https://www.hln.be/binnen(...)en-sluiten~a7e01eaf/quote:
quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
- En als uitzondering de Oliebollenkraam.
Je bedoelt cafes en restaurants zeg maar?quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
en andere winkels waar ze eten en drinken verkopen
Beter van niet, want dan gaan mensen koffie of water halen zodat ze op het perron of in de trein een reden hebben om geen mondkapje te dragenquote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
En de winkels op een station, waar je een kop koffie kunt halen blijven toch ook open?
Er komen bovengemiddeld veel ouderen bij de apotheek. Dit zijn het waarschijnlijk niet gewend om online hun medicatie aan te vragenquote:Op zondag 13 december 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
supermarkt
drogisterij
dierenwinkels
apotheken kunnen beter per post versturen.
De muisjes voor de slang liggen niet in de AH nee.quote:Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dierenwinkels essentieel zijn. Dierenvoer kan je toch ook gewoon in supermarkten halen? Of geldt dat niet voor de exotische dieren?
Bedoelde meer dat die toch meestal afgelegen op een parkeerterrein staan, en de meeste mensen toch nog een oliebolletje willen met oud en nieuw 😉quote:Op zondag 13 december 2020 18:09 schreef DW457 het volgende:
Oliebollenkraam? Niet echt essentieel, lijkt me.
Ik bedoelde meer de lokale bakker en de plaatselijke buurtsuperquote:Op zondag 13 december 2020 18:11 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Je bedoelt cafes en restaurants zeg maar?
Als je je hond fatsoenlijke brokken of voer laat eten. Koop je het niet in de supermarkt.quote:Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dierenwinkels essentieel zijn. Dierenvoer kan je toch ook gewoon in supermarkten halen? Of geldt dat niet voor de exotische dieren?
Zooplus. Krijg je het thuis en is prima spul.quote:Op zondag 13 december 2020 18:26 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Als je je hond fatsoenlijke brokken of voer laat eten. Koop je het niet in de supermarkt.
Ingevroren kleuterlijken voor mijn wolf liggen helaas niet naast de pizza's in het vriesvak nee.quote:Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Sommige medicatie (ook een deel van de mijne) moet deels gekoeld bewaard worden. Lastig.quote:Op zondag 13 december 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
en hoe zit het dan met hun toeleveranciers en de fabrieken van die toeleveranciers?quote:Op zondag 13 december 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
supermarkt
drogisterij
dierenwinkels
Hier in Duitsland wel. Die lockdown waar Nederlandse media zo vol bombarie over berichten valt echt wel mee. Hoofdzaak is vooral het funshoppen verhinderen.quote:Op zondag 13 december 2020 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Afhalen van eten bij restaurants of de snackbar ook niet meer mogelijk?
Het is momenteel al zo dat de dingen die je besteld hebt later dan op de afgesproken datum bezorgd worden en dat zal nog wel een tandje erger worden.quote:Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Een ding is zeker, bol.com en zalando gaan het hierdoor heel druk krijgen.
transporteren van bol.com is natuurlijk niet essentieel, je kan ook tot januari wachten op je nieuwe beelscherm. Dicht die handelquote:Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Dat wilde ik ook al vragen.quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en hoe zit het dan met hun toeleveranciers en de fabrieken van die toeleveranciers?
Klopt. Moet al tot 22 jan 2021 wachten voor een nieuwe printer bezorgd wordt. Die zou vrijdag al komen.quote:Op zondag 13 december 2020 18:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
transporteren van bol.com is natuurlijk niet essentieel, je kan ook tot januari wachten op je nieuwe beelscherm. Dicht die handel
Dit is Duitsland dus... maar een ALDI en LIDL verkopen ook vuurwerk. Maar dat zijn wel essentiele winkels. Dat vuurwerk mag dan niet verkocht worden? Of is dat per deelstaat anders? Want ze schrijven dat de verkoop verboden wordt maar daar waar het toch beschikbaar is wordt gevraagd af te zien van afsteken? Hoe kan het dan beschikbaar zijn als het verboden wordt?quote:Vuurwerk en alcohol
Op oudejaarsavond en nieuwjaarsdag geldt een landelijk samenscholingsverbod met daarnaast een vuurwerkverbod op alle door de gemeenten aangewezen plekken. Deelstaten gaan de verkoop van vuurwerk verbieden maar waar het toch beschikbaar is, wordt gevraagd zoveel mogelijk af te zien van het afsteken. Dit om extra belasting van ziekenhuizen met vuurwerkslachtoffers te voorkomen.
In de openbare ruimte geldt een alcoholverbod. Daarmee verdwijnen de kraampjes met bijvoorbeeld Glühwein to go, waar veel mensen nu samen en vaak niet op 1,5 meter afstand van elkaar blijven hangen. Dit om toch een beetje kerstgevoel te hebben bij gebrek aan kerstmarkten.
Tegen die tijd kan je je inkt alweer weggooienquote:Op zondag 13 december 2020 18:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Moet al tot 22 jan 2021 wachten voor een nieuwe printer bezorgd wordt. Die zou vrijdag al komen.
Gestampte muisjesquote:Op zondag 13 december 2020 18:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De muisjes voor de slang liggen niet in de AH nee.
Das waarquote:Op zondag 13 december 2020 18:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tegen die tijd kan je je inkt alweer weggooien![]()
Printers is zooo 2010
Telecom winkels nooit op gelet maar snackbars zijn voor take away wel open ja. Frietjes zijn hier toch wel belangrijk. Echter kappers zijn al hele tijd dicht.quote:Op zondag 13 december 2020 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)en-sluiten~a7e01eaf/
Ik lees in deze Belgische krant dat telecomzaken en snackbars bijvoorbeeld ook onder het kopje essentieel vallen.
Bouwmarkten zijn ook altijd open geweest al schijnen die niet essentieel te zijn...quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Merk rondom mij heen en ook online dat er nogal verschillende meningen zijn betreft wat nu wel en geen essentiële winkels zijn. Zeker omdat in België het begrip essentiële winkel behoorlijk uitgebreid is.
Voor mij weten zijn essentiële winkels in Nederland:
- Supermarkten (en andere winkels waar ze eten en drinken verkopen)
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
En de winkels op een station, waar je een kop koffie kunt halen blijven toch ook open?
De rest is toch geen essentiële winkel?
Rutte volgende week dinsdag: "We gaan alle winkels sluiten, ook de supermarkten, u zoekt het potverdikkie maar uit!"quote:Op zondag 13 december 2020 17:51 schreef Lavenderr het volgende:
Men mag toch hopen dat de supermarkten open blijven, anders sterven we eerder aan de hongerdood dan aan corona.
Hoe is dit in vredesnaam essentieel?quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Heel veel van het spul dat je bij de drogisterij haalt ook wel toch?quote:Op zondag 13 december 2020 19:20 schreef Fred het volgende:
Wat is er essentieel aan de dierenwinkel? De meeste diervoeders kan je toch in de supermarkt kopen?
Koffie en trein zijn essentieel aan elkaar verbonden!quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe is dit in vredesnaam essentieel?
Ja, nou je het zegt. Had ik overheen gelezen, alles wat daar staat kan je ook vinden in de super of bij de apotheek.quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heel veel van het spul dat je bij de drogisterij haalt ook wel toch?
Men ziet daar de Apotheek als oplossing. (Al is assortiment beperkt!)quote:Op zondag 13 december 2020 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heel veel van het spul dat je bij de drogisterij haalt ook wel toch?
Spuit 44quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en hoe zit het dan met hun toeleveranciers en de fabrieken van die toeleveranciers?
Mee eens.quote:Op zondag 13 december 2020 19:41 schreef Warrick21 het volgende:
Eigenlijk is alles essentieel, anders had het geen levensvatbaarheid en was het dicht.
Bouwmarkten zijn essentieel, wat als je een lekkage heb en je moet het per direct oplossen. Wat als je schoenen of kleren kapot gaan? Wat als je fiets stuk is, en het is je enige manier om naar werk te komen? Wat als je bril kapot is en je moet naar de opticien? Wat als je net verhuist bent en nog keukengerei moet hebben?
Je kan hoogstens niche winkels sluiten zoals de feestwinkel, snoepwinkel en de bloemist. Maarja, wat ga je dan nog bereiken behalve verder de economie slopen voor een handjevol winkels?
Die bloemist kan het toch direct bij de begrafenis afleveren?quote:Op zondag 13 december 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
Mee eens.
Zelfs een bloemist is op zich ook redelijk essentieel. Wat als je een dierbare verliest. Wellicht de kwantiteit aan banden leggen, dus een soort 8 of 6 ritten kaart invoeren waardoor mensen niet meer voor elk zakje potgrond direct even het hele winkelcentrum afstruinen.
Ik denk dat je het vooral moet als "Wat is essentieel om de komende 3/4 weken te overleven?"quote:Op zondag 13 december 2020 19:41 schreef Warrick21 het volgende:
Eigenlijk is alles essentieel, anders had het geen levensvatbaarheid en was het dicht.
Bouwmarkten zijn essentieel, wat als je een lekkage heb en je moet het per direct oplossen. Wat als je schoenen of kleren kapot gaan? Wat als je fiets stuk is, en het is je enige manier om naar werk te komen? Wat als je bril kapot is en je moet naar de opticien? Wat als je net verhuist bent en nog keukengerei moet hebben?
Je kan hoogstens niche winkels sluiten zoals de feestwinkel, snoepwinkel en de bloemist. Maarja, wat ga je dan nog bereiken behalve verder de economie slopen voor een handjevol winkels?
Zeker, maar vaak is het gebruikelijk dat je zelf ook een rouwboeketje meeneemt of iets om op de kist te leggen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Die bloemist kan het toch direct bij de begrafenis afleveren?
Ja lijkt me ook.quote:Op zondag 13 december 2020 20:11 schreef GemMagic het volgende:
Winkels sluiten is alles wat ze kunnen doen. Avondklokken en lockdowns kun je op persoonlijke titel negeren. Wat mij betreft zijn alle winkels essentieel, maar als er één winkel steevast super druk was rond kerst, is het de supermarkt. Niet sluiten, maar beter reguleren. Biedt overal pickup service, forceer looprichting, kijk wat op elke locatie mogelijk en nodig is. Dat helpt toch veel meer?
WC papier kan je prima zonder 3 weken, iedereen koopt toch wat extra.quote:Op zondag 13 december 2020 19:48 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat je het vooral moet als "Wat is essentieel om de komende 3/4 weken te overleven?"
En dan heb je genoeg aan eten, drinken, wc-papier en indien nodig medicijnen. Al het andere kan dan over een week of 3/4 weer.
Pak je toch een tondeuze of een schaar als je haar écht in de weg zit?quote:Op zondag 13 december 2020 20:16 schreef macca728 het volgende:
Maar kapper e.d. kan ook essentieel zijn, bouwmarkt ook, als er wat kapot gaat.
Ja eten ook.....quote:Op zondag 13 december 2020 20:18 schreef Fred het volgende:
[..]
Pak je toch een tondeuze of een schaar als je haar écht in de weg zit?
Bouwmarkt kan je vast nog wel online bestellen en ter plaatse ophalen of laten bezorgen.
Ik heb nog nooit van mijn leven witgoed uitgezocht in een winkel. Gewoon online bestellen en morgen staat-ie al te draaien.quote:Op zondag 13 december 2020 20:24 schreef HPoi het volgende:
Ligt er maar aan he. Als je wasmachine kapot gaat is een witgoedwinkel ook essentieel. (ook al doe je dat natuurlijk tegenwoordig online, maar dat is met eten ook zo, dus dat telt niet)
Bij Lidl en Aldi kan je al geen eten bestellen, krijg je oneerlijke concurrentie.quote:Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van mijn leven witgoed uitgezocht in een winkel. Gewoon online bestellen en morgen staat-ie al te draaien.
Eten zou natuurlijk net zo goed kunnen, de vraag is of AH, Jumbo, Lidl, Aldi, Coop, Plus, etc dat kunnen wel kunnen bolwerken met hun huidige distributie infrastructuur.
Dan zou je juist weer zeggen dat kappers essentieel zijn. Dat kan niet online.quote:Op zondag 13 december 2020 20:24 schreef HPoi het volgende:
Ligt er maar aan he. Als je wasmachine kapot gaat is een witgoedwinkel ook essentieel. (ook al doe je dat natuurlijk tegenwoordig online, maar dat is met eten ook zo, dus dat telt niet)
Helaas liggen er mensen nu in het ziekenhuis en gaan er mensen dood omdat ze allemaal tegelijk kleding willen passen in winkels en wasmachines willen uitzoeken.quote:Op zondag 13 december 2020 20:28 schreef macca728 het volgende:
En ik koop mijn wasmachine wel bij een witgoedzaak, want als ik problemen heb staan ze vandaag bij mij het te maken. Maar dat is voor iedereen ook anders, sommigen willen kleding passen in een winkel.
Expert is een middenweg: Je kunt online bestellen, maar je bestelling is aan een fysiek filiaal in de regio gekoppeld. Waar je heen kunt als het mis gaat.quote:Op zondag 13 december 2020 20:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
En ik koop mijn wasmachine wel bij een witgoedzaak, want als ik problemen heb staan ze vandaag bij mij het te maken.
Dan moeten winkels hun bezoekers reguleren net als de horeca moest doen.....quote:Op zondag 13 december 2020 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Helaas liggen er mensen nu in het ziekenhuis en gaan er mensen dood omdat ze allemaal tegelijk kleding willen passen in winkels en wasmachines willen uitzoeken.
@Kluun1985quote:Op zondag 13 december 2020 20:40 schreef Sorella het volgende:
Blijven de tandartsen en dierenartsen wel open ?
Dat doen de winkels ook, maar alsnog lopen de besmettingen op sinds we massaal aan het shoppen zijn geslagen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:58 schreef macca728 het volgende:
Dan moeten winkels hun bezoekers reguleren net als de horeca moest doen.....
Als ze het goed doen, komen die besmettingen ergens anders vandaan.quote:Op zondag 13 december 2020 21:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat doen de winkels ook, maar alsnog lopen de besmettingen op sinds we massaal aan het shoppen zijn geslagen.
Wat is "goed" in dit geval?quote:Op zondag 13 december 2020 21:12 schreef macca728 het volgende:
Als ze het goed doen, komen die besmettingen ergens anders vandaan.
Kleding kan je gewoon online bestellen. Ik koop 2 keer per jaar kleding dus een maandje geen kleren kunnen halen in de winkel ga je niet dood aan hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:
Ik vind kleding ook wel essentieel om te kunnen halen eigenlijk. Maar dan kan een bouwmarkt weer beargumenteren dat klussen essentieel kan zijn omdat een dak boven je hoofd een eerste levensbehoefte is
Dan moet je er een paar BOA's bij zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 21:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is "goed" in dit geval?
Wat je nu ziet gebeuren is dat in winkels voldoende afstand is, maar dat voor de winkels lange rijen staan waarin niemand zich verantwoordelijk lijkt te voelen om 1,5m afstand te houden.
Nu niet. Ietsje hierboven schreef ik al dat ik tot 22 januari moet wachten op een nieuwe printer, en ik vermoed dat er veel winkels zijn die de bezorgdatum gaan verlengen, want het is onwijs druk.quote:Op zondag 13 december 2020 20:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van mijn leven witgoed uitgezocht in een winkel. Gewoon online bestellen en morgen staat-ie al te draaien.
Eten zou natuurlijk net zo goed kunnen, de vraag is of AH, Jumbo, Lidl, Aldi, Coop, Plus, etc dat kunnen wel kunnen bolwerken met hun huidige distributie infrastructuur.
Ja met supermarkten ook. Alles is megadruk, de post kon het al niet aan.quote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu niet. Ietsje hierboven schreef ik al dat ik tot 22 januari moet wachten op een nieuwe printer, en ik vermoed dat er veel winkels zijn die de bezorgdatum gaan verlengen, want het is onwijs druk.
Hoor je dat ook? Dat is het geluid van het gehuil van de sorteerturken en bezorgkoelies van postnl wat je zachtjes hoort galmenquote:Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje meequote:Op zondag 13 december 2020 18:09 schreef DW457 het volgende:
Oliebollenkraam? Niet echt essentieel, lijkt me.
Zeker bij de populaire kramen staat vaak een ellenlange wachtrij, lijkt me dat je dat nu juist niet wilt hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje mee
Die blijven gewoon open, want die verkopen doorgaans niet aan consumenten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als de helft die kapjes onder hun kin laten bungelen helpt het inderdaad geen bal. En als we dan ook nog op 5 cm, van elkaar gaan staan omdat je perse wil ‘shoppen’ in een winkelcentrum, tja.... dan helpt niks.quote:Op zondag 13 december 2020 21:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze het goed doen, komen die besmettingen ergens anders vandaan.
En mondkapjes helpen dus ook geen ruk, zie Duitsland ook.
Ja bij bakkers ook, die hebben veel kleinere winkels.quote:Op zondag 13 december 2020 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zeker bij de populaire kramen staat vaak een ellenlange wachtrij, lijkt me dat je dat nu juist niet wilt hebben.
ik gok dat je uit een dorp komt? Daar zijn mensen veel chiller.quote:Op zondag 13 december 2020 22:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja bij bakkers ook, die hebben veel kleinere winkels.
Je moet je oliebollen toch ergens halen. Bij onze bakker staat een rij van 3 uur op 30/31 december.
Je kan beter alles open laten, afstand handhaven, winkels die dat niet doen sluiten en mensen moeten gewoon meer thuis blijven.
Nee klopt, daar zul je of moeten handhaven of alles dichtgooien.quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik gok dat je uit een dorp komt? Daar zijn mensen veel chiller.
Afstand handhaven in de 'grote'stad is niet te doen joh met al die mongolen daar
Van vrijdag 11 december verplaatst naar 22 januari is wel heel apart.quote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu niet. Ietsje hierboven schreef ik al dat ik tot 22 januari moet wachten op een nieuwe printer, en ik vermoed dat er veel winkels zijn die de bezorgdatum gaan verlengen, want het is onwijs druk.
En ik heb al betaald dus ik hoop dat het ook echt uiteindelijk geleverd wordtquote:Op zondag 13 december 2020 22:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Van vrijdag 11 december verplaatst naar 22 januari is wel heel apart.
Succes bij Aldi en Lidl en de andere supermarkten waar je niets online kan kopen.quote:
Heb mijn fiets zaterdag naar de fietsenmaker gebracht en ik kan hem waarschijnlijk pas na dinsdag ophalen. Deze laatste fopmaatregel gaat mij zeer chagrijnig maken als ze hem daadwerkelijk invoeren.quote:Op zondag 13 december 2020 19:48 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat je het vooral moet als "Wat is essentieel om de komende 3/4 weken te overleven?"
En dan heb je genoeg aan eten, drinken, wc-papier en indien nodig medicijnen. Al het andere kan dan over een week of 3/4 weer.
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmermanquote:Op zondag 13 december 2020 22:02 schreef Enchanter het volgende:
Essentieel : bakker , slager , groentewinkel , supermarkt , drogist en apotheek
Niet essentieel: Bouwmarkten , Ikea , keuken en badkamerspeciaalzaken , kledingwinkels , etc
Zoiets zal het zijn denk ik
Ja dit en voor veel mensen is het nodig om naar het werk te gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb mijn fiets zaterdag naar de fietsenmaker gebracht en ik kan hem waarschijnlijk pas na dinsdag ophalen. Deze laatste fopmaatregel gaat mij zeer chagrijnig maken als ze hem daadwerkelijk invoeren.
Ja kleding ook als je uit je broek scheurt.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmerman
En hier kan je vrij makkelijk een deurbeleid voeren lijkt me.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmerman
Pakketbezorging valt ook weg, niet essentieel.quote:Op zondag 13 december 2020 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Succes bij Aldi en Lidl en de andere supermarkten waar je niets online kan kopen.
Je kan niet alles online kopen.
'quote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:
Ik vind kleding ook wel essentieel om te kunnen halen eigenlijk. Maar dan kan een bouwmarkt weer beargumenteren dat klussen essentieel kan zijn omdat een dak boven je hoofd een eerste levensbehoefte is
Omdat men daar ten eerste meer kennis heeft en dus advies kunnen geven, en mogen andere zaken ook nog wat verdienen? De kans is groter dat je corona oploopt in een drukke supermarkt dan een dierenwinkel.quote:Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Er liggen altijd mensen in het ziekenhuis die doodgaan.quote:Op zondag 13 december 2020 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Helaas liggen er mensen nu in het ziekenhuis en gaan er mensen dood omdat ze allemaal tegelijk kleding willen passen in winkels en wasmachines willen uitzoeken.
Niet met afterpay of klarna betalenquote:Op zondag 13 december 2020 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik heb al betaald dus ik hoop dat het ook echt uiteindelijk geleverd wordt
quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef quirina het volgende:
Ik ga nooit naar Lidl en Aldi.
Maar misschien moet je het eens bij andere winkels zoeken dan.
Alternatieven zijn er voldoende.
Niet iedereen is zo rijk als jij. En niet iedereen bankiert onlinequote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef quirina het volgende:
Om dezelfde reden waardoor je in Duitsland ook geen Glühwein meer op straat kan kopen. Daarbij, heb je wel eens bij een drukke oliebollenkraam gestaan wanneer het begint te regenen?quote:Op zondag 13 december 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje mee
Het gaat mij meer om het onderscheid. Waarom een dierenwinkel wel, maar een tuincentrum niet?quote:Op zondag 13 december 2020 23:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat men daar ten eerste meer kennis heeft en dus advies kunnen geven, en mogen andere zaken ook nog wat verdienen? De kans is groter dat je corona oploopt in een drukke supermarkt dan een dierenwinkel.
gewoon even de medicijnen ophalen voor je oma of opa is wel net zo netjesquote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Er komen bovengemiddeld veel ouderen bij de apotheek. Dit zijn het waarschijnlijk niet gewend om online hun medicatie aan te vragen
Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee gehad. Dat de levering nu wat langer duurt-veel langer helaas- is voor hen ook heel vervelend maar het is gewoon niet anders.quote:Op zondag 13 december 2020 23:36 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Niet met afterpay of klarna betalen
Glühwein to go mag in Nederland schijnbaar ook niet.quote:Op zondag 13 december 2020 23:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waardoor je in Duitsland ook geen Glühwein meer op straat kan kopen. Daarbij, heb je wel eens bij een drukke oliebollenkraam gestaan wanneer het begint te regenen?
Ik snap de regel: "Het moet er sober uitzien, dus geen kerstversiering" niet. Echt, hoe kil wil je het hebben?quote:Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Glühwein to go mag in Nederland schijnbaar ook niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-horeca-nederland
Daar moet je dan wel de middelen voor hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef quirina het volgende:
Je krijgt natuurlijk wel afbakeningsproblematiek dan. Wanneer wordt een bouwmarkt een tuincentrum?quote:Op zondag 13 december 2020 23:28 schreef Pinuts het volgende:
Vind zelf niet dat de bouwmark essentieel is, maar goed, daar valt nog over te discussiëren. Maar waarom zou een tuincentrum essentieel zijn? Daar gaat iedereen nu juist met kerst lekker naar de kerstshow kijken
Ja en zo zijn er ontzettend veel essentiële functies.quote:Op maandag 14 december 2020 02:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je krijgt natuurlijk wel afbakeningsproblematiek dan. Wanneer wordt een bouwmarkt een tuincentrum?
Nog los van het “waarom wel de gamma en niet de Ikea” gezeik. Dat moet je ook zo veel mogelijk vermijden. Is toch fnuikend voor het draagvlak.
Aan de andere kant. Hier was van de zomer plotsklaps het slot op de buitendeur kapot. Dan ben je toch wel heel blij dat je even snel een nieuwe kunt halen om dat te fixen. Dat vind ik wel degelijk een essentiële functie.
Ik vond Zooplus best duur geworden voor mijn kattenbrokjes.quote:Op zondag 13 december 2020 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zooplus. Krijg je het thuis en is prima spul.
Bouwmarkt is zeer essentieel. Denk aan zaken als veiligheid (hang en sluitwerk, brand/rookmelders) zaken die in de basisbehoeften voorzien (elektra, sanitair, watervoorziening, verwarming) maar ook fiets en auto-onderdelen en zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 13 december 2020 23:28 schreef Pinuts het volgende:
Vind zelf niet dat de bouwmark essentieel is, maar goed, daar valt nog over te discussiëren. Maar waarom zou een tuincentrum essentieel zijn? Daar gaat iedereen nu juist met kerst lekker naar de kerstshow kijken
Blijven online winkels dan wel open?quote:Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 06:32 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Blijven online winkels dan wel open?
Geen uitzonderingen aub. Dat maakt het alleen maar "verwarrend" voor mensen die van plan zijn het grijs gebied op te zoeken.quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Merk rondom mij heen en ook online dat er nogal verschillende meningen zijn betreft wat nu wel en geen essentiële winkels zijn. Zeker omdat in België het begrip essentiële winkel behoorlijk uitgebreid is.
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
Of omgekeerd geredeneerd: laat ze lekker lang open zijn zodat je 's avonds je spullen voor de dag er na kunt kopen. Vind ik ook bij supermarkten prima werken: ik ga later op de avond en dan is het echt rustig.quote:Op maandag 14 december 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Ik gok/hoop dat bouwmarkten open mogen van 8u tot 16u ofzo. Als het echt nodig is kan jij of je klusser er toch nog terecht.
S avonds of in het weekend is vaak minder essentieel geklus, alhoewel ik de Gamma niet eens heel erg druk vond dit weekend.
Oud en nieuw vieren dit jaarquote:Op maandag 14 december 2020 06:59 schreef Elan het volgende:
Het is niet dat alleen de supermarkt essentieel is. Oliebollenkraam verkoopt voedsel en mag dus sowieso open blijven.
Wat dacht je na vuurwerkverbod ook nog een oud en nieuw zonder oliebollen![]()
Mensen moeten niet zo janken, pakketjes die binnen een dag bezorgd worden is in nederland misschien normaal maar in de rest van europa vrij uitzonderlijk.quote:Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee gehad. Dat de levering nu wat langer duurt-veel langer helaas- is voor hen ook heel vervelend maar het is gewoon niet anders.
Wat moet je nou met een printerquote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan naar hopen dat het afhaalpunt, bij ons een tabak en tijdschriftenwinkel, als essentieel gezien wordt.quote:Op maandag 14 december 2020 07:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mensen moeten niet zo janken, pakketjes die binnen een dag bezorgd worden is in nederland misschien normaal maar in de rest van europa vrij uitzonderlijk.
ik klus best veel maar ben toch echt al maanden niet meer bij de bouwmarkt geweest. Prima online te bestellen!quote:Op maandag 14 december 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Ik gok/hoop dat bouwmarkten open mogen van 8u tot 16u ofzo. Als het echt nodig is kan jij of je klusser er toch nog terecht.
S avonds of in het weekend is vaak minder essentieel geklus, alhoewel ik de Gamma niet eens heel erg druk vond dit weekend.
wat van dit alles lukt niet online?quote:Op maandag 14 december 2020 06:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Bouwmarkt is zeer essentieel. Denk aan zaken als veiligheid (hang en sluitwerk, brand/rookmelders) zaken die in de basisbehoeften voorzien (elektra, sanitair, watervoorziening, verwarming) maar ook fiets en auto-onderdelen en zo kun je nog wel even doorgaan.
Ja maar wat jij zegt, als het ophaalpunt dan maar open blijft.quote:Op maandag 14 december 2020 07:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik klus best veel maar ben toch echt al maanden niet meer bij de bouwmarkt geweest. Prima online te bestellen!
Nee fiets repareren gaat wat lastig online.quote:Op maandag 14 december 2020 07:43 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wat van dit alles lukt niet online?
Want de bouwmarkt repareert ook fietsen?quote:Op maandag 14 december 2020 07:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee fiets repareren gaat wat lastig online.
Er zijn btw fietsenmakers die gewoon naar je huis komen, btw.quote:Op maandag 14 december 2020 07:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee fiets repareren gaat wat lastig online.
Een lekkende waterleiding, defecte rookmelder of een kapot slot kan over het algemeen niet minstens een dag wachten.quote:Op maandag 14 december 2020 07:43 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wat van dit alles lukt niet online?
Paniek, de rookmelder is defect!quote:Op maandag 14 december 2020 07:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Een lekkende waterleiding, defecte rookmelder of een kapot slot kan over het algemeen niet minstens een dag wachten.
Loodgieter, online, slotenmaker. Gaat allemaal prima. Is t ideaal? Nee, maar t kan wel. We hebben dit aan onszelf te danken, he? We zijn massaal naar de bouwmarkt gegaan toen werd opgeroepen thuis te blijven. We hebben toen laten zien dat we te eigenwijs zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 07:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Een lekkende waterleiding, defecte rookmelder of een kapot slot kan over het algemeen niet minstens een dag wachten.
Ik ben niet naar de bouwmarkt geweest hoorquote:Op maandag 14 december 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Loodgieter, online, slotenmaker. Gaat allemaal prima. Is t ideaal? Nee, maar t kan wel. We hebben dit aan onszelf te danken, he? We zijn massaal naar de bouwmarkt gegaan toen werd opgeroepen thuis te blijven. We hebben toen laten zien dat we te eigenwijs zijn.
Dan is de kans klein dat je hem nu n paar weken niet kan missen.quote:Op maandag 14 december 2020 07:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben niet naar de bouwmarkt geweest hoor
Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op maandag 14 december 2020 07:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan is de kans klein dat je hem nu n paar weken niet kan missen.
Denk dat je t wel overleefd.quote:Op maandag 14 december 2020 07:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Er zijn mensen met twee linker handen. Die zijn nog nooit in een bouwmarkt geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 07:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Zou je wel serieus moeten nemen ja, verder maar goed dat jij niet mag bepalen wat essentieel is. Slotenmakers kunnen natuurlijk nooit al het werk aan dat het resultaat is als mensen niet meer zelf sloten mogen vervangen, en dus letterlijk iedereen met een verrot slot verplicht een beroep op hun moet doen.quote:Op maandag 14 december 2020 07:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Paniek, de rookmelder is defect!
en verder... de bouwsupermarkt waar je vrolijk kan winkelen dicht.
Slotenwinkel en warmteservice open.
Een online slotenmaker nog wel, dan komt er dus iemand aan je deur om je slot te maken zodat jij niet meer naar de bouwmarkt hoeft. Lekker Corona-proefquote:Op maandag 14 december 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Loodgieter, online, slotenmaker. Gaat allemaal prima. Is t ideaal? Nee, maar t kan wel. We hebben dit aan onszelf te danken, he? We zijn massaal naar de bouwmarkt gegaan toen werd opgeroepen thuis te blijven. We hebben toen laten zien dat we te eigenwijs zijn.
Wat is je punt? Met 2000 man in een bouwmarkt is wel coronaproof?quote:Op maandag 14 december 2020 08:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Een online slotenmaker nog wel, dan komt er dus iemand aan je deur om je slot te maken zodat jij niet meer naar de bouwmarkt hoeft. Lekker Corona-proef![]()
Nog buiten het kostenplaatje en feit dat vaklui al om komen in het werk en helemaal geen tijd en personeel hebben om op stel en sprong even 200 % meer werk te verzetten omdat elke Jan Lul met een verrot schuurslot ze op belt met het verzoek om direct langs te komen
.
Ja 2 jaar wachttijd en tegen een flink uurtarief.quote:Op maandag 14 december 2020 08:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Alleen de voedselwinkels en apotheken zijn essentieel.
Letop alleen de zaak gaat dicht een ondernemer kan nog gerust bij je thuis komen om reparaties te verrichten.
De bouwmarkt kan ook prima maximaal 30 mensen binnenlaten bv.quote:Op maandag 14 december 2020 08:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Met 2000 man in een bouwmarkt is wel coronaproof?
En nogmaals, we zijn met z'n allen te stom geweest en kunnen ons niet aan een paar simpele regels houden, totdat het echt verboden wordt (en zelfs dan niet). Dus tsja, we hebben het echt aan ons zelf te danken.
En we hebben allemaal prima laten zien dat dat ook niet werkt. We zijn gewoon hardleers. Dus tsja, dan maar zo.quote:Op maandag 14 december 2020 08:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
De bouwmarkt kan ook prima maximaal 30 mensen binnenlaten bv.
Hou toch eens op met dat ‘aan onszelf te danken’. Sommige wellicht, de meeste mensen houden zich wel zover mogelijk aan regels en gaan niet funshoppen. Ik weet zeker dat jij het afgelopen jaar ook bij iemand op minder dan 1,5 meter in de buurt bent geweest of naar de supermarkt bent geweest terwijl je ook online kon bestellen.quote:Op maandag 14 december 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen wat zelf CV onderhoud kunnen doen of denk eens aan de lekkende kraan repareren.quote:Op maandag 14 december 2020 08:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je wel serieus moeten nemen ja, verder maar goed dat jij niet mag bepalen wat essentieel is. Slotenmakers kunnen natuurlijk nooit al het werk aan dat het resultaat is als mensen niet meer zelf sloten mogen vervangen, en dus letterlijk iedereen met een verrot slot verplicht een beroep op hun moet doen.
Geen idee wat je bedoelt met warmteservice, maar als je doelt op bedrijven als Feenstra, die werken eigenlijk alleen op basis van contracten en ook hier hetzelfde verhaal als de slotenmakers. Zijn simpelweg te weinig vaklui om iedereen te kunnen bedienen.
Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.quote:Op maandag 14 december 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Loodgieter, online, slotenmaker. Gaat allemaal prima. Is t ideaal? Nee, maar t kan wel.
Heel veel winkels gaan onder het kopje essentieel vallen denk ik, dierenwinkel (want speciaal voer enz.), drogisterijen, slager, bakker. Een standaard winkelcentrum zal dus alleen de fotograaf en kapper moeten sluiten.quote:Op maandag 14 december 2020 08:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Alleen de voedselwinkels en apotheken zijn essentieel.
Letop alleen de zaak gaat dicht een ondernemer kan nog gerust bij je thuis komen om reparaties te verrichten.
En de kleding winkels, of denk aan de electrozaak zoals mediamarkt, EP, Expert whatever zijn allemaal niet essentieel, als je TV stuk gaat jammer dan is geen 1e levensbehoefte.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Stoorzendert het volgende:
onder het kopje essentieel vallen denk ik, dierenwinkel (want speciaal voer enz.), drogisterijen, slager, bakker. Een standaard winkelcentrum zal dus alleen de fotograaf en kapper mo
Oh nou hier komen ze volgendeweek zonnepanelen installeren, maar bang voor Covid nee...quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.
Naja, t is wel zo. Misschien jij niet, misschien ik niet, maar die grote massa mensen die massaal naar de winkels gaan en op black friday hutje mutje op elkaar staan om twee tientjes te 'besparen' voor een of ander luxe goed, die wel.quote:Op maandag 14 december 2020 09:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat ‘aan onszelf te danken’. Sommige wellicht, de meeste mensen houden zich wel zover mogelijk aan regels en gaan niet funshoppen. Ik weet zeker dat jij het afgelopen jaar ook bij iemand op minder dan 1,5 meter in de buurt bent geweest of naar de supermarkt bent geweest terwijl je ook online kon bestellen.
Ja, en die sukkels werken nog zwaardere maatregelen in de hand waar wij met z'n allen de dupe van zijn. Dus bedank ze maar alvast.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:
Als de niet-essentiele winkels in Nederland en Duitsland gesloten zijn, dan gaan de Nederlanders gewoon naar Belgie voor de niet-essentiele winkels.
Op deze manier gaat het niet werken, he?
Die zullen inderdaad moeten sluiten. Met een standaard winkelcentrum bedoel ik de kleine winkelcentra in de wijken, waar meestal alleen voedingsmiddelenwinkels en hier en daar een verdwaalde fotograaf of kapper zit.quote:Op maandag 14 december 2020 09:18 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
En de kleding winkels, of denk aan de electrozaak zoals mediamarkt, EP, Expert whatever zijn allemaal niet essentieel, als je TV stuk gaat jammer dan is geen 1e levensbehoefte.
Valt wel mee, mensen gaan niet vanuit Groningen naar belgie om even te schoppen, dat zal dan alleen om de grensstreek gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:
Als de niet-essentiele winkels in Nederland en Duitsland gesloten zijn, dan gaan de Nederlanders gewoon naar Belgie voor de niet-essentiele winkels.
Ze berichten alsof Duitsland een lockdown in ging a la Italie in maart.quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hier in Duitsland wel. Die lockdown waar Nederlandse media zo vol bombarie over berichten valt echt wel mee. Hoofdzaak is vooral het funshoppen verhinderen.
Alleen als ie ook loempia's verkoopt.quote:Op zondag 13 december 2020 20:47 schreef capricia het volgende:
Mijn Vietnamese nagelmanicure..blijft die open?
Dat lijkt mij geen rede om hier dan maar helemaal niks te doen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:
Zeker wel, een happy-end is gewoon een eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 13 december 2020 20:47 schreef capricia het volgende:
Mijn Vietnamese nagelmanicure..blijft die open?
Bij mij kwam toen eind maart de cv man er een nieuwe cv inzetten. Was ik ook niet blij mij want die man is daar een dagje mee bezig. Maarja, anders geen warm water/kachel.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.
Dvp's mogen blijven werken.quote:Op maandag 14 december 2020 08:16 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb hier gewoon klanten afspraken staan deze week, die blijven staan.
Ik ga niet dicht, de groeten 👍
stel stel stel......quote:Op maandag 14 december 2020 10:31 schreef hartloper het volgende:
Stel je telefoon of laptop sneuvelt. Kun je dan wel naar een reparatie winkel?
Basisonderwijs zeker, voor het voortgezet onderwijs is er een goed online alternatief. Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie en een ander topic. Om hier ontopic te blijven beperken we ons tot de winkels.quote:
Niet helemaal stel dat onderwijs essentieel is dan zouden winkels die hieraan bijdragen open moeten blijven (bijv. computerwinkels, schoolspullen etc.).quote:Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Basisonderwijs zeker, voor het voortgezet onderwijs is er een goed online alternatief. Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie en een ander topic. Om hier ontopic te blijven beperken we ons tot de winkels.
Want die kan je niet online kopen? Daarbij hebben we het over een aantal weken, niet over een permanente situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 10:51 schreef Collide het volgende:
[..]
Niet helemaal stel dat onderwijs essentieel is dan zouden winkels die hieraan bijdragen open moeten blijven (bijv. computerwinkels, schoolspullen etc.).
Dam van plezier oftewel hoerenquote:
Nee, maar er mogen er helemaal geen 2000 in. Hooguit 30 en dat is gezien de oppervlakte en de diversiteit in aanbod echt prima te doen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Met 2000 man in een bouwmarkt is wel coronaproof?
En nogmaals, we zijn met z'n allen te stom geweest en kunnen ons niet aan een paar simpele regels houden, totdat het echt verboden wordt (en zelfs dan niet). Dus tsja, we hebben het echt aan ons zelf te danken.
Alleen is dat niet de realiteit die we de afgelopen tijd hebben gezien, en mede daardoor komen er nu strenge maatregelen aan. Voorbeeld hiervan was Eindhoven. En dit was niet de enige plek waar het fout ging.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, maar er mogen er helemaal geen 2000 in. Hooguit 30 en dat is gezien de oppervlakte en de diversiteit in aanbod echt prima te doen.
Hoe bedoel je dat dat niet de realiteit is, alle winkels voeren zonder uitzonderingen een mandjesbeleid of er mogen maximaal 2 of 3 klanten tegelijk naar binnen. In het ergste geval staat er buiten dus een rij. Buiten raak je niet besmet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Alleen is dat niet de realiteit die we de afgelopen tijd hebben gezien, en mede daardoor komen er nu strenge maatregelen aan. Voorbeeld hiervan was Eindhoven. En dit was niet de enige plek waar het fout ging.
Dat je buiten niet besmet kan raken, lijkt me onzin. Dat de kans kleiner is geloof ik wel. Maar wanneer je in een drukke winkelstraat loopt, buiten, zonder mondkapje (want ja, buiten) en iemand met corona (bewust of onbewust) hoest in je gezicht of je loopt net door die wolk heen, dan raak je toch echt wel besmet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat dat niet de realiteit is, alle winkels voeren zonder uitzonderingen een mandjesbeleid of er mogen maximaal 2 of 3 klanten tegelijk naar binnen. In het ergste geval staat er buiten dus een rij. Buiten raak je niet besmet.
Dat gesteggel over drukte in binnensteden is gewoon een politiek spelletje tussen burgermeesters enerzijds en kabinet anderzijds welke elkaar al sinds de zomer verwijten maken dat de een de ander in de steek laat aangaande de corona-aanpak op regionaal en lokaal niveau. https://www.ad.nl/politie(...)s-de-zomer~ac3a09c3/
Als ik het kabinet was zou ik me vooral lekker druk maken over de besmettingen binnenhuis, want het is natuurlijk geen toeval dat we 10 dagen na sinterklaas zitten en de besmettingen de pan uit rijzen.
Dan kun je vervolgens als 'straf' wel doodleuk alle winkels wel sluiten, maar vervolgens gaan mensen zich vervelen en alleen nog maar meer de gezelligheid bij vrienden en familie zoeken.
Nog buiten de gigantische kosten die dat met zich meebrengt om de detailhandel te compenseren en de miljoenen aan misgelopen BTW.
Is absoluut geen onzin.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat je buiten niet besmet kan raken, lijkt me onzin. Dat de kans kleiner is geloof ik wel. Maar wanneer je in een drukke winkelstraat loopt, buiten, zonder mondkapje (want ja, buiten) en iemand met corona (bewust of onbewust) hoest in je gezicht of je loopt net door die wolk heen, dan raak je toch echt wel besmet.
Als je te goed kijkt vrees ik van wel.....quote:Op zondag 13 december 2020 18:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De muisjes voor de slang liggen niet in de AH nee.
Hmm, ja, dat is het een beetje met de vele onderzoeken op het moment. Dat de kans kleiner is buiten, daar is iedereen het wel over eens. Evenals dat afstand een heel belangrijke factor is, zoals je [url=https://www.lc.nl/friesland/noardeast-fryslan/Coronabrandhaard-Dokkum-ben-je-in-de-buitenlucht-toch-niet-veilig-voor-het-coronavirus-25918747.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F]hier[/url] weer kunt lezen. In een drukke volle winkelstraat kan je die afstand niet houden, dus neemt de kans op besmetting ook buiten weer toe.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Is absoluut geen onzin.
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
Wat natuurlijk wel problematisch is zijn de volle bussen en trams richting het centrum, maar het echte gevaar schuilt gewoon in het gedrag achter de voordeur.
Als je bed doorzakt of je dak lekt, moet je toch naar de bouwmarkt om het te repareren? CV ketel gaat stuk? Lijkt me vrij essentieel. Natuurlijk kan je dat gewoon online bestellen, maar dat kan met kattenvoer ook.quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Voor mij essentiële winkels:
- Supermarkten
- Drogisterijen
- Apotheken
- Tankstations
- Dierenwinkels
Buiten dierenwinkels zijn dit ook de enige winkels waar ik wekelijks/maandelijks kom. Dingen als Media Markt, tuincentra, kledingwinkels, Ikea etc. vallen imo niet onder essentieel en zullen wel dicht gaan verwacht ik, of ze mogen maar een maximaal aantal mensen binnen laten. Of het nou meer goed of kwaad doet laat ik maar ff in het midden. Maja, als je iets wil hebben: tegenwoordig heeft elk bedrijf een webshop.Ja oke, een nieuwe broek of een paar nieuwe schoenen is misschien onhandig, dat wil je liever ter plekke passen, maar voor de meeste producten in niet-essentiële winkels is de webshop de komende weken wellicht het enige alternatief.
Oliebollenkraam...quote:Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
Maar hoe acuut is dat? Ik vind persoonlijk dierenwinkels ook een twijfelgeval, maar bouwmarkten is voor mij duidelijk en niet essentieel.quote:Op maandag 14 december 2020 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je bed doorzakt of je dak lekt, moet je toch naar de bouwmarkt om het te repareren? CV ketel gaat stuk? Lijkt me vrij essentieel. Natuurlijk kan je dat gewoon online bestellen, maar dat kan met kattenvoer ook.
In 99 van de 100 gevallen kan dat prima wachten en zo niet, dan kan je, meestal zelfs op kosten van de verzekering, een vakman laten komen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind een bouwmarkt ook wel essentieel, wat als er wat aan je huis mankeert.
Je en als dat niet kan?quote:Op maandag 14 december 2020 12:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
In 99 van de 100 gevallen kan dat prima wachten en zo niet, dan kan je, meestal zelfs op kosten van de verzekering, een vakman laten komen.
In België zijn alle cafes een afhaaldienst begonnen als loophole.quote:
Als er eoa koppelstuk gaat lekken van een leiding wat simpel te verhelpen is door een nieuwe te kopen.quote:
Tsja, als de lekkage echt niet kan wachten en de boel dicht is, zal je toch een loodgieter moeten laten komen of het onderdeel online bestellen en een paar dagen moeten wachten. T is niet anders. Trouwens, bij de Hornbach zag ik nu ook een Drive-thru (zoals zij dat noemen), zou best kunnen dat die wél open mogen blijven omdat je dan je auto niet uit hoeft. Dat is dan goed nieuws voor jou en je koppelstukje.quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als er eoa koppelstuk gaat lekken van een leiding wat simpel te verhelpen is door een nieuwe te kopen.
Als er één artikel goed online te kopen is...is dat het wel. Daarvoor zullen mensen niet massaal naar de supermarkt gaan, denk ik zo.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef alopio het volgende:
Je moet natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de supermarkt gaat en je daar extra drukte krijgt omdat je daar zaken moet kopen omdat andere winkels dicht zijn. Denk hierbij aan dierenvoeding, verzorgingsproducten, sigaretten, Staatsloterij en alcohol.
ik denk dat die dingen ook uit de schrappen moeten. Alcohol kan je na 20u ook niet kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef alopio het volgende:
Je moet natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de supermarkt gaat en je daar extra drukte krijgt omdat je daar zaken moet kopen omdat andere winkels dicht zijn. Denk hierbij aan dierenvoeding, verzorgingsproducten, sigaretten, Staatsloterij en alcohol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |