Ik vroeg me laatst nog af of drankwinkels ook onder de essentiële winkels vallen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Met deze cijfers weet je nu wel zeker dat de niet-essentiële winkels dicht gaan. Maar dan komt er weer een discussie wat wel/niet een essentiële winkel is. In België is dat begrip veel groter dan ik dacht.
Denk dat hier in Nederland onder de essentiële winkels vallen:
Supermarkten, Buurtsupers, Bakkers, Dierenwinkels, Drogisterijen, Apotheken en Viswinkels. Denk dat de Oliebollenkraam ook nog een uitzondering gaat krijgen.
Ik vind het zo jammer dat de cijfers feitelijk hetzelfde zijn. Maar omdat het beleid is aangepast, kan je geen zuivere vergelijking meer maken. Als je bij gelijkblijvend beleid deze stijging had gehad, gaf ik ze absoluut gelijk en redenen om meer maatregelen te nemen, maar omdat je nu zoveel soepeler gaat testen, gaat wat mij betreft die vlieger niet 1:1 opquote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Met deze cijfers weet je nu wel zeker dat de niet-essentiële winkels dicht gaan. Maar dan komt er weer een discussie wat wel/niet een essentiële winkel is. In België is dat begrip veel groter dan ik dacht.
Supermarkten, Buurtsupers, Bakkers, Dierenwinkels, Drogisterijen, Apotheken en Viswinkels. Denk dat de Oliebollenkraam ook nog een uitzondering gaat krijgen.
Morgen, maandagmiddag, wordt het drukker dan ooit.quote:Op zondag 13 december 2020 14:56 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog meer extreme kerstdrukte gaan zien in de winkelstraten voordat Rutte weer aan het woord is, of dat dit gaat gebeuren als er maatregelen komen die inpakt hebben op de kerst inkopen.
Nee, God heeft dat zo gewild.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Is het toeval at de Bible belt toch iets roder is dan de rest?
Als ze grotere stappen nemen ga ik overwegen om toch maar te overwinteren op Gran Canaria.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie de cijfers nu net pas. Kom maar op met die sluiting van bibliotheken, dierentuinen, zwembaden, bioscopen, etcDat is dé oplossing. Ik hoop echt dat ze grotere stappen durven te nemen.
Neeeeee, geen smoesjes, met je "ik had de datum niet door." Asooooo ;-) :-pquote:Op zondag 13 december 2020 14:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Tuurlijk wordt het druk voor kerst. Het was 5 december ook overal druk terwijl je toch echt gespreid je kado's zou kunnen kopen. Ja ik liep ook ik in de stad ik had de datum niet door.
Dus voor kerst blijft het ook lekker druk
Winkels sluiten zou meer werken. En laat bibliotheken, musea 3n buurthuizen gewoon lekker open.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie de cijfers nu net pas. Kom maar op met die sluiting van bibliotheken, dierentuinen, zwembaden, bioscopen, etcDat is dé oplossing. Ik hoop echt dat ze grotere stappen durven te nemen.
Gedraag je eensquote:Op zondag 13 december 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
Ah.... wappiespeelkwartier!
Tijd voor de kerstversiering hier!
Ik denk dat het helemaal niet dat dit de oplossing is. Zelfs als we alles een maand dicht gooien komen we echt niet onder de 4000. Dit is een gebed zonder eind.quote:Op zondag 13 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vorige zondag:quote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9884 nieuwe positieve testen
166 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
quote:Op zondag 6 december 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
6779 nieuwe positieve testen
160 nieuwe ziekenhuisopnames
21 nieuwe IC-opnames
25 nieuwe overlijdens
Slagers, groentezaken e.d. zal ook wel.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Zie je niet dat het ook in de ziekenhuizen niet de goede kant op gaat?quote:Op zondag 13 december 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de cijfers feitelijk hetzelfde zijn. Maar omdat het beleid is aangepast, kan je geen zuivere vergelijking meer maken. Als je bij gelijkblijvend beleid deze stijging had gehad, gaf ik ze absoluut gelijk en redenen om meer maatregelen te nemen, maar omdat je nu zoveel soepeler gaat testen, gaat wat mij betreft die vlieger niet 1:1 op
Ik kan niet geloven dat we allemaal precies op 1 december massaal de richtlijnen zijn gaan negeren.
Ik ben geen wetenschapper, maar het stoort mij wel.
Ik moest toevallig die dag een paar uur werken en dacht oh snel even de HEMA in voor een nieuwe pyjama en boekenwinkel in voor een nieuwe voorraad. Had serieus toen ik de winkelstraat in liep zoiets van fuck het is 5 dec.quote:Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef Randier het volgende:
[..]
Neeeeee, geen smoesjes, met je "ik had de datum niet door." Asooooo ;-) :-p
Ik denken alle winkels die meer dan 50% uit het verkoop van voedsel en medicijnen uit de 9% btw categorie halen. Zoiets algemeens wordt het. De rest kan nog steeds verkopen, maar alleen via bezorgen of ophalen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ik vind persoonlijk dat die 1 december “veranderde maatregel” een beetje te vaak gebruikt wordt om de huidige, toch vrij ernstige, cijfers te downplayen. Het blijven besmettingen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat we allemaal precies op 1 december massaal de richtlijnen zijn gaan negeren.
Ik ben geen wetenschapper, maar het stoort mij wel.
En de week ervoor?quote:
De mondkapjesplicht heeft meer kwaad dan goed gedaan. Iets wat velen natuurlijk al hadden zien aankomen. Zelfs Hugo wist dit al lang. Neem aan dat die onzin snel ongedaan wordt gemaakt, dit werkt alleen maar averechts.quote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9884 nieuwe positieve testen
166 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
De ziekenhuizen doen hetzelfde als vorig week zoals net gepost.quote:Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie je niet dat het ook in de ziekenhuizen niet de goede kant op gaat?
Ik denk dat het een kwestie is van verruimd testbeleid én een stijging die daar niet door komt. En die laatste veroorzaakt ook weer een stijging in de ziekenhuizen. En dat is dan weer wel zorgelijk.
En mensen niezen & hoesten wel eens (vaak)... niet om het virus te verspreiden maar omdat dit een doodnormaal gedrag. Onderdeel van ons geweldige afweersysteem is waarmee het lichaam zich zo autonoom ontdoet van ongerechtigheden die kriebelen of zich gaan ophopen (zoals dan in het masker).quote:Op zondag 13 december 2020 14:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als mensen ze afdoen omdat ze moeten niezen dan werkt het niet nee.
Ik ben twee weken terug in een museum geweest. Heerlijk rustig en afstand houden was doodeenvoudigquote:Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Winkels sluiten zou meer werken. En laat bibliotheken, musea 3n buurthuizen gewoon lekker open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |