Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.quote:Op maandag 14 december 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Loodgieter, online, slotenmaker. Gaat allemaal prima. Is t ideaal? Nee, maar t kan wel.

Heel veel winkels gaan onder het kopje essentieel vallen denk ik, dierenwinkel (want speciaal voer enz.), drogisterijen, slager, bakker. Een standaard winkelcentrum zal dus alleen de fotograaf en kapper moeten sluiten.quote:Op maandag 14 december 2020 08:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Alleen de voedselwinkels en apotheken zijn essentieel.
Letop alleen de zaak gaat dicht een ondernemer kan nog gerust bij je thuis komen om reparaties te verrichten.

En de kleding winkels, of denk aan de electrozaak zoals mediamarkt, EP, Expert whatever zijn allemaal niet essentieel, als je TV stuk gaat jammer dan is geen 1e levensbehoefte.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Stoorzendert het volgende:
onder het kopje essentieel vallen denk ik, dierenwinkel (want speciaal voer enz.), drogisterijen, slager, bakker. Een standaard winkelcentrum zal dus alleen de fotograaf en kapper mo

Oh nou hier komen ze volgendeweek zonnepanelen installeren, maar bang voor Covid nee...quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.

Naja, t is wel zo. Misschien jij niet, misschien ik niet, maar die grote massa mensen die massaal naar de winkels gaan en op black friday hutje mutje op elkaar staan om twee tientjes te 'besparen' voor een of ander luxe goed, die wel.quote:Op maandag 14 december 2020 09:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat ‘aan onszelf te danken’. Sommige wellicht, de meeste mensen houden zich wel zover mogelijk aan regels en gaan niet funshoppen. Ik weet zeker dat jij het afgelopen jaar ook bij iemand op minder dan 1,5 meter in de buurt bent geweest of naar de supermarkt bent geweest terwijl je ook online kon bestellen.

Ja, en die sukkels werken nog zwaardere maatregelen in de hand waar wij met z'n allen de dupe van zijn. Dus bedank ze maar alvast.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:
Als de niet-essentiele winkels in Nederland en Duitsland gesloten zijn, dan gaan de Nederlanders gewoon naar Belgie voor de niet-essentiele winkels.
Op deze manier gaat het niet werken, he?

Die zullen inderdaad moeten sluiten. Met een standaard winkelcentrum bedoel ik de kleine winkelcentra in de wijken, waar meestal alleen voedingsmiddelenwinkels en hier en daar een verdwaalde fotograaf of kapper zit.quote:Op maandag 14 december 2020 09:18 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
En de kleding winkels, of denk aan de electrozaak zoals mediamarkt, EP, Expert whatever zijn allemaal niet essentieel, als je TV stuk gaat jammer dan is geen 1e levensbehoefte.

Valt wel mee, mensen gaan niet vanuit Groningen naar belgie om even te schoppen, dat zal dan alleen om de grensstreek gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:
Als de niet-essentiele winkels in Nederland en Duitsland gesloten zijn, dan gaan de Nederlanders gewoon naar Belgie voor de niet-essentiele winkels.

Ze berichten alsof Duitsland een lockdown in ging a la Italie in maart.quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hier in Duitsland wel. Die lockdown waar Nederlandse media zo vol bombarie over berichten valt echt wel mee. Hoofdzaak is vooral het funshoppen verhinderen.

Alleen als ie ook loempia's verkoopt.quote:Op zondag 13 december 2020 20:47 schreef capricia het volgende:
Mijn Vietnamese nagelmanicure..blijft die open?

Dat lijkt mij geen rede om hier dan maar helemaal niks te doen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef daniela_007 het volgende:

Zeker wel, een happy-end is gewoon een eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 13 december 2020 20:47 schreef capricia het volgende:
Mijn Vietnamese nagelmanicure..blijft die open?

Bij mij kwam toen eind maart de cv man er een nieuwe cv inzetten. Was ik ook niet blij mij want die man is daar een dagje mee bezig. Maarja, anders geen warm water/kachel.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Loodgieter komt overmorgen. Mijn eigen ouders komen op dit moment hier niet over de vloer, maar we hebben straks wel 2 of 3 man die hier door het huis banjeren. Ik kijk er erg naar uit. NOT.

Dvp's mogen blijven werken.quote:Op maandag 14 december 2020 08:16 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb hier gewoon klanten afspraken staan deze week, die blijven staan.
Ik ga niet dicht, de groeten 👍

stel stel stel......quote:Op maandag 14 december 2020 10:31 schreef hartloper het volgende:
Stel je telefoon of laptop sneuvelt. Kun je dan wel naar een reparatie winkel?

Basisonderwijs zeker, voor het voortgezet onderwijs is er een goed online alternatief. Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie en een ander topic. Om hier ontopic te blijven beperken we ons tot de winkels.quote:

Niet helemaal stel dat onderwijs essentieel is dan zouden winkels die hieraan bijdragen open moeten blijven (bijv. computerwinkels, schoolspullen etc.).quote:Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Basisonderwijs zeker, voor het voortgezet onderwijs is er een goed online alternatief. Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie en een ander topic. Om hier ontopic te blijven beperken we ons tot de winkels.

Want die kan je niet online kopen? Daarbij hebben we het over een aantal weken, niet over een permanente situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 10:51 schreef Collide het volgende:
[..]
Niet helemaal stel dat onderwijs essentieel is dan zouden winkels die hieraan bijdragen open moeten blijven (bijv. computerwinkels, schoolspullen etc.).

Dam van plezier oftewel hoerenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |