Mogelijke verklaringen:quote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Duitsland nu zulke zware maatregelen moet treffen. Het was daar toch allemaal zo goed geregeld?
Als we de cijfers relatief vergelijken dan heeft Duitsland met hun grotere economie behoorlijk de handrem erop gezet,quote:Op zondag 13 december 2020 15:38 schreef Gretzl het volgende:
Waarom gebeurt er in NL pas iets nadat Merkel en de haren hebben besloten dat het foute boel is?
[ afbeelding ]
CNN aanzetten, life verslag van hoe het vaccin wordt ingepakt en vervoerd.quote:Op zondag 13 december 2020 15:44 schreef Noek het volgende:
Wanneer wordt er gevaccineerd?
Echt, wat een kutzooi!
Graag gedaan.quote:Op zondag 13 december 2020 15:42 schreef Vallon het volgende:
Thx mods !!!Typo die ik kon rechtvaardigen met Gaan en Na het sluiten van de winkels waar het erg druk wordt.
De rij bij de Action & PriMark, vernam ik - ik kom daar vandaag tenminste; nooit, is onoverbrugbaar.
Je vraagt je toch af waarom het kabinet niet begin oktober al alle adviezen van C19 Red Team heeft opgevolgd. Dan was het niet zo ernstig uit de hand gelopenquote:
Insgelijks, ik mag al niet meer naar school hier in Walesquote:Op zondag 13 december 2020 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou daar gaan we. Veel sterkte iedereen.
Je zou denken dat iemand die elke keer de verkeerde adviezen ophemelde wel een toontje lager zou zingen ondertussen. Maar nee.quote:Op zondag 13 december 2020 15:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af waarom het kabinet niet begin oktober al alle adviezen van C19 Red Team heeft opgevolgd. Dan was het niet zo ernstig uit de hand gelopen![]()
Het is weer all over again: te laat en te slap ingrijpen
Vieren we dit jaar samen oud en nieuw?
Voorkom de derde golf
De druppel die de emmer deed overlopen?
Wordt nog lastig om iets te vinden dat niet wordt afgeraden.quote:Op zondag 13 december 2020 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien toch maar kijken of ik niet een weekje naar het buitenland kan.
Klopt, lastig plaatje zo helaas.quote:Op zondag 13 december 2020 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wordt nog lastig om iets te vinden dat niet wordt afgeraden.
[ afbeelding ]
Weekje Center Parcs is ook leuk.quote:Op zondag 13 december 2020 15:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, lastig plaatje zo helaas.
EU gaat rustig nog tot 29 december over de goedkeuring doen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:44 schreef Noek het volgende:
Wanneer wordt er gevaccineerd?
Echt, wat een kutzooi!
Ik vraag me toch af waarom je geen antwoord geeft over Duitsland. Jij was de fanboy.quote:Op zondag 13 december 2020 15:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af waarom het kabinet niet begin oktober al alle adviezen van C19 Red Team heeft opgevolgd. Dan was het niet zo ernstig uit de hand gelopen![]()
Voorkom de derde golf
Nee, echt?quote:Op zondag 13 december 2020 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
EU gaat rustig nog tot 29 december over de goedkeuring doen.
Nou...quote:Op zondag 13 december 2020 15:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het Red Team adviseerde het Duitse beleid te volgen. Daar gaat het nu niet beter dan hier.
quote:Op zondag 13 december 2020 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien toch maar kijken of ik niet een weekje naar het buitenland kan.
Er is nog aardig wat keuze voor elke portemonnee:quote:Op zondag 13 december 2020 15:57 schreef Tijn het volgende:
Wordt nog lastig om iets te vinden dat niet wordt afgeraden.
Cases tussen landen onderling moet je niet zomaar vergelijken. Dat is pas 100.000x hier gezegd, misschien heb je het alle vorige keren gemist?quote:Op zondag 13 december 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou...
[ afbeelding ]
ourworldindata.org
Mogen de darters wel bij elkaar komen om te darten dan?quote:Op zondag 13 december 2020 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon lekker op het bankje dus met WK Darts komende drie weken
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 13 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk gelijk aan Duitsland woensdag alles dicht.
Vind je dat echt beter? Het gaat nu ongeveer hetzelfde, een stijging na een afvlakking.quote:Op zondag 13 december 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou...
[ afbeelding ]
ourworldindata.org
Zeker, 1000 man publiek zelfs per sessie in Londen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:04 schreef Fred het volgende:
[..]
Mogen de darters wel bij elkaar komen om te darten dan?
Precies, het is ook een kwestie van het gewoon maar accepteren. Thuis een boek lezen kan ook best leuk zijn. Je continu ergeren dat dingen niet kunnen levert alleen maar frustratie op en je doet er toch niks aan.quote:Op zondag 13 december 2020 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Corendon full service.quote:
Als er een avondklok komt verwacht ik die later dan 20u met dispensatie voor de kerstdagen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:
Reden dat ik Fok o.a. zo gezelligvindt.... we zien op afstand de zaken doorgaans al verschijnen nog voordat die bij anderen zichtbaar worden. Toegegeven dat ongeveer het hele palet van mogelijke (on)zin wordt besproken waarin altijd wel iets zit dat aardig klopt of de plank misslaat.
Benieuwd of het winkelsluiting en/of avondklok (minimaal 20u-06u) wordt met eventueel aanvullende reisbeperkingen. Gelukkig hebben we de "eiersnijders" al ingepakt, kan nauwelijks wachtenom die in gepast gezelschap die tot gebruik te gaan brengen. Dat ding wordt thuis ons statement van vrijheid.
Ze zien het gevaar denk ik al aankomen en we op een gevaarlijk kruispunt zijn beland.quote:Op zondag 13 december 2020 15:43 schreef Jojoke het volgende:
Als de persconferentie morgen al is, dan is de paniekknop ingedrukt. Volledige lockdown, here we come.
Met een onderbreking tijdens kerst wat feitelijk geen kerst is dit jaar.quote:Op zondag 13 december 2020 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met publiek zelfs.quote:Op zondag 13 december 2020 16:04 schreef Fred het volgende:
[..]
Mogen de darters wel bij elkaar komen om te darten dan?
Ik denk dat het kerst in eigen huishouden wordt.quote:Op zondag 13 december 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er een avondklok komt verwacht ik die later dan 20u met dispensatie voor de kerstdagen.
Gelukkig maar dat we relatief wat laat hebben ingegrepen. We hebben intussen al wat immuniteit opgebouwdquote:Op zondag 13 december 2020 15:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorkom de derde golf
Daar gingen ze sowieso niet aan zitten. 3 personen blijft de max.quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat het kerst in eigen huishouden wordt.
Hier niet hoor. Rutte zakt maar lekker in de stront.quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Sinds wanneer houdt Rutte zich aan eerdere beloften?quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Daar gingen ze sowieso niet aan zitten. 3 personen blijft de max.
Achter de voordeur kunnen ze weinig. Daar blijft alles advies. Al kon je mogelijkheden natuurlijk wel beperken door het aantal mensen waarmee je op straat mag zijn te beperken.quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is denk ik enkel (gedeeltelijk) te realiseren met een avondklok.quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Het kabinet zou een avondklok toch niet overleven zeiden ze?quote:Op zondag 13 december 2020 16:15 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Dat is denk ik enkel (gedeeltelijk) te realiseren met een avondklok.
Ze kunnen van kerst een "autoloze zondag" maken...quote:Op zondag 13 december 2020 16:15 schreef maan_man het volgende:
[..]
Achter de voordeur kunnen ze weinig. Daar blijft alles advies. Al kon je mogelijkheden natuurlijk wel beperken door het aantal mensen waarmee je op straat mag zijn te beperken.
Ik baseer mij wat Frankrijk o,a, doet...... avondklok OOK tijdens de feestdagen met alleen voor kerstavond een uitzondering (dit ws vanwege de religie zijnde kerstmis).quote:Op zondag 13 december 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er een avondklok komt verwacht ik die later dan 20u met dispensatie voor de kerstdagen.
Rij aansluiten.quote:Op zondag 13 december 2020 16:17 schreef Mrmime het volgende:
Ik heb woensdag een afspraak bij de kapper. Wellicht slim om die proberen te vervroegen..
ik blijf lekker warm binnen met de deur op slot.....flessen drank online besteldquote:Op zondag 13 december 2020 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blij dat ik niet bij de politie zit.
Dit wordt straks flink rellen met Oud & Nieuw op veel plekken.
Dit meen je toch niet serieus?quote:Op zondag 13 december 2020 16:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat we relatief wat laat hebben ingegrepen. We hebben intussen al wat immuniteit opgebouwd
Oh ik ook hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 16:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik blijf lekker warm binnen met de deur op slot.....flessen drank online besteld
Meen ik wel serieus, geeft ons hopelijk een goed begin voor wanneer we gaan vaccineren en risico's en de dood horen bij het leven.quote:Op zondag 13 december 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus?![]()
Er zijn de afgelopen maanden duizenden vermijdbare doden gevallen...
Na alles wat Rutte heeft gezegd verwacht ik dit niet nee, want de impact van een avondklok kan op meerdere vlakken immens zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 16:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Het kabinet zou een avondklok toch niet overleven zeiden ze?
Dood is nimmer te vermijden, hoogstens te vertragen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus?![]()
Er zijn de afgelopen maanden duizenden vermijdbare doden gevallen...
Mij interesseren de winkels mij ook niet echt, zolang ze de afhaalpunten maar open laten.quote:Op zondag 13 december 2020 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh ik ook hoor.
Winkels dicht interesseert mij ook geen biet, ben al sinds maart niet meer in een fysieke winkel geweest buiten de supermarkt en de opticien om.
lijkt me niet, is vrij essentieel....quote:Op zondag 13 december 2020 16:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Gaan dierenwinkels ook eventueel dicht?
Wordt dat dan ook verboden? Ik mag hopen van niet, want ik heb al een bestelling staan.quote:Op zondag 13 december 2020 16:18 schreef maan_man het volgende:
Wel weer een nekslag voor de restaurant en catering die dachten nog wat te verdienen aan de kerstmenu's voor thuis.
Ga er maar vanuit dat alles dicht moet behalve het hoogst noodzakelijke.quote:Op zondag 13 december 2020 16:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mij interesseren de winkels mij ook niet echt, zolang ze de afhaalpunten maar open laten.
Wat mij wel interesseert zijn de zwembaden en sportscholen.
maar die zullen ook wel weer geslachtofferd worden.
Buiten kan je toch ook prima sporten?quote:Op zondag 13 december 2020 16:24 schreef _serial_ het volgende:
Wat mij wel interesseert zijn de zwembaden en sportscholen.
Nee dan doen we het weer voor 2 weken en dan 2 weken later weer opnieuwquote:Op zondag 13 december 2020 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat alles dicht moet behalve het hoogst noodzakelijke.
En dan komen we begin januari uit de lockdown en gaan we vrolijk verder met besmettingen.
Er hoeft ook niet zo heel zwaar ingegrepen te worden om de R onder de 1 te krijgen. Maar wellicht willen ze er extra stevig onder gaan zitten in de hoop dat er dan in januari echt versoepeld kan worden?quote:Op zondag 13 december 2020 16:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Het kabinet zou een avondklok toch niet overleven zeiden ze?
Welneequote:Op zondag 13 december 2020 16:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Wordt dat dan ook verboden? Ik mag hopen van niet, want ik heb al een bestelling staan.
Niet verboden, maar als de mogelijkheden om wat te organiseren worden beperkt, dan heeft dat daarvoor natuurlijk ook gevolgen. Als je nergens mag fietsen verkoop je ook geen fietsen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Wordt dat dan ook verboden? Ik mag hopen van niet, want ik heb al een bestelling staan.
Het antwoord is nee.quote:
Je zal wellicht niet exact hetzelfde kunnen doen als binnen, meer er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen om buiten aan je conditie te werken of je spierkracht te vergroten.quote:
Nou, die verdienen ook wel kerststol straks.quote:Op zondag 13 december 2020 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blij dat ik niet bij de politie zit.
Dit wordt straks flink rellen met Oud & Nieuw op veel plekken.
quote:Op zondag 13 december 2020 16:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die niet zelf kunnen koken
Inderdaad aparte titel van de NOS om niet te vermelden dat Duitse scholen grotendeels dicht gaan.quote:
Hopelijk is het mogelijk.quote:"Merkel maakte na dat overleg bekend dat niet-essentiële winkels dicht moeten en ook scholen mogelijk zoveel mogelijk sluiten"
Waarom zou dat niet door kunnen gaan dan?quote:Op zondag 13 december 2020 16:18 schreef maan_man het volgende:
Wel weer een nekslag voor de restaurant en catering die dachten nog wat te verdienen aan de kerstmenu's voor thuis.
Het antwoord is nog steeds nee. je kunt niet fatsoenlijk buiten trainen als je een teamsport doet in het water.quote:Op zondag 13 december 2020 16:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Je zal wellicht niet exact hetzelfde kunnen doen als binnen, meer er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen om buiten aan je conditie te werken of je spierkracht te vergroten.
en applaus niet vergeten hequote:Op zondag 13 december 2020 16:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, die verdienen ook wel kerststol straks.
Ik ook trouwens. De hele wereld verdient een kerstpakket met wat Venco en een stol.
Gehandicapten en bejaarden bedoelde ik vooralquote:
@Lenny_Leonard zei gisteren nog dat de situatie in zijn ziekenhuis nu erger dan het het hele jaar geweest is.quote:Op zondag 13 december 2020 16:31 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand hoeveel opgenomen mensen er waren in het ziekenhuis bij de vorige piek in november?
Dit omdat deze cijfers nog tot veel besmettingen gaan lijden en we al vrij hoog in het aantal bezette bedden zitten. Vorige keer was dat wel anders.
@Lenny_Leonardquote:Op zondag 13 december 2020 16:31 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand hoeveel opgenomen mensen er waren in het ziekenhuis bij de vorige piek in november?
Dit omdat deze cijfers nog tot veel besmettingen gaan lijden en we al vrij hoog in het aantal bezette bedden zitten. Vorige keer was dat wel anders.
De noodhospitaals zijn niet gebruikt toen, en niet betaald door de overheid.quote:Op zondag 13 december 2020 16:32 schreef 4-elements het volgende:
In de eerste golf hadden ze allemaal noodhospitaals uit de grond gestampt. Die heb ik nu nog niet gezien. Blijkbaar is deze golf toch minder erg?
Alle winkels sluiten is het volgend buitenproportionele besluit van de regering.
Je spierkracht...quote:Op zondag 13 december 2020 16:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Je zal wellicht niet exact hetzelfde kunnen doen als binnen, meer er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen om buiten aan je conditie te werken of je spierkracht te vergroten.
Zoals ik later al toevoegde een reactie doelde ik vooral op de kerst. Velen hebben zich daar helemaal op gestort. Als beperkingen komen in het thuisvieren, dan heeft dat grote gevolgen voor hun.quote:Op zondag 13 december 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet door kunnen gaan dan?
Gaan we nu Faken over het Faken dat Fake nieuws over een Fake Maatregel, een Fake van een Fake was ?quote:Op zondag 13 december 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hier zou een disclaimer bij moeten staan: FAKE NEWS
Elke Nederland zou blij moeten zijn dat er in ieder geval een mond-neusmaskeradvies en later -plicht is gekomen, anders waren al in een veel eerder stadium strenge lockdownmaatregelen noodzakelijk om te voorkomen dat de ziekenhuiscapaciteit werd overschreden.
Yepquote:Op zondag 13 december 2020 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
@:lenny_leonard zei gisteren nog dat de situatie in zijn ziekenhuis nu erger dan het het hele jaar geweest is.
Tja, je moet maar zo denken: ook de concurrentie in de competitie kan niet trainen en hebben evenveel last van verlies in speelconditie. Kunnen jullie geen alternatieven team-activiteiten verzinnen om het teamgevoel hoog te houden en toch iets aan sport te doen?quote:Op zondag 13 december 2020 16:32 schreef _serial_ het volgende:
Het antwoord is nog steeds nee. je kunt niet fatsoenlijk buiten trainen als je een teamsport doet in het water.
We kunnen al 3,5 maand niet meer fatsoenlijk trainen in het zwembad, ja op 1,5 meter, met bubbels van 4 maar dat is het enige wat kan. Elke week niet trainen is afbreek van (speel) conditie nog los van het mentale.
Buiten is niet vergelijkbaar.
Het is een heel andere situatie. In de eerste golf ging een groot deel van de gehospiteerden naar de IC en waren daar de tekorten. Nu liggen ze langer in het ziekenhuis op de verpleegafdeling maar hoeven ze door verbeterde behandeling niet naar de IC. De druk houdt zo langer aan en voor een stuk op een ander deel van het ziekenhuis.quote:Op zondag 13 december 2020 16:32 schreef 4-elements het volgende:
In de eerste golf hadden ze allemaal noodhospitaals uit de grond gestampt. Die heb ik nu nog niet gezien. Blijkbaar is deze golf toch minder erg?
Alle winkels sluiten is het volgend buitenproportionele besluit van de regering.
Iig die 5 mei poppenkast afschaffen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik baseer mij wat Frankrijk o,a, doet...... avondklok OOK tijdens de feestdagen met alleen voor kerstavond een uitzondering (dit ws vanwege de religie zijnde kerstmis).
"bron: france Néanmoins, un couvre-feu sera mis en place dès 20h00 jusqu’à 6h00 sauf le 24 décembre."
Vrij vertaald avondklok zal worden ingesteld van 20u-06u waar 24dec is uitgezonderd.
Best heel eng eigenlijk hoe overheden hun burgers willen opsluiten waarvoor nog niet zo lang geleden elders oorlogen werden gevoerd om het nooit meer toe te laten staan.
Totale gekte is losgebroken om het vooral niet met vrijheid in zelfbeschikking te bekijken op mogelijkheden.
"Het virus doet meer met mensen dan mij lief is."
komt door het veranderde testbeleid volgens sommigen hier.....quote:Op zondag 13 december 2020 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
Veel mensen langdurig opgenomen met heftige problemen.
Gewone zorg stroopt op dus is ook de zwaardere klasse zorg die opgenomen ligt.
Meer uitval onder personeel, meer langdurig zieken, minder energie omdat ze al maanden op maximaal draaien etc.
En dan nog het gevoel hebben dat wachtlijsten alleen maar oplopen. Dat is niet heel erg ideaal...
Ohquote:Op zondag 13 december 2020 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Gehandicapten en bejaarden bedoelde ik vooral
tuurlijk niet.....amper handhaving en vooral de-escalerend optreden is het beleid in NLquote:Op zondag 13 december 2020 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
zou wel slim zijn om rottigheid de kop in te drukken als er een avondklok geld, stel je voor een avondklok met oud en nieuw.
Niet zo selectief shoppen please, in Duitsland is tot noch toe ook geen volledige lockdown ingevoerd. Het staat allemaal nauwkeurig uitgelegd in de documenten wat er nodig was om voldoende reductie van het reproductiegetal te krijgen. Dan moet je alle niet-essentiële verplaatsingen tot een minimum beperken. Dat is in Nederland en de buurtlanden niet gebeurt in oktober/novemberquote:Op zondag 13 december 2020 15:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Edit:
Het Red Team adviseerde het Duitse beleid te volgen. Daar gaat het nu niet beter dan hier. Dusja, hopelijk is dit de definitieve doodsteek voor de relevantie van die schoolverlaters. Wanstaltig dom clubje zelfoverschatters.
https://www.nu.nl/coronav(...)nabeleid-volgen.html
Bron?quote:Op zondag 13 december 2020 16:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaan we nu Faken over het Faken dat Fake nieuws over een Fake Maatregel, een Fake van een Fake was ?
In het beste geval klopt 50% omdat net als in politiek willekeurige gewinkeld kan worden in de andere onbekende helft om tot een eigen meerderheid te komen.
Om het virus te bestrijden doet men leidend onderzoek naar werkzaamheid: 1% maskers, 40% afstand, 20% hygiëne en 30% blijft thuis waarmee men vaststelt dat er 90% effectiviteit door gemaskerd thuis op afstand handen stuk te wassen. De 10% andere geletterde uilskuikens negeer je op grond van de verworven meerderheid.
We kunnen nu nog "trainen", maar we hebben er al 3,5 maand uitgelegen in het begin van het jaar, en recent weer 2 weken. Als ze nu de hoog risico doorstroomlocatie, genaamd zwembad (aldus de overheid) weer gaan sluiten (5000m2 hal) - gaat het hele riedeltje weer opnieuw beginnen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, je moet maar zo denken: ook de concurrentie in de competitie kan niet trainen en hebben evenveel last van verlies in speelconditie. Kunnen jullie geen alternatieven team-activiteiten verzinnen om het teamgevoel hoog te houden en toch iets aan sport te doen?
Yep vervangen door 29 December waar de EMA het vaccin goedkeurde.quote:Op zondag 13 december 2020 16:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Iig die 5 mei poppenkast afschaffen.
Dat gooit alleen maar olie op het vuur. Vooral meer buitenproportionele restricties opleggen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
zou wel slim zijn om rottigheid de kop in te drukken als er een avondklok geld, stel je voor een avondklok met oud en nieuw.
Ze kunnen de vuurwerkoverlast nu al niet handhavenquote:Op zondag 13 december 2020 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
Dergelijke maatregelen passen niet binnen de Coronawet en moeten via andere wetten uitgevaardigd worden. Het is gebleken dat het parlement zwaardere middelen dan die in de Coronawet niet wil. Zelfs die is met pijn en moeite ingevoerd. Dus zaken als een avondklok, met briefje uit huis of landsgrenzen sluiten kun je vergeten. Het worden de winkels en wat kerstsadviezenquote:Op zondag 13 december 2020 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
De Belgen hebben dat al.quote:Op zondag 13 december 2020 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
Extra reden om hetzelfde pad te kiezen.quote:'Na extra maatregelen Duitsland kan Nederland niet achterblijven'
Nu Duitsland heeft besloten dat vanaf woensdag een lockdown geldt in dat land, kan Nederland niet achterblijven en zijn aanvullende maatregelen nodig. Dat stelt Hubert Bruls, de voorzitter van het Veiligheidsberaad.
"Het is mijns inziens onvermijdelijk dat we ons in Nederland ook bezinnen op aanvullende maatregelen. Het verschil met Duitsland wordt anders te groot", aldus Bruls, die ook burgemeester is van Nijmegen. Een woordvoerster van Bruls kon niet zeggen aan wat voor soort maatregelen hij dacht.
"Wij adviseren onze inwoners dringend, net zoals de voorbije weken, om drukte te vermijden en op rustige tijden en zo mogelijk online bij lokale winkeliers te kopen. Onze oosterburen zouden dan wel naar ons land kunnen komen om hun kerstinkopen te doen. Dat is niet uit te leggen en ongewenst. Uiteraard is het aan het kabinet om te beslissen over aanvullende maatregelen." (ANP)
Dit...quote:Op zondag 13 december 2020 16:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Je spierkracht...
Dat kan dus niet. Gewoon niet. En iedereen die anders denkt lult uit zn nek.
Geen idee waarom iedereen maar denkt dat sporten een algemeen iets is, sporten is specifiek en is maatwerk. Elke sport vraagt andere onderdelen en vaardigheden en dat lost men buiten niet op. Zeker wanneer het gaat om wedstrijdsporten en atleten. Er is meer dan lopen met Evy.
Een lijf is daarnaast ook niet algemeen. Iemand die wil starten met conditie opbouwen en overgewicht heeft, kan bijv. niet starten met buiten hardlopen, vooral niet wanneer de zorg niet overbelast mag raken.
Sporten is een vak, net als dat de zorg dat ook is.
Waar een wil is, is een weg.quote:Op zondag 13 december 2020 16:35 schreef Noek het volgende:
Je spierkracht...
Dat kan dus niet. Gewoon niet. En iedereen die anders denkt lult uit zn nek.
Geen idee waarom iedereen maar denkt dat sporten een algemeen iets is, sporten is specifiek en is maatwerk. Elke sport vraagt andere onderdelen en vaardigheden en dat lost men buiten niet op. Zeker wanneer het gaat om wedstrijdsporten en atleten. Er is meer dan lopen met Evy.
Een lijf is daarnaast ook niet algemeen. Iemand die wil starten met conditie opbouwen en overgewicht heeft, kan bijv. niet starten met buiten hardlopen, vooral niet wanneer de zorg niet overbelast mag raken.
Sporten is een vak, net als dat de zorg dat ook is.
Sun/s out guns out!quote:Op zondag 13 december 2020 16:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit...
En goed voor het perspectief in april... al die spierbundels weer op straat enzo...![]()
De politie stond qua capaciteit ook voor corona al onder druk, daar waren toen (het lijkt zo lang geleden) al meerdere alarmerende berichten over geweest. In feite zijn door corona de problemen binnen die en andere essentiele maatschappelijke pijlers vooral nog duidelijker naar voren gekomen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk niet.....amper handhaving en vooral de-escalerend optreden is het beleid in NL
Ja en jammerlijk dat Duitsland niet eerst even belt met Nederland voordat ze de retail gingen sluiten, nu moeten we wel.quote:Op zondag 13 december 2020 16:42 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Extra reden om hetzelfde pad te kiezen.
Of gewoon de grenzen sluiten, ik noem maar iets geks.quote:Op zondag 13 december 2020 16:42 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Omdat ze daar in de sloot springen, moeten wij het ook doen? Had gehoopt dat Nederland nuchter en verstandig op deze crisis zou reageren. Maar nee, ze volgen alleen de onderbuik. Alles maar afsluiten, dichtgooien, etc. Dat helpt tot nu toe alleen totalitaire staten, maar dat lijkt me niet iets om te volgen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:42 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Dan je gewend bent.quote:Op zondag 13 december 2020 16:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.
Vereiste is dan wel dat open staat voor methodes en manieren die anders zijn dan je gewend bent.
Wie weet hebben ze dat allang bekokstoofd van de week toen ze toch allemaal in Brussel waren.quote:Op zondag 13 december 2020 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Ja en jammerlijk dat Duitsland niet eerst even belt met Nederland voordat ze de retail gingen sluiten, nu moeten we wel.
Laatste trapje voordat de winkels die nog bestaan over de afgrond vallen.
Volgens mij zijn wij een van de weinige landen zonder een grensbeleid toch? In Duitsland moet je je registreren, Finland en Noorwegen moet je in quarantaine en/of negatieve test laten zien etc. etc.quote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of gewoon de grenzen sluiten, ik noem maar iets geks.
Vandaag weer 2,5 kg extraquote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan je gewend bent.![]()
Laat maar, ga maar een rondje rennen en dan hoor ik wel hoeveel je kan back squatten in februari. Succes!
Je kunt niet zeggen: Volg het beleid van deze landen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niet zo selectief shoppen please, in Duitsland is tot noch toe ook geen volledige lockdown ingevoerd. Het staat allemaal nauwkeurig uitgelegd in de documenten wat er nodig was om voldoende reductie van het reproductiegetal te krijgen.
Dat heeft niet zo heel veel effect als je een van de landen bent waar de boel het hardste uit de hand aan het lopen isquote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of gewoon de grenzen sluiten, ik noem maar iets geks.
In Duitsland ging het relatief goed t/m eind september, maar ook daar zijn ze te laks geweest met het tijdig lokaal ingrijpen (lockdowns) en het controleren van komende reizigers.quote:Op zondag 13 december 2020 15:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je geen antwoord geeft over Duitsland. Jij was de fanboy.
Dus hoe kon het daar nu zo verkeerd gaan?
quote:Op zondag 13 december 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou...
[ afbeelding ]
ourworldindata.org
Wat stel jij voor?quote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een onzin. Omdat ze daar in de sloot springen, moeten wij het ook doen? Had gehoopt dat Nederland nuchter en verstandig op deze crisis zou reageren. Maar nee, ze volgen alleen de onderbuik. Alles maar afsluiten, dichtgooien, etc. Dat helpt tot nu toe alleen totalitaire staten, maar dat lijkt me niet iets om te volgen.
Oh noo, nu maar zien hoe je buiten een beetje progressief kan blijven squatten. Vraag Fred vooral om tips want die zit erop.quote:
Dat kan je toch ook gewoon prima in je eigen huiskamer doen als je dat graag wil?quote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef Noek het volgende:
Dan je gewend bent.![]()
Laat maar, ga maar een rondje rennen en dan hoor ik wel hoeveel je kan back squatten in februari. Succes!
Of het Duitse beleid werkte gewoon niet zo goed.quote:Op zondag 13 december 2020 16:45 schreef Gretzl het volgende:
In Duitsland ging het relatief goed t/m eind september, maar ook daar zijn ze te laks geweest met het tijdig lokaal ingrijpen (lockdowns) en het controleren van komende reizigers.
Wees blij dat de grenzen open blijven. Anders zijn we echt binnen een paar maanden compleet failliet. Op zich ook niet erg dan kunnen we namelijk de zorg definitief afschalen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij een van de weinige landen zonder een grensbeleid toch? In Duitsland moet je je registreren, Finland en Noorwegen moet je in quarantaine en/of negatieve test laten zien etc. etc.
Waarom weten ze nu eigenlijk al exact wanneer ze het gaan goedkeuren? Kan dat niet sneller?quote:Op zondag 13 december 2020 16:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep vervangen door 29 December waar de EMA het vaccin goedkeurde.
Wie weet. Ook om zo de duratie van immense inkoophysterie zo kort mogelijk te houden.quote:Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Wie weet hebben ze dat allang bekokstoofd van de week toen ze toch allemaal in Brussel waren.
Niet alles sluiten en de economie nog meer verkloten. Nu blijkt wel dat het sluiten van de horeca niets heeft uitgemaakt. De meeste besmettingen vinden thuis plaats. Denk dat het vrij weinig gaat helpen om zaken te sluiten, je helpt alleen maar ondernemers naar de klote. En mensen hebben ook een verzetje nodig. Blijft weinig over zo.quote:
Ja, want alle landen die wat controle willen uitoefenen op wie/wat/hoe/waar binnenkomt gaan meteen failliet? Ik zeg niet sluit de grenzen en laat niemand meer binnenkomen he .....quote:Op zondag 13 december 2020 16:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wees blij dat de grenzen open blijven. Anders zijn we echt binnen een paar maanden compleet failliet. Op zich ook niet erg dan kunnen we namelijk de zorg definitief afschalen.
Hij bedoelt dat Duitsland nog een factor van ca. 2.5 achterloopt op Nederland, qua impact van de epidemie / tweede golf.quote:
Back squatten ja?quote:Op zondag 13 december 2020 16:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat kan je toch ook gewoon prima in je eigen huiskamer doen als je dat graag wil?
Heb je bewijs voor je bewering dat het sluiten van de horeca geen enkel nut heeft gehad?quote:Op zondag 13 december 2020 16:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet alles sluiten en de economie nog meer verkloten. Nu blijkt wel dat het sluiten van de horeca niets heeft uitgemaakt. De meeste besmettingen vinden thuis plaats. Denk dat het vrij weinig gaat helpen om zaken te sluiten, je helpt alleen maar ondernemers naar de klote. En mensen hebben ook een verzetje nodig. Blijft weinig over zo.
Ja klopt, maar jij denkt niet dat het feit dat Duitsers de deuren van sportscholen in het oosten platlopen of Belgen die komen funshoppen in de outlet daar aan bijdraagt?quote:Op zondag 13 december 2020 16:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heeft niet zo heel veel effect als je een van de landen bent waar de boel het hardste uit de hand aan het lopen is
Goed, misschien dat er wat PVV'ertjes wat gekalmeerd worden, maar da's gelukkig maar een klein deel van de bevolking.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-nederland-lockdownquote:Als je niet in je eigen land naar de sportschool mag, dan ga je toch even de grens over naar Nederland? Sinds enkele weken is er in grensgebieden een toestroom van Belgische en Duitse sportfanaten nu de sportscholen in hun eigen land op slot zitten. "Er komen dagelijks nieuwe Duitsers bij."
https://www.bd.nl/brabant(...)bij-hebben~af948eeb/quote:De toestroom van Belgische bezoekers speelde dit weekend een rol in de drukte bij steden en winkelcentra in het zuiden van het land. Dat stelt het Veiligheidsberaad zondag in een verklaring over de drukte in winkelgebieden.
Heb jij bewijs voor de bewering dat het sluiten van de horeca nut heeft gehad?quote:Op zondag 13 december 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je bewijs voor je bewering dat het sluiten van de horeca geen enkel nut heeft gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |