Ik vroeg me laatst nog af of drankwinkels ook onder de essentiële winkels vallen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Met deze cijfers weet je nu wel zeker dat de niet-essentiële winkels dicht gaan. Maar dan komt er weer een discussie wat wel/niet een essentiële winkel is. In België is dat begrip veel groter dan ik dacht.
Denk dat hier in Nederland onder de essentiële winkels vallen:
Supermarkten, Buurtsupers, Bakkers, Dierenwinkels, Drogisterijen, Apotheken en Viswinkels. Denk dat de Oliebollenkraam ook nog een uitzondering gaat krijgen.
Ik vind het zo jammer dat de cijfers feitelijk hetzelfde zijn. Maar omdat het beleid is aangepast, kan je geen zuivere vergelijking meer maken. Als je bij gelijkblijvend beleid deze stijging had gehad, gaf ik ze absoluut gelijk en redenen om meer maatregelen te nemen, maar omdat je nu zoveel soepeler gaat testen, gaat wat mij betreft die vlieger niet 1:1 opquote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Met deze cijfers weet je nu wel zeker dat de niet-essentiële winkels dicht gaan. Maar dan komt er weer een discussie wat wel/niet een essentiële winkel is. In België is dat begrip veel groter dan ik dacht.
Supermarkten, Buurtsupers, Bakkers, Dierenwinkels, Drogisterijen, Apotheken en Viswinkels. Denk dat de Oliebollenkraam ook nog een uitzondering gaat krijgen.
Morgen, maandagmiddag, wordt het drukker dan ooit.quote:Op zondag 13 december 2020 14:56 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog meer extreme kerstdrukte gaan zien in de winkelstraten voordat Rutte weer aan het woord is, of dat dit gaat gebeuren als er maatregelen komen die inpakt hebben op de kerst inkopen.
Nee, God heeft dat zo gewild.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Is het toeval at de Bible belt toch iets roder is dan de rest?
Als ze grotere stappen nemen ga ik overwegen om toch maar te overwinteren op Gran Canaria.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie de cijfers nu net pas. Kom maar op met die sluiting van bibliotheken, dierentuinen, zwembaden, bioscopen, etcDat is dé oplossing. Ik hoop echt dat ze grotere stappen durven te nemen.
Neeeeee, geen smoesjes, met je "ik had de datum niet door." Asooooo ;-) :-pquote:Op zondag 13 december 2020 14:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Tuurlijk wordt het druk voor kerst. Het was 5 december ook overal druk terwijl je toch echt gespreid je kado's zou kunnen kopen. Ja ik liep ook ik in de stad ik had de datum niet door.
Dus voor kerst blijft het ook lekker druk
Winkels sluiten zou meer werken. En laat bibliotheken, musea 3n buurthuizen gewoon lekker open.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie de cijfers nu net pas. Kom maar op met die sluiting van bibliotheken, dierentuinen, zwembaden, bioscopen, etcDat is dé oplossing. Ik hoop echt dat ze grotere stappen durven te nemen.
Gedraag je eensquote:Op zondag 13 december 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
Ah.... wappiespeelkwartier!
Tijd voor de kerstversiering hier!
Ik denk dat het helemaal niet dat dit de oplossing is. Zelfs als we alles een maand dicht gooien komen we echt niet onder de 4000. Dit is een gebed zonder eind.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vorige zondag:quote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9884 nieuwe positieve testen
166 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
quote:Op zondag 6 december 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
6779 nieuwe positieve testen
160 nieuwe ziekenhuisopnames
21 nieuwe IC-opnames
25 nieuwe overlijdens
Slagers, groentezaken e.d. zal ook wel.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Zie je niet dat het ook in de ziekenhuizen niet de goede kant op gaat?quote:Op zondag 13 december 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de cijfers feitelijk hetzelfde zijn. Maar omdat het beleid is aangepast, kan je geen zuivere vergelijking meer maken. Als je bij gelijkblijvend beleid deze stijging had gehad, gaf ik ze absoluut gelijk en redenen om meer maatregelen te nemen, maar omdat je nu zoveel soepeler gaat testen, gaat wat mij betreft die vlieger niet 1:1 op
Ik kan niet geloven dat we allemaal precies op 1 december massaal de richtlijnen zijn gaan negeren.
Ik ben geen wetenschapper, maar het stoort mij wel.
Ik moest toevallig die dag een paar uur werken en dacht oh snel even de HEMA in voor een nieuwe pyjama en boekenwinkel in voor een nieuwe voorraad. Had serieus toen ik de winkelstraat in liep zoiets van fuck het is 5 dec.quote:Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef Randier het volgende:
[..]
Neeeeee, geen smoesjes, met je "ik had de datum niet door." Asooooo ;-) :-p
Ik denken alle winkels die meer dan 50% uit het verkoop van voedsel en medicijnen uit de 9% btw categorie halen. Zoiets algemeens wordt het. De rest kan nog steeds verkopen, maar alleen via bezorgen of ophalen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ik vind persoonlijk dat die 1 december “veranderde maatregel” een beetje te vaak gebruikt wordt om de huidige, toch vrij ernstige, cijfers te downplayen. Het blijven besmettingen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat we allemaal precies op 1 december massaal de richtlijnen zijn gaan negeren.
Ik ben geen wetenschapper, maar het stoort mij wel.
En de week ervoor?quote:
De mondkapjesplicht heeft meer kwaad dan goed gedaan. Iets wat velen natuurlijk al hadden zien aankomen. Zelfs Hugo wist dit al lang. Neem aan dat die onzin snel ongedaan wordt gemaakt, dit werkt alleen maar averechts.quote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9884 nieuwe positieve testen
166 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
De ziekenhuizen doen hetzelfde als vorig week zoals net gepost.quote:Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie je niet dat het ook in de ziekenhuizen niet de goede kant op gaat?
Ik denk dat het een kwestie is van verruimd testbeleid én een stijging die daar niet door komt. En die laatste veroorzaakt ook weer een stijging in de ziekenhuizen. En dat is dan weer wel zorgelijk.
En mensen niezen & hoesten wel eens (vaak)... niet om het virus te verspreiden maar omdat dit een doodnormaal gedrag. Onderdeel van ons geweldige afweersysteem is waarmee het lichaam zich zo autonoom ontdoet van ongerechtigheden die kriebelen of zich gaan ophopen (zoals dan in het masker).quote:Op zondag 13 december 2020 14:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als mensen ze afdoen omdat ze moeten niezen dan werkt het niet nee.
Ik ben twee weken terug in een museum geweest. Heerlijk rustig en afstand houden was doodeenvoudigquote:Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Winkels sluiten zou meer werken. En laat bibliotheken, musea 3n buurthuizen gewoon lekker open.
quote:
quote:Op zondag 29 november 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 5609
Totaal: 518910 (+5585 ivm -24 corr.)
Opgenomen*: 112
Huidig*: 1194 (-6)
Opgenomen op IC*: 18
Huidig*: 506 (-5)
* LCPS cijfers - lcps.nu
Overleden: 25
Totaal: 9349
Ja vraag ik me ook nog wel eens af.quote:Op zondag 13 december 2020 15:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar even serieus? Waren raken al die mensen besmet dan?
Ik bedoel ik doe hard mijn best sinds maart maar echt niets.
Als je het doet moet je supermarkten en apotheken doen, de rest alleen afhaal. Anders krijg je het “waarom mag de bakker wel en de groenteman niet” gezeik weer.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Is je oprecht gegund, zou het vooral lekker doenquote:Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze grotere stappen nemen ga ik overwegen om toch maar te overwinteren op Gran Canaria.
In het voorjaar ging de daling ook enorm rap. Deels natuurlijk door meer schrik, maar die schrik komt vanzelf wel weer terug als de scholen dicht gaan. Mensen nog meer vragen thuis te werken en sluiten van winkels gaat er dan enkel voor zorgen dat de daling nog wat sneller gaat. Enige ‘angst’ is dat mensen alsnog in grote getallen kerst gaan vieren waar ze die daling mee teniet kunnen doen zodat de lockdown onnodig langer moet duren.quote:Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal niet dat dit de oplossing is. Zelfs als we alles een maand dicht gooien komen we echt niet onder de 4000. Dit is een gebed zonder eind.
We kunnen beter van dat geld een vaccin fabriek bouwen.
Gevoelsmatig heb ik ook het idee dat het uiteindelijk een negatief effect heeft.quote:Op zondag 13 december 2020 15:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De mondkapjesplicht heeft meer kwaad dan goed gedaan. Iets wat velen natuurlijk al hadden zien aankomen. Zelfs Hugo wist dit al lang. Neem aan dat die onzin snel ongedaan wordt gemaakt, dit werkt alleen maar averechts.
Het weer kan ook een factor spelen in weerstand en hospitality rate, waardoor de ziekenhuizen voller kunnen raken zonder dat het virus per se meer verspreid wordt. Blijft dan nog steeds een ongunstige ontwikkeling natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2020 15:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De ziekenhuizen doen hetzelfde als vorig week zoals net gepost.
Zeker na het invoeren van allerlei maatregelen (looprichtingen, reserveren, maximaal aantal bezoekers) heb ik in geen enkele museum of bieb het gevoel gehad dat je er ook maar enig risico loopt. Maar goed, het zijn instellingen die je vrij makkelijk kunt slachtofferen als je de illusie wilt verspreiden dat je harde maatregelen niet schuwt.quote:Op zondag 13 december 2020 15:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben twee weken terug in een museum geweest. Heerlijk rustig en afstand houden was doodeenvoudig
Handhaving op bezoekersaantallen is daar ook veel makkelijker dan in winkelcentra, vanwege kaartverkoop.
Inderdaad. dat kan zeker.quote:Op zondag 13 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het weer kan ook een factor spelen in weerstand en hospitality rate, waardoor de ziekenhuizen voller kunnen raken zonder dat het virus per se meer verspreid wordt. Blijft dan nog steeds een ongunstige ontwikkeling natuurlijk.
Ik weet niet in welke zin dit achterlijk is. Het onderbouwd dat detectie van het virus niet veel meer zegt dat dat.quote:Op zondag 13 december 2020 14:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Cola test ook positief op een zwangerschapstest.
Dit is wel een van de meest creatieve en achterlijke manieren om de betrouwbaarheid van reactietests in twijfel te trekken. Hulde
De groep mensen die de drukte van het weekend willen omzeilen en daarnaast de mensen die rekening houden dat bepaalde winkels binnenkort mogelijk moeten sluiten. Zeker ook met de extreme drukte bij de postleveranciers.quote:Op zondag 13 december 2020 14:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Morgen, maandagmiddag, wordt het drukker dan ooit.
Water en elektra afsluiten, dat zal het virus leren.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
En alcoholverkoop nog eerder stoppen. 19u of zelfs 18u lijkt mij een uitstekend plan!quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik werk op werk. Weinig afstand en tot 1 november ook geen maskers.quote:Op zondag 13 december 2020 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja vraag ik me ook nog wel eens af.
Ik werk al 9 maanden thuis, zie vrienden nauwelijks of zeer beperkt, ga alleen nog zwemmen en sporten, beperk mijn bezoek van vreemden tot een heel klein minimum, en niemand in mijn vriendenkring heeft nog een Corona besmetting gehad of in de buurt gehad. En we wonen allemaal in de randstad (brandhaard gebieden)
Te beginnen met de 2e kamer, zal ze leren thuis te werkenquote:Op zondag 13 december 2020 15:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Water en elektra afsluiten, dat zal het virus leren.
Nee, dat is zo. Komende week wordt het beter weer, hopelijk helpt dat dus gewoon al.quote:Op zondag 13 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Inderdaad. dat kan zeker.
Maar dat ga je niet meteen ombuigen met een strengere lockdown of meer maatregelen.
Vrees dat het dan al te laat is, aangezien ze nu al overleggen over maatregelen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Komende week wordt het beter weer, hopelijk helpt dat dus gewoon al.
Als ik me niet vergis werd die cola test uitgevoerd door een Duitse parlementariër (in het parlement?). Dan was het waarschijnlijk een snelle antigen test, geen PCR test.quote:Op zondag 13 december 2020 15:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke zin dit achterlijk is. Het onderbouwd dat detectie van het virus niet veel meer zegt dat dat.
Een PCR test vertelt niets over de besmettelijkheid noch gevolgen daarvan.
Alleen in een medische setting kan een PCR test helpen om zijn behandeling op af te stemmen.
Enig gevolg daarvan is dat mensen beter leren plannen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En alcoholverkoop nog eerder stoppen. 19u of zelfs 18u lijkt mij een uitstekend plan!
Het was natuurlijk een debiel toneelstukje dat niet de moeite van het bespreken waard zou moeten zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 15:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis werd die cola test uitgevoerd door een Duitse parlementariër (in het parlement?). Dan was het waarschijnlijk een snelle antigen test, geen PCR test.
Denk dat bakker, slager en groenteman wel bij de essentiële winkels horen. Dat zijn voedingswinkels. Niet iedereen vreet die troep van de supermarkt.quote:Op zondag 13 december 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je het doet moet je supermarkten en apotheken doen, de rest alleen afhaal. Anders krijg je het “waarom mag de bakker wel en de groenteman niet” gezeik weer.
Precies, gewoon heel goed geregeld.quote:Op zondag 13 december 2020 15:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zeker na het invoeren van allerlei maatregelen (looprichtingen, reserveren, maximaal aantal bezoekers) heb ik in geen enkele museum of bieb het gevoel gehad dat je er ook maar enig risico loopt. Maar goed, het zijn instellingen die je vrij makkelijk kunt slachtofferen als je de illusie wilt verspreiden dat je harde maatregelen niet schuwt.
Hier hetzelfde. Alleen woon ik in brandhaard Twentequote:Op zondag 13 december 2020 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik werk al 9 maanden thuis, zie vrienden nauwelijks of zeer beperkt, ga alleen nog zwemmen en sporten, beperk mijn bezoek van vreemden tot een heel klein minimum, en niemand in mijn vriendenkring heeft nog een Corona besmetting gehad of in de buurt gehad. En we wonen allemaal in de randstad (brandhaard gebieden)
Zouden we dan eindelijk eiersnijder issues gaan krijgen?quote:Op zondag 13 december 2020 15:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik zet in op sluiting niet-essentiele retail en doorstroomlocaties. Contactberoepen en sportscholen mogen open blijven, want op afspraak.
In dat geval zouden ze ook niet-essentiele retail en doorstroomlocaties open moeten laten als bezoek op afspraak is.quote:Op zondag 13 december 2020 15:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik zet in op sluiting niet-essentiele retail en doorstroomlocaties. Contactberoepen en sportscholen mogen open blijven, want op afspraak.
Je mag drie keer raden wat er gebeurt met de drukte in de supermarkten als voor de rest alles dicht is.quote:Op zondag 13 december 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je het doet moet je supermarkten en apotheken doen, de rest alleen afhaal. Anders krijg je het “waarom mag de bakker wel en de groenteman niet” gezeik weer.
Las ik het ook op twitter. Maar in andere steden is het ook wel te druk denk ik.quote:Op zondag 13 december 2020 15:19 schreef Mortaxx het volgende:
Hier in Den Haag is het blijkbaar veel te druk in de binnenstad. Ga zo even de stad in dus, ben wel benieuwd hoe druk dat dan echt is
Ik verwacht ook dat levensmiddelenwinkels wel open blijven. Ik hóóp het ook, want het vlees van de supermarkt is niet te hachelenquote:Op zondag 13 december 2020 15:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat bakker, slager en groenteman wel bij de essentiële winkels horen. Dat zijn voedingswinkels. Niet iedereen vreet die troep van de supermarkt.
Wil het wel eens zelf zien. En wil toch nieuwe sokken kopenquote:Op zondag 13 december 2020 15:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Las ik het ook op twitter. Maar in andere steden is het ook wel te druk denk ik.
Hadden je collega's wel het virus dan? Anders kunnen ze ook niet besmetten natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2020 15:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik werk op werk. Weinig afstand en tot 1 november ook geen maskers.
Niemand die op werk elkaar heeft besmet.
Niemand was daar ook besmet.quote:Op zondag 13 december 2020 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hadden je collega's wel het virus dan? Anders kunnen ze ook niet besmetten natuurlijk.
Of wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Dat het niet bestaat?
Ja, ik hoor daar ook niks meer over, over het grote voorbeeldland!quote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Duitsland nu zulke zware maatregelen moet treffen. Het was daar toch allemaal zo goed geregeld?
Hou ons op de hoogtequote:Op zondag 13 december 2020 15:19 schreef Mortaxx het volgende:
Hier in Den Haag is het blijkbaar veel te druk in de binnenstad. Ga zo even de stad in dus, ben wel benieuwd hoe druk dat dan echt is
Ze hebben hun mondmaskers niet op tijd gewassen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Duitsland nu zulke zware maatregelen moet treffen. Het was daar toch allemaal zo goed geregeld?
De enige plek waar ik in de buurt kom van andere mensen voor langer dan paar sec is op werk, en denk dat dat voor veel mensen zo is. Een vriendin van mij is van de week positief getest, zij werkt in de zorg en heeft het van een cliënt gekregen (ondanks beschermende kleding)quote:Op zondag 13 december 2020 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ah zo. Ja ik ken wel een paar mensen die besmet zijn. Die hebben zelf ook geen idee waar en hoe ze besmet zijn. En ze letten wel goed op, dat geloof ik ook wel. Apart is dat.quote:Op zondag 13 december 2020 15:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Niemand was daar ook besmet.
Ik vraag me meer af waar iedereen de besmetting oploopt zeg maar.
Zoiets vermoed ik ook , een andere test met een grotere foutkans als het al dat Covid19 test.quote:Op zondag 13 december 2020 15:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis werd die cola test uitgevoerd door een Duitse parlementariër (in het parlement?). Dan was het waarschijnlijk een snelle antigen test, geen PCR test.
Gisteren voor de zekerheid maar vast het kerstkappertje gepakt.quote:Op zondag 13 december 2020 15:18 schreef TheVulture het volgende:
Scholen, vervolgens achter de voordeur.quote:Op zondag 13 december 2020 15:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar even serieus? Waren raken al die mensen besmet dan?
Ik bedoel ik doe hard mijn best sinds maart maar echt niets.
Yep. Soms moet je een plaatje laten zien van een bom met lont om je punt kracht bij te zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het was natuurlijk een debiel toneelstukje dat niet de moeite van het bespreken waard zou moeten zijn.
Dit inderdaad.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |