Maar jij bent een uitzonderingquote:Op woensdag 9 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik geef zelfs nog geld toe als ik in januari een vaccinatie kan krijgen.
Ja joh. Het zijn maar zeikerds, al die horeca-ondernemers die hun zorgvuldig opgebouwde bedrijf naar de klote zien gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
dat beschouw ik als een complimentquote:
Nog niet eens 13.00 he?!quote:Op woensdag 9 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan steek je hem ergens anders![]()
Ik hoop dat we niet te lang rekening houden met mensen die vaccins weigeren. Als ze niet immuun worden van de vaccinatie, dan maar van de ziekte. Dat zou dan uiteindelijk een persoonlijke keuze worden vind ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat zijn echt uitersten.
Mensen die willen > Mensen die willen worden overgehaald > Mensen die kijken naar wat anderen doen > Mensen die worden overgehaald met kado's > Mensen die worden overgehaald met privileges > Mensen die worden overgehaald met beperkingen > etc., etc.
ergens in de wereld 23:00 geweest hoor...quote:
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
Dan verschuilen ze zich wel achter het feit dat ze het al hebben gehad vrees ikquote:Op woensdag 9 december 2020 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we niet te lang rekening houden met mensen die vaccins weigeren. Als ze niet immuun worden van de vaccinatie, dan maar van de ziekte. Dat zou dan uiteindelijk een persoonlijke keuze worden vind ik.
Gelukkig maar. Was al bang dat ik weer zo ellenlange post moest typenquote:Op woensdag 9 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat beschouw ik als een compliment
Van Delden liet in één van die slides zien dat het op bestelling ging vanuit de instelling. Daarmee lijkt me dat je dat redelijk afdicht.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar gaat het niet om......het gaat erom dat ze op 75% rekenen, terwijl er maar 40/50% komt opdagen.
dan moeten ze wel heel snel gaan schakelen om die vaccins te kunnen gebruiken voor anderen,
Nogquote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
2 miljoen mensen dus al besmet geweest volgens RIVM
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Ik zou zeggen nog 12 miljoen op dit moment. jongeren onder de 18 niet, en iedereen die zwanger is niet.quote:
In Hobart, Australië is het net 23.00u geweestquote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ergens in de wereld 23:00 geweest hoor...
Ik denk dat we inmiddels eerder rond de 3 miljoen mensen die het virus hebben gehad zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:55 schreef TheVulture het volgende:
Als 2 miljoen mensen het virus al gehad hebben zou dat toch ook een enorme verspilling zijn van schaarse vaccins om die als eersten mee te vaccineren... al heb ik weinig hoop dat het logistiek te regelen valt...
en hoe willen ze dat in hemelsnaam bij de huisartsen gaan doen dan voor de kwetsbaren en hun verzorgers.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Delden liet in één van die slides zien dat het op bestelling ging vanuit de instelling. Daarmee lijkt me dat je dat redelijk afdicht.
Zorginstelling inventariseert hoeveel medewerkers gevaccineerd willen worden, daar komt een aantal uit, bestel iets meer -> vaccineren.
Als er 250 medewerkers zijn en er willen er maar 130 gevaccineerd worden lijkt het me dat ze er niet meer dan (bijvoorbeeld) 140 sturen.
Het moet gewoon een eigen keuze blijven. Als het een verplichting word zonder het een verplichting te noemen dan hebben we een groot probleem. Uiteindelijk gaat het vooral om de kwetsbare groepen die snel in het ziekenhuis terecht komen. Zodra de ziekenhuizen het aan kunnen dan moeten we gewoon weer richting normaal gaan. Meer immuniteit is echt handig, maar het moet nooit ten koste gaan van keuzes over je eigen lichaam. Kunnen mensen wel roepen dat ze het niet verplicht stellen, maar als ze inderdaad met dat soort chantage middelen over de brug gaan komen....dan is het dus wel degelijk een verplichting. Ze noemen het alleen even anders, om zichzelf in te dekken.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.
Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.
Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
yesss daarna zijn we samen immuunquote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... ben er ook wel klaar mee.
Doe maar een Pfizertje die overblijft dan!
Hij gaf aan dat Moderna zo'n 2 weken later kwam, dus ik denk niet dat ze daar heel moeilijk mee gaan doen en gewoon Moderna doen, net als bewoners van verzorgingstehuizen ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe willen ze dat in hemelsnaam bij de huisartsen gaan doen dan voor de kwetsbaren en hun verzorgers.
of willen ze dan wachten totdat ze van Moderna geleverd gaan krijgen ?
Ik weet niet of dat prima wordt gedaan. Ik hoor wisselende verhalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.
Met een geschat sterftecijfer van tegen de 15.000 komt dat overeen met een IFR van 0,7%. Dat snijdt allemaal wel hout dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
Dat zijn ook de schattingen toch in NW-Europa? In de VS is het dan schijnbaar een IFR van het dubbele. Waar natuurlijk mensen een slechtere levensstijl hebben en een groep niet verzekerd is.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met een geschat sterftecijfer van tegen de 15.000 komt dat overeen met een IFR van 0,7%. Dat snijdt allemaal wel hout dus.
Met de hoeveelheid keren dat de Action hier voorbij komt (en vooral eiersnijders) kun je dat ondertussen religieus noemen. Het virus komt niet in religieuze instellingen, dus ook niet in de Action.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef leolinedance het volgende:
Bizar dat het kunnen halen van een eiersnijder bij de Action nog altijd prioriteit heeft boven het indammen van het virus.
Je kunt langer dan een week meetellen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels eerder rond de 3 miljoen mensen die het virus hebben gehad zitten.
Dit is wat ik uit de cijfers van het RIVM haal:
1-jul 3410
6-jul 2812
11-jul 3251
16-jul 4180
21-jul 6051
26-jul 7908
31-jul 10055
5-aug 11181
10-aug 12314
15-aug 12723
20-aug 11364
25-aug 11472
30-aug 16588
4-sep 28479
9-sep 45612
14-sep 68577
19-sep 89565
24-sep 104078
29-sep 114700
4-okt 134369
9-okt 149510
14-okt 158069
19-okt 154362
24-okt 146955
29-okt 136127
3-nov 122495
8-nov 110750
13-nov 103911
18-nov 99255
23-nov 99255
28-nov 99255
3-dec 99255
8-dec 99255
Totaal bijna 2 miljoen mensen in de tweede golf en in de eerste golf +- ook een miljoen(volgens serologische testen).
Met een generatietijd van 5 dagen... en de hoeveelheid besmette personen van het corona dashboard:
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Vanaf 18 november heb ik geen andere waarde meer gebruikt, omdat het nog te onduidelijk is.
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
quote:Ongeveer twee miljoen Nederlanders zijn op dit moment beschermd tegen het coronavirus, omdat zij al eerder besmet zijn geweest. Dat maakte RIVM-directeur Jaap van Dissel woensdag bekend tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer.
Het aantal ligt veel hoger dan de 570.000 positieve coronatests die bij het RIVM bekend zijn. Dat betekent dat meer mensen met het COVID-19-virus in aanraking zijn geweest dan nu officieel bekend is.
Veel mensen zijn besmet zonder dat ze klachten hebben. Sinds eind juni zijn er naar schatting een miljoen mensen bij gekomen die het virus al hebben gehad, meldt Van Dissel.
Het beloofde landquote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Hobart, Australië is het net 23.00u geweest
Zijn belangen zijn andermans belang.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.
Lees je je eigen posts ook? Dit gaat om meer dan enkel open willen. Dat gejengel noemen, dan ben je ook wel een dipshit ook, hoor,quote:KHN vindt het jammer dat er voor startende ondernemers in de horeca geen oplossingen voor steun zijn gevonden. Ook zou het maximaal te vergoeden bedrag via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) niet voldoende zijn voor grotere ondernemingen die nu zonder inkomsten zitten.
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?
[..]
Ja, precies. Die schatting van Van Dissel komt dus mooi overeen met de geschatte IFR in ontwikkelde landen en het geschatte aantal doden.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn ook de schattingen toch in NW-Europa?
Ja maar incidentele herbesmettingen!!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?
blijft moderna langer goed in de koelkast ?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij gaf aan dat Moderna zo'n 2 weken later kwam, dus ik denk niet dat ze daar heel moeilijk mee gaan doen en gewoon Moderna doen, net als bewoners van verzorgingstehuizen ja.
Volgens mij wordt er wel immuniteit van redelijke duur verondersteld.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?
[..]
Volgens mij beweren heel weinig mensen dat dit de oplossing is, toch? Ik heb het niet of nauwelijks gezien in ieder geval.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zie gewoon dat het niet de magische oplossing is geweest die het in sommige ogen had kunnen zijn.
Graag een Playstation 5, of een betaalde vakantie naar een tropisch eiland of zoquote:Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd
Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Maar de generatietijd is ongeveer 4-5 dagen...quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt langer dan een week meetellen.
Veel vaccins gaat in de spier en heb zelf nog niet eerder gehoord dat je die dan niet mag nemen als je antistollingsmedicijnen slikt. Als dat de enige reden is is het wel een hele overdreven reactie om dan meteen te zeggen "het wordt afgeraden". Zou denken dat er meer speelt, maar daar zeggen ze dan weer niks over. Vaag.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was zelf in wat specifiekere informatie geïnteresseerd, in het bijzonder of het Pfizer-vaccin wordt afgeraden aan mensen die antistollingsmedicijnen nemen (omdat ik die zelf slik).
Ik snap de argumentatie alleen nog steeds niet. Een griepprik gaat toch ook in een spier? Die krijg ik wel en is me nooit afgeraden door de huisarts.
Met dat soort aantallen wordt het toch echt wel interessant om mensen die het virus al (bewezengehad hebben in eerste instantie over te slaan met vaccineren.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
Op basis waarvan kun je dat vertellen bedoel je?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Op basis hier van denk ik: https://www.rivm.nl/nieuw(...)in-bloed-aantoonbaarquote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
quote:In deze 6 maanden zijn de antistoffen bovendien sterker geworden. Ze binden zich beter aan het virus en daarom zijn minder antistoffen nodig om hetzelfde werk te doen
Ja en zijn er ook onderzoeken waar mensen die al een coronabesmetting hebben doorlopen doelbewust worden blootgesteld aan besmettelijke personen? De aanwezigheid van antistoffen is een indicatie, maar geen garantie dat mensen absoluut niet besmet kunnen raken.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?
is het verband al gelegd dan met de mondkapjes?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:11 schreef leolinedance het volgende:
Hadden we ook helemaal niet verwacht hoor dat die niet-werkende mondkapjes niet zouden werken en zelfs voor een negatief effect zou zorgen
En dan hoor je Mark en Hugod belerend vertellen als we ons aan de regeltjes houden er dan misschien geen zwaardere maatregelen komen.
Nee stelletje klootviolen, dat ligt niet aan de burgers maar aan het waardeloze beleid!
Ik werk (indirect) voor het MinIenW en zit in diverse groepen/mailings over o.a. de communicatie rondom het coronavirus. Waar deze discussies ook al langere tijd gaande zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Op basis waarvan kun je dat vertellen bedoel je?
Het laatste onderzoek gaf aan dat B-cell na 6,2 maanden nog steeds anti stoffen aanmaakte bij een her besmetting.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is besmettelijkheid en incubatietijd. Maar het virus kan vrij lang in je aanwezig zijn en dan ben je nog steeds besmet. Zie ook de mensen die langdurig ziek zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de generatietijd is ongeveer 4-5 dagen...
https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdf
En daarnaast komt het ook wel vrij overeen met dat artikel erboven. Serologische testen (pienter en sanquin) geven pas een beeld na een aantal weken, dus die 2 miljoen die ze zien, zijn al van een tijdje geleden.
Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volkquote:Op woensdag 9 december 2020 13:11 schreef leolinedance het volgende:
Hadden we ook helemaal niet verwacht hoor dat die niet-werkende mondkapjes niet zouden werken en zelfs voor een negatief effect zou zorgen
En dan hoor je Mark en Hugod belerend vertellen als we ons aan de regeltjes houden er dan misschien geen zwaardere maatregelen komen.
Nee stelletje klootviolen, dat ligt niet aan de burgers maar aan het waardeloze beleid!
Interessant! Ik denk persoonlijk dat belonen beter werkt dan straffen. Zien jullie dat ook zo?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik werk (indirect) voor het MinIenW en zit in diverse groepen/mailings over o.a. de communicatie rondom het coronavirus. Waar deze discussie ook al langere tijd gaande zijn.
dat gaat veel te moeilijk worden......quote:Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met dat soort aantallen wordt het toch echt wel interessant om mensen die het virus al (bewezengehad hebben in eerste instantie over te slaan met vaccineren.
Kort en krachtig... Ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Interessant! Ik denk persoonlijk dat belonen beter werkt dan straffen. Zien jullie dat ook zo?
Het beleid is erop gebaseerd dat je niet te veel hoeft te beboeten en te verbieden als iedereen de voorzorgsmaatregelen voldoende in acht neemt. Als dat minder gebeurt, moet er strenger worden opgetreden. Prima beleid.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volk![]()
Het beleid is echt een grote grap, dat was gisteren ook wel weer te zien.
Ik denk dat het wel meevalt. Duizenden deugers op een volgepropte Dam had ook geen effect op de corona-cijfers.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat de kou een rol speelt lijkt me vrij waarschijnlijk. Eén, twee maanden geleden kon je iemand nog "buiten bezoeken" (in de tuin, op de stoep..), maar nu is het te koud om lange tijd buiten te staan.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die daar best gevoelig voor zijn. ''Je krijgt meer vrijheden als je je vaccineert'' vind ik veel te ver gaan, omdat dat gewoon een straf is voor de mensen die wat huiveriger zijn (chantage), maar er zijn best andere ''beloon'' methodes te vinden (als last resort...). Dat je niks grootst (extra vrijheden bv) mist als je het vaccin niet neemt, maar dat er wel ''iets'' is als je het wel neemt. Geen idee wat, maar dat is mijn werk gelukkig ook nietquote:Op woensdag 9 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Interessant! Ik denk persoonlijk dat belonen beter werkt dan straffen. Zien jullie dat ook zo?
Kunnen we los gaan!!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yesss daarna zijn we samen immuun![]()
![]()
Mensen kunnen opnieuw het virus binnenkrijgen. Natuurlijk. Maar wanneer antistoffen hun natuurlijke magic doen, dan heeft het virus bijna geen kans zich te vermenigvuldigen. En heeft de host amper kans het virus over te dragen op een ander persoon. Helemaal als in een vroeg stadium van de incubatietijd het virus alweer lang en breed opgeruimd is.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja en zijn er ook onderzoeken waar mensen die al een coronabesmetting hebben doorlopen doelbewust worden blootgesteld aan besmettelijke personen? De aanwezigheid van antistoffen is een indicatie, maar geen garantie dat mensen absoluut niet besmet kunnen raken.
Ben ik met je eens. Maar vrijheden geven, vind ik ook een vorm van straffen eerlijk gezegd (voor de andere kant dan). Een pen uitdelen nietquote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die daar best gevoelig voor zijn. ''Je krijgt meer vrijheden als je je vaccineert'' vind ik veel te ver gaan, omdat dat gewoon een straf is voor de mensen die wat huiveriger zijn (chantage), maar er zijn best andere ''beloon'' methodes te vinden. Dat je niks grootst (extra vrijheden bv) mist als je het vaccin niet neemt, maar dat er wel ''iets'' is als je het wel neemt. Geen idee wat, maar dat is mijn werk gelukkig ook niet
Ik noet je bekennen dat ik ten tijde van het zika virus wel beetje stress had. Weet niet meer zo goed in welke termijn van de zwangerschap ik toen zat.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
Ik verwacht inderdaad dat de weer geopende biebs de oorzaak zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
is het verband al gelegd dan met de mondkapjes?
Ja. Daarom moet de beloning niet te groot zijn. Ze moeten nooit gaan komen met extra vrijheden voor gevaccineerden. Dat is inderdaad een straf voor de mensen die wat voorzichtiger zijn. Iets tussen een pen en extra vrijheden zeg maarquote:Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar vrijheden geven, vind ik ook een vorm van straffen eerlijk gezegd (voor de andere kant dan). Een pen uitdelen niet
En die Duitsers allemaal jankend op de bank: 'Aber wir tun unser Bestes!!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef ondeugend het volgende:
De Duitser wordt even streng en geëmotioneerd aangesproken op gedrag
[ twitter ]
quote:Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is besmettelijkheid en incubatietijd. Maar het virus kan vrij lang in je aanwezig zijn en dan ben je nog steeds besmet. Zie ook de mensen die langdurig ziek zijn.
quote:De tweede belangrijke parameter is de generatietijd, die aangeeft hoe lang het gemiddeld duurt voor een besmet persoon iemand anders besmet. Overdracht van het virus gaat namelijk niet onmiddellijk, daar is enige tijd voor nodig, meestal in de orde van dagen.
Ja, zeker lastig. Bij bloeddonatie doen ze ook bewust niet aan beloningen (in Nederland). Al is daar de reden wellicht wat anders...quote:Op woensdag 9 december 2020 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Daarom moet de beloning niet te groot zijn. Ze moeten nooit gaan komen met extra vrijheden voor gevaccineerden. Dat is inderdaad een straf voor de mensen die wat voorzichtiger zijn. Iets tussen een pen en extra vrijheden zeg maarMaar het zal moeilijk worden om dan te bepalen waar de lijn gaat liggen. Op welk moment word het een straf voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden? Want iedereen verdiend dezelfde vrijheden imo.
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik noet je bekennen dat ik ten tijde van het zika virus wel beetje stress had. Weet niet meer zo goed in welke termijn van de zwangerschap ik toen zat.
Maar in dit geval zou ik er wel voor gaan denk ik, zeker als mijn houdbaarheidsdatum minder en minder wordt if wanneer ik weet dat het uiterst moeizaam zou gaan ivm historie, miskramen en andere narigheid.
Corona is toch al een tijdje, in ieder geval minstens 9 maande .
Weet niet of er al onderzocht is ergens in de wereld wat corona bij een dragende moeder in spe voor invloed heeft op het ongeboren kind?
Maar serieus. Ik denk echt dat het merendeel zich ook gewoon keurig aan de regels houdt.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het beleid is erop gebaseerd dat je niet te veel hoeft te beboeten en te verbieden als iedereen de voorzorgsmaatregelen voldoende in acht neemt. Als dat minder gebeurt, moet er strenger worden opgetreden. Prima beleid.
EN daarbij nog een 'foei' uitdelen. Dat werkt averecht imo.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Toen gisteren werd gefluisterd over strengere maatregelen dacht ik echt .. ja maar hoe dan? Iedereen doet het al zo goed mogelijk.
Laatste wat ik erover hoorde was minimaal 1 jaar... Maar mag toch hopen dat dat langer is.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Is het overigens bekend hoe lang je immuun bent na het vaccin?
Simpele vraag wellicht, maar in het begin dacht men ook dat je maar 1 keer Corona kon krijgen....
Goede vraag. Was het niet ook zo dat je ieder jaar opnieuw gevaccineerd moet worden?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Simpele vraag wellicht, maar in het begin dacht men ook dat je maar 1 keer Corona kon krijgen....
Zeurpiet. Wanneer heb je dat voor het laatst gehoord dan?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
EN daarbij nog een 'foei' uitdelen. Dat werkt averecht imo.
Bij de griep ook, maar ik ben geen medicus dus weet ook niet exact hoe het werkt.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Goede vraag. Was het niet ook zo dat je ieder jaar opnieuw gevaccineerd moet worden?
Het is een grote grap inderdaad.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volk![]()
Het beleid is echt een grote grap, dat was gisteren ook wel weer te zien.
Gister tijdens de persco zeiden zowel De Jonge als Rutte dat.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeurpiet. Wanneer heb je dat voor het laatst gehoord dan?
Ik denk dat je hoort wat je wil horen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Gister tijdens de persco zei DJ dat.
Dan ga ik voor dezequote:Op woensdag 9 december 2020 13:27 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
Een gratis shirt en zelfs Lange Frans staat straks vooraan. Stel skere donders die Nederlanders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kantoorpersoneel hoort ook gewoon thuis te zitten natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is een grote grap inderdaad.
Gisteren was ik bij een bedrijf op bezoek, daar moet het kantoorpersoneel de hele dag door met een mondkapje op werken
Zelfs de kerel die in zijn eentje het magazijn runt moest zo'n ding op
Ga het anders even terug luisteren voordat je dit soort dingen roept. Het was vrij duidelijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat je hoort wat je wil horen.
quote:Op woensdag 9 december 2020 13:27 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
Een gratis shirt en zelfs Lange Frans staat straks vooraan. Stel skere donders die Nederlanders.
Dit is wat er over Moderna staat (op de site van henzelf):quote:Op woensdag 9 december 2020 13:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijft moderna langer goed in de koelkast ?
of kan het gewoon in een normale vriezer ?
quote:Vaccine candidate now expected to remain stable at standard refrigerator temperatures of 2° to 8°C (36° to 46°F) for 30 days, up from previous estimate of 7 days
Shipping and long-term storage conditions at standard freezer temperatures of -20°C (-4°F) for 6 months
mRNA-1273 to be distributed using widely available vaccine delivery and storage infrastructure
No dilution required prior to vaccination
Waarom is dat relevant? Wat van Dissel zei was dat die 2 miljoen mensen individueel, zelf beschermd zijn doordat ze al een infectie doorlopen hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja en zijn er ook onderzoeken waar mensen die al een coronabesmetting hebben doorlopen doelbewust worden blootgesteld aan besmettelijke personen? De aanwezigheid van antistoffen is een indicatie, maar geen garantie dat mensen absoluut niet besmet kunnen raken.
Jaaaaaaaaaaaaah! Met mooie hoge pieken!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijgen we straks ook een mooie website waar je per land kunt zien welk % is gevaccineerd?
Ik snap je maar ook in een resto is er veel beweging van mensen die komen en gaan, al was het maar van de kelner of wanneer iemand (natuurlijk iedereenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In een restaurant zit je als klant netjes stil. In een supermarkt loop je rond en zit iedereen met zijn tengels overal aan.
Bij een onderzoek naar andere corona-virussen bleek gemiddeld reinfectie weer mogelijk na 12 maanden. In een enkele geval was het 6 maanden en in het andere uiterste geval 105 maanden. Of dit gelijk getrokken mag worden met dit corona-virus is natuurlijk de vraag, maar het RIVM-antistoffen onderzoek geeft al aan dat antistoffen sowieso 6 maanden (bij 90%) aanwezig zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
https://www.nature.com/articles/s41591-020-1083-1quote:In a few cases, reinfections occurred as early as 6 months (twice with HCoV-229E and once with HCoV-OC43) and 9 months (once with HCoV-NL63), but reinfections were frequently observed at 12 months
Als je max 30 man binnen mag hebben (wat het OMT vandaag nogmaals zei) valt dat komen en gaan wel mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je maar ook in een resto is er veel beweging van mensen die komen en gaan, al was het maar van de kelner of wanneer iemand (natuurlijk iedereen) het toilet - nieuw gekapt - bezoekt om zich grondig te desinfecteren.
Of het beetpakken ivm contactoverdrag invloed dan heeft om te tellen als significant besmettings risico, is uiterst onzeker. Besmet zijn, is weer wat anders dan besmettelijk of dat die dan tot gevolgen leidt. Om extra - onzichbare - risico's uit te sluiten zou ik in een restaurant vooral goed doorbakken eten tot mij nemen.
daar zit toch echt wel een mentaliteitsverschilletje hoorquote:Op woensdag 9 december 2020 13:21 schreef galantis het volgende:
[..]
En die Duitsers allemaal jankend op de bank: 'Aber wir tun unser Bestes!!![]()
'
Dit dacht ik ook te hebben gelezen. Dan mag je echt hopen dat het efficiënt gebeurd; anders hou je dus wel degelijk continue maatregelen. Als ze nogal traag zijn kan je op het punt komen dat de ene groep gevaccineerd is, maar dat andere groepen alweer een nieuwe spuit nodig hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Goede vraag. Was het niet ook zo dat je ieder jaar opnieuw gevaccineerd moet worden?
Je legt zo (al kun je er weinig aan doen) ook heel veel macht aan de bedrijven achter de vaccinatie. Die kunnen indirect de hele wereld lam leggen als er niet geleverd (kan) word(t)(en).quote:Op woensdag 9 december 2020 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook te hebben gelezen. Dan mag je echt hopen dat het efficiënt gebeurd; anders hou je dus wel degelijk continue maatregelen. Als ze nogal traag zijn kan je op het punt komen dat de ene groep gevaccineerd is, maar dat andere groepen alweer een nieuwe spuit nodig hebben.
Er was toch van de week een onderzoek waaruit bleek dat het afweersysteem alleen maar sterker werd t.o.v. corona na vaccinatie of na het virus gehad te hebben. Weet niet precies welke termijn daar bij stond, maar weet wel dat ik het als zeer positief nieuws heb opgevat.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook te hebben gelezen. Dan mag je echt hopen dat het efficiënt gebeurd; anders hou je dus wel degelijk continue maatregelen. Als ze nogal traag zijn kan je op het punt komen dat de ene groep gevaccineerd is, maar dat andere groepen alweer een nieuwe spuit nodig hebben.
De Jonge vulde zelfs een antwoord van Rutte aan, puur om er even een extra foei uit te gooien. Goed voor je draagvlak inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Gister tijdens de persco zeiden zowel De Jonge als Rutte dat.
Heb je dat leopoldina-verslag gelezen?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef ondeugend het volgende:
De Duitser wordt even streng en geëmotioneerd aangesproken op gedrag
[ twitter ]
Idem hier qua reactie.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De Jonge vulde zelfs een antwoord van Rutte aan, puur om er even een extra foei uit te gooien. Goed voor je draagvlak inderdaadIk ben maar één persoon met één visie en omgeving, maar iedereen die ik tot nu toe heb gesproken over de persconferentie/maatregelen (sinds gisteren) heeft aangegeven dat ze wel klaar zijn met hun aanpak. Gaan gewoon hun eigen gang rond de feestdagen. Als kleine kinderen behandeld worden werkt blijkbaar niet zo motiverend. Wat raar
Een faal beleid is dan de cherry on top. Geen enkele zelfreflectie ook.
Ja gelezenquote:Op woensdag 9 december 2020 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je dat leopoldina-verslag gelezen?
Merkel gaat heel Duitsland in Lockdown gooien.
Dat is waar, maar hoe staat dat in verhouding tot alles wat wel open is? Hotels. Scholen, met het hygiënisch besef van kinderen. Sportscholen, lekker je coronazweet op elk oppervlak lekken. Alle winkels, ook de tuincentra en bouwmarkten enzo en ook op black friday. Kantoren, waar thuiswerken alleen maar een advies is dat een werkgever kan overrulen. Levert dat allemaal minder risico op dan een restaurant? Ik vind het niet zo logisch, dit beleid.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je maar ook in een resto is er veel beweging van mensen die komen en gaan, al was het maar van de kelner of wanneer iemand (natuurlijk iedereen) het toilet - nieuw gekapt - bezoekt om zich grondig te desinfecteren.
Of het beetpakken ivm contactoverdrag invloed dan heeft om te tellen als significant besmettings risico, is uiterst onzeker. Besmet zijn, is weer wat anders dan besmettelijk of dat die dan tot gevolgen leidt. Om extra - onzichbare - risico's uit te sluiten zou ik in een restaurant vooral goed doorbakken eten tot mij nemen.
En dat we in een cirkeltje blijven rennen met zn allen. Met jengelende horecabazen, mods die roepen dat ze dit altijd al riepen, users die TR's blijven maken en Frans die het allemaal nog wel interessant vindt als enige op deze kloot.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |