Met de hoeveelheid keren dat de Action hier voorbij komt (en vooral eiersnijders) kun je dat ondertussen religieus noemen. Het virus komt niet in religieuze instellingen, dus ook niet in de Action.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:04 schreef leolinedance het volgende:
Bizar dat het kunnen halen van een eiersnijder bij de Action nog altijd prioriteit heeft boven het indammen van het virus.
Je kunt langer dan een week meetellen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels eerder rond de 3 miljoen mensen die het virus hebben gehad zitten.
Dit is wat ik uit de cijfers van het RIVM haal:
1-jul 3410
6-jul 2812
11-jul 3251
16-jul 4180
21-jul 6051
26-jul 7908
31-jul 10055
5-aug 11181
10-aug 12314
15-aug 12723
20-aug 11364
25-aug 11472
30-aug 16588
4-sep 28479
9-sep 45612
14-sep 68577
19-sep 89565
24-sep 104078
29-sep 114700
4-okt 134369
9-okt 149510
14-okt 158069
19-okt 154362
24-okt 146955
29-okt 136127
3-nov 122495
8-nov 110750
13-nov 103911
18-nov 99255
23-nov 99255
28-nov 99255
3-dec 99255
8-dec 99255
Totaal bijna 2 miljoen mensen in de tweede golf en in de eerste golf +- ook een miljoen(volgens serologische testen).
Met een generatietijd van 5 dagen... en de hoeveelheid besmette personen van het corona dashboard:
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Vanaf 18 november heb ik geen andere waarde meer gebruikt, omdat het nog te onduidelijk is.
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
2 miljoen mensen dus al besmet geweest volgens RIVM
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
quote:Ongeveer twee miljoen Nederlanders zijn op dit moment beschermd tegen het coronavirus, omdat zij al eerder besmet zijn geweest. Dat maakte RIVM-directeur Jaap van Dissel woensdag bekend tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer.
Het aantal ligt veel hoger dan de 570.000 positieve coronatests die bij het RIVM bekend zijn. Dat betekent dat meer mensen met het COVID-19-virus in aanraking zijn geweest dan nu officieel bekend is.
Veel mensen zijn besmet zonder dat ze klachten hebben. Sinds eind juni zijn er naar schatting een miljoen mensen bij gekomen die het virus al hebben gehad, meldt Van Dissel.
Het beloofde landquote:Op woensdag 9 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Hobart, Australië is het net 23.00u geweest
Zijn belangen zijn andermans belang.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap zijn belangen maar dat constante gejengel over open willen als je toch 9/10 ondernemers prima gecompenseerd wordt... En er zal vast nog wel een extra pakket volgen als het allemaal nog langer gaat duren.
Lees je je eigen posts ook? Dit gaat om meer dan enkel open willen. Dat gejengel noemen, dan ben je ook wel een dipshit ook, hoor,quote:KHN vindt het jammer dat er voor startende ondernemers in de horeca geen oplossingen voor steun zijn gevonden. Ook zou het maximaal te vergoeden bedrag via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) niet voldoende zijn voor grotere ondernemingen die nu zonder inkomsten zitten.
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?
[..]
Ja, precies. Die schatting van Van Dissel komt dus mooi overeen met de geschatte IFR in ontwikkelde landen en het geschatte aantal doden.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn ook de schattingen toch in NW-Europa?
Ja maar incidentele herbesmettingen!!quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?
blijft moderna langer goed in de koelkast ?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij gaf aan dat Moderna zo'n 2 weken later kwam, dus ik denk niet dat ze daar heel moeilijk mee gaan doen en gewoon Moderna doen, net als bewoners van verzorgingstehuizen ja.
Volgens mij wordt er wel immuniteit van redelijke duur verondersteld.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar komt die stelligheid van Van Dissel nu weer vandaan dat die twee miljoen Nederlanders die het gehad zouden hebben sowieso beschermd zij tegen het coronavirus?
[..]
Volgens mij beweren heel weinig mensen dat dit de oplossing is, toch? Ik heb het niet of nauwelijks gezien in ieder geval.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zie gewoon dat het niet de magische oplossing is geweest die het in sommige ogen had kunnen zijn.
Graag een Playstation 5, of een betaalde vakantie naar een tropisch eiland of zoquote:Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd
Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Maar de generatietijd is ongeveer 4-5 dagen...quote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt langer dan een week meetellen.
Veel vaccins gaat in de spier en heb zelf nog niet eerder gehoord dat je die dan niet mag nemen als je antistollingsmedicijnen slikt. Als dat de enige reden is is het wel een hele overdreven reactie om dan meteen te zeggen "het wordt afgeraden". Zou denken dat er meer speelt, maar daar zeggen ze dan weer niks over. Vaag.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was zelf in wat specifiekere informatie geïnteresseerd, in het bijzonder of het Pfizer-vaccin wordt afgeraden aan mensen die antistollingsmedicijnen nemen (omdat ik die zelf slik).
Ik snap de argumentatie alleen nog steeds niet. Een griepprik gaat toch ook in een spier? Die krijg ik wel en is me nooit afgeraden door de huisarts.
Met dat soort aantallen wordt het toch echt wel interessant om mensen die het virus al (bewezengehad hebben in eerste instantie over te slaan met vaccineren.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:00 schreef kol7680 het volgende:
2 miljoen mensen dus al besmet geweest volgens RIVM
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Op basis waarvan kun je dat vertellen bedoel je?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Op basis hier van denk ik: https://www.rivm.nl/nieuw(...)in-bloed-aantoonbaarquote:Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
quote:In deze 6 maanden zijn de antistoffen bovendien sterker geworden. Ze binden zich beter aan het virus en daarom zijn minder antistoffen nodig om hetzelfde werk te doen
Ja en zijn er ook onderzoeken waar mensen die al een coronabesmetting hebben doorlopen doelbewust worden blootgesteld aan besmettelijke personen? De aanwezigheid van antistoffen is een indicatie, maar geen garantie dat mensen absoluut niet besmet kunnen raken.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er ondertussen meerdere onderzoeken zijn die laten zien dat na 6 maanden mensen nog steeds anti-stoffen hebben?
is het verband al gelegd dan met de mondkapjes?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:11 schreef leolinedance het volgende:
Hadden we ook helemaal niet verwacht hoor dat die niet-werkende mondkapjes niet zouden werken en zelfs voor een negatief effect zou zorgen
En dan hoor je Mark en Hugod belerend vertellen als we ons aan de regeltjes houden er dan misschien geen zwaardere maatregelen komen.
Nee stelletje klootviolen, dat ligt niet aan de burgers maar aan het waardeloze beleid!
Ik werk (indirect) voor het MinIenW en zit in diverse groepen/mailings over o.a. de communicatie rondom het coronavirus. Waar deze discussies ook al langere tijd gaande zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Op basis waarvan kun je dat vertellen bedoel je?
Het laatste onderzoek gaf aan dat B-cell na 6,2 maanden nog steeds anti stoffen aanmaakte bij een her besmetting.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is besmettelijkheid en incubatietijd. Maar het virus kan vrij lang in je aanwezig zijn en dan ben je nog steeds besmet. Zie ook de mensen die langdurig ziek zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de generatietijd is ongeveer 4-5 dagen...
https://www.tweedekamer.n(...)efing_18-03-2020.pdf
En daarnaast komt het ook wel vrij overeen met dat artikel erboven. Serologische testen (pienter en sanquin) geven pas een beeld na een aantal weken, dus die 2 miljoen die ze zien, zijn al van een tijdje geleden.
Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volkquote:Op woensdag 9 december 2020 13:11 schreef leolinedance het volgende:
Hadden we ook helemaal niet verwacht hoor dat die niet-werkende mondkapjes niet zouden werken en zelfs voor een negatief effect zou zorgen
En dan hoor je Mark en Hugod belerend vertellen als we ons aan de regeltjes houden er dan misschien geen zwaardere maatregelen komen.
Nee stelletje klootviolen, dat ligt niet aan de burgers maar aan het waardeloze beleid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |