uiteraard) maar die hebben echt wel meer dan een Hema.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Qua drogisterij heeft Hema ook heel veel, wel alleen eigen merk. Reparatiespullen voor fietsen, auto, gereedschappen, huishoudelijke produkten, ook allemaal bij Hema.
Ik kan me echt van Hema beter voorstellen dat ze als essentieel open blijven dan van Action.
Die ZKH Count is wel gecorrigeerd voor opnamedatum en daar zie je ook dat de bezetting in een week toegenomen is met zo'n 300 patinten. Op 1500, dus zo'n 20%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. De cijfers die je daar ziet, zijn niet gecorrigeerd voor opnamedatum maar voor meldingsdatum. Dus er zijn de afgelopen week 25% meer opnames gemeld dan de week ervoor, maar er zijn hele grote batches uit een ver verleden bijgekomen afgelopen vrijdag bijvoorbeeld.
Die zullen dan ook een tijdelijke omslag maken om zoveel mogelijk essentile troep in de verkoop te gooien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen toch wel met een fine tuning moeten komen als ze de Hema's en Actions dicht willen houden, lijkt me dat als >50% van je assortiment niet essentieel is dan gewoon dicht.
Daar geen uitzondering voor?quote:
het zal voorlopig juist druk zijn op de wegen omdat in Duitsland de lockdown nog niet gestart is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef VacaLoca het volgende:
En? Is het al minder druk op de wegen?
Er is geen wettelijke verplichting om je werknemers thuis te laten werken indien dat kan. Verplichtingen zijn niet des Nederlands.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef Deurknoppen het volgende:
Lastig om een kind naar school te sturen wanneer de scholen per definitie gesloten zijnquote:
Ah, vorige lockdown bleven ze open voor ouders werkzaam in die vitale processen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Lastig om een kind naar school te sturen wanneer de scholen per definitie gesloten zijn
ja zo werkt het, beetje omzet altijd beter dan geen omzet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zullen dan ook een tijdelijke omslag maken om zoveel mogelijk essentile troep in de verkoop te gooien.
Mijn zus en partner werken beide in A maar die opvang is wel kut geregeld niet eens bij hun school maar een hele andere locatie 8 km verderop, op zich goed dat het er is maar het is ook wel moeilijk om je jonge kind zo maar bij een vreemde te dumpen dus nu gaan ze weer naar omaquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:
https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.
Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Uit die grafiek blijkt toch juist een effect?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef _serial_ het volgende:
Gingen de mensen berhaupt thuiswerken?
[ twitter ]
Ja. In maart ca. 47%quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:52 schreef _serial_ het volgende:
Gingen de mensen berhaupt thuiswerken?
[ twitter ]
Minder testen kroegen open. Genot hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:54 schreef Dven het volgende:
Overigens is het allemaal zo lastig niet om de cijfers omlaag te krijgen hoor. Hier lukt het na 2 weekjes horeca sluiten ook en volgende week gaat het gewoon weer lekker terug open. Nog geen 3000 op 3 dagen tijd. Gewoon minder 10K in totaal) testen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |