abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196635636
Die van Delden is wel een mooie kerel zeg, schitterend.

“Om 60% te bereiken is dat wat je nodig hebt, 60%”

“Dat is een goede retorische vraag, daar ben ik het mee eens.”
pi_196635649
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:29 schreef Jane het volgende:

[..]

Als je twijfelt ben je niet gelijk anti-vax natuurlijk. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat mensen eerst ff de kat uit de boom willen kijken en de eerste 'reviews' willen afwachten. Ik denk dat het voor heel veel mensen geldt.
ik heb het ook niet over anti vax.....maar ik lees net dat ze verwachten dat 75% het ( gelijk ) gaat nemen.
en dat gaat zeker niet gebeuren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196635660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef chratnox het volgende:
Die van Delden is wel een mooie kerel zeg, schitterend.

“Om 60% te bereiken is dat wat je nodig hebt, 60%”

“Dat is een goede retorische vraag, daar ben ik het mee eens.”
fijne vent, zulke figuren moeten in de 2de kamer
pi_196635663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja dan krijg je wel aardig veel "spillage" als je daarvan uit gaat :{
75% gaan ze nooit halen
We hoeven ook niet iedereen te vaccineren, tegen die tijd zijn de hoeveelheid mensen die met de ziekte aanraking zijn gekomen ook gigantisch gestegen. Heb gisteren nog gerekend met de geschatte besmettingen van het RIVM en als ik generatietijd van 5 dagen gebruik dan hebben we op dit moment tijdens de eerste en tweede golf ongeveer 3 miljoen besmettingen gehad.
pi_196635665
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef erkel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Anders zou je wel anders reageren
Grappig dat je exact weet hoe ik zou reageren.

Het is heel fijn dat er een vaccin is. Je merkt ook dat er behoorlijk wat en een groeiende terughoudendheid is ten opzichte van het vaccineren. Enerzijds omdat men vind dat ze onvoldoende risico hebben, anderzijds omdat er onvoldoende bekend is over eventuele bijwerkingen. (Aluhoedjes hierbij buiten beschouwing gehouden)

Een mooi voorbeeld vind ik de discussie eerder bij Jinek. Daar zat een meisje die aangaf zich niet of te twijfelen zich te laten vaccineren. Ze was jong, benoemde dat ze vond onvoldoende risico te lopen en als ze covid zou oplopen, waarschijnlijk het als een iets heftiger griepje te ervaren. Ze woog daar tegenover af om zich daarvoor te vaccineren. Waarbij de bijwerkingen - ze benoemde onder andere onvruchtbaarheid - onvoldoende zijn getest.

Conclusie is... Dat blijkt wel enigszins te kloppen. Er is een vaccin tegen covid. Top! Fijn dat we de boel een beetje de kop in kunnen drukken. Maar er blijkt ook dat er op sommige punten nog onvoldoende data is over de bijwerkingen van het vaccin. Wat mij betreft ook terechte zorgen. Dat wordt nu ook weggewerkt als een disclaimer, a la "Doe maar niet, want we weten er gewoon nog niks over". Een roep om voorlopig nog niet aan kinderen te beginnen na het inspuiten van een vaccin - omdat er nog niks bekend is over de bijwerkingen - vind ik persoonlijk nog al wat.

Ik ben absoluut geen anti-vaxxer. Helemaal niet zelfs. Ik laat mij informeren. Zowel door voors- als tegens. En ik zou mij hoogstwaarschijnlijk ook gewoon vaccineren, maar ik zou hierin niet vooraan (willen) staan

Dus ja... Ik heb het artikel gelezen. Ik benoemd expres nog dat het van de Telegraaf afkomstig is, want die heeft een scheeuwerige achtergrond, waar ik mij van bewust ben. Het was dan ook een bewuste reactie op het artikel wat ik daadwerkelijk heb gelezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Benny op 09-12-2020 12:40:31 ]
pi_196635669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was zelf in wat specifiekere informatie geïnteresseerd, in het bijzonder of het Pfizer-vaccin wordt afgeraden aan mensen die antistollingsmedicijnen nemen (omdat ik die zelf slik).

Ik snap de argumentatie alleen nog steeds niet. Een griepprik gaat toch ook in een spier? Die krijg ik wel en is me nooit afgeraden door de huisarts.
Het zijn gewoon adviezen dat in bepaalde gevallen beter eerst gekeken kan worden naar het medisch verleden van iemand. Komt ook omdat vaak die mensen niet in de testfase zitten dus dat er beter opgelet kan worden enzovoort. Bedoel lees de bijsluiter van een willekeurige medicijn en dan staan er bergen reden in om iets niet of wel te nemen hetzelfde geld met bijwerkingen.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:32:37 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet. Maar of zoiets een succes is of niet hangt nogal af van de opvolging van zo'n rigoreuze teststrategie. Dan vind ik niet dat je 'hier cijfers van worldometers!' als argument kan gebruiken voor het succes of het falen van zo'n strategie.
Er waren mensen die hier posten die een dergelijke actie als een goed voorbeeld zagen. De implementatie (of het idee zelf) viel uiteindelijk dus toch wat tegen, het lijkt me niet verkeerd is om daar nu, een week of 5 later, even op terug te blikken.
Antifa
pi_196635680
Ik geef alle proefpersonen graag voorrang.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196635685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:29 schreef erkel het volgende:

Standaard praktijk bij mensen met dunner bloed blijkbaar. Omdat het waarschijnlijk lopende band werk wordt om mensen straks te vaccineren, dienen mensen die onderhuids gevaccineerd dienen te worden even te wachten nog.
Hmz, subcutaan toedienen als alternatief is natuurlijk weer heel anders dan het vaccin geheel ontraden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196635690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We hoeven ook niet iedereen te vaccineren, tegen die tijd zijn de hoeveelheid mensen die met de ziekte aanraking zijn gekomen ook gigantisch gestegen. Heb gisteren nog gerekend met de geschatte besmettingen van het RIVM en als ik generatietijd van 5 dagen gebruik dan hebben we op dit moment tijdens de eerste en tweede golf ongeveer 3 miljoen besmettingen gehad.
als je vaccinaties voor 75% berekend en 40% komt opdagen.......hoe gaan ze dat oplossen dan ?
pi_196635705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je vaccinaties voor 75% berekend en 40% komt opdagen.......hoe gaan ze dat oplossen dan ?
Dan heb je teveel vacinnaties, maar we komen ook doormiddel van echte besmettingen en vaccinaties wel op een punt waarbij we 'groepsimmuniteit' bereiken.
pi_196635709
quote:

[..]

Campagnes. Want dan zijn er blijkbaar grote zorgen, die op wat voor manier dan ook weggewerkt moeten worden. Daarvoor wordt al gewerkt aan een plan
pi_196635724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon adviezen dat in bepaalde gevallen beter eerst gekeken kan worden naar het medisch verleden van iemand. Komt ook omdat vaak die mensen niet in de testfase zitten dus dat er beter opgelet kan worden enzovoort. Bedoel lees de bijsluiter van een willekeurige medicijn en dan staan er bergen reden in om iets niet of wel te nemen hetzelfde geld met bijwerkingen.
Da's leuk en aardig, maar als je een verhoogd bloedingsrisico hebt is een passage in een bijsluiter geen formaliteit. Je wilt het risico kunnen wegen, of je wilt op z'n minst weten of je er met je huisarts over in gesprek moet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196635729
quote:

[..]

Dwang. In de vorm van je de toegang ontzeggen, bijvoorbeeld.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 9 december 2020 @ 12:39:35 #175
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635789
quote:
13s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef Benny het volgende:

[..]

[..]

Grappig dat je exact weet hoe ik zou reageren.

Het is heel fijn dat er een vaccin is. Je merkt ook dat er behoorlijk wat en een groeiende terughoudendheid is ten opzichte van het vaccineren. Enerzijds omdat men vind dat ze onvoldoende risico hebben, anderzijds omdat er onvoldoende bekend is over eventuele bijwerkingen. (Aluhoedjes hierbij buiten beschouwing gehouden)

Een mooi voorbeeld vind ik de discussie eerder bij Jinek. Daar zat een meisje die aangaf zich niet of te twijfelen zich te laten vaccineren. Ze was jong, benoemde dat ze vond onvoldoende risico te lopen en als ze covid zou oplopen, waarschijnlijk het als een iets heftiger griepje te ervaren. Ze woog daar tegenover af om zich daarvoor te vaccineren. Waarbij de bijwerkingen - ze benoemde onder andere onvruchtbaarheid - onvoldoende zijn getest.

Conclusie is... Dat blijkt wel enigszins te kloppen. Er is een vaccin tegen covid. Top! Fijn dat we de boel een beetje te kop in te drukken. Maar er blijkt ook dat er op sommige punten nog onvoldoende data is over de bijwerkingen van het vaccin. Wat mij betreft ook terechte zorgen. Dat wordt nu ook weggewerkt als een disclaimer, a la "Doe maar niet, want we weten er gewoon nog niks over". Een roep om voorlopig nog niet aan kinderen te beginnen na het inspuiten van een vaccin - omdat er nog niks bekend is over de bijwerkingen - vind ik persoonlijk nog al wat.

Ik ben absoluut geen anti-vaxxer. Helemaal niet zelfs. Ik laat mij informeren. Zowel door voors- als tegens. En ik zou mij hoogstwaarschijnlijk ook gewoon vaccineren, maar ik zou hierin niet vooraan (willen) staan

Dus ja... Ik heb het artikel gelezen. Ik benoemd expres nog dat het van de Telegraaf afkomstig is, want die heeft een scheeuwerige achtergrond, waar ik mij van bewust ben. Het was dan ook een bewuste reactie op het artikel wat ik daadwerkelijk heb gelezen.
Nu ben je tenminste duidelijk in je mening :) Je vorige reactie was op allerlei manier te interpreteren en in mijn geval was dat blijkbaar een verkeerde interpretatie. Al sta ik zelf niet zo huiverig tegenover de vaccins, kan ik mij voorstellen in het voorbeeld wat jij noemt dat mensen toch wat afwachtend kunnen zijn.

Waar ik altijd een beetje tegen ageer zijn de reacties waarbij een link naar het artikel wordt geplaatst en daaronder een snelle reactie op de titel of smeuïge quote. Dit artikel van de Telegraaf was heel zo gek nog niet, maar het kan al snel toch negatief uitgelegd worden op een forum. Maar thanks voor je uitleg :)
Weisst
pi_196635794
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Kan altijd nog als dat nodig zou zijn. Lijkt me dat campagnes eerst maar eens aan de beurt moeten komen. Denk dat wat extra info over de werking van (de te gebruiken) vaccins geen kwaad kan.
pi_196635811
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
pi_196635817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar als je een verhoogd bloedingsrisico hebt is een passage in een bijsluiter geen formaliteit. Je wilt het risico kunnen wegen, of je wilt op z'n minst weten of je er met je huisarts over in gesprek moet.
Dat zal allemaal tegen die tijd wel meer duidelijk worden. Voorlopig gaan ze toch alleen maar de zorgmedewerkers en inwoners van verzorgingstehuizen vaccineren. In de briefing hadden ze het over dat de 60 plussers en de risicogroep onder de 60 min via de huisarts zal gaan. Dus als je tot die groep behoort zal het wel goed komen. De bulk komt pas later en zal via de GGD gaan en dan zullen er vast nog wel uitzonderingen zijn die je van te voren kan aangeven zoals bloedverdunners slikken.
pi_196635818
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:34 schreef Benny het volgende:

[..]

Campagnes. Want dan zijn er blijkbaar grote zorgen, die op wat voor manier dan ook weggewerkt moeten worden. Daarvoor wordt al gewerkt aan een plan
dan nog redden ze die 75% niet.....van 30% naar 75% is wel een heel groot gat
pi_196635829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')