Hoor je dat ook? Dat is het geluid van het gehuil van de sorteerturken en bezorgkoelies van postnl wat je zachtjes hoort galmenquote:Op zondag 13 december 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Een ding is zeker, bol.com en zalando gaan het hierdoor heel druk krijgen.
Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje meequote:Op zondag 13 december 2020 18:09 schreef DW457 het volgende:
Oliebollenkraam? Niet echt essentieel, lijkt me.
Zeker bij de populaire kramen staat vaak een ellenlange wachtrij, lijkt me dat je dat nu juist niet wilt hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zou je die dicht gooien? Je staat in de buitenlucht te bestellen en krijgt het in een zakje mee
Die blijven gewoon open, want die verkopen doorgaans niet aan consumenten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en hoe zit het dan met hun toeleveranciers en de fabrieken van die toeleveranciers?
Als de helft die kapjes onder hun kin laten bungelen helpt het inderdaad geen bal. En als we dan ook nog op 5 cm, van elkaar gaan staan omdat je perse wil ‘shoppen’ in een winkelcentrum, tja.... dan helpt niks.quote:Op zondag 13 december 2020 21:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze het goed doen, komen die besmettingen ergens anders vandaan.
En mondkapjes helpen dus ook geen ruk, zie Duitsland ook.
Ja bij bakkers ook, die hebben veel kleinere winkels.quote:Op zondag 13 december 2020 21:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zeker bij de populaire kramen staat vaak een ellenlange wachtrij, lijkt me dat je dat nu juist niet wilt hebben.
ik gok dat je uit een dorp komt? Daar zijn mensen veel chiller.quote:Op zondag 13 december 2020 22:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja bij bakkers ook, die hebben veel kleinere winkels.
Je moet je oliebollen toch ergens halen. Bij onze bakker staat een rij van 3 uur op 30/31 december.
Je kan beter alles open laten, afstand handhaven, winkels die dat niet doen sluiten en mensen moeten gewoon meer thuis blijven.
Nee klopt, daar zul je of moeten handhaven of alles dichtgooien.quote:Op zondag 13 december 2020 22:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik gok dat je uit een dorp komt? Daar zijn mensen veel chiller.
Afstand handhaven in de 'grote'stad is niet te doen joh met al die mongolen daar
Van vrijdag 11 december verplaatst naar 22 januari is wel heel apart.quote:Op zondag 13 december 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu niet. Ietsje hierboven schreef ik al dat ik tot 22 januari moet wachten op een nieuwe printer, en ik vermoed dat er veel winkels zijn die de bezorgdatum gaan verlengen, want het is onwijs druk.
En ik heb al betaald dus ik hoop dat het ook echt uiteindelijk geleverd wordtquote:Op zondag 13 december 2020 22:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Van vrijdag 11 december verplaatst naar 22 januari is wel heel apart.
Succes bij Aldi en Lidl en de andere supermarkten waar je niets online kan kopen.quote:
Heb mijn fiets zaterdag naar de fietsenmaker gebracht en ik kan hem waarschijnlijk pas na dinsdag ophalen. Deze laatste fopmaatregel gaat mij zeer chagrijnig maken als ze hem daadwerkelijk invoeren.quote:Op zondag 13 december 2020 19:48 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat je het vooral moet als "Wat is essentieel om de komende 3/4 weken te overleven?"
En dan heb je genoeg aan eten, drinken, wc-papier en indien nodig medicijnen. Al het andere kan dan over een week of 3/4 weer.
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmermanquote:Op zondag 13 december 2020 22:02 schreef Enchanter het volgende:
Essentieel : bakker , slager , groentewinkel , supermarkt , drogist en apotheek
Niet essentieel: Bouwmarkten , Ikea , keuken en badkamerspeciaalzaken , kledingwinkels , etc
Zoiets zal het zijn denk ik
Ja dit en voor veel mensen is het nodig om naar het werk te gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb mijn fiets zaterdag naar de fietsenmaker gebracht en ik kan hem waarschijnlijk pas na dinsdag ophalen. Deze laatste fopmaatregel gaat mij zeer chagrijnig maken als ze hem daadwerkelijk invoeren.
Ja kleding ook als je uit je broek scheurt.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmerman
En hier kan je vrij makkelijk een deurbeleid voeren lijkt me.quote:Op zondag 13 december 2020 22:49 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een bouwmarkt is toch vrij essentieel voor de (lokale) timmerman
Pakketbezorging valt ook weg, niet essentieel.quote:Op zondag 13 december 2020 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Succes bij Aldi en Lidl en de andere supermarkten waar je niets online kan kopen.
Je kan niet alles online kopen.
'quote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef jameshond7 het volgende:
Ik vind kleding ook wel essentieel om te kunnen halen eigenlijk. Maar dan kan een bouwmarkt weer beargumenteren dat klussen essentieel kan zijn omdat een dak boven je hoofd een eerste levensbehoefte is
Omdat men daar ten eerste meer kennis heeft en dus advies kunnen geven, en mogen andere zaken ook nog wat verdienen? De kans is groter dat je corona oploopt in een drukke supermarkt dan een dierenwinkel.quote:Op zondag 13 december 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dierenwinkels essentieel zijn. Dierenvoer kan je toch ook gewoon in supermarkten halen? Of geldt dat niet voor de exotische dieren?
Er liggen altijd mensen in het ziekenhuis die doodgaan.quote:Op zondag 13 december 2020 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Helaas liggen er mensen nu in het ziekenhuis en gaan er mensen dood omdat ze allemaal tegelijk kleding willen passen in winkels en wasmachines willen uitzoeken.
Niet met afterpay of klarna betalenquote:Op zondag 13 december 2020 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik heb al betaald dus ik hoop dat het ook echt uiteindelijk geleverd wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |