abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196715950
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef XSbig het volgende:

[..]

Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmerman
En hier kan je vrij makkelijk een deurbeleid voeren lijkt me.
pi_196716171
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Succes bij Aldi en Lidl en de andere supermarkten waar je niets online kan kopen.

Je kan niet alles online kopen.
Pakketbezorging valt ook weg, niet essentieel.
  zondag 13 december 2020 @ 23:25:45 #96
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716220
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:
Ik vind kleding ook wel essentieel om te kunnen halen eigenlijk. Maar dan kan een bouwmarkt weer beargumenteren dat klussen essentieel kan zijn omdat een dak boven je hoofd een eerste levensbehoefte is
'
bestel mar bestel mar bestel mar!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 13 december 2020 @ 23:27:49 #97
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196716248
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dierenwinkels essentieel zijn. Dierenvoer kan je toch ook gewoon in supermarkten halen? Of geldt dat niet voor de exotische dieren?
Omdat men daar ten eerste meer kennis heeft en dus advies kunnen geven, en mogen andere zaken ook nog wat verdienen? De kans is groter dat je corona oploopt in een drukke supermarkt dan een dierenwinkel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196716264
Vind zelf niet dat de bouwmark essentieel is, maar goed, daar valt nog over te discussiëren. Maar waarom zou een tuincentrum essentieel zijn? Daar gaat iedereen nu juist met kerst lekker naar de kerstshow kijken :')
  zondag 13 december 2020 @ 23:32:38 #99
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716326
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 20:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Helaas liggen er mensen nu in het ziekenhuis en gaan er mensen dood omdat ze allemaal tegelijk kleding willen passen in winkels en wasmachines willen uitzoeken.
Er liggen altijd mensen in het ziekenhuis die doodgaan.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  zondag 13 december 2020 @ 23:36:21 #100
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716363
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ik heb al betaald dus ik hoop dat het ook echt uiteindelijk geleverd wordt :{
Niet met afterpay of klarna betalen :')
  zondag 13 december 2020 @ 23:36:54 #101
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196716368
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef quirina het volgende:
Ik ga nooit naar Lidl en Aldi.
Maar misschien moet je het eens bij andere winkels zoeken dan.
Alternatieven zijn er voldoende.
quote:
Niet iedereen is zo rijk als jij. En niet iedereen bankiert online
pi_196716401
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje mee
Om dezelfde reden waardoor je in Duitsland ook geen Glühwein meer op straat kan kopen. Daarbij, heb je wel eens bij een drukke oliebollenkraam gestaan wanneer het begint te regenen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 23:39:50 ]
pi_196716409
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Omdat men daar ten eerste meer kennis heeft en dus advies kunnen geven, en mogen andere zaken ook nog wat verdienen? De kans is groter dat je corona oploopt in een drukke supermarkt dan een dierenwinkel.
Het gaat mij meer om het onderscheid. Waarom een dierenwinkel wel, maar een tuincentrum niet?
pi_196716432
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Er komen bovengemiddeld veel ouderen bij de apotheek. Dit zijn het waarschijnlijk niet gewend om online hun medicatie aan te vragen
gewoon even de medicijnen ophalen voor je oma of opa is wel net zo netjes
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 23:42:09 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_196716436
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Niet met afterpay of klarna betalen :')
Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee gehad. Dat de levering nu wat langer duurt-veel langer helaas- is voor hen ook heel vervelend maar het is gewoon niet anders.
pi_196716445
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:39 schreef DW457 het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waardoor je in Duitsland ook geen Glühwein meer op straat kan kopen. Daarbij, heb je wel eens bij een drukke oliebollenkraam gestaan wanneer het begint te regenen?
Glühwein to go mag in Nederland schijnbaar ook niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-horeca-nederland
pi_196716489
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Nober het volgende:

[..]

Glühwein to go mag in Nederland schijnbaar ook niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-horeca-nederland
Ik snap de regel: "Het moet er sober uitzien, dus geen kerstversiering" niet. Echt, hoe kil wil je het hebben?
pi_196716656
Stel je gsm / laptop gaat stuk ... hoe kun je die dan laten maken als alles dicht moet?
pi_196717287
De mediamarkt is een essentiële winkel want de NPO kan anders zijn staatnieuws niet over de bevolking spuien.
Check it out
pi_196717301
quote:
Daar moet je dan wel de middelen voor hebben.
pi_196717308
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:28 schreef Pinuts het volgende:
Vind zelf niet dat de bouwmark essentieel is, maar goed, daar valt nog over te discussiëren. Maar waarom zou een tuincentrum essentieel zijn? Daar gaat iedereen nu juist met kerst lekker naar de kerstshow kijken :')
Je krijgt natuurlijk wel afbakeningsproblematiek dan. Wanneer wordt een bouwmarkt een tuincentrum?

Nog los van het “waarom wel de gamma en niet de Ikea” gezeik. Dat moet je ook zo veel mogelijk vermijden. Is toch fnuikend voor het draagvlak.

Aan de andere kant. Hier was van de zomer plotsklaps het slot op de buitendeur kapot. Dan ben je toch wel heel blij dat je even snel een nieuwe kunt halen om dat te fixen. Dat vind ik wel degelijk een essentiële functie.
zie email 27 oktober
pi_196717416
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 02:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je krijgt natuurlijk wel afbakeningsproblematiek dan. Wanneer wordt een bouwmarkt een tuincentrum?

Nog los van het “waarom wel de gamma en niet de Ikea” gezeik. Dat moet je ook zo veel mogelijk vermijden. Is toch fnuikend voor het draagvlak.

Aan de andere kant. Hier was van de zomer plotsklaps het slot op de buitendeur kapot. Dan ben je toch wel heel blij dat je even snel een nieuwe kunt halen om dat te fixen. Dat vind ik wel degelijk een essentiële functie.
Ja en zo zijn er ontzettend veel essentiële functies.
pi_196717515
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zooplus. Krijg je het thuis en is prima spul.
Ik vond Zooplus best duur geworden voor mijn kattenbrokjes.
Ik bestel ze nu bij Petgamma. Beetje spannend want de site zag er wat krakkemikkig uit.
Maar het blijkt een Duitse winkel te zijn.
Dinsdag bestelling gedaan, woensdag de brokken binnen.
Pakket zag er netjes uit. De zakken zijn schoon en netjes en nog 'luchtdicht' (laatste bestelling bij Zooplus zat er een klein scheurtje in de zak).

Geen idee of ze jouw keus ook in het assortiment hebben :)

https://www.petgamma.nl/
pi_196717690
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:28 schreef Pinuts het volgende:
Bouwmarkt is zeer essentieel. Denk aan zaken als veiligheid (hang en sluitwerk, brand/rookmelders) zaken die in de basisbehoeften voorzien (elektra, sanitair, watervoorziening, verwarming) maar ook fiets en auto-onderdelen en zo kun je nog wel even doorgaan.

Wat men in België deed was niet essentiële winkels doordeweeks openen en in het weekend sluiten. Aangezien dat ook hier veelal de momenten zijn waarop het te druk is zou dat nog wel een aardig compromis zijn.

Helemaal sluiten zou dom zijn aangezien we de infrastructuur hier helemaal niet hebben om alles maar online te bestellen. Dat zag je in maart al ontstaan, en toen waren de winkels zelfs nog open. Er zouden gigantische logistieke problemen staan bij bezorgdiensten waarbij je je product in veel gevallen pas veel later zou krijgen.
blablablabla
pi_196717696
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Een ding is zeker, bol.com en zalando gaan het hierdoor heel druk krijgen.
Blijven online winkels dan wel open?
pi_196717701
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 06:32 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Blijven online winkels dan wel open?
Natuurlijk.
blablablabla
  maandag 14 december 2020 @ 06:45:30 #117
80382 manny
30 is best veel
pi_196717732
Ipv essentiële winkels benoemen lijkt het me handiger hele concrete voorwaarden te stellen waaraan een winkel moet voldoen om toch open te mogen zijn. En of die winkel dan rookmelders, kattenvoer of laptop reparaties verkoopt is niet zo relevant.

Wat essentieel is, dat hang nogal van de situatie af. Behalve als je bijvoorbeeld de grens bij alleen eten en medicijnen legt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 14 december 2020 @ 06:46:43 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196717739
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 17:48 schreef Oliver23 het volgende:
Merk rondom mij heen en ook online dat er nogal verschillende meningen zijn betreft wat nu wel en geen essentiële winkels zijn. Zeker omdat in België het begrip essentiële winkel behoorlijk uitgebreid is.

Voor mij weten zijn essentiële winkels in Nederland:
- Supermarkten (en andere winkels waar ze eten en drinken verkopen)
- Drogisterijen
- Apotheken
- Dierenwinkels
- En als uitzondering de Oliebollenkraam.

En de winkels op een station, waar je een kop koffie kunt halen blijven toch ook open?

De rest is toch geen essentiële winkel?
Geen uitzonderingen aub. Dat maakt het alleen maar "verwarrend" voor mensen die van plan zijn het grijs gebied op te zoeken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196717787
Het is niet dat alleen de supermarkt essentieel is. Oliebollenkraam verkoopt voedsel en mag dus sowieso open blijven.
Wat dacht je na vuurwerkverbod ook nog een oud en nieuw zonder oliebollen :') :D
blablablabla
pi_196717788
Ik gok/hoop dat bouwmarkten open mogen van 8u tot 16u ofzo. Als het echt nodig is kan jij of je klusser er toch nog terecht.

S avonds of in het weekend is vaak minder essentieel geklus, alhoewel ik de Gamma niet eens heel erg druk vond dit weekend.
.
  maandag 14 december 2020 @ 07:03:17 #121
80382 manny
30 is best veel
pi_196717801
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Ik gok/hoop dat bouwmarkten open mogen van 8u tot 16u ofzo. Als het echt nodig is kan jij of je klusser er toch nog terecht.

S avonds of in het weekend is vaak minder essentieel geklus, alhoewel ik de Gamma niet eens heel erg druk vond dit weekend.
Of omgekeerd geredeneerd: laat ze lekker lang open zijn zodat je 's avonds je spullen voor de dag er na kunt kopen. Vind ik ook bij supermarkten prima werken: ik ga later op de avond en dan is het echt rustig.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 14 december 2020 @ 07:08:34 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196717821
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 06:59 schreef Elan het volgende:
Het is niet dat alleen de supermarkt essentieel is. Oliebollenkraam verkoopt voedsel en mag dus sowieso open blijven.
Wat dacht je na vuurwerkverbod ook nog een oud en nieuw zonder oliebollen :') :D
Oud en nieuw vieren dit jaar :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196717848
quote:
84s.gif Op maandag 14 december 2020 07:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Oud en nieuw vieren dit jaar :')
Dat niet gewoon doen :')
blablablabla
pi_196717932
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee gehad. Dat de levering nu wat langer duurt-veel langer helaas- is voor hen ook heel vervelend maar het is gewoon niet anders.
Mensen moeten niet zo janken, pakketjes die binnen een dag bezorgd worden is in nederland misschien normaal maar in de rest van europa vrij uitzonderlijk.

En 99% van alle meuk die iedereen besteld is echt niet van levensbelang dat het binnen 1 dag op de deurmat moet liggen. We zijn hier gewoon te verwend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')