abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196635794
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dwang. In de vorm van je de toegang ontzeggen, bijvoorbeeld.
Kan altijd nog als dat nodig zou zijn. Lijkt me dat campagnes eerst maar eens aan de beurt moeten komen. Denk dat wat extra info over de werking van (de te gebruiken) vaccins geen kwaad kan.
pi_196635811
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dwang. In de vorm van je de toegang ontzeggen, bijvoorbeeld.
Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
pi_196635817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar als je een verhoogd bloedingsrisico hebt is een passage in een bijsluiter geen formaliteit. Je wilt het risico kunnen wegen, of je wilt op z'n minst weten of je er met je huisarts over in gesprek moet.
Dat zal allemaal tegen die tijd wel meer duidelijk worden. Voorlopig gaan ze toch alleen maar de zorgmedewerkers en inwoners van verzorgingstehuizen vaccineren. In de briefing hadden ze het over dat de 60 plussers en de risicogroep onder de 60 min via de huisarts zal gaan. Dus als je tot die groep behoort zal het wel goed komen. De bulk komt pas later en zal via de GGD gaan en dan zullen er vast nog wel uitzonderingen zijn die je van te voren kan aangeven zoals bloedverdunners slikken.
pi_196635818
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:34 schreef Benny het volgende:

[..]

Campagnes. Want dan zijn er blijkbaar grote zorgen, die op wat voor manier dan ook weggewerkt moeten worden. Daarvoor wordt al gewerkt aan een plan
dan nog redden ze die 75% niet.....van 30% naar 75% is wel een heel groot gat
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196635829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:42:35 #181
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hmz, subcutaan toedienen als alternatief is natuurlijk weer heel anders dan het vaccin geheel ontraden.
Ja klopt. Op de Britse government-website zijn ze er ook niet duidelijker over waarom niet.
Weisst
pi_196635840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Is ook niet nodig. Zolang de kwetsbaren maar immuun zijn volgt uiteindelijk de rest ook wel door natuurlijke opbouw.
I'll give you something to do
  woensdag 9 december 2020 @ 12:42:55 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196635842
Juist bij zorgpersoneel zou je een bereidheid van rond de 100% misschien verwachten? zij weten toch wat de impact is vanuit de eerste hand?

Ondanks dat het snel ontwikkeld is (gedeeltelijk ook door westerse belangen) heb ik wel vertrouwen in dat er geen concessies zijn gedaan aan veiligheid.

maar gister las ik nog 30%, dus waar ze dan die 75 verwachten?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196635845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:39 schreef erkel het volgende:

[..]

Nu ben je tenminste duidelijk in je mening :) Je vorige reactie was op allerlei manier te interpreteren en in mijn geval was dat blijkbaar een verkeerde interpretatie. Al sta ik zelf niet zo huiverig tegenover de vaccins, kan ik mij voorstellen in het voorbeeld wat jij noemt dat mensen toch wat afwachtend kunnen zijn.

Waar ik altijd een beetje tegen ageer zijn de reacties waarbij een link naar het artikel wordt geplaatst en daaronder een snelle reactie op de titel of smeuïge quote. Dit artikel van de Telegraaf was heel zo gek nog niet, maar het kan al snel toch negatief uitgelegd worden op een forum. Maar thanks voor je uitleg :)
*geeft eleboogboks en steekt daarna hand in eigen boezem...

Bij dergelijke links zal ik een toelichting plaatsen. Ik ging er in deze vanuit dat de toevoeging van de Telegraaf als bron voldoende zou zijn.
pi_196635860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
Ik heb ‘t ook niet over op dit moment, maar wanneer gevaccineerd wordt.
pi_196635864
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:43 schreef Benny het volgende:

[..]

*geeft eleboogboks en steekt daarna hand in eigen boezem...

Bij dergelijke links zal ik een toelichting plaatsen. Ik ging er in deze vanuit dat de toevoeging van de Telegraaf als bron voldoende zou zijn.
Bah... elleboogboks... :r
Die elleboog die je volniest? :{
pi_196635876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bah... elleboogboks... :r
Die elleboog die je volniest? :{
Steek die hand nou maar in je boezem.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196635888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd

Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
pi_196635902
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Steek die hand nou maar in je boezem.
Mag ook niet... 1,5m, he?! :P
pi_196635907
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd

Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Ze kunnen ook de tehuizen gewoon openen nadat iedereen gevaccineerd is of IC bedden eventueel alleen toewijzen aan mensen die gevaccineerd zijn, dan maar inspelen op de angst.
pi_196635915
quote:

[..]

Een kekke RIVM pen na je vaccinatie, wie wil dat nou niet.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:48:36 #192
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635919
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je vaccinaties voor 75% berekend en 40% komt opdagen.......hoe gaan ze dat oplossen dan ?
Als eerst zich 40% laat vaccineren is dat geen slechte score. Mensen zijn in te delen in verschillende categorieën en als 40% de early adopters en early majority zijn, dan is dat een goede score. De late majority volgt daarna waarschijnlijk en zo kun je alsnog op 60% of zelfs hoger uitkomen.
Weisst
pi_196635923
quote:

[..]

8)7
Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die daar gevoelig voor zijn...
Maar inderdaad.... ik ken ze die daarvoor zouden gaan... :{
pi_196635945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook de tehuizen gewoon openen nadat iedereen gevaccineerd is of IC bedden eventueel alleen toewijzen aan mensen die gevaccineerd zijn, dan maar inspelen op de angst.
Dat zijn echt uitersten.

Mensen die willen > Mensen die willen worden overgehaald > Mensen die kijken naar wat anderen doen > Mensen die worden overgehaald met kado's > Mensen die worden overgehaald met privileges > Mensen die worden overgehaald met beperkingen > etc., etc.
pi_196635973
Rupsjenooitgenoeg heeft gereageerd in het AD:

quote:
Het is positief dat het kabinet de tegemoetkoming in vaste lasten verruimt voor ondernemers die door de coronacrisis zijn getroffen. Maar voor horecaondernemers is de steun niet genoeg, zolang ze geen zicht hebben op een snelle heropening. Dat zei Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), in een eerste reactie op de bekendmakingen.

,,Het is een mooie uitbreiding op de tegemoetkoming vaste lasten, maar uiteindelijk gaat het alleen helpen als we in januari open kunnen", stelt Willemsen. Het kabinet maakte bekend de vaste lasten tot 70 procent te vergoeden bij het wegvallen van alle omzet. In combinatie met een steunmaatregel voor ongebruikte voorraden zou dat volgens Willemsen kunnen oplopen tot 85 procent in het vierde kwartaal.

,,Maar er is nog steeds een deel dat niet wordt vergoed. Ik kan niet in de portemonnee kijken van iedere ondernemer. Voor sommige horecaondernemers zou dit een mooie aanleiding zijn om door te gaan, maar voor diegenen van wie het geld op is, stopt het." De brancheorganisatie schat dat horecaondernemers door lockdownmaatregelen zo'n 4 miljard euro aan eigen spaargeld hebben toegelegd.

KHN vindt het jammer dat er voor startende ondernemers in de horeca geen oplossingen voor steun zijn gevonden. Ook zou het maximaal te vergoeden bedrag via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) niet voldoende zijn voor grotere ondernemingen die nu zonder inkomsten zitten.

Willemsen vindt dat met de juiste protocollen eet- en drinkgelegenheden op dit moment open zouden kunnen gaan. "Maar ik ga er niet meer van uit dat de horeca voor januari open kan."
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196635989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Is ook niet nodig. Zolang de kwetsbaren maar immuun zijn volgt uiteindelijk de rest ook wel door natuurlijke opbouw.
daar gaat het niet om......het gaat erom dat ze op 75% rekenen, terwijl er maar 40/50% komt opdagen.
dan moeten ze wel heel snel gaan schakelen om die vaccins te kunnen gebruiken voor anderen,
pi_196636000
Als 2 miljoen mensen het virus al gehad hebben zou dat toch ook een enorme verspilling zijn van schaarse vaccins om die als eersten mee te vaccineren... al heb ik weinig hoop dat het logistiek te regelen valt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196636004
quote:

[..]

ik geef zelfs nog geld toe als ik in januari een vaccinatie kan krijgen.
pi_196636008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mag ook niet... 1,5m, he?! :P
dan steek je hem ergens anders :D :7
pi_196636016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Rupsjenooitgenoeg heeft gereageerd in het AD:
[..]

Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')