abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196635019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Gretzl het volgende:
Laat dit artikel en de conclusie (Enkele OMT leden hebben financieel belang een langdurige en uitermate hoge SARS-CoV-2 prevalentie, maar gaven dit uiteraard niet aan op alle “n.v.t.”-rijke belangenverklaringen) tot je doordringen en vraag jezelf dan af of je mening over het Nederlandse coronabeleid veranderd is.

[ twitter ]
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten
Jij bent beter dan dit.. Een inhoudelijke discussie gaat je goed af, het is niet nodig hieraan mee te doen :)
pi_196635023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
Van Haga is zo'n totale debiel. Daar zou een straf op moeten staan.
het is een wonder !
we zijn het eindelijk een keer eens met elkaar ! :* *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 9 december 2020 @ 11:54:18 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196635026
Ja, weer het PCR stokpaardje
pi_196635028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Het gros van de restaurantbezoekers gaan daarna nog thuis afzakken? Vraag het me sterk af.

Maargoed, ieder zijn meug verder. Ik kook nu ook liever thuis voor vrienden omdat we dan niet zo panisch met mondkapjes en afstand hoeven te doen. Dus voor mij maakt het niet uit, maar in mijn ogen maak je een hele branch kapot terwijl het niet heel veel oplevert.
Als je de maatregelen goed naleeft raken in een restaurant echt niet meer mensen besmet dan als je thuis af had gesproken.
Ik denk dat je thuis juist veel sneller mensen aan steekt dan in een restaurant waar nog enige mate van controle is.

Er zijn maar heel weinig mensen met wie ik eerst af zou spreken in een restaurant om daarna thuis door te gaan. Is natuurlijk puur mijn omgeving, maar ik denk ook niet dat dat heel ‘vaak’ gebeurd.
pi_196635034
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:52 schreef Benny het volgende:

[..]

Eind deze week start coronababyboomtijd
Lockdown omdat de ziekenhuizen vol zijn met coronaboomers.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:55:21 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196635042
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm lees dit nu voor het eerst.. wel goed voor het draagvlak dit soort berichten :N
Dit bericht van de Telegraaf komt gewoon uit de bijsluiter, lees ik. Lijkt me geen geheim dan. En toch ook handig om vooraf te weten voor mensen die het aan gaat.
En wat ik eerder postte is een officiële waarschuwing van de Britse gezondheidsdiensten.

Ik snap je punt, maar transparantie is toch ook wel erg belangrijk. Mensen moeten geinformeerd een keuze kunnen maken, anders vliegen later de rechtszaken ze om de oren als blijkt dat ze belangrijke kennis achter hebben gehouden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 9 december 2020 @ 11:55:27 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196635046
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
Van Haga is zo'n totale debiel. Daar zou een straf op moeten staan.
pi_196635047
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:52 schreef Benny het volgende:

[..]

Eind deze week start coronababyboomtijd
je bent echt achterlijk om in deze tijd kinderen op de wereld te zetten imo :{w
pi_196635060
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:55 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit bericht van de Telegraaf komt gewoon uit de bijsluiter, lees ik. Lijkt me geen geheim dan. En toch ook handig om vooraf te weten voor mensen die het aan gaat.
En wat ik eerder postte is een officiële waarschuwing van de Britse gezondheidsdiensten.

Ik snap je punt, maar transparantie is toch ook wel erg belangrijk. Mensen moeten geinformeerd een keuze kunnen maken, anders vliegen later de rechtszaken ze om de oren als blijkt dat ze belangrijke kennis achter hebben gehouden.
Gelukkig maar, kon het weten dat de Telegraaf dit soort dingen groots ging brengen natuurlijk :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196635064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Zullen we die discussie achterwege laten aub?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196635069
quote:

[..]

Je moet toch wat te doen hebben in die lockdown? Liever dat ze afgelopen maart in bed hebben liggen worstelen dan naar kantoor gaan. Misschien moet Durex gratis condooms uit gaan delen en moet de kinderbijslag voor kinderen verwerkt in 2020 omhoog, wellicht gaan er dan veel meer mensen thuis 'werken' :P
pi_196635073
quote:

[..]

Gewoon veel oefenen. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 9 december 2020 @ 11:57:03 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196635075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat je thuis juist veel sneller mensen aan steekt dan in een restaurant waar nog enige mate van controle is.

Er zijn maar heel weinig mensen met wie ik eerst af zou spreken in een restaurant om daarna thuis door te gaan. Is natuurlijk puur mijn omgeving, maar ik denk ook niet dat dat heel ‘vaak’ gebeurd.
Dat denk ik ook :Y

Hoeveel besmettingen zijn er nou echt in restaurants in Nederland die aan de voorwaarden voldoen en weegt dat op tegen het kapotmaken van die zaken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196635079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je moet toch wat te doen hebben in die lockdown? Liever dat ze afgelopen maart in bed hebben liggen worstelen dan naar kantoor gaan. Misschien moet Durex gratis condooms uit gaan delen en moet de kinderbijslag voor kinderen verwerkt in 2020 omhoog, wellicht gaan er dan veel meer mensen thuis 'werken' :P
Ik denk dat we in 2021 een geboortegolf gaan zien.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:58:02 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635088
Nee, die conclusie is compleet onjuist. _O-
Antifa
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 11:58:04 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196635089
Zucht @ Van Haga

Van Dissel knuppelt hem meteen neer _O-
pi_196635097
Ik val binnen bij de briefing, komt net Van Haga aan het woord over de PCR-test. Jemig, dat een ogenschijnlijk intelligente man zich zo vast kan bijten in zijn waanideeën.

Erg net antwoord weer van professor Van Dissel. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196635099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:58 schreef VoMy het volgende:
Nee, die conclusie is compleet onjuist. _O-
Tussen de regels door gelezen: "Nee lul, dat heb ik al 400 keer uitgelegd"
pi_196635104
College van Jaapgod.
- verwijderd door admin -
  woensdag 9 december 2020 @ 12:00:15 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196635123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik val binnen bij de briefing, komt net Van Haga aan het woord over de PCR-test. Jemig, dat een ogenschijnlijk intelligente man zich zo vast kan bijten in zijn waanideeën.

Erg net antwoord weer van professor Van Dissel. ^O^
Nouja Wybren komt ook op bezoek bij Lange Frans en zit nu bij de FVD. De huisjesmelker :')
Knap dat Van Dissel zo rustig blijft idd. :Y
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 12:00:22 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196635127
De tering, weer zelfde vraag.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:01:12 #123
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196635139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:00 schreef Kyran het volgende:
Het schiet echt niet op daar..
"mensen hebben persoonlijk contact nodig.." ja leuk, maar gaat dan vervolgens over de horeca verder. Wat vanDissel ook zegt, je verschuift de shit. of het nu thuis is of horeca.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:01:47 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196635151
Ja, maar horeca! Iedereen had dezelfde vraag voorbereid?
pi_196635152
Kunnen de leden van de Tweede Kamer zelf niet logisch nadenken?
pi_196635158
quote:

[..]

Hoezo dat nou weer? Het duurt ook altijd nog 9 maanden, als je geluk hebt tenminste.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:02:10 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_196635159
Haga kan gewoon niet meer dan dit. Daar moet je gewoon medelijden mee hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196635160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:00 schreef Kyran het volgende:
Tja, je moet die vraag stellen zodat je een leuk filmpje, met wat knippen en plakken, kan maken voor de verkiezingen.
pi_196635171
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het schiet echt niet op daar..
"mensen hebben persoonlijk contact nodig.." ja leuk, maar gaat dan vervolgens over de horeca verder. Wat vanDissel ook zegt, je verschuift de shit. of het nu thuis is of horeca.
Het is toch simpel? Het virus heeft een eigen identiteit volgens sommigen, dus we moeten het virus gewoon vragen mensen in de horeca met rust te laten, net als gelukt is in kerken.

Zou het virus luisteren als we restaurants inschrijven als plaatsen van geloofsbelijdenis?
pi_196635192
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is toch simpel? Het virus heeft een eigen identiteit volgens sommigen, dus we moeten het virus gewoon vragen mensen in de horeca met rust te laten, net als gelukt is in kerken.

Zou het virus luisteren als we restaurants inschrijven als plaatsen van geloofsbelijdenis?
Een beetje virus leest eerst de menu kaart voor het naar binnen stapt, natuurlijk.
pi_196635203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Tegelijkertijd is die ‘ja, maar als die maatregel er niet was geweest was het nog erger geweest’ ook niet te bewijzen. Die counter verpest elke discussie ook wel een beetje, want je kan nooit bewijzen of het erger zou zijn geweest als de restaurants open waren geweest. We weten het gewoon niet.

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken van die oorspronkelijke daling en van de huidige stijging en iedereen (ik ook) zal zo zijn of haar mening hebben waar die daling en stijging vandaan zijn gekomen.

Ik heb het vaker gezegd, maar je kan het allemaal samen vatten met: we zitten in een crisis die al iets minder dan een jaar bezig is en we weten nog steeds niet met zekerheid waar dalingen en stijgingen vandaan komen. Kans bestaat dat die daling inderdaad inzette omdat de horeca dicht ging. Kans bestaat dat het inderdaad nog erger was geweest als de horeca nu open was. Maar het zijn ook geen zekerheden. Die daling kan ook zijn voortgekomen uit de extra algemeen voorzichtigheid bij mensen na een persconferentie. Of de herfstvakantie had wel degelijk een effect. Of een combo. Of puur de cafés en kroegen zorgden voor de besmettingen. En de stijging van nu kan ook door zoveel dingen komen.

Juist daarom waren experimenten met scholen en bv restaurants zo handig geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 12:08:10 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 12:05:34 #132
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begint dit geouwehoer nu al? :{
Lezen jij en @Benny en @Jane het bericht uberhaupt wel? Dit staat er namelijk in:

quote:
Reden voor de uitsluiting is dat er nog geen gegevens zijn over hoe het vaccin zich gedraagt bij zwangere vrouwen. Dat geldt trouwens ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Op dit moment is het nog niet bekend of het vaccin via de moedermelk kan worden doorgegeven.
Geen reden tot paniek. Het is vaccin is natuurlijk niet getest op zwangere vrouwen en daarom is dus niet bekend wat de eventuele bijwerkingen zijn. Die zijn waarschijnlijk net zo mild als bij 'normale' mensen, maar ja in de wetenschap telt: Wanneer je het niet weet, geen uitspraken of voorspellingen over doen.

Je merkt: In ben niet werkzaam in de wetenschap :P
Weisst
pi_196635232
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie niet meteen hoe het invloed zou hebben buiten de muren van het tehuis. Voor zover ik het begrijp zijn de bewoners geïsoleerd van de buitenwereld, en zullen ze daar blijven.
De bewoners wel maar het personeel en bezoek niet uiteraard.
pi_196635238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Lezen jij en @:Benny en @:Jane het bericht uberhaupt wel?
Ja
  woensdag 9 december 2020 @ 12:08:17 #135
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635252
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:07 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja
Blijkbaar niet. Anders zou je wel anders reageren
Weisst
pi_196635253
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:07 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja
Nee.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:08:33 #137
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196635256
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij bent beter dan dit.. Een inhoudelijke discussie gaat je goed af, het is niet nodig hieraan mee te doen :)
Het lijkt me niet heel raar om er vanuit te gaan dat er meerdere belangen spelen binnen het OMT? Het is niet dat de OMT-leden de hoogste vergoeding krijgen uitbetaald als ze adviseren om te mikken op zo min mogelijk besmettingen.

Dit voorbeeld van Kluytmans is maar eentje. Ook wetenschappers die betrokken zijn bij onderzoeken m.b.t. de verspreiding op scholen hebben er belang bij dat het huidige beleid zo blijft. Ik zeg helemaal niet dat het allemaal verrot is, maar het wel goed om te beseffen dat veel OMT-leden meerdere petten op hebben en zeker niet onafhankelijk adviseren.

Ik kijk er zo kritisch mogelijk naar, maar wel genuanceerd. Zal niet beweren dat er per definitie een groot mastercomplot is om zoveel mogelijk Nederlanders 'gecontroleerd' besmet te krijgen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196635259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tegelijkertijd is die ‘ja, maar als die maatregel er niet was geweest was het nog erger geweest’ ook niet te bewijzen. Die counter verpest elke discussie ook wel een beetje, want je kan nooit bewijzen of het erger zou zijn geweest als de restaurants open waren geweest. We weten het gewoon niet.
We weten het nooit zeker, maar dat betekent niet dat er niks over te zeggen valt. En dat deed Van Dissel ook, verwijzen naar talloze internationale studies naar het effect van de opening/sluiting van de horeca.

Ik vind het op mijn beurt tenenkrommend dat het geheugen zo kort is, dat Van Dissel nog steeds uit moet leggen dat zulke maatregelen nodig zijn om een grote ramp voor de volksgezondheid af te wenden. Begin dit jaar hoopte ik dat dat iedereen wel duidelijk was. Helaas.

quote:
Ik heb het vaker gezegd, maar je kan het allemaal samen vatten met: we zitten in een crisis die al iets minder dan een jaar bezig is en we weten nog steeds niet met zekerheid waar dalingen en stijgingen vandaan komen. Kans bestaat dat die daling inderdaad inzette omdat de horeca dicht ging. Kans bestaat dat het inderdaad nog erger was geweest als de horeca nu open was. Maar het zijn ook geen zekerheden. Die daling kan ook zijn voortgekomen uit de extra algemeen voorzichtigheid bij mensen na een persconferentie. Of de herfstvakantie had wel degelijk een effect. Of een combo. Of puur de cafés en kroegen zorgden voor de besmettingen. En de stijging van nu kan ook door zoveel dingen komen.
Er zijn geen zekerheden, maar er is wel degelijk een verschil tussen een mening van een leek en een onderzoek met beperkingen uitgevoerd door wetenschappers.
pi_196635267
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen de leden van de Tweede Kamer zelf niet logisch nadenken?
Volksvertegenwoordigers. Dus als ze het volk vertegenwoordigen dan zegt dat misschien iets over ons ;(
  woensdag 9 december 2020 @ 12:10:28 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef Gretzl het volgende:
als ze adviseren om te mikken op zo min mogelijk besmettingen.
Maar dat is ook niet het doel, dus waarom zouden ze daarop moeten mikken?
Antifa
pi_196635332
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:09 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Volksvertegenwoordigers. Dus als ze het volk vertegenwoordigen dan zegt dat misschien iets over ons ;(
Misschien. Ik merk dat mijn misantropische trekken de laatste tijd vaker naar boven komen.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:13:50 #142
1986 Jane
pi_196635334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Lezen jij en @:Benny en @:Jane het bericht uberhaupt wel? Dit staat er namelijk in:
[..]

Geen reden tot paniek. Het is vaccin is natuurlijk niet getest op zwangere vrouwen en daarom is dus niet bekend wat de eventuele bijwerkingen zijn. Die zijn waarschijnlijk net zo mild als bij 'normale' mensen, maar ja in de wetenschap telt: Wanneer je het niet weet, geen uitspraken of voorspellingen over doen.

Je merkt: In ben niet werkzaam in de wetenschap :P
Huh, heb ik ergens iets anders beweerd? Ik heb alleen gezegd dat het rechtstreeks uit de bijsluiter kwam. Dat staat namelijk in het bericht. ):O
De allergiewaarschuwing is wel nieuw btw en was nog niet eerder bekend bij Pfizer. 2 NHS medewerkers hebben kennelijk een zware allergische reactie gekregen na toedoening. Het is nu 'breaking news' in allerlei (Britse) media. Dan mag het toch wel vermeld worden hier, lijkt me.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:16:27 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196635376
Wat een gedoe.. het is puur voor die eerste batch.. ze hebben hun best gedaan. Daarna gaan ze het beter/anders inrichten
pi_196635383
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Huh, heb ik ergens iets anders beweerd? Ik heb alleen gezegd dat het rechtstreeks uit de bijsluiter kwam. Dat staat namelijk in het bericht. ):O
De allergiewaarschuwing is wel nieuw btw en was nog niet eerder bekend bij Pfizer. 2 NHS medewerkers hebben kennelijk een zware allergische reactie gekregen na toedoening. Het is nu 'breaking news' in allerlei (Britse) media. Dan mag het toch wel vermeld worden hier, lijkt me.
Ik meen me te herinneren dat het Pfizer-vaccin niet geschikt is voor mensen met een hoger risico op bloedingen. Is daar inmiddels meer over bekend?
pi_196635507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat het Pfizer-vaccin niet geschikt is voor mensen met een hoger risico op bloedingen. Is daar inmiddels meer over bekend?
Wat wil je er nog meer over weten dan?
Niet geschikt is niet geschikt toch?
pi_196635540
Het volgende aan recente informatie gevonden:

De Britse registratie-autoriteit heeft het vaccin verder afgeraden voor mensen met antistollingsmedicijnen, of bloedingsziekten. Dit omdat een injectie in de spier voor bloedingsproblemen kan zorgen. Dit risico moet worden afgewogen tegen het risico van COVID, schrijft de MHRA. Bron

Darn, dat is een tegenvaller. Er zijn heel veel mensen die antistollingsmedicjinen nemen. Ik zou zelf het vaccin dus niet eens mogen.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:24:59 #147
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635542
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Misschien miste ik nog een stukje duiding, want nu ik het teruglees was het een goede constatering van jouw kant.

Die allergische reactie die kan optreden bij (vooralsnog) personen met een geschiedenis van hevige allergische reacties is wel iets om rekening mee te houden voor mensen die zich wel of niet willen laten vaccineren inderdaad.
Weisst
  woensdag 9 december 2020 @ 12:24:59 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635543
Slowakije had de hele bevolking getest een tijdje terug.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/slovakia/

Dodental is even gestabiliseerd. Aantal positieve tests neemt nu alweer toe. Het virus is niet verdwenen. Tot zover de 'waarom doen we niet GeWoOn deze megalomane oplossing'.
Antifa
pi_196635558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ik gelezen had was het gewoon een advies hetzelfde als mensen met aids of koorts hebben. Dan moet een dokter per individueel geval bekijken of het handig is. (Hoewel Pfizer ook met een andere product als bijwerking had dat het bloed ergens naar toe ging wat niet bedoeling was).
pi_196635578
quote:
15s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

De Britse registratie-autoriteit heeft het vaccin verder afgeraden voor mensen met antistollingsmedicijnen, of bloedingsziekten. Dit omdat een injectie in de spier voor bloedingsproblemen kan zorgen. Dit risico moet worden afgewogen tegen het risico van COVID, schrijft de MHRA. Bron

Darn, dat is een tegenvaller. Er zijn heel veel mensen die antistollingsmedicjinen nemen. Ik zou zelf het vaccin dus niet eens mogen.
en dan gister ook het bericht dat 60% van de zorgmedewerkers het vaccin niet gaat nemen of twijfelt .....
nog even en ze gaan vaccins overhouden Q1 2021
pi_196635581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:24 schreef VoMy het volgende:
Slowakije had de hele bevolking getest een tijdje terug.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/slovakia/

Dodental is even gestabiliseerd. Aantal positieve tests neemt nu alweer toe. Het virus is niet verdwenen. Tot zover de 'waarom doen we niet GeWoOn deze megalomane oplossing'.
Ah, laten we even een idioot simpele conclusie trekken op basis van helemaal niets.

Maar als anderen dat doen, sta je vooraan die mensen dom of onwetend te noemen.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:27:29 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196635587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan gister ook het bericht dat 60% van de zorgmedewerkers het vaccin niet gaat nemen of twijfelt .....
Op Marktplaats zetten :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:27:52 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, laten we even een idioot simpele conclusie trekken op basis van helemaal niets.

Maar als anderen dat doen, sta je vooraan die mensen dom of onwetend te noemen.
Ik zie gewoon dat het niet de magische oplossing is geweest die het in sommige ogen had kunnen zijn.
Antifa
pi_196635601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wat wil je er nog meer over weten dan?
Niet geschikt is niet geschikt toch?
Ik was zelf in wat specifiekere informatie geïnteresseerd, in het bijzonder of het Pfizer-vaccin wordt afgeraden aan mensen die antistollingsmedicijnen nemen (omdat ik die zelf slik).

Ik snap de argumentatie alleen nog steeds niet. Een griepprik gaat toch ook in een spier? Die krijg ik wel en is me nooit afgeraden door de huisarts.
pi_196635604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op Marktplaats zetten :Y
inclusief mini ultra vriezer ??
pi_196635610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zie gewoon dat het niet de magische oplossing is geweest die het in sommige ogen had kunnen zijn.
Dat weet ik ook niet. Maar of zoiets een succes is of niet hangt nogal af van de opvolging van zo'n rigoreuze teststrategie. Dan vind ik niet dat je 'hier cijfers van worldometers!' als argument kan gebruiken voor het succes of het falen van zo'n strategie.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:29:10 #157
236264 crew  capricia
pi_196635617
RIVM gaat uit van een vaccinatie bereidheid van 75% onder het zorgpersoneel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 december 2020 @ 12:29:51 #158
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635626
quote:
15s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

quote:
Patiënten met hemofilie mogen niet in de spieren worden ingeënt. Dit om spierbloedingen te voorkomen. Alle inentingen moeten onderhuids (subcutaan) worden gegeven. De werking van de onderhuidse vaccinatie is even goed als vaccinatie in de spieren.
Standaard praktijk bij mensen met dunner bloed blijkbaar. Omdat het waarschijnlijk lopende band werk wordt om mensen straks te vaccineren, dienen mensen die onderhuids gevaccineerd dienen te worden even te wachten nog.
Weisst
  woensdag 9 december 2020 @ 12:29:59 #159
1986 Jane
pi_196635628
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Als je twijfelt ben je niet gelijk anti-vax natuurlijk. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat mensen eerst ff de kat uit de boom willen kijken en de eerste 'reviews' willen afwachten. Ik denk dat het voor heel veel mensen geldt.
pi_196635629
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:29 schreef capricia het volgende:
RIVM gaat uit van een vaccinatie bereidheid van 75% onder het zorgpersoneel.
ja dan krijg je wel aardig veel "spillage" als je daarvan uit gaat :{
75% gaan ze nooit halen
pi_196635636
Die van Delden is wel een mooie kerel zeg, schitterend.

“Om 60% te bereiken is dat wat je nodig hebt, 60%”

“Dat is een goede retorische vraag, daar ben ik het mee eens.”
pi_196635649
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:29 schreef Jane het volgende:

[..]

Als je twijfelt ben je niet gelijk anti-vax natuurlijk. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat mensen eerst ff de kat uit de boom willen kijken en de eerste 'reviews' willen afwachten. Ik denk dat het voor heel veel mensen geldt.
ik heb het ook niet over anti vax.....maar ik lees net dat ze verwachten dat 75% het ( gelijk ) gaat nemen.
en dat gaat zeker niet gebeuren
pi_196635660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef chratnox het volgende:
Die van Delden is wel een mooie kerel zeg, schitterend.

“Om 60% te bereiken is dat wat je nodig hebt, 60%”

“Dat is een goede retorische vraag, daar ben ik het mee eens.”
fijne vent, zulke figuren moeten in de 2de kamer
pi_196635663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja dan krijg je wel aardig veel "spillage" als je daarvan uit gaat :{
75% gaan ze nooit halen
We hoeven ook niet iedereen te vaccineren, tegen die tijd zijn de hoeveelheid mensen die met de ziekte aanraking zijn gekomen ook gigantisch gestegen. Heb gisteren nog gerekend met de geschatte besmettingen van het RIVM en als ik generatietijd van 5 dagen gebruik dan hebben we op dit moment tijdens de eerste en tweede golf ongeveer 3 miljoen besmettingen gehad.
pi_196635665
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef erkel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Anders zou je wel anders reageren
Grappig dat je exact weet hoe ik zou reageren.

Het is heel fijn dat er een vaccin is. Je merkt ook dat er behoorlijk wat en een groeiende terughoudendheid is ten opzichte van het vaccineren. Enerzijds omdat men vind dat ze onvoldoende risico hebben, anderzijds omdat er onvoldoende bekend is over eventuele bijwerkingen. (Aluhoedjes hierbij buiten beschouwing gehouden)

Een mooi voorbeeld vind ik de discussie eerder bij Jinek. Daar zat een meisje die aangaf zich niet of te twijfelen zich te laten vaccineren. Ze was jong, benoemde dat ze vond onvoldoende risico te lopen en als ze covid zou oplopen, waarschijnlijk het als een iets heftiger griepje te ervaren. Ze woog daar tegenover af om zich daarvoor te vaccineren. Waarbij de bijwerkingen - ze benoemde onder andere onvruchtbaarheid - onvoldoende zijn getest.

Conclusie is... Dat blijkt wel enigszins te kloppen. Er is een vaccin tegen covid. Top! Fijn dat we de boel een beetje de kop in kunnen drukken. Maar er blijkt ook dat er op sommige punten nog onvoldoende data is over de bijwerkingen van het vaccin. Wat mij betreft ook terechte zorgen. Dat wordt nu ook weggewerkt als een disclaimer, a la "Doe maar niet, want we weten er gewoon nog niks over". Een roep om voorlopig nog niet aan kinderen te beginnen na het inspuiten van een vaccin - omdat er nog niks bekend is over de bijwerkingen - vind ik persoonlijk nog al wat.

Ik ben absoluut geen anti-vaxxer. Helemaal niet zelfs. Ik laat mij informeren. Zowel door voors- als tegens. En ik zou mij hoogstwaarschijnlijk ook gewoon vaccineren, maar ik zou hierin niet vooraan (willen) staan

Dus ja... Ik heb het artikel gelezen. Ik benoemd expres nog dat het van de Telegraaf afkomstig is, want die heeft een scheeuwerige achtergrond, waar ik mij van bewust ben. Het was dan ook een bewuste reactie op het artikel wat ik daadwerkelijk heb gelezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Benny op 09-12-2020 12:40:31 ]
pi_196635669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was zelf in wat specifiekere informatie geïnteresseerd, in het bijzonder of het Pfizer-vaccin wordt afgeraden aan mensen die antistollingsmedicijnen nemen (omdat ik die zelf slik).

Ik snap de argumentatie alleen nog steeds niet. Een griepprik gaat toch ook in een spier? Die krijg ik wel en is me nooit afgeraden door de huisarts.
Het zijn gewoon adviezen dat in bepaalde gevallen beter eerst gekeken kan worden naar het medisch verleden van iemand. Komt ook omdat vaak die mensen niet in de testfase zitten dus dat er beter opgelet kan worden enzovoort. Bedoel lees de bijsluiter van een willekeurige medicijn en dan staan er bergen reden in om iets niet of wel te nemen hetzelfde geld met bijwerkingen.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:32:37 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196635678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet. Maar of zoiets een succes is of niet hangt nogal af van de opvolging van zo'n rigoreuze teststrategie. Dan vind ik niet dat je 'hier cijfers van worldometers!' als argument kan gebruiken voor het succes of het falen van zo'n strategie.
Er waren mensen die hier posten die een dergelijke actie als een goed voorbeeld zagen. De implementatie (of het idee zelf) viel uiteindelijk dus toch wat tegen, het lijkt me niet verkeerd is om daar nu, een week of 5 later, even op terug te blikken.
Antifa
pi_196635680
Ik geef alle proefpersonen graag voorrang.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196635685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:29 schreef erkel het volgende:

Standaard praktijk bij mensen met dunner bloed blijkbaar. Omdat het waarschijnlijk lopende band werk wordt om mensen straks te vaccineren, dienen mensen die onderhuids gevaccineerd dienen te worden even te wachten nog.
Hmz, subcutaan toedienen als alternatief is natuurlijk weer heel anders dan het vaccin geheel ontraden.
pi_196635690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We hoeven ook niet iedereen te vaccineren, tegen die tijd zijn de hoeveelheid mensen die met de ziekte aanraking zijn gekomen ook gigantisch gestegen. Heb gisteren nog gerekend met de geschatte besmettingen van het RIVM en als ik generatietijd van 5 dagen gebruik dan hebben we op dit moment tijdens de eerste en tweede golf ongeveer 3 miljoen besmettingen gehad.
als je vaccinaties voor 75% berekend en 40% komt opdagen.......hoe gaan ze dat oplossen dan ?
pi_196635705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je vaccinaties voor 75% berekend en 40% komt opdagen.......hoe gaan ze dat oplossen dan ?
Dan heb je teveel vacinnaties, maar we komen ook doormiddel van echte besmettingen en vaccinaties wel op een punt waarbij we 'groepsimmuniteit' bereiken.
pi_196635709
quote:

[..]

Campagnes. Want dan zijn er blijkbaar grote zorgen, die op wat voor manier dan ook weggewerkt moeten worden. Daarvoor wordt al gewerkt aan een plan
pi_196635724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon adviezen dat in bepaalde gevallen beter eerst gekeken kan worden naar het medisch verleden van iemand. Komt ook omdat vaak die mensen niet in de testfase zitten dus dat er beter opgelet kan worden enzovoort. Bedoel lees de bijsluiter van een willekeurige medicijn en dan staan er bergen reden in om iets niet of wel te nemen hetzelfde geld met bijwerkingen.
Da's leuk en aardig, maar als je een verhoogd bloedingsrisico hebt is een passage in een bijsluiter geen formaliteit. Je wilt het risico kunnen wegen, of je wilt op z'n minst weten of je er met je huisarts over in gesprek moet.
pi_196635729
quote:

[..]

Dwang. In de vorm van je de toegang ontzeggen, bijvoorbeeld.
[..]
  woensdag 9 december 2020 @ 12:39:35 #175
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635789
quote:
13s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:32 schreef Benny het volgende:

[..]

[..]

Grappig dat je exact weet hoe ik zou reageren.

Het is heel fijn dat er een vaccin is. Je merkt ook dat er behoorlijk wat en een groeiende terughoudendheid is ten opzichte van het vaccineren. Enerzijds omdat men vind dat ze onvoldoende risico hebben, anderzijds omdat er onvoldoende bekend is over eventuele bijwerkingen. (Aluhoedjes hierbij buiten beschouwing gehouden)

Een mooi voorbeeld vind ik de discussie eerder bij Jinek. Daar zat een meisje die aangaf zich niet of te twijfelen zich te laten vaccineren. Ze was jong, benoemde dat ze vond onvoldoende risico te lopen en als ze covid zou oplopen, waarschijnlijk het als een iets heftiger griepje te ervaren. Ze woog daar tegenover af om zich daarvoor te vaccineren. Waarbij de bijwerkingen - ze benoemde onder andere onvruchtbaarheid - onvoldoende zijn getest.

Conclusie is... Dat blijkt wel enigszins te kloppen. Er is een vaccin tegen covid. Top! Fijn dat we de boel een beetje te kop in te drukken. Maar er blijkt ook dat er op sommige punten nog onvoldoende data is over de bijwerkingen van het vaccin. Wat mij betreft ook terechte zorgen. Dat wordt nu ook weggewerkt als een disclaimer, a la "Doe maar niet, want we weten er gewoon nog niks over". Een roep om voorlopig nog niet aan kinderen te beginnen na het inspuiten van een vaccin - omdat er nog niks bekend is over de bijwerkingen - vind ik persoonlijk nog al wat.

Ik ben absoluut geen anti-vaxxer. Helemaal niet zelfs. Ik laat mij informeren. Zowel door voors- als tegens. En ik zou mij hoogstwaarschijnlijk ook gewoon vaccineren, maar ik zou hierin niet vooraan (willen) staan

Dus ja... Ik heb het artikel gelezen. Ik benoemd expres nog dat het van de Telegraaf afkomstig is, want die heeft een scheeuwerige achtergrond, waar ik mij van bewust ben. Het was dan ook een bewuste reactie op het artikel wat ik daadwerkelijk heb gelezen.
Nu ben je tenminste duidelijk in je mening :) Je vorige reactie was op allerlei manier te interpreteren en in mijn geval was dat blijkbaar een verkeerde interpretatie. Al sta ik zelf niet zo huiverig tegenover de vaccins, kan ik mij voorstellen in het voorbeeld wat jij noemt dat mensen toch wat afwachtend kunnen zijn.

Waar ik altijd een beetje tegen ageer zijn de reacties waarbij een link naar het artikel wordt geplaatst en daaronder een snelle reactie op de titel of smeuïge quote. Dit artikel van de Telegraaf was heel zo gek nog niet, maar het kan al snel toch negatief uitgelegd worden op een forum. Maar thanks voor je uitleg :)
Weisst
pi_196635794
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Kan altijd nog als dat nodig zou zijn. Lijkt me dat campagnes eerst maar eens aan de beurt moeten komen. Denk dat wat extra info over de werking van (de te gebruiken) vaccins geen kwaad kan.
pi_196635811
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
pi_196635817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar als je een verhoogd bloedingsrisico hebt is een passage in een bijsluiter geen formaliteit. Je wilt het risico kunnen wegen, of je wilt op z'n minst weten of je er met je huisarts over in gesprek moet.
Dat zal allemaal tegen die tijd wel meer duidelijk worden. Voorlopig gaan ze toch alleen maar de zorgmedewerkers en inwoners van verzorgingstehuizen vaccineren. In de briefing hadden ze het over dat de 60 plussers en de risicogroep onder de 60 min via de huisarts zal gaan. Dus als je tot die groep behoort zal het wel goed komen. De bulk komt pas later en zal via de GGD gaan en dan zullen er vast nog wel uitzonderingen zijn die je van te voren kan aangeven zoals bloedverdunners slikken.
pi_196635818
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:34 schreef Benny het volgende:

[..]

Campagnes. Want dan zijn er blijkbaar grote zorgen, die op wat voor manier dan ook weggewerkt moeten worden. Daarvoor wordt al gewerkt aan een plan
dan nog redden ze die 75% niet.....van 30% naar 75% is wel een heel groot gat
pi_196635829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of semi-chantage. Ja, je werkt nu op de IC, maar wanneer je je niet laat vaccineren kun je niet meer op de IC werken. We weten alleen niet of er ergens anders plek voor je is.

Lijkt me geen fijne situatie worden. Stel je werkt op de IC en bent aan t proberen zwanger te raken. Dan moet je dus effectief kiezen of je nog voor je patiënten kunt zorgen of of je zwanger wilt worden.

Ja ik weet ‘t, zover zijn we nog niet, maar die gesprekken komen aan alle kanten al voorbij.
Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:42:35 #181
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hmz, subcutaan toedienen als alternatief is natuurlijk weer heel anders dan het vaccin geheel ontraden.
Ja klopt. Op de Britse government-website zijn ze er ook niet duidelijker over waarom niet.
Weisst
pi_196635840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Is ook niet nodig. Zolang de kwetsbaren maar immuun zijn volgt uiteindelijk de rest ook wel door natuurlijke opbouw.
I'll give you something to do
  woensdag 9 december 2020 @ 12:42:55 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196635842
Juist bij zorgpersoneel zou je een bereidheid van rond de 100% misschien verwachten? zij weten toch wat de impact is vanuit de eerste hand?

Ondanks dat het snel ontwikkeld is (gedeeltelijk ook door westerse belangen) heb ik wel vertrouwen in dat er geen concessies zijn gedaan aan veiligheid.

maar gister las ik nog 30%, dus waar ze dan die 75 verwachten?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196635845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:39 schreef erkel het volgende:

[..]

Nu ben je tenminste duidelijk in je mening :) Je vorige reactie was op allerlei manier te interpreteren en in mijn geval was dat blijkbaar een verkeerde interpretatie. Al sta ik zelf niet zo huiverig tegenover de vaccins, kan ik mij voorstellen in het voorbeeld wat jij noemt dat mensen toch wat afwachtend kunnen zijn.

Waar ik altijd een beetje tegen ageer zijn de reacties waarbij een link naar het artikel wordt geplaatst en daaronder een snelle reactie op de titel of smeuïge quote. Dit artikel van de Telegraaf was heel zo gek nog niet, maar het kan al snel toch negatief uitgelegd worden op een forum. Maar thanks voor je uitleg :)
*geeft eleboogboks en steekt daarna hand in eigen boezem...

Bij dergelijke links zal ik een toelichting plaatsen. Ik ging er in deze vanuit dat de toevoeging van de Telegraaf als bron voldoende zou zijn.
pi_196635860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
Ik heb ‘t ook niet over op dit moment, maar wanneer gevaccineerd wordt.
pi_196635864
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:43 schreef Benny het volgende:

[..]

*geeft eleboogboks en steekt daarna hand in eigen boezem...

Bij dergelijke links zal ik een toelichting plaatsen. Ik ging er in deze vanuit dat de toevoeging van de Telegraaf als bron voldoende zou zijn.
Bah... elleboogboks... :r
Die elleboog die je volniest? :{
pi_196635876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bah... elleboogboks... :r
Die elleboog die je volniest? :{
Steek die hand nou maar in je boezem.
[..]
pi_196635888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd

Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
pi_196635902
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Steek die hand nou maar in je boezem.
Mag ook niet... 1,5m, he?! :P
pi_196635907
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:45 schreef Benny het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen zijn over te halen als er iets gratis wordt weggeven en/of anders beperkingen worden opgelegd

Ik kan je vertellen dat er nu al wordt nagedacht over incentives na een vacinatie. Dat gaat van pennen tot iPads
Ze kunnen ook de tehuizen gewoon openen nadat iedereen gevaccineerd is of IC bedden eventueel alleen toewijzen aan mensen die gevaccineerd zijn, dan maar inspelen op de angst.
pi_196635915
quote:

[..]

Een kekke RIVM pen na je vaccinatie, wie wil dat nou niet.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:48:36 #192
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196635919
quote:

[..]

Als eerst zich 40% laat vaccineren is dat geen slechte score. Mensen zijn in te delen in verschillende categorieën en als 40% de early adopters en early majority zijn, dan is dat een goede score. De late majority volgt daarna waarschijnlijk en zo kun je alsnog op 60% of zelfs hoger uitkomen.
Weisst
pi_196635923
quote:

[..]

8)7
Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die daar gevoelig voor zijn...
Maar inderdaad.... ik ken ze die daarvoor zouden gaan... :{
pi_196635945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook de tehuizen gewoon openen nadat iedereen gevaccineerd is of IC bedden eventueel alleen toewijzen aan mensen die gevaccineerd zijn, dan maar inspelen op de angst.
Dat zijn echt uitersten.

Mensen die willen > Mensen die willen worden overgehaald > Mensen die kijken naar wat anderen doen > Mensen die worden overgehaald met kado's > Mensen die worden overgehaald met privileges > Mensen die worden overgehaald met beperkingen > etc., etc.
pi_196635973
Rupsjenooitgenoeg heeft gereageerd in het AD:

quote:
Het is positief dat het kabinet de tegemoetkoming in vaste lasten verruimt voor ondernemers die door de coronacrisis zijn getroffen. Maar voor horecaondernemers is de steun niet genoeg, zolang ze geen zicht hebben op een snelle heropening. Dat zei Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), in een eerste reactie op de bekendmakingen.

,,Het is een mooie uitbreiding op de tegemoetkoming vaste lasten, maar uiteindelijk gaat het alleen helpen als we in januari open kunnen", stelt Willemsen. Het kabinet maakte bekend de vaste lasten tot 70 procent te vergoeden bij het wegvallen van alle omzet. In combinatie met een steunmaatregel voor ongebruikte voorraden zou dat volgens Willemsen kunnen oplopen tot 85 procent in het vierde kwartaal.

,,Maar er is nog steeds een deel dat niet wordt vergoed. Ik kan niet in de portemonnee kijken van iedere ondernemer. Voor sommige horecaondernemers zou dit een mooie aanleiding zijn om door te gaan, maar voor diegenen van wie het geld op is, stopt het." De brancheorganisatie schat dat horecaondernemers door lockdownmaatregelen zo'n 4 miljard euro aan eigen spaargeld hebben toegelegd.

KHN vindt het jammer dat er voor startende ondernemers in de horeca geen oplossingen voor steun zijn gevonden. Ook zou het maximaal te vergoeden bedrag via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) niet voldoende zijn voor grotere ondernemingen die nu zonder inkomsten zitten.

Willemsen vindt dat met de juiste protocollen eet- en drinkgelegenheden op dit moment open zouden kunnen gaan. "Maar ik ga er niet meer van uit dat de horeca voor januari open kan."
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196635989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Is ook niet nodig. Zolang de kwetsbaren maar immuun zijn volgt uiteindelijk de rest ook wel door natuurlijke opbouw.
daar gaat het niet om......het gaat erom dat ze op 75% rekenen, terwijl er maar 40/50% komt opdagen.
dan moeten ze wel heel snel gaan schakelen om die vaccins te kunnen gebruiken voor anderen,
pi_196636000
Als 2 miljoen mensen het virus al gehad hebben zou dat toch ook een enorme verspilling zijn van schaarse vaccins om die als eersten mee te vaccineren... al heb ik weinig hoop dat het logistiek te regelen valt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196636004
quote:

[..]

ik geef zelfs nog geld toe als ik in januari een vaccinatie kan krijgen.
pi_196636008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mag ook niet... 1,5m, he?! :P
dan steek je hem ergens anders :D :7
pi_196636016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Rupsjenooitgenoeg heeft gereageerd in het AD:
[..]

Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
I'll give you something to do
pi_196636026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik geef zelfs nog geld toe als ik in januari een vaccinatie kan krijgen.
Maar jij bent een uitzondering :7
  woensdag 9 december 2020 @ 12:58:10 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196636034
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Iemand die staat voor het belang van duizenden ondernemers die het water aan de lippen komt Rupsje Nooitgenoeg noemen?
Ja joh. Het zijn maar zeikerds, al die horeca-ondernemers die hun zorgvuldig opgebouwde bedrijf naar de klote zien gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')